28-02-2007 11:58:08
sneltrein
sneltrein
Volgensmij weet het niet zeker komen 12 mrt nog wat wadjes richting het zuiden


:)
 

28-02-2007 13:17:24
lucky
lucky
Waar baseer je dat op?  

28-02-2007 13:29:12
mich
mich
volgens informatie van Veolia komen medio maart de laatste 6 bakken dh. Dit zijn waarschijnlijk de 3228-3230.  

28-02-2007 13:38:54
sneltrein
sneltrein
Quote
lucky: Waar baseer je dat op?


Dat stond op het forum van GTW(5)


:)
 


28-02-2007 17:12:14
intergraal
intergraal
Quote
sneltrein: Zijn er al foto's van de veolia GTW
net als toen bij arriva hadden ze ook al foto's van in de fabriek

Op http://www.stadlerrail.com staat wel een computeranimatie/afbeelding. Geen echte foto, maar je krijgt wel een goed idee hoe ze eruit zien.

Laatst bewerkt door intergraal op 28-02-2007 17:13
 

03-03-2007 20:13:04
mich
mich
Voor de liefhebbers even een nieuw overzicht van de wadloperzooi op de Maaslijn op dit moment, In dienst 8 DH1 + 6 DH2. Kapot:
3107(nog niet hersteld stormschade),
3114,(?)
3119(geplukt),
3210(nu de koppakking...),
3223(motorprobleem)
3224 en 3231 zijn om onbekende reden in Zwolle.
 

05-03-2007 16:24:01
fabrierban
fabrierban
NOS TXT meldt op pag 753 dat Veolia volgende week maandag gaat beginnen met de kwartierdienst op Nijmegen-Boxmeer.
Ik ben benieuwd of er dan genoeg materieel is gezien het overzicht van mich hieronder.

Laatst bewerkt door fabrierban op 05-03-2007 16:27
 

05-03-2007 16:26:07
woepje
woepje
Dan neem ik aan dat er dit weekend weer wadjes worden afgevoerd richting Veolia? En dat er dus nieuwe GTW's binnenstromen.  

05-03-2007 16:34:19
ruysdael
ruysdael
Ik las dat het interieur van de GTW's 3+2 wordt... net als SM'90 toendertijd.  

05-03-2007 17:03:49
mich
mich
Vandaag reed Veolia alle treinen(voor zover mijn informatie) met 4 bakken, dus hebben ze 24 bakken beschikbaar, De 3114 en 3223 rijden weer en waarschijnlijk is de 3224 ook weer in dienst. Weet iemand waar de 3210, 3231 en 3107 staan?

Laatst bewerkt door mich op 05-03-2007 17:16
 

05-03-2007 20:00:06
reizigert
reizigert
In de 32224 heb ik vandaag zelfs 5 bakken gezien: 3110, 3114, 3118 en 3208  

05-03-2007 20:40:56
stefanvdw
stefanvdw
3231 zag ik laatst(zaterdag j.l.) met de 3224 als LM vertrekken vanuit Arnhem richting Zwolle, dus wellicht dat de 3231 daar is?  

05-03-2007 20:43:26
maaslijn
maaslijn
De 3224 was vandaag terug in Nm, ik zag hem rond 11 uur van sp. 2 naar het opstelterrein rijden.  

05-03-2007 20:53:29
job
job
3224 zag ik vanmiddag rijden in de gewone dienst; 3223 rijdt alweer vanaf iig afgelopen vrijdag en de 3210 stond vanmiddag GDST in Vl.  

06-03-2007 18:22:33
job
job
Zo goed als het gisteren ging kan kennelijk niet geëvenaard worden: vanmorgen een los tweetje om 9:07 uit Nm > Rm en vanmiddag reed de trein van 17:20a/17:37v uit Nm niet...
De 3208 ging overigens om 9:14 leeg uit Nm ri Ah (ipv de 3600 van onze onvolprezen NS die +35 had...)
 

06-03-2007 20:23:45
keesje
keesje
Ik ben benieuwd wanneer volgende week voor het eerst op Teletekst verschijnt dat 'wegens logistieke problemen er minder treinen rijden tussen Nm en Bmr'. Ofwel: wanneer de dan zojuist ingevoerde kwartiersdienst weer eruit gaat.

Als ik het zo lees zijn er nogal wat stellen defect, dus ik vrees dat de treinen die het hele traject Nm-Rm rijden ingekort worden ten gunste van de spitstreintjes Nm-Bmr.

We gaan het volgen komende week
 

06-03-2007 20:25:15
salieri
salieri
Volgen we Veolivla niet de hele tijd al dan?  

06-03-2007 20:27:08
keesje
keesje
Ja klopt maar volgende week weer een uitgebreide dienstregeling, dus interessant hoe die uitgevoerd gaat worden.

Ik dacht dat er nog een andere naam was: Veel Olie Ja, gezien al die matten op de stopplaatsen %08%
 

06-03-2007 21:41:49
maaslijn
maaslijn
Naast de genoemde problemen van vandaag reed trein 32261 met maar liefst 6 bakken (3xDH2). Dat was niet echt nodig want druk was het zeker niet.  

06-03-2007 22:00:18
fastguy84
fastguy84
Ook ik ben benieuwd, zeker als je bedenkt dat de series 32200 en 32300 ook nog eens aan elkaar gekoppeld zijn (in Nijmegen is immers maar één spoor beschikbaar).

Dat betekent twee dingen:
1) Tenzij je in Nijmegen bij een kering van 5 minuten op een kopspoor in staat bent stellen bij te plaatsen/af te trappen, moet je wel met min of meer gelijke composities rijden, wat in de praktijk met de huidige materieelstand betekent dat de reiziger op Rm-Bmr het met 3 bakken zal moeten doen ipv 4.
2) Nu wordt in Nijmegen nog 17 minuten gehalteerd, dit wordt straks 5 minuten, dan gaan vertragingen wel erg gauw doorgegeven worden (of treinen gaan preventief geruimd worden). De 32300 kan deze vertraging wel opvangen in Bmr (19 minuten kering), maar het probleem is dat je dan de kruisingen gaat missen: er zijn per uur (in de spits) maar liefst 10 kruisingen die gehaald moeten worden op het stuk Nm-Bmr (keringen niet meegeteld), hoe groot zou de kans zijn dat één van die kruisingen misgaat... Het gaat nu allemaal *net*, maar straks hoeft er maar één dingetje mis te gaan en dan heb je de poppen aan het dansen...

Kortom, ik ben benieuwd...
 

06-03-2007 22:06:16
rogier
rogier
Als die extra ritten überhaupt rijden, that is.

Laatst bewerkt door rogier op 06-03-2007 22:09
 

06-03-2007 22:13:28
peterselie
peterselie
Dit weekend gaan er wel wadjes naar het zuiden, aangezien van enkele stellen het leasecontract afloopt en arriva deze week en enkele weken geleden nieuwe stellen heeft gekregen.  

06-03-2007 23:00:21
TreinOFiel
TreinOFiel
Quote
peterselie: Dit weekend gaan er wel wadjes naar het zuiden, aangezien van enkele stellen het leasecontract afloopt en arriva deze week en enkele weken geleden nieuwe stellen heeft gekregen.

Weet je toevallig welke dag, en welke stellen?
 

06-03-2007 23:05:39
lucky
lucky
Quote
mich: volgens informatie van Veolia komen medio maart de laatste 6 bakken dh. Dit zijn waarschijnlijk de 3228-3230.



van 28 feb, ik denk dat het gewoon een week is uitgesteld. (mich's zijn post staat gewoon in dit topic..)
 

06-03-2007 23:06:27
peterselie
peterselie
Nope, maar het zal waarschijnlijk van zaterdag op zondag zijn en als ik mag gokken in ieder geval de 3228-3230. Dit is dus absoluut nog niet zeker, maar puur gokwerk%05%%05%%05%  

07-03-2007 01:57:31
waalkade
waalkade
Quote
job:
De 3208 ging overigens om 9:14 leeg uit Nm ri Ah (ipv de 3600 van onze onvolprezen NS die +35 had...)
Er stond dinsdag middag rond half 1 een tweetje half in het werkplaatsje van Nedtrain in Ah
 

07-03-2007 08:37:43
maaslijn
maaslijn
En in Tb zag ik vanmorgen een DH-I van Veolia onder het afdakje van Nedtrain bij de draaischijf staan.  

07-03-2007 08:59:39
jbt
jbt
Uit Dagblad de Limburger van vandaag:

http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007/3/7/MGL/RO/15/articles/artikel_DDL_1DA_20070307_55_498.php

Gelukkig schijnt men er van doordrongen te zijn dat je Veolia wellicht veel kunt verwijten, maar niet dat bomen over het spoor waaien
 

07-03-2007 09:17:44
webguy
webguy
Volgens OVL gaan de stops in Blerick er weer uit. Waarom dat nou weer? Gaat dit dan ook echt gebeuren?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-03-2007 09:22:19
julius
julius
Kan ik me niet voorstellen, zie ik ook niet gepland staan in de dienstregelingen van de treinserie 32200. In de week van 12 maart staat de 32300 er overigens ook in.  

07-03-2007 09:49:13
wiedijk
wiedijk
Dat was dus de 3119 die dat is overkomen bij de storm van 18 januari, zie ook de foto dd 19-1-2007 bij de Wpl te Tb, eerder in dit topic! Kan me er iets bij voorstellen dat ze onderdelen van dit stel gebruiken zolang de neusschade niet hersteld is.  

07-03-2007 09:49:35
fabrierban
fabrierban
Quote

DEN BOSCH - D66-Kamerlid Van der Ham heeft minister Eurlings van Verkeer vragen gesteld over de spoorlijn van Veolia, die ook door het noordoosten van Brabant gaat.

Van der Ham wil weten of het klopt dat Veolia verouderde en onveilige treinen gebruikt. De democraat denkt dat de treinen soms zo vol zijn dat het gevaarlijk is er mee te reizen. Van der Ham wil weten of er aanleiding is om in te grijpen.

dinsdag 6 maart 2007 om 18:44 uur
bron: Omroep Brabant

 

07-03-2007 09:56:06
mikos
mikos
Quote
fabrier:
Quote
Van der Ham wil weten of het klopt dat Veolia verouderde en onveilige treinen gebruikt. De democraat denkt dat de treinen soms zo vol zijn dat het gevaarlijk is er mee te reizen.



Leven die lui in een grot ofzo? Sjongejonge....


www.ov-ervaringen.nl
 

07-03-2007 10:02:01
keesje
keesje
Alsof Veolia de enige is die met volle treinen rijdt (of met te korte treinen, het is maar hoe je het bekijkt). Ik denk dat het weer verkiezingstijd is dus tijd om weer wat onnozels te roepen.

Wat betreft dat krantenartikel vraag ik me af of Van Setten niet even vergeten is dat zijn 'glanzende voldoende' mbt de machinisten daarin ook de 5 STS-en zijn meegenomen die in de eerste 2 maanden voorkwamen. Dat heeft ook met veiligheid te maken lijkt me zo, maar de vlag gaat alleen uit met de mooie verhaaltjes. Dat zijn we trouwens wel gewend op dat nivo... %03%
 

07-03-2007 10:15:59
stel172
stel172
'D66-Kamerlid Van der Ham heeft minister Eurlings van Verkeer vragen gesteld over de spoorlijn van Veolia, die ook door het noordoosten van Brabant gaat.'

Altijd weer makkelijk scoren in de media om tegen een nieuwe vervoerder die toch al tegengewerkt wordt aan te schoppen. 'K kan me herinneren dat er in het najaar brand was onder een stelselmatige overvolle spitstrein van NS in Dalfsen, worden toch ook geen vragen over gesteld door de politiek...

Laatst bewerkt door stel172 op 07-03-2007 11:55
 

07-03-2007 10:22:12
rogier
rogier
Quote
julius: Kan ik me niet voorstellen, zie ik ook niet gepland staan in de dienstregelingen van de treinserie 32200. In de week van 12 maart staat de 32300 er overigens ook in.

Er zijn kennelijk een aantal dingen recent nog veranderd. Op 9292ov en NS.nl staan nu weer wel stops in Br vanaf de 19e, terwijl die er eerder nog niet instonden. Hafas zal (hopelijk) wel over verouderde informatie beschikken. Met dat voortdurende geklooi met dienstregelingen wordt het er in elk geval niet duidelijker op.

Vraag bv. maar een reisadvies Nm-Br op voor 30 maart:
09:00 i Nijmegen Venlo Stoptrein 0 Veolia
10:02 i Venlo
10:19 Venlo 1 Eindhoven Intercity 1936 NS
10:22 i Blerick 2

Laatst bewerkt door rogier op 07-03-2007 10:28
 

07-03-2007 10:39:34
fabrierban
fabrierban
@rogier
De dienstregeling is slechts een keer herzien, ergens in januari.
De nu toegevoegde spitstreinen stonden daar toen al ingepland per 12 maart.

Laatst bewerkt door fabrierban op 07-03-2007 10:40
 

07-03-2007 10:54:16
rogier
rogier
Het is dus kennelijk niet even goed in de planners terechtgekomen.  

07-03-2007 10:57:26
fastguy84
fastguy84
Het wordt er zo niet duidelijker op, maar de gegevens die rogier hierboven uit de reisplanner heeft getoverd, kloppen zeker niet. Treinen stoppen wel in Br en vertrekken bovendien om .07/.37 uit Nm.

Juist zijn wel:
Somda %02%
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/nm3.pdf
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/bmr0.pdf

Voor de rest klopt er bijna niets, zo wordt op Rm nog altijd omgeroepen (vlak voor binnenkomst, iedereen kijkt verschrikt op): "de trein naar Vl,Nm vertrekt 2 minuten later dan aangegeven op de borden" (collectieve zucht van opluchting). Actuele vertrektijden kloppen soms, maar even zo vaak ook niet, ze laten voor de spitstreinen-die-vandaag-helaas-niet-kunnen-rijden ook nog altijd vertrektijd .15/.45 zien bij Nm, terwijl dit .25/.55 gaat worden.
 

07-03-2007 11:43:39
bouwe
bouwe
Quote
keesje:
Wat betreft dat krantenartikel vraag ik me af of Van Setten niet even vergeten is dat zijn 'glanzende voldoende' mbt de machinisten daarin ook de 5 STS-en zijn meegenomen die in de eerste 2 maanden voorkwamen. Dat heeft ook met veiligheid te maken lijkt me zo, maar de vlag gaat alleen uit met de mooie verhaaltjes. Dat zijn we trouwens wel gewend op dat nivo... %03%


Je kan het ook andersom bekijken. Als de inspectie het zo gevaarlijk vond dan hadden ze het definitieve attest niet moeten afgeven.

Laatst bewerkt door bouwe op 07-03-2007 15:35
 

07-03-2007 14:04:11
maaslijn
maaslijn
Quote
wiedijk: Dat was dus de 3119 die dat is overkomen bij de storm van 18 januari, zie ook de foto dd 19-1-2007 bij de Wpl te Tb, eerder in dit topic! Kan me er iets bij voorstellen dat ze onderdelen van dit stel gebruiken zolang de neusschade niet hersteld is.
Als het de 3119 was dan is die neusschade volgens mij verholpen, want er zat een nieuwe neus op, nog zonder het nummer op de voorkant.

Laatst bewerkt door maaslijn op 07-03-2007 15:06
 

07-03-2007 15:03:16
julius
julius
Dan was het dus niet de 3119...

Laatst bewerkt door julius op 07-03-2007 15:03
 

07-03-2007 15:10:16
salieri
salieri
De 3119 was toch onherstelbaar beschadigd?
Dan is de 3107 gezien, die had ook kopschade
 

07-03-2007 15:11:29
julius
julius
Juist, de 3119 is zoals eerder gemeld zo beschadigd dat 'ie (vooralsnog) niet terug komt en van zo'n ding ga je dan niet netjes het front opknappen natuurlijk.

Laatst bewerkt door julius op 07-03-2007 15:23
 

07-03-2007 15:15:16
dh3201
dh3201
Ik las ergens dat de 3209 ook al een nieuwe neus had gekregen.
Zijn de reserveneuzen nu op?
(Tilburg had lange tijd twee reserveneuzen op voorraad)


Shqiperise-lopers?
 

07-03-2007 15:19:55
stel172
stel172
Quote
dh 3201: Ik las ergens dat de 3209 ook al een nieuwe neus had gekregen.
Zijn de reserveneuzen nu op?
(Tilburg had lange tijd twee reserveneuzen op voorraad)
In elk geval heeft de 3204 na een zware aanrijding in 1988 met een zandauto een nieuwe kop gehad.

EDIT (door Rudolfph): graag de quote-knoppen gebruiken om een bericht te quoten, dat is voor iedereen duidelijker.
 

07-03-2007 15:23:01
lw-o
lw-o
de 3119 zou toch niet meer gefixt worden ivm krom frame of ben ik nou gek?


Virm is verrekte fijn spul
 

07-03-2007 15:23:09
dh3201
dh3201
Die twee neuzen waar ik het over had stonden in 2002 nog in Tilburg.


Shqiperise-lopers?
 

07-03-2007 15:24:21
salieri
salieri
Zou best kunnen dat ze op zijn, maar dat weet ik uiteraard niet zeker. De 3209 heeft idd een nieuwe kop gekregen  

07-03-2007 15:32:06
stel172
stel172
Die twee neuzen waar ik het over had stonden in 2002 nog in Tilburg.

Oke, ik ben wel nieuwsgierig. Dan ga ik eens in de 'boeken' duiken de komende avonden of er nog zeer zware aanrijdingen geweest zijn na die tijd (ik zal vooral op de 3209 letten). Kan natuurlijk ook zijn dat ze gesloopt zijn zoals wel vaker met reserve-koppen gebeurd is? (aanvulling over de koppen en een nieuwe kop op de 3209 : het antwoord is tijdens het schrijven van deze tekst al door iemand gegeven. Nu alleen nog even opzoeken wat en wanneer er met de 3209 iets gebeurd is)

Ik heb de 3119 trouwens zelf ook gezien in Venlo in januari. Was inderdaad flink beschadigd. Hoofdreden voor afvoer zal toch wel vooral een kosten baten analyse zijn. Kosten wegen niet meer op tegen de beperkte tijd dat er nog werk voor dit materieel is. Met krom frame zal toch wel het frame van de baanruimer bedoeld worden?

Laatst bewerkt door stel172 op 07-03-2007 15:35
 

07-03-2007 16:03:07
mich
mich
Zoals ik eerder heb gemeld is de 3119 geplukt en is er een motor onderuitgehaald die een opgeblazen motor van de 3210 heeft vervangen. Het stel wat gezien is is de 3107, want die zou wel hersteld worden. Of met een kop van de 3119 of een nieuwe kop.(het frame onder de cabine was krom, dus niet alleen de baanruimer)

Laatst bewerkt door mich op 07-03-2007 16:04
 

07-03-2007 16:19:46
mark
mark
3209 heeft een aanrijding met tractor gehad tussen Lw en Hlgh. Stel heeft een nieuwe kop en staat te On maar is nog niet in dienst geweest.  

07-03-2007 16:49:30
salieri
salieri
Onder andere omdat hij aan 1 kant nog geen koppeling heeft  

07-03-2007 17:08:16
dh3201
dh3201
Reservekoppen worden m.i. pas gesloopt als de hele serie afgevoerd is, of als de reservekop zelf teveel schade heeft opgelopen.

Verder kwam het in het verleden wel voor dat NS zelf niet eens meer wist waar ze de reservekoppen hadden gelaten of zelfs dat ze niet eens meer wisten dat ze nog reservekoppen hadden. Zo zou plan T 503 na een zware aanrijding begin jaren '90 worden afgevoerd omdat de kop te erg beschadigd was. Een oplettende hobbyist wist nog van het bestaan van een reservekop af en zodoende is de 503 weer hersteld.


Shqiperise-lopers?
 


08-03-2007 11:04:00
dikboom
dikboom
De 3231 staat momenteel op de KWB te On werkplaats.

Groet, Meindert Dikboom.
 

08-03-2007 11:35:16
stel172
stel172
Quote
dh3201: 'Reservekoppen worden m.i. pas gesloopt als de hele serie afgevoerd is, of als de reservekop zelf teveel schade heeft opgelopen.'
er staat me iets van bij dat NS ergens in de jaren '90 of rond het jaar 2000 opruiming heeft gehouden v.w.b. de reserve koppen. Overal vandaan werden toen koppen naar de sloop gebracht (vanuit Rsd? en Lw). Hier zat in iedergeval nog een kop voor mat'54 bij, maar volgens mij ook van mat'64 en zelfs SGM. Helemaal zeker weten doe ik het niet meer.
 

08-03-2007 12:14:14
dh3201
dh3201
RB Haarlem stond tijdens een open dag nog vol met reservekoppen VIRM, Mat64 en SGM.
Die opruimactie was misschien om overbodige koppen op te ruimen (Mat'54 was in 1996 buiten dienst, dus geen koppen meer nodig) en de nog bruikbare koppen verzamelen naar een gezamenlijke plek ipv her en der verspreid over het land.


Shqiperise-lopers?
 

08-03-2007 13:42:18
rudolfph
rudolfph
Mat'54 en VIRM verwacht ik zo snel niet op de Maaslijn , daarom het verzoek om weer terug te keren naar het onderwerp en de reservekoppen elders (in een nieuw draadje ) te bespreken.  

08-03-2007 19:40:48
maurits
maurits
Biedt Veolia in al haar treinen 1e klas aan. Ik neem aan dat men in de Friese Wadjes nu niet opeens zitplaatsen 1e klas heeft.

Laatst bewerkt door maurits op 08-03-2007 19:42


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

08-03-2007 19:47:43
daniel
daniel
Misschien dat het al gemeld is in deze brei aan berichten over Veolia, maar de 3225 is inmiddels ontdaan van zijn NoordNed-logo's en is voorzien van zo'n prachtig Veolia-plakkertje.  

09-03-2007 18:18:00
reizigert
reizigert
Het valt me op dat sinds deze week op de Heuvellandlijn ook consequent in de avondspits met gekoppelde stellen wordt gereden. In het begin reed Veolia alle diensten standaard met slechts een Plan V'tje, na een tijdje werd in de ochtenspits een slagje Mt-Krd-Mt met een extra stel gereden en dus nu ook 's avonds. Het gaat om de treinen 32049 en 32054. Waarschijnlijk wordt er in Mt een extra stel voor geplaatst, omdat het achterste stel in trein 32049 hetgeen is dat ook volgens omloop zou moeten rijden  

10-03-2007 15:44:24
mich
mich
treinstel 3107 is weer in dienst, heeft een nieuwe kop gekregen en ziet er uit als nieuw%08% de 3210 word hersteld in Ehv en zal binnenkort weer in dienst zijn, net als de 3231 die onderhoud krijgt in On.

Laatst bewerkt door mich op 10-03-2007 16:01
 

10-03-2007 17:45:13
kbrandsma
kbrandsma
Dit weekend wordt de laatste geplande overbrengingsrit van DH-materiaal naar Limburg gereden. Vraag is of Veolia in de toekomst nog een deel van de (over redelijk korte tijd) resterende DH uit Friesland en Groningen zal leasen?
Of zal Veolia nu over genoeg materiaal beschikken, zodat het DH-materiaal wat in Friesland en Groningen overblijft ook daar gestald kan worden?

Zware materiaaldefecten voorbehouden uiteraard.
 

10-03-2007 18:30:55
mich
mich
met een beetje geluk maandag voor de nieuwe dienstregeling 22 stellen/34 bakken. Dat is dan ruim 4 bakken per trein, dus voldoende.  

10-03-2007 20:11:01
hessel
hessel
Is er al een tijdtafel bekend voor deze overbrenging?  

10-03-2007 21:06:30
1309_ban
1309_ban
Quote
mich: treinstel 3107 is weer in dienst, heeft een nieuwe kop gekregen en ziet er uit als nieuw


Mag ik je vragen hoe je er bij komt dat hij een nieuwe kop heeft gekregen? Bij mijn weten is de oude kop alleen opgeknapt en opnieuw gespoten.
 

10-03-2007 21:23:57
salieri
salieri
Ik denk dat hij het een nieuwe kop noemt omdat hij er nieuw uit ziet  

10-03-2007 22:01:24
kevinevers
kevinevers
de 3107 past eigenlijk niet in de veolia DH vloot. hij ziet er veel te goed uit  

10-03-2007 22:49:37
mich
mich
ik had van iemand gehoord dat ze met onderdelen van de 3119 de 3107 op zouden gaan knappen, en omdat de kop er nieuw uitzag noemde ik het nieuwe kop. Hij zal geen hele nieuwe kop hebben maar misschien baanschuiver en koppeling of iets in die richting.  

11-03-2007 13:56:26
aestudent
aestudent
Quote
Hessel: Is er al een tijdtafel bekend voor deze overbrenging?
Zie opvallende dingen van vandaag: om 16.00 vertrekt er 2xDH-II naar Veolia vanuit Gn. Om 12.20 zijn er al twee tweetjes vertrokken, dus die zijn nu onderweg.
 

11-03-2007 14:12:27
mich
mich
hopelijk komen ze heel aan %08%  

11-03-2007 14:22:40
lucky
lucky
8 nieuwe bakken dus, daarmee moet het wel lukken voor veolia om de spits dienstregeling uit te voeren.  

11-03-2007 14:38:06
mich
mich
denk 6 nieuwe bakken, in 1 van die treinnen zal de 3231 wel zitten die terug komt van een bezoekje aan Onnen.  

11-03-2007 14:39:24
lucky
lucky
Het topic opvallende dingen meldt de 3202 + 3218 als eerste rit, en dan de 3230 + 3228 als 2de rit, dus dan zijn het echt 8 nieuwe bakken.  

11-03-2007 15:07:15
aestudent
aestudent
Klopt, 8 nieuwe inderdaad...  

11-03-2007 15:30:13
kbrandsma
kbrandsma
Dit betekend dat de 3229 als enige "Friese" DH2 hier in het Noorden blijft.
Op zich logisch aangezien deze trein als enige aan de buitenzijde van Arriva logo's is voorzien.

Hopelijk is er voor de overbrenging nog grondig naar de aandrijving van de 3228 gekeken. Eén bak maakt al sinds half januari een erg aanslepend geluid in de aandrijving. Klinkt alsof de aandrijfas ergens tegenaan sleept. Heb hier 2 weken geleden nog mee gereden, en toen nog niet verholpen.
 

11-03-2007 15:43:09
martijn24
martijn24
3230 en de 3228 heb ik gezien in Groningen tegen 14.00uur. Ze waren steeds aan het rangeren, heen en weer, wel een paar keer. Ze gaan hier weg uit Groningen heb ik gehoord van een machinist van Arriva dus gaan naar Veolia.  

11-03-2007 17:14:41
j.jager
j.jager
Dat klopt, de 3228, en de 3230 zijn om 16.07 naar Zwolle vertrokken. De 3218, en de 3202 zijn om 12.22 naar Zwolle vertrokken. M.V.G. Jeroen Jager.  

11-03-2007 19:13:33
micky
micky
ik heb ze ook gezien in Bl, ik was net optijd.  

11-03-2007 19:22:34
micky
micky
weet iemand waneer er weer 1 of meerdere stellen naar Veolia gaan, zijn ale 3100 stellen daar al ik dacht dat Conexxion nog de 3101 en de 3102 had.

groeten Micky
 

11-03-2007 19:38:45
mich
mich
Volgens de informatie van Veolia komen er nu geen nieuwe stellen meer, maar zeg nooit nooit. Veolia heeft nu:
DH1 3103,3105,3106,3107,3108,3110,3111,3114,3117,3118 (10 van de 18)
DH2 3202,3207,3208,3210,3218,3222,3223,3224,3225,3226,3227,3228,3230,3231.(14 van de 31)
(3210 defect Ehv en 3231 onderhoud Onnen)

Laatst bewerkt door mich op 11-03-2007 19:41
 

11-03-2007 19:50:29
hessel
hessel
Blijven de DH'tjes die vandaag van Onnen zijn gekomen in Zwolle of gaan die vanacht of morgen door. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ze lang in Zwolle zullen blijven.  

11-03-2007 19:51:49
j.jager
j.jager
@mich. Vanmiddag waren er 3 mensen van Veolia in Groningen, om de 3228 en de 3230 op te halen, en die mensen vertelden mij(en Sander) dat de 3228 en de 3230 de laatste stellen waren, die naar Veolia gingen. Maarja, net zoals jij zegt, je weet maar nooit. M.V.G. Jeroen Jager.  

11-03-2007 19:54:29
micky
micky
wat gaat er met de rest gebeuren zoals de 3201 de oudste zonde als dat weg gaat.  

11-03-2007 21:08:21
mich
mich
zie https://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2277#nieuw  

11-03-2007 21:51:53
lw-o
lw-o
@kbrandsma de 3209 staat nog in onnen voor herstel meende ik dat is ook een friese dh in dienst van arriva


Virm is verrekte fijn spul
 

12-03-2007 09:32:32
kbrandsma
kbrandsma
Klopt inderdaad, al is de vraag wanneer deze weer ingezet wordt.  

12-03-2007 12:36:05
lw-o
lw-o
of zouden ze dan gaan ruilen 2 groningse dh's terug naar arriva en 2 friese naar veolia


Virm is verrekte fijn spul
 

12-03-2007 16:10:59
dh3201
dh3201
Voor http://wadloper.diesel-trein.nl houdt ik mij aanbevolen voor goede scherpe foto's van overbrengingen tussen Zwolle en Nijmegen en tussen Tilburg en Venlo. Gaarne eerst een thumbnail sturen, zodat niet gelijk mijn mailbox verstopt zit.


Shqiperise-lopers?
 

13-03-2007 00:09:59
lucky
lucky
Ik heb nog niks gehoord over de nieuwe spitsdienstregeling, ging dit goed vandaag?  

13-03-2007 00:23:45
mich
mich
gezien de vertragingen niet echt...  

13-03-2007 09:20:19
kevinevers
kevinevers
3231 weer in dienst
3218 heeft wel een hele grote eerste klas afdeling(20 zitplaatsen)
 

13-03-2007 09:41:32
kbrandsma
kbrandsma
Elke "Groningse" DH2 is voorzien van 20 eerste klas zitplaatsen. Gelukkig is het op Leeuwarden - Stavoren toegestaan om eerste klas te reizen met een tweede klas kaartje (of OV-kaart).

Laatst bewerkt door kbrandsma op 13-03-2007 09:47
 

13-03-2007 10:08:36
kevinevers
kevinevers
ja de 3218 reed volgens vandaag voor het eerst mee hier dus daarom viel mij dat op%02%

hier is dat ook toegestaan, ik zit daar altijd omdat veel mensen niet weten dat je daar mag zitten
 

13-03-2007 10:40:05
j.jager
j.jager
Quote
kbrandsma: Elke "Groningse" DH2 is voorzien van 20 eerste klas zitplaatsen. Gelukkig is het op Leeuwarden - Stavoren toegestaan om eerste klas te reizen met een tweede klas kaartje (of OV-kaart).


Dit is ook toegestaan tussen Leeuwarden en Harlingen Haven, en tussen Leeuwarden en Groningen.
 

13-03-2007 12:09:02
webguy
webguy
Hoe zit dat eigenlijk met Veolia? Hebben die ook 1ste klas, of is dat ook 2de?


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-03-2007 12:18:40
dh3201
dh3201
Volgens de impressietekeningen van de Spurts voor Veolia zit daar 1e klas in.


Shqiperise-lopers?
 

13-03-2007 12:27:40
webguy
webguy
Maar nu dan? Zijn die 1e klas stukken in de Wadjes ook echt 1e klas of zijn ze gewoon 2e...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

13-03-2007 12:34:38
mich
mich
Veolia moet oficieel eerste klas hebben, en die is ook aanwezig in elke trein. Alleen houd niemand zich eraan, en is het soms niet te zien omdat ze bij de stellen die geen eerste klas hebben enkele stoelen tot eerste klas bevorderd hebben maar dat staat slecht aangegeven.  

13-03-2007 13:29:14
lamote_ban
lamote_ban
De nieuwe GTW's krijgen wel een echte eerste klas.
Volgens het contract moet de eerste klas meer kwaliteit hebben en ook duidelijk herkenbaar zijn.