26-07-2009 00:02:54
keesje
keesje
Ja bij goede machinisten wel.  

26-07-2009 00:21:51
rambons
rambons
Ging verder prima, ook bij de 4 bakken Dm90. En zelfs bij Spoorflexers, die in een keer tot mijn verbazing werden ingezet en die er niet zo vaak komen ging het goed.  

26-07-2009 11:08:45
keesje
keesje
Hopelijk mag je daar zonder meer vanuit gaan inderdaad.  

26-07-2009 11:22:02
john2
john2
Quote
cuijk: op vrijdag werd soms 2x DM90 in de 324xx ingezet.... http://www.flickr.com/photos/38130245@N03/3753008980/

Op welke plaats is de foto, die via de link te zien is, genomen? Waar die toch behoorlijke bocht ligt?
 


26-07-2009 11:24:45
nielske90
nielske90
Er staat Cuijk bij. Dit is ergens net ten noorden van Cuijk, waar de bocht wordt ingezet naar de brug over de Maas.  

26-07-2009 11:25:49
mich
mich
Katwijk heet het daar  

26-07-2009 11:59:59
keesje
keesje
Ooit vlakbij het dienstregelingspunt Cki (Cuijk Industrieterrein) waar een wissel in de hoofdbaan zat met een spoortje dat aftakte richting de haven.  

26-07-2009 16:38:43
robbie065
robbie065
Ja. Die heeft gezorgd dat de 186 in Winterswijk kwam:D  

26-07-2009 19:41:06
thom
thom
Waar reageer jij nou op...  

26-07-2009 23:46:57
cuijk
cuijk
Quote
john2: Op welke plaats is de foto, die via de link te zien is, genomen? Waar die toch behoorlijke bocht ligt?


Dat is inderdaad tussen de overweg Galberg en Katwijk. Dat effect met die bocht krijg je alleen met een teleobjectief van 200 mm of groter
 

27-07-2009 11:03:47
john2
john2
Heb me op een landkaart georienteerd. De betreffende bocht lig aan de kant van Katwijk, voor dat de maaslijn over de maas gaat richting Nijmegen. Mook ligt aan de andere kant van de Maas.  

30-07-2009 00:14:57
cuijk
cuijk
Het treinstation in Boxmeer is één van de Brabantse stations waar de spoorbomen op het oversteekpad bij het station dit jaar worden voorzien van een hekwerk dat de overgang totaal afsluit als de trein komt. De hekken moeten voorkomen dat fietsers en voetgangers eronder door kruipen.

Gelderlander, 29 juli

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/5316595/Spoorovergang-Boxmeer-veiliger.ece
 

30-07-2009 08:27:12
keesje
keesje
In Gz en Ot hebben de overwegbomen al een poosje van die hekken gehad, maar zijn later weer verwijderd. Geen idee waarom, maar ze komen dus weer terug kennelijk.

Laatst bewerkt door keesje op 30-07-2009 08:27
 

30-07-2009 10:38:16
edje
edje
Afgelopen Maandag voor het eerst met een GTW van Veolia meegereden, tijdens een rondje Nederland.
Wat een verschrikkelijke treinstellen zeg, die stoelen lijken wel gemaakt, voor mensen die max 1 meter 30 zijn.
En het kan allemaal veel mooier, want tijdens dat zelfde rondje NL ook nog even een ritje gemaakt tussen Dordrecht en Geldermalsen, en die hebben weer heerlijke stoelen.
 

30-07-2009 13:55:39
mich
mich
Quote
cuijk: Het treinstation in Boxmeer is één van de Brabantse stations waar de spoorbomen op het oversteekpad bij het station dit jaar worden voorzien van een hekwerk dat de overgang totaal afsluit als de trein komt. De hekken moeten voorkomen dat fietsers en voetgangers eronder door kruipen.

Gelderlander, 29 juli

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/5316595/Spoorovergang-Boxmeer-veiliger.ece


Zeer goede zaak. Mook-Molenhoek heeft dat ook al.
 

30-07-2009 14:33:39
treintim
treintim
Quote
keesje: In Gz en Ot hebben de overwegbomen al een poosje van die hekken gehad, maar zijn later weer verwijderd. Geen idee waarom


Misschien iets veiliger voor mensen + voertuigen die binnen de slagbomen opgesloten komen te zitten... dan is er ten minste nog een vluchtweg.

Laatst bewerkt door treintim op 30-07-2009 14:34
 

30-07-2009 14:34:54
keesje
keesje
Wie weet, maar dat geldt dan kennelijk niet meer zo.  

30-07-2009 20:23:45
timtrein
timtrein
Tsja, dat is de afweging inderdaad. Wat is gevaarlijker, mensen die alsnog oversteken of mensen die opgesloten raken?  

30-07-2009 23:43:13
ruud.h
ruud.h
Gaat dat ook in cuijk gebeuren Mich bij het station want daar kruipen ze ook wel vaak onder de bomen door als ze gesloten zijn

vriendelijke groet ruud.h


ruud.h
 

30-07-2009 23:47:14
mren
mren
Dat doet men overal.
Jammer dat er weer zo veel gemeenschapsgeld wordt uitgegeven om te zorgen dat mensen echt nooit meer zelf na hoeven te denken.
 

31-07-2009 00:47:25
dh3201
dh3201
Nu ook nog even de zebrapaden voorzien van bomen met hekken, dan hoef je daar ook niet meer na te denken voor het oversteken


Shqiperise-lopers?
 

31-07-2009 07:50:34
mdeen
mdeen
Quote
edje: Afgelopen Maandag voor het eerst met een GTW van Veolia meegereden, tijdens een rondje Nederland.
Wat een verschrikkelijke treinstellen zeg, die stoelen lijken wel gemaakt, voor mensen die max 1 meter 30 zijn.
En het kan allemaal veel mooier, want tijdens dat zelfde rondje NL ook nog even een ritje gemaakt tussen Dordrecht en Geldermalsen, en die hebben weer heerlijke stoelen.

Ik weet niet of de E-GTW's van Arriva dezelfde opstelling hebben als de D-GTW's (op de PEN lijnen), maar ik vind die coach opstelling van de D-GTW's maar niks. Het voelt allemaal zo krap en klein aan. Dan heb ik veel liever de vis-a-vis van Veolia, en dan heb ik totaal geen probleem met de 2+3 opstelling.
Waar ik met 1.75 m trouwens fatsoenlijk zit.
 

31-07-2009 08:50:24
cuijk
cuijk
Veel hinder op het spoor rondom Nijmegen
Reizigers die de komende weken van Den Bosch naar Arnhem moeten, komen er bekaaid vanaf. Vanaf komende maandag rijden er een week lang geen treinen tussen Nijmegen-Arnhem en vanaf 17 augustus tot 26 augustus rijden er geen treinen tussen Nijmegen-Oss. //
Ook op Nijmegen-Boxmeer liggen vertragingen in het verschiet. De precieze datum daarvan is nog niet bekend.
Gelderlander, 31 juli

Op ns.nl staat als omschrijving: "diverse werkzaamheden aan het spoor".
Is er meer (inhoudelijke) info over wat er te gebeuren staat tussen Nijmegen en Boxmeer

Laatst bewerkt door cuijk op 31-07-2009 21:04
 

05-08-2009 08:57:40
cuijk
cuijk
Een trein van Veolia heeft een stootblok geramd bij station Randwyck in Maastricht. Dat gebeurde dinsdag tegen middernacht. In de trein zaten vier passagiers en de machinist, zij bleven allemaal ongedeerd. Wel raakte de voorste as van de trein van de rails. Ook werden de tegels achter het stootblok omhoog geduwd. De trein is woensdagochtend weer op het spoor gezet.

De trein kon op eigen kracht naar Roermond om daar hersteld te worden. De trein kwam van het centraal station in Maastricht met als eindbestemming Randwyck bij het academisch ziekenhuis. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.

bron: www.l1.nl

Laatst bewerkt door cuijk op 05-08-2009 08:59
 

05-08-2009 09:24:56
mich
mich
Lijkt me dat die trein niet in Roermond maar in Blerick hersteld gaat worden.  

05-08-2009 09:40:16
visscher
visscher
Dat lijkt mij ook ja, maar vanaf Roermond zal hij waarschijnlijk naar Blerick gesleept worden door een D-GTW denk ik zomaar. De zin is dus half af.  

05-08-2009 11:37:10
keesje
keesje
Het betrof in Mtr trein 32080 overigens.  

06-08-2009 07:52:53
mdeen
mdeen
Weet iemand wat er komend weekend aan de hand is tussen Lg en Krd? NS geeft geen treinen maar ook geen bussen, NS noch Prorail geven werkzaamheden, alleen in een kladje op de Veolia site (dat ook nog eens niet erg duidelijk is) wordt er gezegd dat er geen treinen rijden op zaterdagmiddag en zondag.  

06-08-2009 08:13:32
train85
train85
De werkzaamheden gaan wel door. Treinen worden door de bijsturing eruit gehaald uit VPT. Veolia maakt vandaag in hun snelle snelheid nieuwe flyers om die op de stations op te hangen. En in de trein wordt er extra aandacht aan geschonken en wordt het omgeroepen.

Laatst bewerkt door train85 op 06-08-2009 15:41, reden: Aanpassing tekst.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-08-2009 09:50:46
keesje
keesje
Quote
mdeen: Weet iemand wat er komend weekend aan de hand is tussen Lg en Krd? NS geeft geen treinen maar ook geen bussen,


Logisch, NS rijdt ook niet tussen Lg en Krd.
 

06-08-2009 12:55:07
mdeen
mdeen
Nee, maar als er treinen van andere vervoerders in de NS reisplanner zitten dan zou ik het ook logisch vinden dat er ook vervangend busvervoer van andere vervoerders in de NS reisplanner zit.
In HAFAS zitten de bussen namelijk wel.

Maar ik vind het vooral vreemd dat die werkzaamheden niet bij Prorail (en daardoor ook niet op de NS site) staan aangekondigd. Het is toch Prorail wat daar het onderhoud uitvoert?
En als Prorail al zou weten dat de werkzaamheden niet doorgaan en daardoor de werkzaamheden van hun site haalt, dan moeten de treinen ook weer terug in de NS reisplanner gezet worden, of je moet de werkzaamheden op je site laten en dan in de folder zetten dat de werkzaamheden niet doorgaan en de gewone treindienst reist (inclusief spoorboektabel).

Is reizigers informeren nu echt zo lastig?

Laatst bewerkt door mdeen op 06-08-2009 12:58
 

06-08-2009 12:58:00
keesje
keesje
Je had het ook niet over een reisplanner, maar over NS.  

06-08-2009 13:01:00
mdeen
mdeen
Sorry, ik had moeten weten dat je hier alles precies exact moet neerzetten omdat er anders wel commentaar op komt. Uiteraard bedoel ik de NS reisplanner, want dat is toch de eerste stap als je een treinreis plant.
Maar ook dat is een fout. Hafas is een beter eerste stap. De NS reisplanner blinkt niet uit in gebruikersgemak.
 

08-08-2009 10:16:22
john2
john2
Quote
cuijk: Een trein van Veolia heeft een stootblok geramd bij station Randwyck in Maastricht. Dat gebeurde dinsdag tegen middernacht. In de trein zaten vier passagiers en de machinist, zij bleven allemaal ongedeerd. Wel raakte de voorste as van de trein van de rails. Ook werden de tegels achter het stootblok omhoog geduwd. De trein is woensdagochtend weer op het spoor gezet.

De trein kon op eigen kracht naar Roermond om daar hersteld te worden. De trein kwam van het centraal station in Maastricht met als eindbestemming Randwyck bij het academisch ziekenhuis. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend.

bron: www.l1.nl

Had een link geplaats, maar hier is een slotje op geplaats om dat er al een topic over was. Daarom heb ik de link maar na dit topic verplaats. https://www.somda.nl/www/forum/7257/
 

14-08-2009 00:41:30
ruud.h
ruud.h
Is er al een omnummering van de treinstellen bij veolia
Want ik had gehoord dat de tweetjes werden drietjes van gemaakt en kregen dan ook een omnummering

Vriendelijke groet Ruud Hermens


ruud.h
 

14-08-2009 01:32:02
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
ik neem aan dat dat pas gebeurd bij aflevering van de tussenbakken en volgens mij duurt het nog wel even. Wacht rustig af, zou ik zeggen  

14-08-2009 01:54:02
jordydl1
jordydl1
staan op rol voor eind 2009 geloof ik, tot die tijd zijn de buffels in dienst bij veolia.  

14-08-2009 10:46:49
mich
mich
207->357 208->358 209->359 210->360. De eerste gaat over 2 weken.  

14-08-2009 11:01:39
tochjo
tochjo
Als net het nieuwe collegejaar begint? Verwacht Veolia geen problemen met de grote stroom studenten?  

14-08-2009 11:13:38
mich
mich
Daarom gaat er maar 1 treinstel per keer, zo heb je er het minste last van.  

14-08-2009 11:48:45
motje
motje
Maak ik hieruit op dat er maar 4 treinstellen worden verlengd? Er doen namelijk ook berichten de ronde dat alle tien GTW 2/6-jes een extra tussenbak krijgen.  

14-08-2009 12:16:03
bjornl
bjornl
Gezien het feit dat er nu vier bakken DM'90 gehuurd worden totdat de extra tussenbakken beschikbaar komen lijkt dat te kloppen.  

14-08-2009 12:39:44
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
daar is al eerder discussie over geweest hier, en ja, er worden 4 GTW 2/6's verlengd en niet alle GTW 2/6's.  

14-08-2009 13:02:24
motje
motje
Vergeef me, in een topic van 54 pagina's en ruim 5000 antwoorden is af en toe herhaling onvermijdelijk. Maar nu de kwestie actueler begint te worden, kan dat wellicht geen kwaad. Bedankt voor de bevestiging.  

15-08-2009 07:43:36
cuijk
cuijk
Veolia Cargo verkocht voor eind 2009

De publicatie van de halfjaarresultaten van Veolia Environnement ging niet gepaard met een aankondiging over een afronding van de verkoop van Veolia Cargo. Er werd eenvoudigweg gezegd dat het de bedoeling is de deal te sluiten tegen het einde van het jaar.

De SNCF en Eurotunnel voeren nog steeds geprivilegieerde gesprekken met Veolia over de overname van Veolia Cargo. De activiteiten aan Franse zijde van de operator zouden worden overgenomen door Eurotunnel-dochter Europorte 2, terwijl de buitenlandse activiteiten (Duitse, Italiaanse en in de Benelux) in handen van de SNCF zouden komen. Deutsche Bahn en Trenitalia, die ook hun oog op Veolia Cargo hebben laten vallen, vissen voorlopig achter het net.

bron: www.lloyd.be
 

15-08-2009 12:31:19
kbrandsma
kbrandsma
Quote
bjornl: Gezien het feit dat er nu vier bakken DM'90 gehuurd worden totdat de extra tussenbakken beschikbaar komen lijkt dat te kloppen.

Er verdwijnen 2*151 (302) zitplaatsen DM'90, terwijl er 4*69 (276) zitplaatsen in de GTW bijkomen.
 

15-08-2009 12:51:34
robbertc
robbertc
Let op dat de capaciteit van een trein (veel) meer is dan alleen zitplaatsen.  

15-08-2009 13:02:35
kbrandsma
kbrandsma
Dat klopt, maar dan wordt het verschil in mijn ogen nog groter.

Een DM'90 heeft veel meer ruimte voor staanplaatsen (veel klapstoeltjes), speciale statafels om bij te staan/hangen, terwijl een GTW die voorzieningen niet heeft.
Ok, door de betere spreiding (afzonderlijke bakken, i.p.v. 2 gecombineerde bakken) zal de beschikbaarheid van zitplaatsen er waarschijnlijk wel op vooruit gaan.
 

15-08-2009 13:06:38
robbertc
robbertc
Je zult waarschijnlijk een punt hebben dat het verschil juist groter wordt. Ik wou even het punt maken dat het rekenen met 'zitplaats-capaciteit' vaak wat lastig is, omdat, zeker in stoptreinen, de capaciteit meer is dan dat.  

15-08-2009 15:19:36
bjornl
bjornl
Hoe dan ook, het klopt "meer" dan wanneer je 4 bakken DM'90 zou huren om 10 bakken GTW tijdelijk te vervangen. Ben trouwens benieuwd waar de cijfers vandaan komen, ik kom via diverse bronnen op 113 tot 137 zitplaatsen in een DM'90.  

16-08-2009 00:12:38
Velios_ban
Velios_ban
Veolia heeft een nieuwe uitgebreide en drempelvrije website geheel overzichtelijk en alles is nu net iets beter te vinden.

Laatst bewerkt door admin op 16-08-2009 10:57, reden: Originele bericht is aangepast
 

16-08-2009 10:03:28
rogier
rogier
Gelukkig is men bij deze "verbeterde website" erin geslaagd ook de belangrijkste informatie (de dienstregeling) goed te communiceren.
Als een dienstregeling van een van de Limburgse lijnen opvraag, krijg ik helaas deze melding "Er zijn momenteel geen passeertijden beschikbaar"

Waarom is het nou zo moelijk om te zorgen dat dat gewoon in orde is?

Laatst bewerkt door rogier op 16-08-2009 10:33
 

16-08-2009 11:04:52
mich
mich
Welke dienstregeling krijg je niet? ik kan ze allemaal zien.

Laatst bewerkt door mich op 16-08-2009 11:12
 

16-08-2009 11:18:38
rogier
rogier
Bijvoorbeeld lijn 66 Venlo - Roermond, lijn 20 Hoensbroek - Heerlen, lijn 41 Kerkrade - Sittard.

Ook bijzonder is het dat er apart regio 'Limburg' genoemd wordt (naast respectievelijk Zuid-Limburg en Noord- en Midden-Limburg), waarbij onder 'Limburg' geen enkele verdere informatie staat.
 


16-08-2009 11:34:00
mich
mich
Oh, de OT. De trein doet het wel. De site zal nog wel bijgewerkt en aangevuld moeten worden, je kunt natuurlijk altijd 9292ov gebruiken.  

16-08-2009 12:15:26
lucky
lucky
Beetje onlogisch klinkt dat bij mij. Waarom wacht je dan niet een week met het lanceren van de nieuwe site tot alle essentiële informatie erop staat?  

20-08-2009 15:04:16
keesje
keesje
Een bericht uit het Limburgs Dagblad van gisteren. Hoe moet ik me dit voorstellen? Mcn ziet een groen licht, wendt zijn hoofd af van het sein (dat misschien kan afvallen!) en noteert wat de kleur was? Het komt over alsof Van Setten zijn personeel als kleuters behandelt...

Mich, kun jij dit eens uitleggen misschien?

----
Treinmachinisten Veolia krijgen notitieblok in cabine
Copyright 2009 Limburgs Dagblad, 19 augustus 2009

VENLO/MAASTRICHT - Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op.

Niet met een ingenieus computersysteem, maar met pen en papier.

De machinist moet voortaan bij het passeren van belangrijke seinen op een notitieblok opschrijven welke kleur het sein had. Zodat een machinist gedwongen wordt extra goed te kijken voordat hij vertrekt", zegt raildirecteur Frank van Setten. Aanleiding is een incident van vorige maand in Venlo, toen een treinbotsing ternauwernood werd voorkomen nadat een Veolia-passagierstrein door rood was gereden. De betrokken machinist heeft inmiddels een andere functie.
 

20-08-2009 15:18:15
mren
mren
Op zich redelijk simpel: stukje bewustwording van de kleur van de seinen. Je zal er vaak genoeg langs rijden en een halve minuut later afvragen wat het ook al weer was, omdat het sein 95% van de gevallen geel is bijvoorbeeld. In Japan heeft met ook zo iets; daar moet men de seinen aanwijzen en de kleur hardop opnoemen.  

20-08-2009 16:21:16
mich
mich
Quote
keesje: Mich, kun jij dit eens uitleggen misschien?


Dit is al oud nieuws, al een hele tijd moet er bij enkele gevaarlijke seinen voor vertrek opgeschreven worden wat de stand van het sein is.

Mijn persoonlijke mening hierover zal ik niet geven.
 

15-09-2009 16:50:44
Rienketje
Rienketje
Weet iemand hier waneer Veolia de 2 Buffels terugstuurt naar de NS?
Mij lijkt pas waneer alle tussenbakken voor GTW er zijn.
Gisteren bij Vierlingsbeek gestaan in de hoop voor DM'90, maar niks.
 

15-09-2009 17:11:59
cuijk
cuijk
Ze zijn er nog steeds. Net heb ik er nog een voorbij zien komen vanuit mn woning....
De DM90 rijdt in de spits.
 

15-09-2009 17:25:14
mren
mren
Een kennis van me heeft de verlengde stellen ergens achteraf op het enorme Stadlerterrein zien staan vorige week. Dus op het eerste oog lijken ze klaar te zijn.  

15-09-2009 17:49:00
nielske90
nielske90
Onzin, er is er maar eentje weg als het goed is, om de materieelinzet in NL op peil te houden.  

15-09-2009 17:50:40
mren
mren
'het verlengde stel' dan  

15-09-2009 18:55:31
mich
mich
De 207=357 is bij Stadler, en zou op 19-9 terug moeten komen. De 208 vertrekt nog voor die tijd.  

21-09-2009 22:51:45
mich
mich
De 357 stond vanmiddag bij Voith. Binnenkort in dienst te zien.  

22-09-2009 11:46:02
rbeijers
rbeijers
Check . Dit stel reed vanochtend in trein 32222.  

22-09-2009 19:11:02
dh3201
dh3201
Op welke datum is de 357 in Nederland aangekomen?


Shqiperise-lopers?
 

23-09-2009 10:29:33
Rienketje
Rienketje
Vamorgen de 357 in trein 32223 te Vl.
Zelf ben ik meegegaan tot Tg, in de nieuwe tussenbak herken je wel dat de stoelen er zo nieuw uitzien.
Verder zit er naast de deuren bij het Powerpack, nu ook een tussendeur tussen de twee bakken.
Verder weinig opvallende veranderingen.
 

23-09-2009 10:39:47
Railprutse
Railprutse
De 357 is op 19. September aan gekomen in Venlo.  

23-09-2009 10:49:15
motje
motje
Quote
Rienketje: Verder zit er naast de deuren bij het Powerpack, nu ook een tussendeur tussen de twee bakken

Is daar een bepaalde reden voor? Dat bij dat powerpack i.v.m. geluidsoverlast deuren zitten is begrijpelijk, maar voor die deur tussen de twee bakken kan ik geen reden bedenken.
 

23-09-2009 10:58:46
mdj
mdj
Lijkt mij zeer aannemelijk dat het komt van toen het een 2/6'je was, waarbij het uiteinde van de kopbak aan het powerpack zat.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

23-09-2009 11:54:01
motje
motje
Logisch natuurlijk, had ik zelf ook kunnen verzinnen!  

23-09-2009 14:43:01
AlbertP
AlbertP
Die deuren zitten toch echt aan het powerpack en niet aan de kopbak. En anders zou de deur ook nieuw moeten zijn: de vloer van het powerpack ligt hoger dan die van de kopbakken en de nieuwe tussenbak, en de deur staat bovenaan het trapje.  

23-09-2009 15:55:05
manuel25
manuel25
Neehoor, de deuren zitten gewoon aan de reizigersbakken, is ook handiger, zo houd je geluid wat tussen de bakken door komt beter tegen. Reis dagelijks met het spul, kan me niet herinneren dat de vouwbalg vóór de deur zit
Op deze foto, overigens niet door mij gemaakt is dat goed te zien http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIMC8ZTX.jpg

Laatst bewerkt door manuel25 op 23-09-2009 15:59
 

23-09-2009 18:34:02
mich
mich
Inderdaad zit de deur aan de reizigersbak, vandaar de extra tussendeur  

25-09-2009 01:01:42
cuijk
cuijk
voor zover mij bekend, zou DM90 tot 1 okt worden ingezet in de spits. Dat is over een paar (werk)dagen.
Is al bekend wanneer daadwerkelijk de laatste DM90 rit is? zou t wel geinig vinden om die te platen....
 

25-09-2009 09:46:50
mich
mich
Ik denk half november, maar de datum van de laatste rit zou ik tegen die tijd moeten navragen. Zoiets is onder ons ook niet bekend.  

25-09-2009 23:42:22
cuijk
cuijk
t zou toch geinig zijn om 'waardig' afscheid te nemen van de DM90 op de maaslijn ... kompleet met krans voorop, en zo  

12-10-2009 21:13:18
admin
Moderator
admin
admin: dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Veolia


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

13-10-2009 22:46:28
Rienketje
Rienketje
De 208 is immiddels ook terug als 358, vamorgen reed dit stel solo in trein 32223.  

14-10-2009 15:18:05
mich
mich
Die is al een week terug  

14-10-2009 18:11:17
salieri
salieri
Maar nog niet eerder gemeld/gespot blijkbaar  

31-10-2009 20:48:48
mich
mich
De 359 is inmiddels terug in Nederland, de 210 is nu in Zwitserland om de 360 te worden.  

01-11-2009 12:51:41
motje
motje
Betekent het verlengen van deze stellen dat de spitstreinen voortaan met een drietje gereden gaan worden, of dat er vaker twee driedelige treinstellen gekoppeld gaan rijden in de spits?  

02-11-2009 18:31:47
mich
mich
Spitstreinen rijden in de ochtend al met een 3tje. Of dat in de middag ook zo wordt weet ik niet.  

02-11-2009 19:25:57
WesselE
WesselE
Dus het DM'90 voert al niks meer uit 's ochtends? Jammer, ik wilde graag nog een keertje langskomen om wat te fotograferen daar.


'Okeh'
 

02-11-2009 19:54:45
nielske90
nielske90
In de ochtend rijden er momenteel twee omlopen met DM'90, 's middags is er één omloop met DM'90 op dit moment. Enkele treinnummers daarbij; 32318, 32321, 32323, 32322, 32324 en in de middag 32349, 32350 32355, 32356, 32361.

@Mich: In de middag zie ik telkens tenminste één GTW 2/6 in de spitsomloop.
 

09-11-2009 15:15:29
nielske90
nielske90
Is er iemand bekend met wat er in de ochtend en avond met de in Venray uitlopende/startende spitstreinen gebeurd? Ik weet dat er één treinstel daarvan in ieder geval als LM van/naar Venlo wordt ingelegd (32320 en ?), maar wat gebeurt er met de rest, gaan zij terug als LM naar Nijmegen in het pad dat de spitstrein normaal ook gebruikt?  

09-11-2009 17:07:59
mich
mich
In de ochtend lopen er geen spitstreinen uit in Venray. Die eindigen allemaal in Nijmegen.

In de avond lopen er wel spitstreinen uit in Venray:
-trein 32361 (DM'90 tot 15 nov) loopt om 17.57 uit in Vry en gaat LM als 84061 (v18.02-a18.33) terug naar Nm.
-trein 32363 loopt om 18.27 uit in Vry en gaat als LM 84063 (18.29v-18.55a kruisen in Mlo of Ltm) naar Vl.
-trein 32365 loopt om 18.57 uit in Vry en gaat als LM 84065 (18.59v-19.25a) naar Vl.

Startende treinen in Venray:
-trein 32318 (Dm'90 tot 15 nov) in Vry komt LM als 84018(6.24v-6.57a) uit Nm.
-trein 32320 komt als LM 84020 uit Vl.
De startende treinen in de middag beginnen allemaal in Nijmegen.

Laatst bewerkt door mich op 09-11-2009 21:01
 

10-11-2009 11:41:21
nielske90
nielske90
Mijn dank is groot.%02%Gisterenavond nog even gekeken in Cuijk, daar kwam de 84061 keurig op tijd voorbij, waarbij aangetekend moet worden dat de kruising met de gewone treinen rijdend wordt gedaan, dus niet te fotograferen.  

10-11-2009 13:57:00
motje
motje
Maar is het niet efficiënter om ook tijdens die rit richting Nijmegen passagiers mee te nemen?  

10-11-2009 16:31:07
Rienketje
Rienketje
Quote
mich:-trein 32318 (Dm'90 tot 15 nov) in Vry komt LM als 84018(6.24v-6.57a) uit Nm.
-trein 32320 komt als LM 84020 uit Vl.
De startende treinen in de middag beginnen allemaal in Nijmegen.


Betekend dit dat het DM'90 dusmaar tot de 15de in dienst blijft bij Veolia?
 

10-11-2009 16:32:48
waalkade
waalkade
Zo kan je eindigen op spoor 2, en daarna meteen de tuin in.
Edit, is antwoord op bericht van Motje.

Laatst bewerkt door waalkade op 10-11-2009 16:34
 

10-11-2009 16:46:03
mdj
mdj
Dan zou je aan moeten komen op spoor 1B, dan kan je ook de Nmrep op. Wellicht de 32300 en 32200 even omwisselen (35->1B, 1B->35) in de spits?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-11-2009 16:54:15
gerard4653
gerard4653
Volgens mij nog niet hier vermeld: Op het AlpenlandForum (onderdeel van het Ausland forum)van Drehscheibe staan leuke foto's van Veolia GTW's in Zwitserland. Op weg van en naar hun verlenging bij Stadler. Geplaatst op 7-11.  

10-11-2009 19:06:36
raymond16
raymond16
Quote
Rienketje:
Quote
mich:-trein 32318 (Dm'90 tot 15 nov) in Vry komt LM als 84018(6.24v-6.57a) uit Nm.
-trein 32320 komt als LM 84020 uit Vl.
De startende treinen in de middag beginnen allemaal in Nijmegen.


Betekend dit dat het DM'90 dusmaar tot de 15de in dienst blijft bij Veolia?

Ja.
 

11-11-2009 14:39:05
Rienketje
Rienketje
Aangezien DM'90 niet in het weekend rijdt bij Veolia, zal het waarschijnlijk komende vrijdag al zijn laatste ritjes op de Maaslijn maken, morgen (donderdagochtend) zal ik ook nog even op Vierlingsbeek staan om het nog op de foto te zetten.

Laatst bewerkt door Rienketje op 11-11-2009 14:39
 

11-11-2009 19:32:27
ruud.h
ruud.h
Is het waar dat de 204 nog alleen een tweetje blijft weet ieand dit
vriendeliijke groet Ruud.h


ruud.h
 

11-11-2009 19:42:39
nielske90
nielske90
Je vraag is een beetje onduidelijk gesteld, maar wat er dadelijk in dienst is op de Maaslijn rijdt;
GTW 2/6: 201, 202, 203, 204, 205 en 206
GTW 2/8: 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 en 360