26-07-2009 00:02:54 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ja bij goede machinisten wel. |
26-07-2009 00:21:51 | ||
---|---|---|
rambons
|
Ging verder prima, ook bij de 4 bakken Dm90. En zelfs bij Spoorflexers, die in een keer tot mijn verbazing werden ingezet en die er niet zo vaak komen ging het goed. |
26-07-2009 11:08:45 | ||
---|---|---|
keesje
|
Hopelijk mag je daar zonder meer vanuit gaan inderdaad. |
26-07-2009 11:22:02 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Op welke plaats is de foto, die via de link te zien is, genomen? Waar die toch behoorlijke bocht ligt? |
26-07-2009 11:24:45 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Er staat Cuijk bij. Dit is ergens net ten noorden van Cuijk, waar de bocht wordt ingezet naar de brug over de Maas. |
26-07-2009 11:25:49 | ||
---|---|---|
mich
|
Katwijk heet het daar |
26-07-2009 11:59:59 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ooit vlakbij het dienstregelingspunt Cki (Cuijk Industrieterrein) waar een wissel in de hoofdbaan zat met een spoortje dat aftakte richting de haven. |
26-07-2009 16:38:43 | ||
---|---|---|
robbie065
|
Ja. Die heeft gezorgd dat de 186 in Winterswijk kwam:D |
26-07-2009 19:41:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Waar reageer jij nou op... |
26-07-2009 23:46:57 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Quote Dat is inderdaad tussen de overweg Galberg en Katwijk. Dat effect met die bocht krijg je alleen met een teleobjectief van 200 mm of groter |
27-07-2009 11:03:47 | ||
---|---|---|
john2
|
Heb me op een landkaart georienteerd. De betreffende bocht lig aan de kant van Katwijk, voor dat de maaslijn over de maas gaat richting Nijmegen. Mook ligt aan de andere kant van de Maas. |
30-07-2009 00:14:57 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Het treinstation in Boxmeer is één van de Brabantse stations waar de spoorbomen op het oversteekpad bij het station dit jaar worden voorzien van een hekwerk dat de overgang totaal afsluit als de trein komt. De hekken moeten voorkomen dat fietsers en voetgangers eronder door kruipen. Gelderlander, 29 juli http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/5316595/Spoorovergang-Boxmeer-veiliger.ece |
30-07-2009 08:27:12 | ||
---|---|---|
keesje
|
In Gz en Ot hebben de overwegbomen al een poosje van die hekken gehad, maar zijn later weer verwijderd. Geen idee waarom, maar ze komen dus weer terug kennelijk. Laatst bewerkt door keesje op 30-07-2009 08:27 |
30-07-2009 10:38:16 | ||
---|---|---|
edje
|
Afgelopen Maandag voor het eerst met een GTW van Veolia meegereden, tijdens een rondje Nederland. Wat een verschrikkelijke treinstellen zeg, die stoelen lijken wel gemaakt, voor mensen die max 1 meter 30 zijn. En het kan allemaal veel mooier, want tijdens dat zelfde rondje NL ook nog even een ritje gemaakt tussen Dordrecht en Geldermalsen, en die hebben weer heerlijke stoelen. |
30-07-2009 13:55:39 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Zeer goede zaak. Mook-Molenhoek heeft dat ook al. |
30-07-2009 14:33:39 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Misschien iets veiliger voor mensen + voertuigen die binnen de slagbomen opgesloten komen te zitten... dan is er ten minste nog een vluchtweg. Laatst bewerkt door treintim op 30-07-2009 14:34 |
30-07-2009 14:34:54 | ||
---|---|---|
keesje
|
Wie weet, maar dat geldt dan kennelijk niet meer zo. |
30-07-2009 20:23:45 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Tsja, dat is de afweging inderdaad. Wat is gevaarlijker, mensen die alsnog oversteken of mensen die opgesloten raken? |
30-07-2009 23:43:13 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
Gaat dat ook in cuijk gebeuren Mich bij het station want daar kruipen ze ook wel vaak onder de bomen door als ze gesloten zijn vriendelijke groet ruud.h ruud.h |
30-07-2009 23:47:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat doet men overal. Jammer dat er weer zo veel gemeenschapsgeld wordt uitgegeven om te zorgen dat mensen echt nooit meer zelf na hoeven te denken. |
31-07-2009 00:47:25 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Nu ook nog even de zebrapaden voorzien van bomen met hekken, dan hoef je daar ook niet meer na te denken voor het oversteken Shqiperise-lopers? |
31-07-2009 07:50:34 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Ik weet niet of de E-GTW's van Arriva dezelfde opstelling hebben als de D-GTW's (op de PEN lijnen), maar ik vind die coach opstelling van de D-GTW's maar niks. Het voelt allemaal zo krap en klein aan. Dan heb ik veel liever de vis-a-vis van Veolia, en dan heb ik totaal geen probleem met de 2+3 opstelling. Waar ik met 1.75 m trouwens fatsoenlijk zit. |
31-07-2009 08:50:24 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Veel hinder op het spoor rondom Nijmegen Reizigers die de komende weken van Den Bosch naar Arnhem moeten, komen er bekaaid vanaf. Vanaf komende maandag rijden er een week lang geen treinen tussen Nijmegen-Arnhem en vanaf 17 augustus tot 26 augustus rijden er geen treinen tussen Nijmegen-Oss. // Ook op Nijmegen-Boxmeer liggen vertragingen in het verschiet. De precieze datum daarvan is nog niet bekend. Gelderlander, 31 juli Op ns.nl staat als omschrijving: "diverse werkzaamheden aan het spoor". Is er meer (inhoudelijke) info over wat er te gebeuren staat tussen Nijmegen en Boxmeer Laatst bewerkt door cuijk op 31-07-2009 21:04 |
05-08-2009 08:57:40 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Een trein van Veolia heeft een stootblok geramd bij station Randwyck in Maastricht. Dat gebeurde dinsdag tegen middernacht. In de trein zaten vier passagiers en de machinist, zij bleven allemaal ongedeerd. Wel raakte de voorste as van de trein van de rails. Ook werden de tegels achter het stootblok omhoog geduwd. De trein is woensdagochtend weer op het spoor gezet. De trein kon op eigen kracht naar Roermond om daar hersteld te worden. De trein kwam van het centraal station in Maastricht met als eindbestemming Randwyck bij het academisch ziekenhuis. De oorzaak van het ongeval is nog onbekend. bron: www.l1.nl Laatst bewerkt door cuijk op 05-08-2009 08:59 |
05-08-2009 09:24:56 | ||
---|---|---|
mich
|
Lijkt me dat die trein niet in Roermond maar in Blerick hersteld gaat worden. |
05-08-2009 09:40:16 | ||
---|---|---|
visscher
|
Dat lijkt mij ook ja, maar vanaf Roermond zal hij waarschijnlijk naar Blerick gesleept worden door een D-GTW denk ik zomaar. De zin is dus half af. |
05-08-2009 11:37:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Het betrof in Mtr trein 32080 overigens. |
06-08-2009 07:52:53 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Weet iemand wat er komend weekend aan de hand is tussen Lg en Krd? NS geeft geen treinen maar ook geen bussen, NS noch Prorail geven werkzaamheden, alleen in een kladje op de Veolia site (dat ook nog eens niet erg duidelijk is) wordt er gezegd dat er geen treinen rijden op zaterdagmiddag en zondag. |
06-08-2009 08:13:32 | ||
---|---|---|
train85
|
De werkzaamheden gaan wel door. Treinen worden door de bijsturing eruit gehaald uit VPT. Veolia maakt vandaag in hun snelle snelheid nieuwe flyers om die op de stations op te hangen. En in de trein wordt er extra aandacht aan geschonken en wordt het omgeroepen. Laatst bewerkt door train85 op 06-08-2009 15:41, reden: Aanpassing tekst. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-08-2009 09:50:46 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Logisch, NS rijdt ook niet tussen Lg en Krd. |
06-08-2009 12:55:07 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Nee, maar als er treinen van andere vervoerders in de NS reisplanner zitten dan zou ik het ook logisch vinden dat er ook vervangend busvervoer van andere vervoerders in de NS reisplanner zit. In HAFAS zitten de bussen namelijk wel. Maar ik vind het vooral vreemd dat die werkzaamheden niet bij Prorail (en daardoor ook niet op de NS site) staan aangekondigd. Het is toch Prorail wat daar het onderhoud uitvoert? En als Prorail al zou weten dat de werkzaamheden niet doorgaan en daardoor de werkzaamheden van hun site haalt, dan moeten de treinen ook weer terug in de NS reisplanner gezet worden, of je moet de werkzaamheden op je site laten en dan in de folder zetten dat de werkzaamheden niet doorgaan en de gewone treindienst reist (inclusief spoorboektabel). Is reizigers informeren nu echt zo lastig? Laatst bewerkt door mdeen op 06-08-2009 12:58 |
06-08-2009 12:58:00 | ||
---|---|---|
keesje
|
Je had het ook niet over een reisplanner, maar over NS. |
06-08-2009 13:01:00 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Sorry, ik had moeten weten dat je hier alles precies exact moet neerzetten omdat er anders wel commentaar op komt. Uiteraard bedoel ik de NS reisplanner, want dat is toch de eerste stap als je een treinreis plant. Maar ook dat is een fout. Hafas is een beter eerste stap. De NS reisplanner blinkt niet uit in gebruikersgemak. |
08-08-2009 10:16:22 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote Had een link geplaats, maar hier is een slotje op geplaats om dat er al een topic over was. Daarom heb ik de link maar na dit topic verplaats. https://www.somda.nl/www/forum/7257/ |
14-08-2009 00:41:30 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
Is er al een omnummering van de treinstellen bij veolia Want ik had gehoord dat de tweetjes werden drietjes van gemaakt en kregen dan ook een omnummering Vriendelijke groet Ruud Hermens ruud.h |
14-08-2009 01:32:02 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ik neem aan dat dat pas gebeurd bij aflevering van de tussenbakken en volgens mij duurt het nog wel even. Wacht rustig af, zou ik zeggen |
14-08-2009 01:54:02 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
staan op rol voor eind 2009 geloof ik, tot die tijd zijn de buffels in dienst bij veolia. |
14-08-2009 10:46:49 | ||
---|---|---|
mich
|
207->357 208->358 209->359 210->360. De eerste gaat over 2 weken. |
14-08-2009 11:01:39 | ||
---|---|---|
tochjo
|
Als net het nieuwe collegejaar begint? Verwacht Veolia geen problemen met de grote stroom studenten? |
14-08-2009 11:13:38 | ||
---|---|---|
mich
|
Daarom gaat er maar 1 treinstel per keer, zo heb je er het minste last van. |
14-08-2009 11:48:45 | ||
---|---|---|
motje
|
Maak ik hieruit op dat er maar 4 treinstellen worden verlengd? Er doen namelijk ook berichten de ronde dat alle tien GTW 2/6-jes een extra tussenbak krijgen. |
14-08-2009 12:16:03 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Gezien het feit dat er nu vier bakken DM'90 gehuurd worden totdat de extra tussenbakken beschikbaar komen lijkt dat te kloppen. |
14-08-2009 12:39:44 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
daar is al eerder discussie over geweest hier, en ja, er worden 4 GTW 2/6's verlengd en niet alle GTW 2/6's. |
14-08-2009 13:02:24 | ||
---|---|---|
motje
|
Vergeef me, in een topic van 54 pagina's en ruim 5000 antwoorden is af en toe herhaling onvermijdelijk. Maar nu de kwestie actueler begint te worden, kan dat wellicht geen kwaad. Bedankt voor de bevestiging. |
15-08-2009 07:43:36 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Veolia Cargo verkocht voor eind 2009 De publicatie van de halfjaarresultaten van Veolia Environnement ging niet gepaard met een aankondiging over een afronding van de verkoop van Veolia Cargo. Er werd eenvoudigweg gezegd dat het de bedoeling is de deal te sluiten tegen het einde van het jaar. De SNCF en Eurotunnel voeren nog steeds geprivilegieerde gesprekken met Veolia over de overname van Veolia Cargo. De activiteiten aan Franse zijde van de operator zouden worden overgenomen door Eurotunnel-dochter Europorte 2, terwijl de buitenlandse activiteiten (Duitse, Italiaanse en in de Benelux) in handen van de SNCF zouden komen. Deutsche Bahn en Trenitalia, die ook hun oog op Veolia Cargo hebben laten vallen, vissen voorlopig achter het net. bron: www.lloyd.be |
15-08-2009 12:31:19 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Quote Er verdwijnen 2*151 (302) zitplaatsen DM'90, terwijl er 4*69 (276) zitplaatsen in de GTW bijkomen. |
15-08-2009 12:51:34 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Let op dat de capaciteit van een trein (veel) meer is dan alleen zitplaatsen. |
15-08-2009 13:02:35 | ||
---|---|---|
kbrandsma
|
Dat klopt, maar dan wordt het verschil in mijn ogen nog groter. Een DM'90 heeft veel meer ruimte voor staanplaatsen (veel klapstoeltjes), speciale statafels om bij te staan/hangen, terwijl een GTW die voorzieningen niet heeft. Ok, door de betere spreiding (afzonderlijke bakken, i.p.v. 2 gecombineerde bakken) zal de beschikbaarheid van zitplaatsen er waarschijnlijk wel op vooruit gaan. |
15-08-2009 13:06:38 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Je zult waarschijnlijk een punt hebben dat het verschil juist groter wordt. Ik wou even het punt maken dat het rekenen met 'zitplaats-capaciteit' vaak wat lastig is, omdat, zeker in stoptreinen, de capaciteit meer is dan dat. |
15-08-2009 15:19:36 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Hoe dan ook, het klopt "meer" dan wanneer je 4 bakken DM'90 zou huren om 10 bakken GTW tijdelijk te vervangen. Ben trouwens benieuwd waar de cijfers vandaan komen, ik kom via diverse bronnen op 113 tot 137 zitplaatsen in een DM'90. |
16-08-2009 00:12:38 | ||
---|---|---|
Velios_ban
|
Veolia heeft een nieuwe uitgebreide en drempelvrije website geheel overzichtelijk en alles is nu net iets beter te vinden. Laatst bewerkt door admin op 16-08-2009 10:57, reden: Originele bericht is aangepast |
16-08-2009 10:03:28 | ||
---|---|---|
rogier
|
Gelukkig is men bij deze "verbeterde website" erin geslaagd ook de belangrijkste informatie (de dienstregeling) goed te communiceren. Als een dienstregeling van een van de Limburgse lijnen opvraag, krijg ik helaas deze melding "Er zijn momenteel geen passeertijden beschikbaar" Waarom is het nou zo moelijk om te zorgen dat dat gewoon in orde is? Laatst bewerkt door rogier op 16-08-2009 10:33 |
16-08-2009 11:04:52 | ||
---|---|---|
mich
|
Welke dienstregeling krijg je niet? ik kan ze allemaal zien. Laatst bewerkt door mich op 16-08-2009 11:12 |
16-08-2009 11:18:38 | ||
---|---|---|
rogier
|
Bijvoorbeeld lijn 66 Venlo - Roermond, lijn 20 Hoensbroek - Heerlen, lijn 41 Kerkrade - Sittard. Ook bijzonder is het dat er apart regio 'Limburg' genoemd wordt (naast respectievelijk Zuid-Limburg en Noord- en Midden-Limburg), waarbij onder 'Limburg' geen enkele verdere informatie staat. |
16-08-2009 11:34:00 | ||
---|---|---|
mich
|
Oh, de OT. De trein doet het wel. De site zal nog wel bijgewerkt en aangevuld moeten worden, je kunt natuurlijk altijd 9292ov gebruiken. |
16-08-2009 12:15:26 | ||
---|---|---|
lucky
|
Beetje onlogisch klinkt dat bij mij. Waarom wacht je dan niet een week met het lanceren van de nieuwe site tot alle essentiële informatie erop staat? |
20-08-2009 15:04:16 | ||
---|---|---|
keesje
|
Een bericht uit het Limburgs Dagblad van gisteren. Hoe moet ik me dit voorstellen? Mcn ziet een groen licht, wendt zijn hoofd af van het sein (dat misschien kan afvallen!) en noteert wat de kleur was? Het komt over alsof Van Setten zijn personeel als kleuters behandelt... Mich, kun jij dit eens uitleggen misschien? ---- Treinmachinisten Veolia krijgen notitieblok in cabine Copyright 2009 Limburgs Dagblad, 19 augustus 2009 VENLO/MAASTRICHT - Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op. Niet met een ingenieus computersysteem, maar met pen en papier. De machinist moet voortaan bij het passeren van belangrijke seinen op een notitieblok opschrijven welke kleur het sein had. Zodat een machinist gedwongen wordt extra goed te kijken voordat hij vertrekt", zegt raildirecteur Frank van Setten. Aanleiding is een incident van vorige maand in Venlo, toen een treinbotsing ternauwernood werd voorkomen nadat een Veolia-passagierstrein door rood was gereden. De betrokken machinist heeft inmiddels een andere functie. |
20-08-2009 15:18:15 | ||
---|---|---|
mren
|
Op zich redelijk simpel: stukje bewustwording van de kleur van de seinen. Je zal er vaak genoeg langs rijden en een halve minuut later afvragen wat het ook al weer was, omdat het sein 95% van de gevallen geel is bijvoorbeeld. In Japan heeft met ook zo iets; daar moet men de seinen aanwijzen en de kleur hardop opnoemen. |
20-08-2009 16:21:16 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Dit is al oud nieuws, al een hele tijd moet er bij enkele gevaarlijke seinen voor vertrek opgeschreven worden wat de stand van het sein is. Mijn persoonlijke mening hierover zal ik niet geven. |
15-09-2009 16:50:44 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
Weet iemand hier waneer Veolia de 2 Buffels terugstuurt naar de NS? Mij lijkt pas waneer alle tussenbakken voor GTW er zijn. Gisteren bij Vierlingsbeek gestaan in de hoop voor DM'90, maar niks. |
15-09-2009 17:11:59 | ||
---|---|---|
cuijk
|
Ze zijn er nog steeds. Net heb ik er nog een voorbij zien komen vanuit mn woning.... De DM90 rijdt in de spits. |
15-09-2009 17:25:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Een kennis van me heeft de verlengde stellen ergens achteraf op het enorme Stadlerterrein zien staan vorige week. Dus op het eerste oog lijken ze klaar te zijn. |
15-09-2009 17:49:00 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Onzin, er is er maar eentje weg als het goed is, om de materieelinzet in NL op peil te houden. |
15-09-2009 17:50:40 | ||
---|---|---|
mren
|
'het verlengde stel' dan |
15-09-2009 18:55:31 | ||
---|---|---|
mich
|
De 207=357 is bij Stadler, en zou op 19-9 terug moeten komen. De 208 vertrekt nog voor die tijd. |
21-09-2009 22:51:45 | ||
---|---|---|
mich
|
De 357 stond vanmiddag bij Voith. Binnenkort in dienst te zien. |
22-09-2009 11:46:02 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
Check . Dit stel reed vanochtend in trein 32222. |
22-09-2009 19:11:02 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Op welke datum is de 357 in Nederland aangekomen? Shqiperise-lopers? |
23-09-2009 10:29:33 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
Vamorgen de 357 in trein 32223 te Vl. Zelf ben ik meegegaan tot Tg, in de nieuwe tussenbak herken je wel dat de stoelen er zo nieuw uitzien. Verder zit er naast de deuren bij het Powerpack, nu ook een tussendeur tussen de twee bakken. Verder weinig opvallende veranderingen. |
23-09-2009 10:39:47 | ||
---|---|---|
Railprutse
|
De 357 is op 19. September aan gekomen in Venlo. |
23-09-2009 10:49:15 | ||
---|---|---|
motje
|
Quote Is daar een bepaalde reden voor? Dat bij dat powerpack i.v.m. geluidsoverlast deuren zitten is begrijpelijk, maar voor die deur tussen de twee bakken kan ik geen reden bedenken. |
23-09-2009 10:58:46 | ||
---|---|---|
mdj
|
Lijkt mij zeer aannemelijk dat het komt van toen het een 2/6'je was, waarbij het uiteinde van de kopbak aan het powerpack zat. Bij twijfel: gebruik beton. |
23-09-2009 11:54:01 | ||
---|---|---|
motje
|
Logisch natuurlijk, had ik zelf ook kunnen verzinnen! |
23-09-2009 14:43:01 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Die deuren zitten toch echt aan het powerpack en niet aan de kopbak. En anders zou de deur ook nieuw moeten zijn: de vloer van het powerpack ligt hoger dan die van de kopbakken en de nieuwe tussenbak, en de deur staat bovenaan het trapje. |
23-09-2009 15:55:05 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Neehoor, de deuren zitten gewoon aan de reizigersbakken, is ook handiger, zo houd je geluid wat tussen de bakken door komt beter tegen. Reis dagelijks met het spul, kan me niet herinneren dat de vouwbalg vóór de deur zit Op deze foto, overigens niet door mij gemaakt is dat goed te zien http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIMC8ZTX.jpg Laatst bewerkt door manuel25 op 23-09-2009 15:59 |
23-09-2009 18:34:02 | ||
---|---|---|
mich
|
Inderdaad zit de deur aan de reizigersbak, vandaar de extra tussendeur |
25-09-2009 01:01:42 | ||
---|---|---|
cuijk
|
voor zover mij bekend, zou DM90 tot 1 okt worden ingezet in de spits. Dat is over een paar (werk)dagen. Is al bekend wanneer daadwerkelijk de laatste DM90 rit is? zou t wel geinig vinden om die te platen.... |
25-09-2009 09:46:50 | ||
---|---|---|
mich
|
Ik denk half november, maar de datum van de laatste rit zou ik tegen die tijd moeten navragen. Zoiets is onder ons ook niet bekend. |
25-09-2009 23:42:22 | ||
---|---|---|
cuijk
|
t zou toch geinig zijn om 'waardig' afscheid te nemen van de DM90 op de maaslijn ... kompleet met krans voorop, en zo |
12-10-2009 21:13:18 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
admin: dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Veolia Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
13-10-2009 22:46:28 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
De 208 is immiddels ook terug als 358, vamorgen reed dit stel solo in trein 32223. |
14-10-2009 15:18:05 | ||
---|---|---|
mich
|
Die is al een week terug |
14-10-2009 18:11:17 | ||
---|---|---|
salieri
|
Maar nog niet eerder gemeld/gespot blijkbaar |
31-10-2009 20:48:48 | ||
---|---|---|
mich
|
De 359 is inmiddels terug in Nederland, de 210 is nu in Zwitserland om de 360 te worden. |
01-11-2009 12:51:41 | ||
---|---|---|
motje
|
Betekent het verlengen van deze stellen dat de spitstreinen voortaan met een drietje gereden gaan worden, of dat er vaker twee driedelige treinstellen gekoppeld gaan rijden in de spits? |
02-11-2009 18:31:47 | ||
---|---|---|
mich
|
Spitstreinen rijden in de ochtend al met een 3tje. Of dat in de middag ook zo wordt weet ik niet. |
02-11-2009 19:25:57 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Dus het DM'90 voert al niks meer uit 's ochtends? Jammer, ik wilde graag nog een keertje langskomen om wat te fotograferen daar. 'Okeh' |
02-11-2009 19:54:45 | ||
---|---|---|
nielske90
|
In de ochtend rijden er momenteel twee omlopen met DM'90, 's middags is er één omloop met DM'90 op dit moment. Enkele treinnummers daarbij; 32318, 32321, 32323, 32322, 32324 en in de middag 32349, 32350 32355, 32356, 32361. @Mich: In de middag zie ik telkens tenminste één GTW 2/6 in de spitsomloop. |
09-11-2009 15:15:29 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Is er iemand bekend met wat er in de ochtend en avond met de in Venray uitlopende/startende spitstreinen gebeurd? Ik weet dat er één treinstel daarvan in ieder geval als LM van/naar Venlo wordt ingelegd (32320 en ?), maar wat gebeurt er met de rest, gaan zij terug als LM naar Nijmegen in het pad dat de spitstrein normaal ook gebruikt? |
09-11-2009 17:07:59 | ||
---|---|---|
mich
|
In de ochtend lopen er geen spitstreinen uit in Venray. Die eindigen allemaal in Nijmegen. In de avond lopen er wel spitstreinen uit in Venray: -trein 32361 (DM'90 tot 15 nov) loopt om 17.57 uit in Vry en gaat LM als 84061 (v18.02-a18.33) terug naar Nm. -trein 32363 loopt om 18.27 uit in Vry en gaat als LM 84063 (18.29v-18.55a kruisen in Mlo of Ltm) naar Vl. -trein 32365 loopt om 18.57 uit in Vry en gaat als LM 84065 (18.59v-19.25a) naar Vl. Startende treinen in Venray: -trein 32318 (Dm'90 tot 15 nov) in Vry komt LM als 84018(6.24v-6.57a) uit Nm. -trein 32320 komt als LM 84020 uit Vl. De startende treinen in de middag beginnen allemaal in Nijmegen. Laatst bewerkt door mich op 09-11-2009 21:01 |
10-11-2009 11:41:21 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Mijn dank is groot.%02%Gisterenavond nog even gekeken in Cuijk, daar kwam de 84061 keurig op tijd voorbij, waarbij aangetekend moet worden dat de kruising met de gewone treinen rijdend wordt gedaan, dus niet te fotograferen. |
10-11-2009 13:57:00 | ||
---|---|---|
motje
|
Maar is het niet efficiënter om ook tijdens die rit richting Nijmegen passagiers mee te nemen? |
10-11-2009 16:31:07 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
Quote Betekend dit dat het DM'90 dusmaar tot de 15de in dienst blijft bij Veolia? |
10-11-2009 16:32:48 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Zo kan je eindigen op spoor 2, en daarna meteen de tuin in. Edit, is antwoord op bericht van Motje. Laatst bewerkt door waalkade op 10-11-2009 16:34 |
10-11-2009 16:46:03 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dan zou je aan moeten komen op spoor 1B, dan kan je ook de Nmrep op. Wellicht de 32300 en 32200 even omwisselen (35->1B, 1B->35) in de spits? Bij twijfel: gebruik beton. |
10-11-2009 16:54:15 | ||
---|---|---|
gerard4653
|
Volgens mij nog niet hier vermeld: Op het AlpenlandForum (onderdeel van het Ausland forum)van Drehscheibe staan leuke foto's van Veolia GTW's in Zwitserland. Op weg van en naar hun verlenging bij Stadler. Geplaatst op 7-11. |
10-11-2009 19:06:36 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Ja. |
11-11-2009 14:39:05 | ||
---|---|---|
Rienketje
|
Aangezien DM'90 niet in het weekend rijdt bij Veolia, zal het waarschijnlijk komende vrijdag al zijn laatste ritjes op de Maaslijn maken, morgen (donderdagochtend) zal ik ook nog even op Vierlingsbeek staan om het nog op de foto te zetten. Laatst bewerkt door Rienketje op 11-11-2009 14:39 |
11-11-2009 19:32:27 | ||
---|---|---|
ruud.h
|
Is het waar dat de 204 nog alleen een tweetje blijft weet ieand dit vriendeliijke groet Ruud.h ruud.h |
11-11-2009 19:42:39 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Je vraag is een beetje onduidelijk gesteld, maar wat er dadelijk in dienst is op de Maaslijn rijdt; GTW 2/6: 201, 202, 203, 204, 205 en 206 GTW 2/8: 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359 en 360 |