20-10-2010 08:10:04 | ||
---|---|---|
railmagazi
|
QuoteNiet geheel verkeerd - helaas is er een fout geslopen in de tijden bij de laatstgenoemde trein - maar achterhaald; in de volgende uitgave van Rail Magazine plaatsen we de - op dat moment - geldende versie. |
20-10-2010 16:00:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Niet alleen de trein naar Nmh is druk ook Heyendaalshuttle (buslijn 10) en deze rijdt om de drie minuten! Nijmegen krijgt dan ook enkele dubbelgelede bussen uit Utrecht om het leed te verzachten, Utrecht schijnt een aantal over te hebben.... |
20-10-2010 19:37:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
zeg dat niet te snel, als ik zo lijn 11/12 in Utrecht bekijk valt dat wel mee... |
20-10-2010 20:07:58 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Men lijkt zich in Nijmegen een jaartje vergist te hebben in het einde van de concessie in Utrecht... ze komen pas in december 2011 beschikbaar Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-10-2010 19:21:25 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Hou het goed in de gaten, want grote kans dat het binnenkort weer anders is. Als het goed is komt de 3446 zaterdag terug, de 3447 laat nog even op zich wachten. |
25-10-2010 16:09:57 | ||
---|---|---|
john2
|
De bron van navolgende informatie wil ik niet met naam noemen. Het gaat over Veolia treinstel 651 wat in Houthem een aanrijding heeft gehad met een vrachtwagen. De planning is dat treinstel 651 op vrijdag 3 december terugkomt. Hij rijdt via het Rijnspoor om bij Kaldekerken - Venlo op Nederlands spoor rijden. De verwachting is de trein in de late avond 3 december tot vroege nacht 4 december (vrijdag - zaterdag) Kaldekerken Venlo zal rijden. Deze week is de definitieve datum bekend. Maar het is bijna 100% zeker dat genoemde datums kloppen. Laatst bewerkt door john2 op 25-10-2010 17:32, reden: type fout hersteld. |
28-10-2010 20:20:03 | ||
---|---|---|
mdeen
|
L1.nl (http://www.l1.nl/content/4816200) weet te vertellen:Quote Is het zo ernstig, zelfs met de inzet van 2 Buffels? Ik neem aan dat het terugkomen van de 651 wel iets zal schelen, maar welke treinen zijn dan zo overvol? |
28-10-2010 21:40:43 | ||
---|---|---|
mich
|
32218 32220 32222 32224 32228 32230 32232 32318 32320 32322 zijn bijvoorbeeld hele drukke treinen. In de avondspits zitten er ook enkele hele drukke tussen. De 2de buffel hebben we nog niet. Ik weet niet zeker of/wanneer die komt. Wanneer ze weer weg gaan weet ik ook niet. Als ze blijven hebben we voorlopig naar mijn mening voldoende capaciteit, als er niet teveel uitvalt. |
02-11-2010 11:21:42 | ||
---|---|---|
mark
|
Stel 3447 stond gisteren in het OB Hgl, vandaag niet meer. Wellicht dat het stel dus richting Nm is gegaan gisteren. |
02-11-2010 11:25:25 | ||
---|---|---|
mich
|
Hij zou vrijdag of maandag komen. Er moest nog best wat aan gebeuren in Hgl. |
02-11-2010 15:36:28 | ||
---|---|---|
Geerrritt
|
Volgens mij stond die vanmiddag weer in Enschede op spoor 406 als ik me niet vergis heb, kon het slecht zien omdat er een ICM voorstond, maar er stond in ieder geval een DM'90 |
05-11-2010 21:53:13 | ||
---|---|---|
mich
|
Vanmiddag is de 3447 door een collega van Hgl naar Nm gereden. (kennelijk niemand opgevallen). Later die middag reed ik met de 3446 LM in volle-vaart Vl-Nm en heb hem daar gecombineerd met de 3447. Na enig gesputter in de trant van verkeerde cabine bezet/ik wil nog niet wou het toch wel en werkten de 2 weer samen. Ze staan zo gereed om samen maandagochtend de 32321 en aansluitend de 32322 te rijden. (let op railmagazine) dat is voorlopig standaard. Wat er daarna op het programma staat weet ik niet zeker. |
05-11-2010 21:57:49 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Inmiddels staat bij de nieuwsberichten dat de provincie met Veolia wil praten over de aanschaf van extra treinstellen. Gewoon een paar Buffels lijkt mij dan de beste oplossing, snel beschikbaar en d'r zijn er genoeg van .... maar die dingen zijn natuurlijk weer niet modern genoeg %03% |
05-11-2010 22:04:40 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
dat klopt NS heeft ze toch over, en eerlijk gezegd vindt ik ze ook veel mooier %08% Laatst bewerkt door spiketrain op 05-11-2010 22:07, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
05-11-2010 22:26:26 | ||
---|---|---|
mich
|
Ik vind ze ook veel fijner rijden, ze zijn ook stiller en ruimer dan GTW. Verder heeft Dm'90 veel meer grip, betere remmen, een omroepsysteem dat geen onzin uitkraamt, voldoende deuren per bak, cabinedeuren rn een stabiel rijgedrag zonder zijdelings geschud. |
05-11-2010 23:10:23 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nu alleen nog de provincie (en je baas) hiervan overtuigen |
06-11-2010 00:12:58 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Voeg daar ook nog bij toe dat je fatsoendelijk kan zitten zonder bij iemand op half op schoot te moeten zitten of een afdruk van een ook nogeens te kleine prullenbak in je bent hebt zitten heb. Dat omroep systeem is overigens nog erger geworden nu dat mens ook nog bij ieder station het ov-chipkaart verhaal erbij verteld. |
06-11-2010 00:14:33 | ||
---|---|---|
mich
|
waarbij vervolgens de reiziger nog geen onderscheid kent tussen een Veolia en NS-paal en in Nijmegen Heyendaal geen enkele werkende paal kan vinden. |
06-11-2010 00:27:17 | ||
---|---|---|
waalkade
|
En als je een veolia paal test of hij het doet, ben je 78 cent kwijt. Heb ook al gezien dat de Veolia palen een uur achter liepen. Worden kennelijk vanuit Engeland aangestuurd mede vanwege de Engels talige tekst die ik kreeg. Weinig bekend is dat je met 40% korting kan reizen, dan eerst bij OV-Chip een cent storten en bij AH je kaart laden. Bij de NS automaat lukt dat niet%08%. Iets van broodnijd of geen goede IT'ers? Trouwens het tarief is alleen onder de ca 7 km goedkoper, daarna wordt het snel duurder dan een papieren kaartje. Laatst bewerkt door waalkade op 06-11-2010 00:31 |
06-11-2010 01:04:29 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
@mich heb ik je toch gezien op een afstand bij station cuijk kwam je uit de richting nijmegen hahahahahaha Groetjes Ruud.h ruud.h |
06-11-2010 01:22:03 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Wel gezien rond 18.00 op NmRep een DM90 en rond 19.30 door Nmh een onverlichte DM90 ri Nm. |
08-11-2010 08:04:53 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Dat is inmiddels ook alweer gebeurd: http://www.l1.nl/content/4831352 "Veolia zet meer en grotere treinen in". Journalistiek. |
08-11-2010 15:58:40 | ||
---|---|---|
cuijk
|
De 32321/32322 en 32249/32350 reden vandaag met 1 x DM90. Heb ik nu iets gemist, of is er iets anders aan de hand? |
08-11-2010 16:32:08 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Oorspronkelijk reden de spitsslagen met een 2/6 meen ik. En een DM90 is groter dan een GTW 2/6. |
08-11-2010 16:49:19 | ||
---|---|---|
mich
|
Dan was er vanmorgen een probleem. Trein 32321 en 32322 zouden met 2 Dm'90 moeten rijden. Voorheen reed die trein met 5 bakken GTW, en 4 bakken Dm'90 heeft meer capaciteit dan 5 bakken GTW. |
09-11-2010 10:23:19 | ||
---|---|---|
john2
|
In de bijgevoegde link een video reportage van L1 over de vallende bladeren op de Heuvellandlijn. Deze reportage is van 8 november. Aan het woord komen een medewerker van Pro Rail en een medewerker van Veolia. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4834295 |
09-11-2010 20:38:39 | ||
---|---|---|
mren
|
De Limburger meldt: "Wegens problemen met de detectie van treinen wordt het treinverkeer op de Veolia-lijn tussen Heerlen en Maastricht 'tot nader order' stilgelegd. Dat heeft ProRail dinsdagavond laten weten. Dat betekent dat er op z'n minst morgen de hele dag geen treinen rijden. Veolia rijdt wel tussen Kerkrade Centrum en Heerlen, en tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Later meer" |
09-11-2010 22:42:42 | ||
---|---|---|
mich
|
De 3447 had een klein probleempje, wat weer is opgelost. Vanaf morgenvroeg te bewonderen samen met de 3446. Omloop Dm'90 zoals deze is voorlopig: Nacht: slapen op spoor 8 REP Nijmegen Ochtend: beide stellen in trein 32321 en 32322 Aanvulling maandagochtend: splitsen en 1 stel LM naar Ck en om 10.10u als 332228 terug naar Nm. Middag: enkel stel in trein 32349 32350 32355 32356 32361 naar Vl en om 18.33 LM 84061 terug naar Nijmegen. Laatst bewerkt door mich op 09-11-2010 22:43 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-11-2010 08:51:31 | ||
---|---|---|
mdeen
|
ProRail legt Veolia-lijn voorlopig stil http://www.limburger.nl/article/20101109/REGIONIEUWS01/101109591/1030#ProRail_legt_Veolia-lijn_voorlopig_stil (dagblad de Limburger) Met o.a. de quote Quote En op L1: Uitval treinen Heuvellandlijn niet door bladval http://www.l1.nl/content/4836281 |
10-11-2010 17:09:21 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Het klopte als een bus (trein?) vanmorgen; beide DM's actief. Smiddags viel spitstrein 32249/32350 uit. De 32356 werd opeens gereden door 3447. Mankeert de 3446 nu iets, of is die conclusie voorbarig? |
10-11-2010 18:04:52 | ||
---|---|---|
sik214
|
Volgens mij heeft Mich het in zijn bericht duidelijk over 's middags één stel. Dus de 3446 kan kapot zijn, maar die was toch niet nodig |
10-11-2010 18:43:35 | ||
---|---|---|
mich
|
Die eerste slag viel uit, rede kan ik niet noemen maar lag in ieder geval niet aan de treinstellen zelf. |
11-11-2010 13:27:18 | ||
---|---|---|
john2
|
Een link van het L1 TV nieuws van 10 november over de Heuvellandlijn. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4840076 En een link van een radio reportage van L1 van vandaag 11 november. Aan het woord is De Heer Frans van Setten van Veolia. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4841152 De radio reportage gaat ook over de Heuvellandlijn. Laatst bewerkt door john2 op 11-11-2010 13:45, reden: info erbij gezet |
11-11-2010 16:23:47 | ||
---|---|---|
mich
|
Het is Frank |
11-11-2010 22:53:56 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
Je hebt zowieso echt een geweldige baas Mich! %09% Laatst bewerkt door spiketrain op 11-11-2010 23:01, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
14-11-2010 11:09:15 | ||
---|---|---|
mich
|
Zaterdagavond was de 353 in onrede, en door werkzaamheden in Br was er zogouw geen anders stel dan Dm'90 beschikbaar. De 3447 is gaan rijden als vervanging, trein 31783 (normaal 32283) en 31784 (normaal 32284). Kans is dat hij vandaag weer word ingezet. Laatst bewerkt door mich op 14-11-2010 11:09 |
14-11-2010 17:56:53 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Inderdaad, om 17.25 werd in Nm de net aangekomen 352 afgerangeerd. De 3447 stond al klaar om de trein van 17.38 naar Br te gaan rijden. |
14-11-2010 21:48:55 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
De 3447 werd om 19:30 afgerangeerd volgens mij was dit zijn laatste rit voor vandaag. ruud.h |
15-11-2010 08:40:58 | ||
---|---|---|
mich
|
Klopt, ik zag jou ook staan Ruud. Overigens heeft de 3447 ook zondagochtend gereden. treinnummers die die zondagavond reed: 31763/31764. (De rit zaterdagavond en zondagavond reed ik zelf). |
15-11-2010 10:17:34 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Quote De LM naar Ck vertrok om 9.28 uit Nm als 732228(?). |
15-11-2010 10:36:56 | ||
---|---|---|
mich
|
LM is 840xx, welke weet ik niet. Zal van de week eens kijken op het dienstkaartje van de betreffende dienst. |
15-11-2010 18:51:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Is dit niet meer iets voor de opvallende dingen topics aan het worden? Elke VIRM die in een andere trein rijdt meld ik ook niet in de ontwikkelingen topic daarvan.... Laatst bewerkt door thom op 15-11-2010 18:51 |
15-11-2010 19:16:16 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
@mich Jammer dat ik niet achterom keek anders had ik gezwaait naar jou Laatst bewerkt door ruud.h op 15-11-2010 19:16 ruud.h |
15-11-2010 21:39:46 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik hoorde via-via dat op het Limburger journaal gemeld werd dat de Heuvellandlijn als test/wegschroeien van de blaadjes bereden is door een hoop V's aan elkaar... |
15-11-2010 23:44:59 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Quote Ik snap je punt. Maar ik meldde dit aangezien het nog niet bekend was wanneer de LM vanuit Nm vertrekt cq in Ck aankomt. En dan lijkt het me, gezien het bericht van Mich, beter hier passen dan in de opvallende dingen. Maar goed, ik stel voor om het hierbij te laten. |
16-11-2010 09:01:39 | ||
---|---|---|
jbt
|
Een aardig artikel in de 'analoge' versie van Dagblad de Limburger van vanochtend (digitaal is dit artikel kennelijk (nog) niet beschikbaar) over de problemen op de Heuvellandlijn. Men schijnt de oorzaak te hebben gevonden: de Veolia-treinstellen rijden 'te goed'. De bekende herfstproblemen zijn dus niet de enige oorzaak, maar zijn dat in combinatie met het op de Heuvellandlijn gebruikte detectiesysteem en het feit dat de Stadlers te keurig over het spoor rijden. Zij smeren de smurrie alleen maar netjes uit, meer dan ander materieel dat doet. Ander materieel 'bonkt' en 'wringt' meer over het spoor. Dat de problemen zich niet op de Maaslijn voordoen, hangt volgens de krant samen met een ander detectiesysteem. Nu Prorail eindelijk - na anderhalve week - de oorzaak heeft gevonden, ben ik wel benieuwd naar een oplossing. |
16-11-2010 16:52:56 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteZo'n Veolia topic wordt ook steeds interessanter! |
16-11-2010 19:01:28 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Zoals (ik denk elders) al werd vermeld, lijkt het er hiermee inderdaad op dat het 'm zit in de combinatie: strakke loop (dus minder vetergang) + spoorstaafvernieuwing (walshuid + roest op de spoorstaaf) + veel bladersmurrie. |
01-12-2010 13:11:50 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Even ter herinnering weer herplaats, omdat het bijna 3 en 4 december is. Misschien dat Kevin Evers gaat spotten. |
01-12-2010 17:22:07 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
Kann sein, Tw kommt aber nicht am 3./4. |
01-12-2010 17:42:02 | ||
---|---|---|
john2
|
Dat treinstel 3/4 december terug zou komen was voor 90%. Dus 10% onzekerheid die meespeelt. Railprutse, heb jij dan andere informatie? Op de website van L1 staat het volgende te lezen over de fusie tussen Veolia en Connexxion. Zie link. http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4878000/_rp_links4_hasclickpage/1_1013 En nog een link over dat de reizigers duurder uit zijn met de ov chipkaart als met een papierenkaartje. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4878887 Laatst bewerkt door john2 op 11-12-2010 18:56, reden: Meer informatie er bij gezet. |
11-12-2010 18:59:10 | ||
---|---|---|
john2
|
Omdat plaatsen in mijn bovenstaande topic niet wilde lukken probeer ik het maar op deze manier. In de link een video reportage van L1 televisie over dat de ov chipkaart duurder is met reizen als het papieren treinkaartje bij Veolia. http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4879194 |
11-12-2010 20:21:30 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
Plan war al MAanden deze Weekeinde naar Venlo. De 651 is deze Morgen in Venlo aangebracht! Laatst bewerkt door Railprutse op 11-12-2010 20:22 |
11-12-2010 21:43:13 | ||
---|---|---|
mich
|
651 zien staan in Br vanmiddag. Stond klaar om te vertrekken richting het zuiden als ik het goed zag. Laatst bewerkt door mich op 11-12-2010 21:44 |
12-12-2010 09:51:53 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Hij staat iets naar het oosten namelijk te Vl Laatst bewerkt door spiketrain op 12-12-2010 09:53, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
12-12-2010 14:19:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Mich zegt tochook dat ie vertrek gereed staat naar het zuiden, dan zal ie wel langs Venlo komen hé... Jij zal hem wel later gezien hebben dan Mich, maar aangezien jij geen tijd noemt... |
12-12-2010 14:30:29 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
E-GTW's gaan via eindhoven naar het zuiden dus dan komen ze na blerick niet eerst venlo nog tegen/ |
12-12-2010 14:55:03 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote Het bericht is van vandaag en wordt ook daar vermeld dus wanneer zou ik hem nu gezien hebben. Zoals al vaker worden er te snel conclussies getrokken. Een bericht van vandaag word tenzij anders vermeld vandaag geplaatst. De gtw-e rijden vanaf Voith naar Br en dan zelf naar het zuiden over het westen (eindhoven zoals al vermeld en niet meer gekoppeld aan een GTW-D over de maaslijn naar Rm) en blijft het dus apart dat hij GDST staat te Vl aangezien er een te kort is in het zuiden. en daar de GTW-D nog steeds moet uithelpen. Laatst bewerkt door wilcot op 12-12-2010 14:55 |
12-12-2010 14:59:41 | ||
---|---|---|
mich
|
In ieder geval staat de 651 braaf te wachten in Vl op 5a. Ziet er uit als nieuw, en is deels ook echt als nieuw. De 201 die afgelopen tijd in het zuiden reed was vandaag op de maaslijn actief. |
12-12-2010 15:05:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Gewoon duidelijk zijn zoals elk ander hier is dan kennelijk ook een kunst. Zet er gewoon normaal een tijd bij neer, een dag duurt 24 uur en dan had dat ding al op en neer geweest kunnen zijn naar Lw wat mij betreft Verder trouwens, dat stelletje zal eerst nogwel afgenomen moeten worden door Veolia/Voith voordat die de dienst in zal gaan. Ding zal niet zo blind de dienst ingaan... @Yordy; Bedankt, ik zat ff te dutten Laatst bewerkt door thom op 12-12-2010 15:12 |
12-12-2010 15:12:25 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Quote Vanmorgen om 10.00 stond de 201 GDST te Vl. Weet je of de reclame sticker, op de 651, voor de website van zuid-limburg.nl ook op de ander GTW-E zit? die zit namelijk op de nieuwe bak en zover ik mij kan herineren zit hier bij de andere een rode sticker met een hand (alles wijst op zuid-limburg)http://www.maaslijn.net/nieuwsvenlo.html Laatst bewerkt door wilcot op 13-12-2010 11:26 |
12-12-2010 17:51:19 | ||
---|---|---|
mvd
|
QuoteDe 7206 heeft de afgelopen dagen in het zuiden gereden . Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
13-12-2010 14:47:01 | ||
---|---|---|
louis341
|
E-GTW 651 om 14.03 door Vk richting Mt. En terug om 14.43 door Vk richting Hrl. Waarschijnlijk proefritten. |
13-12-2010 19:54:59 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Iemand een idee wanneer het stel weer in dienst gaat? Neem namelijk aan dat het stel niet eerst dagen getest gaat worden. |
13-12-2010 20:00:08 | ||
---|---|---|
mvd
|
Gewoon geduld hebben en op de spots letten . Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
13-12-2010 21:55:21 | ||
---|---|---|
michael_87
|
Vandaag heb ik in de 651 gezeten, hij werd tijdens de spits ingezet samen de 653. Dat was de stoptrein van 17:15, Mt richting Kerkrade centrum. |
13-12-2010 22:37:02 | ||
---|---|---|
mich
|
De Dm'90 rijden deze week alleen nog in de ochtend gecombineerd de slag 32321/32322. Na deze week moeten we het waarschijnlijk zonder 3447 stellen. |
13-12-2010 23:23:33 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Quote Mooi, ga morgen wat spotten, hopelijk rijdt die @Mich: Hoezo eigenlijk? Dan kunnen jullie alleen met losse DM'90s rijden. Dat heeft toch onvoldoende capaciteit? Laatst bewerkt door koosmat64 op 13-12-2010 23:25 |
13-12-2010 23:28:52 | ||
---|---|---|
mich
|
dat zal de praktijk uitwijzen |
16-12-2010 09:19:19 | ||
---|---|---|
mich
|
Het is andersom, de 3447 blijft en de 3446 vertrekt nog deze week. De 3447 blijft voor de slag in de ochtendspits, 32321/32322. |
16-12-2010 16:32:22 | ||
---|---|---|
john2
|
Kwam er woensdag 15 december pas achter dat het voordeelurenabonnement niet meer geldig is op de Veolia treinen. Zag toevallig op de informatie schermen die in de Veolia treinen hangen, dat het NS voordeelabonnement niet meer geldig is op de Veoliatreinen. Men moet hiervoor gratis een daluren abonnement bij een Veoliaservicepunt, zoals Maastricht of Heerlen, op de OV chipkaart laten laden. Dan kan men toch met 40% reductie met een Veoliatrein reizen. Op de Veoliabussen 20% korting in de daluren. Voor de veiligheid maar met een NS trein over Sittard naar Nuth terug gereisd. Voor reizen met geen geldig plaats bewijs, bij Veolia, tegen tegaan. Die meereizen met de 40% meereis korting van de NS, moeten een OV chipkaart bij zich hebben waarook een daluren abonnement op staat. Als mijn info niet compleet is, heeft iemand hier dan nog meer info over? Laatst bewerkt door john2 op 16-12-2010 16:58, reden: type fout hersteld. |
16-12-2010 17:09:20 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Wacht even! %03% Wil dat ook zeggen dat als ik met een papieren treinkaartje reis met Veolia, dat mijn voordeelurenkaart van de NS niet meer geldig is? Ik mag toch hopen van niet zeg! Laatst bewerkt door Chopper op 16-12-2010 17:09 |
16-12-2010 17:12:35 | ||
---|---|---|
mren
|
Volgens de Veoliasite inderdaad. NS zegt er natuurlijk niets over op de VUK-pagina's. Zal ik maar weer eens beginnen over dat het tariefstelsel steeds wordt aangepast aan de mogelijkheden van de OVC ipv andersom? |
16-12-2010 17:13:52 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Dat is toch van de gekken? En is dat nu al ingegaan? %09% |
16-12-2010 17:14:44 | ||
---|---|---|
eix
|
Volgens mij is het zo dat het VDU kortingsproduct van NS(... ) niet wordt herkend door de Veolia chippalen. Bij het reizen op saldo betaal je dus het volle pond. Om toch de korting te krijgen moet je het Veolia kortingsproduct op je kaart laden. Maar als je niet op saldo reist lijkt het mij dat er niets aan de hand is. In ieder geval verwacht ik dat het juridisch niet is toegestaan om tussentijds de voorwaarden van de VDU-kaart te wijzigen. Maar daar is de uitgever van de kaart (NS) feitelijk verantwoordelijk voor. -edit- Het verchipte Voordeelurenabonnement is niet geldig in de Veolia treinen. Bron: http://www.veolia-transport.nl/netherlands-transport/ressources/documents/2/14648,Flyer-Dalkorting-Limburg-eigen-bes.pdf Dit is ofwel een zeer ongelukkige formulering waarbij de nuance tussen reizen op saldo (ROZ) en reizen met een regulier kaartje ontbreekt. Of men is daar werkelijk knettergek geworden. Laatst bewerkt door eix op 16-12-2010 17:18 |
16-12-2010 17:18:05 | ||
---|---|---|
john2
|
Zoals ik begrepen heb is het papieren treinkaartje of alleen met de OV chipkaart reizen, alleen geldig als men ook een daluren abonnement op de OV chipkaart geladen heeft. Nog vergeten temelden. Vandaag donderdag 16 december, telefonisch contact gehad met Veolia. De Veolia medewerker bevestigde me, dat het reizen met NS korting met NS voordelen abonnement alleen geldig is met combinatie met een daluren abonnement van Veolia, dat op de OV chipkaart geladen is, naast het voordeeluren abonnement van de NS. Laatst bewerkt door john2 op 16-12-2010 17:20, reden: type fout hersteld. |
16-12-2010 17:18:55 | ||
---|---|---|
mren
|
In de voorwaarden van de VUK staat iig niets over niet-geldigheid bij andere vervoerders, zie: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/regelen-en-kopen/beheren-wijzigen-voordeelurenabonnement/productvoorwaarden Volgens mij was het technische excuus dat Veolialezers niet op het 'NS-deel' van de OVC kunnen kijken. %09% |
16-12-2010 18:19:03 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
NS heeft het gedeelte "afgesloten" voor reizigers waarmee je de gegevens van het VDU kan bekijken. Alleen NS kan er bij met hun apparatuur, en wil andere vervoerders (nog) geen inzicht geven in deze gegevens. Reis je met een VDU bij Veolia moet je dus het Daluren erop zetten, die op dit moment nog €0,01 kost. Ook al reis je met een papieren kaartje, want je OVC staat je kortingsproduct op. |
16-12-2010 18:46:21 | ||
---|---|---|
john2
|
Heeft iemand inzicht hoe het bij de andere regionale vervoerders zit, Arriva, Syntus en Connexxion? Kan men bij deze 3 bedrijven wel nog met NS voordeeluren reizen plus samenreiskorting zonder dat men hiervoor iets van genoemde bedrijven op de OV chipkaart heeft staan? |
16-12-2010 18:51:55 | ||
---|---|---|
Chopper
|
Wat een waanzin allemaal. Vroeger kocht je een kaartje en stapte in de trein. |
16-12-2010 18:53:05 | ||
---|---|---|
cuijk
|
OV-chip Voordeelurenabonnement bij Veolia werkt alleen als de dalurenkorting van Veolia op de kaart is geladen. Dat kost 0,01 euro. Met Ov-chip moet voor iedere vervoerder (Veolia, NS, Syntus etc) apart een kortingsproduct op de kaart worden geladen. Zonder die dalurenkorting geldt het Ov-chip voordeelurenabonnement niet bij Veolia en wordt het volle tarief in rekening gebracht. Daar kan Veolia niets aan doen; zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. Veolia (beter gezegd: de reizigers van Veolia) wordt er nu als eerste mee geconfronteerd, maar hetzelfde gaat strax gelden bij alle anderen. Na het bestellen moet het product op de kaart worden geladen bij een servicepunt. |
16-12-2010 19:13:39 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
QuoteAls ter zijner tijd de overige vervoerders ook de OVC invoeren geld hetzelfde als bij Veolia. Tenminste, als hun ook zo'n product hebben dan. Arriva, Syntus en Connexxion kan gewoon niet bij de gegevens van NS |
16-12-2010 19:35:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteJa, en toch schijnen de reizigers met een papieren treinkaartje de trein niet te halen. Met de OV-Chipkaart gaat dat allemaal véél handiger en sneller. Volgens de TV-reclame dan (sterk staaltje propaganda dus). |
16-12-2010 19:41:28 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteHet aardige is nu dat het laden niet bij een NS automaat kan. Je moet er voor naar AH. (Geldt ook voor het CXX kortingsprodukt voor oost Nederland wat maar een cent kost.) De NS automaat op Nmh mist overigens het chipkaart gedeelte. Je chipkaart uitlezen of je wel uitgecheckt bent is er daar niet bij. De apparatuur of het programma klopt ook niet bij Veolia, cico op het zelfde station werkt niet. De kaart schrijft 78 eurocent af, de afrekening van OV-Chip geeft 15 euro aan. De tijd moet je ook in de gaten houden wanneer je met korting reist, heb al een eens uur verschil gehad. |
16-12-2010 20:03:36 | ||
---|---|---|
mren
|
Gelukkig hoef je niet in heel Oost-Nederland naar de AH, CXX Twente heeft gewoon oplaadpunten in de bus hangen. |
16-12-2010 22:04:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Nee hoor, met een HSM kaartje mocht je niet in een SS trein stappen, en omgekeerd. Shqiperise-lopers? |
17-12-2010 15:55:46 | ||
---|---|---|
mich
|
momenteel weer Dm'90 (3447) in de middagspitstrein, aannemelijk ivm gebrek aan GTW. De 3446 gaat naar Syntus. |
17-12-2010 16:09:10 | ||
---|---|---|
wilcot
|
Gaat de DM'90 weer in het weekend overnachten te Vl of blijft hij in Nm? |
19-12-2010 12:37:53 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Heb zaterdag, 18 september 2010, de dalurenkorting op 2 OV chipkaarten laten laden bij het Veolia service punt te Heerlen busstation. Dit zonder van tevoren tebestellen. En die 0.01 eurocent per OV chipkaart hoefde ik ook niet betalen. Op welke stations van Arriva, Connexxion en syntus kan ik de kortingen van hun op mijn OV chipkaart laten laden? Laatst bewerkt door john2 op 19-12-2010 13:21, reden: Meer er bij gezet |
19-12-2010 14:05:21 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Waren dat anonieme of persoonlijke kaarten? |
19-12-2010 14:05:50 | ||
---|---|---|
abbm
|
ik meen dat de korting alleen in Limburg via de servicepunten en ophaalautomaten op de postkantoors te krijgen is. Correct me if i'm wrong De korting is alleen voor de P-kaarten Laatst bewerkt door abbm op 19-12-2010 14:06 |
19-12-2010 16:27:24 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Dat waren persoonlijk kaarten. Als ik het goed begrepen heb dan kan een daluren korting alleen op een persoonlijke OV chipkaart gezet worden. |
20-12-2010 10:58:31 | ||
---|---|---|
cuijk
|
serivepunten voor opladen zijn hier http://www.ov-chipkaart.nl/services/servicesvooraenpkaart/adresvinder/ |
20-12-2010 11:46:24 | ||
---|---|---|
john2
|
Had graag geweten op welke plaatsen men een kortings mogelijkheid op de OV chipkaart kan laden van Arriva, connexxion en Syntus. |
20-12-2010 11:58:40 | ||
---|---|---|
mvd
|
Voor één eurocentje: https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=53599 Laatst bewerkt door mvd op 20-12-2010 11:59 Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
21-12-2010 11:28:55 | ||
---|---|---|
john2
|
Een mail gehad van Syntus, waarin werd vermeld, dat men met een NS voordeelurenabonnement ook op de baanvakken van Syntus kan reizen. Met dezelfde voorwaarden die hiervoor ook op de NS baanvakken gelden, zijn ook op de syntuslijn geldig. |
21-12-2010 11:42:10 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Jä, met het papieren kaartje kan dat. Met ROS (Reizen op Saldo) niet. NS heeft de overige vervoerders geen toegang gegeven tot de benodigde gegevens daarvoor Tenzij NS dat erg kort geleden heeft aangepast.. |
21-12-2010 14:29:32 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Het is sowieso totale waanzin dat je als je van NS moet overstappen op Veolia, je uit en in moet checken. Bij overstappen op de bus kan ik me er nog iets bij voorstellen (zij het met tegenzin), maar je blijft toch in het treinsysteem? Het hoeft de reiziger toch geen r*k te interesseren met welk bedrijf hij vervoerd wordt? Zeker niet als hij niet van plan is van een lokale kortingsactie gebruik te maken. Wat een onzin die palenjungle op het perron. De OV-chipkaart is zo langzaamaan hogere wetenschap. Wie het niet begrijpt betaalt te veel of boete. Er is techniekintegratie, maar van tariefintegratie is geen sprake. Dát had moeten zijn waar het om gaat. Het gemak van een Duits Verkehrsverbund. Inchecken in Maastricht, omchecken bij wisseling van vervoersoort en uitchecken bij de halte Schoolstraat in Pieterburen - en dan een realistisch kilometerbedrag vragen zonder instaptarieven die je alleen maar er aan herinneren dat naar je eigen gat geen trein rijdt. Veolia zelf heeft een aantal jaar geleden het 'visgraatmodel' geïntroduceerd: de rechtstreekse bus van bijvoorbeeld Schimmert naar Maastricht werd ingekort tot Meerssen alwaar je diende over te stappen op de Heuvellandlijn naar Maastricht. Dat kon met een strippenkaart of sterabo en was dus mooie tariefintegratie: voorheen moest je voor de snelle trein weer van nul af betalen. Door de extra reizigers op de trein kon Veolia een kwartierdienst gaan rijden. Met de OV chipkaart wordt je op die route nu voor zover ik kan nagaan toch weer een overstap bus-trein aangerekend. En anderzijds zijn de speciale Veolia dagkaarten waar óók de trein is inbegrepen tegenwoordig enkele euri duurder dan alleen voor de bus. Maar Veolia wilde toch dat ik op de trein zou overstappen? Als ik met alleen bussen van Schimmert naar Maastricht moet ben ik dubbel zo lang onderweg, via rare omwegen! Chapeau. Laatst bewerkt door jorgo op 21-12-2010 14:32 |
21-12-2010 14:50:34 | ||
---|---|---|
eix
|
Naar het schijnt betaal je met de OVC niet twee keer het opstaptarief bij een overstap Veolia (bus) naar Veolia (trein) en vv. Dit is dus technisch wel goed geregeld. Voor de rest ben ik het wel eens met je betoog. |