01-04-2011 11:51:04 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote De fout die je maakt (en die bij veel mensen tussen de oren zit) is om bij investerings/vervangingsafwegingen de 'sunk costs', oftewel de vroegere aanschafwaarde van het huidige materieel in de som te betrekken en dat moet je niet doen als je een eerlijke vergelijking wil maken. |
01-04-2011 12:23:34 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Je hebt 79 treinstammen Je hebt er echter maar 50 nodig. Wat is dan nu de juiste keuze? |
01-04-2011 17:25:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Het gaat er bij de vrijdenkers juist over dat 79 - 50 = 29 niet wil zeggen: dan dus 29 stammen naar de sloop. Economisch denken is niet verboden, dus vrijdenken ook niet. Ander voorbeeld uit de infra (mijn specialisme): in de jaren 70 en 80 verdwenen alle veiligheidskopspoortjes. Scheelde een dure wissel en een stootjuk. Nu leggen we ze weer aan%02%. Tijden veranderen, inzichten ook. In Zwitserland slopen ze materieel jonger dan 75 jaar niet, ze verbouwen het eindeloos. Dat de Zwitsers on-economisch zouden denken, gelooft niemand. |
01-04-2011 17:32:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat mij betreft mag iedereen vrijdenken wat hij of zij wil, uiteraard. Zolang er maar niet bij gesuggereerd wordt dat NSR er niet of niet voldoende over heeft nagedacht, alleen omdat de uitkomst van dat denken de vrijdenkers niet bevalt. Laatst bewerkt door broek53 op 01-04-2011 17:32 |
01-04-2011 17:34:26 | ||
---|---|---|
phantom
|
Alle stammen dr uit en vervolgens extra kosten maken om overal een plee in te proppen. T zou een begin wezen(onzin modus uit) Wie beslist wat juist is dat hangt af van een hoop dingen,mede van het feit of dat men iets doet gebaseerd op realistische zaken zoals realistische reizigers aantallen en realistiche kosten die een verbouwing van iets gaat kosten. Sorry dat ik het zeg maar men heeft ( ja t is off topic) een hoop SLT laten maken zonder een wc en men dacht dat iedereen dan wel eventjes alles ophield en het gemis van een wc zou pikken,nu blijkt dat alle stellen alsnog verbouwd moeten worden om te zorgen voor een wc. En dus wordt "goedkoop" duurkoop,alsmen dezelfde filosofie loslaat in wat voor variant dan ook op wat men met DDZ wil gaan doen dan kan dat ook wel is "extra"duurkoop worden. En nee ik ga niet lopen roepen dat ik alles beter weet,maar echt serieus en realitisch denken vanuit bv een reiziger of vanuit een lijn die maar (voorbeeld) 1000 man trekt,en daar dan fijn een extra 0 achter planten dat werkt niet. Zeker niet als het gaat om inzet van treinen en hoe men deze verbouwt en wel in wil gaan zetten. Eerlijk en realistisch zijn combineren met denken als een reiziger,dat kan een hoop schelen denk ik zomaar. Zo zou het zomaar handig kunnen zijn als men ervoor zorgt dat men een 1700 loc aan een DDZ stam kan hangen,is de tractie van de stam kapot dan hang je dr een loc voor en je draait de dienst uit. Tuurlijk kun je argumenteren dat een loc op reserve houden geld kost,maar als mensen in een kapotte stam zitten en niet weg kunnen of men krijgt vaak vertraging door defecten aan zoiets dan kost het je reizigers. Kortom hoe zwaar weegt wat ? Alles heeft een prijs,de gulden vraag is hoeveel van de prijs wil je een reiziger laten betalen (in welke vorm dan ook) voordat de reiziger zegt: dan maar file met de auto. Laatst bewerkt door phantom op 01-04-2011 20:56 |
01-04-2011 19:23:18 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Voor wie zo ontzettend graag wil dat de 1700'en blijven rijden, wat let je om bijvoorbeeld en leasebedrijf op te richten, als NSR de 1700'en aan de kant zet deze allemaal op te kopen (meer bieden dan de sloper, dus de hoofdprijs), deze te laten reviseren en vervolgens ter lease aan te bieden. Sla je spaarvarkentje maar vast aan diggelen.... Shqiperise-lopers? |
01-04-2011 20:29:13 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Heeft inmiddels al iemand van de insiders op zo'n nieuwe stoel gezeten? Gaat het een beetje? |
01-04-2011 20:41:09 | ||
---|---|---|
edje
|
Wat ik me eigenlijk afvraag is de mDDM er eigenlijk wel geschikt voor om standaard met 50% meer rijtuigen te rijden. mDDM heeft minder vermogen dan een 1700 en daar komt ook bij dat de mDDM last heeft van spontaan brekende holle assen, een probleem dat natuurlijk veel erger wordt, als je de hele trein zwaarder maakt. Iets in mijn zegt, dat je beter die mDDM terzijde kunt zetten, dan de 1700 loks. |
01-04-2011 20:46:44 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Hehe ja dat is een goeie ja een MDDM heeft nu al moeite met weg komen als het lekker vochtig is buiten laat staan als je er nog wat rijtuigen bij gaat hangen dan wordt het nog erger dan een Virm%08% MCN ASD |
01-04-2011 22:38:46 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Vermogen is niet alles. Een MDDM heeft meer aangedreven assen dan een 1700. Shqiperise-lopers? |
01-04-2011 22:55:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ja, maar vergeet niet dat helft aan vermogen mist, maargoed, ik heb hier al eens eerder gevraagd wat er technisch veranderd gaat worden en daar heb ik nogsteeds geen antwoord op gehad. De MDDM van het prototype is immers compleet herbouwt door Structon (altans, dat heb ik begrepen van de excursie), wellicht word het tractievermogen ook aangepast Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-04-2011 23:29:48 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ergens eerder in dit topic heb ik die discussie ook al eens aangezwengeld. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er geen proefritten mee gereden zijn voordat zo'n m.i. best riskante beslissing wordt genomen (of ze hebben die hééééél goed geheim weten te houden ) |
01-04-2011 23:31:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het revisiebedrijf Haarlem heeft ook zo zijn bedenkingen bij zo'n belasting, maar houdt verder publiekelijk de kiezen op elkaar... |
02-04-2011 10:08:35 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Heb je het nu over de 7739 (hersteld van zware brandschade, daardoor moest dit rijtuig voor 2/3 deel worden herbouwd) of over de 7703 (de mDDM van het officiële prototype)? |
02-04-2011 10:25:11 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteAls een mDDM een gestrande cargo trein over de brug bij CL kan trekken, zal het zeker geen moeite hebben om 2 extra rijtuigen mee te nemen. Laatst bewerkt door MDDM op 02-04-2011 10:26 Gr Joop mcn Lls |
02-04-2011 10:31:12 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Tuurlijk komt alles uiteindelijk wel op gang, maar je wilt niet weten in welk tempo Laat dat nou net toch erg belangrijk zijn als je reizigers zo snel mogelijk van A naar B wilt laten reizen, maargoed, het is de keuze van NS, we zullen het wel zien %09% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-04-2011 10:35:12 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Ik weet in welk tempo, rij dagelijks op dit materieel type. Dat gejaagde reis gedrag zie ik ook dagelijks, persoonlijk vind ik het nergens op slaan, maar goed, da's mijn opvatting. Gr Joop mcn Lls |
02-04-2011 10:50:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het zal niet getest zijn, denk ik, maar de berekende rijtijden van een mDDM in een zeswagenstam komen overeen met die van VIRM. Uiteraard wordt er gen materieel samengesteld dat een tragere dienstregeling nodig heeft. Of die mDDM's dat fysiek aan kunnen, is overigens een andere vraag. |
02-04-2011 14:43:00 | ||
---|---|---|
john563
|
kan jullie zeggen het is al een keertje getest, wel een paar jaar geleden, alleen niet bij daglicht. Ze doen aan de tractie tijdens de revisie buiten een beetje schoonmaken niks aan wijzigingen. En de stoeltjes zitten goed.... En heren bewaar u geduld nog denk ik een maand, ik zelf ben altijd sceptisch maar ik denk dat het goed komt. Laatst bewerkt door john563 op 02-04-2011 14:44 |
02-04-2011 19:53:15 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Maar ze hadden toch al lang wat mDDm-stammetjes kunnen verlengen? Er waren vast wel wat bakjes over. Haden ze al een duurtest kunnen doen. Zo geheim is dat toch niet.. |
02-04-2011 20:05:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ach, als de mddm's straks om de haverklap uitvallen hebben we nog loc's/DDM materieel zat en is de NS een blunder rijker. Maar de vraag is altijd nog óf het daadwerkelijk wel/niet goed gaat en tot die tijd is het afwachten Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-04-2011 02:01:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij is het nationaal niveau begrijpend lezen ook achteruit gegaan, John zegt notabene 1 post voor jou dat zoiets allang een keer getest is. Waarom zou nedtrain dan die test nogeens doen met die bakken van jou ? Laatst bewerkt door thom op 03-04-2011 02:05 |
03-04-2011 10:13:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ooit nagedacht over een duurtest thom? Ik geloof best dat een mddm een keertje wat meer aankan. Maar op langer termijn vraag ik me toch wel af wat er dan gebeurd... Vergeet niet dat DDZ veel zwaarder word dan DD-AR i.v.m. Airco en allerlei andere extra's (OBIS bijvoorbeeld). maargoed, we zullen het zien... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-04-2011 10:32:12 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Hoezo zou een mDDM geen 5 bakken kunnen trekken of duwen? Het duurt misschien iets langer voordat hij weg is, maar zolang dat binnen de gestelde rijtijden blijft is er weinig aan de hand. Als de tweede batch in het verleden besteld was geweest dan hadden ze 4 bakken moeten trekken. 4 of 5 bakken maakt niet zo veel verschil. Op de lange termijn gaan onderdelen misschien iets sneller slijten. Daar kan je rekening mee houden met je revisietermijnen. Verder worden voorlopig de 1700'en niet gebruikt voor de DDZ en waarschijnlijk zullen ze middels een aparte omloop instromen. Dus een koppeling van mDDM en 1700 zal ook niet voorkomen. Hierdoor kan je dus eenvoudiger overgaan tot het samenstellen van 6-wagentreinen. In het verleden zijn de SGM ook grotendeels verlengd met 1 bak. Ze werden wat trager, maar verder is dat ook goed gegaan. De IRM's zijn ook succesvol verlengd. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan een mDDM. Het zal wel goed zitten met het technische aspect. Zoveel vertrouwen heb ik nog wel in het NS-apparaat Ik kan niet wachten totdat de testritten en aflevering van de DDZ begint %03% |
03-04-2011 11:25:48 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Dat was denk ik juist het probleem. De laatste jaren waren er door diverse schadegevallen geen bakken over. Kijk maar naar de huidige samenstelling van DD-AR. Ik vermoed dus dat die test waar john563 het over heeft met schade/plukbakken is geweest. Laatst bewerkt door 110573 op 03-04-2011 11:26 |
03-04-2011 12:30:42 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Met schade- of plukbakken de baan op gaan is meestal iets minder succesvol... de kans dat je de zaak überhaupt luchtdicht krijgt is al klein, laat staan dat het aan verdere veiligheidseisen voldoet! |
03-04-2011 12:46:03 | ||
---|---|---|
110573
|
Daar had ik niet aan gedacht |
03-04-2011 14:11:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ja, ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dat men daar toch vastwel over nagedacht heeft. Al zal het zijn op specificatie's van de bouw van de motorwagens, of nadere berekeningen. Maaropzich, twee bakken meer trekken is nuook zo'n geweldig verschil niet natuurlijk. Daarnaast zal de gewichtstoename door OBIS wel meevallen, zo zwaar is die electronica allemaal niet. En voor Airco zal ookwel weer wat gewicht gecompenseerd door het vervangen van het huidige ventilatie systeem. Wordt zo'n bak in totaal 1 ton zwaarder, is dat in verhouding van het totale treigewicht ook geen echte ramp natuurlijk |
03-04-2011 14:30:57 | ||
---|---|---|
edje
|
Huidige Ventilatiesysteem, ff denken, was dat niet, raampje open en raampje dicht en boven een roostertje open of dicht. %08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-04-2011 15:04:39 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Daar was bij de ontwikkeling van het tweetje dan ook duidelijk rekening mee gehouden, 't was immers volledig aangedreven . |
03-04-2011 22:11:29 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@ Thom: nog een klein detail vergeten: 2 bakken extra en volledig in NS style: volproppen, is kijken hoe die MDDM dat vindt %08% Maargoed, we zullen het wel zien, voor hetzelfde geld trekt ie het met alle gemak en was deze hele lap tekst nergens voor nodig Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
03-04-2011 23:35:41 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote NS kan de overbodige 1700'en nadat DDAR tot DDZ is verworden ook verkopen aan een goederenboer ipv aan de schroothandel. Quote Ik weet niet hoe een mDDM zich verhoudt tot een 1700 en een 1700 zich verhoudt tot een 1600 qua vermogen. Maar als een 1600 al 60 rijtuigen in beweging kan krijgen en een 700 meter lange containertrein, dan moet een mDDM toch wel 6 bakjes DDZ weg kunnen krijgen? En DDZ wordt IC materieel, dus snelle Sprinter-acceleratie is niet nodig. Shqiperise-lopers? |
03-04-2011 23:49:50 | ||
---|---|---|
6414
|
Ik denk dat het wegkrijgen het probleem niet is (want één 6400 kan ook een beladen ertstrein in beweging krijgen), alleen de tijd tussen in beweging komen en je topsnelheid bereikt te hebben wel. Als ik in (V)IRM reis, vind ik dat gevoelsmatig erg onrustig lopen: als je hard door wisselstraten gaat kun je maar beter zorgen dat je in een stoel zit. Bij DDM-rijtuigen is dat veel minder. Iemand enig idee hoe het komt? Theoretisch gezien zou DDM heel comfortabel intercitymaterieel kunnen worden. |
03-04-2011 23:51:55 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
vermogen van een 1600 is gelijk aan die van een 1700. Voor wat betreft dat goederen idee: weinig kans. Elocs die alleen 1500 V lusten en dus alleen geschikt zijn voor inzet in NL (en dan nog geeneens de BR)? Bovendien, de enige vervoerders die nu met vergelijkbare locs (1600's, DBSRN en HRTS) rijden hebben al genoeg tractie lijkt me. |
03-04-2011 23:53:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Gevalletje andere vering/trein/constructie/gewicht/etc, V-IRM buigt heel erg opzij, DDM blijft vrij star qua zijwaartse uitval. DDM heeft echter weer de nare eigenschappen om met het (hard) remmen hevig te gaan schokken (resoneren). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-04-2011 00:00:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr staat al een lange file 1800-en te koop of te lease en dat doet al niemand, dus ik zou mij niet speciaal iets kunnen voorstellen waardoor goederenvervoerders wel 1700-en zouden willen hebben. |
04-04-2011 10:22:16 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Betere accu's |
04-04-2011 11:05:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tegen de tijd dat de 1700-en beschikbaar komen, zijn ze hard aan revisie toe, maar dit terzijde. Het is hiero allemaal behoorlijk of-topic. |
04-04-2011 12:04:00 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Omdat een keertje proberen iets anders is dan maandenlang rondrijden. Je had best een omloopje met een paar zesjes DDAR kunnen maken. |
04-04-2011 15:22:33 | ||
---|---|---|
joaska3
|
6414 Als ik in (V)IRM reis, vind ik dat gevoelsmatig erg onrustig lopen: als je hard door wisselstraten gaat kun je maar beter zorgen dat je in een stoel zit. Bij DDM-rijtuigen is dat veel minder. Iemand enig idee hoe het komt? Theoretisch gezien zou DDM heel comfortabel intercitymaterieel kunnen worden. DDAR heeft aan beide zijde een strak gekoppelde buffer.VIRM heeft na de CW verwijderen van de buffers alleen nog in het midden een koppelpunt. Hierdoor is het normaal dat de VIRM in bochten en wissels een grotere zijdelingse uitslag heeft dan een DDAR die op twee ver naar de zijde liggende punten (strak)gekoppeld is. Laatst bewerkt door joaska3 op 04-04-2011 15:25 |
04-04-2011 15:55:55 | ||
---|---|---|
6414
|
Dank voor het antwoord! En ik mag hopen dat DD-AR haar buffers behoudt als het als DDZ door het leven gaat? |
04-04-2011 19:54:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Anders rijdt het wel moeilijk. Daar een ATK koppeling a la IRM inbouwen gaat helemaal klauwen met geld kosten... |
04-04-2011 20:36:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Jij mist mijn punt kennelijk. NS + Nedtrain vonden dat niet nodig en hebben daar echt hun redenen en overtuigingen wel voor. Als zij dat weten niet niet willen, waarom mopperen we dan dat zij dat niet gedaan hebben ? Zijn zijn dene die alles van het project DDZ weten, of wij? |
04-04-2011 23:51:38 | ||
---|---|---|
ferdy
|
Quote Nu de rest hier nog overtuigen.... ik krijg hier echt een gevoel van een verhaal met stuurlui en zo... Er staat nergens omschreven wat en hoe er getest is, maar hier wort het afgedaan als iets lulligs... Laatst bewerkt door ferdy op 04-04-2011 23:52 |
05-04-2011 08:58:41 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Dat zal dan wel goed zijn. 't Had me wel leuk geleken, een paar gele zesjes |
06-04-2011 10:15:37 | ||
---|---|---|
sm@rkie
|
Quote vermogen van een 1700 is 4600Kw en die van een Mddm 2400Kw |
06-04-2011 15:17:53 | ||
---|---|---|
rick
|
Voor een 16/17/1800 is dat 4540 kW. |
06-04-2011 22:50:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Is een 1700 nou 4550, of 4600 kW ?%08% |
07-04-2011 00:28:36 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Er hebben in het verleden toch ook 6-wagenstammen DDAR gereden (de 7900-en?)? Weliswaar met locomotieven 1700, maar schelt dat zoveel met een mDDM? |
07-04-2011 06:52:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
In totaal vermogen exact de helft. Echter heeft MDDM 1 extra aangedreven draaistel extra. Ik denk dat je zo'n 35% krachtverlies hebt t.o.v. E-Loc 1700 serie. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-04-2011 10:00:50 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Een Mddm kan er makkelijk 2 bakken bij hebben , vorige week getest met een stam mddm + mddm(sleep) die een stuk gesleept moest worden naar een ander spoor op aswpl en wat blijkt 4 bakken krijgt ie makkelijk weg MCN ASD |
07-04-2011 10:12:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zo, en nu nog met een overvolle trein, dat scheelt enkele tonnetjes... Maar zoals ik al zei: we zien het wel. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-04-2011 10:28:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
hoeveel denk je dat die motorwagen weegt ? heb ik geen reizigers voor nodig %08% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 07-04-2011 10:29 MCN ASD |
07-04-2011 10:31:46 | ||
---|---|---|
rick
|
Quote4540 kW, anders had ik het niet verbeterd. |
07-04-2011 18:01:23 | ||
---|---|---|
edje
|
QuoteTja mijn auto kan ook wel een keer een zware aanhanger trekken, maar hang je diezelfde aanhangwagen er altijd achter, dan zul je merken dat het veel sneller slijt. Maar ongetwijfeld zullen er op de warme kantoortjes van het hoofdkantoor van NS het allemaal wel beter weten. |
07-04-2011 18:27:50 | ||
---|---|---|
john2
|
Voorbeeld uit eigen ervaring. Edje heeft gelijk. Ik heb een zware auto gehad, waarmee ik zware aanhangers mee heb getrokken. Maar ik was na een jaar of 5 wel aan nieuwe koppelingsplaten toe. En die zijn niet goedkoop. Het probleem was dat je iedere keer als je moest optrekken vanuit stilstaand in de eerste versnelling het hele gewicht van auto en aanhanger in beweging moest krijgen. Dit zal op een of andere manier ook bij treinen zijn, om het hele gewicht vanuit stilstaand in beweging tekrijgen. En dit kost heel veel kracht. |
07-04-2011 19:07:19 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Umzz een MDDM vergelijken met een auto is volgens mij ook niet echt realistisch of heeft een mddm ook koppelingsplaten tegenwoordig%08% MCN ASD |
07-04-2011 19:24:37 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Is er al iets bekend over wanneer het eerste prototype word afgeleverd? Het was eerst midden april ergens, maar ik heb heb vernomen dat het project vertraging heeft opgelopen... Laatst bewerkt door dutchtrain op 07-04-2011 19:25 |
07-04-2011 19:41:48 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Nee wel een gammele holle as..... |
09-04-2011 10:24:55 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Leg eens uit waarom die holle assen een probleem zouden kunnen zijn. Bij mijn weten wordt de maximale belasting op die assen geen enkele Newton groter wanneer de trein langer wordt omdat het motorvermogen en de motorkracht gelijk blijven. De enige vorm van belasting die wel toeneemt is de belastingduur bij een enkele aanzet. Dat wordt alleen wel gecompenseerd doordat er in de IC-dienst minder aanzetten vanaf lage snelheid nodig zijn. |
10-04-2011 23:14:25 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Quote.... |
10-04-2011 23:37:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Als niemand antwoord geeft, lijkt het antwoord me duidelijk. Daarnaast, als men wat weet, dan plaatst men dat uit eigen beweging wel... |
11-04-2011 12:02:24 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: Een aantal berichten zijn verwijderd. Ik wil iedereen vragen om voortaan op de meldknop te drukken of om het feedbackformulier in te vullen i.p.v. hier je klachten te uiten. |
11-04-2011 20:54:43 | ||
---|---|---|
joaska3
|
dutchtrain Wat vind je ervan als rond week 30/31 de 1e proefritten gepland staan. Laatst bewerkt door joaska3 op 11-04-2011 20:57 |
11-04-2011 23:00:10 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik vind dat veels te lang wachten eerlijk gezegt haha! Ik had vernomen dat het 4 maanden is uitgesteld inderdaad. We wachten het rustig af. Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-04-2011 23:06, reden: Bij het laatste bericht hoef je niet te quoten |
12-04-2011 10:37:11 | ||
---|---|---|
idolaat
|
@broek53: Verwar je nu niet de V250 met DDZ? |
12-04-2011 20:18:25 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Op dit forum hebben we respect voor elkaar. Groet, Spiketrain |
16-04-2011 23:21:35 | ||
---|---|---|
john563
|
Ik kan jullie zeggen dat er nu een ABv klaar is om in de test fase te gaan, en een mBv %08%. Beide gaan een airco test doen in een spuit ruimte (warmte). |
16-04-2011 23:27:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Is dit in de GRIT cabine op Nedtrain Hlm zelf of kunnen we binnenkort een ritje naar de klimakamer verwachten? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-04-2011 23:30:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een ritje naar de klima-kamer gaat overigens ook nog wel gebeuren, wat al eerder in dit topic is verteld. Ik denk dat dit in een spuit-cabine zal plaatsvinden. Ben alleen benieuwd hoe ze dat met de laagspanning doet waarop de airco werkt, want een waslijn is er niet. Aggregaat voor de airco? Choo choo..... |
16-04-2011 23:36:37 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Lijkt mij stug dat de airco op laagspanning werkt, denk eerder op de boordspanning van 110 Volt, en dat is een kwestie van een stekkertje erin stoppen (Altans V-IRM heeft een mooie depotaansluiting, zal DDZ ook vast wel hebben). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-04-2011 12:35:19 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteMoet dat niet mBvK zijn? Gezien dat de motorbak ook gelijk een koprijtuig is... Laatst bewerkt door dutchtrain op 17-04-2011 12:35 |
17-04-2011 12:37:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dan moet het altijd nog mBvk zijn |
17-04-2011 12:45:19 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Huh, gaan ze een verdieping extra in een mABk plaatsen? (Gewoon mBk dus) Bij twijfel: gebruik beton. |
17-04-2011 12:48:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Tsja, anders zou het mABvk worden, maar daarvoor is in een DDAR geen ruimte. |
17-04-2011 13:05:32 | ||
---|---|---|
john563
|
sorry type sars, moet zijn mBk De testen in de spuit cabine kan zonder hoogspanning, daar de DDZ geen verwarmings elementen meer heeft, zoek op google warmte pomp. Werkt dus op 725 volt. Laatst bewerkt door john563 op 17-04-2011 13:06 |
17-04-2011 13:13:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die 110 volt is laagspanning, in vergelijking met de 1800 volt hoogspanning |
17-04-2011 13:48:59 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ah, zie het foutje al, verwarde de boel even met de extra lage spanningen Om het meteen duidelijk te maken volgens de NEN norm: Extra lage spanning (ELV): Wisselspanning 0-50 Volt, Gelijkspanning 0-120 Volt Laagspanning: Wisselspanning 50-1000 Volt, Gelijkspanning 120-1500 Volt Middenspanning: Wisselspanning 1000-36000 Volt, Gelijkspanning 1500-36000 Volt Alles boven 36000 Volt is Hoogspanning Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-04-2011 14:18:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Toch noemen we de 1800 volt bovenleidingspanning bij het spoor ook gewoon hoogspanning en geen middenspanning Maarja, het spoor houdt er wel meer eigenzinnigheden op na %08% |
23-04-2011 12:38:14 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Uit het ICMm -topic haal ik deze informatie:Quote Begrijp ik hieruit dat er een DDZ ABv op de baan verschijnt? Al dan niet tijdens testritten? |
24-04-2011 00:54:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Lijkt me wel, want wat jij vraagt is toch precies wat John meldt? |
24-04-2011 09:44:04 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Beetje bevestiging is nooit weg |
24-04-2011 12:12:30 | ||
---|---|---|
110573
|
In het bedrijf stellen? Bedoelen ze daarmee afleveren? |
24-04-2011 12:56:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik ga er sterk vanuit dat die bak al klaar is voor gebruik. Alleen een proefrit zal er nog niet in gaan zitten totdat de rest klaar is. Afleveren zal pas gaan gebeuren als de bak met de rest gecombineerd is, en ge-proefrit en gekeurd/getest is. Eerst komt er nog een retourtje klima-kamer dit jaar, zoals al verteld is voordat de NS er gebruik van gaat maken. Laatst bewerkt door aarclay op 24-04-2011 13:02 Choo choo..... |
24-04-2011 23:33:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat bedoelde ik in mijn vorige reactie ook te zeggen: hoe staat het met de rest van de stam? Ik neem aan dat ze niet alleen die ene bak gaan testen... |
25-04-2011 11:40:53 | ||
---|---|---|
john563
|
oke zal het even op een rijtje zetten, elke bak word los volledig getest, een gedeelte op de montage stand en een gedeelte op de draaistellen, de ABv heeft dus zijn draaistellen eronder (sinds vrijdag). Als allemaal getest zijn dan word het pas een stam. Als het een stam is geworden kunnen ze niet meer zomaar uitgewisseld worden (vaste kabel verbindingen i.p.v. stekers). In bedrijf stellen is dus op het moment dat ze op de draaistellen staan. Laatst bewerkt door john563 op 25-04-2011 11:42 |
25-04-2011 11:56:19 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Krijgt DDZ bij de verbouwing ook koppelingen op "normaal" niveau, dus zelfde hoogte als VIRM? |
25-04-2011 12:24:13 | ||
---|---|---|
lw-o
|
ik zou zeggen: lees het topic ff door |
25-04-2011 16:25:05 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote De gewone schroefkoppelingen/BSI koppeling zullen behouden worden.. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
26-04-2011 15:47:51 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Zijn de rijtuigen dan na een ongeval net zo makkelijk onderling te wisselen als IRM? |
26-04-2011 15:55:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Lijkt mij dat stekkers makkelijker los gaan dan vaste kabelverbindingen of zie ik dat verkeerd?%08% MCN ASD |
26-04-2011 16:05:03 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
IRM heeft semi-automatische koppelingen, dus dat gaat net iets eenvoudiger denk ik. Het zal bij DDZ niet veel anders zijn dan bij ICM of SGMm denk ik... |
26-04-2011 16:41:35 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ik heb toch echt sneller een DDAR uit elkaar dan een Virm kwa bakken MCN ASD |
26-04-2011 18:07:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ja nu wel, maar er komen straks dus vaste kabelverbindingen! Nu is een DD-AR gewoon een rijtuig, dat is in een minuutje gepiept lijkt me. Straks is het een soort treinstel dus. |
26-04-2011 18:35:54 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Misschien een rare vraag.. Gaan de DDZ met loc ook weer in treinstelmodus rijden?? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
26-04-2011 18:49:08 | ||
---|---|---|
mdj
|
Nee. Al was het alleen maar omdat er geen locs aan DDZ (gaan) zitten. Bij twijfel: gebruik beton. |
26-04-2011 21:31:09 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Euh, het blijft toch een treinstel en werkt nu ook zo? Even in de logica dat ICRm verbouwd is naar treinstelmodus, dan zullen ze dat met DDZ niet omgekeerd gaan doen hé Moeten al die Hc's hun vertrekstaf weer oppoetsen |
27-04-2011 10:41:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nou het lijkt me dat ze in treinstelmodus gaan rijden, al dan niet gezien worden als treinstel, aangezien de bakken niet makkelijk ontkoppeld kunnen worden door bekabeling. Waarom is hier eigenlijk voor gekozen? Persoonlijk lijkt het me makkelijker op met treinstammen te werken, zoals bij VIRM en het huidge DDAR. |
27-04-2011 10:45:37 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik ben niet bepaald een insider op dit gebied, maar ik heb wel eens begrepen dat het uitwisselen van bakken in treinstamverband veel minder gebeurt dan men vooraf verwacht had, en dat áls het gebeurt, dit toch bij een revisiebedrijf plaatsvindt. In de wetenschap dat elke stekker de verbinding toch weer kwetsbaarder maakt, kan ik me er wel iets bij indenken. |
27-04-2011 13:32:21 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Uit het OD-topic van vandaag.Quote http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |