27-04-2011 17:03:19 | ||
---|---|---|
AgentX
|
En de restQuote Quote Edit: het is inmiddels aangepast in het overzicht "Materieelsamenstellingen" (https://www.somda.nl/matsms/) Laatst bewerkt door AgentX op 27-04-2011 17:59 |
27-04-2011 18:52:19 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Quote dit gebeurt alvast op voorbereiding van de ombouw. de bakken lopen door elkaar. de ene bak is van nsr en de andere van nsfs. de bakken worden bij elkaar gezet |
27-04-2011 19:01:39 | ||
---|---|---|
himym
|
Dus we kunnen meer wisselingen gaan verwachten, gaat de hele 74xx en 78xx-serie door elkaar of gaat het slechts om enkelen? |
27-04-2011 19:05:32 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
ik weet niet om hoeveel stammen het gaat. |
27-04-2011 22:52:39 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Zit de gedeklasseerde wagon nu dan in de 7802 of in de 7410? |
27-04-2011 22:55:25 | ||
---|---|---|
Iceman
|
7410. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
27-04-2011 23:05:25 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ja las het al, danku |
28-04-2011 15:27:48 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Waarom is dat een probleem? Ze zitten nu toch ook door elkaar? |
28-04-2011 16:02:54 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Volgens mij zijn alleen de Motorwagens van NSFS , de rijtuigen zijn gewoon van Nsr MCN ASD |
28-04-2011 16:27:14 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteWaarom is niet alles van NSR? Slaat toch nergens op... |
28-04-2011 16:28:11 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Waarom slaat dat nergens op? |
28-04-2011 16:32:11 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Lease is goedkoper. Dat slaat wel ergens op Gr Joop mcn Lls |
28-04-2011 16:46:18 | ||
---|---|---|
6414
|
QuoteSpreiding van risico's etc. |
28-04-2011 16:56:46 | ||
---|---|---|
nls911
|
Als het klopt wat Rolffiej19 zegt dat de motorwagens van NSFS zijn en de rijtuigen van NSR, waarom moeten ze dan omgedraaid worden? Alles moet toch revisie krijgen. Dan maakt het toch niet uit of een motorwagen in stam 7810 zit of in de nieuwe 7802? |
28-04-2011 17:19:11 | ||
---|---|---|
thom
|
Misschien omdat er betaald wordt voor rijdende lease, en als een stam half-half is, dat een leuk issue wordt ? |
28-04-2011 17:30:59 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
DDAR en de 1700 loks waren er al even wat eerder dan de MDDM die in 1997 z`n eerste proefritten maakte vanaf 1999 zijn er een aantal treinen verdeeld tussen NSR en NSFS waarbij de 1800,MDDM,VIRM,SGM en DM-90 zijn overgegaan naar NSFS en de DDAR,1700,MAT64,DDM-1 niet MCN ASD |
28-04-2011 17:40:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Niet helemaal waar. Van de meeste series was maar een gedeelte in eigendom van NSFS, ook bij mat'64 gold dat. Hoe dan ook maakt het deze ruil wel ietwat schimmig. Heeft wellicht te maken met revisietermijnen? |
28-04-2011 17:41:41 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Duidelijk, maar toch weer verwarrend: Hoe zit het dan met die bakwisseling? Als je dit aanneemt zou het dus totaal niet relevant zijn (aangezien DD-AR rijtuigen alleen van NSR zijn). In principe wissel je dus alleen NSR bakken uit %03% Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-04-2011 21:05:15 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Tijdens de LT1 van de VIRM's zijn er ook diverse uitgewisseld ivm de revisie termijnen. Wellicht is dat hier ook aan de orde. Misschien dat ook de algehele staat van de bak meetelt. Alle "slechte" bakken bij elkaar zorgt ervoor dat je aan het eind makkelijker kan schakelen. |
28-04-2011 21:14:50 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Als er zowel NSR- als NSFS rijtuigen bestaan kan ik me voorstellen dat er iets vergelijkbaars gaat gebeuren als bij de Buffels: dat men zorgt dat de rijtuigen die níet gereviseerd worden, die van NSFS zijn; dat ze daarvan dan gewoonweg de lease kunnen beëindigen Iets soortgelijks heeft ook gespeeld met de Buffels, daar heeft bij ZAP ook een ruil plaatsgevonden om de NSFS-stellen eruit te werken zodat de lease gestopt kon worden. |
28-04-2011 22:07:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote 6400 was toendertijd ook nog deels NSFS, geen idee of dat nu nog zo is eigenlijk? |
28-04-2011 22:19:06 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Op de site van NSFS staan ze niet |
28-04-2011 22:43:03 | ||
---|---|---|
6414
|
Behoren tot het DB-concern. |
29-04-2011 11:30:35 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
In 2005 oid zijn toch al acties geweest om stammen te vormen die qua revisietermijn bij elkaar lagen? |
29-04-2011 16:20:44 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Het lijkt mij aannemelijk dat ze de slechtere Bvk's verplaatsen naar de 7400-stammen en de goede naar de 7800-stammen, want het overgrote deel van de 7400en verliest in de nabije toekomst de tussenbakken aan de DDZ zesjes, hierdoor zullen de Bvk's en de 1700en van deze stammen overblijven. Dat zou dan betekenen dat de 7002 Bvk in goede conditie is en de 7010 een slechte, want de 7010 is verplaatst naar een 7400-stam Laatst bewerkt door 110573 op 29-04-2011 16:22 |
29-04-2011 19:15:41 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Edit i.v.m. onderstaande: dus toch leeftijd. Laatst bewerkt door timtrein op 30-04-2011 18:13 |
29-04-2011 20:07:23 | ||
---|---|---|
john563
|
Ik vind deze speculaasjes best wel grappig, ze gaan de stammen gewoon wisselen om de leeftijden zo goed mogelijk bij elkaar te brengen net als toen met VIRM-1. |
02-05-2011 18:04:55 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Voor de mensen die het nog niet gezien of zelf gelezen hebben : http://img191.imageshack.us/f/imgp2102x.jpg/ Mooie bak, ik denk dat we allemaal benieuwd zullen zijn naar het eindresultaat. Overigens las ik bij 't OpeensHadIkHet-forum dat er een foto rondzwerft van een DDZ stuurstandrijtuig dat z'n kop uit de Haarlemse werkplaats steeks (gezien vanuit de trein) Weet er iemand waar men die foto kan vinden? |
03-05-2011 09:08:34 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Uit welk tijdschrift is dat afkomstig? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-05-2011 09:46:19 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Quote Foto zal wel in het besloten deel staan (personeelgedeelte) Maar die bak staat gewoon buiten. Gr Joop mcn Lls |
03-05-2011 10:59:15 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteRailMagazine. |
03-05-2011 11:35:36 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Dat heb ik daar ook gelezen, maar ik denk dat het hier niet de 7021 (het prototype), maar de 7041 betreft.Deze dus: http://www.rc-mvw.nl/e107_files/public/1291744602_96_FT0_ddz.jpg Er wordt namelijk beschreven dat het betreffende rijtuig ventilatieroosters boven de ramen heeft en dat kan alleen maar de 7041 zijn en niet de 7021, want die is volgens mij nog niet klaar. Laatst bewerkt door 110573 op 03-05-2011 11:36 |
03-05-2011 11:44:01 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Het gaat er mij mee om, om te zien hoe het er nou uitziet in de buitenlucht in de nieuwe kleurstelling. Dat het een prototype betreft dat maakt me niks uit Laatst bewerkt door spiketrain op 03-05-2011 22:41, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
03-05-2011 16:11:16 | ||
---|---|---|
edje
|
En toch blijft het reuze jammer dat de cabine nu een paar raampjes moet missen. Eigenlijk is het gewoon geen gezicht zo. Maar goed het zal wel een goede reden hebben. |
03-05-2011 22:37:42 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteNu ben ik wel benieuwd, zijn er foto's van? |
03-05-2011 22:40:33 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Zie de link drie berichten boven dat van jou. |
03-05-2011 22:40:44 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Stel je een frontraam van een BDs voor. Dan zie je de front van de DDZ Laatst bewerkt door MDDM op 03-05-2011 22:40 Gr Joop mcn Lls |
03-05-2011 22:42:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Jup klopt als het goed is zou het geheel op Virm moeten gaan lijken Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 03-05-2011 22:42 MCN ASD |
04-05-2011 08:59:20 | ||
---|---|---|
john563
|
nog 3 weken...... |
04-05-2011 10:16:53 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteDie foto kent iedereen toch al? Ik heb het over een foto van dat die bak BUITEN bij de werkplaats staat... Lezen is ook een vak |
04-05-2011 10:19:17 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
|
Wat ik niet begrijp na het zien van de foto in de eerder genoemde link, is dat de blauwe banen op de zijkant 'hoekig' eindigen. Met de modernisering van het ICM is de blauwe baan met afgeronde hoeken immers geheel rond gemaakt. Is die actie dan alleen voor ICM? Met vriendelijke groet, Robin |
04-05-2011 10:31:41 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik denk dat er niet genoeg ruimte is voor een dergelijke boog. De cabinedeuren en de reizigersdeuren zitten te dicht bij elkaar volgens mij. En ik vind dat als ze daar wel een afronding gebruiken, dan zullen ze dat ook bij de bovenverdieping moeten doen. Overigens heeft IRM, en ICRm het ook niet, en ik vind het bij ICMm wel mooi, omdat die kop ook al mooi rond is, dus dat past wel bij elkaar. Laatst bewerkt door dutchtrain op 04-05-2011 10:32 |
04-05-2011 10:57:27 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteDat hoeft geen probleem te zijn, bij ICMm loopt de blauwe baan ook gewoon door over de cabinedeuren. Bij IRM weer niet - en het lijkt me duidelijk dat de beschildering van IRM als voorbeeld is gebruikt voor DDZ. Verder lijkt het kleurenschema van DDZ zo ontworpen dat 'lastig' schilderwerk vermeden wordt (zie bijv. die blauwe band over de onderverdieping die zo is gemaakt dat de luiken in de stuurstand geheel blauw zijn). |
04-05-2011 11:19:39 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Dat van die apparatenkasten klopt niet echt, want aan de onderzijde daarvan zijn ze geel. Ik had liever gezien dat ze dat blauw door hadden getrokken tot waar de cabineramen eerst zaten (die zijraampjes) Want dat ziet er nu zo geel uit. |
04-05-2011 11:43:03 | ||
---|---|---|
110573
|
Zoiets misschien?: file:///D:/Mijn%20documenten/AAA-Timo/images.jpg (denk de rest even weg) Laatst bewerkt door 110573 op 04-05-2011 11:43 |
04-05-2011 11:48:42 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Je kan wel een lokaal bestand op jou PC proberen te linken, maar dat zal niet werken hoor Laatst bewerkt door TheKnitter op 04-05-2011 11:48 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
04-05-2011 12:20:37 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteDe link werkt niet. |
04-05-2011 16:20:19 | ||
---|---|---|
110573
|
Kun je een foto dan ook uploaden? |
04-05-2011 16:27:46 | ||
---|---|---|
mren
|
http://www.foto-uploaden.nl/ |
05-05-2011 09:58:27 | ||
---|---|---|
110573
|
Hij werkt niet goed, nou ja laat maar. Het was een bewerkte foto van een DDZ waarop de blauwe baan na de cabinedeur rond afliep. Net als bij ICMm. |
05-05-2011 13:01:55 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
www.imageshack.us Hier kun je makkelijk een foto uploaden. |
05-05-2011 13:11:27 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Of tinypic.com, ad-free.... Choo choo..... |
05-05-2011 15:36:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
7802 staat inmiddels ook te Haarlem werkplaats aanstaande revisie kandidaat? Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 05-05-2011 15:37 MCN ASD |
06-05-2011 16:56:34 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Quote Deze?: http://www.nicospilt.com/anderen/WK20110504_DD-ARmHlm05.JPG |
06-05-2011 17:11:19 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
die neus verdient nou niet echt de schoonheidsprijs. door het wegvallen van de zijruiten is die voorruit ineens een heel appart gezicht. Laatst bewerkt door jordydl1 op 06-05-2011 17:13 |
06-05-2011 17:12:58 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Stuurrijtuig is de 270 7071. Reed op 5 mei er langs over de weg en die zijde heeft zijwandschade en nog de "orginele" kleuren. Laatst bewerkt door vrijgezel op 06-05-2011 17:14 |
06-05-2011 18:32:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Aan het begin van de bak, moet die gele lijn in de blauwe band nu een 1e klas baan voorstellen"evenals die blauwe onder de ramen in het geel? Want zo schuin van voren ziet het er een beetje maf uit %03% |
06-05-2011 20:15:56 | ||
---|---|---|
luytjes
|
Dat moet inderdaad een eersteklasbalk voorstellen, maar zo op het oog lijkt het eerder een fout in het spuitwerk. |
06-05-2011 21:58:01 | ||
---|---|---|
sik214
|
Volgens mij is het gewoon een slechte photoshop actie! (1e klas balk lijkt wel uitschieten met een lijntje trekken) |
06-05-2011 22:29:45 | ||
---|---|---|
wadloper
|
Kan me trouwens ook niet voorstellen dat men eerst een schadebak van een nieuwe kleurstelling voorziet om deze dan vervolgens aan de kant te zetten bij het overige (terzijde) staand materieel. Er zit trouwens ook een groot gat in het dak van de bak, heb dit op een andere foto gezien die genomen is op dezefde locatie. |
06-05-2011 22:29:59 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Lijkt mij stug, de ruimte voor de aircobak is er al uitgesneden, denk eerder dat het gewoon een probeersel is van nedtrain zelf. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
06-05-2011 23:11:00 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Is dat front nu hetzelfde blauw als de zijkant of is het grijs à la VIRM? |
07-05-2011 00:32:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Blauw. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-05-2011 01:13:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij lezen jullie deze topic niet ofzo, maar volgens mij staat er alláng meerdere keren dat er een stuurbak gebruikt is als proefuitmonstering %03% Denken dat het photoshop is, is dus alleen een vorm van naïviteit lijkt me... Laatst bewerkt door thom op 07-05-2011 01:15 |
07-05-2011 02:03:48 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Kijk maar eens voorop, dat grijze vlak is wel keurig recht zeg. |
07-05-2011 12:36:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat jij wilt joh, dan is het toch photoshop %07% Vandaar dat die bak ookal eerder binnen gefotografeerd is http://www.rc-mvw.nl/e107_files/public/1291744602_96_FT0_ddz.jpg Laatst bewerkt door thom op 07-05-2011 12:37 |
07-05-2011 14:04:52 | ||
---|---|---|
john563
|
ter herhaling, dit is een schade/sloop bak, puur voor proef. En zal werkelijk gesloopt worden. |
07-05-2011 14:47:38 | ||
---|---|---|
nls911
|
Dat is dus Bvk 270 7041. |
07-05-2011 22:42:14 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Quote QuoteGeen photoshop, ik zag 'm vanmiddag ook buiten staan bij de werkplaats. |
07-05-2011 23:11:36 | ||
---|---|---|
edje
|
Op de geweldige site van Nico Spilt, staat een 2e foto van hetzelfde rijtuig, op dezelfde plek, maar vanuit een ander standpunt. |
08-05-2011 12:42:37 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Zo geweldig vind ik die site niet, de laatste jaren komen alle foto's en teksten van anderen, en niet van hem zelf. Beetje jammer. Ik heb zijn site altijd erg gerespecteerd, maar dat is er de laatste jaren wel vanaf gegaan. Overigens vind ik de nieuwe kleurstelling enorm stoer! Ik ben echt benieuwd hoe dat er in z'n geheel uitziet als de stam klaar is! Laatst bewerkt door spiketrain op 08-05-2011 13:14, reden: Quoot laatste bericht verwijderd. |
08-05-2011 18:05:57 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Zojuist even langs Hlmwph gereden, hier een paar 'verse' foto's voor de lieden die nog steeds denken dat de eerder besproken foto een photoshop is. http://i684.photobucket.com/albums/vv201/FrontierA318_1/Various/foto034.jpg http://i684.photobucket.com/albums/vv201/FrontierA318_1/Various/foto035.jpg http://i684.photobucket.com/albums/vv201/FrontierA318_1/Various/foto036.jpg http://i684.photobucket.com/albums/vv201/FrontierA318_1/Various/foto033.jpg Opvallend detail is overigens dat de rechterzijde nog in de oude kleuren is, ze vonden het kennelijk niet nodig om daar ook even op te oefenen.%08% Grtz, |
08-05-2011 23:29:07 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Dankjewel voor de fotos! De mensen die denken dat het photoshop is die zijn niet goed wijs! Ik blijf erbij, ik vind het er stoer uitzien zo! Kan niet wachten tot ze de eerste testritten gaan maken! |
08-05-2011 23:50:10 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Geen dank. Quote Persoonlijk vind ik het zonde dat de zijramen in de cabine verwijderd worden, maar wat ik eigenlijk nog veel meer zonde vind is dat er met DDZ allemaal prachtige locomotieven van de baan verdwijnen. Grtz, |
09-05-2011 10:49:29 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Een deel van de locomotieven zal met de herinzet van ICR bij de NS weer in dienst gesteld worden. Eerst de V250 maar eens betrouwbaar laten rijden.... Choo choo..... |
09-05-2011 11:04:26 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Nu weet ik niet of `t al eerder besproken is, de doorgetrokken blauwe band gaat over de onderste ramen, dit in tegenstelling tot IRM waar ie over de bovenste ramen gaat. Is dit bewust zo gedaan? |
09-05-2011 12:21:07 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Nee, per ongeluk Maar het is minder stoer, een beetje uitgezakt. Maar om dergelijke inzichten op te leveren is het een proefbak natuurlijk! |
09-05-2011 12:48:12 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuoteJa, dit is bewust zo gedaan. Dit om onderscheid te maken met het IRM. Overigens vind ik deze kleurstelling mooier als die van het IRM. |
09-05-2011 12:50:34 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Kan de bijsturing de treinen anders niet uit elkaar houden? |
09-05-2011 13:02:21 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik denk dat dat meer gedaan is omdat de vormen van het DDM materieel zoiezo al anders is, en je dus niet zo maar de kleurstelling van het IRM kunt overnemen. Ook voor de reizigers is het denk ik belangrijk dat ze de verschillen gemakkelijk kunnen zien. Al is een intercity voor de meeste reizigers gewoon een intercity. |
09-05-2011 13:04:37 | ||
---|---|---|
edje
|
ik zou 2 blauwe banden erop maken, van het linker balkon, omlaag naar de onderste rij, en van het rechterbalkon omhoog naar de bovenste rij ramen. http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/double_deck/DBbzf761/mint-white/bi-dbl1.jpg zoals dit. |
09-05-2011 14:39:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Is ook mijn idee, staat ook veel fraaier, heeft meer symetrie, het gefröbel met die banden bij IRM rond de bakovergang is m.i. niet geslaagd. Maar ja, smaak is persoonlijk.... |
09-05-2011 15:01:20 | ||
---|---|---|
jwalk1
|
ik vind persoonlijk dat ze überhaupt een heel andere kleurstelling hadden kunnen nemen dat staat wat vernieuwender, ik las ergens dat er 3 kleuren waren waar ze uit konden kiezen en persoonlijk vind ik dat ze van die 3 de minst mooie kleur hebben gekozen. %04% Maar goed het is niet aan mij dus ik neem het zoals het is. |
09-05-2011 15:24:28 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Waarom In beginsel had NS 2 verschillende kleurstellingen: stoptreinmaterieel geel met blauwe reclamebanden, en IC's geel met een doorgetrokken blauwe band. En of die beschildering op een Plan V, een Hondekop, een Wadloper of een ICM zat deed er niet toe. Inmiddels is daar de sprinterkleurstelling bijgekomen; blauw/wit met gele deuren, en die wordt ook op zowel SGMm als SLT toegepast. Geel is al jarenlang uit de mode en er zijn ook al lang varianten bedacht met meer modieuze kleuren (bv grijs/blauw) maar de herkenbaarheid heeft het toch steeds weer gewonnen: een trein is geel met blauw. |
09-05-2011 16:34:18 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik ben wel blij dat het geel en blauw is gebleven, dat is toch ook wel de kracht van het railnet hier. Over de gehele wereld zijn de treinen in ons landje bekend, vanwege de kleuren. |
09-05-2011 16:35:29 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
QuotePersoonlijk vind ik die bakovergangen bij IRM ook niet zo mooi, die blauwe band had van mij wel verbonden mogen zijn met de bovenste blauwe banden, of met de onderste. |
09-05-2011 17:47:05 | ||
---|---|---|
110573
|
Zijn die bakken die op die foto achter de 7041 staan de bakken van de 7802? |
09-05-2011 18:03:17 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote De gemiddelde reiziger ziet net het verschil tussen enkeldeks en dubbeldeks, denk je dat die het verschil tussen twee soorten dubbeldekkers zien? En dat het ze überhaupt iets boeit?? |
09-05-2011 20:41:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Volgens mij weet je zelf nieteens wat je nu zegt en waar het op slaat De bijsturing is een regelcentrum op kantoor. Dat zijn geen mannetjes die buiten op een rangeerterrein de wacht houden en denken "laten we die trein eens nemen". Dat soort mensen ziet in de functie van hun werk treinen fysiek helemaal niet en werken alleen met de nummers ervan... |
09-05-2011 20:54:29 | ||
---|---|---|
Dr_Thodt
|
ik denk datie wat sarcastisch reageerde op de reactie boven hem Zoomzoomzoom |
09-05-2011 20:57:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Dan is het handig om mischien wat smiley's te gebruiken, soms schat ik het niveau niet zo hoog meer in %08% |
09-05-2011 23:15:31 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dat is correct (zonder smilies, straks denkt men nog dat het weer sarcatisch bedoeld is dat het correct is dat ik het sarcastisch bedoelde (nu wel met smiley, want dit was sarcastisch) |
09-05-2011 23:21:24 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Nee die zijn van de 7870 maar die is al weer weg vandaag een proefrit gemaakt MCN ASD |
10-05-2011 16:44:55 | ||
---|---|---|
110573
|
Had de Bvk schade? Laatst bewerkt door 110573 op 10-05-2011 17:07 |
10-05-2011 16:46:35 | ||
---|---|---|
nls911
|
Ja in Hlm een aanvaring gehad met V'tje 936. |
10-05-2011 17:11:45 | ||
---|---|---|
110573
|
Volgens mij hebben ze inmiddels ook de 7072 buiten gezet(tegen de 7041 aan). Dit rijtuig is bijna hersteld van brandschade (01-12-2006, Putten) wat om raadselachtige reden niet is afgemaakt. Het rijtuig stond een tijdje in de oude loods en was te zien vanaf de N200. Als ik me niet vergis is dit ook een ex proefkonijn van DDZ en zijn de zijruitjes dichtgemaakt. Blijkbaar is de hoop ook voor dit rijtuig vervlogen. |
10-05-2011 18:09:41 | ||
---|---|---|
sik214
|
Dat raadselachtige_niet_afmaken is misschien doordat er straks een hele zwik Bvk's aan de kant gaan... |
10-05-2011 19:01:05 | ||
---|---|---|
glenn189
|
Kwam op Flickr onderstaande foto's tegen: http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/5707184922/in/photostream , http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/5707175092/in/photostream , http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/5706308175/in/photostream/ Foto's zijn niet door mij gemaakt. |
10-05-2011 19:07:18 | ||
---|---|---|
lw-o
|
lijkt op die foto's net zo'n duits dubbeldekker rijtuig in andere kleuren:p |
10-05-2011 19:10:38 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Dat hadden ze zich ook kunnen bedenken toen ze met het herstel begonnen in 2009 De 7072 is trouwens duidelijk te zien op de 3e link achter de 7041 Ik moet zeggen, ik vind de DDZ erg mooi als ie af is. Die dichte ramen en die airco-units staan hem goed en de kleur misstaat hem ook niet meer zo erg. Het lijkt in de verste verte niet meer op de oude 7510. Nu nog wachten op de officiële kopbak. Ik hoop dat ze de lampkappen geel maken. |