28-12-2006 22:25:37 | ||
---|---|---|
railfan
|
Quote Staat te Arnhem Berg, naast die andere groene, de 419. Laatst bewerkt door railfan op 28-12-2006 22:26 |
29-12-2006 09:03:50 | ||
---|---|---|
spotter
|
Waarom op Ahbo en niet gewoon in Nm? |
29-12-2006 09:08:12 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Waarschijnlijk heeft Ahb bepaalde faciliteiten die Nm niet heeft? Shqiperise-lopers? |
29-12-2006 09:33:10 | ||
---|---|---|
jbt
|
Kennelijk is de CDA-fractie van de Provinciale Staten van Limburg doordrongen van de ernst van de situatie (alhoewel het de laatste tijd op de Maaslijn beter schijnt te gaan). Zie dit bericht van de site van L1 "De CDA-fractie in Provinciale Staten wil twee hoorzittingen organiseren voor de gebruikers van Vervoersorganisatie Veolia. De fractie maakt zich grote zorgen over de aanhoudende stroom klachten van de reizigers over het openbare vervoer door Veolia. De CDA-fractie stelt voor om de hoorzittingen in januari te organiseren in Venlo én Sittard of Maastricht." Voor alle duidelijkheid: gedeputeerde Mat Vestjens is VVD, maar CDA zit ook in het College van Gedeputeerde Staten. Laatst bewerkt door jbt op 29-12-2006 09:34 |
29-12-2006 12:02:52 | ||
---|---|---|
freek500
|
QuoteEn wat gezien? |
29-12-2006 12:30:20 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Quotezoals een klein werkplaatsje van Nedtrain waar je een trein doorheen kan laten rijden (duwen). Groet, Ko. |
29-12-2006 13:34:45 | ||
---|---|---|
roelli
|
EDIT door edegroot: Bericht verwijderd, lees de forumregels Roel op het Veld |
29-12-2006 15:09:26 | ||
---|---|---|
spotter
|
Die is er in Nm ook, of bedoelde je dat die in Nm was? |
29-12-2006 18:17:34 | ||
---|---|---|
daniel
|
Over de 3222 die kwijt was: gisterenavond stond deze op spoor 2 in Nijmegen, met de 3110 en 3119 op sleeptouw. Trein was zo te zien uit de richting Arnhem gekomen. |
29-12-2006 20:17:25 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Ga als alles goed gaat 2 jan. de Maaslijn is uitproberen. Heb tijd zat. Ga er zelfs nog even uit in Vl. En dan ook nog even van Mt naar Kerkrade. Ben erg benieuwt na al deze verhalen. jaapfan. |
29-12-2006 21:59:46 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Hallo, Ik was vandaag in Venlo en heb natuurlijk een paar foto's gemaakt van de Veolia trein. Hier zijn de foto's te vinden in het mapje venlo http://robtrein.spaces.live.com/ robq |
30-12-2006 00:09:01 | ||
---|---|---|
kritische
|
Quote Nee, er is wel een test voor 3 maanden op de Heuvellandlijn met de strippenkaart. |
30-12-2006 00:56:35 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
de 3222 stond gisteren in venlo met nog een 1'tje. hij maakte naar mijn mening wel een apart geluid. en er lag een slang/kabel op het balkon |
30-12-2006 01:21:52 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
De 3222 reed 29/12 treinen 32208, 32213, 32220 en 32225 tot Venlo waar hij gewisseld werd voor de 3224. Eind van de middag om 17.30u vertrok de 3222+3111 leeg richting Blerick en ??? |
30-12-2006 09:53:37 | ||
---|---|---|
sneltrein
|
ik heb de 3222 nog zien rijden (gisteren) |
30-12-2006 10:08:14 | ||
---|---|---|
mark
|
Zullen we de spotmeldingen van de 3222 maar weer in Recente Spots doen? |
30-12-2006 10:12:38 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Slang op het balkon dan hebben ze het koelwater bijgevuld, dat moet namelijk nog wel eens gebeuren bij die stellen. |
30-12-2006 12:58:20 | ||
---|---|---|
reizigert
|
http://www.gelderlander.nl/maasland/article966366.eceQuote |
30-12-2006 13:28:32 | ||
---|---|---|
class66fan
|
Ik woon in Blerick en ik heb van officiele zijde nog niks gehoord of veolia weer in blerick stopt. Ik Ben zeer benieuwd ,ik ga het controleren op station blerick. |
30-12-2006 16:36:41 | ||
---|---|---|
raoul
|
Quote Gistermiddag rond 15 uur stond hij in ieder geval in venlo met veel mensen erom heen! |
30-12-2006 17:40:29 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
oh nee gaan die weer op blerick stoppen%03% voor die 2 man die daar opstappen, zonde van de tijd%05% |
31-12-2006 22:16:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Mischien stappen er daar wel meer mensen op dan je denkt anders... |
31-12-2006 23:34:11 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
nou ik kom er iedere dag doorheen, en het meeste wat ik gezien heb is 5 man, waarvan er 2 of 3 in venlo weer uitstapte dus....en die mensen kunnen best met de bus naar station venlo gaan, voor die 50 meter extra! Edit: respect voor alle mensen die daar wonen, maar er zijn mensen die er veel langer over doen om bij een treinstation te komen en als ik heel eerlijk ben vindt ik station blerick overbodig. en als je van nijmegen afkomt met de stopper ben je blij als je in roermond bent, dus die 2 min voor het stoppen in blerick zijn dan mooi meegenomen. Laatst bewerkt door kevinevers op 01-01-2007 01:24 |
01-01-2007 15:54:09 | ||
---|---|---|
class66fan
|
Ik ben het er niet mee eens KevinEvers. Blerick is een Belangerijke voorstad van Venlo waar 30.000 mensen Wonen. En die moet je niet de Auto gaan injagen,nog meer luchtvervuiling,nee danke,ze hebben ons de A73 eb A74 Autobaan al opgedrongen. Ik ben voor goed openbaar treinvervoer. |
01-01-2007 16:01:22 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote Als je zo redeneert kan je misschien beter alleen in Rm, Vl, Vry, Ck, Bmr en Nm stoppen. Scheelt weer een heleboel keer twee minuten. Het beste station is geen station? |
01-01-2007 16:15:13 | ||
---|---|---|
daniel
|
Toch snap ik Kevins beredenering ook wel. Je doet er op de fiets ongeveer even lang over van Blerick naar Venlo als met de trein Als een station volgens de cijfers toch al zo'n laag gebruikersgehalte heeft, dan lijkt het me helemaal niet zo'n raar idee om die halte op te doeken, die paar mensen de Maas over laten fietsen en daarmee alle treinreizen te versnellen. Tuurlijk ben ik voor goed openbaar vervoer, maar juist daarom moet je die afweging maken. Twee stations in een kilometer, waarvan er van 1 nauwelijks gebruik wordt gemaakt. Door daar dan te stoppen help je een 'snelle' treindienst wel naar de kl*te. Ik bedoel, het is niet erg geloofwaardig om je intercity van Venlo naar Den Haag in Blerick te laten stoppen voor vaak nog minder dan een handje vol reizigers. Dát is ook een vorm van goed openbaar vervoer om zeep helpen... |
01-01-2007 16:26:26 | ||
---|---|---|
rogier
|
Ik beschik niet over de cijfers van Br, dus dat beperkt me al in mijn beoordeling. Wel denk ik inderdaad dat de vervoersvraag in Br mogelijk sterk is afgenomen door de sluiting van de (vlak bij het station gelegen) kazerne. Anderzijds is het tijdverlies redelijk beperkt, omdat je Br - Vl sowieso maar 40 km/u is. |
01-01-2007 17:48:18 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@daniel Wel of niet stoppen in Blerick maakt voor de totale rijtijd niets uit, want die rijtijd wordt op de Maaslijn bepaalt door de kruisingen. Niet stoppen in Blerick betekent gewoon langer wachten in Venray of Reuver. Dan kun je dus beter die reizigers van Blerick mee pakken want dat brengt extra geld in het laatje. Daarnaast zit er bij Blerick een kip-en-ei probleem. Jarenlang was de dienstregeling knudde en dus zijn er nu weinig reizigers over. Bij een betere bediening wordt dat van zelf weer beter. Wat betreft Ehv-Vl kun je nmijns inziens beter de IC's in Eindhoven laten eindigen en alleen stoptreinen laten rijden: iedere kwartier tot Deurne, ieder half uur tot Venlo. Een S-bahn-achtige dienst is goedkoper en het trekt ongetwijfeld meer reizigers. Laatst bewerkt door lamote_ban op 01-01-2007 17:50 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-01-2007 18:14:54 | ||
---|---|---|
bloober
|
Over Ehv-Vl: Opzich een goed idee, lamotep, maar ik denk niet dat de reizigers uit Vl blij zijn als ze hun rechtstreekse verbinding met de randstad verliezen. Groetjes, Bloober |
01-01-2007 18:17:57 | ||
---|---|---|
rogier
|
Dat wilde ik net gaan zeggen. Waarom moeten reizigers van Vl naar Ehv of verder extra lang onderweg zijn door bij elke boom te stoppen? |
01-01-2007 18:56:51 | ||
---|---|---|
mvd
|
Inderdaad, we gaan weer terug naar Veolia... |
01-01-2007 19:38:14 | ||
---|---|---|
dh3201
|
De IC's inkorten tot Ehv, en de stoptreinen tussen Ehv en Vl door Veolia laten rijden en het is weer ontopic Shqiperise-lopers? |
01-01-2007 20:02:54 | ||
---|---|---|
Meiziger
|
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst de Veolia-treinen geprobeerd, op zowel Mt-Hrl als Rm-Nm. Beide keren ging het helemaal prima, geen vertraging, genoeg zitplek én controle |
01-01-2007 20:25:58 | ||
---|---|---|
crikey
|
Hm.. heb de afgelopen maand nog geen enkele controle gehad. Ik hoorde zelfs al iemand zeggen dat ze tegenwoordig geen kaartjes meer kocht, omdat er toch niet meer gecontroleerd werd... |
01-01-2007 20:35:17 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
dat heb ik dus ook gehoord dus moeten we nu op iemand wachten die het ook écht gaat uitproberen? |
01-01-2007 20:40:49 | ||
---|---|---|
mark
|
Lijkt me niet de bedoeling dat we dat uitproberen ofwel zwartrijden hier gaan bespreken. |
02-01-2007 00:44:19 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
was ook meer als grap bedoeld hoor |
02-01-2007 08:41:46 | ||
---|---|---|
spotter
|
Quote Ik wil geen Veolia in Dn. Veolia zorgt alleen maar voor problemen. NS is veel en veel beter. |
02-01-2007 09:24:40 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@spotter Los van de vraag of Veolia op Ehv-Vl zou moeten gaan rijden (wat me overigens handig lijkt zo lang NS weigert aan mee te werken aan trein-bus integratie), was de essentie van de opmerking dat een S-Bahn dienst op Ehv-Vl beter aan de reizigersbehoefte tegemoet komt dan de huidige grotendeels lege IC-treinen. Laatst bewerkt door lamote_ban op 02-01-2007 09:25 |
02-01-2007 15:25:48 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Quote Dat is iets te kort door de bocht. Op de Maaslijn zijn weliswaar problemen, maar de reden daarvan is bekend. Op Krd-Hrl-Mtr is Veolia gewoon een verbetering ten opzichte van de NS. |
02-01-2007 15:48:49 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Ja dat zien we in Sittard met de 800 ! Shqiperise-lopers? |
02-01-2007 16:19:43 | ||
---|---|---|
spotter
|
Laat ik zeggen dat dat dan de eerste week van de exploitatie was. Nu gaat het beter maar als ik er ben zijn er nog steeds vertragingen tussen Nm en Rm. Vanmiddag ook: +10 |
02-01-2007 17:11:18 | ||
---|---|---|
rugzakje
|
Vanwege een te grote vertraging viel vandaag de rit van 12.00 uur van Nm naar Rm uit. Ik ben niet gek, ik ben een kiwi... |
02-01-2007 17:29:44 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@spotter Als je vertragingen op de Maaslijn afzet tegen de problemen met de 800-serie dan doet Veolia het niet eens zo slecht. |
02-01-2007 18:11:35 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
vertraging vandaag? ik ven vanmiddag van rm naar vl gegaan en terug zonder vertraging |
02-01-2007 18:30:01 | ||
---|---|---|
tla
|
QuoteIs de 800 dan nog steeds zo dramatisch? Afgaande op eigen waarnemingen valt 't wel mee de laatste dagen, afgezien van de aanrijdingen dan. |
02-01-2007 18:43:11 | ||
---|---|---|
julius
|
De treinen 32239, 41, 43, 45 Nm -> Rm en 32242, 44 Rm->Nm hadden allen geen noemenswaardige vertraging. Opvallend was wel dat alle ritten met slechts twee bakken reden, in Vl stonden tussen 14.00 en 15.00 dan ook de nodige stellen te niksen. 32244 was overigens niet extreem vol ondanks die twee bakken. |
02-01-2007 18:52:00 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote En ik heb op 25 december een ritje gemaakt op de maaslijn, van nm naar vl. We zijn optijd vertrokken uit nm, en we kwamen op tijd in vl aan, en alle treinen die ik onderweg tegen kwam, waren ook optijd. Ook in vl heb ik nog even kunnen spotten, en ook hier geen vertraging van de wadloper geconstateerd. Dus op tijd rijden kan dus wel met de wadloper, al gaan ze niet harder dan 100. Van mijn kant petje af voor Veolia. |
02-01-2007 20:59:13 | ||
---|---|---|
rogier
|
Op tijd rijden met een wadje op de Maaslijn kan net, zolang er niet te veel reizigers in- en uitstappen, buiten de spits. Van mijn kant verder absoluut geen petje af voor het geknoei van violia. |
02-01-2007 21:41:22 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
van mijn kant zeker ook petje af, veolia had wat opstart problemen maar het gaat iedere dag toch weer een stukje beter. ik vind dat veolia zich bewezen heeft en daarom verdienen ze een dikke 10! |
02-01-2007 21:43:07 | ||
---|---|---|
nielsie21
|
Vannochtend om 10 uur uit Nm vertrokken naar Nmh,vervolgens weer terug naar Nm.Bijde treinen vol,waren alleen nog maar staplaatsen.HC zag er trouwens ook leuk uit in zn NS jasje en spijkerbroek%08% En op tijd waren ze zeker Laatst bewerkt door nielsie21 op 02-01-2007 21:43 |
02-01-2007 22:07:23 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Quote Een vergelijkbaar voorbeeld vind ik het met de gtw's van arriva, die hadden in het begin ook de nodige vertraging, maar nu valt het wel mee. Een kwestie van beginnersproblemen, en de nodige kinderziektes waar je even door heen moet bijten. |
04-01-2007 11:25:48 | ||
---|---|---|
sneltrein
|
aleen de maaslijn(nijmegen-Roemond) die hebben ze een paar jaar geleden de "perons" verlegd voor de buffels(DM 90) maar dadelijk komen de GTW"s dan moet dat weer worden verlegd dat zal veolia wel weer veel geld gaan kosten Laatst bewerkt door sneltrein op 04-01-2007 11:26 |
04-01-2007 14:23:52 | ||
---|---|---|
tla
|
Zou het? Denk niet dat Veolia dat zelf moet betalen en daarnaast, zouden twee GTW drietjes niet passen? Laatst bewerkt door tla op 04-01-2007 14:24 |
04-01-2007 14:49:06 | ||
---|---|---|
aestudent
|
Het gaat denk ik met name om de perronhoogte? |
04-01-2007 15:26:46 | ||
---|---|---|
werchter
|
Het gaat inderdaad om de perronhoogte. Voor de komst van de buffels zijn de perrons langs de maaslijn verhoogd, niet verlegd zoals sneltrein schreef. |
04-01-2007 15:34:42 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Quote Als 3 Buffels (of in het verleden 2 plan u's) passen, dan passen 2 GTW drietjes zeker |
04-01-2007 17:12:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
3 buffels = 157 meter 2 plan u = 150 meter 3 gtw 2/8 = 168 meter 3 gtw 2/6 = 123 meter als ze met 3 2/8 gaan rijden (wat me overigens sterk lijkt dan moeten ze wel het perron verlengen |
04-01-2007 20:49:48 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Quote Nou ik ben dinsdag eens even met Veolia mee geweest. Had in Nm een overstap van 2 min. Dit door NS. Maar na een sprint werd er omgeroepen dat de trein van 12 uur niet ree. Waarom?? De trein van een half uur later was wat laat binnen. Toen ik de meester vroeg waar de vorige was gebleven, kreeg ik als antwoord: De verkeersleiding van Vl werkte niet mee. Verder bleef beze trein op tijd rijden, maar fotograferen onderweg was bijna niet mogelijk. Ook nog in Limburg wezen kijken. Daar waren we wat te laat in Kerkrade. Maar daar kreeg ik wel de tijd om een plaatje te schieten en onderweg een praatje te maken. Het enigste wat me nu niet duidelijk is, hebben de treinen nu wel of niet 1e klas. jaapfan. |
04-01-2007 21:26:42 | ||
---|---|---|
j.jager
|
De (meeste)wadlopers die bij Veolia rijden hebben aleen 2de klas. |
05-01-2007 09:16:57 | ||
---|---|---|
jbt
|
In de eerste week van Veolia op de Maaslijn werd er (ook hier) heel wat afgemopperd over gedeputeerde Vestjens. Ondanks alle troubles gaf hij Veolia een 8. Intussen schijnen ook bij hem de ogen open te gaan, getuige dit stukje van de site van L1. Dit is weliswaar geschreven naar aanleiding van een avondje avondspits van de gedeputeerde in de stadsbus van Maastricht, maar in wezen geldt het wel voor heel Limburg. "Gedeputeerde Mat Vestjens wil de problemen van vervoersbedrijf Veolia nauwkeurig in kaart brengen. Pas daarna kunnen eventuele maatregelen worden genomen, zegt hij. De gedeputeerde reed vandaag mee met de stadsbus in Maastricht. Op dit moment komen daarover de meeste klachten binnen. Sinds Veolia het openbaar vervoer in Limburg verzorgt, regent het klachten. Volgens vakbond FNV Bondgenoten komt dat door de slechte voorbereiding. Gedeputeerde Vestjens erkent dat het bedrijf niet veel tijd heeft gehad om de zaken goed voor te bereiden. Maar hij vindt niet dat de overname van het openbaar vervoer in Limburg een fiasco is geworden." |
05-01-2007 10:31:01 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@sneltrein De huidige perronlengte op de Maaslijn (157m) is voldoende voor 2xGTW2/8 + 1xGTW2/6 (153m) en langer zullen de treinen niet worden. En wat betreft de perronhoogte heeft Veolia geen vlakke instap beloofd zoals Arriva, dus daar hoeft ook niets te gebeuren. @jbt Ik vind alle kritiek op de treindiensten van Veolia langzamerhand zwaar misplaatst. De vertragingen met de 800-serie zijn vele malen groter dan op de Maaslijn en NS doet niets om die situatie te verbeteren. Daar hoor je echter niemand in Limburg over, want de Journalisten van L1 (die geen benul hebben van OV) proberen slechts een rel rond Veolia te creeren. Laatst bewerkt door lamote_ban op 05-01-2007 10:41 |
05-01-2007 10:55:17 | ||
---|---|---|
sneltrein
|
veolia gaat het ook steeds een stukje beter als je vergglijkt met de eerste week. Ik weet volgensmij ook dat ns soms 5 tot 10 minuten vertraging hadden en dan haalde je de overstap richting eindhoven niet ik vind dat veolia goed vooruit gaat Laatst bewerkt door sneltrein op 05-01-2007 10:56 |
06-01-2007 19:39:27 | ||
---|---|---|
class66fan
|
Ik heb vandaag navraag gedaan bij veolia zelf,over de stop in blerick.de trein gaat pas over 6 tot 12 maanden weer in blerick stoppen,niks deze maand,vergeet het maar,droom maar lekker verder. |
06-01-2007 21:24:37 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Tuurlijk jongen, Veolia gaat jou even alle bedrijfsplannen van de komende maanden vertellen, omdat jij daar even navraag naar doet? Misschien dat sommige dingen nog even intern blijven en niet naar buiten toe gecommuniceerd worden? Of geloof jij dat Veolia jou ook zou hebben opgebiecht dat de dienstregeling onuitvoerbaar zou zijn als jij even eind november had opgebeld? Als je het niet erg vindt vertrouw ik veel meer op mensen die hier vanaf het begin altijd al juiste inside-information vanuit Veolia kregen. Dat heeft niets met dromen te maken, maar met fatsoenlijke bronnen |
06-01-2007 21:46:28 | ||
---|---|---|
oudeaap
|
zullen we iets minder harde taal gebruiken? |
06-01-2007 23:22:45 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Lijkt me verstandig. Hier wordt iedereen met respect behandeld. Bij deze een officiële waarschuwing voor reizigert. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
06-01-2007 23:47:34 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Misschien was het wat te scherp opgeschreven, maar ik haakte op die manier vooral in op de toon van class66fan: "vergeet het maar, droom maar lekker verder". Een aantal mensen hier heeft bewezen zeer goed geinformeerd te zijn over Veolia (de exploitatie met uitsluitend wadlopers werd hier bijvoorbeeld al ver voor anderen het wisten gemeld), en dan is het mij veel te gemakkelijk om inside-informatie die hier zeer op prijs wordt gesteld af te doen als dagdromerij. Zeker omdat je op basis van een enkele ontkenning natuurlijk nooit of te nimmer kunt uitsluiten dat het toch gaat gebeuren. Dat probeerde ik onder woorden te brengen, en als mensen mijn reactie ongepast vonden dan zal ik daar in het vervolg rekening mee houden. En de officiële waarschuwing print ik uit en hang ik aan de muur %08% |
06-01-2007 23:54:31 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Dank voor je uitleg. Waarschuwingen geef ik niet zomaar, zeker niet openbaar. Ga er mee om zoals je wilt, maar hij is heel serieus bedoeld. Genoeg hierover, terug naar Veolia. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-01-2007 00:34:47 | ||
---|---|---|
salieri
|
Misschien weten niemand het nog hoor, maar weet iemand wanneer de rest van de DH-1tjes weggaan uit het Noorden? |
07-01-2007 10:56:35 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Zo te zien aan de doorkomststaat van morgen is er geen uitbreiding te verwachten van het aantal stellen. Merkwaardig is alleen dat de pdf staat afwijkt van de normale doorkomststaat. Zie bijv. trein 32210, op de pdf staat met 2 bakken, op de gewone staat met 4 bakken. Laatst bewerkt door waalkade op 07-01-2007 10:57 |
07-01-2007 12:31:45 | ||
---|---|---|
admin
Moderator |
Apart dat nog niemand dat gezien heeft, was namelijk een vette bug in de doorkomststaat-export. Dank voor het melden, zou er nu beter uit moeten zien. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
07-01-2007 12:56:09 | ||
---|---|---|
tla
|
Vanochtend 4xDH I Vl->Ehv. |
07-01-2007 12:59:29 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Was al gemeld bij de Opvallende dingen... Groet, Spiketrain |
07-01-2007 13:35:25 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Waar zijn die heen gegaan dan? Onderhoud in ...? |
07-01-2007 13:40:05 | ||
---|---|---|
sneltrein
|
Ik dacht de wasstraat |
07-01-2007 14:55:11 | ||
---|---|---|
lamote_ban
|
@keesje Klein onderhoud gebeurt voor zover ik weet in Ehv. |
07-01-2007 19:17:44 | ||
---|---|---|
train85
|
Wat mij wel opvalt op de lijn Nm-Rm is dat de maaslopers bij wissels veel heen en weer schudden, dit is meer dan de DM'90ers dat deden. Maar voor de rest heb ik daar geen vertraging gehad en had ruimte zat om te zitten. |
07-01-2007 20:08:48 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote dat valt ,me ook op en wat me ook opvalt is dat die grote vuilnisbakken op de wc's heel vaak uit elkaar liggen. |
07-01-2007 20:47:04 | ||
---|---|---|
mich
|
met dm 90 werd ook minder hard door de wissels gereden, soms maar 30 terwijl de wadlopers zo hard mogelijk erdoorheengaan met 40 |
07-01-2007 23:05:42 | ||
---|---|---|
thom
|
De vering van een DM90 is ook een aantal jaar jonger dan van een wadje. Daar zit natuurlijk ookwel verschil in. Laatst bewerkt door thom op 08-01-2007 00:59 |
07-01-2007 23:39:55 | ||
---|---|---|
bloober
|
DH=Wadloper. Je bedoelt DM'90. (ook diesel-hydraulisch, maar iets anders dan DH) Groetjes, Bloober |
08-01-2007 00:59:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Idd, heb het even verbeterd, bedankt %02% |
08-01-2007 10:39:51 | ||
---|---|---|
bouwe
|
Kwam vanmorgen weer een DH1 tegen in Groningen, ze zijn dus nog niet allemaal vertrokken richting het zuiden. |
08-01-2007 11:59:55 | ||
---|---|---|
teus-baars
|
Quote %01%Ik denk dat je dit eerder in de lichte bouw van de wadloper ic.m. met de snelheidsinstelling/beleving van de Machinist moet zoeken. Buffels zijn volgensmij zwaarder gebouwd en soupeler geveerd, daarnaast hadden ze daarmee de tijd wel om een wissel rustig te nemen, nietwaar? Wadlopers zij nog niet weg hier; Rodeschool ala GTW pas ergens in mei%03% Daarna Sneek waar vaak veel DHI-ingezet wordt, en pas in het najaar Lw-Gn%05% |
08-01-2007 14:41:35 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Een collega van me zag van 't weekend een Veolia DH in Zwolle, dus er is blijkbaar toch een stel onderweggegaan naar het zuiden. Of er moet een stel vanuit het zuiden terug naar Zwolle zijn gegaan voor een bezoekje kuilwielenbank of zo (heeft Ehv eigenlijk een kuilwielenbank???) Shqiperise-lopers? |
08-01-2007 14:45:28 | ||
---|---|---|
adje4angle
|
De baanvak snelheid tusen rm en vl is 100 km, het is dus niet vreemd dat de treinen op tijd rijden, het gaat ook meer over het stuk vl nm. Daar is de baanvaksnelheid 125 km. Al met al hadden ze niet gelijk de nieuwe treinen moeten bestellen maar 5 jaar lang met de dm 90 moeten rijden, dan was dit ook allemaal niet gebeurd. |
08-01-2007 15:12:33 | ||
---|---|---|
bloober
|
Volgensmij kan je moeilijk zo'n concessie winnen als je niet belooft binnen afzienbare tijd met nieuwe treinen te komen. Of je busvervoer moet buitengewoon goed zijn natuurlijk. En 5 jaar DM'90 kon niet eens. NS wilde die treinen alleen voor minimaal 10 jaar verhuren. Groetjes, Bloober |
08-01-2007 15:34:37 | ||
---|---|---|
rail4marce
|
Quote Ja Eindhoven heeft een kuilwielenbank sinds een paar jaar. |
11-01-2007 15:05:39 | ||
---|---|---|
reizigert
|
Spoorverdubbeling Maaslijn vrij kostbaar Een volledige spoorverdubbeling van de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen kost 300 tot 600 miljoen euro. Dat staat in een notitie van de provincie. De kosten zijn zo hoog omdat het niet alleen gaat om de aanleg van nieuw spoor maar ook om bijvoorbeeld extra veiligheidsmaatregelen en inpassing in bebouwd gebied of natuurgebieden. Een gedeeltelijke spoorverdubbeling is een stuk goedkoper. Die kost ongeveer 60 miljoen euro. Het gaat dan om een verdubbeling op 5 of 6 plaatsen waar goederen- en passagierstreinen elkaar passeren. Bij verdubbeling kunnen die treinen elkaar zonder snelheidsverlies passeren. De Maaslijn wordt sinds een maand geëxploiteerd door Veolia. Sindsdien zijn er veel klachten over vertragingen. Ook is de discussie over aanpassing van het spoor weer opgelaaid.(bron:L1.nl) |
11-01-2007 15:41:28 | ||
---|---|---|
thieskes
|
op een gedeelte langs de lijn ligt tussen de bosjes en het onkruid verscholen nog een sppoorlijn, kunnen ze die niet gebruiken http://www.flickr.com/photos/thieske_1987 |
11-01-2007 16:12:49 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Voor zover ik weet is dat alleen het geval tussen Heyendaal en de voormalige aftakking richting Kranenburg: hier is sprake van een derde spoor (en is de verbinding al dubbelsporig). Vreemd trouwens dat op Heyendaal dat lichtsein nog altijd in werking is! |
11-01-2007 16:16:28 | ||
---|---|---|
werchter
|
Quote LOL. Dankzij Veolia is ontdekt dat de Maaslijn grotendeels enkelsporig is. Laatst bewerkt door werchter op 11-01-2007 16:18 |
11-01-2007 16:18:33 | ||
---|---|---|
riktrain
|
Mijn reiservaring met veolia: perfect. De 32221 reed prima op tijd. Alleen te Boxmeer kregen we een kleine plus. IVM vertraging tegentrein. Ze mogen wel meer prullenbakken plaatsen in de DH's. Ik kon nergens mn lege zakje chips deponeren%03%. Wadlopers rijden lekker%02%. Groet Roderik |
11-01-2007 16:35:14 | ||
---|---|---|
Bollenstad
|
Mee eens. Ik vind ze eigenlijk ook lekkerder zitten dan Buffels. |
11-01-2007 16:50:06 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
wadlopers fijner dan buffels is dit een grap ofzo |
11-01-2007 16:55:44 | ||
---|---|---|
bloober
|
Mag ik aantekenen dat wadlopers exact dezelfde stoelen hebben als de buffels in de 2e klas, behalve dan dat de wadlopers er een irritante bobbel in hebben zitten. Ik vind de wadlopers echt totaal oncomfortabel wegens chronisch ruimtegebrek (vooral de DH-1) en daarentegen vind ik de buffels comfortabel. Comfortabeler dan Mat'64 bijvoorbeeld. Groetjes, Bloober |
11-01-2007 16:58:28 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteZelfde stofje misschien, maar de stoel is totaal anders... |
11-01-2007 17:02:47 | ||
---|---|---|
bloober
|
Groetjes, Bloober |