Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |
25-01-2017 13:36:48 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Het is eigenlijk andersom. Omdat de 1500 niet meer hoeft aan te sluiten op de 500/600, was het mogelijk de kerende 1500 op 5a te zetten. Het scheelt leeg omhalen via Amfs. Als de 1500 wel naar Dv of Hgl rijdt, of daar juist vandaar komt, is het spoorgebruik als vanouds 1 en 7. |
25-01-2017 13:41:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, veel klantonvriendelijker kan het allemaal niet. Chapeau! |
25-01-2017 13:44:31 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
@sneltram, Waarom hoeft de 1500 eigenlijk niet meer aan te sluiten op de 500/600? |
25-01-2017 13:50:25 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Die overstap was al verbroken doordat de overstaptijd te kort is geworden. |
25-01-2017 14:03:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met als gevolg een cross-platform-schijnaansluiting als de 1500 op spoor 1 en 7 behandeld wordt. Een dienstregelingtechnische doodzonde, uitstekend geschikt om de reiziger het bloed onder de nagels vandaan te halen. |
25-01-2017 14:22:26 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ik zou niet weten hoe je deze doodzonde zou moeten voorkomen aangezien de aansluiting Apeldoorn-Utrecht v.v. wel op deze manier geboden wordt en het realiseren van een wel-aansluiting of een echt-niet-aansluiting beide Weesp overhoop zouden halen als er conform de planregels gewerkt wordt. Op zich in alle keuzes die daarin gemaakt konden worden vind ik ook de keuze om 500/600-1500 te laten vervallen een goede ware het niet dat de schijnaansluiting inderdaad wel jammerlijk is. |
25-01-2017 14:30:23 | ||
---|---|---|
sneltram
|
Wie vanuit Zl of noordelijker naar Asd reist, is altijd sneller via de Hanzelijn met een overstap in Alm (voorheen Lls). Zowel de 2600 als 700/1800 rijden nu alle dagen van de week de hele dag. De route via Amf met de (12)500 en 1500 tussen Zl en Asd kwam alleen uit de reisplanner omdat het een overstap scheelde eens per uur, afhankelijk van de herkomst Lw of Gn. Wel is het zo dat reizigers tussen Zl en Hvs er iets om zijn achteruitgegaan. Echter, omdat de 5800 een kwartiers is verschoven, is het leed zeer beperkt. Daar staat bovendien tegenover dat de aansluiting (12)500 op 1500 nog best wel eens werd gemist. Nu is de 500/600 op 5800 een stuk betrouwbaarder. |
25-01-2017 14:38:31 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Misschien weet hier iemand de juiste mensen om dit te melden: Sinds de nieuwe dienstregeling wordt de cross-platform overstap van 2 minuten te Ledn van de 700 uit Shl naar de 2200 naar Gv niet weergegeven in de reisplanner. Het voldoet keurig aan de normen en volgens de dienstregelingontwerpen zou dit ook een prima haalbare overstap moeten zijn. |
25-01-2017 17:37:03 | ||
---|---|---|
Jmsz
|
Mijn ervaring met de knoop Leiden is dat het vaak misgaat met de aansluitingen. Ik gebruik hem regelmatig op de reis Dt-Lw. In de NS-reisplanner wordt hij bij mij altijd weergegeven, zij het dat het regelmatig voorkomt dat het bericht deze reis is niet mogelijk wordt weergegeven. Een van de aansluitende treinen hoeft maar +2 te hebben en de boel is om zeep. |
25-01-2017 19:44:21 | ||
---|---|---|
laurensvc5
|
De serie 2200 is sowieso erg niet-punctueel. De 9 minuten kering in Amsterdam helpt daar natuurlijk ook niet bij. Zijn er plannen bij één van de wijzigingsbladen daar enige vorm van vebetering in aan te brengen? |
25-01-2017 20:36:38 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En dat komt vaak weer door vertraagde 4800/5400'en, welke een uiterst korte kering van 6 minuten hebben in Asd. Het hele Hlm-Asd traject is sinds de nieuwe drgl een gammel kaartenhuis geworden wat bij het minste of geringste in elkaar stort en waar de punctualiteit ver te zoeken is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-01-2017 20:59:30 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quotewelke planner is dit? mij is namelijk wel eens opgevallen dat www.ns.nl een overstap niet aangeeft terwijl de ns app (android) deze zelfde overstap wel aangaf ( en soms omgekeerd - wel op ns.nl niet in de app ) |
25-01-2017 21:26:48 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Zowel www.ns.nl als de reisplanner van de NS API. |
25-01-2017 21:27:38 | ||
---|---|---|
michaben
|
De reisplanner is niet op de hoogte van wanneer iets een cross-platformoverstap is en wanneer niet. Of een overstap haalbaar is wordt bepaald door een standaard overstaptijd per station, aangevuld met een lijstje met enkele tienduizenden uitzonderingen hierop. In geval van Ledn lijkt daar het een en ander mis gegaan te zijn, de treinen vanuit Shl hebben namelijk een overstap op zichzelf meegekregen in de IFF data (plan een reis Asdz - Shl via Ledn) maar de overstap van de 700/1800 op de 2200 mist. De andere overstappen in de knoop (2100>2400, 2400>2100 en 2200->700/1800) zijn wel opgenomen, dus het lijkt me geen opzet omdat men de 2 minuten overstap niet betrouwbaar vind. |
25-01-2017 21:30:57 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Vandaar, al weet de reisplanner het mij wel altijd te melden als het een 'overstap op hetzelfde perron' is. |
25-01-2017 21:49:54 | ||
---|---|---|
laurensvc5
|
Quote Ah, nu snap ik ook dat de reisadviezen in de nieuwe dienstregeling a-symmetrisch zijn. Van zuid naar noord zit de overstap 2200>700/1800 er wel in, maar noord naar zuid krijg je weer niet altijd dat advies. Dit soort dingen hier melden is leuk, maar is er ook een ingang bij NS om hen te vragen er wat aan te doen? Neem aan dat ze ook liever complete informatie presenteren. |
25-01-2017 22:14:11 | ||
---|---|---|
rogier
|
NS heeft hiervoor een klaagmuur in het leven geroepen genaamd forum.ns.nl Standaard BS-antwoord is dat het zo is, omdat het zo is omdat treintjes rijden nou eenmaal een Heel Ingewikkeld Proces is. Als je geluk hebt tref je iemand die er wel mee aan de slag gaat, dus niet geschoten is altijd mis. Reiziger met hoofdletter R...... |
25-01-2017 23:25:56 | ||
---|---|---|
waalkade
|
QuoteOngeveer hetzelfde is het geval in Ht. Met de IC verbinding Nm - Ehv vv. De ene keer wel een overstap volgens de planner of in de trein, de andere keer niet. |
26-01-2017 10:45:44 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Dat is niet hetzelfde, die aansluiting komt gewoon netjes uit de reisplanner. Het is wel een aansluiting die bij een kleine vertraging al onhaalbaar wordt , dan wordt de overstap niet meer getoond. |
30-01-2017 12:10:52 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Op zich niet, hoewel men beter dan ooit lijkt te wachten op de reizigers uit de 500/600, waarna overigens in de regel ook gewoon weer op tijd uit Hvs vertrokken kan worden. Op het moment dat de 1500 in Amf keert is de situatie er echter niet beter op geworden: de 1500 hoeft er maar iets te laat uit te gaan (en dat gebeurt nogal eens als de reizigers voor Hvs uit Zl toch de 1500 proberen te halen, omdat je vanuit Zl vaak toch net iets te vroeg binnenkomt), en de 500/600 richting Ut gaat er ook te laat uit. |
30-01-2017 21:49:45 | ||
---|---|---|
nougo
|
Arriva bericht dat per 13 februari de stoptreinen tussen Maastricht en Maastricht Randwyck weer doorgaand worden. Hiertoe zullen de treinen naar /van Mt en Mtr wel minutenwijzigingen meekrijgen. Aldus Arriva: https://www.arriva.nl/consumenten/acties-nieuws-1/nieuws/13-februari-station-maastricht-randwyck-weer-rechtstreeks-bereikbaar-.htm Laatst bewerkt door nougo op 30-01-2017 21:52 |
30-01-2017 21:55:12 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Volgens mij past dit eerder in het topic over wbl februari. In ieder geval goed dat ze het eindelijk aanpassen, al is het erg slecht dat men slechts een schamel zinnetje wijdt aan de vele klachten die erover zijn geweest. |
31-01-2017 07:23:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de wereld van Van Zetten gaat zelden iets echt fout ðŸ˜. Alleen zal de Spectaculaire Reizigers groei in dit geval wel even wat later bekend worden gemaakt dan normaal bij nieuwe concessies Overigens snap ik bij dit soort dingen zelden waarom dat gebeurt bij ingang van een wijzigingsblad en niet gewoon onmiddellijk per dagplan. Dit wbl is immers al half december afgesloten, dus daar kan het nooit in staan en dus moet het sowieso in dagplan. |
31-01-2017 08:08:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Had het pendeldienstje Asn-Gn ook niet meteen even meegenomen kunnen worden? Daar ben je toch geen 11 maanden zoet mee? |
31-01-2017 08:55:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik zie het verband niet? |
31-01-2017 12:09:05 | ||
---|---|---|
bacr
|
En Arriva heeft ook al de hinderlijke gewoonte overgenomen om te gaan jij-en en jou-en in de communicatie met de klant %07% |
07-02-2017 16:38:09 | ||
---|---|---|
tonnie12
|
Quotevan Setten moet met een S en niet met een Z geschreven worden ! |
18-02-2017 17:55:01 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Quote Beetje late reactie, maar gisteren speciaal naar gekeken en op de borden met de samenstelling van de IC Berlijn staan geen letter indicaties. Alleen maar "lift" en "trap". Het is dus leuk dat er netjes naast de letterbordjes wordt gestopt, maar niemand heeft er wat aan. |
03-03-2017 09:09:12 | ||
---|---|---|
bacr
|
Vanaf de dienstregelingwissel in december 2016 hebben op Gvc de 2000 en de (1)1700 de sporen precies andersom liggen dan in 2015 en 2016 het geval was. Nu heeft de 2000 aankomst op en vertrek van spoor 4 en de (1)1700 aankomst op en vertrek van spoor 5. Is daar een speciale reden voor, dat dat gewijzigd is, vroeg ik me af? Ik ben er als gewoontemens nog niet aan gewend, moet iedere keer nadenken in welke trein ik me bevind en aan welke kant ik dan mag uitstappen %03%. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-03-2017 16:50:32 | ||
---|---|---|
nhaven
|
Quote Heeft iemand enig idee hoe lang dit zgn. proefbedrijf nog duurt? Vaste reizigers van/naar Dtz beginnen geduld (i.v.m. vervallen haltering serie 5000 ri Rtd)te verliezen. Laatst bewerkt door nhaven op 07-03-2017 16:53 |
07-03-2017 17:12:47 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Tot en met 2 april! zoals vanaf het begin reeds gemeld. Laatst bewerkt door MasterE op 07-03-2017 17:13 Mcn Asd |
08-03-2017 12:12:12 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Door het nog niet kunnen laten doorgaan van de vierde NS trein van/naar Leeuwarden, is er in december 2016 toegezegd dat wordt gekeken naar een betere verdeling van 3 treinen tussen Leeuwarden en Meppel v.v. dit onderzoek is inmiddels afgerond in de linkjes kunnen jullie de onderzoeksresultaten bekijken. https://drive.google.com/file/d/0Bwi_EkhLeEyeNzBSbUpZZWZkTWc/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0Bwi_EkhLeEyecjNIaGwxSVhlRTA/view?usp=sharing |
08-03-2017 12:14:30 | ||
---|---|---|
martijn
|
Ik krijg de documenten op het werk niet geopend, maar wordt het nog een beetje verdeeld en zo ja, wanneer? |
08-03-2017 12:30:40 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Korte conclusie: nee, er wordt niks veranderd. Langere conclusie: men heeft twee varianten onderzocht voor een verbetering: - Optie 1: 'Sneltreinvariant': de IC uit Ut wordt in Zl gesplitst in een sneltrein en een stoppende IC (à la de toekomstige 'Zeelandconstructie'). Dit bleek op een aantal punten logistiek niet maakbaar, en is dus direct afgewezen. - Optie 2: 'Steenwijkvariant': de Sprinters Lw - Mp bieden in beide richtingen in Swk een overstap aan op de IC. Het interval gaat dan naar een 26/34, erg gunstig dus voor Gw, Akm en Wv. Men had dan de volgende drgl-constructie bedacht voor Mp - Lw: de sprinter vertrekt uit Mp om .38, en komt dus om .47 in Swk aan. Zodoende creëert men dus een overstap van 6 minuten van de IC op de Sprinter. Deze variant had echter twee nadelen: - De aansluiting vanuit Lw - Mp richting Hgv v.v. gaat verloren, de overstaptijd in Mp voor het 'hoekje om' wordt 17 minuten. - De overstapknoop Sprinter Mp - Lw op de Arrivatreinen gaat verloren, doordat deze om .25 in Lw aankomt. Aangezien het aantal reizigers dat erop vooruitgaat en het aantal dat achteruitgaat qua reistijd/verbindingen, is ongeveer gelijk volgens de NS. Hierom hebben de NS besloten om de huidige situatie te handhaven. |
07-06-2017 18:58:44 | ||
---|---|---|
wouter15
|
In september 2017 gaan er 4x/uur treinen rijden tussen Gd en Apn: http://www.ad.nl/gouda/r-net-vanaf-september-elk-kwartier-tussen-gouda-en-alphen~a01bb5fc/ |
10-08-2017 21:48:59 | ||
---|---|---|
ToH
|
Op Somda Mobiel valt niet op topic te zoeken, dus dan maar hier. Waarom kan ik geen spots invullen voor locatie Amfge? Spotlocatie is onbekend volgens Somda. |
10-08-2017 22:12:24 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Amfge bestaat formeel niet meer. Het hele emplacement (behalve Bkd) is onderdeel van punt Amf. In de spotbeschrijving kun je dan toevoegen dat de trein op GE stond. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |