30-11-2008 10:39:29
rudolfph
rudolfph
Die stellen moeten ook onderhouden worden. Grote kans dus dat ze te Ah of Zl staan .  

30-11-2008 12:20:30
treintim
treintim
Quote
rudolfph: Grote kans dus dat ze te Ah of Zl staan .


Bevestiging: gisteravond heb ik ze voor de werkplaats in Zwolle zien staan.

Laatst bewerkt door treintim op 30-11-2008 13:41
 

30-11-2008 12:22:24
stefanvdw
stefanvdw
Voith had toch het voornemen om die stellen zelf te gaan onderhouden teneinde die stellen niet telkens naar Zl te moeten laten rijden? Blijkbaar hebben ze daar vanaf gezien??  

30-11-2008 12:43:04
rambons
rambons
Ja, maar Nedtrain wou geen onderdelen leveren aan Voith om de DM90 te kunnen onderhouden en ze moesten nog voor een grote onderhoudsbeurt naar Zwolle. Snap alleen niet waarom ze dat niet eerst gedaan hebben, nu kost het weer een aantal dagen voor dat men verder kan gaan met instructie in Nijmegen.  


01-12-2008 17:48:42
mvd
mvd
In Mt staan momenteel alle oude stellen op spoor 64, behalve V'tje 842. Iemand enig idee waar dit stel gebleven is???


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

02-12-2008 19:07:53
spurt2244
spurt2244
Maastricht-Heerlen: Elke dag pendelen over een van de mooiste trajecten van Nederland... dan is Leeuwarden-Groningen niks aan  

02-12-2008 22:26:44
thom
thom
En wat probeer je ons hiermee te vertellen?  

02-12-2008 22:28:46
spoorhaas
spoorhaas
Niks met toegevoegde waarde, alleen dat Gn - Lw "saai" is vergeleken met Hrl - Mt  

02-12-2008 22:41:25
mark
mark
Mark: A.u.b. wel on-topic blijven... praten over mooie spoorlijnen mag in Ditjes & Datjes.  

02-12-2008 23:29:44
broek53
broek53
Quote
mvd: In Mt staan momenteel alle oude stellen op spoor 64, behalve V'tje 842. Iemand enig idee waar dit stel gebleven is???
Dat niet, maar de 844 zou er (ook) niet bij moeten staan. Die is naar Cxx immers.
 

02-12-2008 23:32:11
noof
noof
Quote
treintim:
Quote
rudolfph: Grote kans dus dat ze te Ah of Zl staan .


Bevestiging: gisteravond heb ik ze voor de werkplaats in Zwolle zien staan.


Zaterdagochtend stond er in ieder geval ook 1. Heb geen nummertje en een tweede heb ik in m'n haast niet op gelet.
 

03-12-2008 00:20:01
dedominee
dedominee
Quote
fastguy84: Doortrekken van Kleve naar Nijmegen zit er helaas voorlopig niet in, maar dat is mijn persoonlijke indruk.


Komende 3 jaar in ieder geval niet.

Laatst bewerkt door dedominee op 03-12-2008 00:20
 

03-12-2008 08:14:05
dvdhoven
dvdhoven
Doe daar nog maar vele jaren bij. Het land Nordrhein-Westfalen heeft dat project in een zeer diepe la gestopt. De huidige landsregering is bepaald niet OV-minded en het geld is ook zeer krap.


Dick van den Hoven
 

03-12-2008 10:08:17
keesje
keesje
Quote
dedominee:
Quote
fastguy84: Doortrekken van Kleve naar Nijmegen zit er helaas voorlopig niet in, maar dat is mijn persoonlijke indruk.


Komende 3 jaar in ieder geval niet.


Die soap loopt al zo lang en lijkt eerder een natte droom van menig hobbyïst dan de gemiddelde reiziger en/of politicus.

Over ex-Veolia stel 844: deze is afgelopen maandag voor het eerst al ingezet tussen Amf en Ed.
 

03-12-2008 12:25:40
waalkade
waalkade
De 2 DM90'ers passeerde de Nijmeegse waalbrug om 12.23 uit de ri Ah.  

03-12-2008 18:10:05
cuijk
cuijk
2x DM90 met Veolia-bestickering op Nijmegen REP om 17:25.
Worden die deze week nog ingezet, nu ze 'Maaslijn-klaar' zijn?
 

03-12-2008 18:19:32
mvd
mvd
Quote
broek53:
Quote
mvd: In Mt staan momenteel alle oude stellen op spoor 64, behalve V'tje 842. Iemand enig idee waar dit stel gebleven is???
Dat niet, maar de 844 zou er (ook) niet bij moeten staan. Die is naar Cxx immers.
Ik bedoelde ook alle oude stellen, behalve 844 omdat ik al wist dat die weg was .

V'tje 847 kwam vanmorgen van de werkplaats in Mt, hier is het stel ontdaan van z'n Veolia-stickers (V'tje 842 zal ook wel rondhangen in de werkplaats voor het verwijderen van de stickers). Hier een plaatje van een kaal Veolia-V'tje: http://farm4.static.flickr.com/3063/3079644423_e72b639fd6_b.jpg


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

04-12-2008 00:48:10
mich
mich
Met een beetje geluk rijdt een Buffel morgenvroeg de 32318, ivm GTW tekort.
Verder is spoor 3 in Mook nu ontdaan van assentellers, ATB bakens en seinen.

Laatst bewerkt door mich op 04-12-2008 00:53
 

04-12-2008 02:49:22
cuijk
cuijk
thx voor de info mich.... Is er ook kans op een buffel bij daglicht?  

04-12-2008 08:36:58
rambons
rambons
Vanmorgen reed Veolia DM90 3447 spitstrein 32322, eerste dag van de reizigersinzet voor Veolia.

Laatst bewerkt door rambons op 04-12-2008 13:24
 

04-12-2008 09:13:25
cuijk
cuijk
De eerste DM90 was de 32321 (nog VOOR de 32322)  

04-12-2008 13:25:40
rambons
rambons
Rustig maar, ik bedoelde te zeggen dat het de eerste dag is met DM90 inzet bij Veolia.  

05-12-2008 00:54:37
mich
mich
En morge zal die ook rijden. Het tweede stel is voorlopig nog wel nodig voor instructie.  

05-12-2008 10:57:19
waalkade
waalkade
Quote
cuijk: De eerste DM90 was de 32321 (nog VOOR de 32322)
In de avondspits heb ik hem zien rijden in de 32361.
 

05-12-2008 14:00:24
ruud.h
ruud.h
weet niet of ik hier goed zit met deze vraag
hab vanmiddag de 3447 weer zien rijden in cuijk doorkomst tijd 13:06
wat was dit een instructierit zeker
Hij stopte niet in cuijk


ruud.h
 

05-12-2008 14:44:40
cuijk
cuijk
14:31 doorkomst vd 3447 in cuijk ri Vry. aannemelijk een instructierit. Plm 15:30 weer retour ri Nm

Laatst bewerkt door cuijk op 05-12-2008 16:43
 

06-12-2008 10:42:39
mich
mich
Inderdaad instructierit, heeft gisteravond niet in de spitstrein gereden.  

08-12-2008 16:56:39
rambons
rambons
Vanmiddag om 13:45 denderde er weer een Veolia DM90 al toeterend tijdens een instructierit door Boxmeer, vanavond ook geen DM90 in de spitsdienst gezien want een Venlose mcn had een Nijmeegse dienst.  

08-12-2008 22:01:37
ruud.h
ruud.h
Vanmorgen om 08:20 zag ik wel een DM90 richting Nijmegen gaan
weet alleen het nummer niet meer was op Ck


ruud.h
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-12-2008 12:25:59
timtrein
timtrein
Gaan we hier nou alle proef-, instructie- en reguliere ritten van die dingen melden?  

10-12-2008 01:22:53
thom
thom
Lijkt me intressanter in opvallende dingen....

[Geld trouwens voor meer topics van die kaliber!]

Laatst bewerkt door thom op 10-12-2008 01:23
 

11-12-2008 15:01:17
MarkJB
MarkJB
Eigenlijk is het toch wel laat dat er nu pas DM`90 op de Maaslijn rijdt, dat had eigenlijk al in de DRGL 2007 gemoeten  

12-12-2008 18:00:58
ruud.h
ruud.h
Weet iemand of het waar is dat er meer Buffels (DM90) naar de maaslijn komen
Graag zou ik dit willen weten ik heb het van een Machienist van Veolia gehoord


ruud.h
 

12-12-2008 19:03:22
mich
mich
Dat is nu nog niet bekend.  

24-01-2009 00:39:17
mich
mich
De Buffels rijden:
ochtendspits:
1e Buffel:LM Nm-Vry 84018, 32318 Vry-Nm, 32323 Nm-Vry, 32324 Vry-Nm.
2de Buffel: 32321 Nm-Vry, 32322 Vry-Nm.
middag/avondspits:
1 Buffel: Nm-Vry 32349, Vry-Nm 32350, Nm-Vry 32355, Vry-Nm 32356, Nm-Vry 32361, LM Vry-Nm 84061.
 

27-01-2009 19:37:28
spurt2244
spurt2244
als er dan misschien meer buffels kommen heeft Veolia dan nog te kort aan treinen

Laatst bewerkt door spurt2244 op 31-03-2009 19:39
 

27-01-2009 19:54:03
mdj
mdj
Uhm? ALS er meer buffels komen (wat vrij onwaarschijnlijk lijkt: Er rijdt nog maar 1 spitspendel met GTW) dan levert dat MEER treinen op, dunkt mij.  

27-01-2009 19:59:30
timtrein
timtrein
Ik denk dat het als een vraag bedoeld was (ondanks ontbrekend vraagteken, maar goed, taaltechnisch mankeert er wel meer aan)  

27-01-2009 20:04:02
mdj
mdj
Ik moet eerlijk zeggen: ik kon er geen vraag uit halen.  

27-01-2009 23:08:33
booij1990
booij1990
Hebben de E-GTW's van Veolia in het Zuiden ook last van ijsafzetting op de bovenleiding zoals de E-GTW's van Arriva? of heeft het daar nog niet geijzeld?  

28-01-2009 10:03:22
jorgo
jorgo
"Last" weet ik niet, maar vanmorgen zag ik het behoorlijk knetteren. Mijn woonkamer kijkt uit op de spoorlijn Mt-Mtr, en al het andere wat ik vanmorgen tijdens het ontbijt langs zag rijden gaf minder licht aan de bovenleiding.  

28-01-2009 11:27:13
mich
mich
Veolia E-GTW heeft er net zoveel last van als de Arriva E-GTW. Op de Maaslijn is er niet echt meer een tekort aan treinen, het komt alleen af en toe nog voor dat er een los 3tje rijdt op een druk tijdstip, dat zit dan goed vol.

Laatst bewerkt door mich op 28-01-2009 11:29
 

29-01-2009 01:07:57
kevinh
kevinh
Dinsdagochtend leken er wel bliksemschichten van de bovenleiding af te komen zo erg was het. Ook leek het wel alsof ik gedurende de hele rit constant in een massagestoel zat, zo erg schokte het (Hrl - Mtr). Trein had sowieso al 15 min. vertraging (en dan moest de IC in Vk ook nog eens voorbij gelaten worden), maar dit lijkt onderhand wel gebruikelijk te zijn in de spits 's ochtends..%03% En ik maar telkens elke keer te laat op school aankomen, hoorde dat het iets te maken heeft met dat er nog een trein gekoppeld moet worden in Krd? Zelfs dan is het af en toe nog krap..

Ik weet iig dat ik voorlopig via Std reis.%09%

Laatst bewerkt door kevinh op 29-01-2009 01:19
 

31-01-2009 12:29:19
lifeis
lifeis
Edit door admin: als er iets bekend is dan wordt dat vanzelf geplaatst. Herhaaldelijk dezelfde vraag stellen wordt niet op prijs gesteld.

Laatst bewerkt door admin op 01-02-2009 13:14
 

09-03-2009 09:00:49
mvd
mvd
Nieuws over de E-GTW's: vandaag het eerste stel gespot met de afbeelding van een bekende Limburger. Stel 7653 rijdt met de afbeelding van Andre Rieu.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

16-03-2009 12:43:32
train85
train85
SNELTREIN Alternatief station Grubbenvorst

MAASTRICHT - De provincie Limburg wil onderzoeken of het mogelijk wordt om sneltreindiensten op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen in te voeren. Een dergelijke sneltrein moet meer prioriteit krijgen dan de aanleg van een station in Grubbenvorst, erkent gedeputeerde Bert Kersten. Ook moet de studie duidelijk maken of er meer treinen op de Maaslijn kunnen rijden. Een voorstel voor de aanleg van een station in Grubbenvorst, dat in 2012 ook dienst zou kunnen doen als Floriadestation, werd eerder al door Gedeputeerde Staten van tafel geveegd. Initiatiefnemer Jeu Titulaer (CDA) erkende gisteren in een commissievergadering van Provinciale Staten dat een Floriadestation geen haalbare kaart zal zijn. Hij blijft er bij dat er wel een station moet komen in Grubbenvorst, omdat dat de enige plaats van enige omvang langs de Maaslijn is zonder station. Gedeputeerde Kersten zegt de mogelijkheid voor een station verder te bestuderen.

Daarbij richt hij zich niet zozeer op Grubbenvorst maar meer op de bedrijven op en rond het veilingterrein.

Ook kijkt hij naar de mogelijkheid om op de route Venlo- Eindhoven een station aan te leggen ter hoogte van Heierhoeve voor de mensen die op de Tradeports werken. Volgens Kersten zijn de eisen die de NS stelt aan een dergelijk station groot en is het de vraag of dit een haalbare kaart is.

Bron: Dagblad de Limburger
 

16-03-2009 12:46:43
keesje
keesje
Onderzoeken of er sneltreinen kunnen rijden op de Maaslijn? Dan heeft de provincie 15 jaar geleden niet echt goed opgelet, want toen bestonden ze namelijk al! Toen door de provincie eenmaal voor Veolia had gekozen met bijbehorende stoptreindienstregling, ging het allemaal een stuk trager tussen Nm en Rm.

Prachtvoorbeeld van opnieuw het wiel uitvinden...
 

16-03-2009 12:59:00
mich
mich
Het is niet de bedoeling de sneltreinen zoals ze reden in te voeren, maar over de hele lijn 2x/u een stoptrein en 2x/u een sneltrein. Dat past niet op het huidige enkelspoor, dus daar moet wat aan gebeuren. Ze onderzoeken nu dus hoe en wat.  

16-03-2009 13:14:21
nielske90
nielske90
Een station in Heierhoeve? Misschien moeten we de 1900 en 5200 dan maar gaan omdraaien. De 1900 keert in Deurne en de 5200 rijdt door naar Venlo.  

16-03-2009 13:50:45
spotter83
spotter83
Inmiddels is er ook een E-GTW 2/6 bestickerd met het hoofd van architect Jo Coenen. Nummer heb ik helaas in het voorbijrijden niet gezien.  

16-03-2009 14:13:47
timtrein
timtrein
2x per uur een stoptrein én 2x per uur een sneltrein? Dan is het volgens mij het efficiëntste om de lijn integraal te verdubbelen en te electrificeren... %03%
Ik zou, als ik hun was, eerst eens kijken wat het kost aan uitbreidingen om er één sneltrein per uur tussen te frommelen, dat kon weleens heel veel goedkoper zijn!
 

16-03-2009 14:30:27
waalkade
waalkade
De bestaande stopdienst vanaf Vl over laten gaan in een sneltrein naar Rm.
Dat geeft al heel wat winst op de rit Nm-Rm.
Waar dan precies een passeerspoor moet komen heb ik niet bekeken.
Voor Vl-Rm een stoptreintje toevoegen of de busdienst verbeteren.

Laatst bewerkt door waalkade op 16-03-2009 14:30
 

16-03-2009 15:12:47
peter023
peter023
en waarom persee nu VL - RM een sneltrein. waarom niet VL - NM. als je bekijkt naar de aantallen lijkt me juist VL - NM beter dan VL - RM.  

16-03-2009 15:20:34
waalkade
waalkade
Omdat Vl-Rm een relatief sloom stuk is wat snelheid betreft.  


16-03-2009 15:37:36
peter023
peter023
maar waar op dit moment het reizigers aantal aan het groeien is. ga je er nu een sneltrein inzetten verlaagt het weer. als je kijkt naar de bezettinggraad tussen VL - NM kun je makkelijker en toevoeging doen van een sneltrein en stopper.  

16-03-2009 17:52:44
bjornl
bjornl
Als ik het goed begrijp gaan dan de huidige spitstreinen eruit. Wat zouden dan sneltreinstations moeten worden? Ik begreep dat Heyendaal bijvoorbeeld erg druk is en dus de verdubbeling moeilijk zou kunnen missen.

Laatst bewerkt door bjornl op 16-03-2009 17:54
 

16-03-2009 19:03:02
WesselE
WesselE
Klopt, maar daar stopte de vroegere sneltrein ook. Je zou sowieso Vlb en Br eruit kunnen laten en wellicht ook Ck (was vroeger ook zo), ik noem maar wat! Overigens ben ik het er wel mee eens dat de reiziger waarschijnlijk veel meer zit te wachten op een sneltrein Nm-Vl(-Rm) dan de huidige spitstoevoegers Nm-Vry, die in de middagspits gewoon erg leeg zijn in mijn beleving.

Laatst bewerkt door WesselE op 16-03-2009 19:07


'Okeh'
 

16-03-2009 20:26:43
mich
mich
Quote
waalkade: Omdat Vl-Rm een relatief sloom stuk is wat snelheid betreft.


Daarom is het wenselijk dat die snelheid omhooggaat, wat ook bekeken wordt.
 

16-03-2009 20:41:22
daniel81
daniel81
Quote
WesselE: Klopt, maar daar (=Nijmegen Heyendaal) stopte de vroegere sneltrein ook. Je zou sowieso Vlb en Br eruit kunnen laten en wellicht ook Ck (was vroeger ook zo), ik noem maar wat! Overigens ben ik het er wel mee eens dat de reiziger waarschijnlijk veel meer zit te wachten op een sneltrein Nm-Vl(-Rm) dan de huidige spitstoevoegers Nm-Vry, die in de middagspits gewoon erg leeg zijn in mijn beleving.


??????
De sneltrein stopte aanvankelijk alleen in Boxmeer, Venray, Venlo en Reuver.
Het laatste jaar reed-ie echter als bijna stoptrein waarbij tussen Nijmegen en Venlo alleen Vierlingsbeek werd overgeslagen.

Laatst bewerkt door daniel81 op 16-03-2009 20:42
 

16-03-2009 20:45:42
WesselE
WesselE
Ik doelde ook op het laatste jaar, maar bedankt voor je correctie


'Okeh'
 

16-03-2009 22:32:34
kleine_man
kleine_man
Quote
mich: Het is niet de bedoeling de sneltreinen zoals ze reden in te voeren, maar over de hele lijn 2x/u een stoptrein en 2x/u een sneltrein. Dat past niet op het huidige enkelspoor, dus daar moet wat aan gebeuren. Ze onderzoeken nu dus hoe en wat.


Maar onderweg liggen genoeg inhaalsporen, zelfs tussen Venray en Blerick. Daar zou toch iets mee te doen moeten zijn?
 

16-03-2009 22:49:39
mich
mich
Ja, die inhaalsporen zijn ook heel handig, alleen scheppen ze niet de mogelijkheid tot bijv 4 treinen per uur tussen Vry en Br. Mlo en Ltm liggen beide niet in het midden, waardoor 1 kruisende trein 4 minuten moet wachten(dat moeten de LM-spitstreinen nu ook). Hierdoor kun je de sneltrein al vergeten, want je hebt een kwartierligging nodig voor Vry-Nm. Je zult tussen Mlo en Ltm dus dubbelspoor moeten hebben, zodat je op volle snelheid kunt kruisen. Tussen Vl en Rm heb je een nog groter probleem, daar moeten nog goederenpaden bij. Vl-Rm zal dus meerdere stukken dubbelspoor moeten hebben.  

16-03-2009 23:40:31
roelli
roelli
Het lijkt me het makkelijkste om het stuk tussen Reuver en Tegelen te verdubbelen. Het enige wat er dan moet gebeuren is dat de dijk, en het bruggetje in Tegelen breder moet, en een viaduct bij het Geloërveld in Belfeld en de spoordijk tussen het viaduct dat bij de ingang van Belfeld ligt en het voormalige station van Belfeld moeten verbreedt worden. Voor de rest is er bijna niks aan de hand. Het lijkt er wel voor gemaakt


Roel op het Veld
 

16-03-2009 23:47:35
mich
mich
Sterker nog, het is ervoor gemaakt. De gehele onderbouw van de maaslijn is dubbelsporig, inclusief alle bruggenhoofden, tunnels en pijlers.  

18-03-2009 08:49:57
jbt
jbt
Begrijpelijk, want Vl - Rm is onderdeel van de oude staatslijn E van Ht via Ehv - Vl - Rm - Std naar Mt, die in 1864 is geopend. De IJzeren Rijn kwam pas in 1879 en Ehv - Wt eerst in of omstreeks 1911. De reis van Maastricht naar Eindhoven ging tot 1911 dus altijd via Rm - Vl. Mogelijk dat daarom al destijds (bij de bouw in 1864) in ieder geval dit deel van de Maaslijn een onderbouw voor dubbelspoor heeft gekregen.  

18-03-2009 10:26:55
nielske90
nielske90
Kleine correctie, want Staatslijn E begint niet in Ht, maar in Bd, en loopt vervolgens via Vl naar Mt inderdaad.  

11-04-2009 13:07:08
lucky
lucky
Zojuist werd aangekondigd op het radio nieuws dat vanaf dinsdag de toiletten van Veolia op slot gaan. Dit wegens het ontbreken van een milieuvergunning.

Zie ook: http://www.nu.nl/algemeen/1947457/toiletten-in-treinen-veolia-limburg-op-slot.html

Laatst bewerkt door lucky op 11-04-2009 13:07
 

11-04-2009 13:29:29
ruud.h
ruud.h
ik hoorde van een MCN van veolia dat er nog meer DM90 naar Nijmegn toe komen is dit waar
en is het dan ook waar dat de spitstreinen met DM90 mat worden gereden

Vriendelijke groet


ruud.h
 

11-04-2009 17:53:53
mich
mich
Dat er meer DM90 komen is niet zeker, DM90 rijdt al in de spitstreinen, DM90 op de doorgaande treinen is niet wenselijk. Hoewel ze incidenteel al eens tot Roermond gereden hebben!

De 3446 staat defect in Venlo op spoor 56, heeft koelwaterlekkage.

Spoor 3 in Mook komt trouwens toch terug. Het wordt een kopspoor, alleen bedoeld voor LM, dus een hek tussen perron en spoor. Dit op verzoek van Veolia, om de mogelijkheid te behouden pendeltreinen tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendaal in te zetten.

Laatst bewerkt door mich op 11-04-2009 19:36
 

20-04-2009 09:56:50
john2
john2
Quote
lucky: Zojuist werd aangekondigd op het radio nieuws dat vanaf dinsdag de toiletten van Veolia op slot gaan. Dit wegens het ontbreken van een milieuvergunning.

Zie ook: http://www.nu.nl/algemeen/1947457/toiletten-in-treinen-veolia-limburg-op-slot.html

Vanmorgen was op L1 radio dat de toiletten in de treinen op de heullandlijn weer in gebruik zijn. De toiletten van de treinen op de maaslijn worden op korte termijn in gebruik genomen. Hier moet eerst een nog een vergunning voor afgegeven worden. Deze toiletten lozen niet op het spoor maar in speciale bakken, die Prorail op aparte punten langs het spoor moet ledigen. Daar voor zal dus ook wel die vergunning nodig zijn.

Laatst bewerkt door john2 op 20-04-2009 18:14
 

20-04-2009 17:44:16
mich
mich
Klopt niet helemaal. De toiletten zijn vacuumtoiletten met een tank aan boord van de trein. Deze tank wordt bij de tankplaat met een vacuum pomp direct op het riool geloosd. Daarvoor is de vergunning nodig.

Stel 3446 krijgt een gereviseerde motor. Het staat nu met 1 motor op spoor 62 te Venlo.

Laatst bewerkt door mich op 20-04-2009 17:45
 

29-04-2009 21:42:21
kritische
kritische
Quote
john2: De toiletten van de treinen op de maaslijn worden op korte termijn in gebruik genomen. Hier moet eerst een nog een vergunning voor afgegeven worden. Deze toiletten lozen niet op het spoor maar in speciale bakken, die Prorail op aparte punten langs het spoor moet ledigen. Daar voor zal dus ook wel die vergunning nodig zijn.


We zijn nu een week verder en ik zie geen vooruitgang. Ik vind het een vreemd verhaal dat er eerst in speciale bakken wordt geloosd en vervolgens wordt geloosd op het riool. Waar dienen die speciale bakken voor? Waarom wordt er trouwens niet rechtstreeks op het riool geloosd net zoals in Heerlen?

kritischereiziger

Laatst bewerkt door kritische op 29-04-2009 21:44
 

29-04-2009 21:53:12
thom
thom
Euhm, die speciale bak zit onder de het rijtuig zelf...  

30-04-2009 11:53:43
mich
mich
Er zit nog geen vooruitgang in, officieel mogen de WC's nog steeds niet afgezogen worden. Verder is de 3446 onaangeroerd(alleen verplaatst naar spoor 9), en spoor 3 in Mook toch verwijdert. Een en ander aan communicatie niet helemaal 100% geloof ik.

Laatst bewerkt door mich op 30-04-2009 11:54
 

05-05-2009 14:24:53
cuijk
cuijk
Met ingang van 6 mei aanstaande wordt op de Maaslijn (traject Roermond - Nijmegen) tussen Cuijk en Nijmegen Heyendaal het nieuwe station Mook - Molenhoek in gebruik genomen.

Door de extra stop in Mook - Molenhoek wijzigen de tijden in Nijmegen en Nijmegen Heyendaal. De aankomsttijden van Nijmegen en Nijmegen Heyendaal liggen 1 minuut later en de vertrektijden liggen 1 minuut eerder. De tijden van de overige stations blijven gelijk.

www.veolia-transport.nl
 

05-05-2009 14:33:14
nielske90
nielske90
Als ze dan toch gaan rommelen in het omroepsysteem, controleer dan ook even alle aansluitende bussen. Er worden nu overstapmogelijkheden omgeroepen die helemaal niet (meer) bestaan.  

05-05-2009 14:34:10
WesselE
WesselE
Goh, ik mag hopen voor de reizigers van de maaslijn dat de 3446 snel weer opgelapt wordt, het wordt nu nóg drukker in de trein.


'Okeh'
 

05-05-2009 16:16:32
mich
mich
@nielske90: Welke aansluitingen kloppen dan niet meer?  

05-05-2009 16:28:49
nielske90
nielske90
In Venray wordt bijvoorbeeld de bus richting Helmond nog steeds omgeroepen, terwijl die al 5 maanden niet meer bestaat...%03%  

05-05-2009 16:36:06
mich
mich
Zal het even doorgeven  

05-05-2009 20:35:06
peter023
peter023
is er al iets bekend over de tussenbakken wanneer de 1ste in gebruik wordt genomen, of is die roddel die hier op somda ging over meer dm 90 wel een feit?  

05-05-2009 20:51:41
lamote_ban
lamote_ban
Quote
nielske90: In Venray wordt bijvoorbeeld de bus richting Helmond nog steeds omgeroepen, terwijl die al 5 maanden niet meer bestaat...%03%

Die bus bestaat nog wel, maar hij eindigt nu in Deurne omdat het laatste stuk weinig zin had omdat parallel aan de spoorlijn liep.
 

05-05-2009 23:15:47
dh3201
dh3201
Dan is het niet meer de bus naar Helmond, maar de bus naar Deurne.


Shqiperise-lopers?
 

06-05-2009 09:31:31
mdeen
mdeen
En dat zou Veolia toch moeten weten, want ze rijden hem zelf.

Maar het is me in het verleden al eens opgevallen dat het treinbedrijf Veolia nogal los staat van het busbedrijf Veolia.
 

06-05-2009 12:33:09
nielske90
nielske90
@lamotep: Die opmerking bewijst gewoon dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Maar ik ga hier verder niet op in, want het gaat hier over treinen.
@Mich: Zou tijd worden dat het wordt aangepast...
 

06-05-2009 17:21:39
cuijk
cuijk
Station Mook-Molenhoek werd vandaag geopend. http://www.flickr.com/photos/38130245@N03/3507810744/  

06-05-2009 23:21:20
kevinevers
kevinevers
Mook-Middelaar en Mook-Molenhoek valt dit onder dezelfde afkorting Mo?  

07-05-2009 00:28:29
wadloper
wadloper
Leuk stationnetje zo te zien en nu maar hopen dat die seinpalen niet als klimrek worden gebruikt door de plaatselijke (hang)jeugd.  

07-05-2009 01:05:24
waalkade
waalkade
Quote
nielske90: Als ze dan toch gaan rommelen in het omroepsysteem, controleer dan ook even alle aansluitende bussen. Er worden nu overstapmogelijkheden omgeroepen die helemaal niet (meer) bestaan.
De eerste dag van de dienstregeling werd in mijn stel Mook-Molenhoek nog niet omgeroepen.
 

07-05-2009 01:07:18
kevinevers
kevinevers
Er waren stellen die de update wel al hadden gehad.  

07-05-2009 01:36:39
cuijk
cuijk
Het station heet Mook-Molenhoek; en dat ligt in de gemeente Mook-Middelaar. Geografisch ligt het station echter in Molenhoek. Vandaar de verwarring over de betekenis van Mo.

Een grappige bijkomstigheid op de openingsdag. De trein waarmee ik aankwam, reed niet ver genoeg door naar het perron, waardoor niet bij alle deuren uitgestapt kon worden.
Daardoor moest ik - met mijn fiets - uit de trein springen, op het ballast. De toeschouwers (want: openingsdag) moesten natuurlijk lachen om de komische situatie..... ik ook. Maar het is Veolia vergeven op de eerste dag.... kwestie van inleren %02%

Laatst bewerkt door cuijk op 07-05-2009 01:44
 

07-05-2009 09:38:44
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
kevinevers: Mook-Middelaar en Mook-Molenhoek valt dit onder dezelfde afkorting Mo?
Mo is vervallen, het station heet Mmlh. Mook-Middelaar is dus van de spoorkaart verdwenen.
 

07-05-2009 09:54:33
waalkade
waalkade
Bij invoeren spots zegt hij bij Mmlh, verkorting niet gevonden.  

07-05-2009 16:35:58
waalkade
waalkade
Quote
cuijk: Het station heet Mook-Molenhoek; en dat ligt in de gemeente Mook-Middelaar. Geografisch ligt het station echter in Molenhoek. Vandaar de verwarring over de betekenis van Mo.

Een grappige bijkomstigheid op de openingsdag. De trein waarmee ik aankwam, reed niet ver genoeg door naar het perron, waardoor niet bij alle deuren uitgestapt kon worden.
Daardoor moest ik - met mijn fiets - uit de trein springen, op het ballast. De toeschouwers (want: openingsdag) moesten natuurlijk lachen om de komische situatie..... ik ook. Maar het is Veolia vergeven op de eerste dag.... kwestie van inleren %02%
De reden is nu ook bekend.
De blauwe baklengte borden staan verkeerd ingemeten.
Waarschijnlijk vanaf het overpad i.p.v. vanaf het perronbegin.
Aankondigingssectie ri Vl wordt bij een enkel stel zo ook niet geactiveerd.
Moeten ze maar even snel wat stoeptegels langs de perronrand een kleurtje geven.

De kaartautomaat deed het vanmiddag nog niet, zou een router storing zijn.

Positief is dat de eerste fietsen al buiten de stalling stonden vanwege een bijna volle stalling.
Rond 15.00 uur stonden er 36 auto's op het parkeerterrein, voor een tweede dag niet verkeerd.
 

07-05-2009 16:38:54
mren
mren
Op zich niet verkeerd inderdaad, maar dat zullen vooral reizigers zijn die eerst naar andere stations reden om op de trein te stappen maar dat nu in Mook doen.  

07-05-2009 19:04:46
mich
mich
Inderdaad staan de blauwe borden in Mook niet goed. Het station zit inmiddels in alle stellen, alleen Helmond wordt nog steeds fout omgeroepen in Venray. Komt ook nog een keer goed
Verder is onder de 3446 een gereviseerde motor gehangen.

Laatst bewerkt door mich op 07-05-2009 19:04
 

07-05-2009 20:32:55
floriss
floriss
Quote
mren: Op zich niet verkeerd inderdaad, maar dat zullen vooral reizigers zijn die eerst naar andere stations reden om op de trein te stappen maar dat nu in Mook doen.


Alles kan. Het kunnen ook forenzen zijn die voorheen met de bus of de auto richting Nijmegen reden en met een directe en snelle treinverbinding een mooi alternatief hebben gevonden.

Station Mook-Molenhoek ligt overigens voor fiets-, wandel- en natuurliefhebbers op een prachtige locatie. Vanuit het station ben je binnen 10 minuten in een prachtig natuurgebied.

Laatst bewerkt door floriss op 07-05-2009 20:34
 

07-05-2009 20:37:53
mren
mren
Niet van de ene op de andere dag. Dergelijke veranderingen in reispatronen zijn eerder na jaren te zien dan na weken.  

07-05-2009 20:55:42
floriss
floriss
Dat hangt er vanaf. De bouw van dit station is ruimschoots van te voren aangekondigd. Bovendien is Mook-Middelaar geen wereldstad, dus mond tot mond reclame over een nieuw station en dus een treinverbinding met de stad, heeft in een dorp van pakweg 1000 inwoners meer effect dan in een stad van 100.000 inwoners.

Studenten en scholieren zullen bovendien de eerste zijn om over te stappen. Het is immers de keus tussen een trage busverbinding en een snelle treinverbinding richting Nijmegen. Lopen of fietsen naar een station, zijn in dit soort kleine dorpen zelden een probleem, dat kost je hooguit 5 of 10 minuten. Ik heb even snel gekeken op de OV reisplanner. Een busrit van Molenhoek naar Nijmegen kost ruim 30 tot 40 minuten inclusief looptijd naar de bushalte. Met de trein ben je er in 18 minuten inclusief looptijd naar het station. Keus lijkt me dan snel gemaakt. Daar heb ik geen jaren voor nodig. 1 dag is meer dan voldoende.

Laatst bewerkt door floriss op 07-05-2009 20:58
 

07-05-2009 21:01:55
mren
mren
Toch is het bijna een vaststaand feit dat een station op de korte termijn vrijwel geen enkele extra reiziger oplevert. Maar goed, je hoeft me niet te geloven natuurlijk.