09-09-2011 15:30:42 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Quote Had ik niet echt opgelet,maar goed mijn bericht kan dan ook weg. |
09-09-2011 15:46:02 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
En nog eentje (al heeft dat niet direct betrekking tot de ontwikkelingen in het DDZ): Hoe gaan 'we' de DDZ invoeren in Somda? Onder nummer 7503 staat nu bijvoorbeeld al Veolia GTW... |
09-09-2011 18:32:59 | ||
---|---|---|
rogier
|
We kunnen met die Zetpillen gewoon een Protosje doen: noemen we ze VEO7503 etc. |
09-09-2011 18:42:35 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Het stel heeft ook nog geen ruitewissers? Behoud die de oude of krijgt die nieuwe? Edit: laat maar,, ik zie het al Mooie foto van het stel!!:D Laatst bewerkt door klaass16 op 09-09-2011 19:32 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
09-09-2011 18:49:14 | ||
---|---|---|
martijn
|
Misschien is het handig nog een keer naar de foto kijken? |
09-09-2011 18:49:51 | ||
---|---|---|
2296
|
Stel heeft gewoon ruitenwissers er op zitten. |
09-09-2011 18:56:21 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Het is nota bene in het commentaar eronder nog vermeld... Laatst bewerkt door Bert13 op 09-09-2011 18:56 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
09-09-2011 20:06:58 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote Quote Daar was het beheer ook al achter gekomen, we zijn hierover in overleg. |
12-09-2011 15:34:59 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Toppic kickje Uit Spoor en Tram editie 18 2007 Ik weet niet als het gemeld is, De 7810 was als trein 5615 onderweg toen het in brand stond te Ijsselbrug Zwolle. De mABK was 390 7739 en de Bv 280 7208. De brand is toen onstaan door een gleoeiend stukje van de panto, het gloeiende stukje van de panto is toen op de vouwbalg gekomen enzo is stam 7810 door de brand getroffen op 13 maart 2006 @Mods,, als dit gemeld is mag het weg. Tevens is de kaalgeplukte 270 7014 gecompleteerd om een extra mDDM stam te krijgen, Het werd stam 7814, bak 280 7234 raakte beschadigt bij een brand in Rtterdam en sedert 17 april 2003 in Rb Hlm. Laatst bewerkt door klaass16 op 12-09-2011 16:04, reden: Afkorting weg gehaald, http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
12-09-2011 15:52:42 | ||
---|---|---|
HansBeeker
|
Quote Waar is de Ijsbrzl en wat betekent dat? Laatst bewerkt door spiketrain op 12-09-2011 17:48, reden: Ongewenst taalgebruik verwijderd. |
12-09-2011 15:54:16 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
ik vermoedt ijsselbrug zwolle maar ik kan me vergissen |
12-09-2011 16:04:00 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Inderdaad moest dat Ijsselbrug Zwolle zijn. Edit: Het is nu aangepast naar Ijsselbrug Zwolle. Laatst bewerkt door klaass16 op 12-09-2011 16:05 http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
12-09-2011 16:13:03 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteAls het degene is, die ik denk dat het is, dan is hij niet door het stootjuk gegaan, maar er overheen en in de traverse terecht gekomen. Klein verschilletje. Men was toen net in de traverse een proefvloer aan het tegelen en ineens knalt vlakbij een DDAR door de vloer/zijwand. Het was overigens een erg fraai gezicht om dat ding schuin omhoog te zien staan. Gebeurde op het zakspoor tussen spoor 4 en 5, een 7400 met duwende lok achterop. Dick van den Hoven |
12-09-2011 16:19:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
De traverse-bezoeker was niet 280 7061 (die bestaat sowieso niet), maar de 270 7016. |
12-09-2011 16:22:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
De 270 7061 was ook een viaduct bezoeker (de pijler ervan) in Zaandam op kerstavond 19xx. |
12-09-2011 18:18:48 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
1993 dus zie: http://www.nuentoen.nl/fotos/122135/1993-dode-en-elf-gewonden-bij-treinongeluk-zaandam.html sinds dat ongeval is bij de betreffende baanvaksnelheid van 80 naar 40 verlaagd en zijn er ontspoorbegeleidingsblokken geplaatst. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 12-09-2011 18:36 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
15-09-2011 19:18:42 | ||
---|---|---|
raoul1
|
Quote Is er onder tussen al een rit mee gereden? Of zijn er nog problemen? Laatst bewerkt door raoul1 op 15-09-2011 19:19 |
15-09-2011 20:30:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er wordt deze week aan het interieur gewerkt en daarom niet gereden. |
19-09-2011 10:24:06 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
De volgende fotos (http://static.pixelpipe.com/19783dd0-36c0-41ab-bae1-1ef5fcdaa23d_m.jpg http://static.pixelpipe.com/abedfaee-b078-4b07-941b-39e178958a9e_m.jpg) vond ik op http://pixelpipe.com/ticket/jqTYxdYcY0M/W9ufHP9eWVE/99f960c3-6e57-4efc-94d6-7c0ddecee199. Wie weet meer? Ging mogelijk naar Leidschendam. Laatst bewerkt door Hoera63 op 19-09-2011 10:26 |
19-09-2011 10:28:43 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Hebben ze het eerste klas streepje verwijderd? |
19-09-2011 11:01:56 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Zoals reeds gemeld: https://www.somda.nl/forum/10929/p355696/Opvallende+dingen+16+september/ en hier https://www.somda.nl/forum/10929/p355706/Opvallende+dingen+16+september/ Gr Joop mcn Lls |
19-09-2011 11:27:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zie ik het nou goed, of zijn de deur-open knoppen nu op de deuren geplaatst? Rechts van de deuren op: http://static.pixelpipe.com/abedfaee-b078-4b07-941b-39e178958a9e_m.jpg zie ik nog een wit stipje? Is dat ook om de de deuren te openen? Laatst bewerkt door aarclay op 19-09-2011 11:28 Choo choo..... |
19-09-2011 11:33:05 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Denk dat rechts van de deur de deur open knop zit. De pijlen op de deur geeft de richting aan hoe ze open gaan. Gr Joop mcn Lls |
19-09-2011 11:35:21 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Excuus, ik had de melding van zaterdag niet gezien. |
19-09-2011 11:41:21 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
heb vanmiddag de introductie van ddz voor het personeel van Ldd Laatst bewerkt door nedtrain25 op 19-09-2011 11:41 |
19-09-2011 11:44:51 | ||
---|---|---|
lw-o
|
als ik deze foto's zo bekijk, toch zonde dat de zij cabineruiten zijn verwijderd |
19-09-2011 11:48:45 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Ik ben er blij mee. Geen last meer van de zon, die hinderlijk vanaf de zijkant de cabine in schijnt. %02% Gr Joop mcn Lls |
19-09-2011 12:41:22 | ||
---|---|---|
p.s
|
QuoteWeet niet of dat wel veilig is om die mensen in Haarlem toe te laten. Of ga je naar hun. |
19-09-2011 13:04:51 | ||
---|---|---|
MDDM
|
DDZ stammetje staat ook in Ldd. Die hoeven niet helemaal naar Hlm Gr Joop mcn Lls |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
19-09-2011 15:56:33 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
De 7503 staat in Ldd |
19-09-2011 17:53:03 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote NSR schat de intelligentie van z'n reizigers niet al te hoog in blijkbaar? |
19-09-2011 17:58:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nee, en terecht. |
19-09-2011 17:58:43 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Frontier: Dat zal het zijn %08% Laatst bewerkt door MDDM op 19-09-2011 17:59 Gr Joop mcn Lls |
19-09-2011 20:46:07 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Heb een bron gevonden waar in 2012 (als de DDZ klaar is) als eerste gaat rijden. http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/persberichten en ga naar Dienstregeling 2012: meer keuze voor de klant en klik onderaan de tekst op: Brochure dienstregeling 2012 (PDF, 975 kB) DDZ is ‘nieuwe intercity’ Het DubbelDeks-AggloRegiomaterieel is na 16 jaar toe aan technische revisie. De werktitel van de ‘nieuwe intercity’ is DDZ (DubbelDekker-Zonering). In totaal voegen de nieuwe treinen 23.500 zitplaatsentoe. NedTrain Haarlem moderniseert 240 treinstellen. Hiermee is een investering gemoeid van e 235 miljoen. De nieuwe intercity kan met deze modernisering 15 jaar mee. De eerste DDZ zal met de nieuwe dienstregeling gaan rijden op het traject Den Haag – Amsterdam. Laatst bewerkt door Joey666 op 19-09-2011 20:47 |
19-09-2011 21:22:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Volgens mij heb ik dat al een tijdje geleden gemeld :Quote MCN ASD |
19-09-2011 22:10:31 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote %08% Dat zou nog eens treurig zijn dan. Bij nagenoeg alle treinen in Nederland (uitgezonderd Thalys, ICE, IC Berlijn, EN, CNL etc.) openen de deuren op dezelfde manier, ze komen een stukje naar buiten en vervolgens gaat er eentje naar links en eentje naar rechts. Is men dan nu bang dat reizigers dat opeens niet meer zullen weten? %08%%03% |
19-09-2011 22:22:19 | ||
---|---|---|
maurits
|
Lijkt me inderdaad een beetje raar dat men opeens moet gaan waarschuwen voor de wijze waarop deuren openen. Alleen als je een trein met vleugeldeuren bouwt (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleugeldeur) lijkt me dat noodzakelijk . Ben je overigens ook gelijk af van de Nederlandse gewoonte om allemaal voor de deur te gaan dringen en uitstappers in de weg te staan %08% Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
19-09-2011 22:33:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Of een roldeur zoals de Hbkkss-post wagon... Laatst bewerkt door aarclay op 19-09-2011 22:33 Choo choo..... |
19-09-2011 22:54:28 | ||
---|---|---|
nielsie600
|
Misschien om de deuren extra te laten opvallen? |
20-09-2011 01:41:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zaterdag worden twee Bvk's gewisseld, namelijk die van de 7809 en 7476, die daarmee veranderen in 7409 en 7876. Hé, kennen we die niet ergens van? Jawel: begin augustus zijn die twee net anderom gewisseld... |
20-09-2011 04:22:48 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Bezigheidstherapie %08% Laatst bewerkt door spiketrain op 20-09-2011 06:11, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
20-09-2011 09:12:55 | ||
---|---|---|
279
|
voor Nedtrain of anderen die het reizigersmat. bij houden? |
20-09-2011 22:47:53 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Wellicht dat ze naar de SLT-stijl (qua deuren) willen. SLT heeft ook de deur-open knoppen op de deuren hè |
21-09-2011 18:42:59 | ||
---|---|---|
phantom
|
Denk voor beide |
25-09-2011 16:03:07 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Is/wordt DDZ ook toegelaten op de grensbaanvakken Bh-Odz en Em-Zv? Vaarwel Mat'64... |
25-09-2011 16:35:54 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Laat ie eerst maar gepresenteerd worden en gaan rijden in de dienst %08% Mcn NS International Rtd |
27-09-2011 10:15:31 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Quote Om hier op terug te komen: DDZ mag ingevoerd worden onder het eigen nummer. De Veolia GTW's worden vanaf ingevoerd als 7.50x etc. |
27-09-2011 12:47:59 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
|
QuoteMij lijkt het gewoon pijlen welke kant de deur open zwaait... want de drukknop deuren openen zie ik ook nog gewoon zitten.. mja we zullen het zien als ze rijde |
27-09-2011 14:11:00 | ||
---|---|---|
fugazi
|
QuoteIk dacht al! Zat in Bvk 7009 gister welke met een loc reed. Binnenin stond trouwens om en om 7809 en 7409. |
27-09-2011 14:13:07 | ||
---|---|---|
MDDM
|
En gisteren reed de 7409 in de 4988 Gr Joop mcn Lls |
27-09-2011 18:27:47 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Wanneer staat de officiele perspresentatie eigenlijk op het programma? Gisteren was de 7503 de gehele dag in Wph Ldd, ik zag het stel S"morgens door het rangeerlocje naar binnen geduwd worden. Daar stond hetstel ter bezichtiging van het personeel van Nedtrain. Overigens hadden alle bakken UIC nummers en kon ik geen treinstelnummer ontdekken. Laatst bewerkt door ICMm4250 op 27-09-2011 18:37 |
27-09-2011 19:24:15 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Presentatie staat volgens mij nog niet gepland pas als alles beproefd is neem ik aan dat ie gepresenteert wordt MCN ASD |
27-09-2011 20:18:35 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
Wat ik persoonlijk raar vind aan de verandering van de cabine waarbij er een frontruit uit een geheel is geplaatst terwijl aan de binnenzijde van de cabine de stijlen van de oude ruiten gebleven zijn.heeft dit te maken met constructie(stevigheid) of is het een kostenplaatje?ook de nieuwe ruitenwissers vond ik er maar vreemd uitzien de rechtse staat omhoog en de linkse ligt zoals het hoort,als dit zo blijft lijkt me dit in praktijk erg hinderlijk dat de wissers contra van elkaar gaan zemen%03% |
27-09-2011 21:47:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Een Mcn kijkt eigenlijk niet tegen beide ruitenwissers tegelijk aan, en waarschijnlijk zijn ze afzonderlijk bedienbaar. Oftewel, de zijruit zal niet snel aan gezet worden door een Mcn zelf, hooguit door een daarnaast zittend persoon. Is bij meer materieel dat ruitenwissers onafhankelijk van elkander zijn op die manier, zie bv plan V. |
28-09-2011 09:01:08 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteDie vooruit is zo gedaan om een strakke kop te krijgen. |
28-09-2011 09:03:27 | ||
---|---|---|
lex_t
|
.. En die stijlen horen ws. bij de constructie van de kop. Kun je niet zomaar afzagen. Laatst bewerkt door spiketrain op 28-09-2011 09:04, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
28-09-2011 10:39:24 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Dat is inderdaad een onderdeel van de botsveiligheid van de kop. |
30-09-2011 21:01:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de administratie: heden de eerste proefrit op eigen kracht van de 7503, van Ldd naar de thuisbasis Haarlem en terug. Daarna naar lelystad Opstelterrein, waar de voorlopige planning is dat er maandag statische proeven worden gedaan en dinsdag proefritten op de Flevolijn. Eind volgende week worden twee rijtuigen naar Minden ovegebracht. |
30-09-2011 21:31:20 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
En na deze testen wordt de stam dan officieel afgeleverd, mits alles positief verloopt? |
30-09-2011 22:32:49 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Gaat dit betekenen dat dit twee rijtuigen zullen zijn uit de 7503, of twee andere die nog in Haarlem staan? Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2011 22:33 Choo choo..... |
30-09-2011 23:36:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
De bedoeling is twee rijtuigen van de 7503. Welke weet ik niet, alleen dat de Bvk er niet bij zit. Over de toelatingsprocedure weet ik verder niets, ook niet hoe uitgebreid die wl of niet moet zijn. |
01-10-2011 18:55:58 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Zouden dat dan de 2 bakken met het zelfde nummer kunnen zijn? http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6200926994/ en http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6200415807/ Vormen deze soms 1 unit? Gr Joop mcn Lls |
01-10-2011 19:15:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Klinkt eerder als een grove fout, als twee bakken dezelfde nummering hebben. Choo choo..... |
01-10-2011 19:27:31 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Haha dat is wel heel bijzonder inderdaad! "Grove fout" vind ik een tikje overdreven, het zijn maar een paar stickertjes hoor... |
01-10-2011 21:21:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Mja, schijnt dat er in Hlm nog gewoon door mensen gewerkt wordt ipv robot's Zou me niks verbazen als aan de andere kant de bakken ook hetzelfde heten, maar met het nummer van het tweede rijtuig oid... |
01-10-2011 22:29:19 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote Inmiddels is dit gebeurd: Ik zag de 7876 vrijdag 30 september in de 4800/5400. Laatst bewerkt door Iceman op 01-10-2011 23:03 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
01-10-2011 23:49:14 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
de volgende bakwisseling is ook een feit de 7815 en de 7430 hebben hun Bvk's gewisseld. Dus dit zijn nu de 7830 en 7415. |
02-10-2011 10:07:10 | ||
---|---|---|
john563
|
het lijkt mij juist dat de ABvk wel heengaat omdat deze een nieuwe omzetter heeft, en dus gemeten moet worden op retourstromen. |
02-10-2011 10:38:16 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Als ik de foto's van de UIC nummers bekijk (http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6200416185/in/photostream/) roept dat bij mij de vraag op of de bakken wel hun oorspronkelijke nummer behouden, en we dus wel moeten spreken over 7503 bij deze stam. De bakken hebben een 01 nummer gekregen, en niet het volgnummer van hun oorspronkelijke nummer (7703 7510 7205 7021) Kan iemand dit bevestigen of ontkennen aub. Voor een correcte materieelsamenstellings-overzicht is correctheid van de nummers wel belangrijk. Tevens kloppen de UIC nummers niet. Ervanuitgaande dat de foto's op volgorde zijn zijn dit de nummers die op de bakken staan: mBk : 94 84 416271-0 (mist een cijfer) ABv : 94 84 4162001-1 (controlecijfer klopt niet, zou 0 moeten zijn) Bv : 94 84 4162001-1 (dubbel nummer) ABvk: 94 84 4168001-1 (controlecijfer klopt niet, zou 4 moeten zijn) Laatst bewerkt door roadrunner op 02-10-2011 10:40 |
02-10-2011 10:41:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van de nummers die er nu op staan, moet je je niets aantrekken. De bestickering klopt vrijwel in zijn geheel niet, in ieder geval de volgnummers niet. |
02-10-2011 12:50:58 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteEr zullen ook zware consequenties op volgen, om dit soort grove fouten in de toekomst te voorkomen. Komt een Geert Wilders opmerking bij me naar boven, maar zal het hier maar bij laten. %08% Gr Joop mcn Lls |
02-10-2011 12:51:57 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteVoor vandaag staan er ook metingen op het programma, te Llso. Gr Joop mcn Lls |
03-10-2011 01:32:40 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Waarom klopt dit niet? Ik bedoel, waarom doen ze het niet meteen goed? |
03-10-2011 21:18:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, dat is het nou met miljoenenprojecten. Een stickeraar wordt met onvolledige opdracht op pad gestuurd en vervolgens is de controle zodanig dat alleen een erop gespitste spoorliefhebber het moet opmerken. Overigens zijn de nummers van dezelfde flauwekul-samenstelling als die bij het andere materieel, met een stukje van de verder geheel onbegrepen bakcodenummers erin. Alles begint met 94 84 4; de volgende drie cijfers zijn een stukje van de bakcode, waarbij ze staan voor: 162 = ABv DDM-2 163 = Bv DDM-2 164 = Bvk DDM-2 165 = ABv DDM-3 166 = Bv DDM-3 167 = Bvk DDM-3 168 = mABk (Type-aanduiding = zoals de rijtuigen als DDAR rijden/gereden hebben) De drie laatste cijfers geven in ieder geval enig houvast: dat zijn dezelfde als de huidige laatste drie. Zo wordt bijvoorbeeld Bvk 270 7001 de 94 84 4 164 001, de 380 7535 wordt 94 84 4 165 035 en mABk 390 7739 wordt 94 84 4 168 039. Laatst bewerkt door broek53 op 03-10-2011 21:18 |
03-10-2011 21:20:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Onder alle voorbehoud: de 7503 gaat morgen geluidsmeetritten rijden, waarvoor Amersfoort - Zwolle is uitverkoren. Een zestal slagen is de bedoeling. |
04-10-2011 09:03:04 | ||
---|---|---|
110573
|
Die bakcodenummers... Ik heb er zó lang over gedaan om die te snappen en ik had ook het idee dat die dingen al lang niet meer nageleefd werden. Het daar gaat om een vast stickertje type+16x, waarachter het volgnummer geplakt dient te worden. Kennelijk wordt veelal per ongeluk het nummer van een DDM-3 voor een DDM-2 gebruikt en visa-versa. Dan heeft bijvoorbeeld een Bvk van het type DDM-3 een 164-nummer, terwijl dat eigenlijk 167 had moeten zijn. Ook de volgnummers kloppen vaak niet. Zo heeft de in 2009 herstelde 270-7234 het nummer 163.035, terwijl dat overduidelijk de 163.034 had moeten zijn. Ze hadden wat mij betreft beter nieuwe nummers bedacht. Een stuk betrouwbaarder en logischer... Laatst bewerkt door 110573 op 04-10-2011 09:04 |
04-10-2011 16:43:42 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Groet, Spiketrain |
04-10-2011 20:45:41 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Spiketrain: zie bericht hierboven. Laatst bewerkt door spiketrain op 04-10-2011 20:56 Mcn Asd |
05-10-2011 15:11:34 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
QuoteVolgens mijn informant wordt vrijdag alleen de Bv1 naar Minden overgebracht; deze wordt morgen in Hlm uitgenomen. Groet, Spiketrain |
05-10-2011 15:39:12 | ||
---|---|---|
BjarneK
|
En die overbrenging gaat over Bh? |
05-10-2011 15:41:04 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote Volgens mij is het de bedoeling dat dat rijtuig naar Ldd gaat voor proef in en uitbouwen van de airco's |
05-10-2011 15:53:10 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Heeft dat dan weer te maken met het vervangen van de Printplaten en Relais? Die zijn nu niet meer uit te bouwen namelijk. (gevalletje oeps %08% ) Gr Joop mcn Lls |
05-10-2011 15:54:44 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
het gaat hierbij om de hele airco units op het dak |
05-10-2011 15:59:58 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Okey. Dank je voor de toelichting. Gr Joop mcn Lls |
05-10-2011 22:07:41 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
voor de juiste link van de plaatjes zie een stukje verder in dit topic Laatst bewerkt door ICMm4250 op 06-10-2011 00:36 |
05-10-2011 22:09:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Welke link? Choo choo..... |
05-10-2011 22:42:28 | ||
---|---|---|
edward
|
Quote Ben benieuwd wat het UIC-nummer wordt van de 7703, want de bakcode is 1168.002 |
05-10-2011 23:23:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
94 84 4 168 003, of voluit 94 84 4 168 003-0 Laatst bewerkt door broek53 op 05-10-2011 23:24 |
06-10-2011 00:10:12 | ||
---|---|---|
ICMm4250
|
http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/6215339816/in/set-72157627702059255 Op deze link een aantal plaatjes van Ddz stam 7503 te Leidschendam. |
07-10-2011 12:33:01 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Iemand enig idee wat de uitleg is van het pictogram hier op het raam aangebracht? http://www.flickr.com/photos/44291572@N08/6202091435/in/photostream (foto Joop Langras) |
07-10-2011 12:41:54 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Stilte coupé! Daar is het de bedoeling dat je rustig blijft, geen uitgebreide mobiele telefoongesprekken gaat voeren of gaat zitten kleppen. Wordt in de praktijk niet altijd nageleefd, overigens. |
07-10-2011 12:45:20 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Is dat hetzelfde als dat pictogram OP het raam, wat iets weg heeft van een misvormde telefoon...? He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
07-10-2011 12:47:12 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Het gaat om het pictogram OP HET RAAM. Dat is dus dat 'gezichtje'.. ik weet het overigens niet.. |
07-10-2011 12:51:43 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Als ik het goed zie gaat het hier om een zittend poppetje met daar schuin boven een koptelefoon, een telefoon (?) en een laptop. Wat ze er precies mee bedoelen kan ik zo ook niet zien, maar het heeft er vast mee te maken dat je er stil kunt (of moet) werken Bas |
07-10-2011 14:19:16 | ||
---|---|---|
martijn
|
Het gaat hier al 11 pagina's over de nieuwe zones, zou het dan niet gewoon het logo van de nieuwe zone werken & rust zijn? |
07-10-2011 16:24:49 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Quote QuoteJongens kom op nou, dit is toch duidelijk een poppetje met een vinger voor de mond (sssssttttt!). http://us.123rf.com/400wm/400/400/dash/dash0810/dash081000069/3706274-portret-van-mooie-jonge-vrouw-toont-stil-gebaar.jpg Of ben ik nou de enige die dat ziet. %08% |
07-10-2011 16:26:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat meisje kan ik zeker wel een 'poppetje' noemen Laatst bewerkt door aarclay op 07-10-2011 16:27 Choo choo..... |
07-10-2011 16:27:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het gaat om de kleine pictogrammen op de ramen, niet om het logo op de wand. |
07-10-2011 16:28:50 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Die had ik helemaal niet gezien. Mijn excuses! Van wat ik zie is het een poppetje met een laptop, hoofdtelefoon en waarschijnlijk tablet. Laatst bewerkt door Hoera63 op 07-10-2011 16:29 |
07-10-2011 19:47:42 | ||
---|---|---|
treinfan
|
het logo op de ramen ziet eruit als een logo dat bij een stopcontact past, er zal daar dus waarschijnlijk een stopcontact zich bevinden in de trein. |