08-08-2011 21:14:38 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Hoevaak word er een bakwisseling uit gevoerd bij DD-AR? Doen ze het ook juist nu voor DDZ? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-08-2011 21:29:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er worden de laatste jaren nog maar weinig bakwisselingen uitgevoerd bij het DDAR. De wijzgingen die de laatste tijd worden uitgevoerd, zijn puur ten behoeve van het DDZ-project. De reden is licht duister: de ene helft van de mensen beweert dat het is om rijtuigen met gelijklopende onderhoudstermijnen bij elkaar te krijgen, de andere helft dat het is om bakken die van NSFS zijn en die van NSR zlef zijn, uit elkaar te halen of liever: bij elkaar te krijgen. |
08-08-2011 21:36:15 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Quote Dan zal in ieder geval het eerste van de zeven cijfers bij de kopbakken wijzigen. Deze zijn 2 voor een B-bak en 3 voor een AB-bak (1 voor een A-bak, maar die waren er niet en komen er ook niet). Shqiperise-lopers? |
08-08-2011 21:40:32 | ||
---|---|---|
klaass16
|
@Broek53, bedankt voor de informatie Hoeveel bakken heeft NSFS dan, wanneer lopen de revisie termijnen af van de bakken? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
08-08-2011 21:42:55 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Alleen de MDDM motorwagens zijn van NSFS MCN ASD |
08-08-2011 21:44:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan zou dit niet opgaan... Quote |
09-08-2011 09:26:04 | ||
---|---|---|
110573
|
Kun je het per onderhoudstermijn bij elkaar zetten ook interpreteren als per leeftijd bij elkaar zetten, of lopen de onderhoudstermijn de leeftijd door elkaar? Laatst bewerkt door 110573 op 09-08-2011 09:26 |
09-08-2011 11:34:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Incidenteel zal dat afwijken (schades), in zijn algemeenheid moet het redelijk kloppen. |
09-08-2011 12:07:13 | ||
---|---|---|
110573
|
Dan lijkt dit een zeer onlogische wissel: voor> 7002 + 7513 + 7214 + 7508 + 1701 = 7402 7010 + 7501 + 7207 + 7701 = 7810 na> 7010 + 7513 + 7214 + 7508 + 1701 = 7410 7002 + 7501 + 7207 + 7701 = 7802 Alleen maar het uitwisselen van bakken met dezelfde leeftijd Laatst bewerkt door 110573 op 09-08-2011 12:07 |
15-08-2011 23:17:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mogelijk nog niet opgevallen: de nieuw samengestelde 7801 is op 9 augustus in Haarlem binnengerold voor DDZ-ificering (wordt 7538). |
15-08-2011 23:36:25 | ||
---|---|---|
sammy
|
Zie site nico split http://www.nicospilt.com/index2.html (onder het kopje nieuw) daar staat de gehele trein op de foto. Laatst bewerkt door sammy op 15-08-2011 23:36 |
15-08-2011 23:38:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zal de 7503 (ex-7821) zijn. Die wordt deze maand (hopelijk) geheel rijvaardig gemaakt en zou op 2 september aan zijn eerste proefritten moeten beginnen. Laatst bewerkt door broek53 op 17-08-2011 22:23 |
16-08-2011 00:51:33 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Leuk dat er nu steeds meer plaatjes beschikbaar komen van complete stammen. Ben erg benieuwd naar de testritten! |
16-08-2011 06:25:39 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
ik vindt het absoluut niet mooi dat de blauwe banen overal over de onderdieping doorlopen en bij de mDDM niet, ik snap wel waarom (de mDDM heeft alleen een bovenverdieping) maar om die reden zou ik al voor een andere kleurstelling hebben gegeven, ik wil absoluut niet zeuren maar ik vindt de buitenkant niet echt mooi gelukt qua kleurstelling en vormgeving. hopelijk is de binnenkant mooier %02% Laatst bewerkt door jwalk1 op 16-08-2011 06:26 |
16-08-2011 08:00:37 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Dat gat wat in de voorkant van die DDZ-stam zit, links van het bovenste frontsein, waar is dat voor? Koersdisplay aan de voorkant toevallig, of toch wat anders? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
16-08-2011 09:08:21 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Dat is een kwestie van smaak.. Ik vind die koppen zo een stuk beter. |
16-08-2011 09:11:56 | ||
---|---|---|
110573
|
@ daniël ddr: module voor de ruitenwisser. Kijk maar eens naar de foto van een Traxx of een GTW. Hierop zie je ook duidelijk een soort los kastje voor de ruitenwisser in het front. Ik vind hem trouwens best mooi zo. Die blauwe daken die in het raam overlopen zijn best smaakvol. Ik vind het alleen een beetje zonde dat het snuitje niet gewijzigd is. Mistaat toch een beetje tussen al dat nieuws. Ik had stilletjes gehoopt dat dat typhoonrooster zou verdwijnen en dat er eenzelfde band tussen de lampen zou komen als bij ICRm BDs. Laatst bewerkt door 110573 op 16-08-2011 09:16 |
16-08-2011 09:23:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Vreemd is dat de doorgaande blauwe baan op de motorwagen wel bovenlangs loopt en op de tussenrijtuigen (en stuurstand?) onderlangs.... Waarschijnlijk kon het oorspronkelijke verschil (bij IRM bovenlangs, DDZ onderlangs) niet op de motorwagen worden doorgezet omdat er onderlangs geen ramen zitten.... Heeft men hier echt wel over nagedacht, dit lijkt me op een vreemde compromisoplossing? |
16-08-2011 09:28:04 | ||
---|---|---|
110573
|
Ik had zelf eerst gedacht dat de doorlopende band bij de achterste deuren van de mBk zouden laten stoppen en dat er dan bij de ramen nog een losse band zou zitten. Net als bij de andere rijtuigen. |
16-08-2011 10:51:20 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteOp welke datum heeft deze bakwisseling plaatsgevonden? Op 5 augustus werd reeds 7476 gemeld in de spots. De 7876 werd voor het laatst op 30 juli gezien, terwijl de 7809 nog niet gezien is en de 7409 voor het laatst op 4 augustus. |
16-08-2011 10:56:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vragen, vragen... Administratief heeft de wisseling plaatsgevonden op 3 augustus, en die van de 7801 en 7422 op 23 juli. dat hoeft niet de dag te zijn waarop de bordjes daadwerkelijk zijn verhangen - omgekeerd zijn het ook/wel de data die in HOV zouden worden genoemd, als het blad nog zou bestaan Laatst bewerkt door broek53 op 16-08-2011 20:46 |
16-08-2011 11:00:14 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Administratief is de 7809 op 27/7 in T&T opgenomen en het enige dat geregistreerd is was dat het toen naar Ldd kwam. |
16-08-2011 11:29:56 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteDan houd ik ook 3 augustus aan. Tsja, wat dat betreft is het jammer dan HOV niet meer bestaat. |
16-08-2011 20:30:00 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteTwee dagen terug zag ik de 1708 nog langsrijden met stam 7822, dus de bordjes zijn nog niet verhangen. |
16-08-2011 20:47:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zo zie je maar hoezeer ik gelijk heb %09%%08% |
16-08-2011 21:06:32 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Als het goed is, is dit aan één kant inderdaad het geval. Natuurlijk is het wel de 7422, omdat alleen 74xx een loc met zich meedragen, DDARen met een motorbak zijn genummerd in de 78xx-serie. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
16-08-2011 23:37:42 | ||
---|---|---|
bdk766
|
Aan de andere zijde hing (hangt?) op de Bvk ondersteboven een bord 7922. Of de 7422 ook een correct bord heeft, geen idee. Ik vermoed dat die er niet zijn (geweest) omdat de 7422 tot nu toe niet eerder op de baan is verschenen. Groeten uit Floradorp |
17-08-2011 02:02:11 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als het goed is zijn er van alle stellen een 7300, 7400 7800 en 7900 bord. Mcn Asd |
17-08-2011 10:24:25 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Er was toch ook een 7500 serie geweest?? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-08-2011 10:31:34 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nee, die moet nog komen! De DDZ-stammen worden als 7500 genummerd, waarbij niet de mBvk, maar het nummer van de motorwagen leidend wordt. Vb. mABk 7701 zit in stam 7501. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-08-2011 10:56:16 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het lijkt mij toch dat de zesjes een ander nummer krijgen. (ik gok op 7600) Mcn Asd |
17-08-2011 11:26:49 | ||
---|---|---|
mdj
|
Dat stond hier, elders in dit topic. Zesjes worden 7600 idd. Bij twijfel: gebruik beton. |
17-08-2011 11:34:42 | ||
---|---|---|
110573
|
Ik heb het even opgezocht en ik komt tot dit rijtje: DDM-2/3: 7300 = Bvk+ABv+Bv+1700 7400 = Bvk+Bv+ABv+Bv+1700 7800 = Bvk+ABv+Bv+mABk 7900 = Bvk+Bv+ABv+Bv+mABk (verlengde 7400, is er nooit gekomen omdat de optie op 29 extra mDDM niet werd verzilverd) 7900 = Bvk+ABv+Bv+ABv+Bv+Bv+1700 (verkregen doordat er tussenrijtuigen overbleven door het inzetten van Bvk met ICR(m)) DDZ: 7500: mBk+ABv+Bv+ABvk 7600: mBk+ABv+Bv+ABv+Bv+ABvk Laatst bewerkt door 110573 op 17-08-2011 11:35 |
17-08-2011 12:25:21 | ||
---|---|---|
abcde
|
komen er in een DDZ-4 2 bakken met 1e klasse ; en in een DDZ-6 3 bakken met een deel 1e klasse ? Ietwat overdreven ? |
17-08-2011 12:27:22 | ||
---|---|---|
maurits
|
Lijkt me niet, als je het vergelijkt met VIRM of ICM. Vergeet niet dat het DDZ in de toekomst voor intercity-diensten bedoeld is. Bovendien gaat het niet om volledige 1e klas-bakken. Laatst bewerkt door maurits op 17-08-2011 12:27 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
17-08-2011 12:57:01 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Toch wel iets wat overdreven veel 1e klas. Bij de zesdelige IRM is er ook teveel 1e klas-aanbod en gezien de bezetting is dat niet nodig. Overigens zie je dat ook bij andere materieelsoorten (b.v. https://www.somda.nl/forum/323/p350825/ICR+%26+ICRm/) dat er te veel 1e klas aanbod is. Vroeger was er (ja ik weet het; offtopic...) een apart hoofdstuk "1e klas v.s. 2e klas" maar deze is vermoedelijk verloren gegaan bij het updaten van SOMDA, ik kan het in ieder geval niet meer terugvinden, zodat we daar de dicussie over de verhouding 1e klas/2e klas kunnen voortzetten. |
17-08-2011 19:49:14 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteBvk dus. |
17-08-2011 20:03:18 | ||
---|---|---|
chris2511
|
ik heb vanmiddag gelezen in het boek 'Het spoor, 150 jaar Spoorwegen in Nederland' dat in 1988 de eerste DDAR in dienst trad. |
17-08-2011 20:13:08 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Vergissen is menselijk. |
17-08-2011 20:41:23 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Quote Ja, ik zag dat ik een fout had gemaakt (vrij misleidend zelfs), maar vergat het aan te passen, bedankt. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-08-2011 21:34:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daarnaast zit er in het idee van 1e klasse reizen dat je een grotere kans op een zitplaats hebt. Logisch dat er dan ook in verhouding meer aanbod is... Daarnaast zou je een bak feitelijkal een ABv kunnen noemen als er 2 eerste klas banken in zouden staan. Je kunt er pas oordelen als je de verhouding in de bak weet, 80/20? 50/50? 20/80? Laatst bewerkt door thom op 17-08-2011 21:35 |
17-08-2011 22:28:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Haarlem meldt dat de mBk van de 7503 het doet (de 390 7703 dus) en dat inmiddels ook de 390 7739, de volledig uitgebrande motorbak van de IJsselbrug Zwolle die als prototype voor DDZ grotendeels herbouwd is, na bijna 5 1/2 jaar weer tekenen van leven geeft. |
18-08-2011 13:37:24 | ||
---|---|---|
110573
|
De 7739 zag ik inderdaad buiten staan afgelopen zaterdag. Ziet er apart uit helemaal in het geel. Wat is de rede van z'n tot-leven-wekking? Gaat deze misschien een DDZ stammetje vormen met de schaderijtuigen 7555, 7272 en 7041/7072? Ik heb de rijtuigen even (legaal) bekeken: De 7041: http://www.flickr.com/photos/11057/6055825372/in/photostream/ De 7555: http://www.flickr.com/photos/11057/6055278721/in/photostream/ De 7072: http://www.flickr.com/photos/11057/6055280517/in/photostream/ Laatst bewerkt door 110573 op 18-08-2011 13:37 |
18-08-2011 13:52:45 | ||
---|---|---|
mdj
|
Misschien een 74xx stam zijn Bv en loc afnemen, zodat het straks een 75xx wordt? Bij twijfel: gebruik beton. |
18-08-2011 14:28:14 | ||
---|---|---|
sik214
|
Als je 50 stellen DDZ met motorwagen op de baan wilt hebben, heb je 50 motorwagens nodig. Er zijn er 50 gebouwd, dus heb je de 390 7739 óók nodig. |
18-08-2011 14:37:05 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
er staat weer een bakwisseling op stapel. de 7458 en de 7825 zullen hun Bvk's gaan ruilen. Dus dan krijgen we 7425 en 7858. ik denk dat ze gewoon de betere Bvk's uitzoeken |
18-08-2011 14:51:34 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Ik zag m ook, het lijkt me dat ze 'm gewoon na het herstel de productielijn inschuiven. |
19-08-2011 15:07:18 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote Even reageren op mijn eigen bericht. van de 7825 en de 7458 zullen niet de Bvk's gewisseld worden maar de ABv rijtuigen worden gewisseld. |
20-08-2011 09:15:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWat ik zeg, is dat die datum ook in HOV gestaan zou hebben, dus ben je in dit geval niet slechter af @ edit < niet ter zake doend en foutief gebabbel ovder een vermeende foute samenstelling van 7422 verwijderd> Laatst bewerkt door broek53 op 20-08-2011 20:58 |
20-08-2011 12:43:13 | ||
---|---|---|
jmt
|
Hmm? Dat klopt toch juist? loc/mddm-bv-bv-abv-bvk Verder ontgaat me nu geheel de logica qua die bakwisselingen... enkel de Abv 7504 wisselen met de 7511? Liggen qua 'bouwdatum' een stuk dichter bij elkaar dan bijv zoals laatst de wisselingen tussen de 7809(7409) en de 7476(7876) plaatsvonden qua baknummers/data.. Gaat 't dan toch om wie de 'eigenaar' is van de bakken, om ze zo allemaal in één stam te krijgen? Iets met NSFS en... (ff vergeten wie ook alweer de andere partij precies was) |
20-08-2011 12:49:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het gaat om het splitsen van twee parken, zou de ene partij NSFS zijn en de andere gewoon NSR. Laatst bewerkt door broek53 op 20-08-2011 20:59 |
21-08-2011 11:41:51 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Wat ik eerder al zei denk ik nog steeds: Ze bezig zijn de bakken met een goed en slecht casco bij elkaar worden te zetten. Leeftijd lijkt me sterk, omdat ze vrijwel alleen maar bakken met dezelfde leeftijd wisselen en alle mABk's zijn van de NSFS, wat valt er dan op dit gebied te wisselen? |
22-08-2011 03:47:08 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
De 7422 is nu overigens voorzien van de juiste borden. Zag de stam gisteren in de 693300. |
26-08-2011 18:15:33 | ||
---|---|---|
mantaray
|
er wordt in week 38 of 39 een ddz stam verwacht in OB LDV voor een try out onderhoud . bron : de lichtkrant in de kantine te ldv ! |
02-09-2011 20:13:29 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik heb m nog niet voorbij zien komen hier, maar de 7409 is de 7809 geworden. Zag het stel op 31 augustus voor het eerst op Hn. Laatst bewerkt door Iceman op 02-09-2011 20:18 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
02-09-2011 21:00:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is in dit topic op 8 augustus gemeld en kort daarna uitgevoerd, zover ik kon terugvinden. |
02-09-2011 21:13:44 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dan heeft het ook lang geduurd voordat ie gespot is zeg:p.7476 is al veel eerder gezien dan de 7809 (zonder bord overigens). Anyway, niet goed gezocht dus, excuus! Laatst bewerkt door Iceman op 02-09-2011 21:14 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-09-2011 19:52:07 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Is er ook al bekend wat er met de tussendeuren in de Bvk gaan gebeuren, ik bedoel de deuren toegang te krijgen tot de gang tussen de motoren/elektrische installaties? Nu zit er een scharnierdeur in die mij erg doet denken aan de ICM-0. Wordt dit een schuifdeur zoals in de GTW's? Vandaag zat in in een Bvk, en de tussendeur sloot door een losgeraakt stuk afdichtingsrubber niet meer goed, wat helaas voor enkele decibellen aan extra geluid opleverde. Blijft dit zo na de verbouwing, of is dit ook veranderd? Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2011 20:50 Choo choo..... |
04-09-2011 20:07:58 | ||
---|---|---|
1855
|
Quote De motoren van een mDDM zitten weg gestopt in de drie draaistellen en daar loopt geen gang doorheen. Laatst bewerkt door 1855 op 04-09-2011 20:08 |
04-09-2011 20:14:13 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Aarclay bedoeld de gang tussen de 1ste en 2de klas denk ik. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
04-09-2011 20:20:49 | ||
---|---|---|
martijn
|
Weet niet of je ooit in een DD-AR hebt gezeten, maar daar zit verder geen scharnierdeur tussen hoor. Neem aan dat het de deuren op de benedenverdieping in het stuurstandrijtuig zijn. |
04-09-2011 20:28:14 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Inderdaad, het gaat over de deuren in de Bvk neem ik aan (dus geen gang tussen 1e en 2e klas, het hele rijtuig is tweede klas) He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-09-2011 20:30:50 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Ik bedoelde de motorwagen. http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
04-09-2011 20:34:39 | ||
---|---|---|
martijn
|
Zitten nog steeds geen scharnierdeuren, laat staan een gang in. |
04-09-2011 20:42:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
*zucht* Domme typfout inderdaad, als je bezig bent met wat uit aan het zoeken over de mDDM tegelijkertijd. Maar het moge duidelijk zijn wat ik bedoel Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2011 20:45 Choo choo..... |
04-09-2011 21:06:42 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Bij DDZ wordt het stuurstandrijtuig een ABvk en wordt het een gangetje tussen de 1e en 2e klas. Maar het blijft nog altijd geen motorrijtuig. Shqiperise-lopers? |
04-09-2011 21:13:59 | ||
---|---|---|
aarclay
|
I know Ik was alleen maar even benieuwd of ze die deur tijdens de modernisering in wat moderners gaan vervangen. Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2011 21:15 Choo choo..... |
04-09-2011 22:56:43 | ||
---|---|---|
edje
|
aangezien ze het complete interieur eruit slopen, kun je aannemen, dat er voor een klapdeurtje ergens in de trein vast wel ergens een klein budget zal zijn uitgetrokken om daar een nieuw exemplaar in te zetten. |
04-09-2011 23:26:32 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik denk dat we dan maar tot de publieks-presentatie moeten afwachten... Laatst bewerkt door aarclay op 04-09-2011 23:26 Choo choo..... |
05-09-2011 17:59:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie etcetera: voor DDZ-en is op 31 augustus ook de 7825 binnengelopen in Haarlem (wordt 7529). De klimaat- en andere testen worden definitief niet in Wenen, maar in Minden uitgevoerd. Een stam moet daar in de loop van oktober heen. |
05-09-2011 18:30:17 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Motorwagen 390-7729 is dus binnengenomen met stam 7825? Gezien het de 7529 gaat worden. Wel gek opzich dat elk materieel van de NS beproefd word in Wenen, behalve het DDZ. Ik neem aan dat die stam eerst proefritten in Nederland gaat maken alvorens ze naar Minden gestuurd gaat worden? Laatst bewerkt door spiketrain op 05-09-2011 19:27, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten! |
05-09-2011 18:46:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Uiteraard. |
05-09-2011 20:52:52 | ||
---|---|---|
110573
|
Dan mogen ze wel opschieten... |
05-09-2011 23:39:56 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Hoezo, heb je haast? %08% Met vriendelijke groet, Robin |
06-09-2011 08:14:33 | ||
---|---|---|
110573
|
een maand lijkt me nogal krap, maar dat zal wel aan mij liggen |
06-09-2011 08:24:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
De planning van het hele DDZ-project is zo gespannen als een vioolsnaar inmiddels, dus zo vreemd is die gedachte niet. In december zouden er vijf stammen al op de baan moeten zijn, en daar mag je wat mij betreft best een hard hoofd in hebben. De eerste DDZ had inmiddels ook al zijn eerste proefritten gemaakt moeten hebben, maar is nog niet gesignaleerd. |
06-09-2011 11:38:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Gelukkig komt DDM-1 weer op de baan, dus dat levert al genoeg bakjes op om het op te vangen... winterperikelen daargelaten! |
06-09-2011 11:52:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er gaat niet meer DDAR in Hlm naar binnen dan er afgesproken is. Minder DDZ levert dus tijdelijk meer DDAR op - tenzij NSR met Nedtrain iets anders afspreekt. |
06-09-2011 14:50:45 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik denk dat we blij mogen zijn als er tenminste 1 stam in december op de baan is verschenen.. |
06-09-2011 21:47:00 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Nou dat gaan ze waarschijnlijk wel redden voor December 2 stammen klaar zo als het er nu naar uitziet wel maar dan moeten wel de nu aan het licht gekomen kleine probleempjes opgelost zijn ( en de DRLG voor de DDZ wordt dan de eerste tijd een proefbedrijf tussen Amsterdam en Den-Haag CS) MCN ASD |
07-09-2011 21:05:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit). Laatst bewerkt door broek53 op 07-09-2011 21:05 |
07-09-2011 21:14:23 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Wat een toeval, morgen ben ik vrij haha! |
07-09-2011 21:15:58 | ||
---|---|---|
salieri
|
Dan verwachten we wel foto/filmmateriaal van je%08% |
07-09-2011 21:26:22 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote de prognose is ook dat het stel in week 38 en 39 in Ldd zal staan voor het in in en uitbouwen van de bioreactor en dat soort dingen (t.b.v. de instructie van het personeel) |
07-09-2011 23:40:12 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotemocht dit doorgaan morgen meld dit dan even liefst voor 9.00 uur dan kan ik er nog naar toegaan. |
08-09-2011 00:05:07 | ||
---|---|---|
john563
|
ach je collega's bellen je toch als je ziek thuis bent, dus wat ik gehoord heb, voor december twee stammen klaar buiten de gene die morgen gaat proefritten. Als het een beetje meezit ga ik volgende week weer eens een keertje kijken. |
08-09-2011 00:21:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En wat nou als de DDZ om 11:00 bij zijn opbouw morgen een tractiestoring krijgt? Ik denk dat je gewoon de gok moet nemen of je de DDZ tegenkomt. Zo niet, dan is er vast nog wel ander spannend materieel te spotten... Laatst bewerkt door aarclay op 08-09-2011 00:21 Choo choo..... |
08-09-2011 00:46:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIk weet zeker dat ik er verder niets meer vantevoren van hoor - zo heb ik bijvoorbeeld ook nog een leven buiten somda - en ben dus net zo benieuwd als iedereen. Laatst bewerkt door broek53 op 08-09-2011 17:44 |
08-09-2011 22:52:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag proefrit niet doorgegaan vanwege een mechanisch defect. Is hersteld, morgen herkansing - waarschijnlijk ditmaal meteen in de morgen. |
09-09-2011 09:50:10 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele nutteloze berichten verwijderd. Groet, Spiketrain |
09-09-2011 12:29:02 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Bij dezen even de fotolink uit het OD topic. Eerste keer in het zonnetje. http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/6129228973/ |
09-09-2011 13:57:06 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
volgens de twitter van iemand ter plaatse (dezelfde als van de foto) is het stel inmiddels weer de loods in gereden en gaat de rit niet door.Quote Zoomzoomzoom |
09-09-2011 14:26:58 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Wat me ook wel interessant lijkt, is of het toegestaan wordt om DDZ gecombineerd met (ongerenoveerd) DDAR te laten rijden in de reizigersdienst. En mocht dit niet mogelijk zijn, hoe gaat men DDZ dan inplannen bij Logistiek? Krijgen de DDZ andere omloopcodes dan DDAR (LA/LB)? |
09-09-2011 14:33:58 | ||
---|---|---|
treintim
|
Zoveel is er technisch toch niet veranderd dat het niet mogelijk zou zijn? Persoonlijk denk ik alleen dat het niet gewenst is om Intercitymaterieel te combineren met stoptreinmaterieel, dat doet NS vandaag de dag ook niet. Dus men zal daar vast wel wat voor vinden. Oja, die foto.. dat is me even wennen, zeg! Uiteindelijk als je er aan gewend bent, vind ik ´m wel mooi. Maar het zou mij zeer benieuwen hoe de MDDM er uit had gezien als de blauwe band aan de voorkant wat eerder stopte (en niet nog eens door ging tot over de eerste deur). Zeg maar de enkeldeks-MDDM-motorwagen gewoon in de huisstijl van een enkeldeks-rijtuig en niet nog eens de blauwe band zo maken als bij een dubbeldeks-rijtuig. Laatst bewerkt door treintim op 09-09-2011 14:57 |
09-09-2011 14:34:07 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het lijkt me wel erg lastig om omlopen te vinden in de DDAR-IC-series waar niet gecombineerd of gesplitst wordt in de omloop. (Ik beschouw de 4900 dan ook niet als een IC) |
09-09-2011 14:38:39 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
QuoteGewenst? Nee. Mogelijk? Ja, tenminste, dat vermoedt ik. We herinneren ons allemaal de Sprinters nog die eigenlijk ook niet aan elkaar mochten. Maar het gebeurde toch. |
09-09-2011 14:43:15 | ||
---|---|---|
treintim
|
Maar dat had echt met de techniek te maken, omdat de oude Sprinters langzamer optrekten de nieuwen. |
09-09-2011 14:49:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Och, in de MAT54-tijd deed men niet anders.. |
09-09-2011 14:58:22 | ||
---|---|---|
treintim
|
Die stonden hier allebei al in dit topic en zijn al relatief oud te noemen deze foto's (alweer van een maand geleden), beetje jammer dit. Laatst bewerkt door treintim op 09-09-2011 14:58 |
09-09-2011 15:28:19 | ||
---|---|---|
plant
|
En als er geen technische reden is om stammen niet te combineren, dan is er wel een commerciele. De afdeling marketing wilde SGM liever ook niet aan SGMm zien, technisch mogelijk of niet. We zullen het wel zien, ik verwacht dat ze een aparte omloop krijgen, maar we weten allemaal dat het veel voorkomt dat er eens een LA in de dienst van een LB zit. Ik hoop van harte dat er geen situaties komen a la 'er staan twee stammen gepland om te combineren voor de volgende trein, maar een daarvan is een DDZ, dus we moeten maar met één stel rijden.' Verder kan ik me voorstellen dat 't team heel erg baalt van het stammetje dat niet echt mee wil werken, zij willen vast net zo graag als wij een keer met hun paradepaardje het spoor op! We will see, we will see. Youri |