07-07-2010 21:43:32 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Dat vat ik even niet, mDDM's verlengen? |
07-07-2010 21:49:16 | ||
---|---|---|
edje
|
ja volgens mij wordt er hier een vergissing gemaakt DD-AR =is een materieeltype mABk = mDDM een motorwagen Bv = 2e klas rijtuig met verdieping ABv = 1 & 2 klas rijtuig met verdieping Bvk = stuurstandrijtuig |
07-07-2010 22:00:40 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote Strukton Rolling Stock (onderdeel van Strukton Rail) doet véél meer van dit soort klusjes. Niet alleen bij dit specifieke geval: - volledige aanleg van de bedrading van het SLT in de Duitse fabrieken in opdracht van de fabrikant - bedrading van het ICMm - onderhoud van ConneXXion V-867 - volledige revisie electromotoren van een type Indiase locomotieven van BHEL. - revisie bepaald type metro-treinen in/van Chicago Laatst bewerkt door sik214 op 07-07-2010 22:01 |
07-07-2010 22:33:21 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote De eerste fase DDZ zijn alle 50 mABk's, die stammen van 3 of 5 rijtuigen gaan trekduwen. Er komen 25 samenstellingen van 4 bakken (mABk+3 rtg) en 25 samenstellingen van 6 bakken (mABk + 5 rtg), en dus 250 bakken totaal. Voor het "vervolg"-DDZ werd gesproken over dezelfde samenstellingen, maar dan met loc in plaats van mABk. Dan de speculatie: de tweede fase zou bijvoorbeeld 4 driewagenstammen en 5 vijfwagenstammen kunnen omvatten, of 9 om 2. De derde fase zou 9 om 11 kunnen zijn, of 4 om 14, 14 om 8, 19 om 5 of 24 om 2. Dat betekent minimaal 27 en maximaal 37 locs. |
07-07-2010 22:49:50 | ||
---|---|---|
rogier
|
Bijzonder. Zouden we weer DDAR-drietjes terugkrijgen %08%. |
07-07-2010 22:56:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Laat er nou precies (75 - 14 =) 61 tussenrijtuigen DDM-1 zijn, 308+61 = 369. Dus dat komt precies uit. Overigens mag je er vanuitgaan dat het minder wordt, want er zijn niet zoveel stuurstanden DD-AR nodig, tenzij je hele korte stammetjes maakt. |
07-07-2010 22:59:17 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Ik zou denken dat men driewagenstammen met loc niet zo praktisch vindt en het aantal typen stammen met loc dus zou beperken tot alleen vijfwagenstammen, maar dat komt gezien de aantallen niet uit. Je komt dan op 7,4 in de eerste fase en 16,4 in de tweede fase %03% |
07-07-2010 23:04:49 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Complete stammen en reserve-rijtuigen? Het is ook niet gezegd dat alle rijtuigen gebruikt worden, maar dit is het maximum wat het zou kunnen worden. |
08-07-2010 16:49:02 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteTel dan wel goed, er zijn 63 tussenrijtuigen DDM1 waarvan er twee nu niets doen, zoals ik al eerder zei. Je kan er niet van uit gaan dat het minder wordt, de NS geeft zelf immers aan dat het om 369 rijtuigen gaat en dus alle DDAR Bvk's. Overigens kom je met de resterende DDAR en DDM rijtuigen vrij mooi uit op 30 vierdelige stammen. |
08-07-2010 19:15:44 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dan heb ik me ééntje vergist. Er zijn 13 stuurstanden DDM-1 blijkens Wikipedia, dus dat zou betekenen 62 tussenrijtuigen (29 ABv en 33 Bv). Dan is er vast één slooprijp exemplaar niet megerekend. En natuurlijk kan het best minder worden, over fase 2 en 3 is ongetwijfeld nog geen besluit genomen! De uitvraag is er juist op gericht om het kostenplaatje scherp te krijgen. Daarna volgt het besluit. |
08-07-2010 22:24:01 | ||
---|---|---|
rick
|
Maar het is wel leuk om erover te brainstormen.%08% Het totaal aantal rijtuigen DDM/DDAR is 370 dus 1 rijtuig wordt niet meegenomen bij de verbouwing. Dit zou de DDAR Bvk kunnen zijn die met botsschade al terzijde staat, dan gaan alle 62 tussenrijtuigen DDM1 dus wel mee. Als dat zo is kan je met de 28 DDAR Bvk's, 29 DDAR en 62 DDM tussenrijtuigen precies 25 vierdelige stammen en 3 zesdelige stammen samenstellen (Je houdt dan wel 1 tussenrijtuig over, maar goed). En in dit geval kan je dan alle vierdelige stammen van een mDDM voorzien en de 28 zesdelige stammen van een 1700, wat me voor de dienst handiger lijkt. Maar goed, hoe dit loopt weten we over een paar jaar wel. |
08-07-2010 23:03:03 | ||
---|---|---|
bjornl
|
QuoteSterker nog, de uitvraag is (zoals ik al eerder zei) alleen voor fase 1. Quote De optie 4 om 5 en 9 om 11 levert trouwens een mooie behoefte aan precies 29 Bvk's op (79 gebouwd, 50 voor fase 1, 29 voor fasen 2 en 3). Laatst bewerkt door bjornl op 09-07-2010 08:50 |
09-07-2010 11:28:16 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteRijtuig 26-37 472 zal dan wel niet meegerekend zijn, aangezien die met zware schade staat en afgevoerd zal worden richting sloop. Daarnaast waren er toch ook 3 Bvk's van DDM-2/3 voor sloop afgevoerd? |
09-07-2010 13:38:24 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Vergeet niet dat er in de werkplaats van Hlm 1 Bvk staat met bijna volledig herstelde brandschade welke alsnog gesloopt word omdat deze overbodig is verklaard (raar maar waar volgens nedtrain). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 19:50:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die voor die airco-proef toch? Laatst bewerkt door aarclay op 09-07-2010 19:50 Choo choo..... |
09-07-2010 19:54:43 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Nee, die staat naast de DDZ Abv proefbak, diegene die ik bedoel staat in de oude loods achter de "Jaap". Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 23:11:07 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Quote Dit gaat zeker niet gebeuren de eerste fase bestaat uit 25 viertjes en 25 zesjes, dus de 50 mDDM bakken zijn al nodig. |
09-07-2010 23:19:38 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
M.i. heeft hij het ook niet over de eerste fase... |
09-07-2010 23:19:55 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Bedoeld wordt dat de 25 zesjes uit de eerste fase dan hun mDDM inleveren voor een 1700, je hebt dan 25 viertjes uit de eerste fase en 25 uit de tweede fase met mDDM |
09-07-2010 23:31:37 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik wil het nog wel een keer uitleggen als dat nodig is. De eerste fase staat vast en bestaat uit 25 viertjes en 25 zesjes is totaal 250 bakken inclusief de mDDM's. |
09-07-2010 23:34:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Hersteld van brandschade kan hij wel zijn, maar hij is nog zo goed als gestript van binnen. Ik heb vorige maand op de excursie nog enkele foto's ervan gemaakt. Leuk om te delen met anderen: http://i26.tinypic.com/257inb7.jpg Het balkon, zo goed als gestript. http://i31.tinypic.com/14ieqnr.jpg De stuurstand, verre van af... Laatst bewerkt door aarclay op 09-07-2010 23:35 Choo choo..... |
09-07-2010 23:52:24 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Daar was ik dus ook bij, vandaar dat ik het ook zei maar deze Bvk is inmiddels zo goed als klaar (zat al ver in de herstelfase). Daarbij was al voorbij de miljoen euro in geïnvesteerd. Een van de volgende stappen was dus het plaatsen van de wanddelen etc. Echter was dat herstelproces dus abrupt gestopt door de NS directie, vreemd genoeg... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-07-2010 23:59:26 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
QuoteNee, die voor de aircoproef staat is de kopbak die betrokken is bij de aanrijding met Plan V 419 te Ldd, en die wordt ook niet meer hersteld. Laatst bewerkt door TheKnitter op 09-07-2010 23:59 |
10-07-2010 09:01:51 | ||
---|---|---|
hellfire
|
Quote Dan ga je je bijna afvragen wat minder kost: deze bak afbouwen tot DDZ (en een bestaande bak wegzetten of slopen) of die bestaande DDAR bak ombouwen en deze slopen. |
10-07-2010 11:08:14 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
dat is dus iets wat nedtrain ook niet snapt, het antwoord was dan ook: wij doen wat de klant wilt. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-07-2010 15:33:10 | ||
---|---|---|
john563
|
Gister stond een Bvk die grofweg het koppie heeft die ze straks krijgen, zijramen dicht, blauw rondom. |
10-07-2010 15:41:52 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
krijgen we dus toch het Belgische duikbrillen effect Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
10-07-2010 15:45:56 | ||
---|---|---|
treintim
|
Woow, dan zijn ze afgelopen weken wel veel verder gekomen in Haarlem dan wij op de open dag nog gezien hadden. Ben benieuwd wanneer de presentatie aan de pers is.%02% |
10-07-2010 17:18:35 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Zoiets? http://www.trapho.net/dump/DDZ.jpg (Paint geklieder op basis van foto van Wikipedia) Laatst bewerkt door luytjes op 10-07-2010 17:19 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-07-2010 17:34:59 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteIk had het dan ook over wat er eventueel zou kunnen na de tweede en derde fase. |
13-07-2010 23:04:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
http://ns4ns.nl/afbeeldingen%20forum/DDZ_machinsten%20doorgang%20dubbel.jpg En de foto van het balkon van de DDZ (hoe die eruit komt te zien.) Niet echt spectaculair, maar goed... Laatst bewerkt door aarclay op 13-07-2010 23:04 Choo choo..... |
14-07-2010 00:11:11 | ||
---|---|---|
Pim530
|
weer een blauwe deur |
14-07-2010 00:13:30 | ||
---|---|---|
Nelis
|
nog steeds het zelfde type perrondeuren en dat terwijl die toch juist vrij vaak opengeduwd worden. Of kijk ik niet goed en is het het zelfde idee als de virm deuren. |
14-07-2010 00:17:34 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De deuren in een mDDM zijn volgens mij sowieso zwenk en veel smaller... |
14-07-2010 00:42:11 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het is eerder een model van hoe de cabinedeuren eruit zullen zien (blauw dus), dus het zou kunnen dat de schaal niet helemaal kan kloppen. Volgens mij zijn de deuren in een Mddm en de Bvk even breed (of eerder gezegd smal.) Laatst bewerkt door aarclay op 14-07-2010 00:44 Choo choo..... |
14-07-2010 01:19:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Buitendeuren die open geduwd worden? Dat zie ik zo niet voor me eigenlijk... |
14-07-2010 01:24:43 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Nou de deuren van voornamelijk DDM-1 gaan eerst naar buiten open en dan naar de zijkanten. Mensen zijn meestal te ongeduldig om te wachten tot ze open gaan en beginnen als ze half open zijn ze verder naar buiten te duwen. |
14-07-2010 09:52:28 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
DDM-2/3 ook hoor, maar dat laatste zie ik minder vaak dan de welbekende trap tegen de deuren (als ze in de uitschuifposititie blijven steken). Ook raken deze deuren snel defect als er tijdens het sluiten wat gebeurd. Dat heb ik ook op Hfd meegemaakt tijdens een noodgeval waarbij tijdens het sluiten van de deuren, de deuren tegengehouden moesten worden, deuren trokken zichzelf scheef, bovenkant klapte al naar binnen maar de onderkant zat vast. Gevolg: trein defect en werd terug naar hfdo gestuurd. Dat zie ik met de normale zwenkdeuren niet zomaar gebeuren... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
14-07-2010 10:43:30 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Misschien tijd voor een zwenk/uitschuif systeem toe te passen bij de modernisering. Of een klapdeur systeem als in een bus, om de doorstroom van de reizigers makkelijk te kunnen bevorderen. Choo choo..... |
14-07-2010 10:47:50 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote Die deuren zijn niet even breed. De zwenk-zwaaideuren van de mABk zijn ongeveer twee keer zo smal als de zwenk-schuifdeuren van de overige rijtuigen. De voorste (zwenk-zwaai)deur van de Bvk zit daar qua breedte tussenin. |
14-07-2010 13:24:57 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Het gaan toepassen van zwenkzwaaideuren bij de deuren van de AB, B en niet-stuurstandzijde van de Bvk bakken lijkt me geen optie. Die zijn namelijk dusdanig breed dat ze decimeters diep over het perron heen zouden zwaaien en aan de binnenzijde enorme beugels moesten hebben. Niet voor niets heeft men hiervan afgezien bij de bouw en alleen gewone zwenkzwaaideuren toegepast bij de deuren aan het stuurstandbalkon en de mABk, lijkt me. |
14-07-2010 13:46:51 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Ik zie nu al verbetering! Wat vind ik dat nu toch een lelijke koppen. |
23-07-2010 19:22:34 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Quote Vandaag op nu.nl: "Oranjewoud neemt NS-onderdeel over" http://www.nu.nl/economie/2298993/oranjewoud-neemt-ns-onderdeel.html Laatst bewerkt door metrofan op 23-07-2010 19:23 Kijk ook eens op www.fotobos.net |
23-07-2010 19:26:47 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Heb het niet helemaal door gelezen maar op 4 augustus kom DDAR7821 Haarlem binnen tbv proefstel voor DDZ. |
30-07-2010 23:25:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Eh, er waren toch al enkele bakken die als try-out / proefmodel dienden voor het DDZ project? Wat is het nut van een tweede treinstam dan? Ze zijn nog niet eenz zeker over het interieur van de bakken welke nu al in Haarlem Werkplaats staan? En de serie-modernisering gaat pas beginnen als de ICM-revisering tegen zijn eind loopt. Laatst bewerkt door aarclay op 30-07-2010 23:25 Choo choo..... |
31-07-2010 01:03:35 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Waarschijnlijk is het Technisch prototype gestart (niet alleen het interieur heeft een prototype nodig ) Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-09-2010 10:00:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
... en toen wer het ineens stil in het topic. Dit terwijl toch inmiddels, op 1 september, stam 7821 uiteindelijk is binnengekomen voor de proto-try-out of hoe je het noemen wilt; in ieder geval de stam die in zijn geheel verbouwd gaat worden. Bestaat uit de mABk 7703 - Bv 7205 - ABv 7510 - Bvk 7021 waarvan we nu afscheid nemen: medio volgend jaar komt hij er als mBk-ABv-Bv1-ABvk met nieuwe nummers weer uit (linea recta naar de Klimakammer in Wenen). |
04-09-2010 13:21:16 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Waarom Bv1? Krijgen de zesjes twee verschillende Bv's? |
04-09-2010 16:12:39 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
hebben ze niet ergens 2 bakken over? dan kunnen ze er gelijk een 6je van maken, of komen er ook 4tjes als het af is? twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
04-09-2010 16:32:59 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ik had begrepen mDDM/loc + 4/6 rijtuigen, als je de mDDM niet meerekent kom je dan volgens mij op vijfjes en zeventjes, of moet ik de mDDM meerekenen? |
04-09-2010 16:40:24 | ||
---|---|---|
fred67nl
|
Quote Geef dan ook een paar zakken Nederlandse sneeuw mee dan kunnen ze alles gelijk goed testen. %08% |
04-09-2010 16:52:31 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Quote QuoteHet worden in de eerste instantie 25 viertjes en 25 zesjes, en dat is inclusief de motorbak. Dit is al tientallen keren gemeld op internet en in diverse bladen. Laatst bewerkt door luytjes op 04-09-2010 16:58 |
04-09-2010 18:10:22 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteLoc kan je wel weg laten, die komen er niet meer voor te rijden. ( en dat is jammer, = persoonlijke mening) Laatst bewerkt door MDDM op 04-09-2010 18:11, reden: reactie gerepareerd Gr Joop mcn Lls |
04-09-2010 18:30:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote En is de nieuwe nummering al bekend? Gezien het als Intercity-stellen gaat dienen, en niet als rijtuigen zal de nummering anders zijn dan de 7*** nummering.... Choo choo..... |
04-09-2010 18:32:37 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ehm... DDM-2/3 heeft nooit rijtuignummering gehad, enkel UIC en Treinstelnummering, enkel DDM-1 heeft rijtuignummers. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-09-2010 18:35:21 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ja, maar bij een optionele vervolgombouwserie werden er toch wel 1700s gebruikt? |
04-09-2010 18:37:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat zeg je heel goed: optioneel. En in dit geval (nog) niet in uitvoering. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-09-2010 18:37:47 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteAlle DDM-2/3-rijtuigen hebben rijtuignummering, te weten de Bvk's 70xx, de Bv's 72xx (en enkele 73xx) en de ABv's 75xx. Daarnaast zijn de mDDM's genummerd als 77xx. |
04-09-2010 18:43:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Hmmz, had ergens gelezen dat dat UIC nummers waren (hij is tenslotte 7 cijferig), schijnbaar klopte dat niet. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-09-2010 20:50:27 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het zijn verkorte UIC-nummers. Daar kun je natuurlijk wel 'echte' UIC-nummers van maken, dan moet je er 40 84 (of whatever) en een controlecijfer bijvoegen. |
05-09-2010 07:11:45 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat hebben ze ook gedaan met drie of vier Bvk's die tijdelijk met ICR hebben gereden. Al klopte er niks van de UIC codering. Shqiperise-lopers? |
06-09-2010 19:53:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Stamnummering? Laatst bewerkt door aarclay op 06-09-2010 19:53 Choo choo..... |
06-09-2010 19:55:51 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zou ook kunnen, waarin dat verschil word gemaakt zou echt niet weten, de ene keer hoor ik stam en de andere keer treinstel maargoed, zal wel mee te maken hebben of de tractie geleverd word door een 1700 of mDDM. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-09-2010 20:11:10 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Nee daar heeft het niet mee te maken. Voor het verschil zie... Treinstam: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinstam Treinstel: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinstel Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-09-2010 23:19:54 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
aha, ik weet genoeg, was me echt nooit duidelijk geweest, merci! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
13-09-2010 22:01:19 | ||
---|---|---|
marco1970
|
Quote Er wordt ook een BV2 gebouwd. Deze is anders dan de BV1 omdat deze geen toilet krijgt. Deze wordt alleen in de 6 formatie toegepast. Laatst bewerkt door marco1970 op 15-09-2010 15:08 |
13-09-2010 22:07:19 | ||
---|---|---|
marco1970
|
Quote De deuren in de mDDm (mABk) (of hoe dan ook) hebben een deur opening van 900mm De zwenk zwaai deuren in de Bvk hebbem een deur opening van 1200 mm De zwenk zwaai schuif deuren in overig en Bvk hebben een opening van 1900mm Laatst bewerkt door marco1970 op 14-09-2010 11:07 |
21-10-2010 18:34:19 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Op het Opeenshadikhet-forum is eergisteren een foto geplaatst die heel goed laat zien wat we ons moeten voorstellen bij DDZ. Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen. http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305320#p305320 |
21-10-2010 18:55:21 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
beste mensen, ik heb een vraag over het motorrijtuig (mDDM),gaat deze er ook op op dezelfde manier uit te zien als die dubbeldekker rijtuigen qua kleurstelling,aagezien deze beneden en boven geen ramen heeft maar in het midden? want dan komt het ns logo over het raam heen! als iemand mijn vraag niet snapt moet je dat even melden want het is nogal lastig uit te leggen ) gr. Jens |
21-10-2010 19:44:06 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Hij ziet er wel mooi uit, kijken hoe hij eruit ziet als hij geheel af is. En dan benieuwd waar ze gaan rijden. Maar dat weet vast nog niemand. |
22-10-2010 11:28:44 | ||
---|---|---|
ralph521
|
Wat wel opvalt is het ontbreken van de ook wel kenmerkende zijruitjes van de cabine..... Wel jammer dat het materieel er straks als een imitatie-VIRM gaat uitzien. Maar ondanks dat, ziet het er wel netjes uit. |
22-10-2010 12:34:02 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Maar dan een VIRM op zijn kop... de doorlopende blauwe band gaat langs de onderverdieping, bij VIRM langs boven. Daarnaast is er bij de bakovergang maar één blauwe band, bij VIRM twee... |
22-10-2010 12:48:38 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Quote Ze gaan op InterCity diensten rijden. De DDZ word mooi! En ik ben benieuwd als die af is, hoe hij er dan uit zal zien. Wanneer moeten ze klaar zijn met de renovatie van de DDZ? Laatst bewerkt door klaass16 op 22-10-2010 12:50 |
22-10-2010 12:55:50 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteBetekend dat DD-mat in de stoptreindienst verleden tijd wordt? |
22-10-2010 13:10:56 | ||
---|---|---|
treintim
|
Op termijn is dat wel het plan van NS, ja. In principe moeten alle stoptreinen door SLT en SGMm (maar dan spreek je niet over de lange termijn bij SGMm) gereden worden op termijn. Laatst bewerkt door treintim op 22-10-2010 13:11 |
22-10-2010 13:14:38 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Misschien loop ik wel te hard van stapel, maar is er ook bekend of er een Scharfenberg-koppeling aan gaat komen, i.p.v. een BSI-koppeling? Choo choo..... |
22-10-2010 13:15:22 | ||
---|---|---|
Joey666
|
Benieuwd of hij in de 4900 serie gaat rijden. Rijdt in 2011 intergaal MDDM/DDAR. Maar dan zitten ze wel met het koppeling met 5000/5700. Maar in 2012 vervalt de koppeling 5000. Of anders weer een sprinter city en dat willen ze blijkbaar niet en dan hou je niets anders over dan met mat 64 of Emmerstellen te laten rijden. Want in 2012 hou je daar ook bijna niets meer van over. Ben er wel nieuwsgierig na. Laatst bewerkt door Joey666 op 22-10-2010 13:16 |
22-10-2010 13:18:53 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Wel een erg goedkope imitatie. Zelfs de blauwe streep staat verkeerd %02% |
22-10-2010 14:44:02 | ||
---|---|---|
treinfreak
|
@ mdeen Ik denk dat het ook de bedoeling is dat het er zo uit gaat zien Dan weet de reiziger van, o die trein heeft een blauwe baan dus dat is een intercity. Misschien doen ze die streep dan net andersom om nog een beetje onderscheid tussen DDZ en Virm te houden. Hoop wel dat ze hun zwarte vlak terug krijgen rond de ruiten. Dan kan je ten minste in de verte al zien dat je te maken hebt met een DDZ wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk! |
22-10-2010 17:50:37 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteZo te zien op die foto is er aan de koppeling niets gewijzigd. Precies wat je zou verwachten ook, de BSI-koppelingen functioneren toch prima? |
22-10-2010 18:24:31 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
nja, prima, afgezien van wat koppelingsprobleempjes... |
22-10-2010 18:56:09 | ||
---|---|---|
mfwv
|
Als de stellen dezelfde koppeling krijgen als VIRM kan er een grote dubbeldekkerpool gemaakt worden. Dat is niet de gedachte van de marketinglui, doch wel zo efficiënt bij inzet. In dat geval zou je DDZ ook uitsluitend in de spitsen kunnen inzetten, hangend aan een VIRM. Het iets mindere comfort -althans daar ga ik van uit- is in de spitsen toch een kleiner issue. |
22-10-2010 19:26:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
erhm, en pneumatisch en elektrisch koppelen? Zelfs al kan het (en dat vereist een drastische verbouwing), dan is de aanzetting etc. nog verschillend. Dat gaat m niet worden dus. Het voordeel als de koppeling gewijzigd wordt, is dat het materieel gesleept kan worden door het hele park (afgezien elocs) en vice-versa, nu moet je of een andere stam/loc regelen of een sleepkoppeling... Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-10-2010 19:27 |
22-10-2010 19:37:15 | ||
---|---|---|
maurits
|
Quote Het rijcomfort is al beter dan een VIRM, als men het interieur op ICMm-niveau brengt dan zal het spul zeker comfortabeler worden dan VIRM. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
22-10-2010 21:09:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Ja, heel goed plan wat ik ook ooit in me hoofd had maar ik heb zo het idee dat zoiets totaal niet verstandig is... "iets met SLT-IV en SLT-VI koppelen ofzo" m.a.w. dat vergt een gigantische hardware (duur en ingrijpend) én software (daar zijn vaak de meeste storingsproblemen...) aanpassing en dat zou zelf ook niet over hebben voor iets wat betrouwbaar is. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
22-10-2010 21:20:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOp termijn = zodra het DDZ gereed is, of liever: de laatste DDAR uit dienst is gegaan komen er geen dubbeldekkers in stoptreinen meer voor, maar alleen Sprinters in sprinters |
22-10-2010 21:24:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ter voorkoming van verdere verwarring: de order van NSR aan NedTrain bedroeg van oorsprong 200 bakken voor 50 vierwagenstammen. Van de optie op nog 50 tussenrijtuigen zijn er nu uiteindelijk 40 in opdracht gegeven. Hiermee kunnen 20 vierwagenstammen verlengd worden tot zessen. |
22-10-2010 21:57:27 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Dus krijg je in totaal 45 DDZ zesjes van 5 DDZ viertjes? |
22-10-2010 22:11:10 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
erhm? Er komen dus 30 setjes 4-baks en 20 6-baks |
22-10-2010 22:11:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Weet niet waar je hebt leren rekenen, maar als er 20 viertjes tot zesjes verlengt kunnen worden heb je dus 20 zesjes Totaal blijft 50, dus 30 viertjes. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-10-2010 22:18:36 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Oke duidelijk:P Ik las weer eens te snel |
22-10-2010 22:38:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat zal niet lukken, je kunt de lange trekboom van een scharfenberger nergens kwijt, die zit nl op trekhaak hoogte en de ruimte in de lengte is daar niet voor. Is niet voor niks dat er een BSI koppeling op gebouwd is, men dacht niet van "Ohhh, leuk, ens proberen" |
22-10-2010 23:11:25 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Volgensmij zit je nu een gevolg als oorzaak aan te wijzen? %03% De oorzaak was toch dat de 1700'en hun traditionele koppeling moesten houden voor het semibedrijf (toen de 1700 nog in de cargo reed)? Dan valt de scharfenberger af omdat deze dus op "trekhaak" hoogte zit, toen is de BSI ontworpen... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
23-10-2010 00:08:22 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Meer dat een 1700 úberhaupt niet tot Scharfenberg is om te bouwen, en men heeft 1700+DD-AR vooral besteld omdat het snel te leveren was. Dat de locs later als echte locs te gebruiken waren was daarbij inderdaad wel een pluspunt, maar ook niet meer dan dat. |
23-10-2010 01:05:40 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De koppeling blijft gewoon zoals hij nu is. De eerste opdracht was 250 bakken verdeeld in 25 viertjes en 25 zesjes, als daar 40 bakken bij komen worden het dus 5 viertjes en 45 zesjes. Mcn Asd. |
23-10-2010 01:57:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat klopt niet helemaal, maar zo duidelijk was ik ook niet... b vcxvbnvcx vbnbvcbnnbvn 1700 heeft nooit in Cargo dienst gereden, wat jij bedoeld waren de 1600'en met DDM-1 en daarnast in de avonduren en nacht ook geschikt voor de Caro's. De DDAR'en waren in eerste instantie ontworpen met 1700 (later kwamen de mDDM's pas), en daarmee dus koppelbaar zijn. (Tussen stam en lok, met conventioneel stoot en trekwerk) Een Scharfenberger is leuk, maar achter die koppeling zit nog een trekboom die een meter of 3 door het treinstel in loopt en daar zijn scharnierpunt vind. En dat is nou net iets, wat je bij een lok echt niet snel kwijt kunt 1700 reden altijd in trek-duw stammenbedrijf met DDAR, óf trek bedrijf met ICR. Waarbij dus onderscheid is in DDAR loks, de eerste 30 voor DDAR, en de rest als Solitaire lok voor getrokken bedrijf met rijtuigen. |
23-10-2010 08:35:51 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Lees het bericht van broek53 nog een keertje. De oorspronkelijke order bestond uit 200 bakken voor 50 vierwagenstammen en een optie op 50 extra bakken om de helft (25) van die stammen te verlengen tot zeswagenstammen. Dan zou je 25/25 krijgen. Van die optie zijn slechts 40 bakken daadwerkelijk in opdracht gegeven, waarmee je 20 stammen kan verlengen en dus 20 zesjes krijgt en 30 viertjes overhoudt. |
23-10-2010 09:20:34 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Lees mijn bericht nog eens goed. de eerste fase bestaat uit 250 bakken. Het is al bekend vanaf de eerste geruchten dat er 25 viertjes en 25 zesjes zouden komen. Dit is laatst ook nog gecommuniceerd binnen NSR. Als daar dus 40 extra bakken bij komen, kunnen er dus 20 viertjes verlengd worden tot zesjes. Mcn Asd. |
23-10-2010 10:06:05 | ||
---|---|---|
treinfan
|
dat waren geruchten, de plannen zijn bijgezet... |
23-10-2010 10:28:02 | ||
---|---|---|
lb
|
Quote De 1700 heeft wel degelijk in de goederendienst gereden. De loc's 1735 t/m 1741 reden vanaf 1993 tot april 1994 ook goederentreinen tot het moment dat er voldoende DDAR beschikbaar was. De BSI-koppeling was verwijderd in die periode. Groet LB |