07-12-2009 13:32:46 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Dat was toch niet in een stiltezone hè?! %08% |
07-12-2009 14:24:04 | ||
---|---|---|
davidov08
|
Stiltezone in een DD-AR? %08% |
07-12-2009 14:40:53 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
QuoteHaha, nee lekker in de motorwagen! Zei zaten in de 1e klas, en ik 2e klas bij dat deurtje, maar om een of andere reden stond dat deurtje de hele rit half open, dus kon mijn geintereseerde oren openen!;) Laatst bewerkt door admin op 07-12-2009 19:47, reden: Quote ingekort |
09-01-2010 17:16:30 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Vandaag is DDAR 7865 gespot, is het drietje alweer voorzien van een mABk? Laatst bewerkt door spiketrain op 10-01-2010 09:28 |
09-01-2010 17:34:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zou goed kunnen, de herstelde 7737 is alweer een tijdje geleden afgeleverd door Hlm en naar Ldd gegaan. |
09-01-2010 17:41:01 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Ik zag het drietje gistermiddag nog als stoptrein Ut-Zl rijden, dan zou die wisseling loc-mABk gisteravond/vannacht plaatsgevonden moeten hebben. |
10-01-2010 11:01:15 | ||
---|---|---|
keesje
|
Inderdaad, afgelopen week stond de 7365 in ieder geval nog in deze hoedanigheid in T&T. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook nog de 7365 was en inmiddels wel al de 7865. Gaan we komende week eens even checken. |
10-01-2010 15:15:18 | ||
---|---|---|
rh_ii
|
Vanochtend stond het DD-AR drietje te Ut gereed als 57nogiets richting Ledn, dus hij bestaat nog (aannemende dat het de 7365 was en ze niet stiekem een andere hebben gemaakt) Overigens is het vandaag lekker rustig in de treinen, alles gaat gemoedelijk z'n gangetje. Bas |
10-01-2010 15:41:08 | ||
---|---|---|
mren
|
Kwestie van reizigers bang genoeg maken zodat ze zich wel twee keer bedenken met de trein te reizen %03% |
11-01-2010 00:02:04 | ||
---|---|---|
raoul1
|
mddm 7737 stond nog keurig in Leidschendam hedenavond. |
11-01-2010 10:47:46 | ||
---|---|---|
Lenney
|
Vanmorgen reed DDAR 7365 trein 4029 te Nwk. |
16-01-2010 20:36:01 | ||
---|---|---|
superboer
|
Nu is het dan toch zover: De 7865 stond vanmiddag in Amersfoort%02%. |
17-01-2010 18:48:00 | ||
---|---|---|
CB
|
Ja en wat is er met die trein? Laatst bewerkt door spiketrain op 17-01-2010 18:49, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
17-01-2010 18:54:00 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Dat was dus het DD-AR drietje, wat verlengt is naar een viertje. De loc is dus vervangen door een mAbk. 'Okeh' |
18-01-2010 23:37:43 | ||
---|---|---|
CB
|
oww okok, ik begreep het even verkeerd! |
08-03-2010 15:49:31 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Het is een poos geleden, maar ik ben wel erg benieuwd hoe het ermee voorstaat. 1. Zijn ze al begonnen met het revisie van het brandstel die opgeknapt is als MDDM? 2. Als ze ermee begonnen zijn, waar neer zal de eerste dan af zijn? 3. Zijn er al foto's van het verbouwing van DDZ? 4. Wat is het inzet gebied van het DDZ voor in de toekomst? Ik neem aan dat hij de resterende intercity en snel treindiensten gaat rijden? (bijvoorbeeld de intercity,s uit Flevoland naar schiphol (3700), Amsterdam (3900) en Utrecht (4900) Laatst bewerkt door Joey666 op 08-03-2010 18:44 |
08-03-2010 16:25:13 | ||
---|---|---|
wadloper96
|
Volgensmij is het inzet rond randstad:D. net zoals nu... |
08-03-2010 16:30:14 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
tijdje geleden alweer half jaar geleden stond de MDDM die er als proef voor gebruikt gaat worden er zo bij in Haarlem (zal inmiddels wel wat verder zijn) http://www.flickr.com/photos/23128087@N04/sets/72157622399969052/ |
08-03-2010 17:19:24 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Zo, die zit mooi strak in lak. Laatst bewerkt door spiketrain op 08-03-2010 17:22, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
08-03-2010 17:23:28 | ||
---|---|---|
mark
|
QuoteNee, DDZ wordt voor zover ik weet voornamelijk in IC-diensten ingezet, in plaats van de stoptreinen die DD-AR nu voornamelijk rijdt. |
08-03-2010 17:56:31 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Er zijn zat IC-diensten in en rond de Randstad hoor... |
08-03-2010 18:02:25 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
2200,1500,4500,2600 enzovoort dat zijn we dan wel weer he |
08-03-2010 18:32:17 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Wat dacht je van de IC-diensten op de Flevolijn (3700 en 3900)? Daar wordt nu voornamelijk DDAR ingezet, dus ideaal voor DDZ. Zeker met de frequentieverhogingen daar in het kader van PHS, zal daar wel flink wat extra dubbeldeks IC-materieel nodig zijn. De 2200 lijkt mij straks (samen met de 'nieuwe' 2100 via Hlm) weer een mooie serie voor integrale inzet van VIRM. |
08-03-2010 19:30:07 | ||
---|---|---|
ns1700
|
ja. dag, ik zie hier in het weekend al minstens 10 keer per uur al VIRM langsrijden. DDZ is erg geschikt voor de 2200. met name doordeweeks voor vervanging van DDM-1 en VIRM-VI |
08-03-2010 19:30:59 | ||
---|---|---|
Joff-10242
|
Ik ben benieuwd of ze dan ook sporadisch in de (10)500/(10)700 terechtkomen. |
08-03-2010 19:43:06 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteIk zie eigenlijk zo snel geen direct verband tussen de huidige inzet van DDAR (in sneltrein- of IC-diensten) en de toekomstige inzet van DDZ. Er roepen hier veel mensen dat DDZ zo geschikt zou zijn voor bepaalde series, maar waarom dan? En waarom VIRM daar dan niet? DDZ wordt IC-materieel dus kan straks in principe in iedere IC-dienst worden ingezet. Waarom zou er bijvoorbeeld geen DDZ in een serie als de 1900 kunnen rijden, of VIRM op de Flevo/Hanzelijn? |
08-03-2010 20:24:18 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik zie DDZ als een wat lagere "klasse" IC-materieel dan VIRM, omdat er volgens mij wat krappere stoelen in komen dan in VIRM. Maar misschien zie ik dat verkeerd ... We zullen wel zien waar het uiteindelijk ingezet wordt. |
08-03-2010 20:25:30 | ||
---|---|---|
mat64
|
als het kwa comfort nog slechter gaat worden dan de virm word het een ramp behalve de 9500 serie die is 'iets' beter Laatst bewerkt door spiketrain op 08-03-2010 20:34, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
08-03-2010 20:39:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het een idee om met de eeuwig blijvende comfortdiscussie (maar nooit iemand hetover eens wordt) maareens te wachten tot die dingen uberhaupt af zijn...? %08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
08-03-2010 20:40:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van mij mag het, maar speculeren over de inzet van DDZ heeft echt geen enkele zin, althans niet als je er iets serieus mee wilt. Ook al zou men nu al een idee hebben waar men met wat heen wil, dan nog weet je zeker dat als het spul werkelijk komt, het anders zal zijn. Meest recente voorbeeld: SLT. Daar heb ik sinds 2006 drie verschillende instroomschema's van gezien, en in geen van die schema's kwam ooit Rhenen voor de eerste jaren, wel de Flevolijn. En ziet... |
08-03-2010 21:03:22 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik realiseer dat mijn veronderstelling over het comfort van DDZ inderdaad nogal voorbarig was en ik neem deze dan ook terug Laatst bewerkt door luytjes op 08-03-2010 21:03 |
08-03-2010 21:34:03 | ||
---|---|---|
maurits
|
Nu wil ik geen nieuwe comfortdiscussie starten, maar het huidige slechte reizigerscomfort van DDAR ligt vooral aan de harde groene banken en de luidruchtige ventillatieroosters. Qua rij-eigenschappen vind ik het best prettig materieel, DDAR heeft in ieder geval betere rij-eigenschappen dan VIRM 1 t/m 3. Dus als NS in staat is om in het nieuwe DDZ goede stoelen met voldoende beenruimte en een behoorlijke klimaatbeheersing te bouwen, kan dit materieel zich zeker meten of wellicht nog beter zijn dan het VIRM. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
08-03-2010 22:48:03 | ||
---|---|---|
manuel25
|
Zeker, maar denk dat het toch geschikter is voor de welbekende stoppercities, aangezien DD-AR aanzienlijk sneller optrekt dan IRM. Verder hoor ik nooit een reiziger klagen over VIRM in IC diensten. In Friesland noemt men het zelfs geluk hebben! |
08-03-2010 22:57:36 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ja, dat klopt. Maar ik zou het ook wel in andere intercity diensten zien. De vraag die mij ook nog rest: De Stoptrein/Sneltrein diensten die DD-AR nu rijdt, worden die dan vervangen door SLT/Mat'64/SGMm? En dat ze in Friesland van geluk spreken wanneer daar V-IRM zit, kan ik over meepraten. Mijn familie, die regelmatig hier met de trein komt, hebben meestal ICM(m). Wanneer ze V-IRM hebben, zijn ze daar erg tevreden mee, omdat die treinen niet vaak naar het Noorden gaan. |
08-03-2010 23:20:27 | ||
---|---|---|
jorgo
|
In de pakken speculaas over de inzet moet men er tenminste rekening mee houden dat DDZ minder capaciteit gaat hebben dan DDAR. De stoelen staan vanzelfsprekend verder uit elkaar, in de tweede klasse ongeveer op de afstand van de huidige eerste klasse. (Dat leidt uiteraard tot 'Wandsitze' maar het doel heiligt de middelen. Sowieso blijven de beide klassen niet per se op hun huidige positie.) Een en ander is af te lezen uit de eerder in dit draadje gelinkte plattegronden. Dus de drukste DDAR-(stop-/snel-/IC-)treinen die volledige bezetting hebben, kunnen niet door DDZ worden vervangen, tenzij met meer rijtuigen. Dat zal ongetwijfeld niet overal mogelijk zijn, nog los van de geplande stamsamenstellingen. Alleen dat al maakt een verschuiving naar andere IC's een logische zet. |
09-03-2010 06:46:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
ik weet dat nog niet zo zeker hoor... Een coach opstelling heeft toch echt minder ruimte nodig dan vis-a-vis, ooit gezien hoeveel ruimte er verloren gaat onder zo'n bank? Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-03-2010 07:49:17 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Kijk dan gewoon even op die plattegronden, daar kan je zien dat er aanmerkelijk minder zetels terugkomen. |
09-03-2010 13:40:31 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
QuoteDit zal ik in elk geval maar gelijk de kop in drukken, want wanneer de 2100 via Haarlem gaat, wordt deze in Asd gekoppeld aan de 2200 om de spooropstelling compleet te krijgen. Dus dit zal wel integraal VIRM worden. Wat ze met de 2600 doen, weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat ze die aan de 3900 koppelen, die dan start/eindigt in Asd (de 13900, Asd - Gvc, neemt dan immers het stokje ove rop Asd-Hfd). Een andere optie is een koppeling 2600-1500 en 4500-3900, maar goed... dat laatste is ook één groot brok speculaas. Laatst bewerkt door ruysdael op 09-03-2010 13:43 |
09-03-2010 20:13:52 | ||
---|---|---|
floriss
|
Quote DDAR of straks DDZ is nu nog sneller dan VIRM, wat gezien de inzet de drukke stoptreinen in de Randstad ook logisch is. Uiteindelijk wordt DDZ net zo snel of net zo traag, net wat je wil, als VIRM. DDZ gaat van 4 naar 6 rijtuigen zonder extra motorvermogen en de 1700'en rijden straks geen diensten meer met DDZ dus die motorcapaciteit vervalt ook. Puur in theorie kunnen VIRM en DDZ straks in een gemengd bedrijf worden ingezet. |
09-03-2010 21:36:24 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Elke DDZ stam/stel moet het doen met 1 mDDM(m). Maakt niet uit het stel/stam 4 of 6 rijtuigen heeft. Een mDDM heeft het vermogen van 2400KW. Even veel als een VIRM-VI. Dus een DDZ-IV is dus in theorie sneller als een VIRM-VI en een DDZ-VI(en misschien ook een VIRM-IV), |
09-03-2010 21:50:51 | ||
---|---|---|
mren
|
Enkel vermogen zegt niet zo veel hoor... |
09-03-2010 21:56:03 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Ja dat is ook zo. Maar ik weet niet hoe zwaar een DDZ rijtuig/stam/stel wordt. Dit is in mijn ogen het enige wat ik kan vergelijken met V-IRM. EDIT: Ik kan ook niet aan de koppel cijfers komen. Lijkt me dat deze met een mDDM hoger is dan een V-IRM. Laatst bewerkt door Lucchese op 09-03-2010 22:00 |
09-03-2010 22:36:22 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteIn een van de bijlagen van de adviesaanvraag voor de drgl 2010 stond o.a. een stukje over "Robuust Amsterdam". Het volgende stukje tekst hieruit geeft al enigzins een indruk wat voor koppelingen je kunt verwachten: "Om toch een robuuste en daarmee beheersbare dienstregeling mogelijk te maken, stelt NS een aantal maatregelen voor om de spoorbezetting Amsterdam robuust te maken. NS wil verschillende corridors/richtingen “ontvlechten” en afwikkelen via ‘eigen’ perronsporen, de vertrektijden van sommige treinseries wijzigen, en bepaalde doorverbindingen ‘over’ Amsterdam veranderen." Wat er verder nog over instaat over doorkoppelingen (en dingen die ze juist niet koppelen): - treinen uit Bkl/Ut door naar Utg/Amr - sprinter uit Almo door ri. Shl - treinen uit Hlm gaan naar twee eigen perronsporen, volledig vrij van alle andere richtingen. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 09-03-2010 22:37 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-03-2010 10:11:54 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Afgezien van het feit dat de Sprinter uit Almo nu nog keert in Asd, is dat toch gewoon de huidige situatie? Je zou hier uit op kunnen maken dat de 2100 en 2200 waarschijnlijk één gezamenlijke omloop krijgen - maar dat zegt nog niets over de materieelinzet. DDZ en VIRM zullen beiden geschikt materieel zijn voor deze series. |
28-04-2010 22:30:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Afgevoerd zijn officieel de Bv 280 7208 (zeer zware brandschade in maart 2006), Bvk 270 7040 (bots met de 419 in januari 2009) en 270 7079 (botsschade in juni 2009). Laatst bewerkt door broek53 op 28-04-2010 23:16 |
28-04-2010 23:00:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ik neem aan 2807208. |
28-04-2010 23:09:56 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Ik zie de 7878 ook al enige tijd op de werkplaats bivakeren. Is er kans dat die nog is terugkomt? Kan ook als 7378 of 7478 natuurlijk. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
15-05-2010 16:33:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De verwachting is dus dat eind 2010 de eerste DDZ stam opgeleverd zou moeten zijn. Hoe staat het nu met de ombouw van de bakken die in Hlm staan? Ik denk dat er al begonnen moet zijn met de bouw van het interieur? Is er bekend hoe de status nu is? De low-res foto's die eerder gepost waren waren de stand van een ruim halfjaar geleden overigens. Choo choo..... |
30-06-2010 17:42:16 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
En toen waren we weer twee maanden verder %08% Nog steeds niets bekend? |
30-06-2010 17:45:07 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
nope, en dat blijft voorlopig ook zo, er word momenteel niet veel gedaan, behalve het plaatsen van 2 aircobakken in het dak, welke net zoals de V-IRM zullen gemonteerd worden. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-06-2010 18:18:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik denk eerder dat ze nog druk bezig zijn met het definitieve ontwerp en het design voordat ze met echt met de bouw gaan beginnen van de DD-AR -> DDZ. Laatst bewerkt door aarclay op 30-06-2010 18:18 Choo choo..... |
30-06-2010 18:18:37 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Pas wanneer ICM gemoderniseerd is, zal DDZ pas echt aan de beurt komen Het definitieve ontwerp is ook nog niet rond, vooral qua interieur. Er staat daarom een afgesloten bak van een DD-AR die ze als mock-up gebruiken in Hlmwph, om meerdere soorten interieur te proberen, en NS uiteindelijk de keuze te laten maken. Laatst bewerkt door TheKnitter op 30-06-2010 18:20 |
30-06-2010 18:34:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dacht het niet, als je had opgelet tijdens de excursie dan had je gezien dat ze in week 23 er in gingen (als je de aircobakken bedoeld tenminste). Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-06-2010 18:35 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-06-2010 18:51:56 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Ja, die aircobakken gingen bij de kopbak die betrokken is bij de aanrijding met V 419 erin, als proef. Maar het algehele revisie/renovatie proces begint pas echt als ICM afgerond is. |
30-06-2010 19:13:28 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
klopt helemaal, tenminste, ik geloof dat ze gewoon hem achter de laatste ICM er in gooien, zoiets had ik begrepen (heb je straks dus ICM en DDZ naast elkaar in de werkplaats). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 10:01:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
De Telegraaf is ook half wakker geworden (anyone? stiltecoupé's?): NS-werknemers zwijgen opgelegd Praatverbod in delen van trein door Harry van Gelder AMSTERDAM - In het diepste geheim werkt de NS aan een totaal andere inrichting van oude dubbeldekstreinen. Zo komen er beneden meer staanplaatsen door banken dwars in het rijtuig te plaatsen. En in grote delen van de trein mag straks niet langer worden gepraat of getelefoneerd. De NS heeft verregaande plannen om de dubbeldekkers anders te gaan inrichten... Fluisteren en naar muziek luisteren mag slechts als medereizigers er geen last van hebben. Zones De treinen worden ingedeeld in verschillende zones. De zone 'werken en rust' op de bovenverdieping en de zone voor 'ontmoeten en gezelligheid' beneden. Deskundigen hebben hun twijfels bij het concept. De treinen zijn in de spits zo vol, dat reizigers waarschijnlijk geen keus hebben een geschikte zone te zoeken. Ze mogen van geluk spreken als ze een zitplaats bemachtigen. De grote vraag is ook hoe de NS dit gaat handhaven. En wat te doen met kinderen die in dubbeldekkers liefst bovenin zitten? Uit vertrouwelijke stukken blijkt dat reizigers volgens de NS meer stille plaatsen in de trein willen. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 10:41:22 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
RTL is ook geabonneerd op de Telegraaf %08% Teletekst: Quote Interessant dat ze het ruwweg over 'dubbeldekstreinen' hebben. Alsof VIRM ook gemoderniseerd wordt Wordt dat dan VIRZ %08% P.S.: Het nieuws verspreid zich razendsnel, ook Nu.nl is op de hoogte, aldus http://www.nu.nl/binnenland/2282395/ns-gaat-oude-dubbeldekkers-moderniseren.html |
01-07-2010 10:42:46 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
V-IRM word ook gemoderniseerd direct na het DDZ-project, betreft de V-IRM 1 serie. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 10:43:14 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Op 3FM werd al een toelichting gegeven en dat klonk toch wat minder negatief. Over die handhaving hebben ze trouwens volkomen gelijk. |
01-07-2010 10:43:25 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Opvallend vind ik dat er gesuggereerd wordt dat je in de niet-stiltecoupé's dus muziek mag afspelen waar anderen last van hebben. Volgens mij is dat altijd al verboden geweest. |
01-07-2010 10:45:58 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Quote Tja, dat komt in de zelfde leeftijdsklasse, zo onderhand... Wel interessant is het feit dat het tijdstip van ingebruikname zo wisselt. De Telegraaf heeft er helemaal niet over, volgens RTL eind dit jaar en volgens Nu.nl eind volgend jaar %08% P.S.: Nu.nl is trouwens wel iets gespecificeerder; "...de oude dubbeldekkers die op de stoptreintrajecten rijden..." & "Na de verbouwing worden ze ingezet als intercitytreinen..." Laatst bewerkt door RSK-Mat92 op 01-07-2010 10:48, reden: P.S. |
01-07-2010 10:50:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
ach, het zijn allemaal roddelaars, mijn pa werkt bij een van die (zeg niet welke, maar wakker zijn ze er niet) en ze hebben daar zo drastisch lopen bezuinigen op personeel dat ze er geen ene moeite meer voor doen om er wat fatsoenlijks van te maken... Maar back on-topic! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 11:01:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Wie wilt gieren van het lachen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7083489/__Praatverbod_in_delen_van_trein__.html?p=17,2 Kijk daar maar even, bij het werkstuk van een 10-jarige (lijkt er op): Foto's van de benedenverdieping als boven en v.v. Erg jammer van de pers... Wat ik overigens wel grappig vind: in duitsland is het juist een luxe als je mag praten in de trein, daar geld de regel dat je zo stil mogelijk moet zijn tenzij anders aangegeven is. (zo-hoort-het-nou-nederland-maatregel) Laatst bewerkt door dlm4yjp op 01-07-2010 11:03 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 11:10:01 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Dat is in strijd met de huisregels van NS en sowieso onfatsoenlijk |
01-07-2010 11:15:15 | ||
---|---|---|
Duitje
|
Die interieurfoto van de DDAR is gemaakt in de 7402 %08% Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR |
01-07-2010 11:17:43 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Quote Dat is ergens in eind 2011/begin 2012 meende ik. ICM moet eerst klaar zijn in Haarlem. Zit een zeer kleine overlapping in qua binnen name met DDZ en klaar zijn van het ICM |
01-07-2010 11:26:44 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ach, ik vind het allang leuk dat er een Bvk is met een Traxx panto op het dak (zie foto) en dat een V-IRM word aangezien als DDAR %08% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 12:01:53 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
Quote...nog een fail van de telegraaf. Wie zet bij een DD-AR verhaal nou een VIRM. En je zet er helemaal geen VIRM bij die in Duitsland staat Met dat verhaal over stil zijn in de trein in Duitsland ben ik het niet mee eens. Er staat niks daarover aangegeven, en praten mag daar gewoon. Daar zijn er gelukkig niet van die ''stilte'' coupes...%02% Alleen in sommige treinen (Zoals IC & ICE) zijn er wel ruimtes in de 1e klas waar dat niet mag. Laatst bewerkt door HZwoferink op 01-07-2010 12:03 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
01-07-2010 12:07:34 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
lees het reglement maar is eens door staat er echt in, maar het valt mij sowieso heel erg op dat het in Duitsland stiller is in de treinen Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 12:25:07 | ||
---|---|---|
nicospilt
|
Aan de andere kant zijn Duitse overwegen weer een stuk spannender: http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CBwQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.telegraaf.nl%2Fbuitenland%2F7082110%2F__Klas_kruipt_onder_spoorbomen_door__.html%3Fp%3D18%2C1&rct=j&q=duitse+lerares+gesloten+overweg+kinderen&ei=iGssTISaFIbuOfy07PkI&usg=AFQjCNGqEbwVPzTPwd54MQWS-EI0iIerBQ |
01-07-2010 12:27:08 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Daar weet ik vanaf, had ik gisteren al in de shout gezet Maar we moeten denk ik weer on-topic verder. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 13:22:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Erg leuk dat ze dit nieuws in de media brengen, maar dit zelfde nieuws hadden ze in december ook al de pers ingegooid. Choo choo..... |
01-07-2010 13:30:29 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote De Bvk is sowiezo een DDM-1 stuurstand, en zou de panto niet ook gewoon die voor het hulpmotortje van een DDM-1 zijn en toevallig omhoog staat, i.p.v. een Traxx-panto? Of men moet de panto van de DDM-1 dus echt doelbewust vervangen hebben voor een Traxx-panto, maar mij lijkt dit plaatje wel te kloppen. Laatst bewerkt door treintim op 01-07-2010 13:33 |
01-07-2010 13:54:45 | ||
---|---|---|
treinfan
|
de stroomafnemer zit niet op de plek waar die bij een DDM-1 Bvk zit (tenminste, ik heb nog nooit een Bvk gezien met stroomafnemer in het midden van de lengte van de bak) |
01-07-2010 14:37:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ik wou net zeggen tim, dan mag jij vaker naar Bvk'tjes gaan kijken %08% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
01-07-2010 15:09:06 | ||
---|---|---|
Chopper
|
"In het diepste geheim"? Toe maar! Het project was al een jaar bekend... Okay, niemand weet nog hoe het er allemaal precies uit gaat zien, maar alles wat er in die artikelen staat was wel degelijk allang bekend. |
01-07-2010 15:16:09 | ||
---|---|---|
treintim
|
Quote Mmm, je hebt me overtuigd van je gelijk! Was me nog niet opgevallen dat men die stroomafnemer pal in het midden van het rijtuig plaatst. |
01-07-2010 18:48:51 | ||
---|---|---|
MarkJB
|
Het is niet alleen de Telegraaf die het niet goed doet, Nu.nl heeft ook een erg relevante foto van een V'tje geplaatst Het is niet eens een dubbeldekker%08% Vaarwel Mat'64... |
01-07-2010 19:52:59 | ||
---|---|---|
idolaat
|
ach, als journalist moet je van veel een beetje weten en kun je er soms een beetje naast zitten. Hoewel een V'tje toch wel heel duidelijk geen dubbeldekker is. Als je als organisatie wilt dat er een goede foto in de krant komt kun je het beste zelf een foto bij je persbericht doen. |
01-07-2010 22:26:46 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Alle onderwerpen in de krant waar je zelf iets van af weet, kun je gemiddeld genomen corrigeren, in meer of mindere mate. Het verontrustende is dan dat de rest van de courant gevuld moet zijn met informatie die tevens te corrigeren is, maar die je voor waar aanneemt omdat je er geen verstand van hebt... Laatst bewerkt door jorgo op 02-07-2010 11:38 |
01-07-2010 23:27:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Blijkbaar doen ze niks met mijn mail :/ Choo choo..... |
02-07-2010 00:31:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Zou het heel gek zijn, dat het ze gewoon geen fluit interesseert? Het is toch een foto van een trein, denk je nou echt dat de gemiddelde telegraaf lezer dat door heeft... De uitspraak van Jorgo zegt al genoeg %08% Laatst bewerkt door thom op 02-07-2010 00:31 |
02-07-2010 10:29:16 | ||
---|---|---|
idolaat
|
Quote Op de gemiddelde krant komen honderden mails binnen. Die komen meestal niet eens bij de redactie terecht. |
02-07-2010 10:36:35 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
redactie-i@telegraaf.nl krijg je meestal binnen 24 uur antwoord. Althans, heb ik regelmatig gekregen. |
02-07-2010 10:44:26 | ||
---|---|---|
idolaat
|
OT: Ik vrees dat ik één van de weinige journalisten ben die wel iets van treinen weet, maar daar heb ik voor mijn programma weinig aan. |
04-07-2010 13:08:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik doelde op de nu.nl redactie Choo choo..... |
04-07-2010 14:21:41 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
Ik vond op flickr trouwens nog een foto van de mock up in haarlem. http://www.flickr.com/photos/cklx/4672080532/ wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
04-07-2010 15:05:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat is hem dus niet. Dit is de schadebak die brand heeft gehad, en word compleet door structon (%05%) technisch hersteld. Het enige DDZ is tot nu toe een Abv'tje... Deze heeft momenteel een houten vloer zodat ze gemakkelijk de stoelen kunnen verplaatsen en zogeheten "blind-spots" kunnen weghalen e.d. Deze mddm zal later, wanneer het prototype definitief goedgekeurd word wel bij het DDZ project betrokken raken. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-07-2010 18:02:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Strukton doet tegenwoordig wel meer van dit soort klusjes, netzoals revisie van componenten. Vergeet daarbij ook niet dat Strukton van NS is... |
05-07-2010 22:46:32 | ||
---|---|---|
mren
|
Strukton is verkocht aan Oranjewoud. Laatst bewerkt door mren op 05-07-2010 22:46 |
05-07-2010 22:50:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Gezien het bericht op hun eigen site is dat nog geen feit maar is men in onderhandeling. http://www.strukton.com/nl-nl/Recent/Archive/Pages/NSGroepNVenOranjewoudNVonderhandelenoververkoopvanStruktonGroepNV.aspx |
07-07-2010 06:44:20 | ||
---|---|---|
mdj
|
Nedtrain heeft inmiddels een aanbestedingsprocedure lopen voor goederen en diensten tbv het DDAR-project; http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=3bca0cad-b1af-4d7d-81f8-c3de2d50169d .Quote 369 bakken. Het aantal rijtuigen DD-AR is 308, incl schadegevalletjes. Dus wellicht toch nog "leven" voor DDM1? Bij twijfel: gebruik beton. |
07-07-2010 07:34:55 | ||
---|---|---|
PeterB
|
Quote Ondanks dat de kwaliteit slecht is klopt het wel plaatje wel min of meer. Die bank zit bij het huidige prototype inderdaad naast de deur (wel beneden ipv. boven), en ook qua ruimtegevoel klopt de indruk wel redelijk. |
07-07-2010 08:55:22 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteIn ieder geval niet voor eind 2012, want fase 1 is duidelijk de modernisatie van het DD-AR, waarbij schadebakken niet worden meegenomen. DDM-1 lijkt mij niet in fase 2 of fase 3 te passen (72 bakken[+3 schadebakken]). Vraag me niet welke materieelsoort(en) wel in fases 2 en 3 past/passen. |
07-07-2010 11:20:40 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Merk op dat men vooralsnog alleen iemand zoekt voor fase 1. |
07-07-2010 11:34:26 | ||
---|---|---|
rick
|
Quote Zonder de DDM stuurstandrijuigen heb je er nog 63 over. Met afvoer van die en de schadebakken zou je wel eens uit kunnen komen. late navoeging: dat komt dus precies uit met de twee DDM1 bakken die nu niet in een stam zitten (de 6675 en 6872). Laatst bewerkt door rick op 07-07-2010 17:48 |
07-07-2010 20:13:14 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij missen we dan nog wel iets voor de tractie er zijn immers maar 50 mDDM bakken. Daarnaast wil men in de toekomst geen E-loc's meer in zetten. Ik neem ook aan dat als de DDM stammen per wijzigingsblad september 2010 aan de kant gaan, deze niet bewaard zullen worden voor een revisie die pas in 2013 uitgevoerd gaat worden. Laatst bewerkt door MasterE op 07-07-2010 20:15 |
07-07-2010 21:27:40 | ||
---|---|---|
Joey666
|
misschien extra MDDM motor bakken maken of bestellen. Dan mogen er wel 20 erbij opgeteld gaan worden. Of toch stiekem de 1700/1800 locks inzetten? Ik weet het niet, maar meer dan 350 bakken is toch locs of MDDM motorbakken. |
07-07-2010 21:35:48 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Wie zegt dat DDM zijn eigen fase zou moeten hebben? Toen er, en dus kennelijk nog steeds, met een knipperlicht over gesproken werd, was het plan toch om DDM-1 gewoon koppelbaar te maken met 2/3 en dus aan te passen? Dan zou het dus niet uitmaken wat er allemaal in een stam komt. |
07-07-2010 21:39:58 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Vergeet niet dat de samenstelling van DDZ tov DDAR verlengd wordt naar 5/6 bakken (precieze aantal even kwijt). Dat scheelt al veel tractie, waardoor je enkel de motorwagens nodig hebt en alle locs niet meer nodig hebt Laatst bewerkt door raymond16 op 07-07-2010 21:57, reden: mddm = ddar |