13-02-2012 20:33:59 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: topic grondig opgeschoond. Vanaf nu zijn we weer lief voor elkaar en houden we de discussie on-topic. Groet, Spiketrain |
13-02-2012 21:03:14 | ||
---|---|---|
FST
|
Vanavond om 22:30 op NL 3 is de uitzending van NOS op 3 gewijd aan DDZ. Kijken dus! |
13-02-2012 22:38:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Net gezien, maar zag ik het goed: beginnen de nummers van de stammen nu met 25** ? Of zag ik dat in een flits toch verkeerd. Lijkt mij sterk... maar je weet maar nooit? (oew, eindelijk die gare nummer-bordjes in de coupé's weg, en nu nette nummerstickers... Edit: Ik zag het verkeerd, nu ik wat scherpere foto's heb gezien. Laatst bewerkt door aarclay op 13-02-2012 23:20 Choo choo..... |
13-02-2012 22:42:59 | ||
---|---|---|
sik214
|
Nee, 75xx zijn de stamnummers. |
13-02-2012 22:44:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Bedankt voor de tip! Ik vraag me echter af hoe dat toilet nou zijn... met zo'n sprinteromroepstem "dit toilet is bezet"... En ik hoop dat het sluitingsysteem degelijker is dan die van de ICMm. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-02-2012 22:47:18 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ik vraag me af of het toilet niet ineens automatisch opent door een softwarefoutje... |
14-02-2012 00:15:20 | ||
---|---|---|
110573
|
Wat een zuurpruim bij de NOS op 3 zeg... De conclusie van meneer was dat er "al met al weinig verbeteringen" te zien waren, sorry hoor doe je oogkleppen af! |
14-02-2012 09:25:06 | ||
---|---|---|
Lenny
|
In de Spits van vandaag waren ze een stuk positiever. Wel de (mijn inziens terechte) vraag of de gemiddelde reiziger wel zit te wachten op de zones omdat er een aantal zitplaatsen verloren gaat, en dat veel mensen er nu al niet veel om geven of het een stiltezone is of niet. The idea is to die young as late as possible. |
14-02-2012 09:30:58 | ||
---|---|---|
R-ekz
|
Ik vind stiltezones anders wel fijn, ik zoek ze zelf ook vaak op. Dat mensen zich er niet aan houden is slechts een kwestie van solidariteit wat vaak ver te zoeken is. |
14-02-2012 09:31:44 1 | ||
---|---|---|
Pim530
|
IC materieel in overvloed straks. Even doorbijten tot ICRm terugkomt en dan kunnen we alles wel op lengte brengen |
14-02-2012 09:50:58 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Alleen jammer dat de gemiddelde perronlengte niet IC waardig is en in de randstad de zones geen enkel nut hebben. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-02-2012 10:32:05 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
De gemiddelde perronlengte niet IC-waardig? Vanaf hoeveel bakken zou een perron IC-waardig zijn? En waarom zouden zones in de Randstad niet werken? Woont daar een apart slag volk Laatst bewerkt door bloemkool op 14-02-2012 10:32 |
14-02-2012 10:45:34 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik voel een aantal-sprinter-verbindingen-die-straks-intercity-verbinding worden verandering aan komen. Sta je in Zwolle: "Welkom in de Intercity naar Utrecht. Deze Intercity stopt tot Amersfoort op alle tussen liggende stations." |
14-02-2012 10:47:05 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Tja, immers is het niet meer "Stoptrein vanaf Zl" maar "Stopt vanaf Zl op alle stations". |
14-02-2012 11:13:51 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@bloemkool: 10/12 minstens, Hn is bijvoorbeeld alleen geschikt voor 8++, 8+ en 9 (in volgorde spoor 1, 2, 3). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 14-02-2012 11:14 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-02-2012 11:23:00 | ||
---|---|---|
R-ekz
|
Volgens mij ligt het er maar net aan hoe lang je IC/Sneltrein is.. in Buitenpost passen ook geen 12 bakken. |
14-02-2012 11:39:30 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Vergeet niet dat het aantal IC's recent flink is toegenomen sinds NS de treincategorie "Intercity" heeft opgeheven en de treincategorie "sneltrein" de naam "Intercity" heeft gegeven . Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 15:32:43 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Zuurpruim? "Al met al weinig verbeteringen" is de spijker op de kop. Pratende toiletten, loungebanken, daar zit de gemiddelde passagier niet op te wachten. Bovendien is het presentatiemoment erg ongelukkig uitgekozen, dat hadden ze beter een paar maanden kunnen uitstellen totdat het winterdrama weer enigzins is 'vergeten'. |
14-02-2012 15:47:01 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Nouja, denk toch als je de gemiddelde reiziger een DDAR en een DDZ voorschoteld, dat-ie voor de DDZ gaat |
14-02-2012 16:01:46 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Misschien had ie de inrichting van VIRM in gedachte. Dan maakt het minder verschil. |
14-02-2012 16:06:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Men kan kennelijk niet luisteren of lezen of iets duidelijk vertellen, dat is wel weer duidelijk. "Zitplaatsen verloren" gaat uiteraard over het aantal zitplaatsen dat er vroeger in zat, toen het nog DDAR was. DDZ heeft gewoon een bepaalde capaciteit en op die capaciteit wordt de samenstelling van de trein gepland. Dus waar hebben we dan over? |
14-02-2012 16:12:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWelnee, Hoorn heeft 10, 9+ en 10-. |
14-02-2012 16:37:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
En is dat zonder de overweg bezet te houden? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-02-2012 16:38:45 | ||
---|---|---|
ns1700
|
af en toe... groeten uit Spoorzone |
14-02-2012 16:42:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa. Perron langs spoor 1 is verlengd tot 275 m, tegelijk met Hks en Bkg (en Ekz) toen er tien bakken VIRM moesten gaan rijden. Laatst bewerkt door broek53 op 14-02-2012 16:43 |
14-02-2012 16:45:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Op deze http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/Landelijk%20overzicht%20Nuttige%20perronlengten%20(2).pdf staat ze allemaal. |
14-02-2012 17:26:41 | ||
---|---|---|
Lenny
|
QuoteSorry dat ik niet duidelijk was, ik doelde op de aanwezige loungebanken. Letterlijk uit de spits: "Een loungehoek met rare bankjes? Daar zitten reizigers in een verder uitpuilende spitstrein niet op te wachten. Gewoon stoelen svp". Natuurlijk heb je het dan over hooguit een paar "verloren" zitplaatsen op honderden, maar kleine dingen zijn vaak reden tot klagen. The idea is to die young as late as possible. |
14-02-2012 18:12:04 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ja, op die manier kun je beter de hele trein volproppen met zitplaatsen en krijg je dus volstrekt onbruikbare interieurs als destijds het gerenoveerde plan T.... Ik waardeer dat NS nog aan wat anders denkt dan alleen maar zoveel mogelijk stoelen in een trein proppen en ook nog reizigers enigzins aangenaam wil laten reizen. En die NID's komen straks gewoon voor een bepaald aantal zitplaatsen in de boeken te staan, en worden ingezet (al dan niet gekoppeld) in treinen waarin die zitplaatscapaciteit gewenst is. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 19:25:39 | ||
---|---|---|
Erikvd12
|
Ik denk dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat ik kennis zal maken met DDZ. Echter vind ik het toch wel jammer dat zowat alles weer DIGITAAL gemaakt moet worden. Ik heb al een soort hekel aan computerstemmen, laat staan wc-stemmen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-02-2012 19:27:09 | ||
---|---|---|
adeon
|
Gaan er ook bakken naar het Nederlandse spoorwegmuseum? Dan heb ik het natuurlijk over de DD-AR. |
14-02-2012 19:35:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Volgens mij was er sprake van dat er wat bakken over zouden blijven... |
14-02-2012 19:47:43 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Er blijven wel bakken over, maar volgens mij gaat er niets naar het NSM. Ze zijn al in het bezit van een DDM 1, dus daar zal het wel bij blijven denk ik. Laatst bewerkt door MasterE op 14-02-2012 19:48 Mcn Asd |
14-02-2012 19:52:51 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
kan men de komende tyd nog ergens de DDZ bezichtigen alvorens ze indienst komen? ik bedoel dus aan de binnenzijde van de trein. Laatst bewerkt door tonnie12 op 15-02-2012 22:28 |
14-02-2012 19:54:12 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Tenzij je de werkplaats in Haarlem binnen kan komen, nee. Alleen tijdens testritten. |
14-02-2012 20:21:54 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Of t/m 18-02 in Amr natuurlijk. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-02-2012 20:27:16 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote En alle zitplaatsen die verloren gaan bij het vervangen van DD-AR door SGM en/of SLT op bepaalde trajecten? Quote Zodra de NS het hele jaar door goed kan presteren en er nagenoeg niets meer op aan te merken valt is er wat mij betreft ruimte voor nieuwe innovaties. Zolang ze dat niet kunnen zijn er wel belangrijkere prioriteiten. |
14-02-2012 20:41:52 | ||
---|---|---|
PlanX
|
QuoteMaar dan moet je geluk hebben dat ie vrij staat van ander materieel. Of aan de straat kant kun je ook nog geluk hebben http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/6777508309/in/set-72157629277260051 |
14-02-2012 20:43:11 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Misschien is het een goed idee om niet op alle slakken zoutvaatjes leeg te schudden. De zit-/staanplaatsendiscussie is al vaak genoeg gevoerd en iedereen is het eens dat de volnorm niet zo'n goed idee is. Voor winterissues is al een ander topic. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het NID rijdt en zit. De verwachtingen zijn hooggespannen omdat het rijcomfort van DDAR prima is maar er aan het zitcomfort best wat gedaan kon worden en juist bij dat laatste wordt waarschijnlijk de grote klapper gemaakt. |
14-02-2012 20:51:01 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Ik denk dat je hier even twee dingen ontzettend door elkaar haalt. Het feit dat sommige treinen overvol zijn in de spits, heeft niet zozeer te maken met het feit dat die treinen met dubbeldeksmaterieel aan hun maximumlengte zitten en niet meer langs het perron zouden passen, als ze nog langer zouden worden. Het feit dat sommige treinen overvol rondrijden, heeft te maken met de keuze die NS maakt in de materieelinzet (de beruchte volnorm) en het gebrek aan improvisatietalent van de logistieke organisatie om materieel aan te vullen dat in de werkplaats staat. De renovatie van DDAR staat daar volledig buiten, die treinen zijn ongeveer halverwege hun levensduur en dus aan revisie toe. NS kiest ervoor om het als "intercitymaterieel" (dus geschikt voor sneltreinen ) in te richten, en dat betekent een comfortabelere inrichting dan de krappe groene bankjes die er tot dusver in zitten. Dat daarbij in een krappe hoek op het benedendek een loungebank wordt geplaatst is een keuze, maar wel een betere keuze dan de sommige volstrekt nutteloze zitplaatsen die je in het VIRM hebt. Als je treinen aan alle kanten wilt volproppen met zitplaatsen, hou je geen comfort meer over. Ik blijf erbij dat ik de revisie van het NID tot dusver best geslaagd vind (afgaand op de foto's, ik ga er zeker mee reizen eind februari). En ik vind het een compliment waard voor Nedtrain in Haarlem dat men dit soort werk aflevert. Laatst bewerkt door maurits op 14-02-2012 20:52 Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 20:57:50 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteLeg deze eens uit? |
14-02-2012 21:09:53 | ||
---|---|---|
maurits
|
Ok, die formulering was misschien iets verkeerd. Ik bedoel het feit dat er teveel treinen rondrijden waarin materieel manco is, die niet aangevuld worden met ander materieel (lees maar eens een OD-topic door van een willekeurige dag). Of dat aan het logistieke apparaat of aan het onderhoud ligt, laat ik even in het midden. Feit is dat de overvolle treinen worden veroorzaakt door keuzes van het management en problemen binnen de organisatie, niet doordat treinen aan hun maximumlengte qua capaciteit of perronlengte zitten. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
14-02-2012 21:33:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er zouden er twee voor bezichtiging door het tps ergens in Amsterdam en ergens in Den Haag komen te staan - maar dat zal wel een beetje ondersneeuwen onder de dooi, denk ik. |
14-02-2012 21:34:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteWat een on-ge-lo-fe-lijk gezanik, zeg. Overigens heeft dit allemaal helemaal niets meer met DDZ als zodanig te maken, dus ik nodig het beheer van harte uit hier een apart topic voor aan te wijzen. Laatst bewerkt door broek53 op 14-02-2012 21:36 |
14-02-2012 22:07:29 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Over de DDZ 7503 die in Alkmaar staat. Op deze foto http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/6789430561/sizes/o/in/set-72157629277260051 is te zien dat het ABvk-rijtuig het nummer 94 84 4164021-6 draagt. Dat is dus anders dan het geruime tijd geleden gemelde nummer 94 84 4168 001-1. |
14-02-2012 22:20:38 | ||
---|---|---|
FST
|
Quote Is er straks nog wel genoeg materieel voor de stoptrein-/sprinterdiensten? DDAR is er vanaf eind 2013 niet meer, komende jaren verdwijnt het restant Mat'64 en de aflevering van SLT is nagenoeg voltooid. Straks is er alleen nog maar SLT (127 stellen) en SGM (90 stellen) voor de sprinter-diensten. Totaal 217 stellen, veel minder dan wat we hadden aan Mat'64, SGM, DDM1 en DDAR bij elkaar (waarvan een deel wel werd ingezet als sneltrein of IC, maar toch). Daarnaast komt de Hanzelijn er nog bij en gaan er meer sprinters romdom Ut rijden, waarvoor ook weer extra materieel nodig is. Anderzijds verdwijnt wel de lijn Zl - Emn naar Arriva en Rsd - Vs is straks alleen nog maar IC. |
14-02-2012 22:27:04 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Als je puur naar het aantal Sprinter en Intercity series kijkt, zal het aantal Sprinters en Intercity's wel goed zijn. De doorkoppelingen tussen de verschillende serietypes zijn volgens mij wel erg lastig Wordt wel steeds minder trouwens. Laatst bewerkt door robbertc op 14-02-2012 22:29 |
14-02-2012 22:49:57 | ||
---|---|---|
woepje
|
QuoteUh? Nee alleen de naam inderdaad, ik begrijp wat je bedoeld Maar ergens ben ik het wel met je eens. Vraag me af hoe ze een serie als de 5600 gaan verwerken. Hoeveel bakken SLT is gelijk aan die 8 bakken DDAR die nu in de spits absoluut noodzakelijk zijn? Getuige ook het - grote succes - van SGM in de 5600? Of ook gezellig DDZ in de 5600, foei! Laatst bewerkt door woepje op 14-02-2012 22:50 |
14-02-2012 23:25:14 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Volgens mij wordt er voor die niet genomen optie SLT een nieuw treintype gezocht, dus dat loopt wel los. Tot die tijd zou men naar het schijnt (ik geef dus geen zekerheden, heb dit ook alleen maar van horen zeggen van spoorpersoneel !) de 936-965 na terugkomst van het deel dat op de Emmerlijn rijdt een kleine revisie geven om nog ergens tot in 2015 mee te kunnen, hoewel plannen nogal eens wijzigen. |
14-02-2012 23:28:09 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Er zijn genoeg "Intercity's" die nu nog met DD-AR of ander Sprintermaterieel rijden, die kunnen straks met echt Intercitymaterieel worden gereden. Shqiperise-lopers? |
15-02-2012 00:50:43 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Ik vind het in ieder geval erg kort door de bocht... Neemt maar eens twee uur plaats op een Emstra-bank (plank) en geniet vervolgens van de donkere, duffe, uitgeleefde en vaak ook nog naar wc's stinkende ruimte. Neemt vervolgens een DDZ met wifi, enigzins comfortabele stoelen, actuele reizigersinfo, een lichte uitstraling en ga zo maar door. Je zult nog verbaast zijn om de verschillen denk ik. Begrijp me niet verkeerd, ik zit graag in een DD-AR en heb niets tegen een ietwat spartaanse inrichting, maar wat mij betrefd is deze niet te vergelijken met z'n gereviseerde evenknie. Laatst bewerkt door 110573 op 15-02-2012 00:52 |
15-02-2012 14:54:55 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteAls je alleen kijkt naar het aantal zitplaatsen dan zijn daar 16 bakken SLT voor nodig. |
15-02-2012 15:03:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, maar er wordt niet alleen gekeken naar het aantal zitplaatsen, integendeel zelfs. En het aantal staanplaatsen in DDAR is juist erg laag. Trek Uw conclusies. Overigens herhaal ik nog maar eens dat deze discussie overal thuishoort, maar niet in het DDZ-topic. Laatst bewerkt door broek53 op 15-02-2012 15:03 |
15-02-2012 16:40:44 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Martijnmet: Ik heb het topic wat opgeschoond, nu graag terug naar de ontwikkelingen omtrent DDZ! |
16-02-2012 00:56:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 7538 heeft na zijn presentatie nu ook de bediening met behulp van de DOM-sleutel in plaats van de Faively-kruk definitief ingebouwd gekregen en maakt als het allemaal goed gaat op heden 16/2 (ca. 10 uur) een proefrit, tevens afleveringsrit aan NSR. Of NSR er nog de geplande promotoer voor het rijdend personeel mee gaat maken (Asd en Gvc stonden ooit op de rol), weet ik niet. Aannemelijk worden de 7501 en 7503 nu snel teruggehaald naar Hlm voor de wijziging van de bediening, anders zijn er straks niet voldoende stammen voor het proefbedrijf. |
16-02-2012 10:40:36 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Ah, dan heb ik die dus zien rijden zojuist. Ik zal mijn post in OD topic even editten. |
16-02-2012 12:35:22 | ||
---|---|---|
train85
|
Straks tussen 13.30-14.45 uur DDZ op spoor 2B te Asd. Laatst bewerkt door train85 op 16-02-2012 14:14, reden: tijdsaanpassing |
16-02-2012 13:57:36 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hoelang duurt de ombouw van Faiveley naar DOM? Dag of twee? Was even benieuwd. Choo choo..... |
16-02-2012 15:09:03 | ||
---|---|---|
john563
|
morgen ben ik weer eens op mijn werk,maar inderdaad ze wilden van de sleutels af, je rijrichting word meen ik ook vastgezet, zit ik alleen nog te denken aan de parkeerstand, maar ik morgen kijken... |
16-02-2012 15:11:01 | ||
---|---|---|
john563
|
Quote was dat maar het enigste, moet nog veel meer gebeuren. De 7538 is de enige die helemaal klaar is..... |
16-02-2012 15:49:50 | ||
---|---|---|
glenn189
|
QuoteRijrichting vast zetten snap ik niet helemaal, wat is daar het nut van, als je problemen heb tijdens het koppelen of zo kan je niet ff 2 meter terug zetten om opnieuw te proberen, zou betekenen dat jej helemaal moet ombouwen naar de andere cabine, ik snap hier de logica niet van, of zie ik het verkeerd. |
16-02-2012 16:13:31 | ||
---|---|---|
maigoda
|
De rijrichting zelf wordt niet vastgezet, de losse rijrichtingskruk wordt in het blok vastgezet zodat die er niet meer uitkan. Normaal moet je namelijk naast de stuurstroomsleutel ook de rijrichtingskruk meenemen naar de andere zijde. Nu wordt in elke cabine gewoon een rijrichtingskrukje vastgezet in het blok zodat je dan niet meer hoeft heen en weer te lopen. Dat is ook een van de redenen dat er een DOM-sleutel op is gekomen. Dan hoef je niet meer fysiek om te bouwen. Dan kun je aan de ene kan platgooien en bij kopmaken kan de opstappende machinist meteen zo gaan staat dat hij bij de andere cabine is en meteen weer opbouwen. In feite dus zoals dat bij VIRM, ICM, SGMm en SLT ook al kan. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 16-02-2012 16:15 |
16-02-2012 17:28:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, klopt. Ik verneem ook dat er een stand 'gereed continu' is ingebouwd. Geef het maar door zonder precies te weten wat het betekent, maar kennelijk had DDAR dat niet en stellen als VIRM etc. wel. |
16-02-2012 17:52:49 | ||
---|---|---|
glenn189
|
QuoteDat verklaart het 1 en ander idd, ik ben bekend met de manier van opbouwen van het materieel, kon alleen het "vastzetten" van de rijringcting niet plaatsen, maar gaat dus alleen op het pokie wat vast gezet wordt in de houder. Merci |
16-02-2012 23:07:52 | ||
---|---|---|
train85
|
Hier foto's te vinden: http://www.flickr.com/photos/treinflorian/sets/72157629349056541/ |
16-02-2012 23:26:05 | ||
---|---|---|
plant
|
Zo te zien zijn alle balkon-vierzitters komen te vervallen? Zou jammer zijn, ik hou d'r wel van om niet dat gebabbel van alle dagjesmensen aan te moeten horen... Youri |
16-02-2012 23:29:13 | ||
---|---|---|
train85
|
Op sommige plekken wel klapstoeltjes. |
17-02-2012 01:23:45 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Ik heb nog wat twijfels over een "gereed continu***". Als het Faively-blok gehandhaafd is en alleen het stuurstroomslot is vervangen door een DOM-slot, dan is een gereed-continu niet mogelijk. Dat kan alleen als het Faively-blok geheel is vervangen door losse schakelaars en de stroomafnemers continu op blijven staan. Dan is het mogelijk om gereed-continu te schakelen en aan de andere zijde direct weer "op te bouwen". *** in die stand blijft alles in staan: hoogspanning, ventilatie/verwarming, verlichting en geopende deuren blijven open. Na het plaatsen van de DOM-sleutel kun je in feite meteen wegrijden als de deuren gesloten zijn. Groetjes, Emiel |
17-02-2012 06:24:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik mag hopen dat er dan net zoals bij V-IRM een slaapstand op zit die na x aantal tijd geactiveerd kan worden. Zou anders lekker mileu-onbewust zijn voor de "zuinigste" dubbeldekker. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-02-2012 08:19:17 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
Quote Doet me heel erg denken aan de oude Belgische M5'en. Kaal, ruim opgezet, massavervoer. |
17-02-2012 08:23:37 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
kaal: jouw mening ruim opgezet: zoiets heet intercity massavervoer: dat heet een trein... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-02-2012 09:28:44 | ||
---|---|---|
train85
|
NS mag u mededelen dat er op vrijdag (vandaag), maandag en dinsdag van 10-1430 uur er een DDZ zal staan te Asd spoor 2B. Of mensen buiten kantoorpersoneel om ook de trein mogen bezichtigen dat weet ik niet precies. Maar er loopt zeker NS personeel rond en vraag het vriendelijk en ze laten je wellicht wel effe kijken. Dit allen onder voorbehoud. |
17-02-2012 09:41:36 | ||
---|---|---|
kniesoor
|
QuoteDat is inderdaad ijn mening ja. |
17-02-2012 11:05:29 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote Bedankt voor de tip. Je kan inderdaad even naar binnen lopen:). Erg stijlvolle trein zeg van binnen, ziet er prachtig uit. En het zitcomfort is absoluut IC waardig:). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-02-2012 11:20:59 | ||
---|---|---|
mren
|
Woensdag te zien op spoor 7 te Gvc, donderdag spoor 9 Gvc, beide dagen tussen de spitsen. Vrijdagochtend opnames NS-reclame te Gv (met de onvermijdelijke N&S) 27-02 eerste inzet gepland in de 2600. |
17-02-2012 13:51:41 | ||
---|---|---|
koosmat64
|
Zo, ziet er op het eerste gezicht goed uit zeg! %02% |
17-02-2012 14:54:16 | ||
---|---|---|
john563
|
oke daar is ie dan, er is een los domslot in de stuurtafel, een knop op het faiveley blok, en een knop op de parkeer schakelaar, met los domslot. De berijfstoestanden: Rijden slapen parkeer gereed continu schoonmaak 60 minuten. Om deze reden mag DDZ NIET gecombineerd worden met DDAR. |
17-02-2012 14:55:34 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Is niet combineren ook echt niet combineren, of mag slepen wel? Met vriendelijke groet, Robin |
17-02-2012 14:58:16 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Waar gaat de ICE 123 en 125 dan naar toe? |
17-02-2012 15:02:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Niet elektrisch gekoppeld, en ik weet niet of ddar de mogelijkheid heeft om alleen mechanisch & pneumatisch te koppelen... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-02-2012 15:11:28 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteICE gaat voor natuurlijk. Dus komt de ICE eraan, dan gaat de DDZ effe naar spoor 76 of 77 te Dgrw voor de poort. |
17-02-2012 15:23:00 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteZoals bij elke koppeling kan het elektrische gedeelte afgesloten worden. Dan hou je dus de mechanische en pneumatische koppeling over. Gr Joop mcn Lls |
17-02-2012 18:02:12 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Bij het bekijken van de 7538 viel me op dat de stoelen in de eerste klasse iets versteld kunnen worden met een knopje naast de stoel. Heeft wel wat weg van het systeem in een vliegtuig. Foto van een stoel in normale positie en een stoel maximaal versteld: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2012_0387.jpg En in tegenstelling tot de modernisering van bijvoorbeeld ICR en ICM zijn er dit keer geen nieuw bakcodeplaatjes en -nummers aangebracht. Toch ook wel opvallend. |
17-02-2012 18:28:23 | ||
---|---|---|
5431
|
Opvallend: de stoelopstelling is bijna overal asymmetrisch. Volgens mij is dat niet eerder zo gedaan, weet iemand wat het idee daarachter is? |
17-02-2012 19:45:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Wat is de reden dat deze er mogelijk zal staan? Instructie voor NS personeel? Maar vaak gebeurt dit op een spoor, los van een perron lijkt me? Laatst bewerkt door aarclay op 17-02-2012 19:45 Choo choo..... |
17-02-2012 19:52:36 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Het is zeker niet voor instructie, dan hadden we er niet zo vrijblijvend in kunnen lopen. Misschien wel een soort reclame, misschien wel gewoon voor de stpl om er kennis mee te maken. Dat weet ik ook niet. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
17-02-2012 19:55:49 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Volgens mij was het idee daarachter dat het daarmee makkelijker werd om contact te hebben met de reizigers aan de andere kant van het gangpad. |
17-02-2012 20:05:33 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Zie ik dat nu goed op de foto van Martijn http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2012_0387.jpg dat er ook eerste klas klapstoeltjes zijn? Laatst bewerkt door kevinevers op 17-02-2012 20:06 |
17-02-2012 20:10:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ja, dat klopt. Wel geniaal bedacht, hoewel ik het idee heb dat deze zelden gebruikt zullen worden. Choo choo..... |
17-02-2012 20:55:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zo gek is het nog niet, voor een overvolle trein toch nog een extra zitplaats! (overigens best geinig om te zien dat de mock-up van tich maanden terug weinig veranderd is!). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 17-02-2012 20:55 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-02-2012 21:13:56 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Ah, ze proberen het weer eens. |
17-02-2012 22:50:34 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Doel je op ICK? Want verder ken ik geen materieel met een knopje de laatste jaren. Verder is een verstelbare stoel wel een meerwaarde voor de eerste klasse, en is het gebrek daaraan bij ICRm een beetje onnodig gebleken. |
17-02-2012 23:28:48 | ||
---|---|---|
thom
|
ICM had het voor de moedernisering ook. |
18-02-2012 00:44:51 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Nee, dat had een knijphandeltje voor in de armleuning onder de evt. asbak. Hij heeft het over een knopje. Verstelbare stoelen in het algemeen heeft al het ic mat incl. VIRM behalve dus ICRm. |
18-02-2012 01:26:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe 7804 sinds 24-11 (wordt 7502), 7805 sinds 2-1 (wordt 7506), 7808 sinds 31-1 (wordt 7526) en 7830 sinds 28-10 (wordt 7536) in Haarlem. Laatst bewerkt door broek53 op 18-02-2012 09:06 |
18-02-2012 08:42:39 | ||
---|---|---|
roadrunner
|
Weet je hier wellicht ook de samenstelling van? De stammen hebben namelijk enkele onbekende bakken in de matsms, en ik wil graag de correcte nummers overzetten naar DDZ. |
18-02-2012 12:06:20 | ||
---|---|---|
martijnham
|
In het kader van de opvallende zaken. Een geheel vernieuwde trein die anno 2012 geen front en sluitverlichting heeft met LED: http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/2012_0342.jpg Zit daar nog een gedachte achter? Laatst bewerkt door martijnham op 18-02-2012 12:06 |
18-02-2012 12:12:25 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Enige die ik zo 1-2-3 kan bedenken is kostenplaatje. Gr Joop mcn Lls |
18-02-2012 13:07:30 | ||
---|---|---|
stefanuzz
|
De DDZ was toch zo duurzaam? Schijnbaar had het dus nog duurzamer gekund. |
18-02-2012 15:33:09 | ||
---|---|---|
bjornl
|
"Duurzaam" is niet alleen het energiegebruik in bedrijf, maar ook energiegebruik voor verwerking na bedrijf en vervaardigen van vervanging (+ grondstoffengebruik). |
18-02-2012 19:10:07 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Ik gok dat aan de verlichting gewoon domweg niks gebeurd is zal wellicht later nog een keer komen. Andere fittinkjes plaatsen lijkt me ook geen mega-klus, dat kan ook als CW tijdens een reguliere onderhoudsbeurt. Behalve SLT en wat goederenlocs heeft er toch nog niks LED-verlichting? |