Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |
30-11-2016 07:57:33 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ja dat is zo. Maar dan nog blijkt uit eerdere praktijkvoorbeelden al dat je de serie helemaal niet in twee verschillende nummers hoeft op te splitsen om Amsterdam Centraal op de borden te krijgen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-11-2016 09:43:34 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het knullige van niet niet uitsplitsen is dat de reisinfo niet meer consequent is: Op de trein staat wat anders dan op de borden. Overigens zou voor de 4600 en de 5800 Amsterdam Lelylaan de logische eindbestemming zijn om vanaf Diemen de echte eindbestemming te gaan voeren. |
30-11-2016 09:58:57 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Er valt mij zojuist iets op in O wat mij toch wel zorgen baat. De spits sprinter O - Ht serie 6700 gaat straks vanaf spoor 1 vertrekken om 58 en 28 maar om 24 en 54 vertrekt eerst de 3600 naar Rsd van dat spoor... Moet de 6700 dan in die 4 minuten aankomen en omgebouwd worden? wordt dit niet erg krap Daarnaast de koppeling van de 4400/9600 wordt dus straks niet meer op de CTA's getoont? dat zal flinke vraagtekens opleveren gezien er nu wel in bijv O sprinter Deurne wordt aangekondigd. |
30-11-2016 11:12:31 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Voor reizigers van naar Ht is het alleen maar duidelijker als er gewoon 's-Hertogenbosch op de borden staat. Wie wil er nu helemaal van Oss naar Deurne? |
30-11-2016 11:13:59 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Vergis je niet dat zijn er bij ons best wel wat. OVG heb ik later gezien dat de NS app nu adviseert om altijd de 3600 naar HT te pakken dan de ic Ehv en dan Spr Deurne. reistijd is wel 10 minuten korter daardoor als nu. Edit: Nu ik nog even verder heb zitten neuzen in de Reisplanner snap ik al meteen hoe het komt dat er niet meer wordt geadviseerd om de 4400/9600 te pakken deze staat in de richting deurne 16 minuten stil op Ht en vanaf deurne 22 minuten stil in Ht Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 18:17, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
30-11-2016 11:57:57 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Dat duidelijker zijn valt wel mee. Je kunt immers maar twee kanten op: Nm-Ah of Ht-Tb/Ehv (Dn). Ook nog eens praktisch altijd één richting, één spoor. Bovendien komen zowel 's-Hertogenbosch Oost als 's-Hertogenbosch in het lijstje via-stations te staan. Niet te missen, denk ik. Van de andere kant gaat het natuurlijk niet alleen om Dn, maar vooral ook om de kleinere stations tussendoor. Denk aan Vg, Btl, maar misschien ook wel Hmbv, Hmh. Met treinen die zowel Ah als Nm als Ht als Ehv als Dn als eindpunt kunnen hebben, is het voor reizigers naar die kleine stations wel zo praktisch om te zien wat de betreffende trein nou precies doet. |
30-11-2016 13:20:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHeb ergens gelezen dat de 6700 te O niet langs het perron gaat keren maar op een nabij zijspoor. Dan kan die opvolging makkelijker natuurlijk. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-11-2016 14:28:49 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Dat zou dan kering op de vrije baan worden op het emplacementje van oss kan die met geen mogelijkheid daarna op spoor 1 komen zonder de vrije baan te bezetten. Laatst bewerkt door moderator op 30-11-2016 18:18, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
30-11-2016 14:40:05 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
QuoteIk reageerde op de 'grote vraagtekens' die ik dus niet begrijp als er Ht op de borden staat, wat gewoon de juiste richting is. Dat die trein Dn alleen kan bereiken voor via Ht en Ehv te rijden moet je ook maar net weten. Niet iedereen kent de spoorkaart van Nederland uit z'n hoofd. En die tussenstations in het lijstje? Dat kan wel even duren voor je die ziet als er maar twee tussenstations tegelijk worden vermeld. Wel te missen, denk ik. |
30-11-2016 15:39:59 | ||
---|---|---|
HKuijpers
|
Quote Het materieel dat voor de spits sprinter wordt gebruikt komt uit Nijmegen. De eerste twee sprinters vertrekken daardoor van spoor 1. De sprinters rijden naar Oss op 3 á 4 min. achter de IC aan. De sprinters van 7:58 en 8:28 vertrekken van spoor 2 waar deze rond 7:54 en 8:24 aankomt vanuit Den Bosch. Dit is achter de sprinter naar Arnhem aan. |
30-11-2016 15:54:35 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Vooruit, daar ben ik het wel mee eens. Maar toch lijken me dat niet de argumenten om dan maar Ht op de borden te zetten. De incidentele reiziger die ook nog eens niet topografisch onderlegd is, zoekt zijn reis ongetwijfeld uitgebreid genoeg uit van tevoren en kan bovendien door even goed te kijken toch constateren dat de trein naar Dn ook in Ht stopt. Desnoods vraagt hij het aan iemand. Dan kun je echt beter aan regelmatigere reizigers tonen of er nou een trein komt die echt maar tot Ht gaat of een die naar Ehv gaat of een die naar Dn gaat. Anders kun je in Ut ook wel op iedere 800 en 3000 Asd zetten ("voor de toeristen"); dat lijkt me toch echt niet aan te bevelen. Een ander verhaal is het natuurlijk voor een 5700 waarmee je echt niet van Ut naar Gvc wilt reizen of bijvoorbeeld een sprinter Gvc-Ut-Ht-Bd-Ddr: daar moet je niet direct Ddr op zetten, want daar kan ook de gewone forens zich nog gemakkelijk in vergissen. |
30-11-2016 17:49:45 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Welnee. Spoor 200 hoort gewoon nog bij emplacement Oss Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
30-11-2016 21:22:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteToen in 2007 de nieuwe dienstregeling in ging had men van Mt tot Ht ook nog nooit gehoord van Schagen in grote koeieletters als aanduiding van de eindbestemming van de 800. En daar hoefde echt geen kip heen. %08% |
30-11-2016 21:29:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 827 en 829 zijn inmiddels in het dagplan weer verlengd naar Hdr volgens het pad van 2016. Om aan te sluiten op de nieuwe tijdligging van de 800 is de korte stop te Sgn verandert in een lange stop, aankomst :05/:35, vertrek :11/:41. |
30-11-2016 22:36:01 | ||
---|---|---|
ronald
|
Zijn hier de LM-ritten t.b.v. de 827 en 829 vanuit Hdr naar Sgn aangepast ten gunste van de reizigers op dat traject? |
30-11-2016 23:05:26 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
De 70827 was Hdr 06.48 - Sgn 07.05 De 70829 was Hdr 07.18 - Sgn 07.35 Vertrek als 827/829 is in Hdr een minuut eerder. Daarnaast rijdt er ook nog wel een 70825 (Ma-Vr): Hdr 06.12 - Sgn 06.26, maar daar mogen geen reizigers mee. Mvg. Bart |
01-12-2016 14:27:30 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Ik denk eerder aan een foutje, aangezien er eerder niet over gecommuniceerd werd. |
02-12-2016 21:52:21 | ||
---|---|---|
fugazi
|
Waarom blijft de reistijd van IC 800 Ht-Ut in de nieuwe dienstregeling nog steeds 28 minuten? Ik kom zojuist met -6 aan op Ut en dat is zeker niet de eerste keer... |
02-12-2016 22:31:04 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Om knooppunten in stand te houden. |
02-12-2016 22:36:03 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Welbesteed geld dus, die nieuwe snelle wissels bij Ut. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
02-12-2016 22:45:39 | ||
---|---|---|
b2py
|
Gegeven het feit dat er per dit jaar 6/6 gereden zou worden en dat is uitgesteld is dit wellicht de minst slechtste optie |
03-12-2016 12:38:46 | ||
---|---|---|
umbusko
|
In dat kader is het wel extra droevig dat treinen op de seconde vertrekken met een aansluiting die aan de overkant net de deuren opent (800/3100, 3000/3500), terwijl je met zeg +3 toch nog prima op tijd op het volgende station aan kunt komen. Het zou niet slecht zijn als men dan toch op zijn minst voor dit geval een uitzondering maakt - even wachten mag. Al helemaal omdat een gemiste 800 naar Mt +30 oplevert (maar dat is dan weer eigenbelang ). |
03-12-2016 18:26:12 | ||
---|---|---|
funtrucker
|
Quote De 3100 komt toch eerst binnen en dan de 800 (>mt)? Dan heb je (volgens dienstregeling) toch 5 minuten? |
03-12-2016 19:51:10 | ||
---|---|---|
abcde
|
Tot heden komen alle IC's uit Gn in Zwolle aan op spoor 3, daar er anders conflicten ontstaan met de vertrekkende treinen naar Mp / Aml / Dv. In 2017 komen alle IC's uit Gn op spoor 5 aan, die uit Lw allen op 3 %09%. Kan dit nu wel ? Of komt dit door de eerdere vertrektijd van de 7900? |
03-12-2016 20:34:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDoet men dat dan? Er zijn diverse voorbeelden in drgl 2017 te vinden waarin men hun uiterste best heeft gedaan om knooppunten (of de regelmaat in de dienstregeling) zo goed mogelijk te slopen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
03-12-2016 20:42:49 | ||
---|---|---|
peter023
|
het valt op in de NS planner dat op 11 dec de 13500 in ehv binnen komt op sp 4 en niet combineerd met de 3500 die op sp 6 komt. hebben ze toch langer nodig om materieel te wisselen? |
03-12-2016 20:55:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Beide rijden nu met ICM, dus dat zou hooguit lengtebeperkingen kunnen geven, als men ten zuiden van Ehv ICM7 wilt rijden 😅. Combineren is dan geen probleem. |
03-12-2016 21:31:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
@gvttreinen als het gaat om knooppunten in stand te houden, kan m'n beter het stationnement te Ut verlengen. Dat verbetert aansluitingen vanuit bijvoorbeeld Hvs. Dat zo'n stop dan 9 minuten wordt, zal hopelijk ergens alarmbellen doen rinkelen dat de drgl echt wel beter kan. |
03-12-2016 21:40:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
IFF data laat inderdaad pas vanaf 12 december een koppeling van de 13500 aan de 3500 zien. En zo zullen er wel meer dingen aangepast zijn. Ook zijn er gewoon volop werkzaamheden in het weekend waar de nieuwe dienstregeling ingaat, en ook de week erop, zo wordt de 14500 gelijk bij het begin van de nieuwe dienstregeling er weer een halve week uitgeknikkerd. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
04-12-2016 11:26:07 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Gaat het wel lukken met de nieuwe dienstregeling tussen Nm/Tl en Ah? Afgelopen vrijdag zag ik de nieuwe seinen nog steeds afgekruist. |
04-12-2016 12:25:33 | ||
---|---|---|
b2py
|
Daarom wordt er volgend weekend gewerkt tussen Arnhem en Nijmegen |
04-12-2016 12:37:54 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Ja, je hebt gelijk. %02% Maar voor de overstap 3000 > (1)3500 geldt het wel: daar heb je maar twee minuten voor (en dan ook nog in het juiste stel instappen, oei oei ). En als om wat voor reden dan ook de volgorde omgewisseld is, maar de aansluiting met een minuutje wachten toch prima haalbaar is, zou ik zeggen, overnemen die aansluiting. Iedereen blij, aansluiting gehaald en toch op tijd in Ht. |
04-12-2016 15:38:43 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Dat met -6 aankomen gaat je in 2017 niet meer lukken, want de 800 zit te Cl strak achter de 6000. Eigenlijk zou je daarom later weg willen in Ht, maar dat lukt niet door de opvolging van 800 - 6900 - goederen. De machinist moet eigenlijk aan energie zuinig rijden doen tussen Zbm en Lek om te voorkomen dat hij een geel(variant) seinbeeld tegen komt rond Cl. |
04-12-2016 19:19:59 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daarmee kun je dus zeggen dat die peperdure spooraanpassingen in Ut en Ht dus niks opleveren omdat de bij die ontstane rijtijden de goederenpaden dicht gereden worden. Consequentie is dus langere stationnementen en/of uitbuigen. En intussen een vracht flexibiliteit kwijt op de knopen... |
04-12-2016 20:03:40 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik zou eens proberen 6/6 te rijden op de oude infra, punctualiteit en betrouwbaarheid bijzonder laag |
04-12-2016 20:34:40 | ||
---|---|---|
phantom
|
Te logisch zeker om de 1900/11100 dan Vl-Gvc te laten rijden? Nee dat gaat niet,dan wil je proberen de reiziger te helpen bij ongemak. Heerlijke aanfluiting zoiets,om iets te gaan testen wat "nieuw" en dus "eng" is,halen we een treindienst eruit en laten er voor in de plaats een lege trein over de rails razen waar niemand in mag stappen. Dat kan vast rekenen op begrip bij de reizigers,zeker als t heerlijk koud is en je lekker mag wachten in die kou%03% Ja het rapport cijfer voor tevredenheid over NS en hun dienstverlening zal er vast op vooruit gaan,waarschijnlijk net zo hard als men bij NS zegt reizigers op 1,2 en 3 te hebben. Laatst bewerkt door phantom op 04-12-2016 20:38 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
04-12-2016 21:04:11 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteEhh, tijdens de ETMET-weken in 2009 en 2010 steeg de punctualiteit overigens. Mijn punt is dat je snelle infra aanlegt zonder dat je die effectief kan benutten. En dat kan ook niet met goederentreinen tussen Ut en Ht. |
04-12-2016 22:03:53 | ||
---|---|---|
b2py
|
Nogal wiedes dat die steeg, vier weken volledige aandacht en de rest van het netwerk boeide niet. Leuke resultaten voor een proef maar geen realistische situatie. Jammer van het eeuwig treurige, deze infra biedt wel degelijk significante positieve impact op punctualiteit en betrouwbaarheid. |
05-12-2016 09:10:57 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ja, als op Ht-Ut bij 's Hertogenbosch 1 minuut wint door snellere infra en bij Utrecht 2 minuten wint door snellere infra maar de rijtijden niet aanpast dan heb je 3 minuten extra buffer. Iedere trein die met +8 uit Utrecht vertrekt kan zo met +4 aankomen in 's Hertogenbosch. Dat gaat helemaal goed als je met +4 begint. Dat is inderdaad heel goed voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid. Iets met klok en klepel. |
05-12-2016 09:14:15 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Waarschijnlijk had de dienstregeling 2017 op een andere manier moeten worden opgelost op de oude infra. Ik weet niet of we daar zo blij van zouden zijn geworden. |
05-12-2016 09:44:37 | ||
---|---|---|
b2py
|
Er is ook al aangegeven dat de stationnementen korter worden dus de totale reistijd neemt wel degelijk af als je van Den Bosch doorgaat naar Amsterdam |
05-12-2016 10:15:04 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Er komen meer kraptes in de dienstregeling bij, de rijtijd gaat niet omlaag door die kraptes en als kers op de taart wordt de halteertijd korter. Iets zegt mij dat de betrouwbaarheid dan flink omlaag gaat voor een minuutje winst. |
05-12-2016 12:42:35 | ||
---|---|---|
ToH
|
De NS reisplanner app laat zien dat de 2400 naar Ddr stopt in Rotterdam Lombardijen. Bijzondere stop voor een IC. |
05-12-2016 13:49:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
"Dat betekent de eerste maanden overstappen op het station van Breda. Wij kregen van de NS deze week het blije nieuws, dat er op het station van Breda een goede wachtregeling is ingevoerd, voor het geval dat een van de treinen vertraging oploopt. Daar hadden wij om gevraagd, en het is lovenswaardig dat ons verzoek serieus door de NS is opgepakt." http://www.ovpro.nl/column-2/2016/12/05/plussen-en-minnen-in-nieuwe-dienstregeling/ Goed nieuws dus voor reizigers uit Ehv/Tb naar Rtd/Gvc |
05-12-2016 14:44:51 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Sinds eind mei merk ik dat vertraagde sprinters consequent worden ingehaald tussen Ut en Htnc. Volgens mij heeft dat alleen al een positief effect op veel treinen. Vertragingen kunnen makkelijker bestreden worden. |
05-12-2016 14:48:13 | ||
---|---|---|
jordy94
|
A.s. zaterdag is Rotterdam Lombardijen zelfs het eindstation voor de 2600. Ook stopt deze extra in Zwijndrecht en Barendrecht, vrij uniek dus. Hoe het zondag gaat weet ik niet precies. |
05-12-2016 14:50:57 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Kunnen de stops te Lombardijen te maken hebben met de Thalys? |
05-12-2016 15:03:25 | ||
---|---|---|
WesleyVSM
|
Op vrijdag 6 januari staat die stop er niet in. Heeft die stop niet te maken met de werkzaamheden tussen Rtd en Lombardijen vlak na de ingang van de nieuwe drgl? Dat de serie wordt opgeknipt en daar dus ook weer opgestart wordt ri Ddr? |
05-12-2016 21:12:12 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Voor de liefhebbers van lijstjes met materieelinzet en LM-ritten: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2017.htm |
05-12-2016 21:32:05 | ||
---|---|---|
sfj
|
Thanks! Zit ff te kijken en kom op een aantal plekken 27:00 en 47:00 tegen. Die eerste vat ik wel met 3:00 volgende dag wat bij de vorige dag hoort. Enig idee waarom bijvoorbeeld de 80180 op vrijdag 47:39 vertrekt en 47:43 aankomt? En volgens mij is materieel ? vaak DDM1, maar dat kan misschien toeval zijn Oh en in de mat.txt mist de hele 14500, daar misschien die ? eruit gefilterd ofzo? Laatst bewerkt door sfj op 05-12-2016 21:41 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-12-2016 21:39:58 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Waar wordt die grote hoeveelheid DDZ4 in de 3600 op gebaseerd ? |
05-12-2016 21:43:27 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Pff.. Al die 2600'en overdag tot zelfs in de spits met een los stel ICM. Zelfs buiten de spits moet je dat toch niet willen.. Hoe vaak er niet op de meest gekke tijdstippen vele honderden mensen uit een 2600 komen.. Dat past nooit. |
05-12-2016 21:43:44 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
@MetroRET Waarschijnlijk vanwege één HC die in de systemen staat, dus dan kom je op een vier uit. Een aantal zessen gaat namelijk naar de 14500 toe, en die worden vervangen door vieren en in de spits twee vieren. |
05-12-2016 22:05:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
De materieelinzet in de (1)1700 tijdens de spitsen wordt wel heel erg dagafhankelijk zo te zien. Nog even afwachten wat de 1718 op maandag/donderdag gaat worden (daar staat nog geen lengte bij). Ervaringen uit het verleden leren dat een kortere trein op maandagmorgen niet bepaald goed werkte, da's toen heel snel weer ICM-10 op MDWD geworden. Die ICM-7 op vrijdag kan echter prima. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-12-2016 22:14:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
De NS wilde de tweede HC van de DDZ6 toch weghebben? Dan kan je dus op basis van HC diensten het onderscheid tussen 4 en 6 bakken niet meer zien. Tenzij de bonden het daadwerkelijk tegen hebben weten te houden, maar daar kan ik geen bericht over herinneren. Overigens voor we weer hele discussies krijgen, je moet de voorspellingen over het aantal bakken niet al te serieus nemen, deze zit er nog wel eens (flink) naast want de NS geeft deze informatie niet prijs. |
05-12-2016 22:33:30 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Zoiets kan het beste worden bekeken aan de bezetting in hoeveelheid HC's en dan in een cartegorie plaatsen ipv specifiek uitzoeken hoeveel bakken er per rit mee gaan, tenslotte rijden die niet altijd de gehele rit mee. @Jan-Mark, maar ik zie ongeveer 650 ritten met DDZ (ctrl-F), hiervan zijn er ongeveer 550 ritten bestempeld met DDZ-4, door de bezetting van 1 HC. Laatst bewerkt door MetroRET op 05-12-2016 22:35 |
05-12-2016 22:39:55 | ||
---|---|---|
jordy94
|
De 2600 gaat inderdaad niet leuk worden.. Die moet toch minstens met ICM-7 gaan rijden wil je kunnen zitten en dan heb ik het alleen over de daluren.. Als je nu ziet wat er wel niet allemaal in zo'n VIRM gaat.. Dat kan toch nooit in zo'n kleine ICM? DDZ-4 in de 3600? Ben benieuwd hoe dat verloopt.. Laatst bewerkt door jordy94 op 05-12-2016 22:45 |
05-12-2016 22:49:54 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik zal morgen eens kijken wat het systeem zegt als ik DDM-1 netjes toevoeg en DDZ-6 ook een norm van 1 HC geef in plaats van 2 Baklengtes in deze lijsten zijn puur voorspelling op basis van personeelsinzet, spoorgebruik, dienstregeling en berekende materieeldiensten. Met name bij ICM en VIRM wil dat wel eens verkeerde treinlengtes geven. |
05-12-2016 23:42:27 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Wat betekenen "TR25" en "VRM" bij de HSL-diensten? |
06-12-2016 00:18:46 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Staat voor resp. Traxx en ICR |
06-12-2016 07:17:11 | ||
---|---|---|
michaben
|
De NS heeft de afgelopen tijd ook flink wat perronfasen uit de reisinfo verwijderd waardoor inschatten van lengte steeds lastiger wordt. In de 500/12500 kon je enkele jaren terug op basis van de sporen te Zl, Amf en Ut nog redelijke inschattingen maken, nu is er amper nog onderscheid te maken tussen 8 en 12 bakken ICM. |
06-12-2016 07:26:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet wordt er niet heel veel beter van, maar de 2600 rijdt vrijwel integraal met ICM7. De 1500 bijgevolg ook (en dus ook royaal te klein in de spitsen), want die series keren op elkaar. Voor de Westfriezen die wat angstig worden van DDZ4 in de 4500: dat klopt niet, de 4500 is bijna integraal DDZ6, plus 1 dienst DDM-1. |
06-12-2016 08:13:40 | ||
---|---|---|
Anthony
|
Gaat nog interessant worden om te zien hoe ze volgende week gaan verklaren dat sommige treinen midden in de spits ineens 35% minder zitplaatsen hebben in de 2600/1500. Ik heb medelijden met de reizigers. |
06-12-2016 09:05:32 | ||
---|---|---|
funtrucker
|
Quote Hoe weet je nu al wat er volgend jaar in de 2600 zit??? Dat is toch de nieuwe serie Alm-Asd. Jij moet kijken bij de 2200, dat is jouw speerpunt. |
06-12-2016 09:09:03 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Hoezo reageer je op mij? Ik weet ook wel dat mijn trein de 2200 wordt, wilt niet zeggen dat ik niets met de 2600 te maken heb. In de 2200 gaat VIRM rijden en dat zal wel ongeveer blijven zoals nu, dus voornamelijk VIRM-6 aan de Zeeuwse kant en vanaf Rsd een stel erbij. |
06-12-2016 10:13:19 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Lijstjes zijn bijgewerkt met verbeteringen bij DDZ en DDM-1 |
06-12-2016 10:45:54 | ||
---|---|---|
koekje
|
"-D----- 74418 FLIRT 05:37 Asb 05:48 Shl" ? |
06-12-2016 11:21:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Iig goed om te zien dat een aantal slagen 3600 met DDZ8 gereden gaan worden, zo bomvol dat die trein af en toe al zit met DDZ6... Een extra slag in de spits zou op die lijn ook geen overbodige luxe meer zijn. |
06-12-2016 11:29:41 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Kweet niet wat je vraag precies is, maar dit betekent het volgende: Op dinsdag vertrekt er een Flirt onder nummer 74418 van Asb om 05:37 en komt deze aan op Shl om 05:48. |
06-12-2016 11:30:04 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Vermoed dat dat nog een foutje is, hetzelfde als de grote hoeveelheid DDZ8 in de 5600. |
06-12-2016 11:39:48 | ||
---|---|---|
koekje
|
Volgens de diensten zou het een VIRM moeten zijn. |
06-12-2016 11:43:10 | ||
---|---|---|
FourRoses
|
QuoteWaarvan zo'n beetje de drukste trein 4525 staat gepland met DDM-1. Dat wordt proppen na Hks. De VIRM-8 die 's hedendaags rijdt heb je echt wel nodig. |
06-12-2016 11:57:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, maar dat syndroom hebben we wel eens vaker behandeld. Een DDM-1-stam heeft meer zitplaatsen 2e klasse dan een DDZ6 (525 tegen 501), alleen legt hij het af wat 1e klasse betreft (64 tegen 106). Op de acceptabelnorm zijn ze in de 2e klasse gelijk (589 vs 591). Veel verschil is der dus niet; beide verschillen wel knap van de combi's van 2 x VIRM-IV met 684 2e klas en 126 1e klas natuurlijk. Hier rekent men op een daling van het aantal klanten omdat velen zullen terugkeren (zo hoopt men kennelijk) naar de 14500 die weer in Hnk gaat stoppen en die - inderdaad - in de huidige situatie voor een kwart tot eenderde leeg rijden. |
06-12-2016 12:01:33 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Quote Precies, maar verder gaan alle treinen buiten de spits er wel op achteruit.. DDZ-4 is maar een klein dingetje.. |
06-12-2016 12:10:02 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteDe bugs in het (eigenlijk veel te) complexe tooltje verrassen mij steeds weer. Er was iets fout gegaan met inlezen van de rijdagen van de HC-diensten, dus hadden alle zwarte pieten onder andere deze 74418 als cadeautje gegeven en extra personeel op alle ritten in de 5600.%08% Ik heb het hersteld |
06-12-2016 12:15:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAls er niet meer reizigers zijn dan de capaciteit van een DDZ4 lijkt mij dat geen problem. |
06-12-2016 13:12:58 | ||
---|---|---|
funtrucker
|
En na de herstelling lijkt het erop dat er in de 3600 maar 1 compositie ddz6 zit, rest 4. Geen duo's dus. |
06-12-2016 13:18:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Er staat dat er DDZ zal rijden, met een nog onbekende lengte, dus ga uiteraard gewoon uit van integraal DDZ6 op de 3600, zoals het nu uiteraard ook is. De overigens DDZ6'en gaan dus naar de 4500, waar het totaal op 16 van de 20 stuks komt. Deze 4 rijden dus nu in de 2000/8800, waar ICM zal terugkeren, met doordeweeks 2 omlopen VIRM ipv ICM. |
06-12-2016 13:24:02 | ||
---|---|---|
funtrucker
|
Ik was ervan uit gegaan waar geen cijfer bij stond dit dan een 4 zou zijn. |
06-12-2016 13:25:39 | ||
---|---|---|
martijn
|
Maar met die aanname zouden nergens nog DDZ6-en rijden Hoop dat de 3600 idd integraal DDZ6 blijft! |
06-12-2016 13:28:04 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nop, enkel als de treinlengte op enigerlei wijze afgeleid kan worden staat het erbij. Dat is meestal niet het geval |
06-12-2016 13:29:54 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Waarom gaat ICM weer terug naar de 8800? Op dat traject werd voorheen erg geklaagd over capaciteitsproblemen met ICM.. Het heeft toen maanden geduurd voor ze dubbeldekkers gingen inzetten. Nu lijken ze het weer terug te draaien? |
06-12-2016 16:59:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
Of je nu met 2xICM of solo VIRM gaat rijden maakt weinig uit. En de spitstreinen 8823 en 8825 blijven met VIRM8 rijden. |
06-12-2016 18:44:48 | ||
---|---|---|
Mat75
|
Wat worden de VIRM-lengtes van tr.3520 & 3522? Uit het overzicht dat ik vanochtend zag maakte ik solo op of is het slechts een indicatie van het type mat ongeacht lengte? |
06-12-2016 18:48:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Waar maak je dit uit op ? Tevens... de gehele 3500, op enkele uitlopers en de avonddienst tussen Shl en Ut na, rijdt boven Ehv met minimaal VIRM8. |
06-12-2016 19:06:26 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ik heb is zitten kijken naar de reizigerstreinen die in DRGL 207 door DDR moeten gaan in de richting naar brabant en verder. (over een tijdspanne van zeg 4 uur,09:00 tot 13:00) Maar met zulke krappe ruimte's in het treinverkeer vraag ik me af waar men de goederen paden heeft gepland(als ze zijn in gepland) Is de huidige standaard gehandhaafd van 2 per uur,1 op t halfuur en 1 op t uur,of is men die paden maar gelijk gaan schrappen ? Laatst bewerkt door phantom op 06-12-2016 19:07 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
06-12-2016 19:16:57 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wat is DDR? |
06-12-2016 19:23:27 | ||
---|---|---|
martijn
|
Duitse Democratische Republiek, maar die bestaat al een tijdje niet meer. Denk dat phantom de afkorting voor Dordrecht (Ddr) wat ongelukkig heeft getypt Laatst bewerkt door martijn op 06-12-2016 19:24 |
06-12-2016 19:45:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Zelfs wanneer er (voor reizigers) geen treindeel naar Hrl meer bij zit gaan veel 3500en nog met 2xVIRM, want hoewel de 3567 t/m 3577 voor de reizigers alleen een treindeel naar Vl hebben, wordt er soms alsnog gesplitst in Ehv en gaat het achterste treinstel stiekem alsnog door naar Hrl als LM. |
06-12-2016 19:56:16 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Quote Ik zag wel dat sommige treinen in de 8800 met ICM6 gaan rijden. Volgens mij komt dat niet overeen met de VIRM6 die er nu rijdt. Ik dacht trouwens dat het ICM6 de vorige keer eruit is gehaald omdat dit te klein was. Ben benieuwd hoe het nu gaat. |
06-12-2016 20:15:12 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Op basis van interne NS informatie of op basis van deze lijstjes? Indien dat laatste bestaat namelijk de kans dat het een foutje van het scriptje is en je je om niks zorgen maakt. Ik zou ook graag de materieelinzet willen weten en steun ook initiatieven om deze te achterhalen, maar foutieve informatie is erger dan geen informatie. Zo zie ik in deze lijstjes ook ICM10 en VIRM10 in de 2000 staan, terwijl de kerende treinen met ICM8 en VIRM8 gepland zijn, wat natuurlijk niet kan (je kunt niet twee bakken aftrappen in Ut). Discussies over het aantal bakken op basis van speculatieve lijstjes lijkt me dus ongewenst, ik zou het bij de feiten houden. |
06-12-2016 20:17:15 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Dit was op basis van de lijstjes. Ik denk dat de ICM6 ritten gewoon ritten zijn die met min ICM6 rijden (kan dus ook ICM7 zijn) |
07-12-2016 00:44:43 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Oei, dat zijn spannend veel losse drietjes en viertjes in de 500/600 in het dagdal. |
07-12-2016 07:27:30 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Gaan ze toch niet menen he. Losse ICM-stellen dienen verboden te worden in de 500/600/1700/11700/1600/11600/1500/2600. |
07-12-2016 07:38:57 | ||
---|---|---|
b2py
|
Reizigers die zich niet aan materieelplan houden moeten verboden worden! |
07-12-2016 07:49:58 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Vorige week maandag in de 1544 gezeten van Af naar Asd met een enkele ICM4. Ging prima. NS wil niet meer capaciteit inzetten dan nodig vanwege allerlei redenen. Dat lijken een aantal hier nog wel eens te vergeten. |
07-12-2016 08:32:22 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDan zouden sommige treinen toch best alsnog passagiers kunnen meenemen door deze in de dienstregeling op te nemen? Ik vind dat zo flauw, mensen eruit gooien en leeg doorrijden... |
07-12-2016 09:22:41 | ||
---|---|---|
mren
|
Ik denk dat er geen HC mee zal gaan op dat lange stuk, al zullen die er vast genoeg zijn wegens standplaatsgarantie in Zuid-Limburg. Voor de sprinter Ht-Tb was dit klantonvriendelijke gedoe (Sprinter Ut-Ht, dan alle klanten op het perron gooien en met mcn+HC leeg naar Tb rijden om daar Sprinter Tb-Bd te rijden) ook na enige weken opgelost. |
07-12-2016 09:48:48 | ||
---|---|---|
michaben
|
En op Bkl - Asd gaat men dat toch weer doen in 2017 met de 7400 aan het einde van de avondspits, compleet met HC. Gaat vanaf Asd dan weer door als 4700 na dit stukje LM. |
07-12-2016 10:11:34 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Klopt,beetje ongelukkig typwerk,maar je gaat me toch niet werkelijk zeggen dat als je leest over trein en brabant dat je gaat denken aan de optie over dat duitse "deelstaatje" van vroeger he %03% (dat zou pas echt triest wezen) Hoe dan ook,het geeft me nog altijd geen antwoord op de vraag ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): Dienstregeling 2017 |