Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |
17-03-2016 11:33:42 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Dus slechts 5 minuten sneller dan de huidige drgl? Terwijl je 2 stations overslaat? |
17-03-2016 11:37:32 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Samengevat: Ht 5 min stil staan (rijtijd vanuit Nm is al ruim!), Bd 5 minuten stilstaan en als ik het vergelijk met de dienstregeling van nu is het dus in Tb ook nog eens 5 min stilstaan. Bovenstaande zegt Ht-Bd 34 minuten, huidig is 33 (waar ook al veel speling in zit!). Da's lekker voor een IC... ruim 15 min koekeloeren. Laatst bewerkt door Coryza op 17-03-2016 11:41 |
17-03-2016 11:41:15 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hoeveel mensen leggen de volledige route af Zwolle - Roosendaal? En de winst zit hem tussen Arnhem & Nijmegen, voor Breda - Den Bosch wijzigen alleen de minuten waardoor wellicht betere overstappen gerealiseerd worden.. |
17-03-2016 12:11:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Bijna niemand, maar dat is een kip-ei-verhaal: de drgl van de 3600 is dusdanig onaantrekkelijk dat omreizen al gauw sneller is. Zl-Rsd via Rtd, Dv-Ht via Ut enz. En we hebben het hier voor de aantrekkelijkheid nog niet eens over Zl-Rsd, maar over veel kortere deeltrajecten. Voor de volledigheid nog even de gehele drgl zoals-ie 10 jr geleden was (vanaf Zp naar het zuiden), voor zover ik 'm kan herinneren: Zp .28/58 Dr. 08/38 Ah. 22/51 Est .30(?)/58 Nm .38/08 O .54/24 Ht .08/39 (NB nog zonder vrije kruisingen aan de oostkant) Tb .25/55 Tbw .28/58 Gz .35/05 Bd. 48/18 Etn .55/25 Rsd .05/35 Oftewel we gaan door 3 stations over te slaan maar liefst 1 minuut winnen Laatst bewerkt door daniel81 op 17-03-2016 12:12 |
17-03-2016 12:24:19 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Die lange stop te Ht kan ik nog begrijpen, maar vanwaar zo'n lange stop te Bd ? |
17-03-2016 12:32:59 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Wellicht voor de IC direct? Zonde zonde en nog eens zonde. Je verwacht een grote tijdwinst en dan blijkt het alsnog de moeite niet. Ze willen zoveel mogelijk speling houden om extra zuinig en punctueel te rijden, dat merk je steeds meer.. Als alternatief voor snelle verbindingen bieden ze ons niet werkende treinen zoals de IC direct. Laatst bewerkt door jordy94 op 17-03-2016 12:34 |
17-03-2016 12:36:22 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik vermoed goederenpaden vanwege derde spoor Emmerich - Oberhausen |
17-03-2016 12:38:02 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote De IC-Direct en 3600 zitten elkaar toch niet in de weg? En reizigers van de IC-Direct hoeven toch ook niet naar Rsd ? Dan is een overstap te Rtd sneller |
17-03-2016 14:37:46 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote In dat geval: moeten we de drgl van de 3600 zien als een soort van tussenoplossing, of wordt nu het eindplaatje al gerealiseerd? |
17-03-2016 15:25:02 | ||
---|---|---|
b2py
|
Definieer eindplaatje? Het spoor is altijd in ontwikkeling.. Je zit met het gebrek aan ongelijkvloerse kruising in Vught (Wordt gerealiseerd, maar duurt nog even), idem voor Tilburg (Staat niks op de rol), gelijkvloerse kruising met HSL aansluiting naar Antwerpen vanaf Breda, Capaciteitstekort op Arnhem - Nijmegen, Zwolle dat weer op de schop gaat. Zo kan je wel blijven doorgaan natuurlijk.. Het is en blijft een lastige puzzel, zeker zolang er meer goederentreinen over de brabantroute moeten rijden.. |
17-03-2016 16:56:05 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Wat ik met 'eindplaatje' bedoel is dat in de adviesaanvraag regelmatig wordt gesproken over wat het eindmodel is en wat tussenoplossingen zijn (bijvoorbeeld de 4900 die Uto gaat overslaan). Drgl 2017 is itt 2016 geen pappen, nathouden en aanbreien, maar een herontwerp. Je zou verwachten dat ze het dan in 1x goed doen danwel erbij zetten dat dit een voorlopige oplossing is (zoals dus bij de 4900 gedaan is) |
17-03-2016 17:12:00 | ||
---|---|---|
michaben
|
Hoe wordt het spoorgebruik van de Benelux in Breda eigenlijk met oog op het kopmaken? Het meest voor de hand liggende is richting Atw via spoor 3 en richting Rtd via spoor 8, dan hoef je in Breda niet het halve emplacement te kruisen en je zou eventueel nog een cross-platformoverstap van/naar Gvc kunnen bieden (aangezien de 9200 zelf alleen Gv aandoet). Alleen moet je dan tussen Bd en de HSL aansluiting linkerspoor, wat krap is met de 3600. Enkele pagina's eerder werden de tijden :23 voor de IC naar Gvc en :27 voor de Benelux naar Asd genoemd. Samen met :15 als vertrek voor de ICD naar Asd en :16 als vertrek van de IC naar Rsd zijn dat echter wel erg veel treinen achter elkaar om een stukje linkerspoor te rijden. Keren op spoor 5 en 6 kan natuurlijk ook, maar voor reizigers richting Gvc zou het fijn zijn als je in Bd kan overstappen op de trein van 4 minuten eerder die rechtstreeks gaat, en als de Benelux vanwege het keren een wat langere stop zou krijgen is zo'n overstap te doen mits cross-platform. |
17-03-2016 17:28:50 | ||
---|---|---|
dennistd
|
De lange stop op Ht zal wel te maken hebben met inpassing op Tb-Bd en die op Bd met de kering in Rsd. Zou je in Bd een stop van 2 minuten hebben dan kom je in Rsd aan om .01/.31, en dat met een vertrek om .29/.59 (symmetrie) kan natuurlijk niet op hetzelfde spoor (volgens plannormen althans). Zou je op de Brabantroute een beter pad hebben dan kan er een minuut of 8 gewonnen worden denk ik (kortere stops in Ht, Tb en Bd) en kan er kort gekeerd worden in Rsd (in ongeveer 8 minuten). |
17-03-2016 18:11:59 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteTsja, het is wel een herontwerp maar deze lijn blijft een zorgenkindje zolang hij diverse frequente corridors blijft kruisen zonder conflictvrije verbindingen. |
17-03-2016 18:23:23 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
De aankomst tijd in Ht van de 3600 is niet gunstig als de 800/3500 in de zelfde paden blijven rijden. Dan mis je in de richting ut gegarandeerd je overstap. Verder de 3600 komt in O aan om 24/54 dat is 9 minuten eerder dan nu en hij gaat 1 minuut later weg uit Zl dus daar zit flink wat rijtijd winst. Echter O - Bd (wat door veel studenten wordt gedaan) uit O gaan er op achteruit. En de 9 min winst ben je met de wachttijden in Ht en Tb alweer verloren. Hopen dat het meevalt als het officiele boekje er weer is. Laatst bewerkt door Dead_Devil op 17-03-2016 21:52 |
17-03-2016 22:20:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHet rekken zal o.a. ook wel gebeurd zijn omdat anders de 3600 net voor de symmetrietijd in Rsd aankomt en de tegentrein net daarna vertrekt. Dat betekent dus een extra spoor dat daar nodig is en/of elk half uur rangeren van het aankomstspoor naar het vertrekspoor. Niet dat zoiets niet zou passen, maar in Rsd lopen een hele riedel goederenpaden van en naar alle windrichtingen die dit kunnen belemmeren. Overigens bestaan er wel degelijk mogelijkheden om in een landelijke dienstregeling 15 minuten uit de 3600 tussen Zl en Rsd te slaan, zonder al die lange stationnementen in Brabant. |
17-03-2016 23:53:00 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Dat doe je dan juist wel, wat het treinverkeer meer zal hinderen dan gewoon keren op 5 en/of 6. Mensen die uit België komen en naar Den Haag willen zullen niet in Breda overstappen op een IC naar Gvc, die blijven dan gewoon in de Benelux zitten en stappen in Gv uit. Vanaf Gv rijden er genoeg bussen en trams naar de meest relevante eindbestemmingen. Ik denk dat het dit wordt: Bxl/Atw -> Rtd/Asd: binnenkomst vanaf de HSL gewoon via rechterspoor, dan naar spoor 5. Locwissel (of gaan ze de Benelux ook sandwichen?) en dan door naar Prinsenbeek en verder. Asd/Rtd -> Atw/Bxl: binnenkomst vanuit Rotterdam op spoor 6. Locwissel/kopmaken, dan via de normale weg naar Roosendaal (fly-over t.h.v. het NAC-stadion) en dan via het wissel naar het HSL-spoor. Hiermee wordt er zo weinig mogelijk links gereden (slechts 1x/u een klein stukje). edit: Houden NS en NMBS eigenlijk een terugvaloptie via Roosendaal achter de hand, voor het geval dat het toch niet gaat lukken om de Benelux vanaf december via de HSL te sturen (ongeacht de reden)? Of gaan de paden op de route Rtd - Ddr - Rsd - Atw al gebruikt worden voor andere treinen? Laatst bewerkt door AlexNL op 18-03-2016 00:04 |
26-03-2016 20:01:46 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Trouwens, nog even wat leuks over het 'versnellen van de Benelux': De 9259 vertrok met +32 uit Brusz, +32 uit Brusc en +32 uit Brusn. Aannemelijk is deze vanuit Brusn direct richting Mech gestuurd (want geen stop te luchthaven...), dus +18 Mech, +16 Berch, +14 Atw. Bij Rsd weer iets vertraging opgelopen (+16), maar te Ddr nog maar +7 en te Rtd zelfs nog maar +2. Laat staan hoeveel speling er nog zit op het stuk Rtd-Asd (en hoeveel wel niet gewonnen kan worden als deze inderdaad over de HSL zou gaan). Enfin, ik vond 'm mooi om ff te posten. |
26-03-2016 20:13:30 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat de 9200 erg traag is weten we toch al lang? De 9200 vertrekt in Rsd 3 minuten na de 2600, en terwijl de 2600 extra in Rtb, Sdm, Dt, Laa, Ledn, Asdl en Ass stopt zit de 9200 er in Asd nog steeds 3 minuten achter. Via de HSL maakt de 9200 echter niet sneller, want via Bd is meer kilometers. Laatst bewerkt door michaben op 26-03-2016 20:15 |
26-03-2016 20:21:30 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ik doelde op het deel Rtd-Asd op de HSL. Zoals hierboven is geopperd i.c.m de ICDirect. |
26-03-2016 20:42:26 | ||
---|---|---|
zugchef
|
Aankomst voor de nieuwe 3600 in Nm wordt zover ik kan zien pas om :36 en :06. Maaslijn gaat nog steeds om :38 en :08 weg dus dat wordt m net wel / net niet. Gemiste kans wmb, 'vroegah' toen de 3600 nonstop Nm-Ah deed kwam ie om :32 en :02 aan in Nm. Laatst bewerkt door zugchef op 26-03-2016 20:44 |
26-03-2016 22:33:13 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Keuzes he, keuzes... |
26-03-2016 23:52:04 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Dat komt door die 3100 die vroeger niet reed. Maar ik vrees dat bij een kleine vertraging de dienstregeling als een plumpudding in elkaar zakt. Hoop dan echt dat als de 3000 of 3100 +5 minuten vertraging heeft, de trein ingekort wordt tot Arnhem, zodat ze de treinen uit Zutphen niet in de weg rijden en de continuïteit gewaarborgd blijft. |
27-03-2016 10:34:35 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Waw... +5... dat is in NS termen nog steeds ongeveer op tijd?, ik snap je redenen om 'm dan in te korten... maar dat zou wel supertriest zijn. |
27-03-2016 11:58:23 | ||
---|---|---|
b2py
|
Achja, met 10 treinen per uur is je verliesttijd ook niet al te groot.. |
27-03-2016 12:36:33 | ||
---|---|---|
michaben
|
Blijven de 3000 en 3100 de oude dienstregeling houden? Op zich zouden deze met DSSU een minuutje minder rijtijd kunnen krijgen op Ut-Ah, als dat op de rest van de rit past. |
27-03-2016 14:54:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Of extra stationnement elders of in Ut zelf |
28-03-2016 14:54:14 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote De tijden te Ah blijven zo goed als gelijk. De DSSU versnelling heeft als gevolg dat de tijden op Ut-Asb en verder gaan schuiven, de 800 en 3500 schuiven op dit stuk mee. De spinter dienst 4000 7400 schuift ook mee, dat maakt dat te Utg de sprinters 4000 en 4700 kort op zichzelf kunnen gaan keren. |
28-03-2016 17:57:33 | ||
---|---|---|
dvwijngaar
|
Interessant! Wat zijn de voorlopige nieuwe tijden van de 800 en 3000? Ik las in de locov advies aanvraag dat de 800 vanuit Schagen 5 min later gaat, maar er zit natuurlijk ook winst in het niet meer stoppen om Heiloo. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-04-2016 02:09:45 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
uit de adviesaanvraag van locov: 3.6 Snellere Sprinter Apeldoorn – Enschede NS versnelt de Sprinter tussen Apeldoorn en Enschede, waardoor deze Sprinter niet meer lang (negen minuten) in Rijssen of Enschede Kennispark hoeft te wachten. Dit was een nadrukkelijke wens van de regionale overheden en consumentenorganisaties in het Locov. NS heeft deze versnelling kunnen doorvoeren door een slimmere spooropstelling in Enschede. In de besluitenlijst van Gedeputeerde Staten van Overijssel kwam ik het volgende tegen: Onderwerp: Brief NS inzake aanpassing stoptreindienst Almelo-Enschede op de zaterdag Kenmerk: 2016/0110695 NS heeft de provincie Overijssel op grond van artikel 69 lid 2 van de Concessie voor het hoofdrailnet 2015-2015 advies gevraagd over het voornemen van NS om de stoptrein Apeldoorn-Enschede op het traject Almelo-Enschede te beëindigen vanwege de beperkte marktvraag. Hoewel de provincie Overijssel teleurgesteld is over de voorgenomen wijziging van de dienstregeling heeft zij begrip voor het feit dat het voor NS niet realistisch is om op zaterdagen voor eigen rekening en risico deze treindienst te blijven rijden. Wie kan er meer over vertellen wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn? |
01-04-2016 08:14:14 | ||
---|---|---|
b2py
|
Op zaterdag gaat de sprinter ook slechts Apeldoorn - Almelo rijden. |
01-04-2016 11:02:51 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Heeft dit of is dit het gevolg van dat Zl - Es naar een andere vervoerder gaat? De betrokken vervoerders hebben toch een tijdje liggen bakkeleien. Het Is niet een reizigersvrindelijke oplossing in mijn ogen. Jeanne Kok |
01-04-2016 11:06:16 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Niet helemaal: de reden is niet dat de 3100 vroeger niet reed (want die reed wel, maar dan onder treinnummer 2000 en vanaf Ut naar Gvc/Rtd); het punt is dat sinds enkele jaren de treindienst op Ut-Ah-Nm 8 minuten verschoven is, waardoor die nu tussen Ah en Nm samenvalt met het ideale pad van de 3600. Waarbij het dus ook mogelijk zou zijn de 3100 en de 3600 van pad te laten wisselen; zou als extra voordeel hebben dat de 3600 echt versneld kan worden omdat het dan haalbaar moet zijn om bij Rvs te kruisen ipv bij Wc. Over oplossingen bij vertraging: ik mag hopen dat bij vertraging van de 3100 deze er niet uitgeknikkerd wordt (is zo vervelend voor mensen die in Nm willen instappen) maar dat deze áchter de 3600 gezet wordt. |
01-04-2016 11:19:15 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteDe provincie wil niet meer betalen voor het verlengen van Almelo naar Enschede op zaterdag, wat het nu wel doet. |
01-04-2016 11:25:16 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, dat weet ik, maar niet alles is ook zo logisch als het wel eens lijkt. Jeanne Kok |
01-04-2016 12:25:55 | ||
---|---|---|
mdj
|
Provincie Overijssel heeft een miljoenen te kort op openbaar vervoer. Logisch dat ze, na het stoppen van het contract, stoppen met het inkopen van die treindiensten. NS zal daarom die treinen zelf rijden. Kijk je naar de toevoeging... Ja, die is beperkt. Je rijdt al slechts 1x per uur en daanaast rijdt je in zowel Almelo als Hengelo buiten de knopen. Daarnaast wil de regio, als je de adviesaanvraag leest, graag dat de 7000 weer het snelle pad gaat rijden, waardoor je in een 5/25 minuten ligging komt te rijden met de 7900 en sta je in Enschede 55 minuten te keren. Kosten zijn hoog, toevoeging beperkt, Logisch dat je van 5 naar 4 treinen per uur gaat. Laatst bewerkt door mdj op 01-04-2016 12:27 Bij twijfel: gebruik beton. |
05-04-2016 12:48:00 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote http://www.tubantia.nl/regio/geen-stoptrein-meer-op-zaterdag-tussen-enschede-en-apeldoorn-1.5892688 Per 6 juni 2016 zelfs al, alhoewel het volgens het artikel louter eenrichtingsverkeer lijkt van NS naar de provincie. |
05-04-2016 13:27:33 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ze hadden misschien beter het woord 'directe stoptreinen' kunnen gebruiken. Een leek zou kunnen vertalen dat er nu niks noppes nada meer rijdt tussen Enschede en Apeldoorn als stoptrein. |
12-04-2016 12:52:09 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Inmiddels is er een adviesaanvraag van NS aan het Locov over de 7000 gepubliceerd: http://locov.nl/Images/Locov%202016-80449%20Adviesaanvraag%20stoptrein%20Almelo%20-%20Enschede%20op%20zaterdag_tcm311-374348.pdf Zou al per wijzigingsblad september niet meer op zaterdag naar Enschede gaan rijden. Laatst bewerkt door dennistd op 12-04-2016 12:53 |
12-04-2016 13:00:45 | ||
---|---|---|
martijn
|
Al? Pas. Tubantia had het tenslotte over 6 juni 2016. |
13-04-2016 21:19:23 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Het lokale suffertje van Tiel meldt dat met ingang van de nieuwe drgl Arriva de gele dag een halfuursdienst Ah - Tl v.v. gaat aanbieden, s'avonds en in het weekeinde blijft het een uursdienst. Ook zal er nog geen knip in Elst komen. |
25-04-2016 16:44:06 | ||
---|---|---|
michaben
|
Een aantal wijzigingen op basis van overleg: - De 3500 gaat een uur langer doorrijden tussen Ut en Ehv 's avonds. - Extra ritten 800 Amr-Sgn. - De 3300 gaat ook buiten de spits doorrijden naar Ledn (tot 19:00). http://www.locov.nl/Images/Locov%202016-91252%20Besluit%20dienstregeling%202017_tcm311-374801.pdf |
25-04-2016 16:51:45 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
De 800 heb ik ook gelezen dat Locov graag ook de 860 naar Sgn door zag rijden, wat voor de NS in de huidige opzet meer LM ritten tussen Sgn en Amr en evt verder zou opleveren. Leuk dat de 3300 al met meer materieel gepland werd, eerder gelezen dat de NS een 5e omloop van plan was toe te voegen. Wel bijzonder is dat hiervoor de 3300 is uitgekozen, dit terwijl de 4300 nu al in de spits doorrijdt naar Ledn. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 25-04-2016 16:55 |
25-04-2016 16:56:03 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Waarom lees je de brief in de link niet gewoon? Daar staat namelijk 'serie 3300 Hnk-Hfd', welke dus verder zal gaan rijden naar Ledn. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-04-2016 16:59:40 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Vandaar dat ik mijn reactie al heb herschreven. |
25-04-2016 17:00:37 | ||
---|---|---|
michaben
|
En dat de lijnvoering rondom Shl zou veranderen was al bekend, alleen zou in eerste instantie de 3300 slechts in de spits naar Ledn gaan doorrijden (zoals de 4300 nu), maar dat wordt nu dus ook in het dal. |
25-04-2016 17:10:25 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Maar er wordt gesproken over de 4 rechtstreekse treinen tussen Ledn - Asdl, even kijken je krijgt dan de 3300, maar welke serie gaat er dan nog meer doorrijden. De 2600 gaat toch via Hlm rijden en over de westtak rijden nu de 2600 en 5800. |
25-04-2016 17:15:08 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er gaan vier sprinters Asd-Hfd rijden, twee daarvan gaan door naar Ledn. |
25-04-2016 17:19:00 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Oja, er wordt natuurlijk in het pad van de 2600 nu een sprinter naar Ledn gelegd? Wordt dit een compleet nieuwe serie of een verlenging van een huidige serie? |
25-04-2016 17:47:05 | ||
---|---|---|
robbertc
|
We kregen toch een 4600 Zl-Asd-Gvc? |
25-04-2016 18:19:23 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Voor het overzicht: 3300 Hnk - Ass - Ledn 4300 Almo - Asdz - Hfd (- Ledn) 4600 Zl - Asd - Hfd 5700 Ut - Hvs - Asdz - Hfd 5800 Avat - Asd - Hfd Daarbij 4x IC's per uur tussen Shl en Ledn: 700 Gn - Asdz - Gvc (1×) 1800 Lw - Asdz - Gvc (1×) 2400 Lls - Asdz - Ddr (2×) Mis ik nog iets? |
25-04-2016 18:25:54 | ||
---|---|---|
michaben
|
Waar baseer je dat overzicht op, of verzin je dit ter plaatse? Wel zo fijn om speculatie en feiten duidelijk van elkaar onderscheidbaar te houden namelijk. Wat ik uit eerdere bronnen begreep was dat de 4300 juist niet meer door zou gaan, want alle sprinters vanuit Ledn zouden richting Ass gaan. Laatst bewerkt door michaben op 25-04-2016 18:26 |
25-04-2016 18:28:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Je mist de Sprinter die, ipv de 5700, naar Gvc gaat. |
25-04-2016 19:15:35 | ||
---|---|---|
stefanvw14
|
Ja, ik mis nu ook de kwartierdienst in het dal tussen Hfd en Ledn. |
25-04-2016 19:30:34 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Is dat al 100% zeker een kwartier dienst in het dal? (Hfd - Ledn) |
25-04-2016 19:46:48 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Quote Ik plaatste er niet voor niets ''mis ik nog iets?'' eronder. Vul het aan, bevestig het of spreek het tegen. Heel makkelijk. Dit is wat ik heb opgemaakt uit dit topic en de Adviesaanvraag dienstregeling 2017. Het zijn geen harde feiten aangezien ik t.o.v. anderen geen bronnen heb behalve het openbare leesvoer. |
25-04-2016 19:59:15 | ||
---|---|---|
sigma
|
Quote Ik weet niet waar je dit op baseert. Dit is echter onjuist. De Sprinter 4600 en 3300 rijden na Hfd door naar Ledn. Ik citeer de Locov-adviesaanvraag: Omdat de Intercity Dordrecht – Schiphol door zal rijden naar Almere en Lelystad in plaats van Amsterdam Centraal, ontstaan kansen om de bediening van Hoofddorp te verbeteren. NS rijdt per dienstregeling 2017 elk kwartier een rechtstreekse Sprinter tussen Hoofddorp, Schiphol en Amsterdam Centraal. Nu rijdt NS twee rechtstreekse Sprinters per uur. Door de extra Sprinters in plaats van de Intercity met hetzelfde bedieningspatroon te rijden, blijft de frequentie tussen Amsterdam Centraal en Schiphol en de tussenliggende stations gelijk ten opzichte van 2016. Omdat de Intercity Amsterdam – Schiphol is vervangen door een Sprinter, is het logischer om de Sprinters uit de richting Amsterdam Lelylaan na Hoofddorp door te rijden richting Leiden en verder (vier keer per uur in de spits, twee keer per uur in het dal). Hiermee behoudt Amsterdam Lelylaan een rechtstreekse verbinding met Leiden. De extra reistijd tussen beide stations bedraagt vijf tot acht minuten. |
25-04-2016 20:10:41 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Nee, want direct achter de 3600 rijdt de 4400 (25/55), dan is er een klein gaatje wat gebruikt kan worden als goederenpad en dan gaat om 04/34 weer een 3000. Er is echt nauwelijks ruimte om vertragingen op te vangen. Je moet nu de 3600 versnelt gaat worden, de ritten van de 3100 tussen Arnhem en Nijmegen meer zien als veredelde LM-ritten om zo een kering van 33 minuten in Arnhem te voorkomen en dus de hele dag minstens 1 spoor bezet te houden. Voor de hoeveelheid reizigers hoef je het niet te doen, want het aantal reizigers tussen Arnhem en Nijmegen rechtvaardigd geen 10 treinen per uur (8 is ruim voldoende, ook in de spits). Inkorten tot Arnhem bij een kleine vertraging is zeer gewenst om de punctualiteit van andere treinen te behouden. Wel positief trouwens dat Sassenheim en Nieuw Vennep op werkdagen een kwartiersdienst krijgen. |
25-04-2016 20:11:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Heel arrogant. Je brengt het als feit, zoals wel vaker aangegeven hier is dat zeer ongewenst. Als je op basis van onvolledige kennis aannames maakt in de hoop dat iemand dat kan bevestigen of corrigeren dan moet je dat er duidelijk bijzetten. En 'mis ik nog iets' is geen duidelijke disclaimer, want dit kan geïnterpreteerd worden als 'correct maar onvolledig', terwijl jouw bericht er eentje in de strekking van 'onjuist en onvolledig' was. Je had bijvoorbeeld "Zover ik nu begrijp komen er de volgende treinseries, klopt dit?" kunnen zeggen, dan maak je duidelijk dat je niet claimt dat het 'correct en volledig' is. |
25-04-2016 20:22:42 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Tja zo kan je bezig blijven met wijzen op hoe iemand een bericht verkeerd overbrengt. Maar goed, ik zal in het vervolg duidelijk zijn met wat ik hier breng. Mijn excuses voor de verwarring. En dat was niet arrogant bedoeld, zo moet je het ook niet gelijk lezen.Ik vat ''Waar baseer je dat overzicht op, of verzin je dit ter plaatse?'' namelijk ook niet direct kleinerend/betweterig op ook al kan het wel zo overkomen. %03% |
25-04-2016 20:26:07 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Quote Dan klopt het toch ongeveer? Alleen dan de 3300 en de 4600 door naar Ledn ipv de 4300 en 5700. |
25-04-2016 21:08:56 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Nee, het aantal reizigers tussen Ah en Nm misschien niet. Maar een directe verbinding Nm - Asb - Asdz - Shl, een overstaploze kwartiersdienst tussen Nm en Ut (en daarmee tussen Nm en Randstad met 1 overstap): dat lijkt me rechtvaardiging genoeg om de 3100 ook tussen Ah en Nm te laten rijden. En als je eenmaal zo'n verbinding aanbiedt, kun je het natuurlijk niet maken om hem er bij het minste of geringste uit te knikkeren. Misschien niet zo'n ramp als je in Ah gestrand bent en er in een oogwenk weer een trein naar Nm vertrekt, maar als je er vanuit Nm standaard op moet rekenen dat er geen 3100 rijdt, dan kun je hem net zo lief niet aanbieden. |
25-04-2016 21:18:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Zit de 31100 daar ook niet tussendoor, of wordt deze een kwartier verschoven naar tussen de 7600 en 3100? |
25-04-2016 21:34:18 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
In de plannen staat een aankomst van .24 in Ah en .38 weer richting Tl. Men wil uit Ah zo gaan. xx IC xx IC (3600 of ST Ah-Tl) xx SP (4400 of 7600) en dat dan elk kwartier, |
25-04-2016 21:55:34 | ||
---|---|---|
michaben
|
Daar zal Arriva niet blij mee zijn, de 31100 heeft nu aan beide kanten een kering van 5 á 6 minuten als deze elk halfuur rijdt. Als de kering in Ah 14 minuten wordt heb je -3 minuten in Tl, wat een extra treinstel kost, maar vanwege het enkelspoor op Ktr-Tl moet je dan ook ergens een lange stop inplannen. |
25-04-2016 22:04:08 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Waarschijnlijk komt die Tiel-boemel om 00/30 aan en vertrekt dan om 07/37, zodat de 7600 dan om 10/20 vertrekt. Dan ben ik alleen benieuwd naar de avonduitsnijding. Je kunt dan om 58 in Nijmegen aankomen om 03 vertrekken, kering van 5 minuten moet lukken. |
25-04-2016 22:05:41 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
QuoteHet laatste woord is ook nog niet gezegd over het doorrijden buiten de spits. Vooralsnog blijft het 1x per uur Ah - Est - Tl en 1x per uur Est - Tl buiten de spits. |
25-04-2016 22:07:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In de huidige drgl hebben deze treinen ook een A/V in Ktr van 1 respectievelijk 2 minuten. Verder kan ik me herinneren dat er nog links en rechts nog wel iets uit de speling gehaald kan worden. Kruisen te Est en een kering van 3 minuten te Tl zou net moeten kunnen. Maar inderdaad: het enkel spoor ligt precies op de plekken waar je het niet wilt hebben: Esta-Vrk en Ktr-Tl. Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-04-2016 22:09 |
25-04-2016 22:10:47 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Zoveel vraag is er niet naar een overstapvrije kwartiersdienst tussen Nijmegen en Utrecht. Het grootste gedeelte van de reizigers gaat er in Arnhem al weer uit, waar na de trein opnieuw gevuld wordt. Ook de vraag tussen een directe verbinding tussen Amsterdam Zuid en Schiphol en Nijmegen is niet erg groot. De 3000 en 3600 konden makkelijk een scheve kwartiersdienst tussen Nijmegen en Arnhem onderhouden. Het probleem is dan die 33-minutenkering van de 3100 in Arnhem, die is erg capaciteitsbelastend. |
25-04-2016 22:12:34 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Wat is dat dan weer voor een kolder. In die trein Tiel-Elst gaat niemand inzitten. Dan kun je beter die trein niet laten rijden. |
25-04-2016 22:16:49 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
wel als je de omliggende buslijnen zo onaantrekkelijk maakt dat je de reizigers de trein injaagt, maar dat is een hele andere discussie %07%%07% |
25-04-2016 22:30:04 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Kun je net zo goed de trein alleen tussen Kesteren en Tiel laten pendelen, want daar zit het pijnpunt en het scheelt een omloop. Beetje hetzelfde als tussen Doetinchem en Winterswijk, de trein koste wat het kost tot diep in de nacht een halfuursdienst laten rijden, maar wel lijn 40 en 74 op laten doeken. En die halfuurlijkse warme luchtverplaatsing tussen Zutphen en Apeldoorn 's avonds en in het weekend heb ik ook nooit gesnapt. Zit geen hond in. |
26-04-2016 12:45:53 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Waar baseer je dat op/wat is bron? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-04-2016 12:48:11 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Waarom zou je in Nijmegen willen keren als de 7600 doorrijd naar Wc? Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-04-2016 12:52:18 | ||
---|---|---|
Mat75
|
Ergens in de adviesaanvraag las ik ook over het inkorten van treinen tussen Nm-Ut. Betreft dit zowel de 3000 als 3100? En dat zou dan aannemlijk in de spits moeten gebeuren? En wat is de relatie met het stoppertje naar Tl dat min of meer als oorzaak voor het inkorten van treinen Nm-Ut wordt aangemerkt? |
26-04-2016 12:54:50 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
QuoteVoordat we weer over elkaar heen vallen met bronwater: Er is nog niets definitiefs besloten over extra ritten Tl-Est(-Ah). Er zijn wat ideeen en die zijn gedeeld met de Regio. Blijkbaar is daar e.e.a. van naar buiten gekomen en wordt voor vaststaand aangenomen. |
26-04-2016 13:04:22 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteAvonduitsnijding: de 7600 rijdt 's avonds niet door naar Wc. QuoteHet verhoogde aantal treinen tussen Ah en Nm heeft gewijzigd spoorgebruik in Nm tot gevolg. Het stoppertje naar Tl wordt alleen maar terloops genoemd als een van de factoren in het totaalplaatje. |
26-04-2016 13:08:44 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Dat inkorten van de 3000 en 3100 zit hem er in dat met het hoge aantal treinen uitvoegen naar spoor 1a in Nijmegen nogal lastig en kwetsbaar( lees bijna onmogelijk) word. De oplossing is dan keren op 4a maar dat kan maar 10 bakken hebben, zie daar je lengte beperking. Daarnaast betekend dat ook dat als alles richting Wc(-Ht) via 4b moet ook die treinen een lengte beperking van 6 bakken krijgen. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-04-2016 13:09:46 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Helder dat had ik even gemist. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
26-04-2016 22:12:57 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Quote Dat wisten zowel ambtenaren van de provincie Gelderland te melden als Arriva zelf tijdens de ROCOV Gelderland vergadering van afgelopen donderdag. |
26-04-2016 22:36:54 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Extra ritten Tl-Est vv zijn in 2017 niet aangevraagd door Arriva. |
26-04-2016 22:45:24 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Er wordt gewoon kort gekeerd in Tl o.b.v. de nieuwe tijden in Ah. Zoals reeds eerder gemeld kan er heel veel uit de speling worden gehaald en te Ktr komt een korte stop in twee richtingen. |
26-04-2016 22:59:33 | ||
---|---|---|
fr
|
Het laatste wat hierover naar buiten gekomen is, is onderstaand bericht uit de Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/overbetuwe/trein-tussen-tiel-en-arnhem-gaat-elk-half-uur-rijden-1.5909416 Laatst bewerkt door fr op 26-04-2016 22:59 |
27-04-2016 00:54:07 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
En dat nieuwsbericht klopt dus niet, aldus ambtebaren van de provincie Gelderland. |
27-04-2016 06:37:38 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote Duidelijk nu kan ik jou reacties op de juiste waarde inschatten Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
27-04-2016 08:45:20 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Rijdt de 4400 altijd door naar Arnhem of keert deze 's avonds en in het weekend in Nijmegen? |
03-05-2016 00:22:22 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Op de site van Locov kwam ik dit document tegen over internationale treinen in drgl 2017: http://locov.nl/Images/Locov%202016-91200%20Besluit%20Internationale%20dienstregeling%202017_tcm311-374811.pdf Thalys: wat treinen die met twee stellen gaan rijden. De 9994 krijgt een stel voor Parijs erbij. Verder vooral veel dingen die niet kunnen... ICE: dagelijkse 222 (Köln 6:42 - Asd 9:28) toegevoegd, 126 / 127 gaan het hele jaar rijden, 105 gaat met twee stellen rijden. Laatste vertrek uit Asd wordt 18.37u door het vervallen van de CNL ICB: 245 gaat alleen van begin april tot begin november rijden. Daarbuiten gaat de 243 weer rijden (van Asd tot Bh) |
03-05-2016 09:59:49 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote volgens mij standaard dienstregeling dadelijk ja. 's-hertogenbosch - arnhem wordt nieuwe traject van de 4400 niet meer door gekoppeld naar deurne. |
03-05-2016 10:09:28 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Wat gaat er nu precies met de Benelux gebeuren in 2017? Er staat dat het advies van Locov overgenomen wordt en dat de reistijd nagenoeg gelijk blijft. Betekent dat dat in 2017 nog via Rsd gereden wordt? |
03-05-2016 10:15:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
De reistijdwinst gaat over het stuk Asd-Rtd. De route via Rsd of Bd maken qua reistijd weinig uit (in ieder geval niet met de huidige treinpaden). In 2017 blijft men dus nog via Gv rijden, maar (mits technisch mogelijk qua software van de TRAXXen) wil men wel via Bd gaan. Laatst bewerkt door michaben op 03-05-2016 10:16 |
03-05-2016 10:59:47 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ik twijfelde omdat er staat dat het advies van Locov zou worden gevolgd. En als ik het me goed herinner was het advies van Locov om de 9200 in de 900 te integreren, en als dat nog niet lukte, om dan de Benelux nog even via Rsd te laten rijden. |
03-05-2016 12:08:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Dit staat er niet hoor. De laatste ICE uit Asd vervalt vanwege een (te) lage reizigersvraag. Daarom vertrekt de laatste ICE uit Asd om 18:37. Ik lees verder geen enkel verband met de CNL. |
03-05-2016 12:46:30 | ||
---|---|---|
dennistd
|
"Deutsche Bahn stopt per ingang dienstregeling 2017 met het rijden van nachttreinen. Wij betreuren dit." "De huidige laatste reismogelijkheid uit Amsterdam heeft echter een lage reizigersvraag. NS en DB kiezen er voor om de laatste ICE om 18.37 uur uit Amsterdam te laten vertrekken." De laatste ICE is dit jaar als IC geïntegreerd in de CNL, maar trekt weinig reizigers lees ik. Daarom komt er geen vervangende IC(E) voor, waardoor 18.37u dus de laatste uit Asd wordt. |
03-05-2016 13:31:09 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Er wordt dus ook geen enkel woord meer gerept over eventuele overname door de Oostenrijkers? |
03-05-2016 14:55:22 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Die hadden enkel interesse in CNL's van en naar Oostenrijk, niet in de rest waar de 418/419 onder valt. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
03-05-2016 15:13:40 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ik kan en wil mij (nog) niet voorstellen dat die laatste ICE om 18.37 echt het een alternatief wordt voor aansluiten nacht IC verbindingen vanuit het Ruhrgebied. Een latere verbinding met het Ruhrgebied is in mijn ogen zeer essentieel om de nachtverbindingen in Duitsland nog te kunnen bereiken! Jeanne Kok |
03-05-2016 15:17:52 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan moeten we hopen dat Abellio straks lang blijft doorrijden Laatste trein Em - Duisburg vertrekt nu rond 22:30 dus dat is wel hoopvol |
03-05-2016 15:38:48 | ||
---|---|---|
nickeyboy
|
Dat is wel de bedoeling, om 23:xx kun je de grens nog over |
04-05-2016 07:50:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDeze verbinding blijft wel doorgekoppeld. De Sprinters uit Ut en Ddr/Bd niet, deze keren op zichzelf. Het aardige hiervan is dat de IC's dus krom om al die kerende treinen heen moet rijden en dat van het met 80 km/u binnenrijden en vertrekken te Ht helemaal niets meer terecht komt. Het mag wat kosten, zo'n ombouw die niet meer alsodanig meer wordt benut. |
04-05-2016 07:55:05 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Keren de Sprinters in Ht omdat anders de lijnvoeringen te lang worden? Dat zou inderdaad gek zijn; overal doorstroomstations maken en geen lange lijnvoeringen willen.. Laatst bewerkt door robbertc op 04-05-2016 07:55 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |