08-06-2007 18:38:30
reizigert
reizigert
Quote
dh3201: Ik ben benieuwe hoe we over 25 jaar over de staat van de GTW's dan hebben,
als ze bij Veolia de 25 jaar al halen......


Als ze sowieso de 25 jaar al halen. Ik denk dat levensduren van pakweg 45 jaar, zoals we de afgelopen jaren bij veel materieel uit de jaren 50 en 60 hebben gezien, in de toekomst niet meer voor zullen komen. Ook door aanbestedingseisen (nieuw materieel) zal de houdbaarheidsdatum van treinen korter worden. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je een relatief goedkope trein als een GTW over 25 jaar gaat reviseren, een nieuw lightrail-ding bouwen zal niet veel duurder zijn
 

08-06-2007 21:45:41
hazenkamp
hazenkamp
Dat heb ik ook al op meer plaatsen gehoord.
Er worden steeds meer tijdelijke krachten ingezet, met bijbehorende "service".

Het is welliswaar offtopic, maar ik wou het toch ff kwijt...
 

09-06-2007 20:44:02
mich
mich
Hierbij herdenk ik treinstel 3202, welke nu precies een maand vermist is %04%  

09-06-2007 20:46:19
salieri
salieri
Vreemd dat deze nergens te vinden is eigenlijk%03%  


09-06-2007 20:54:17
philips
philips
Is sie niet via Tracking en tracing? te vinden???


Groeten, Philips
 

09-06-2007 20:56:46
train85
train85
Nee dat kan ik via ns niet.  

09-06-2007 21:11:39
philips
philips
Maar misschien Veolia-machinisten/personeel wel.


Groeten, Philips
 

09-06-2007 21:52:16
mark
mark
Staat het treinstel niet gewoon ergens afgelegen in On of Ehv?  

09-06-2007 22:06:30
mich
mich
Niet te Ehv, ook niet te Tb, ben daar afgelopen maand talloze keren langs gekomen en alle hoeken kunnen zien. Binnen in Onnen zou kunnen.  

09-06-2007 22:11:16
salieri
salieri
Zag geen DH met Veolia logo's staan toen ik er laatst langsreed, maar het zou inderdaad kunnen.  

09-06-2007 22:44:32
j.jager
j.jager
Vandaag reed ik 2x langs Onnen. Aldaar staan, terhoogte waar de railhoppers gestaan hebben, 3 wadlopers opgesteld. Ik herkende aleen de 3201 eruit, en de andere nummers kon ik zo snel niet zien, maar van 1 waar ik de nummer niet kon zien, daar kon ik wel zien dat het geen veolia logo op had. De andere stel stond achter de 3201, waar je aleen op de kop de nummer zag staan. Ik denk dat deze 3 stellen nog van arriva zijn en hier wegens mankementen in de zogenaamde wachtkamer staan.  

09-06-2007 23:01:35
job
job
Voor zover ik weet zijn dat de Arriva-stellen die 'over' zijn en staan te wachten op transport naar een veilige opbergplek...  

10-06-2007 01:06:24
kevinevers
kevinevers
http://img64.imageshack.us/img64/7208/p3220001bs4.jpg (is gemaakt op 22 maart)
voor mensen te troosten die de 3202 missen.
 

10-06-2007 10:07:17
mark
mark
http://img521.imageshack.us/img521/5053/3202xk3.jpg  

10-06-2007 10:15:44
salieri
salieri
Quote
j.jager: Vandaag reed ik 2x langs Onnen. Aldaar staan, terhoogte waar de railhoppers gestaan hebben, 3 wadlopers opgesteld. Ik herkende aleen de 3201 eruit, en de andere nummers kon ik zo snel niet zien, maar van 1 waar ik de nummer niet kon zien, daar kon ik wel zien dat het geen veolia logo op had.
Dan zullen dat wel de 3201, 3204 en 3220/3229 zijn geweest%09%
 

10-06-2007 16:13:59
job
job
Klopt het dat de 32300 nieuwe nummers heeft gekregen? Als ik in Hafas kijk zie ik bijvoorbeeld dat de 32325 tegenwoordig 32355 heet...
18:25 32355 Boxmeer
Nijmegen 18:25 - Nijmegen Heyendaal 18:28 - Cuijk 18:37 - Boxmeer 18:50
 

10-06-2007 17:46:29
j.jager
j.jager
Quote
salieri:Dan zullen dat wel de 3201, 3204 en 3220/3229 zijn geweest%09%


Van de 3201 ben ik zeker dat die er staat, omdat deze het AD reklame er nog op staan heeft. Van de andere stellen(2 stuks) weet ik het niet welke nummers dat waren. 1 stel stond in het verlengde van de 3201, en daar ben ik zeker van, dat dat de 3229 niet was, omdat de 3229 de enige stel is met het arriva logo erop, en die stond niet op het stel die in het verlengde stond van de 3201. De andere stel stond achter de 3201, daarvan kon je aleen een nummer op de kop van het treinstel zien staan.
 

10-06-2007 18:11:48
keesje
keesje
Quote
job: Klopt het dat de 32300 nieuwe nummers heeft gekregen? Als ik in Hafas kijk zie ik bijvoorbeeld dat de 32325 tegenwoordig 32355 heet...
18:25 32355 Boxmeer
Nijmegen 18:25 - Nijmegen Heyendaal 18:28 - Cuijk 18:37 - Boxmeer 18:50


Er is wel iets veranderd aan de treinnummers. Bij de aanvang van de dienstregeling in december '06 heette de eerste trein ook meteen 32201, maar nu 32207 of 32209 geloof ik.
 

10-06-2007 18:13:32
job
job
Daar is niets aan veranderd... Volgens mij hebben ze de nummers van de 32300 nu aangepast aan de 32200.  

10-06-2007 18:27:17
keesje
keesje
Ah dat bedoel je, ja dat klopt inderdaad. Eerst werd de eerste middagspitstrein direct doorgenummerd volgend op de laatste ochtendspitstrein. Nu is dat aangepast op de nummering van de 32200.  

10-06-2007 19:00:09
salieri
salieri
Quote
j.jager: Van de 3201 ben ik zeker dat die er staat, omdat deze het AD reklame er nog op staan heeft. Van de andere stellen(2 stuks) weet ik het niet welke nummers dat waren. 1 stel stond in het verlengde van de 3201, en daar ben ik zeker van, dat dat de 3229 niet was, omdat de 3229 de enige stel is met het arriva logo erop, en die stond niet op het stel die in het verlengde stond van de 3201. De andere stel stond achter de 3201, daarvan kon je aleen een nummer op de kop van het treinstel zien staan.
Het kan ook zijn dat de 3229 gedriehoekt is, en dat het logo aan de andere kant zit nu. Maar de 3220/3204 en 3220 zijn al een maand niet meer gezien, en volgens mij zelfs al langer, dus het kan best zijn dat deze nu terzijde staan.
 

10-06-2007 19:05:05
j.jager
j.jager
@salieri. Ik dacht dat de 3229 aan bijde kanten een arivva logo hadden.  

10-06-2007 19:10:49
salieri
salieri
Nee, alleen 1 kant  

10-06-2007 19:57:36
dh3201
dh3201
Als ik mijn foto's van de 3229 bekijk heeft deze aan elke kant een NoordNed logo en een Arriva logo. Als je recht op de zijkant kijkt dan heeft altijd de linker bak een NoordNed logo en de rechter bak een Arriva logo.
Aan de ene kant zit het Arriva logo dus op de B, op de andere kant op de Bz.


Shqiperise-lopers?
 

10-06-2007 20:21:05
plaid
plaid
klopt. Aan beide zijden zit een Arriva-logo.  

10-06-2007 20:43:35
j.jager
j.jager
Dan had ik het toch goed gedacht.  

10-06-2007 21:53:04
salieri
salieri
Oh, dan zat ik even verkeerd. Dacht echt dat de 3229 aan 1 kant had. Excuses  

11-06-2007 10:14:23
mich
mich
Nieuw overzicht: Alle DH1tjes in dienst behalve de 3118(Ehv), hebben die een betere koeling ofzo?
Buiten dienst/ afgelopen week buiten dienst geweest: 3202 3207 3208(Ehv) 3210(Tb) 3218 3219 3223 3227 3228 3231.
Ik weet niet welke van deze stellen weer in dienst zijn, denk een stuk of 4.
Vandaag wederom geen spitstreinen.

Laatst bewerkt door mich op 11-06-2007 17:19
 

11-06-2007 10:24:50
salieri
salieri
Aardig weer wat aan de kant dus  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-06-2007 17:12:27
mich
mich
Nog steeds geen spitstreinen, en de overige treinen bestaan uit 2/3 bakken. Vannacht eens kijken wat er in Ehv en Tb staat.  

12-06-2007 17:06:28
mich
mich
Gezien de recente spots, en mijn eigen bevindingen moeten de 3202, 3218 en 3219 in Arhnem, Zwolle of Onnen zijn. Verder is de 3210 in Tb binnengenomen voor herstel, staan in Vl de 3207 en 3227 en in Eindhoven nog steeds onaangeroerd de 3118 en 3208. De rest doet het allemaal, dus misschien weer spitstreinen binnenkort.

Laatst bewerkt door mich op 12-06-2007 17:07
 

12-06-2007 17:35:56
keesje
keesje
De 2-tjes op de 32200 en de 1-tjes op de 32300, dan zal het wel lukken misschien  

12-06-2007 17:37:22
mren
mren
Gelukkig voor Veolia ligt het allemaal weer aan de NS.
http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/TT.jpg
 

12-06-2007 17:41:01
keesje
keesje
De pers begrijpt er ook weinig van blijkt wel weer %03%  

12-06-2007 18:03:27
lint27
lint27
Quote
keesje: De 2-tjes op de 32200 en de 1-tjes op de 32300, dan zal het wel lukken misschien
Dat gaat je niet lukken, aangezien ze in Nm op elkaar keren
 

13-06-2007 18:45:53
mich
mich
GTW nieuws, er zijn al meerdere stellen klaar, er worden op dit moment nog aanpassingen gedaan specifiek voor Veolia op de maaslijn. Zo worden bijvoorbeeld de cabine deuren(helaas voor jullie) donker getint om de machinist meer privacy te geven. De GTW's voor de maaslijn hebben een aparte toelating gehad, die sinds kort rond is.(hoe dat precies zit weet ik niet, denk dat hij alleen voor de dingen die anders zijn dan de Arriva dingen terplekke gekeurd is) Het eerste stel arriveert hier al in oktober.  

13-06-2007 19:40:47
kbrandsma
kbrandsma
Oktober was toch ook geplande instroom?
Als er al meerdere stellen voor Veolia (nu al) klaar zijn, zullen de Arriva 315-317 & 319-327 ook wel in september afgeleverd zijn (zoals gepland).
 

13-06-2007 19:41:45
mich
mich
Wat vooraf gepland is weet ik zo niet, maar dit hoorde ik vandaag van een wel zeer betrouwbare bron dus denk zet het er even bij.  

13-06-2007 19:54:11
mich
mich
Naar aanleiding foute spots,
Als ik nu in dienst zijnde stellen tel hebben ze 25 bakken, 4 en 1*5 bak per trein voor de 6 treinen. Aan de spots te zien zijn er dus meer treinstellen in dienst, dus de 3220 en misschien de 3218 en 3219= 31 bakken, 5 en 1*6 per trein. Met 30 bakken moeten ze de spitstreinen erbij kunnen hebben.
 

13-06-2007 20:01:58
fastguy84
fastguy84
@kbrandsma; De Veolia-stellen worden op een andere manier gebouwd dan die van Arriva; de aankleding van de wagenkasten (voorlopig alleen van de 10 2/6'en) is namelijk uitbesteed aan RhB, de motorwagens worden gewoon bij Stadler gebouwd. Dus in hoeverre er een relatie is tussen de aflevering van Arriva en Veolia stellen weet ik niet.

@mich; weet jij of er al weer 'aangeklede' kopbakken van RhB naar Stadler terug zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wanneer je schrijft dat ze 'klaar' zijn, er al een compleet treinstel klaar is en dat die pas over 4 maanden hierheen komt?
 

13-06-2007 20:02:22
stadlergtw
stadlergtw
Quote
mich: GTW nieuws, er zijn al meerdere stellen klaar, er worden op dit moment nog aanpassingen gedaan specifiek voor Veolia op de maaslijn.


Is er dan jamergenoeg nog niemand op internet die al een foto heeft geknipt van een GTW' tje voor Veolia.
 

13-06-2007 20:10:26
fastguy84
fastguy84
jawel... er staat er een op een krantenpagina van het lokale suffertje, met daarop een artikel met foto. De bouw is wel nog in een pre-alpha-stadium, zogezegd. Hier de link: http://www.sanjon.ch/_bilder/5000tage/bt_15mai.pdf (waarschuwing: pdf)  

13-06-2007 20:22:40
mich
mich
@fastguy, dan denk ik dus dat ze een stuk of 2 stellen klaar hebben, in ieder geval motorwagen en kopbakken bij elkaar. Gezien het artikel hierboven zou het moeten kunnen, want een maand geleden zijn de begonnen de eerste ruwbouw kopbak aan te kleden. Gezien het in december klaar moet zijn doen ze 4 kopbakken per maand.  

17-06-2007 13:10:47
sneltrein
sneltrein
Met hoeveel bakken rijd veolia nu ongeveer?? weet iemand dat??


:)
 

17-06-2007 13:58:40
mich
mich
Jawel, zal hier zo even een overzicht geven  

17-06-2007 14:02:35
salieri
salieri
Als we mich toch niet hadden%02%  

17-06-2007 14:09:14
mich
mich
danku buiten dienst: 3117 3118(ehv) 3202(Onnen) 3210(Tb) 3219 3231(ehv)
In dienst: 3103 3105 3106 3107 3108 3110 3111 3114 3207 3208 3218 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3230 = 30 bakken
3220 is ook gezien op maaslijn, maar dat kan ook een fout zijn.

Laatst bewerkt door mich op 17-06-2007 14:52
 

17-06-2007 14:28:21
philips
philips
Quote
mich:3220 is ook gezien op maaslijn, maar dat kan ook een fout zijn.
Het kan idd een fout zijn, hij is aan het einde van mei nog in Friesland en Groningen gezien;)


Groeten, Philips
 

17-06-2007 14:48:19
raoul
raoul
Vandaag stond er een 320? van Veolia in Onnen. Dus dat kan aannemelijk de 3202 zijn!  

17-06-2007 14:52:28
mich
mich
Dat moet hem zijn, hij is terug! %08% (3207 en 3208 vandaag net nog gezien hier) Die zal dan wel in die overbrengingsrit van vanavond zitten, waarvoor hij nou buiten staat.

Laatst bewerkt door mich op 17-06-2007 14:53
 

17-06-2007 15:06:34
salieri
salieri
Zijn ze lang mee bezig geweest dan!  

17-06-2007 15:48:06
job
job
3117 en 3219 zijn niet buiten dienst, maar rijden vandaag gewoon.

Laatst bewerkt door job op 17-06-2007 15:52
 

17-06-2007 16:16:22
mich
mich
Oke, dan zijn alleen nog de 3118 3202 3210 en 3231 buiten dienst. Als ze morgen nog geen spitstreinen rijden ligt het in ieder geval niet aan het materieel, want ze hebben nog nooit zoveel beschikbaar gehad.
Op de 3226 staat nu "Nog 6 maanden"

Laatst bewerkt door mich op 17-06-2007 17:13
 

17-06-2007 17:28:13
sneltrein
sneltrein
hebben ze eindelijk het veranderd van 8 naar 6


:)
 


17-06-2007 17:38:10
keesje
keesje
Nog 6 maanden ellende? %08%  

17-06-2007 19:29:22
j.jager
j.jager
@keesje. Juist ja, nog 6 maanden met die rijdende sauna opgescheept. Dat word nog wat deze zomer, als ik 2 weken bij Reuver op vakantie ben.  

17-06-2007 20:07:23
sneltrein
sneltrein
Quote
keesje: Nog 6 maanden ellende? %08%


Ja zo kun je het ook bekijken


:)
 

17-06-2007 22:01:24
keesje
keesje
En dan maar hopen dat het nieuwe materieel meteen goed functioneert. Ik ken nog een recent verhaal van de GTW's van Arriva, daar waren ook wat kinderziektes... Positief blijven maar  

17-06-2007 22:34:19
wimhoekema
wimhoekema
Zondag 17 juni tot 16.30 bij Onnen gewacht, maar de overbrenging van de DH2 naar Veolia (trein 53582D)niet gespot.
Heeft deze overbrenging wel gereden?

mzzl,
Wim
 

17-06-2007 22:40:26
kevinevers
kevinevers
3231v 3108a kwam rond 21.00 aan in vl deze reed direct door naar de tankinstallatie om de 3108 te tanken en kwam uit de richting ehv

nog 6 maanden:
http://img211.imageshack.us/img211/1628/p61700031yv1.jpg

Laatst bewerkt door kevinevers op 17-06-2007 22:41
 

17-06-2007 22:42:10
mich
mich
Quote
wimhoekema: Zondag 17 juni tot 16.30 bij Onnen gewacht, maar de overbrenging van de DH2 naar Veolia (trein 53582D)niet gespot.
Heeft deze overbrenging wel gereden?
Nee, alleen vanaf Ehv-Vl hebben de 3231 en 3108 gereden, voor de rest niks. Aannemelijk heeft de 3108 de 3218 eind vanmiddag naar Ehv gebracht, en de 3231 mee teruggenomen.

Laatst bewerkt door mich op 17-06-2007 22:50
 

17-06-2007 23:05:34
wimhoekema
wimhoekema
In Onnen staat o.a. de 3201 terzijde;

Enkele plaatjes (met de terzijde staande 3201) in mijn webalbum:
http://picasaweb.google.nl/wimhoekema/20070617Onnen


mzzl,
Wim
 

17-06-2007 23:16:09
sneltrein
sneltrein
het valt mij op aan de foto van kevinevers dat er onder iets klein staaat geschreven nog 6 maanden en dan zijn de nieuwe treinen er dat betekent dat die wadlopers nog langer dan maanden rijden volgens mij stond dat er nog niet op mij Nog 8 maanden!

Laatst bewerkt door sneltrein op 17-06-2007 23:16


:)
 

17-06-2007 23:48:51
kevinevers
kevinevers
Quote
sneltrein: het valt mij op aan de foto van kevinevers dat er onder iets klein staaat geschreven nog 6 maanden en dan zijn de nieuwe treinen er dat betekent dat die wadlopers nog langer dan maanden rijden volgens mij stond dat er nog niet op mij Nog 8 maanden!


dat staat er al lang op hoor kijk maar in de railmagazine 245 blz 11. dit is al vanaf dat die zo in dienst kwam
 

18-06-2007 00:12:02
bouwe
bouwe
Volgens OVL heeft de overbrenging wel plaatsgevonden, met de samenstelling 6400+DH2.  

18-06-2007 00:15:29
lucky
lucky
Is er ook bekend welke DH het was?  

18-06-2007 07:56:35
sneltrein
sneltrein
Quote
kevinevers:
Quote
sneltrein: het valt mij op aan de foto van kevinevers dat er onder iets klein staaat geschreven nog 6 maanden en dan zijn de nieuwe treinen er dat betekent dat die wadlopers nog langer dan maanden rijden volgens mij stond dat er nog niet op mij Nog 8 maanden!


dat staat er al lang op hoor kijk maar in de railmagazine 245 blz 11. dit is al vanaf dat die zo in dienst kwam


zelf heb ik het railmagazine niet maar op deze site staat de 3226 met zonder dat tekstje eronder! http://www.rene-rail.nl/veolia.htm


:)
 

18-06-2007 08:04:08
kevinevers
kevinevers
toen die in ehv stond was die volgens mij nog niet "af". maar anders moet je maar naar de boekjeswinkel gaan en ff kijke gewoon  

18-06-2007 09:05:20
mich
mich
Quote
bouwe: Volgens OVL heeft de overbrenging wel plaatsgevonden, met de samenstelling 6400+DH2.


Dan is deze achtergelaten in Ehv.
 

18-06-2007 17:17:22
rudolfph
rudolfph
Quote
sneltrein: hebben ze eindelijk het veranderd van 8 naar 6
Weet je zeker dat het veranderd is, of is gewoon een deel van de 8 eraf gevallen/gekrast?
 

18-06-2007 17:19:28
mich
mich
Nee, zit een nieuwe 6 overheen, is ook een stuk vierkant wit wat witter dus gewoon eroverheen geplakt.  

18-06-2007 23:31:45
Bollenstad
Bollenstad
Begrijp ik goed dat de spitstreinen vandaag 'gewoon' wel hebben gereden? Ik hoor er hier namelijk niemand over!  

19-06-2007 00:53:02
job
job
Klopt, probleempjes zijn weer opgelost blijkbaar  

19-06-2007 07:03:38
sneltrein
sneltrein
Dat heeft zeker ook wel een naadeel want als de spitstreinen rijden zijn er minder bakken voor NM-RM ik zou spitsbussen inzetten en de treinen met 5 bakken laten rijden!!


:)
 

19-06-2007 09:32:28
jeepee
jeepee
Veel mensen hebben liever dat gewoon de dienstregeling gereden wordt ipv maar bussen in te zetten. Daar komt bij dat de huur van bussen ook geld kost en de beschikbaarheid van touringcars ongeveer 0 is door het zomerseizoen. Overigens gaan de meeste mensen bij het vervallen van de spitsslagen niet met de bus mee, maar wachten op de volgende rit, dus die zijn dan net zo druk  

19-06-2007 09:37:44
bloober
bloober
Veolia heeft eigen bussen, dus die hoeven ze volgensmij niet te huren. Of ben ik nu gek?


Groetjes, Bloober
 

19-06-2007 09:42:25
jeepee
jeepee
En die hebben ze niet nodig voor hun buslijnen??? Sinds de aanbestedingen is de reserve bij busbedrijven nagenoeg nihil om maar zo krap mogelijk te kunnen bieden...  

19-06-2007 11:30:15
lucky
lucky
En toevallig is bussen een verboden onderwerp hier.

Als ze de spitstreinen laten rijden dan ontlasten ze de reguliere treinen. ALs ze de spitstreinen niet laten rijden en de andere treinen met 6 bakken, kom je ongeveer op hetzelfde uit lijkt mij zo. Alleen dan schrap je een deel van de drgl en dat is niet de bedoeling.
 

19-06-2007 18:34:15
mich
mich
Loop je nietsvermoedend als Veolia Cargo medewerker je loc om te lopen in Blerick, word je op het perron opeens aangesproken door zeer boze reizigers. De vorige trein was uitgevallen en ze stonden al een half uur te wachten, en daar hadden ze dus een mening over.(en terecht hoor). Alleen snapte ze niet dat ik niet van Veolia transport was, want ik had toch Veolia op mijn t-shirt staan  

19-06-2007 18:40:32
salieri
salieri
Hehe, risico van het vak%08%

Overigens is de 3218 nog steeds niet helemaal in orde volgens mij, staat alweer in Eindhoven namelijk%03%
 

19-06-2007 18:45:19
mich
mich
Klopt, waren ermee bezig in de werkplaats vanmorgen.  

19-06-2007 21:36:49
job
job
De vervangende bussen voor de uitgevallen spitstreinen zijn inderdaad gewone lijnbussen, dus blijkbaar hebben ze daar toch een ruimere voorraad van dan wadlopers
Verder reed de vrolijke combinatie van 3226+3222 weer eens:
http://img152.imageshack.us/img152/1447/kopievandsc1836tn0.jpg
 

19-06-2007 22:43:37
ijsm
ijsm
Quote
mich: Alleen snapte ze niet dat ik niet van Veolia transport was, want ik had toch Veolia op mijn t-shirt staan
Ben je wel, je werkt alleen bij een dochter van Transport .
 

20-06-2007 23:43:05
dh3201
dh3201
Quote
fastguy84: jawel... er staat er een op een krantenpagina van het lokale suffertje, met daarop een artikel met foto. De bouw is wel nog in een pre-alpha-stadium, zogezegd. Hier de link: http://www.sanjon.ch/_bilder/5000tage/bt_15mai.pdf (waarschuwing: pdf)

Het fotootje toont een bak in aanbouw in de fabriek te Bussnang.


Shqiperise-lopers?
 

20-06-2007 23:50:08
lucky
lucky
Bussang is toch dezelfde fabriek waar de stellen voor Arriva ook worden gemaakt? Dat betekent dus dat de 2 orders tegelijk gaan.  

21-06-2007 00:17:39
dh3201
dh3201
Er worden daar tig orders voor tig klanten tegelijk gebouwd.
Een Arriva GTW en een GTW voor Capitol Metro (Texas, USA) zul je verder ook niet vaak meer naast elkaar zien %08%


Shqiperise-lopers?
 

21-06-2007 12:38:16
mich
mich
Vandaag is de 3210 1/2 in Tb weer met de andere helft 3210 herenigd. Zijn neus glimt weer, zal snel weer in dienst komen.

Buiten dienst dit moment: 3107 3108 3118(Ehv) 3202(zullen we deze als afgevoerd beschouwen?) 3210(Tb, hersteld) 3218(weg uit Ehv dus misschien in dienst).

Laatst bewerkt door mich op 21-06-2007 13:02
 

21-06-2007 13:01:35
reizigert
reizigert
Veolia gaat er serieus werk van maken om de consessie Achterhoek te krijgen, en wil een openbare aanbesteding afdwingen
http://www.destentor.nl/lochem/article1552393.ece
 

21-06-2007 14:05:23
thijs
thijs
Ik zou het een ramp vinden als Veolia die aanbesteding wint... lang leve Syntus, dat het openbaar vervoer in de Achterhoek nieuw leven in heeft geblazen!  

21-06-2007 15:18:55
shaqangel
shaqangel
De syntus heeft het voor elkaar gekregen om nieuw leven in de achterhoek te krijgen. Ik hoor op school alleen regelmatig kinderen klagen dat de syntus treinen zo langzaam zijn.. ze zijn snel genoeg hoor..

Als Veolia toch de aanbesteding wint, dan hoop ik wel dat ze het netjes doen (en de stellen van de Syntus overneemt mits de Syntus ze niet ergens anders kan gebruiken.)

Laatst bewerkt door shaqangel op 21-06-2007 15:19
 

21-06-2007 15:18:58
mren
mren
Quote
thijs: Ik zou het een ramp vinden als Veolia die aanbesteding wint... lang leve Syntus, dat het openbaar vervoer in de Achterhoek nieuw leven in heeft geblazen!
Waarom?
Als of alles wat Veolia doet uitdraait op een ramp...

Laatst bewerkt door mren op 21-06-2007 15:19
 

21-06-2007 15:22:46
dumpy_dump
dumpy_dump
Voor zover ik weet zitten de Linten in een lease-constructie met de provincie Gelderland, dus die zullen naar alle waarschijnlijkheid blijven bij overgang naar een andere exploitant.  

21-06-2007 17:48:18
lucky
lucky
En de dm'90 gaan terug naar ns en we krijgen hetzelfde als bij veolia?  

21-06-2007 19:29:39
dh3201
dh3201
Met Veolia komt er misschien weer een wc in de trein!


Shqiperise-lopers?
 

21-06-2007 20:25:30
jeanpierre
jeanpierre
Quote
dumpy_dump: Voor zover ik weet zitten de Linten in een lease-constructie met de provincie Gelderland, dus die zullen naar alle waarschijnlijkheid blijven bij overgang naar een andere exploitant.
Nee hoor, die constructie is er zeker niet. Het is wel onderzocht, maar om verschillende redenen afgewezen. Het materieel wordt direct door Syntus geleasd (zowel Lint als DM'90).
 

21-06-2007 22:52:34
kbrandsma
kbrandsma
Quote
lucky: En de dm'90 gaan terug naar ns en we krijgen hetzelfde als bij veolia?

Wadjes bewaren tot 2009 (als geen enkele koper zich meld)?

Ach NS heeft dan meer materiaal, en mogelijk ook geen belang meer bij nog meer diesels onder de draad.
 

21-06-2007 23:39:25
keesje
keesje
Quote
thijs: Ik zou het een ramp vinden als Veolia die aanbesteding wint... lang leve Syntus, dat het openbaar vervoer in de Achterhoek nieuw leven in heeft geblazen!


Alleen in Zuid Limburg lijkt de rust na een turbelent begin teruggekeerd. Op de Maaslijn en met het b#svervoer in Brabant doet Veolia goed zijn best om onrust te stoken onder reizigers en personeel. Toen nog niemand van Veolia gehoord had, was het er in ieder geval veel rustiger en de uitvoering van de diensten veel betrouwbaarder dan nu.
 

22-06-2007 00:05:18
stel172
stel172
Quote
thijs: Ik zou het een ramp vinden als Veolia die aanbesteding wint... lang leve Syntus, dat het openbaar vervoer in de Achterhoek nieuw leven in heeft geblazen!


Ik vraag me af of de Syntus constructie levensvatbaar blijft nu Connexxion zich terug getrokken heeft uit deze firma en Syntus als een concurrent is gaan zien (afgezien van Almelo-Marienberg, waar ze zelf geen trek meer in hadden en dus uitbesteed hebben aan Syntus).
Ik heb zelfs al geluiden gehoord onder het personeel dat ze hopen dat Syntus verkocht wordt aan Veolia omdat de toekomst er dan stabieler uitziet en dat ze dan weer met Frank van Zetten te doen hebben.

Ik vind Syntus een heel leuk bedrijf, maar ik vrees dat voor hun het zelfde lot is weggelegd als Noordned en dat het niet lang meer zal bestaan.

Wat Veolia verder tegen heeft op de Maaslijn en wat Syntus tegen heeft op Arnhem- Winterswijk is dat het de eerste lijnen waren met de ATB-2. Dit zijn hierdoor zeer storingsgevoelige lijnen. Ook bij NS was reizen met de Maaslijn altijd een gok, maar dit trok niet de aandacht van de media of de vakbond...

Overigens is Veolia beslist geen slecht bedrijf. In Duitsland staan ze met diverse projecten, zoals de NWB zeer hoog aangeschreven en doen ze het in Zuid-Limburg, waar ze minder tegenwerking ondervinden heel goed.
 

22-06-2007 00:35:42
kevinevers
kevinevers
ik heb ook nog steeds vertrouwen in veolia, als die gtw'tjes komen en alle problemen eruit zijn en iedereen gewend is denk ik dat de ns nog kan opkijken van wat veolia allemaal kan.

het is nu wel allemaal rotzooi en ongeregeld en amateuristisch maar ik heb er vertrouwen in!
 

22-06-2007 01:54:07
mren
mren
Quote
stel172: (afgezien van Almelo-Marienberg, waar ze zelf geen trek meer in hadden en dus uitbesteed hebben aan Syntus).


Volgens mij is dat geen kwestie van geen trek hebben, maar vooral een praktische reden: Syntus heeft een grotere pool aan materieel en personeel en kan zo eenvoudiger problemen opvangen.
Dan kan het handiger zijn om gewoon een ander -die wel ervaring heeft in spoorvervoer- voor je te laten rijden.