04-03-2010 21:55:46
mich
mich
Quote
mich: trein 32220(6 bakken ipv 8 doordat de 203 naar het zuiden is)
 

04-03-2010 21:56:34
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
goed lezen, trein 32220 behoort met 8 bakken te rijden maar doet dat niet omdat de 203 dus in het zuiden is. De vraag was of er niet toevallig een rustigere trein is waarvan een stel kan worden afgesnoept om de 32220 weer op sterkte te brengen (maar volgens mij is er geen enkele trein rond dat tijdstip echt rustig...)  

05-03-2010 00:25:55
cuijk
cuijk
Quote
broek53: Alles is mogelijk en voor de goede orde: aan NS is geen verzoek gedaan om materieel te verhuren, bij mijn beste weten.

Ik heb vernomen, dat de 3446 en de 3447 op het moment als plukstellen worden gebruikt tbv andere buffels. En juist die 2 DM's zouden geschikt voor eenmansbediening en dus voor de maaslijn.
Maar als er bij NS geen verzoek is binnengekomen (is dat 100% waar?!), dan lijkt het erop dat er een regio met een kluitje het riet is ingestuurd ('ja, we lenen uit maar er komt iets voor terug'). WEL een treinstel 'uitlenen', maar er dan niets voor terug vragen, terwijl het hele verhaal, beginnend bij de defecte E-GTW, (neem ik aan) een verzekeringskwestie is? En daarnaast levert Syntus binnenkort weer 2 geleende Buffels in... dus dan moet er toch ergens materieel zijn? Kortom: dit roept vragen op, althans bij mij. En waarschijnlijk roept dat ook vragen op bij de reizigers die ik iedere ochtend in de 32220 voorbij zie komen als sardientjes in blik.

Laatst bewerkt door cuijk op 05-03-2010 01:56
 

05-03-2010 08:45:58
broek53
broek53
Quote
cuijk: Maar als er bij NS geen verzoek is binnengekomen (is dat 100% waar?!), dan lijkt het erop dat er een regio met een kluitje het riet is ingestuurd ('ja, we lenen uit maar er komt iets voor terug').
Voor 100% waarheid kan ik niet instaan; ik heb het uit de tweede of derde hand.
 


05-03-2010 12:50:23
Waaldrecht
Waaldrecht
Quote
cuijk:
Quote
broek53: Alles is mogelijk en voor de goede orde: aan NS is geen verzoek gedaan om materieel te verhuren, bij mijn beste weten.

Ik heb vernomen, dat de 3446 en de 3447 op het moment als plukstellen worden gebruikt tbv andere buffels. En juist die 2 DM's zouden geschikt voor eenmansbediening en dus voor de maaslijn.
Maar als er bij NS geen verzoek is binnengekomen (is dat 100% waar?!), dan lijkt het erop dat er een regio met een kluitje het riet is ingestuurd ('ja, we lenen uit maar er komt iets voor terug'). WEL een treinstel 'uitlenen', maar er dan niets voor terug vragen, terwijl het hele verhaal, beginnend bij de defecte E-GTW, (neem ik aan) een verzekeringskwestie is? En daarnaast levert Syntus binnenkort weer 2 geleende Buffels in... dus dan moet er toch ergens materieel zijn? Kortom: dit roept vragen op, althans bij mij. En waarschijnlijk roept dat ook vragen op bij de reizigers die ik iedere ochtend in de 32220 voorbij zie komen als sardientjes in blik.
Als de 3443 end e 3444 van Syntus terug komen, moeten ze wel geschikt worden gemaakt voor 1 mans bediening, ze zijn het wel, maar dan moet je wel sleutelen, wil je hem vatzoenlijk bedienen.. Of je moet mazzel hebben dat het perron aan de linker kant is %08%
Verder heeft NS de DM'90 wel nodig voor de 9100 o.a.

Laatst bewerkt door Waaldrecht op 05-03-2010 12:51
 

05-03-2010 12:55:03
keesje
keesje
Quote
broek53: Alles is mogelijk en voor de goede orde: aan NS is geen verzoek gedaan om materieel te verhuren, bij mijn beste weten.


Het was ook maar een suggestie.

Quote
cuijk: Maar als er bij NS geen verzoek is binnengekomen (is dat 100% waar?!), dan lijkt het erop dat er een regio met een kluitje het riet is ingestuurd ('ja, we lenen uit maar er komt iets voor terug'). WEL een treinstel 'uitlenen', maar er dan niets voor terug vragen, terwijl het hele verhaal, beginnend bij de defecte E-GTW, (neem ik aan) een verzekeringskwestie is? En daarnaast levert Syntus binnenkort weer 2 geleende Buffels in... dus dan moet er toch ergens materieel zijn? Kortom: dit roept vragen op, althans bij mij. En waarschijnlijk roept dat ook vragen op bij de reizigers die ik iedere ochtend in de 32220 voorbij zie komen als sardientjes in blik.


Er is voldoende inzetbaar materieel in het land, daar ligt het in ieder geval niet aan. Veolia is zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke exploitatie. Maar hieruit blijkt maar weer eens dat door de onzinnige marktwerking op spoorland en de dito problemen die steeds ontstaan op materieelgebied, dat reizigers dus altijd de spreekwoordelijke sigaar zijn. Maar volgens mij was marktwerking daar nou juist niet voor bedoeld...

Laatst bewerkt door keesje op 05-03-2010 12:59
 

18-03-2010 12:06:32
john2
john2
Het Veolia stel dat op een spoorwegovergang in Houthem, een aanrijding heeft gehad met een vrachtwagen, zou medio 2010, over het spoor weer terug komen.  

18-03-2010 12:51:18
Railprutse
Railprutse
Ja, echt?  

18-03-2010 13:28:38
john2
john2
Ja, echt!  

18-03-2010 15:05:01
keesje
keesje
Jee, een trein dat over een spoor terugkomt!  

18-03-2010 15:31:25
jordydl1
jordydl1
2010 heeft 12 maanden:: (echt?? ja echt) maar voor zover ik weet komt het treinstel(651) deze zomer terug, nog even geduld dus.  

18-03-2010 16:52:54
jorgo
jorgo
Dat is in feite de definitie van 'medio'... Zelfs al had 2010 23 maanden, dan nog zou medio 2010 ongeveer de zomer zijn.

Maar goed.

Het valt me op dat de diesels op de Heuvellandlijn niet op bepaald regelmatige tijden verschijnen. Soms zie ik bijv. een ochtendspitsslag van een E en een D gekoppeld, terwijl het meestal 2 E's zijn. Zijn er geen omlopen voor de D's op de Heuvellandlijn?
 

18-03-2010 16:56:34
mvd
mvd
De ene diesel die op de Heuvellandlijn rijdt maakt op ma-vr de volgende slagen (onder voorbehoud):

32015 v (vanaf Hrl)/32020 a/32023 v/32028 a (tot Hrl)/32056 v (vanaf Hrl)/32059 a (tot Hrl)

Laatst bewerkt door mvd op 20-03-2010 11:37


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

18-03-2010 16:58:40
broek53
broek53
Quote
keesje: Jee, een trein dat over een spoor terugkomt!
Het is er wel eentje die op diepladers vertrokken is.
 

18-03-2010 17:17:53
timtrein
timtrein
Dat was vooral omdat 'ie in puin lag natuurlijk. Ik had eerder vreemd opgekeken als 'ie ook per dieplader was teruggekomen.  

18-03-2010 18:13:20
john2
john2
Quote
mvd: De ene diesel die op de Heuvellandlijn rijdt maakt op ma-vr de volgende slagen (onder voorbehoud):

32013 v (vanaf Hrl)/32020 a/32023 v/32028 a (tot Hrl)/32056 v/32059 a (tot Hrl)

Misschien een paar stomme vragen. Kan een dieselstel en een elektrischstel samen tractie doen? Kunnen ze dan allebei apart vermogen leveren? Of is dan de eerste tractie die alleen vermogen levert en dus het dieselstel en het elektrischstel moet voort bewegen?
 

18-03-2010 18:19:59
mvd
mvd
Als een D en een E stel samen rijden geven beide stellen tractie. het elektrisch stel kan ook bediend worden vanuit het dieselstel.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

18-03-2010 18:23:37
john2
john2
En omgekeerd natuurlijk ook.  

18-03-2010 18:25:08
mvd
mvd
Alleen als ze onder de draad rijden, anders niet.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

19-03-2010 00:29:31
thom
thom
En het dieseltje genoeg petroleum meegenomen heeft van huis %08%  

19-03-2010 16:33:00
admin
Moderator
admin
admin: Dat is wel weer genoeg meligheid, terug naar serieuze Veolia zaken


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

20-03-2010 10:07:37
rogier
rogier
Quote
mvd: De ene diesel die op de Heuvellandlijn rijdt maakt op ma-vr de volgende slagen (onder voorbehoud):

32013 v (vanaf Hrl)/32020 a/32023 v/32028 a (tot Hrl)/32056 v/32059 a (tot Hrl)

Mvd bedankt voor de informatie. Moet de eerste trein niet 32015-A zijn? Zoals het er nu staat krijg je een lange kering in Krd.
 

20-03-2010 11:36:58
mvd
mvd
Dan heb ik verkeerd geteld en moet de eerste inderdaad 32015 zijn.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

26-03-2010 14:37:16
jbt
jbt
Als we L1 mogen geloven, is er goed nieuws voor de Maaslijn:

"Maaslijn wordt 4 tot 6 minuten sneller

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat de capaciteitsproblemen op de Maaslijn aanpakken. Dat is het spoor tussen Nijmegen en Roermond. Bij Reuver wordt een snelwissel en een dubbelspoor aangelegd. Omdat de treinen van Veolia dan sneller over het spoor mogen rijden, boekt de reiziger een tijdwinst van 4 tot 6 minuten. Hoeveel geld naar de Maaslijn gaat is niet bekend.

In totaal trekt de ministerraad 44 miljoen euro uit voor diverse decentrale spoorprojecten in het land."

Dat een enkel snelwissel en een stukje dubbelspoor bij Reuver een tijdwinst van 4 tot 6 muinuten oplevert lijkt mij erg optimistisch, maar laten we ons maar positief verrassen.
 

26-03-2010 15:46:46
cuijk
cuijk
Wanneer dat gaat gebeuren staat er ook niet bij.
Op 5 juni 2009 stond in de Gelderlander dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de provincie Limburg 36 miljoen euro in het verbeteren van de Maaslijn steken. http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/5056655/Miljoenen-euros-voor-verbeteringen-Maaslijn.ece
OK natuurlijk moet eea gepland worden maar bijna een jaar verder heb ik nog geen investeringen gezien ter waarde van 36 miljoen.
Een mooi persbericht uitsturen is zo gedaan (en iedereen is weer blij). Maar om dan je woorden ook waar te maken blijkt iets anders te zijn. (Daar ken ik nog wel meer voorbeelden van mbt de maaslijn).
Maar OK we wachten af.
 

26-03-2010 21:54:48
fastguy84
fastguy84
L1 is een beetje kort door de bocht. Maatregelen moeten voor 2013 gerealiseerd zijn. Het gaat voor de Maaslijn om:
- Snelheidsverhoging Nijmegen – Mook
- Snelheidsverhoging Blerick – Venray
- Sneller binnenrijden emplacement
- Snelheidsverhoging Venlo – Roermond
- Aanleg snelwissel bij Reuver
- Aanleg dubbelspoor bij Reuver

De winst van 4-6 minuten wordt dan ook verspreid over het hele traject. Waarbij ik zelf vermoed dat het grootste deel aan extra rijtijdspeling opgaat. De 'knopen' Rm, Vl en Nm liggen namelijk al goed, en je moet al bijna 15 minuten gaan versnellen wil je beter uitkomen.

Overigens worden ook andere decentrale spoortrajecten verbeterd, zie: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/kabinetstelt44miljoeneurobeschikbaarvoordecentraalspoor.aspx (en dan vooral de bijlage).
 

26-03-2010 22:02:55
rogier
rogier
Wil de provincie nog nieuwe haltes?  

26-03-2010 22:12:27
fastguy84
fastguy84
Nee, waarschijnlijk voorlopig niet. Station Grubbenvorst gaat er niet komen, veel andere plekken zijn er niet die nog om een halte vragen. Wel nog Heerlen Woonboulevard, opent op 13 juni dit jaar, maar dat ligt aan de Heuvellandlijn, weet niet of dat ook je vraag was?  

26-03-2010 22:13:23
rogier
rogier
Ik doelde specifiek op de Maaslijn. 4-6 minuten rijtijdwinst opent mogelijkheden immers.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-03-2010 22:17:24
cuijk
cuijk
Grubbenvorst is afgeketst. Venlo-Zuid is afgeketst. Belfeld en Roermond-Noord zijn IN ONDERZOEKSFASE (en niet meer dan dat!) en ALS beide (of een)van die ideeen er ooit komt, dan niet voor 2020.  

26-03-2010 22:18:59
rogier
rogier
Belfeld er maar snel doordrukken dan.
Bedankt voor de informatie in elk geval.

Laatst bewerkt door rogier op 26-03-2010 22:19
 

26-03-2010 22:19:55
nielske90
nielske90
Cuijk-Noord is eveneens afgeketst...  

26-03-2010 22:20:29
fastguy84
fastguy84
Geen concrete plannen. Er is nog een voorstel voor onderzoek geweest voor Roermond-Noord, Belfeld en Venlo-Zuid, maar daar heb ik niets meer van gehoord. Ik geloof niet dat daar nog beweging in zit. Als hieraan toch begonnen wordt, dient er wel eigenlijk ook een sneltrein/IC te komen, wordt wel erg boemelen anders. Grubbenvorst had vóór de Floriade gemoeten (2012) voor politiek draagvlak, dat haal je nu niet meer, dus draagvlak en momentum is weer weg.

En oh ja, nog vergeten: Maastricht-Noord gaat er wel komen binnenkort, ook aan de Heuvellandlijn (en misschien ook aan Mt-Std).
 

26-03-2010 22:32:56
cuijk
cuijk
Ja GELUKKIG is cuijk-noord al langer geleden afgeketst. Het blijft een TREIN en geen tram.
@fastguy: waar heb je gelezen, dat eea voor 2013 klaar moet zijn?
 

27-03-2010 00:21:04
mich
mich
Quote
fastguy84: Het gaat voor de Maaslijn om:
- Snelheidsverhoging Nijmegen – Mook


Daar kan ik nou niet bij, tenzei je raketaandrijving in de GTW maakt heb je hier 0,0 niks aan. Als je bij de 125 bent kun je namelijk weer gaan afremmen voor Heyendaal of Mook.
 

27-03-2010 01:40:00
mren
mren
Quote
rogier: Ik doelde specifiek op de Maaslijn. 4-6 minuten rijtijdwinst opent mogelijkheden immers.

Ja, betere aansluitingen ipv een halte bij elke boom
 

27-03-2010 07:59:38
cuijk
cuijk
Hier is de officiële omschrijving (+ bijlagen) van het kabinetsbesluit te vinden: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/kabinetstelt44miljoeneurobeschikbaarvoordecentraalspoor.aspx  

27-03-2010 08:12:12
broek53
broek53
Quote
mich:
Quote
fastguy84: Het gaat voor de Maaslijn om:
- Snelheidsverhoging Nijmegen – Mook
Daar kan ik nou niet bij, tenzei je raketaandrijving in de GTW maakt heb je hier 0,0 niks aan. Als je bij de 125 bent kun je namelijk weer gaan afremmen voor Heyendaal of Mook.
Die snap ik ook niet. Arcadis heeft de maatregelen voor de Maaslijn ge-quickscand en van dit traject gerapporteerd dat het technisch wel kan (dat was de vraag namelijk), maar erbij gemeld dat het voor stoppende treinen niet of nauwelijks iets uithaalt.
 

27-03-2010 12:24:14
AlbertP
AlbertP
En alle treinen op de Maaslijn zijn stoppend, dus heeft het weinig zin. Een eventuele cargo op de lijn zal ook geen reistijdwinst hebben, cargo rijdt toch geen 125. Alleen een speciale rit met reizigersmat of LLT heeft iets eraan, en zijn die er? Bijna nooit. Dus hoe vaak is het zinnig? Bijna nooit.  

27-03-2010 12:31:37
gerard4653
gerard4653
Tenzij er plannen zijn voor sneltreinen die stations overslaan, zoals vroeger dus.  

27-03-2010 16:33:53
cuijk
cuijk
Dat kun je voorlopig helemaal vergeten. ALS er al sneltreinen gaan komen, dan pas na 2020. (sneltrein die nergens anders stopt dan in Nijmegen venlo en roermond).
En voor die sneltrein is dan deels dubbelspoor nodig. Dat heeft de Provincie Limburg recent laten onderzoeken door Arcadis, in de vorm van een VERKENNEND onderzoek (wat zou er nodig zijn als...) en geen planonderzoek. En dan is het nog van de politiek afhankelijk, want het is een geldkwestie.
Dus tot 2020: geen sneltrein op de maaslijn. Dat kun je simpelweg vergeten

Laatst bewerkt door spiketrain op 27-03-2010 16:38, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

27-03-2010 16:40:06
keesje
keesje
Nee hoor, begin jaren '90 waren er ook al sneltreinen. Niet doen alsof een sneltrein helemaal nieuw is op de Maaslijn.  

27-03-2010 19:17:43
cuijk
cuijk
dat weet ik heus wel. Maar dat was geen sneltrein zoals nu door de provincie en stadsregio Nijmegen/arnhem is onderzocht door arcadis.
ALS men nu een sneltrein wenst, dan eentje die alleen stopt in Nijmegen Venlo en Roermond en niet voor 2020 en alleen als de politiek t wil (dus: als er geld komt voor de noodzakelijke investeringen in de infra). En geen "sneltrein" zoals voorheen, die slechts enkele onderwegstations overslaat.
Lees eerst de plannen maar eens. http://portal.prvlimburg.nl/psonline/popups/document.jsp?document=101511

Laatst bewerkt door cuijk op 27-03-2010 19:23
 

27-03-2010 19:54:04
fastguy84
fastguy84
Quote
mich:
Quote
fastguy84: Het gaat voor de Maaslijn om:
- Snelheidsverhoging Nijmegen – Mook


Daar kan ik nou niet bij, tenzei je raketaandrijving in de GTW maakt heb je hier 0,0 niks aan. Als je bij de 125 bent kun je namelijk weer gaan afremmen voor Heyendaal of Mook.


Misschien is dit alleen een beetje ongelukkig opgeschreven en gaat het feitelijk om het stukje Nm-Nmh (en dan tot na het station nog een klein stukje)? Wat is daar de VMax? Ben er al tijdje niet meer geweest, maar kan me wel herinneren dat het laatste stukje altijd boemelen was. Hier is dan relatief veel winst te halen bij het binnenkomen (bijvoorbeeld 80 ipv 40 is twee keer zo snel, vgl.: 120 ipv 100 is maar klein beetje sneller).
 

28-03-2010 11:44:02
mich
mich
Nm-Nmh is een stukje 40(wisselstraat), ongeveer tot de wasstraat van de REP, dan 200 meter 60 en dan ong 1 km 110. Die 110 haal je niet(80 en dan weer afremmen).

Andersom: Nmh-Nm Hier zou je een tijdwinst kunnen halen, maar niet door de verhoging van de max snelheid, ook hier haal je max 80 omdat je dan af moet remmen voor 60 voor de eerste wissels. Wat wel regelmatig gebeurd is dat we door de volle treinen langer dan 2 min stilstaan op Nmh en de ATB terugvalt. En dan mag je met 40 naar het inrijsein van Nm en dat sein nog eens met 10km/h naderen omdat ze geen ATB baken hebben liggen tussen Nmh en Nm... Dus een ATB baken net na het perron van Nmh zou in de ochtendspits een minuut tijdwinst opleveren.
 

28-03-2010 16:30:33
motje
motje
De berichten zo lezende komt het dus echt aan op de grotere trajecten. Blerick-Venray is volgens mij zo'n stuk waar de snelheid gemakkelijk opgevoerd kan worden (daar wordt toch nog niet op maximale snelheid gereden?) en dus nog meer tijdwinst kan worden behaald. In die zin is het een geluk dat een station bij Grubbenvorst van de baan is, dat zou net zo'n situatie opleveren als op het traject Nijmegen Heyendaal-Cuijk, waar station Mook-Molenhoek de vaart er behoorlijk uithaalt. Heerlijk stuk trouwens, Blerick-Venray.  

28-03-2010 17:11:00
mich
mich
Jawel, daar kun je best wat tijdwinst halen door 140 te rijden ipv 125. Echter dan verschuiven de kruisingen en ik ben eens benieuwd hoe ze dat oplossen.  

29-03-2010 16:20:28
AlbertP
AlbertP
Wat zou kunnen, is ruimere overstappen maken met de gewonnen tijd. Ik wil vanmiddag wel even kijken hoe het met de kruisingen zit.

Edit: als 4 minuten tijdwinst op Br-Vry wordt gehaald, de stop in Vry wordt verkort, en in Vlb verlengd, zou je kunnen kruisen in Mlo en Vlb, in plaats van Vry en Bmr. Dit als je de extra tijd gebruikt voor de overstappen in Nm. Dit zijn de kruisingen van series op zich, in de spits komen de kruisingen van de 32200 en 32300 tussen elkaar dan in Bgk en Vry, ipv Ck en Vlb. Dit is dus hetzelfde als alles 1 kruisingsstation naar het zuiden opschuiven. Je krijgt er wel kruisingen op een inhaalplaats waar normaal niet wordt gestopt (Mlo en Bgk) dus het is krap. Ik bereken echter slechts 1 minuut tijdwinst op Br-Vry, dus dit lukt niet.

Laatst bewerkt door AlbertP op 29-03-2010 18:59
 

31-03-2010 08:20:36
mdeen
mdeen
Heb je de rijtijdwinst van Venlo-Roermond ook meegenomen in je stukje? Want als je eerder in Venlo bent en daardoor eerder weg kunt (kruisen bijvoorbeeld in Blerick), dan ben je ook eerder in Mlo en heb je misschien wel je 4 minuten rijtijdwinst bijelkaar gesprokkeld.  

31-03-2010 19:00:34
mich
mich
Je moet er vanuit gaan dat mede door de 40km/h wissels het ongewenst is om met doorgaande treinen te kruisen in Bgk Mlo of Ltm.  

31-03-2010 19:56:03
dh3201
dh3201
Misschien wordt het dan tijd om die 40 km/h wissels eens door fatsoenlijke wissels te vervangen....


Shqiperise-lopers?
 

31-03-2010 20:21:47
mich
mich
Maar dan zit je nog met het probleem dat je op elkaar staat te wachten, want uitmikken dan beide treinen op precies dezelfde tijd in bijv Bgk zijn lukt niet in de praktijk. Wat ook niet lukt is de trein die als eerste arriveert op het zijspoor te nemen(mede door ari/vpt). Hierdoor gaat de oorspronkelijke winst verloren. (in Bmr of Vry sta je toch 1-2 min reizigers in en uit te laden, bij voorkeur van de reizigers door 1 deur).  

04-04-2010 18:33:48
AlbertP
AlbertP
ARI is, zoals eerder op dit forum gezegd, dan ook een volkomen dom systeem.  

04-04-2010 19:21:13
thom
thom
En het is even dom wat je nu zegt, ARI doet pas dom als een treindienstleider ook niet oplet....  


04-04-2010 20:09:42
mren
mren
En niet-nadenkend systeem zou je als dom kunnen kwalificeren. Dat is een andere 'dom' dan de dom in de zin van niet-verstandige dingen doen.  

05-04-2010 11:06:58
AlbertP
AlbertP
Voor ARI passen beide definities, zo dom is het systeem... Natuurlijk kan een treindienstleider er wel iets aan doen, zoals thom zei.

Laatst bewerkt door AlbertP op 05-04-2010 11:09
 

05-04-2010 11:48:46
keesje
keesje
Vraag is alleen of treindienstleiders nog wel zo creatief kunnen zijn als ze driekwart van hun tijd ARI het werk laat doen. Daarnaast zit Prorail niet ruim in de treindienstleiders (waarschijnlijk een keus van Prorail zelf door bezuinigingsdrift) en daardoor hebben de trdl'ers ook weinig tijd om eens wat creatiefs te doen.

Vroeger moesten de treindienstleiders wel opletten en wáren ze creatief omdat ze alle rijwegen met de handen moesten instellen. En natuurlijk was het treinverkeer ook niet zo druk als vandaag de dag.

Anyway: Veolia maar weer?
 

23-04-2010 11:51:49
john2
john2
Veolia station Heerlen woonboulevard wordt op 13 juni geopend en op 14 juni stoppen er de reizigers treinen.  

30-05-2010 02:40:34
Rienketje
Rienketje
Is er al iets meer bekend over vorderingen van de OVC bij Veolia?  

30-05-2010 09:52:30
kevinevers
kevinevers
Quote
john2: Veolia station Heerlen woonboulevard wordt op 13 juni geopend en op 14 juni stoppen er de reizigers treinen.


Op 13 juni wordt er al gestopt aldus de reisplanner.
 

30-05-2010 09:53:37
mich
mich
Ik geloof dat ze Veolia incheckpaaltjes aan het maken zijn in Nm, meer weet ik niet.  

30-05-2010 12:03:08
john2
john2
Quote
kevinevers:
Quote
john2: Veolia station Heerlen woonboulevard wordt op 13 juni geopend en op 14 juni stoppen er de reizigers treinen.


Op 13 juni wordt er al gestopt aldus de reisplanner.

Had de openstelling zo door gekregen van Veolia klantenservice.
 

30-05-2010 13:42:33
Rob...
Rob...
Wordt dit station dan het eerste station waar niet het blauwe NS-logo prijkt op het dak met de bekende kaartautomaten eronder? Heeft Veolia hier een eigen ontwerp voor?  

30-05-2010 13:57:34
kevinevers
kevinevers
In Sm is volgens mij een tijdje terug ook al het NS logo vervangen.  

30-05-2010 13:58:53
john2
john2
Zal eens opletten als ik weer eens in Heerlen op de woonboulevard ben, wat voor logo er is. De keren dat ik in de beurt ben geweest was het station Heerlen Woonboulevard nog niet af.  

31-05-2010 10:11:01
mich
mich
Als het goed is rijdt vanaf vandaag trein 32215-32220 weer met 8 bakken.  

31-05-2010 11:18:56
cuijk
cuijk
@mich: goed nieuws Maar hoe komt dat zo? Is die ene D-GTW niet meer nodig op de Heuvellandlijn? Dat zou toch duren tot die E-GTW terug komt van Stadler?  

31-05-2010 11:41:45
motje
motje
Is dat de reden dat trein 32228 vandaag niet was verlengd tot 5 bakken, wat normaal gesproken wel gebeurt? Er zitten natuurlijk nog de nodige treinstellen in het zuiden vanwege Pinkpop.  

31-05-2010 11:43:38
mich
mich
het was hard nodig, dus blijkbaar is er nu wat geschoven zodat het wel kan. Zover ik weet blijft 1 D-GTW in het zuiden en is ook dat hard nodig.  

01-06-2010 00:22:46
abbm
abbm
Ik heb diverse bussen gezien met een grijs kastje. Precies dezelfde zoals in de GTW's hangen.

Veolia is dus begonnen%02%
 

03-06-2010 18:18:25
john2
john2
Quote
john2:
Quote
kevinevers:
Quote
john2: Veolia station Heerlen woonboulevard wordt op 13 juni geopend en op 14 juni stoppen er de reizigers treinen.


Op 13 juni wordt er al gestopt aldus de reisplanner.

Had de openstelling zo door gekregen van Veolia klantenservice.

In een huis aan huis blad, de Trompetter / de Uitkijk, staat dat op 3 juni officieel het station Heerlen Woonboulevard wordt geopend tussen 10.00 uur en 11.00 uur, door Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. En dat de dienstregeling voor reizigers begint op 13 juni.
 

03-06-2010 18:36:18
abbm
abbm
Ik zie niets op de website van L1 of de Limburger staan.
Dus ik denk dat het een typfout is.
 

03-06-2010 18:45:39
mren
mren
Ik denk het niet, 9 juni immers verkiezingen dus exit Eurlings.

Edit: de Limburger meldt: "Laatste steen station Heerlen-Woonboulevard


Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat legt deze week de laatste steen van het nieuwe station Heerlen-Woonboulevard.
Heerlen
Van onze verslaggever

Hij doet dit komende donderdagi tussen 10.00 en 11.00 uur in het bijzijn van divverse genodigden, onder wie vertegenwoordigers van de gemeente Heerlen, de provincie en de Europese Commissie. "

Laatst bewerkt door mren op 03-06-2010 18:47, reden: meer info
 

03-06-2010 19:03:27
dennistd
dennistd
Zolang er geen nieuw kabinet is blijft Eurlings gewoon de demissionair minister van V&W, dus waarom zou ik het station niet openen? Ik ga er tenminste niet vanuit dat er binnen drie dagen een nieuwe regering is  

04-06-2010 11:09:59
john2
john2
Quote
john2:
Quote
john2:
Quote
kevinevers:
Quote
john2: Veolia station Heerlen woonboulevard wordt op 13 juni geopend en op 14 juni stoppen er de reizigers treinen.


Op 13 juni wordt er al gestopt aldus de reisplanner.

Had de openstelling zo door gekregen van Veolia klantenservice.

In een huis aan huis blad, de Trompetter / de Uitkijk, staat dat op 3 juni officieel het station Heerlen Woonboulevard wordt geopend tussen 10.00 uur en 11.00 uur, door Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. En dat de dienstregeling voor reizigers begint op 13 juni.

Nog eens voor de zekerheid het betreffende weekblad erop na gelezen. Hierin staat 3 juni. Dan moet het een drukfout zijn in dit blad.
 

04-06-2010 20:56:31
fastguy84
fastguy84
Nee hoor, Eurlings had gisteren dagje Limburg bij wijze van afscheidstoernee. Zie L1: http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_elementId/1_4604444 Bericht klopte dus, 3 juni laatste steen, 13 juni eerste trein

Laatst bewerkt door fastguy84 op 04-06-2010 20:56
 

05-06-2010 11:09:32
keesje
keesje
Op welke reizigers is dat station gericht eigenlijk?  

05-06-2010 11:39:15
john2
john2
Bezoekers woonboulevard?!  

05-06-2010 11:45:20
keesje
keesje
Zouden die om 0.48 of 5.48 daar gaan in- of uitstappen daar?  

05-06-2010 12:56:13
mich
mich
Je moet niet verwachten dat ze zo ver gaan nadenken  

05-06-2010 13:20:59
john2
john2
Mich, dat van dat nadenken. Zou dat met ambtenaren te maken kunnen hebben? %02%

Laatst bewerkt door john2 op 05-06-2010 13:23
 

05-06-2010 18:10:01
fastguy84
fastguy84
Wat had je dan liever keesje, dat de treinen alleen stoppen als de IKEA open is? Lekker duidelijk. De vrees bestaat bij IKEA overigens dat mensen dit als P+R / transferium gaan zien. Lekker gratis en relatief veilig parkeren bij de Zweedse meubelboer en dan met de trein snel in Heerlen of richting Maastricht. Lijkt me eerlijk gezegd aannemelijker dan andersom, alhoewel je natuurlijk niet altijd een boekenkast koopt. Zie verder ook: http://www.limburger.nl/article/20100601/REGIONIEUWS05/100609952/1030#Geen_wonderen_verwacht_van_nieuw_station  

05-06-2010 18:40:47
nielske90
nielske90
Gewoon niet stoppen daarzo. Potentieel is klein en er loopt al een keurige rechstreekse buslijn naar station Hrl zelf die je bovendien direct voor de deur afzet bij de verschillende vestigingen. Sowieso is een woonboulevard toch echt een auto-aangelegenheid en niet bepaald een aantrekkingskracht van massa's OV-reizigers...  

05-06-2010 20:47:24
daniel81
daniel81
Quote
dennistd: Zolang er geen nieuw kabinet is blijft Eurlings gewoon de demissionair minister van V&W, dus waarom zou ik het station niet openen?:P


Quote
john2: Mich, dat van dat nadenken. Zou dat met ambtenaren te maken kunnen hebben? %02%

Niet alleen met ambtenaren, maar meestal vooral politici die willen scoren met dit soort stationnetjes.
En leken die niet verder denken dan hun neus lang is. Zo kwam ik laatst een officieel verzoek tegen van een toeristische organisatie op de Veluwe, om halte Assel (Apd-Amf) te heropenen ten behoeve van mensen die een boswandeling willen maken
Wat dat betreft was de richtlijn van 1000 nieuwe instappers zo gek nog niet
 

05-06-2010 22:55:27
rogier
rogier
Erg apart is het wel inderdaad. Temeer daar er elders in de provincie Limburg (Maaslijn) plaatsen zijn waar een station een forse verbetering van het OV zou betekenen. Daar kan het zogenaamd niet, maar er zijn kennelijk wel mogelijkheden om bij iedere boom rond Heerlen te stoppen.  

05-06-2010 23:06:47
broek53
broek53
Zover ik weet, is er geen plaats waar het (al dan niet zogenaamd) niet kan, maar wordt het gewoonweg niet gevraagd.  

06-06-2010 01:53:11
mren
mren
Quote
nielske90: Gewoon niet stoppen daarzo. Potentieel is klein en er loopt al een keurige rechstreekse buslijn naar station Hrl zelf die je bovendien direct voor de deur afzet bij de verschillende vestigingen. Sowieso is een woonboulevard toch echt een auto-aangelegenheid en niet bepaald een aantrekkingskracht van massa's OV-reizigers...

Ook Amsterdam-Purmerend, Oss-Eindhoven of Glanerbrug-Enschede heb je keurige rechtstreekse buslijnen en toch zijn er genoeg mensen die voor de trein kiezen....
 

06-06-2010 01:59:57
dlm4yjp
dlm4yjp
Amsterdam - purmerend is wel het slechte voorbeeld wat je kunt noemen mren...

Gezien het feit dat de bus sneller en goedkoper is, en je niet hoeft over te stappen, wat met de trein momenteel wel zo is. En dan heb ik nog niet gesproken over de frequentie...


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

06-06-2010 02:04:03
mren
mren
Helemaal niet, er zijn genoeg redenen voor een nieuw station bedoel ik maar te zeggen, en dat zal in Heerlen vast niet alleen over de Ikea gaan.  

06-06-2010 15:20:30
Nelis
Nelis
Ik heb al een heleboel keer d.m.v. de trein de ikea bij Hlms bezocht, die zit echt naast het station. NS heeft eigenlijk zichzelf in de vingers gesneden door bij Pm geen doorgaande treinen naar Asd te laten rijden.

Laatst bewerkt door Nelis op 06-06-2010 15:21
 

07-06-2010 17:01:00
dlm4yjp
dlm4yjp
Quote
mren: Helemaal niet, er zijn genoeg redenen voor een nieuw station bedoel ik maar te zeggen, en dat zal in Heerlen vast niet alleen over de Ikea gaan.


Zou ik misschien ook mogen weten waarom jij denkt van niet? Ik bedoel, nog geen 300 meter van het station Pmr (en als ik me niet vergis rijden ze ook vanaf Pmo en Pmw) rijden de snelbussen naar Asd, welke velen malen voordeliger zijn en ook nog even snel of zelfs sneller.

Pmr - Asd (enkele reis):
Met de trein: 30 min, 2x per uur per richting mét overstap.
Met de Bus: 29 min, meer als 10x per uur per richting zonder overstap.
(Bus 106 rijdt alleen al 10x per uur, in die omgeving rijden nog 5 lijnen, waarvan 1 zelfs de rit doet in 22 min!)

En de prijs:
Trein: 4.60 euro
Bus: ~2.60 euro

Als ik dat moest reizen, dan wist ik het wel welke keuze ik nam

Bovendien word de 3300 ook nu meer gebruikt door mensen die naar Asdl of Shl moeten, vooral Asdl is erg in trek.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

07-06-2010 17:17:15
mich
mich
Quote
mich: Als het goed is rijdt vanaf vandaag trein 32215-32220 weer met 8 bakken.


Was maar van hele korte duur, vanmorgen waren het er weer 6. Te weinig overigens, maar meer materieel was er ook niet(rijvaardig).
 

07-06-2010 22:15:09
mren
mren
Quote
dlm4yjp:
Quote
mren: Helemaal niet, er zijn genoeg redenen voor een nieuw station bedoel ik maar te zeggen, en dat zal in Heerlen vast niet alleen over de Ikea gaan.


Zou ik misschien ook mogen weten waarom jij denkt van niet?


Omdat ik denk dat het niet het slechtste voorbeeld is

Als je verder reist is door het degressieve km-tarief de trein al snel goedkoper, over het algemeen (let op: dus niet altijd!) is de trein sneller en comfortabeler.
Hier in Enschede ook: ondanks dat je 4-8 keer per uur met de bus kan, staan er regelmatig tientallen fietsen bij station Glanerbrug om naar Enschede te reizen.
 

08-06-2010 00:41:21
dlm4yjp
dlm4yjp
Aha, nu snap ik je punt

In Purmerend is het namelijk precies andersom, daar is sinds het ontstaan van de 3300 (en het verdwijnen van de directe dienst naar Asd) namelijk een aanzienlijk grote hoeveelheid reizigers overgegaan op de bus.

Over het feit van doorreizen had ik zelf niet nagedacht, maar waarschijnlijk voor velen is de eindbestemming Asd. Als dat niet zo was zou jouw verhaal inderdaad logisch zijn


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

08-06-2010 17:30:06
motje
motje
Quote
mich:
Quote
mich: Als het goed is rijdt vanaf vandaag trein 32215-32220 weer met 8 bakken.


Was maar van hele korte duur, vanmorgen waren het er weer 6. Te weinig overigens, maar meer materieel was er ook niet(rijvaardig).

Zijn er nog mensen achter moeten blijven op de stations?
 

08-06-2010 19:12:28
mich
mich
ja, en vanmorgen weer.  

08-06-2010 20:26:01
edje
edje
Te triest voor woorden eigenlijk %09%  

08-06-2010 20:32:55
keesje
keesje
Er is ook zóóó'n materieeltekort in den Nederlanden... Hoe verkoop je de belastingbetaler zoiets?  

08-06-2010 20:49:59
cuijk
cuijk
Veolia rijdt treinen met een bepaalde capaciteit waarvoor opdracht is gegeven en waarvoor betaald is. Dat is niet specifiek Veolia - dat zou ieder ander net zo doen. Als de opdrachtgevers (lees: provincie Limburg en stadsgewest arnhem-nijmegen) meer treinen wensen dan moeten ze daartoe opdracht geven. Enerzijds een centenkwestie; anderzijds moet er de politieke wil zijn. Beide zijn aanwezig - maar tja beleidsbeslissingen duren nu eenmaal lang in Nederland en als de knoop dan eindelijk wordt doorgehakt dan moet het materieel nog wel effe worden gebouwd dus eea gaat allemaal niet van vandaag op morgen.
En genoeg treinen in NL???? Allemaal leuk in theorie maar Veolia is een groot Frans bedrijf en heeft daarmee bij NSFS een andere positie dan bijv Syntus waarin de NS een aandeel heeft. En dan wil NSFS wel treinen aan Veolia verhuren, maar met frisse tegenzin. Die uit zich in dergelijke voorwaarden dat het voor (de concurrent) Veolia uiteindelijk niet meer aantrekkelijk is om bij NSFS te huren. Dit zuig ik niet uit mn duim. Ik heb dit uit zeer betrouwbare bron vernomen; en die bron kan ik niet onthullen.

Laatst bewerkt door cuijk op 08-06-2010 20:57
 

08-06-2010 21:16:11
dh3201
dh3201
Quote
keesje: Er is ook zóóó'n materieeltekort in den Nederlanden... Hoe verkoop je de belastingbetaler zoiets?

Er is den Nederlanden ook een broodtekort. Vanmiddag was in de Albert Heijn het brood alweer op...


Shqiperise-lopers?