Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2017
RailWiki.nl
Dienstregeling 2017, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
12-11-2015 17:40:14
b2py
b2py
Quote
Klaasje (do 12 nov 2015 11:20:46 https://www.somda.nl/forum/15804/p558432/): Ja, waarschijnlijk gaat die weg zijn vanaf 2017. Ik ben alleen wel benieuwd wat NS van plan is als men met voldoende groei de verbinding Den Haag-Eindhoven 4* per uur gaat rijden zoals in een eerdere ambitie stond. Mij lijkt het doortrekken van de 900 naar Eindhoven dan het meest logisch maar ik kan mij zo voorstellen dat er dan ook extra capaciteit nodig is op Rtd-Gvc dus een eventuele invulling is nog lang niet zeker.
LTSA spraken ze nog over 2* Gvc - Ehv en 2* Bd - Ehv.
 

13-11-2015 16:46:32
SchuurB
SchuurB
Dat zou dan weer mogelijkheden bieden voor een doorgetrokken IC vanaf Ddr, die dan de Sprinter-stations op Ddr - Bd bedient.

IC (Oude lijn -) Ddr - Spr-stations - Bd - Tb - Ehv

Hebben Ddr-Zuid, Lage Zwaluwe en Prinsenbeek ook een vlotte, overstaploze rit naar Rtd/Tb-Ehv, Ddr behoudt de overstaploze verbinding met Tb en Ehv, maar die wordt alleen een paar minuten langzamer.
 

13-11-2015 17:03:43
broek53
broek53
Kan best (als het past), maar dan moet NS wel van haar geloof in productformules afvallen 😬  

13-11-2015 17:08:47
waalkade
waalkade
Doen ze al, de Klomp wordt nu ook door een IC bediend.
En straks met PHS gaan waarschijnlijk Wolfheze en Oosterbeek door een stoppende IC bediend worden.
 


13-11-2015 19:16:15
abcde
abcde
Quote
b2py (do 12 nov 2015 17:40:14 https://www.somda.nl/forum/15804/p558469/): LTSA spraken ze nog over 2* Gvc - Ehv en 2* Bd - Ehv.

Die extra IC Bd - Ehv kan je ook krijgen door de losse IC Venlo - Ehv door te trekken naar Bd, in kwartierligging naast de 1900. Biedt je in Bd een goede overstap op de ICD naar Rtd en Asd, dan krijg je met weinig extra km ieder kwartier een verbinding Ehv - Bd - Rtd (door naar Asd). En die IC Venlo - Bd zou ook nog door kunnen naar Dordt...

Laatst bewerkt door abcde op 13-11-2015 19:20
 

13-11-2015 19:23:31
reisthijs
reisthijs
Quote
broek53 (vr 13 nov 2015 17:03:43 https://www.somda.nl/forum/15804/p558575/): Kan best (als het past), maar dan moet NS wel van haar geloof in productformules afvallen 😬
Drie kleine stations omdopen tot IC-station en dan past het prima in de formule.
Alles wat non-stop Ddt-Bd rijdt heet dan IC direct.
 

13-11-2015 19:39:16
broek53
broek53
Leuke oplossing ja, het ene deel van het bedrijf dat het andere belazert om aan de zelfgemaakte formules te voldoen . En dan aan Hoogeveen uitleggen dat het echt geen intercitystation kan zijn  

14-11-2015 09:42:06
ZJ37
ZJ37
Plus met de IC van/naar Lw extra bij de buurman willen gaan stoppen (Mp). %08%  

16-11-2015 11:35:11
R1-2010
R1-2010
Leuk die 1900 over de HSL trouwens, maar ik hoop toch wel dat als het een beetje waait de boel via Dordt wordt omgeleid ipv opgeheven wordt vanwege teveel wind?  

16-11-2015 11:56:52
daniel81
daniel81
Quote
abcde (vr 13 nov 2015 19:16:15 https://www.somda.nl/forum/15804/p558593/):
Quote
b2py (do 12 nov 2015 17:40:14 https://www.somda.nl/forum/15804/p558469/): LTSA spraken ze nog over 2* Gvc - Ehv en 2* Bd - Ehv.

Die extra IC Bd - Ehv kan je ook krijgen door de losse IC Venlo - Ehv door te trekken naar Bd, in kwartierligging naast de 1900. Biedt je in Bd een goede overstap op de ICD naar Rtd en Asd, dan krijg je met weinig extra km ieder kwartier een verbinding Ehv - Bd - Rtd (door naar Asd). En die IC Venlo - Bd zou ook nog door kunnen naar Dordt...


Wat ik steeds begrepen heb komt er geen losse IC Vl-Ehv maar wordt dit treindeel aan de 800 of 3500 (ik dacht de laatste) gekoppeld
 

16-11-2015 12:28:56
MasterE
MasterE
Volgens mij komt er een extra IC Asd-Vl om dan ook ETMET te kunnen invoeren tussen Asd en Ehv.


Mcn Asd
 

16-11-2015 12:43:54
daniel81
daniel81
Uiteindelijk wel, maar in de tussenfase komen er vleugeltreinen. Althans dat is wat hier tot nutoe steeds gezegd is.  

16-11-2015 15:05:30
bobo90
bobo90
Maar de Venlo-Eindhoven niet meer koppelen aan de IC Den Haag maar aan de IC Amsterdam is toch ook maar een tijdelijke oplossing totdat de ICNG is ingestroomd en er weer genoeg materieel is om de IC Den Haag - Eindhoven weer door te trekken naar Venlo.  

16-11-2015 15:38:18
Klaasje
Klaasje
Wie zegt dat? Kan zomaar zijn dat het wel richting Utrecht blijft.  

16-11-2015 18:08:31
Wievank
Wievank
Op dit moment schijnen er vanuit de richting Vl net zoveel reiziger over te stappen richting Ut, als er blijven zitten richting Gvc. De verwachting is dan ook dat als richting Ut overstaploos wordt, dit meer reizigers zal trekken dan men verliest door richting Gvc te moeten overstappen en daarmee tevens de balans zal doorslaan naar een groter deel dat er voordeel aan heeft ten opzichte van de huidige situatie.  

01-12-2015 17:51:13
MetroRET
MetroRET
http://www.omroepbrabant.nl/?news/240471672/Intercity+tussen+Breda+en+Dordrecht+wordt+niet+uit+dienstregeling+geschrapt.aspx  

01-12-2015 21:02:07
jorgo
jorgo
Als dat er toe leidt dat de 1900 toch niet via de HSL gaat, breekt mijn klomp.  

01-12-2015 21:09:13
MetroRET
MetroRET
Of alsnog de 2600 naar Bd (2200 dan naar Vs, door versnelling van de 3600)  

01-12-2015 21:17:22
nougo
nougo
Als, en ik zeg als dat zo zou zijn...(de 1900 niet via HSL)

De hele resterende revisie van ICR kan goeddeels achterwege blijven, de vervolgbestelling TRAXX geanuleerd en het materieeltekort is per januari oplosbaar omdat we het ICR als de wiedeweerga achter de 1700 hangen.

Nee, ik geloof er niets van . De kamer kan dit wel vinden maar in de concessie-eis liggen toch keiharde randvoorwaarden over de bediening van de HSL. Eens afwachten met welke patroontijden en treinseries men daadwerkelijk komt. Ik bedoel: Mogelijk leidt de motie van de kamer wel tot het gewenste geldbedrag voor die extra intercity. (wel nog een pad zoeken voor die tweede per uur)

@ MetroRet: Dat lijken me idd meer praktische oplossingen. Alleen, Breda wordt zo wel heel erg kopstation. En of dat allemaal past ?

Laatst bewerkt door nougo op 01-12-2015 21:20
 

01-12-2015 21:40:01
DDZ7504
DDZ7504
Daar doe ik dan wel verslag van, gezien ik vanaf volgend jaar dagelijks in Bd moet zien te komen. Als de verbouwing klaar is zou het moeten kunnen, desnoods met verlengde perrons.

En over dat extra pad: 1900 kwartiersdienst op 900, 9200 zo verschuiven dat hij ongeveer op het halve uur van de 9300/9900 zit?

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 01-12-2015 21:41
 

01-12-2015 22:22:23
b2py
b2py
Het is slechts een motie he..  

01-12-2015 22:47:30
thom
thom
Dus we spreken eerst in een concessie de gestelde eisen af, en daarna veranderen we die doodleuk zonder een idee over de inpasbaarheid daarvan...  

01-12-2015 23:17:42
ZJ37
ZJ37
Gelukkig dat dit niet door gaat. Het dagelijkse geklooi met Traxx en ICR op de HSL zal vast niet zo even zijn verholpen. Als dat straks de enige verbinding Bd-Rtd v.v. is dan belooft dat nog wat... Tegenwoordig is de 1900 een veel beter alternatief tussen Bd en Rtd, de stop in Ddr daar zullen slechts weinigen over malen.  

02-12-2015 00:02:57
reisthijs
reisthijs
Quote
nougo (di 01 dec 2015 21:17:22 https://www.somda.nl/forum/15804/p560695/): Als, en ik zeg als dat zo zou zijn...(de 1900 niet via HSL)
Onwaarschijnlijk. Daar gaat de motie ook niet over. Voor een IC Ddr-Bd zijn genoeg alternatieven mogelijk, lees alleen dit topic maar...

Quote
nougo (di 01 dec 2015 21:17:22 https://www.somda.nl/forum/15804/p560695/): De kamer kan dit wel vinden maar in de concessie-eis liggen toch keiharde randvoorwaarden over de bediening van de HSL.
Keihard? Volgens die randvoorwaarden is er geen verplichting de 1900 over de HSL te sturen.
 

02-12-2015 08:57:37
R1-2010
R1-2010
Heren, zoals b2yp al zei: het is slechts een motie die Dijksma naast zich neer kan leggen . Doet me een beetje denken aan de SLT toilet discussie. Kamer vond het in eerste instantie prima dat er in SLT's geen toilet kwam. En 3 jaar later moord en brand schreeuwen.  

02-12-2015 09:25:35
Klaasje
Klaasje
Het zou ook onbehoorlijk bestuur zijn als in deze fase Dijksma tegen NS zou zeggen dat de 1900 via Ddr moet rijden. Als NS dan een claim zou willen neerleggen om geïnvesteerd geld terug te krijgen dan zou die ook zeer waarschijnlijk door de rechter worden toegewezen. Het is feitelijk geen optie dat Dijksma tegen NS zegt dat het anders moet, het is tegengesteld aan de concessie en de afspraken die er tot nu toe zijn waar nu al een tijdje de voorbereidingen voor worden gemaakt.  

02-12-2015 20:58:21
5431
5431
Negatieve berichten uit Duitsland: per december 2016 zou DB het nachtverkeer willen opheffen. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?2,7634064  

02-12-2015 22:33:26
Pim530
Pim530
Wat dood- en doodzonde, zeker gezien het nieuwe concept vanaf december. Anderzijds biedt het misschien wel weer kansen voor de ÖBB, die naar ik meen nog nieuw nachtmaterieel wil aanschaffen, om via München door te rijden naar het Nederlandse.  

03-12-2015 07:13:58
Jack5812
Jack5812
Erg jammer, maar ook voorstelbaar. Volgens zelfde artikel worden de huidige nachttreinen vervangen door Nacht-ICE's en/of IC-bussen.
Reden is vast de goedkope vlieg- en bustickets.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


03-12-2015 08:00:45
kleine_man
kleine_man
De reden is dat de kosten voor het spoor steeds harder stijgen. Het vliegverkeer is nog steeds vrijgesteld van bepaalde heffingen en ook voor de weg gelden bepaalde heffingen niet. Tel daar bij op dat de afgelopen 20 jaar veel geld is gestoken in hoge snelheidsmaterieel. De laatste 5 jaar was het niet de vraag of het nachtverkeer zou sneuvelen, maar wanneer.

Uiterst triest.
 

03-12-2015 08:35:47
Pim530
Pim530
Heeft iemand enig idee waarom het de ÖBB dan wél lukt?

Overigens is de CNL, wanneer ik ermee reis (zomers, maar ook vaak midden in de winter) altijd tjokvol.
 

03-12-2015 09:11:52
DingeZ
DingeZ
Mijn grootste probleem met CNL is dat het comfortniveau vaak om te janken is. De couchettes liggen voor geen meter en de echte slaaprijtuigen zijn niet te betalen. Het zal misschien ook aan de leeftijd van de rijtuigen liggen, maar ik zie een grote investering van DB in nieuw materieel niet snel gebeuren. Als ik dan toch niet slaap kan het maar beter zo snel mogelijk gaan, dus zo heel slecht vind ik het idee van de nacht-ICE nog niet.  

03-12-2015 09:28:52
Jack5812
Jack5812
Quote
kleine_man (do 03 dec 2015 08:00:45 https://www.somda.nl/forum/15804/p560858/): De reden is dat de kosten voor het spoor steeds harder stijgen. Het vliegverkeer is nog steeds vrijgesteld van bepaalde heffingen en ook voor de weg gelden bepaalde heffingen niet. Tel daar bij op dat de afgelopen 20 jaar veel geld is gestoken in hoge snelheidsmaterieel. De laatste 5 jaar was het niet de vraag of het nachtverkeer zou sneuvelen, maar wanneer.

Uiterst triest.
Zeker triest. Metname dat vlieg- en wegverkeer niet op zn minst gelijkmatig belast worden t.o.v. het spoor. Zeker voor de korte- en middellange afstand (Parijs, Frankfurt, Hamburg, Berlijn, Munchen)) het spoor toch beduidend goedkoper moeten zijn dan het vliegtuig. Maar goed, we dwalen nu wel erg af.
 

03-12-2015 09:36:50
Pim530
Pim530
Quote
DingeZ (do 03 dec 2015 09:11:52 https://www.somda.nl/forum/15804/p560874/): Mijn grootste probleem met CNL is dat het comfortniveau vaak om te janken is. De couchettes liggen voor geen meter en de echte slaaprijtuigen zijn niet te betalen. Het zal misschien ook aan de leeftijd van de rijtuigen liggen, maar ik zie een grote investering van DB in nieuw materieel niet snel gebeuren. Als ik dan toch niet slaap kan het maar beter zo snel mogelijk gaan, dus zo heel slecht vind ik het idee van de nacht-ICE nog niet.


Hm, ik vind de slaaprijtuigen in z'n algemeenheid goed te betalen (en er goed in te slapen), als je in je achterhoofd hebt dat je anders een hotelnacht + vervoer had moeten betalen (ik begrijp dat dat niet voor alle CNL-reizen het geval zal zijn). De slaaprijtuigen zijn volgens mij ook nog niet zo heel oud.

Couchette heb ik één keer gedaan richting Kopenhagen (terug was men druk met staken), en ik moet zeggen dat ik daar toch ook best redelijk in heb gepit, met het raam wagenwijd open zelfs. Maar dat zal van persoon tot persoon verschillen.
 

03-12-2015 19:50:58
rob_ehv
rob_ehv
Het afschaffen van de CNL zal ook wel invloed hebben op de verkoop van Interrail kaarten. InterRail reis plannen gaat een stuk lastiger worden%04%


robq
 

03-12-2015 20:23:16
b2py
b2py
Er staat niet dat het nachtnet wordt opgeheven, alleen een andere vorm krijgt.. En verder kan je prima interrailen met dagtreinen..  

03-12-2015 22:23:55
timtrein
timtrein
Quote
Pim530 (do 03 dec 2015 08:35:47 https://www.somda.nl/forum/15804/p560869/): Overigens is de CNL, wanneer ik ermee reis (zomers, maar ook vaak midden in de winter) altijd tjokvol.
Zelfs dat zegt nog niet dat het rendabel is... al mag je het wel hopen.
 

03-12-2015 23:10:43
cuneo56
cuneo56
Heb even zitten vergelijken hoe ik met een fiets in Samedan kan komen zoals afgelopen september gedaan, als de optie CNL er niet meer is.
Als ik zoals het hoort in NL niet in de spits op pad ga wordt het dus een kort nachtje op een station " overnachten" .
Leve de vooruit gang
 

04-12-2015 10:47:11
maurits
maurits
Psst, eind 2016 rijdt er vanaf Arnhem een fatsoenlijke stoptrein naar Düsseldorf waarin je de fiets mee kan nemen. In Düsseldorf is er een overstap op de EuroCity naar Zürich die ook fietsen meeneemt. .

Sowieso valt het te bezien of het opheffen van de CNL's definitief doorgaat. Voorlopig is het een advies wat wordt voorgelegd aan de Raad van Toezicht van DB.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

04-12-2015 11:08:06
waalkade
waalkade
Nu ook al, alleen vanaf Venlo naar Düsseldorf (en verder).  

04-12-2015 11:58:43
b2py
b2py
Er gaan ook geruchten dat DB zijn nachttreindivisie wil overgeven aan OBB. http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.sparrunde-beim-staatskonzern-bahn-will-nachtzuege-an-oebb-abgeben.b16e85bf-138c-43cd-b2bf-9589d30d6c24.html  

04-12-2015 15:05:27
maurits
maurits
Nederlands bericht over de plannen van DB: http://www.ovmagazine.nl/2015/12/db-schrapt-alle-nacht-en-autotreinen-1526/


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)
 

28-01-2016 16:43:49
kiekkiek
kiekkiek
De adviesaanvraag voor dienstregeling 2017 ligt bij het Locov.

Zie: http://locov.nl/actueel/publicaties/locov-2017-20534-adviesaanvraag-dienstregelin.aspx
 

28-01-2016 16:49:23
stefanvw14
stefanvw14
Deze discussie is al eens eerder ergens gevoerd(in het DDM-1 Topic), maar DDM-1 in de 14500 gaat in de nieuwe dienstregeling niet meer passen aangezien de extra stop te Hnk 25% meer reizigers oplevert en dan zijn 4 bakken DDM-1 is dan weer net even te klein.

Even ter verduidelijking de NS heeft als voornemen vanaf september 2016 DDM-1 zijn herintreden laten maken in onder andere de 14500(bron DDM-1 Topic).

Als ik verder lees kom ik bij sprinters de volgende regel tegen: "een tijdelijke materieelkrapte waardoor Intercitymaterieel in een Sprinterdienst moet worden ingezet". De 4900 zal dus met DDZ/DDM gereden worden ipv nu SLT.

Volgend punt is dat de 3500 gaat splitsen en combineren te Ehv en na Ehv uit een deel voor Hrl zal gaan bestaan en een deel Vl. De inzet van ICMm in de huidige 3500 zal dan wel weer wat anders worden VIRM?/DDZ?.

Laatste punt is dat de 4500 weer in het leven wordt geroepen en de huidige 1500 gesplitst wordt te Asd

Laatst bewerkt door stefanvw14 op 28-01-2016 17:51
 

28-01-2016 17:07:22
michaben
michaben
Opvallend, men heeft Ht helemaal omgebouwd tot doorstroomstation voor de zo fraaie corridors, en nu stelt men voor om in 2017 de sprinters te knippen in Ht. Dus krijg je Gvc-Gd-Ut-Ht, Ht-Bd-Ddr, Ht-O, Ht-Nm-Ah en Ht-Ehv-Dn.

Laatst bewerkt door michaben op 28-01-2016 17:09
 

28-01-2016 17:13:23
MasterE
MasterE
Ht-O is toch een nieuwe serie. De andere zullen toch wel gewoon aan elkaar geknoopt zitten in Ht lijkt me?


Mcn Asd
 

28-01-2016 17:16:38
michaben
michaben
Er staat in deze documenten juist dat men series gaat knippen. Anders zou je Gvc-Ut-Ht-Bd-Ddr-Rtd-Gvc krijgen (de 9800 en 6100 lijken verwisseld te gaan worden, waar bij de 9800 een lange stop in Wd krijgt). De sprinters worden daarom in Ht en in Ddr geknipt zodat je Gvc-Ut-Ht, Ht-Bd-Ddr en Ddr-Rtd-Gvc krijgt.  

28-01-2016 17:40:49
Dead_Devil
Dead_Devil
Ik vermoed dat ze alleen op papier geknipt worden de sprinter nijmegen deurne bestaat ook nog altijd uit de 44/9600 serie ma in nijmegen staat er al wel deurne op de borden.

Mochten ze het toch fysiek gaan doen dan ben ik benieuwd hoe want dan wordt het erg druk in Ht met 4 eindigende sprinter series en in de spits 5 en je hebt een hoop emplacement kruisende bewegingen hier door naar Oss is simpel spoor 3a en/off 1 maar de rest... Help me even
 

28-01-2016 17:44:09
reisthijs
reisthijs
Als de series op Ht anders aan elkaar gekoppeld zouden worden (dus dat je Ut-Ht-Ehv en Bd-Ht-Nm krijgt) past dat veel beter bij de corridors.

Laatst bewerkt door reisthijs op 28-01-2016 17:44
 

28-01-2016 17:53:22
daniel81
daniel81
Ha, die stopper Ut-Ehv bestond een jaar of 10 terug ook al%02%

Verder zal Tb niet blij zijn met het verliezen van z'n overstapvrije verbinding met Ut.
 

28-01-2016 17:59:58
ICM4444
ICM4444
Zoals het er nu naar uitziet, gaat de 3400 met ingang van de nieuwe dienstregeling stoppen in Hlo en Cas. Zullen de mensen uit die dorpen wel erg tevreden mee zijn!  

28-01-2016 18:24:22
maarten83
maarten83
Jammer dat de rechtstreekse ic tussen ddr en gvc vervalt. Hopelijk wordt er een betere overstap op Gv gemaakt dan nu het geval is. Of een goede overstap op Rtd op de ic de via de hsl rijdt.

Laatst bewerkt door maarten83 op 28-01-2016 18:26
 

28-01-2016 18:37:38
treinfan
treinfan
Over welke overstap te Gv heb je het nu? die van de sprinters van/naar Gvc zijn korte cross-platformoverstappen, beter kan je het niet krijgen.  

28-01-2016 18:45:15
Jack5812
Jack5812
Opvallend: De 3000 gaat voortaan de gehele dag stoppen in Hlo, de 800 niet meer. Dit haalt meteen het argument voor het niet kunnen stoppen ivm de kruising te Ana onderuit
Jammer dat de 800 niet meer gaat stoppen.
 


28-01-2016 18:57:25
bart84
Moderator
bart84
Groot voordeel is wel dat de in/uitstappers te Hlo nu de hele dag dezelfde tijden kunnen aanhouden en geen rekening hoeven te houden met het verschil tussen 800 en 3000.


Mvg. Bart
 

28-01-2016 19:07:11
michaben
michaben
Iemand enig idee wat de genoemde lengtebeperking voor de 3000 en 3100 veroorzaakt? Men geeft de treindienst Ah-Tl de oorzaak, maar ik zie niet zo snel waarom dit het aantal bakken van de treindienst Nm-Ut doet beperken.  

28-01-2016 19:08:32
Jack5812
Jack5812
@ Bart: Dat is zeker waar. Op dat vlak begrijp ik het wel. Waarschijnlijk heeft Hlo te weinig instappers voor een stop van zowel de 800 als 3000  

28-01-2016 19:17:16
R1-2010
R1-2010
Quote
michaben (do 28 jan 2016 19:07:11 https://www.somda.nl/forum/15804/p566766/): Iemand enig idee wat de genoemde lengtebeperking voor de 3000 en 3100 veroorzaakt? Men geeft de treindienst Ah-Tl de oorzaak, maar ik zie niet zo snel waarom dit het aantal bakken van de treindienst Nm-Ut doet beperken.
Andere spooropstelking in Ah waardoor er iets met perronfases moet gebeuren in Ah? Ik zou het anders ook niet weten.

/edit bij nader inzien klinkt dit niet zo logisch, maar wie een beter idee heeft mag het zeggen. Of moet de stopper Tl-Ah zo dicht op de IC Nm-Ut zitten dat er bij >8 bakken een kop staartbotsing dreigt %08%

Lang geleden dat we zoveel wijzigingen in een drgl hebben gehad trouwens. Maar overall een mooie verbetering voor de meeste reizigers.

Laatst bewerkt door R1-2010 op 28-01-2016 19:20
 

28-01-2016 19:42:57
jeanpierre
jeanpierre
Quote
michaben (do 28 jan 2016 19:07:11 https://www.somda.nl/forum/15804/p566766/): Iemand enig idee wat de genoemde lengtebeperking voor de 3000 en 3100 veroorzaakt? Men geeft de treindienst Ah-Tl de oorzaak, maar ik zie niet zo snel waarom dit het aantal bakken van de treindienst Nm-Ut doet beperken.
Perronlengte spoor 4 noordzijde in Nijmegen. Daar passen 10 bakken. En in Ah zou NS niet kunnen aftrappen/ combineren.
 

28-01-2016 20:20:29
jordy94
jordy94
Eindelijk weer goed nieuws voor Zeeland. Een overstap van de 2600 op 3600 in 4 tot 5 minuten in plaats van de nu huidige 15 tot 17 minuten. Had al jaren zo moeten zijn! Wel opmerkelijk om de 2600 weer via Haarlem te sturen, blijven ze dat wisselen? Of willen ze gewoon meer reizigers met de ICD trekken?

Wat wel belachelijk is, is dat de reis vanuit Vlissingen naar Rotterdam straks 5 minuten langer gaat duren door goederentreinen.. Tjonge jonge en het gaat al zo idioot sloom in Zeeland. Ze moeten echt eens kijken of ze Rb of Kbd niet op een andere manier kunnen bedienen..

Laatst bewerkt door jordy94 op 28-01-2016 20:23
 

28-01-2016 20:54:34
Dead_Devil
Dead_Devil
Quote
jeanpierre (do 28 jan 2016 19:42:57 https://www.somda.nl/forum/15804/p566773/):
Quote
michaben (do 28 jan 2016 19:07:11 https://www.somda.nl/forum/15804/p566766/): Iemand enig idee wat de genoemde lengtebeperking voor de 3000 en 3100 veroorzaakt? Men geeft de treindienst Ah-Tl de oorzaak, maar ik zie niet zo snel waarom dit het aantal bakken van de treindienst Nm-Ut doet beperken.
Perronlengte spoor 4 noordzijde in Nijmegen. Daar passen 10 bakken. En in Ah zou NS niet kunnen aftrappen/ combineren.


De 31/3000 voortaan vanaf spoor ? Wat gaan ze dan met spoor 1 doen vanaf drgl 2017
 

28-01-2016 20:57:57
BGM104
BGM104
Quote
jack5812 (do 28 jan 2016 18:45:15 https://www.somda.nl/forum/15804/p566763/): Opvallend: De 3000 gaat voortaan de gehele dag stoppen in Hlo, de 800 niet meer. Dit haalt meteen het argument voor het niet kunnen stoppen ivm de kruising te Ana onderuit

Mooi he, zo'n doorstroomstation in Ut waar je met 80 km/u kunt inrijden en vertrekken, die tijdwinst gaat in de stop Hlo
 

28-01-2016 21:59:27
broek53
broek53
Tsja, en daarom krijgt de 4500 er 3 minuten rijtijd bij, om die versnelde 3000 niet in de weg te zitten - die wordt naar Hoorn en verder net zo langzaam als toen hij nog overal stopte.
Het moet uit de lengte of uit de breedte...

Laatst bewerkt door broek53 op 28-01-2016 21:59
 

28-01-2016 22:03:44
maarten83
maarten83
Quote
treinfan (do 28 jan 2016 18:37:38 https://www.somda.nl/forum/15804/p566760/): Over welke overstap te Gv heb je het nu? die van de sprinters van/naar Gvc zijn korte cross-platformoverstappen, beter kan je het niet krijgen.


Die bedoel ik bij 2 minuten vertraging van de ic sta je 9 van de 10 keer naar de sluitlichten te kijken.
 

28-01-2016 22:23:42
Coryza
Coryza
Quote
jordy94 (do 28 jan 2016 20:20:29 https://www.somda.nl/forum/15804/p566774/): Eindelijk weer goed nieuws voor Zeeland. Een overstap van de 2600 op 3600 in 4 tot 5 minuten in plaats van de nu huidige 15 tot 17 minuten. Had al jaren zo moeten zijn! Wel opmerkelijk om de 2600 weer via Haarlem te sturen, blijven ze dat wisselen? Of willen ze gewoon meer reizigers met de ICD trekken?

Wat wel belachelijk is, is dat de reis vanuit Vlissingen naar Rotterdam straks 5 minuten langer gaat duren door goederentreinen.. Tjonge jonge en het gaat al zo idioot sloom in Zeeland. Ze moeten echt eens kijken of ze Rb of Kbd niet op een andere manier kunnen bedienen..


En dat ding zit al zo ruim in z'n reistijd tussen Bgn-Rtd.... Hoeven er ook geen stations in Zeeland meer overgeslagen te worden bij vertraging? Of is dat juist meer motivatie om de overstap op de 3600 alsnog te garanderen.

Suggereert dit ook dat er nu ruimte vrij komt voor de IC Brussel-Amsterdam om vóór de 2600 uit te gaan te Rsd? (Of gaat deze via Bd?)

Laatst bewerkt door Coryza op 28-01-2016 22:27
 

28-01-2016 22:30:42
stefanvdw
stefanvdw
Tijdens de ombouw van Arnhem was er sprake van een tweedeling van spoor 4 in Ah zodra de extra stoptrein uit de richting Nm zou gaan rijden(om in Ah kop te kunnen maken), is daar eigenlijk nog sprake van, of is er toch voldoende capaciteit in Ah zonder dat extra wissel?  

28-01-2016 22:33:25
Coryza
Coryza
Omdat de Sprinter tussen Amersfoort en Hilversum een andere tijdligging heeft gekregen, krijgt de
Sprinter Utrecht – Soest in Baarn een aansluiting van 15 minuten op de Sprinter van en naar
Amersfoort en 30 minuten op de Sprinter van en naar Hilversum.

30 minuten ... Dat is ook niet echt flexibel.
 

28-01-2016 23:25:01
Duitje
Duitje
Quote
jack5812 (do 28 jan 2016 18:45:15 https://www.somda.nl/forum/15804/p566763/): Opvallend: De 3000 gaat voortaan de gehele dag stoppen in Hlo, de 800 niet meer. Dit haalt meteen het argument voor het niet kunnen stoppen ivm de kruising te Ana onderuit
Jammer dat de 800 niet meer gaat stoppen.


Dan hoop ik wel dat ze met 12 bakken gaan rijden... de bussen op Amr sluiten vooral aan op de 3000 en niet op de 800. Ik vraag mij af of dit allemaal gaat passen.


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

28-01-2016 23:54:08
Sietse
Sietse
Quote
stefanvdw (do 28 jan 2016 22:30:42 https://www.somda.nl/forum/15804/p566790/): Tijdens de ombouw van Arnhem was er sprake van een tweedeling van spoor 4 in Ah zodra de extra stoptrein uit de richting Nm zou gaan rijden(om in Ah kop te kunnen maken), is daar eigenlijk nog sprake van, of is er toch voldoende capaciteit in Ah zonder dat extra wissel?

Spoor 6a is meestal wel vrij. Weet alleen niet of dat problemen oplevert voor het bijplaatsen/aftrappen bij Arriva op 6b. Tevens komt ook de nieuwe stoptrein naar Duitsland erbij, evenals een halfuursdienst naar Tiel die de hele dag gaat rijden.
 

29-01-2016 00:40:25
AlexNL
AlexNL
Quote
Coryza (do 28 jan 2016 22:23:42 https://www.somda.nl/forum/15804/p566789/):

Suggereert dit ook dat er nu ruimte vrij komt voor de IC Brussel-Amsterdam om vóór de 2600 uit te gaan te Rsd? (Of gaat deze via Bd?)


De 9200 zal via Breda gaan rijden, maar: "NS en IenM zijn momenteel nog in gesprek over de precieze dienstregelingsuitwerking van de Intercity Brussel. Nadere informatie volgt separaat."

Ik denk dat dit ook iets te maken heeft met het doorkoppelen van de 13600 aan een sprinter naar Dordrecht: het scheelt twee kerende treinseries (en dus perroncapaciteit) in Breda, waardoor er volop tijd is om een Benelux binnen te nemen, een locomotief aan de andere kant vast te plakken, en weer te vertrekken.

Als de treinen uit Brussel en uit Amsterdam een half uur na elkaar binnenkomen zou dit goed moeten passen. De 9200 gaat niet in trek-trek of sandwichsamenstelling rijden voor zover ik weet, maar ik laat me graag corrigeren.

Laatst bewerkt door AlexNL op 29-01-2016 00:43
 

29-01-2016 06:35:42
Jack5812
Jack5812
Quote
Duitje (do 28 jan 2016 23:25:01 https://www.somda.nl/forum/15804/p566797/):
Quote
jack5812 (do 28 jan 2016 18:45:15 https://www.somda.nl/forum/15804/p566763/): Opvallend: De 3000 gaat voortaan de gehele dag stoppen in Hlo, de 800 niet meer. Dit haalt meteen het argument voor het niet kunnen stoppen ivm de kruising te Ana onderuit
Jammer dat de 800 niet meer gaat stoppen.


Dan hoop ik wel dat ze met 12 bakken gaan rijden... de bussen op Amr sluiten vooral aan op de 3000 en niet op de 800. Ik vraag mij af of dit allemaal gaat passen.
Dat is iets wat ik me ook afvraag. In dat kader zou het goed zijn om de stop van de 800 gewoon te handhaven, zodat de drukte zich meer kan spreiden.
 

29-01-2016 08:10:17
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
Coryza (do 28 jan 2016 22:33:25 https://www.somda.nl/forum/15804/p566791/): Omdat de Sprinter tussen Amersfoort en Hilversum een andere tijdligging heeft gekregen, krijgt de
Sprinter Utrecht – Soest in Baarn een aansluiting van 15 minuten op de Sprinter van en naar
Amersfoort en 30 minuten op de Sprinter van en naar Hilversum.

30 minuten ... Dat is ook niet echt flexibel.
Dat is in elk geval precies omgekeerd t.o.v. de huidige situatie waarover Rover Eemland destijds nog klaagde omdat er volgens hen vraag naar een goede overstap uit Soest ri. Amersfoort zou zijn (al is daar de bus volgens mij toch echt een beter alternatief)

Bijkomend voordeel van de nieuwe tijdligging van de Sprinter Amf-Asd is wel dat er nu een aansluiting van 15 i.p.v. 29 minuten ontstaat op die trein vanuit de Sprinter uit Zwolle.
Ook krijgt het traject Avat-Amf hierdoor een kwartiersdienst met Sprinters wat vooral voor Avat voordelig is omdat die daardoor te Amf een aansluiting op alle ICs ri. Hvs/Ut krijgen. Sowieso laat dit de reizigers wat beter verdelen dan de huidige situatie met Sprinters die zo´n beetje op blokafstand achter elkaar aan rijden.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 29-01-2016 08:11


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-01-2016 09:27:00
Michael98
Michael98
Quote
Coryza (do 28 jan 2016 22:23:42 https://www.somda.nl/forum/15804/p566789/):
Quote
jordy94 (do 28 jan 2016 20:20:29 https://www.somda.nl/forum/15804/p566774/): Eindelijk weer goed nieuws voor Zeeland. Een overstap van de 2600 op 3600 in 4 tot 5 minuten in plaats van de nu huidige 15 tot 17 minuten. Had al jaren zo moeten zijn! Wel opmerkelijk om de 2600 weer via Haarlem te sturen, blijven ze dat wisselen? Of willen ze gewoon meer reizigers met de ICD trekken?

Wat wel belachelijk is, is dat de reis vanuit Vlissingen naar Rotterdam straks 5 minuten langer gaat duren door goederentreinen.. Tjonge jonge en het gaat al zo idioot sloom in Zeeland. Ze moeten echt eens kijken of ze Rb of Kbd niet op een andere manier kunnen bedienen..


En dat ding zit al zo ruim in z'n reistijd tussen Bgn-Rtd.... Hoeven er ook geen stations in Zeeland meer overgeslagen te worden bij vertraging? Of is dat juist meer motivatie om de overstap op de 3600 alsnog te garanderen.



De huidige overstaptijd van de 2600 op de 3600 is ri. Bd 13min. en ri. Arn 14min. Maar aangezien de 2600 vanuit Zeeland meestal enkele minuten vertraagd is, denk ik dat we de aansluiting op de 3600 wel eens (of meer dan dat) gaan missen. Er staat ook niets over een cross-platform of iets dergelijks, dat lijkt mij met een vrij korte overstap wel makkelijk. Drie minuten is haalbaar gebleken (eigen ervaring, zonder rennen), van 4b naar 1.

Door het wegvallen van de IC Brussel te Rsd kan de perronindeling flink worden gewijzigd. Zo is het makkelijker om vanuit de 2600 naar de 3600 over te stappen.
1 2500
3 3600
4a 2600
4b 5100

De goederentreinen die in de weg zitten zullen vooral de treinen tussen de Antwerpense haven en de Kijfhoek/Rotterdamse haven zijn. De meeste goederentreinen vanuit Sloe gaan via de brabantroute (en bij Vl de grens over) en zitten de passagierstreinen op dit moment op de Zeeuwse lijn niet in de weg.

Opvallend vond ik ook dat de 2600 straks 's avonds langer blijft rijden. Nu komt er dus nog minder plek vrij voor goederenvervoer op de Zeeuwse lijn. Vanaf 21.00 uur is het al lege stoelen vervoer en nu gaan ze die nog langer laten doorrijden.
 

29-01-2016 09:34:03
Pim530
Pim530
Ik vind het wel opmerkelijk dat men ervoor kiest om het Heerlengedeelte van de 3500 achterop te laten rijden vanuit Schiphol komend, andersom was toch veel gunstiger geweest voor de verdeling tussen Ehv en Std?

Ook erg fraai is de ligging van de Venlotak in de avonduren. De verbinding Ut-Vl moet groeien, maar in de avond heeft u wel een overstaptijd van bijna 20 minuten in Ehv. Veel plezier ermee.
 

29-01-2016 11:46:58
waalkade
waalkade
Quote
Dead_Devil (do 28 jan 2016 20:54:34 https://www.somda.nl/forum/15804/p566778/):
Quote
jeanpierre (do 28 jan 2016 19:42:57 https://www.somda.nl/forum/15804/p566773/):
Quote
michaben (do 28 jan 2016 19:07:11 https://www.somda.nl/forum/15804/p566766/): Iemand enig idee wat de genoemde lengtebeperking voor de 3000 en 3100 veroorzaakt? Men geeft de treindienst Ah-Tl de oorzaak, maar ik zie niet zo snel waarom dit het aantal bakken van de treindienst Nm-Ut doet beperken.
Perronlengte spoor 4 noordzijde in Nijmegen. Daar passen 10 bakken. En in Ah zou NS niet kunnen aftrappen/ combineren.


De 31/3000 voortaan vanaf spoor ? Wat gaan ze dan met spoor 1 doen vanaf drgl 2017
Ik gok op de 3600 ri Zl en de stoptreinen ri Ah. Moet wel op tijd een wisselverbinding in Nm klaar zijn.
 

29-01-2016 11:56:26
jeanpierre
jeanpierre
Nee, volgens huidige info gaat alleen de Maaslijn langs spoor 1 halteren. Maar het is nog geen april/ augustus, dus we wachten af.  

29-01-2016 12:12:52
waalkade
waalkade
De Eurostar gaat rijden, zie de 4e regel van onderen volgens de bijlage.  

29-01-2016 12:17:15
waalkade
waalkade
Quote
Sietse (do 28 jan 2016 23:54:08 https://www.somda.nl/forum/15804/p566798/):
Quote
stefanvdw (do 28 jan 2016 22:30:42 https://www.somda.nl/forum/15804/p566790/): Tijdens de ombouw van Arnhem was er sprake van een tweedeling van spoor 4 in Ah zodra de extra stoptrein uit de richting Nm zou gaan rijden(om in Ah kop te kunnen maken), is daar eigenlijk nog sprake van, of is er toch voldoende capaciteit in Ah zonder dat extra wissel?

Spoor 6a is meestal wel vrij. Weet alleen niet of dat problemen oplevert voor het bijplaatsen/aftrappen bij Arriva op 6b. Tevens komt ook de nieuwe stoptrein naar Duitsland erbij, evenals een halfuursdienst naar Tiel die de hele dag gaat rijden.
Het bijplaatsen/aftrappen in Ah zal minder worden.
 

29-01-2016 12:30:52
abcde
abcde
Quote
jordy94 (do 28 jan 2016 20:20:29 https://www.somda.nl/forum/15804/p566774/): .... Wel opmerkelijk om de 2600 weer via Haarlem te sturen, blijven ze dat wisselen? Of willen ze gewoon meer reizigers met de ICD trekken?..

Doordat de 3600 ten zuiden van Ah tot een klein kwartier sneller wordt, zal deze ook een kwartier eerder in Rsd aankomen en vertrekken. Om hierop aansluiting te geven van/naar Zeeland, zullen naar ik verwacht de tijden van de 2600 in Zeeland ook ongeveer een kwartier verschuiven.
Hierdoor komt de 2600 ri. Asd vanaf Dordrecht in het tijdpad van de 2200 te liggen, en zal deze voortaan die route via Haarlem rijden (zoals tot 1986 jaren het geval was ).

Het andere kwartier (in het tijdpad van de huidige 2600) zal een IC Ddr - Ledn - Shl - Asdz - Lelystad rijden.
Tussen Asd en Shl rijdt straks alleen nog 4x de ICD en 4x een sprinter per uur.

Laatst bewerkt door abcde op 29-01-2016 13:09
 

29-01-2016 12:37:50
nohab
nohab
Quote
waalkade (vr 29 jan 2016 12:12:52 https://www.somda.nl/forum/15804/p566841/): De Eurostar gaat rijden, zie de 4e regel van onderen volgens de bijlage.
Dat staat er helemaal niet.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

29-01-2016 13:04:17
waalkade
waalkade
Men gaat geen pad inpassen voor een niet rijdende trein vermoed ik.  

29-01-2016 13:15:03
bond
bond
Wat worden straks de keerplaatsen van de 1900 als de wind over de Moerdijk te hard is? Of dan toch omleiding via Ddr?  

29-01-2016 13:16:32
Coryza
Coryza
Ik mag hopen dat ze dan treinen via Ddr gaan sturen... anders wordt 't mooi proppen in die 2 sprintertjes  

29-01-2016 13:34:25
jordy94
jordy94
Wel jammer dat er nog steeds geen plannen voor Zeeland zijn. Ik heb het idee dat de NS Zeeland steeds meer verwaarloosd en dan bedoel ik met name de grote steden, zoals Vss en Mdb. Het blijft gek om te horen dat Kbd en Rb (om even de ergste twee te noemen) een IC heeft. Ik had gehoopt op een snellere verbinding naar de randstad.. Integendeel, het blijkt nog langer te gaan duren straks door de langere haltering te Rsd.

Om nog even op Michael98 te reageren: De overstap van 2600 naar 3600 is theoretisch inderdaad 13 min, al komt het wel erg vaak voor dat je te vroeg in Rsd aankomt. De overstap is in praktijk vaak minimaal 15 minuten. Ik ben erg blij dat ze dit gaan bijstellen. Heeft wellicht ook iets te maken om de extra reistijd naar België iets te beperken voor Zeeland en West-Brabant? Of zullen zij straks gebruik moeten maken van de stoptrein Puurs (Antwerpen)? Het lijkt mij efficiënter om via Breda om te reizen als de reis verder gaat dan Antwerpen.
 

29-01-2016 14:12:33
kiekkiek
kiekkiek
Quote

Door het wegvallen van de IC Brussel te Rsd kan de perronindeling flink worden gewijzigd. Zo is het makkelijker om vanuit de 2600 naar de 3600 over te stappen.
1 2500
3 3600
4a 2600
4b 5100



Halteren op perronfasen is niet zo erg klantvriendelijk. 2500 en 5100 op spoor 1, 3600 op 3 en 2600 op 4 lijkt me aardiger.
 

29-01-2016 14:17:48
ZJ37
ZJ37
Quote
bond (vr 29 jan 2016 13:15:03 https://www.somda.nl/forum/15804/p566855/): Wat worden straks de keerplaatsen van de 1900 als de wind over de Moerdijk te hard is? Of dan toch omleiding via Ddr?
Dit is wel een van de dingen die niet ten goede gaat komen aan die paar minuten winst tussen Ehv en Gvc. Een konijn op het spoor is tegenwoordig al bijna voldoende om de hele HSL eruit te kieperen. Ik hoop inderdaad maar dat er standaard omleidingspaden beschikbaar zullen zijn.
 

29-01-2016 14:40:35
broek53
broek53
Welnee. Dubbel reserveren mag niet.  

29-01-2016 14:54:07
cuneo56
cuneo56
Als er geen ruimte is om bij een versperringsmaatregel een omleiding standaard toe te passen kan een vervoerder natuurlijk ook zelf ruimte maken door een andere serie op dat baanvak op te heffen.
Maar dat is nog heel sterk koffiedik kijken voorlopig
 

29-01-2016 15:08:07
ZJ37
ZJ37
Opmerkelijk is wel de hoeveelheid HSL-treinen tussen Bd en Rtd, met name de verdeling daarvan: Bd v .15 / .23 / .27 / .45 / .53 (resp. 900/1100/9200/900/1100).

Er is te Bd voor mooie cross-platform overstappen gezorgd tussen de 3600 uit Tb op de 900 naar Rtd en v.v. De 9200 uit Brusz krijgt een 4 minuten overstap op de 6600 naar Ht en v.v.
 

29-01-2016 15:09:52
jordy94
jordy94
Quote
kiekkiek (vr 29 jan 2016 14:12:33 https://www.somda.nl/forum/15804/p566864/):
Quote

Door het wegvallen van de IC Brussel te Rsd kan de perronindeling flink worden gewijzigd. Zo is het makkelijker om vanuit de 2600 naar de 3600 over te stappen.
1 2500
3 3600
4a 2600
4b 5100



Halteren op perronfasen is niet zo erg klantvriendelijk. 2500 en 5100 op spoor 1, 3600 op 3 en 2600 op 4 lijkt me aardiger.


Met dienstregeling 2014 was dit volgens mij ook het geval. Toen had je een cross-overstap van 2600 naar 3600 en andersom.. Dat is straks zeker ideaal als de overstaptijd korter wordt.
 

29-01-2016 15:11:37
ZJ37
ZJ37
Quote
michaben (do 28 jan 2016 17:07:22 https://www.somda.nl/forum/15804/p566747/): Opvallend, men heeft Ht helemaal omgebouwd tot doorstroomstation voor de zo fraaie corridors, en nu stelt men voor om in 2017 de sprinters te knippen in Ht. Dus krijg je Gvc-Gd-Ut-Ht, Ht-Bd-Ddr, Ht-O, Ht-Nm-Ah en Ht-Ehv-Dn.
Dit was natuurlijk te verwachten. Een reeks aan doorstroomstations achter elkaar en voor je het weet heb je een Sprinter Gn-Vs via Lutjebroek te pakken. Beetje jammer van alle investeringen met 80-km wissels e.d. die je niet gebruikt en alleen krom berijdt met lage snelheid.
 

29-01-2016 15:15:44
cuneo56
cuneo56
Quote
nohab (vr 29 jan 2016 12:37:50 https://www.somda.nl/forum/15804/p566846/):
Quote
waalkade (vr 29 jan 2016 12:12:52 https://www.somda.nl/forum/15804/p566841/): De Eurostar gaat rijden, zie de 4e regel van onderen volgens de bijlage.
Dat staat er helemaal niet.

Quote
Men gaat geen pad inpassen voor een niet rijdende trein vermoed ik.

Als de Eurostar gaat rijden vervallen de Thalyssen naar Lille .
Er zijn dus in principe geen aparte paden voor Eurostar nodig, zeker omdat het maar om twee slagen per dag gaat.
Enkel de Vrijdagse gecombineerde Thalys naar Lille en Paris zal mogelijk anders opgelost moeten worden.
 

29-01-2016 15:35:03
NDS
NDS
Quote
Sietse (do 28 jan 2016 23:54:08 https://www.somda.nl/forum/15804/p566798/): Tevens komt ook de nieuwe stoptrein naar Duitsland erbij

Misschien heb je het gemist maar er komt geen stoptrein maar een sneltrein. De RB35 word versneld en gaat RE19 heten. Om het makkelijk te houden even een lijstje van waar de RE19 NIET stopt:
Arnhem Verlperpoort, Westervoort, Duiven, Friedrichsfeld, Voerde, Oberhausen Holten, Oberhausen Sterkrade en nog 9 stations tussen Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf waarvan ik de namen zo even niet bij de hand heb.

(bron: lokreport/DSO)

Groetjes Michiel


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

29-01-2016 15:43:47
Coryza
Coryza
Quote
ZJ37 (vr 29 jan 2016 15:08:07 https://www.somda.nl/forum/15804/p566874/): Opmerkelijk is wel de hoeveelheid HSL-treinen tussen Bd en Rtd, met name de verdeling daarvan: Bd v .15 / .23 / .27 / .45 / .53 (resp. 900/1100/9200/900/1100).

Er is te Bd voor mooie cross-platform overstappen gezorgd tussen de 3600 uit Tb op de 900 naar Rtd en v.v. De 9200 uit Brusz krijgt een 4 minuten overstap op de 6600 naar Ht en v.v.


Waar haal je die tijden vandaan?
 

29-01-2016 17:57:34
abcde
abcde
1100 , is dat de nieuwe 1900 Gvc - Ehv via de HSL ?  

29-01-2016 18:02:56
MetroRET
MetroRET
Quote
Coryza (vr 29 jan 2016 15:43:47 https://www.somda.nl/forum/15804/p566880/):
Quote
ZJ37 (vr 29 jan 2016 15:08:07 https://www.somda.nl/forum/15804/p566874/): Opmerkelijk is wel de hoeveelheid HSL-treinen tussen Bd en Rtd, met name de verdeling daarvan: Bd v .15 / .23 / .27 / .45 / .53 (resp. 900/1100/9200/900/1100).

Er is te Bd voor mooie cross-platform overstappen gezorgd tussen de 3600 uit Tb op de 900 naar Rtd en v.v. De 9200 uit Brusz krijgt een 4 minuten overstap op de 6600 naar Ht en v.v.


Waar haal je die tijden vandaan?


En de nieuwe treinserienummers ?
 

29-01-2016 18:09:13
Sietse
Sietse
Quote
NDS (vr 29 jan 2016 15:35:03 https://www.somda.nl/forum/15804/p566879/):
Quote
Sietse (do 28 jan 2016 23:54:08 https://www.somda.nl/forum/15804/p566798/): Tevens komt ook de nieuwe stoptrein naar Duitsland erbij

Misschien heb je het gemist maar er komt geen stoptrein maar een sneltrein. De RB35 word versneld en gaat RE19 heten. Om het makkelijk te houden even een lijstje van waar de RE19 NIET stopt:
Arnhem Verlperpoort, Westervoort, Duiven, Friedrichsfeld, Voerde, Oberhausen Holten, Oberhausen Sterkrade en nog 9 stations tussen Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf waarvan ik de namen zo even niet bij de hand heb.

(bron: lokreport/DSO)

Groetjes Michiel

Ah ik dacht dat de trein overal in Duitsland ging stoppen, weer wat geleerd dus. Bedankt voor de info.
 

29-01-2016 18:38:50
hkuyeren
hkuyeren
Het is nog helemaal niet zeker of en wanneer de Eurostar gaat rijden. Dijksma heeft eerder aan de Tweede Kamer gemeld dat de Eurostar in elk geval niet per december 2016 gaat rijden. Het wordt minimaal enkele maanden later, of nog meer. En waar heb je gelezen dat de Eurostar in het pad van de Thalys naar Lille gaat rijden? Naar mijn info blijft de Thalys naar Lille gewoon.

Ik heb zelf een stukje gemaakt toen Dijksma meldde dat de Eurostar later gaat komen. Zie hier:
"http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/eurostar_amsterdam_-_londen_krijgt_vertraging-147307"

Plaatje in in dit artikel ( http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/tijdlijn_fyra_alternatief-145640 ) komt uit het formele plan dat NS presenteerde na het floppen van de Fyra. Daarin is zowel de Eurostar zichtbaar als de Thalys naar Lille. Dus ik weet niet waarom je denkt dat Thays niet meer naar Lille gaat rijden of minder vaak?

Laatst bewerkt door hkuyeren op 29-01-2016 18:41
 

29-01-2016 18:44:13
hkuyeren
hkuyeren
Ik heb trouwens de wijzigingen proberen te verwerken in een kaart, je kan de trajecten aanklikken en worden de wijzigingen beschreven. Als je fouten of onvolledigheden ziet (lees: er missen belangrijke dingen), dan hoor ik het graag. (Bij voorkeur per e-mail, die houd ik goed in de gaten, redactie@treinreiziger.nl)

De kaart:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=z46Xd_lLJQHU.kQCC-SEEJj8o

Ohja: Weet iemand of er nog spitstreinen gaan rijden tussen Alphen a/d Rijn en Leiden?

Laatst bewerkt door hkuyeren op 29-01-2016 18:59
 

29-01-2016 19:46:29
Klaasje
Klaasje
Wat overigens heel bijzonder is aan de plannen voor 2017 is dat de treinserie 5700 's avonds niet meer rijdt. De motivatie van NS is dat men vindt dat de reizigersaantallen op de Zuidtak en in het Gooi die aantallen sprinters die daar nu 's avonds rijden niet rechtvaardigen terwijl wel de s700 nu de hele dag door blijft rijden naast de Asd-Alm-pendel.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Dienstregeling 2017
RailWiki.nl