31-07-2013 12:04:58 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ben thans bezig met een onderzoekje naar alle DDM2/3 bakken van dag 1 tot nu, daar ben ik ver mee. Echter: de 7534 is in april/mei op de baan gekomen en sindsdien vanaf 28 mei niet meer gespot. Weet iemand waar die uithangt en/of er iets mee is? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
31-07-2013 19:20:19 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Bericht met vraag, waarop het antwoord gemakkelijk in dit en andere topics gevonden kan worden, verwijderd. Groet, Spiketrain |
01-08-2013 09:30:39 | ||
---|---|---|
279
|
van het OD 31/7 van ZJ37: Uiteindelijk heeft 7866 het tot en met 5462 volgehouden en is toen naar Amf gegaan. Dat was de laatste rit dus. |
01-08-2013 12:08:15 | ||
---|---|---|
Damian
|
En staat daar samen met de 7867 |
12-08-2013 12:07:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat verscholen in het OD van heden: de laatste twee rijtuigen die nog revisie moeten krijgen, zijn tussen alle meuk op de Dijksgracht gevonden en worden naar de Zaanstraat overgebracht: het zijn de ABv 7573 en Bv 7261. |
14-08-2013 22:46:05 | ||
---|---|---|
sfj
|
Inmiddels iets verder over de 7534, deze heeft een stuurstroomstoring, remt wanneer er tractie wordt gegeven. Is hier sowieso sinds 22-7 in Ldd voor in behandeling, volgens een insider heeft men het druk daar en is er sinds 28-5 niet eerder tijd voor gevonden. Deze info voor de geïnteresseerden Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-08-2013 17:22:27 | ||
---|---|---|
j.jager
|
DDZ stel 7522 zat vandaag in de 5200/6400 aleen deze vertoonde Tbw i.p.v Tbu. Is die bestemming bij de DDZ nog niet aangepast? Aangezien Tbu al een tijdje in die opzet bestaat. |
16-08-2013 17:31:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die bestemming is kennelijk niet aangepast bij DDAR. Het is een van de weinige systemen waar bij de verbouwing helemaal niets gebeurt namelijk. Laatst bewerkt door broek53 op 26-08-2013 22:37 |
16-08-2013 17:34:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 7866 is gisteren of de nacht ervoor van de Bokkeduinen naar Haarlem gegaan. De volgende voor revisie namelijk. |
16-08-2013 18:28:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Woensdagavond om precies te zijn. |
16-08-2013 19:10:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En stel 7512 is vandaag afgeleverd , stond vanmiddag te glimmen te Hlm MCN ASD |
16-08-2013 19:16:54 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
@ j.jager en @broek53: Tbu kent het display wel degelijk, ik heb het namelijk wel eens gezien en gefotografeerd (volgens mij), maar de foto heb ik nu niet bij de hand. Als jullie er toch nog behoefte aan hebben kan ik hem proberen op te zoeken, maar inderdaad, ik heb hem woensdag ook gezien met Tbw op de display. |
16-08-2013 20:46:07 | ||
---|---|---|
hielkeNS
|
@Ricohallo dat verschilt waarschijnlijk per treinstel, want ik neem aan dat die displays niet centraal worden aangestuurd. |
17-08-2013 08:02:36 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ook ICMm rijdt vrolijk met Tbw op de displays rond, dus dat hoeft niks te zeggen |
17-08-2013 09:17:04 | ||
---|---|---|
279
|
Quote is inderdaad op het station geparkeerd, maar is nog niet voor de dienst! |
17-08-2013 10:49:37 | ||
---|---|---|
train85
|
De 7867 die op de Bokkeduinen staat maakt vandaag aantal meters op de Bokkeduinen. De Plan U 115 moet er vandaag weg naar de reinigingssporen en later op de dag gaat die weer terug. |
17-08-2013 10:55:55 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Quote Ik heb de foto gevonden, er stond gewoon Tilburg op de display, het reisinformatiesysteem kent Tbu (gelukkig) wel. |
18-08-2013 14:05:20 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Een vraag over voor diegenen die bakcodes noteren of daarin geïnteresseerd zijn. Van een groot aantal DD-AR Bv-rijtuigen heb ik zelf de bakcode genoteerd. Wel ontbreken er nog een aantal. Helaas is het niet zo eenvoudig dat de bakcodenummers gelijk oplopen met de nummers op de zijwand van de rijtuigen. Vandaar de vraag of iemand de ontbrekende nummers in deze lijst weet: http://www.home.zonnet.nl/m.haman/DD-AR%20Bv%20bakcodes.txt De ontbrekende bakcodes betreffende de rijtuigen: Bv 280 7208 Bv 280 7215 Bv 280 7233 Bv 280 7244 Bv 280 7251 Bv 280 7254 Bv 280 7257 Bv 280 7258 Bv 280 7259 Bv 280 7266 Bv 280 7269 Bv 280 7272 Bv 280 7276 Bv 280 7277 Bv 280 7281 Bv 280 7285 Bv 280 7287 Bv 280 7288 Bv 280 7289 Bv 280 7290 Bv 280 7291 Bv 280 7296 Bv 280 7297 Bv 280 7298 NB. Nu zijn de bakcodes niet altijd even goed leesbaar. Diverse cijfers zijn dichtgelopen met verf. Dus als er fouten zitten in de lijst dan hoor ik het graag. |
18-08-2013 23:25:44 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik heb de volgende vier bakcodes ooit gefotografeerd: Bv 280 7272 -> 1166.020 Bv 280 7285 -> 1166.033 Bv 280 7290 -> 1166.038 Bv 280 7297 -> 1166.045 Bakcodes van de Bv 280 7250 en Bv 280 7279 komen overeen met mijn foto's. Laatst bewerkt door taigagaai op 18-08-2013 23:26 |
19-08-2013 17:24:39 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Dank voor de informatie. Zo komt het totale overzicht steeds een stukje verder. NB. Heb je een foto gemaakt van de gegevens die op de zijwand staan vermeld of het bakcodeplaatje zelf? |
20-08-2013 08:47:25 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik heb alleen foto's gemaakt van de zijwand ivm de revisiedata die er op vermeld staan. |
20-08-2013 13:42:51 | ||
---|---|---|
edward
|
Bv 215 = 1163.016 |
28-08-2013 19:00:18 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote De 7534 is volgens de spots sinds vrijdag 23 augustus weer op de baan. Tijdens het invoeren van de spots van DDZ 7503 vandaag viel het mij op, dat deze vandaag sinds 21 juli weer van de partij is. Iemand een idee waarom deze DDZ een maand door niemand gespot is? Laatst bewerkt door sjaak72 op 28-08-2013 19:01 |
28-08-2013 21:42:31 | ||
---|---|---|
110573
|
Was dat niet instructie te Amf, of is die al uitgewisseld? Laatst bewerkt door 110573 op 28-08-2013 21:43 |
29-08-2013 08:39:31 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Op 20 augustus stond op de instructiesporen te Amf de 7508 http://www.ipernity.com/doc/310751/25609029 Laatst bewerkt door Harold27 op 29-08-2013 08:40 |
29-08-2013 12:20:44 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote De 7503 heb ik te Hlmwph een paar keer gezien de afgelopen tijd, vermoedelijk retrofit. Zal het navragen aan mijn bron bij Nedtrain. Thanks voor de info over de 7534, daar ga ik eens even achteraan reizen. Verder nog leuk om te melden is dat de baknummers echt niet heilig lijken te zijn, ik kwam vorige week de 7512 tegen welke volgens de UIC-nummers op de buitenkant maarliefst 4 ABvk's zou hebben. De nummers staan op beide zijden van de bakken zo aangegeven, alleen de ABvk heeft het juiste nummer. Volgorde bakplaatje, uic, oude ddar-nummer: 1168.013 - 94 84 42 64 012-0 - 390 7712 1163.041 - 94 84 42 64 039-8 - 280 7239 1165.015 - 94 84 42 64 048-0 - 380 7548 1167.036 - 94 84 42 64 069-4 - 270 7069 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
29-08-2013 13:11:03 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
DDZ 7534 reed vanmorgen de 3410. Meteen even de ontbrekende bakcodenummers genoteerd. 1163.032 voor BV 3031-5 1162.020 (?) voor ABV 2020-9 1167.020 voor BVK 4053-8 1168.034 voor MABK 8034-4 |
29-08-2013 13:31:34 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ik heb die nummers, behalve 1167.020 heb ik 1167.021 ... Heb je een update van mijn lijst gestuurd. Zal vanmiddag deze bak even dubbelchecken, 3410 > 3433 > 3420 > 3443 > 15445 > 15430 > 3432 ....3456. Edit: te Obd als 3444 check van jouw bevindingen qua bakken. Over een half uur dubbelcheck andere zijde als 3467. Laatst bewerkt door sfj op 29-08-2013 16:05 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
30-08-2013 15:48:37 | ||
---|---|---|
Mat644
|
mDDM 7867 is zojuist vanaf opstelterrein de bokkeduinen getransporteerd ( ik denk naar Haarlem ) Met een V100 Gespot : Amsterdam Muiderpoort 15:35. Is dit dan de laatste mDDM? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-08-2013 15:51:16 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Hierna volgen nog de 7846, 7860, 7848 en de 7739. |
30-08-2013 16:14:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quotegrappig. De 7867 heeft al die tijd op GE en de Bokkeduinen met de stroomafnemers op gestaan en wordt nu gesleept. Ach, VolkerRail moet ook wat verdienen, neem ik aan. |
30-08-2013 16:14:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe eerste drie staan op de Dijksgracht te wachten tot ze in revisie mogen. |
30-08-2013 19:46:47 | ||
---|---|---|
279
|
Quote of een heel technisch iemand heeft verordonneerd dat het stel echt niet op eigen kracht mocht... |
30-08-2013 23:14:24 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Misschien dat men zoiets nu ook al niet meer durft, nadat vorig jaar een rits terzijde-Plan V's de waslijn heeft beschadigd, of wat was het ookalweer. |
31-08-2013 01:32:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er rijdt allerlei terzijde gesteld materieel (dwz: uit de reizigersdienst gehaald) op eigen kracht door het land.Dat neemt niet weg dat de 7867 dat misschien wel niet mocht om een technische reden, maar gezien het feit dat hij wekenlang gecontroleerd tegen de draad heeft gestaan, geloof ik dat eigenlijk niet zo. Verder ook niet belangrijk. |
31-08-2013 17:23:10 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Die is er inmiddels dan ook al weer weg, zit vandaag in de 4400. Laatst bewerkt door sfj op 31-08-2013 17:23 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
01-09-2013 10:25:38 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Quote Ik vraag me af of de laatste ABV bak voor de 6-delige DDZ stammen inderdaad de 7566 is? In het verleden is er op het forum een geschreven dat men voor stam 7535, Bv 7272 en ABv 7555 wil gebruiken welke met bots- en brandschade terzijde staan. Deze plannen gaan nog steeds door? |
04-09-2013 12:28:04 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
Gisteren de 7535 gezien op Hlm. In ieder geval met 4268 035 en 4264 070. Overige bakken nog niet kunnen spotten. Laatst bewerkt door wyke2207 op 04-09-2013 12:36 |
04-09-2013 12:46:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
De betreffende rijtuigen staan bij mijn weten nog steeds in Amf, dus met de 7535 zullen ze niks te maken hebben. Wat nog wel zou kunnen is de 7539 met de beroemde uitgebrande/herbouwde mBvk. Als die rijtuigen daarin zouden komen, wordt het in de beste traditie van vroeger een echt 'restantentreinstel'. |
04-09-2013 13:10:36 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
7535 stond vannacht overigens op de Wgm MCN ASD |
04-09-2013 13:51:43 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Ik bedoelde ook de 7539, per ongeluk de 7535 ingetypt. |
04-09-2013 16:46:59 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Vandaag dan waarschijnlijk eerste dag reizigersdienst. De 7535 zat in de 5463/5448 te Hlm. Nummertjes voor de liefhebbers: 4070-2 1167.037 3040-6 1163.042 2067-0 1165.034 8035-1 1168.035 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-09-2013 20:31:43 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Zijn er eigenlijk al bakwisselingen in DDZ geweest? Op 24 maart spotte ik 7507 met Bv 94 84 42-63 020-8. Op 21 juli spotte ik 7541 met Bv 94 84 42-63 020-8. Of rijdt er een rijtuig rond met foutief UIC nummer? Shqiperise-lopers? |
05-09-2013 20:50:06 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
De BV bak in stam 7541 heeft een verkeerd UIC nummer gekregen. Deze BV bak had in zijn DD-AR loopbaan het nummer 280 7210 en had nu het nummer 3010 moeten hebben. Bakcodenummer van deze bak is 1163.011. Je had deze informatie ook kunnen vinden in het materieeloverzicht op Somda. |
16-09-2013 23:05:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op 9 september zijn de 7846 (> 7517) en 7860 (> 7517) in Haarlem binnengerold (vanuit de Dijksgracht). Er rest nu alleen nog de 7848 (> 7520) die als laatste mDDM-stam nog op de Dijksgracht op zijn beurt staat te wachten. En dan stam 7539 natuurlijk nog. De hier vaak besproken en bespeculeerde toekomst van DDAR/DDM: er wordt ruimte gereserveerd voor een revisie of tussenbeurt van DDAR/DDM-1 in het RB Haarlem in de loop van volgend jaar. Hoe, hoeveel en wat is mij nog onbekend - maar het lijkt er dus sterk op dat onze redeneringen over de noodzaak stoptreinmaterieel erbij te fabriceren om DDZ ICR te laten vervangen, wel enig hout snijden. |
17-09-2013 00:23:25 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 7860 was kennelijk nog geen ruimte voor, want die staat al een week buiten op het erf.Quote Of ze lezen stiekem mee hier en hebben zich naderhand, onder aanvoering van de klachten vanuit reizigers, nog eens goed achter de spreekwoordelijke oren gekrabt. %08% Laatst bewerkt door Frontier op 17-09-2013 00:24 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-09-2013 00:31:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een romantische gedachte die ik graag zou delen, maar zo snel gaat dat nu ook weer niet.. |
17-09-2013 19:16:32 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er klopt iets niet in je nummers, je noemt tweemaal 7517. |
17-09-2013 20:59:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
7854 wordt : 7516 7846 wordt : 7517 7848 wordt : 7520 7860 wordt : 7523 7866 wordt : 7525 7867 wordt : 7531 %02% Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 17-09-2013 21:05 MCN ASD |
17-09-2013 21:24:41 | ||
---|---|---|
sfj
|
En dan ook nog de 7850 > 7550, dan is het lijstje complete Ben toevallig bezig om een website te maken, en had de complete lijst als een soort placeholder voor de spoorwegen-tab neergezet: www.sanfranjake.com/spoorwegen Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-09-2013 21:47:17 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
en heel misschien tussendoor nog een 76??Quote De 7860 is volgens een eerdere opgave van Broek53 pas rond de 20e aan de beurt. De komende week kunnen we volgens mij gaan uitkijken naar de 7550 of 7650. Laatst bewerkt door sjaak72 op 17-09-2013 22:25 |
17-09-2013 23:39:13 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Zoals volgens mij al eerder gemeld zullen eerst alle viertjes gemaakt worden en daarna komen er pas stammen binnen om verlengd te worden MCN ASD |
18-09-2013 01:21:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Interessante vraag: Het verlengen van een DDZ-stam, is dat eigenlijk gewoon net zo simpel als twee rijtuigen er tussen plaatsen, stamnummer-stickertjes aanpassen en de OBIS en gaan met die banaan? Of komt er wat meer bij kijken? Laatst bewerkt door aarclay op 18-09-2013 01:21 Choo choo..... |
18-09-2013 01:23:48 | ||
---|---|---|
sfj
|
Kan me niet voorstellen dat er erg veel meer bij komt kijken, immers hebben de tussenrijtuigen in een stam verder geen functies als statische omzetter, atb etcetera die de ABvk en mBk wel hebben. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-09-2013 08:58:21 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Het is mij bekend dat de zesjes naar de viertjes komen. Het lijkt mij een slim idee om alvast een zesje op de baan te brengen en te kijken hoe dat gaat in de praktijk. Ik neem aan dat de twee bakken die voor de verlenging bestemd zijn ondertussen gereed zijn? |
18-09-2013 09:07:36 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Is er al enig idee welke NID(s) als eerste verlengd wordt/worden? |
18-09-2013 09:22:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
@sjaak72: er heeft al een proef plaatsgevonden met 6 bakken DD-AR, dus dat gaat wel werken Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-09-2013 09:23:51 | ||
---|---|---|
sfj
|
Zelfs al met een DDZ6! De 7503 is ongeveer een jaar geleden al eens verlengd met de ABv en Bv1 van de 7501, volgeladen met zandzakken en uitvoerig getest op de nog niet in gebruik zijnde Hanzelijn. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-09-2013 10:36:15 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteOp de Railwiki staat ook de vernummering van DDAR -> DDZ, inclusief data van binnenkomst en aflevering in Haarlem. Laatst bewerkt door taigagaai op 21-09-2013 12:44, reden: Quote hersteld |
18-09-2013 10:40:52 | ||
---|---|---|
sfj
|
Heel leuk die railwiki, maar ik kom er ook regelmatig foutjes tegen ... en het lukt op een of andere manier niet om daar in te loggen cq. registreren om dingen te verbeteren maar dat is hier een beetje offtopic verder, mail ik Peter even over binnenkort. Laatst bewerkt door sfj op 18-09-2013 10:48 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-09-2013 12:07:27 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Bij jouw site kan ik niet bij het e-mail formulier komen, ik moet dan ergens inloggen. |
18-09-2013 12:10:50 | ||
---|---|---|
sfj
|
Work in progress Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
18-09-2013 17:39:53 | ||
---|---|---|
salieri
|
QuoteTja, het is en blijft mensenwerk. Volgens mij is de railwiki beschermd door Peter, dus je kan niet zomaar dingen aanpassen. |
18-09-2013 21:34:28 | ||
---|---|---|
ronald
|
@Sfj: Voor de railwiki zijn inderdaad een aantal beheerders aangewezen. Mochten er fouten in staan kunnen deze altijd via mail worden doorgegeven.De mail kan naar een van de beheerders of naar wiki at Somda.nl Laatst bewerkt door ronald op 18-09-2013 21:34 |
18-09-2013 21:38:02 | ||
---|---|---|
sfj
|
Thanks all! Het was me in een privebericht inmiddels ook al door iemand uitgelegd. Laten we maar snel teruggaan naar DDZ hier, want offtopic is vervuiling voor een topic als dit. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-09-2013 19:51:28 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Quote Het is de 7550 geworden. Treinstel reed vandaag in de 709600 (Ehv - Dn). |
23-09-2013 00:58:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Na de 7550 worden de 7516, 7547 en 7537 verwacht en daarna wordt het spannend: de vooruitzichten zijn dat de volgende stam de eerste zeswagenstam zal worden, de 7625. |
23-09-2013 23:07:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik begrijp dus dat er geen oplopende reeks als nummers worden gebruikt voor de verlenging. Dus de 7526 kan net zo goed een viertje blijven, terwijl de 7527 of bijv. de 7528 een zesje kunnen worden? Laatst bewerkt door aarclay op 23-09-2013 23:08 Choo choo..... |
23-09-2013 23:14:14 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Zesjes worden 76xx, zoals te lezen is in het bericht van Broek53. |
23-09-2013 23:20:55 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ja, maar dat vroeg Aarclay niet. |
23-09-2013 23:35:06 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als de 7625 er bij zit lijkt me het duidelijk dat het niet opvolgend is, dan zou het namelijk 7601-7620 of 7631-7650 moeten worden. Laatst bewerkt door MasterE op 23-09-2013 23:35 Mcn Asd |
23-09-2013 23:46:34 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dan wordt het zoals het ook met VIRM gaat. Twee series, 94xx/86xx en 95xx/87xx. Eerste twee cijfers bepalen de lengte, derde en vierde cijfer is het volgnummer. DDZ zou dan dus 7yxx worden, waarbij y = 5 of 6 in het geval van 4 resp. 6 bakken in de stam. Zit ik goed? |
23-09-2013 23:58:59 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote Wat fijn dat je dan ook even toelicht wat hij volgens jou wel bedoelde, dan kan ik proberen die vraag alsnog te beantwoorden. Laatst bewerkt door Amazonous op 27-09-2013 15:31 |
24-09-2013 06:16:06 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Zullen we het gezellig houden heren? |
27-09-2013 00:25:17 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Graag Zoals blijkt zal er dus geen structuur in de volgnummers zitten, en worden deze dus willekeurig (bij nedtrain zou het al vast wel al op papier staan) verlengd. Choo choo..... |
29-09-2013 18:29:14 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Om 18.20 stond in Hlm GDST, de net gereviseerde DDZ 7516. |
01-10-2013 21:42:50 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote Mijn aantekeningen geven aan dat rond 2 oktober de laatste mDDM nr. 7848 in Haarlem wordt verwacht. Ik rij zelden langs de Dijksgracht, dus ik weet niet of deze er nog staat. In het geval hij er nog staat is dit de laatse kans om een mDDM te fotograferen als hij naar Haarlem gaat. |
01-10-2013 22:05:23 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Zal morgen nog is kijken maar staat geloof ik geen mddm meer op dijksgracht |
02-10-2013 00:02:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen (=vandaag inmiddels) om 17.30 uur brengt Volker iets van de Dgr naar Hlm. Het zou mij helemaal niet verbazen als dat de 7848 is.. |
02-10-2013 08:13:58 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Heb zelf net geen 7848 zien staan op Dgr, dus of niet zichtbaar of die staat er gewoon niet, en mocht die er wel staan zal er eerst een hoop gerangeerd moeten worden denk ik;) Bedoel je overigens niet dat volkerrail vanaf Zaanstraat gaat met een sleep DDAR bakken?, want daar stond net een volkerrail loc voor |
02-10-2013 08:31:44 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
In dat geval is men bezig met een 3-tal bakken voor de 7539. |
02-10-2013 08:33:23 | ||
---|---|---|
sfj
|
Zal zorgen dat ik rond 17.30 ergens bij Haarlem sta om verslag te doen van welke bakken het zijn ! Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-10-2013 08:53:48 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Ga ik je gezelschap houden, of is dat meer iets voor 'waar gaan we spotten'? In elk geval bedankt voor het melden @broek53! Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
02-10-2013 10:11:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mij is bericht over een trein-met-Volker-loc vanaf de Dijksgracht en niet vanaf de Zaanstraat. Dat klopt met het feit dat de 7848 dezer dagen naar binnen zou moeten in Haarlem, dus voorlopig zet ik mijn centen daar maar op. |
02-10-2013 10:30:07 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Zal straks wel is kijken of er beweging is op Dgr of zaanstraat al k er langs kom |
02-10-2013 11:11:25 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Volkerrail stond net voor de uitrijder vanaf zaanstraat richting Asd, had 3 bakken aan de haak waarvan de voorste een kopbak van de 7451 (als ik het goed heb gezien) was |
02-10-2013 12:20:41 | ||
---|---|---|
Mat644
|
Kopbak 7451 is de enige stuurstand die er tussen staat. Dan hebben ze flink moeten rangeren want die stond ergens achteraan. Edit : zojuist 12:36 door Amsterdam Centraal volkerrail v100 met een mDDM en 3 bakken van de Zaanstraat. Laatst bewerkt door Mat644 op 02-10-2013 12:37 |
02-10-2013 12:43:46 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteKlopt, staat ergens in het midden. Veel rangeren is overigens niet nodig. Kan via de uitgang aan de Asd kant er zo uit geplukt worden. (aanhaken, remproef nemen, opgeven aan trdl en gaan) Laatst bewerkt door MDDM op 02-10-2013 12:44 Gr Joop mcn Lls |
02-10-2013 12:44:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteLijkt me dat ze een uurtje of 5 te vroeg zijn, dan. |
02-10-2013 14:07:52 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ja ze hebben hard door gewerkt inderdaad hij reed vanaf Amsterdam tot aan Halfweg in mijn pad van trein 4847 bij halfweg ging het spul aan de kant en kon ik ook weer verder tuffen overgens staat het transport inmiddels op hlmwpl MCN ASD |
02-10-2013 15:01:49 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Quote De vraag nu is welke aBV en BV bak zijn er meegenomen naar Haarlem. Ik vermoed dat we dit pas over 3,5 maand te weten komen, mits men geen verkeerde UIC stickers geplakt heeft. |
02-10-2013 15:30:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het goed gaat, weet ik het morgen. |
02-10-2013 15:59:40 | ||
---|---|---|
110573
|
Het gaat in ieder geval om de bakken voor de 7539, gezien die 7051. |
02-10-2013 16:11:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ik heb de 7573 er tussen gezien MCN ASD |
02-10-2013 16:30:35 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ik heb tot driemaal toe vanuit de trein 7051 7261 7573 en de 7848 met 7250 7542 en 7720 zien staan. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-10-2013 18:39:43 | ||
---|---|---|
sjaak72
|
Grappig om te vermelden dat de bakken 7261 en 7573 voorheen in stam 7439 hebben gezeten. |
02-10-2013 20:16:44 | ||
---|---|---|
niels25
|
Kan het zijn dat er nog twee ABv's onbekend zijn welke in revisie gaan? Er zijn er 50 en 20 nodig, dus 70. Totaal zijn er 77 bakken, de 7508 en 7555 vallen af vanwege schade, dus nog 5 bruikbare bakken "over". Maar de railwiki en het materieelsamenstelling op Somda geven nog 7 bakken als terzijde? Weet iemand misschien welke 2 bakken van de "terzijde" staande bakken (7546, 7566,7571,7574,7575,7576 of 7577) nog de revisie in gaan? Laatst bewerkt door niels25 op 02-10-2013 20:17 |
03-10-2013 12:00:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteKlopt als een bus, en daarmee is de samenstelling van de 7539 dus ook bekend (en die van de 7520, ex-7848). Laatst bewerkt door broek53 op 03-10-2013 12:00 |
03-10-2013 12:16:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVan de genoemde staat de 7566 op de rol voor revisie. Het klopt dat er nog eentje bij zal moeten, want op diezelfde rol staan maar 19 ABv's voor revisie. Het aardige is dat dat bij de Bv's ook zo is. (En ja: ik heb de rijtuigen meegeteld die op proef gereviseerd zijn.) Laatst bewerkt door broek53 op 03-10-2013 12:16 |
03-10-2013 15:15:54 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Weet iemand wanneer de eerste 6-en op de baan verschijnen? |