04-07-2022 17:10:22 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Zojuist even gekeken en er is vandaag weer een stuk perronwand geplaatst. Alleen de uiterste stukken van de perrons zijn een meter of 6 breed, daarna zitten er hoekstukken waar het perron weer breder word. Overigens is ook de bekisting van de tunnel grotendeels weg waardoor je nu goed ziet hoe die er uiteindelijk ongeveer uit gaat zien. Ik had graag even een foto willen maken maar goed, vieze ramen ???? |
04-07-2022 17:54:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Mij ook. En de treinlengteborden moeten door NS en/of de andere dienstdoende vervoerders op zijn minst goedgekeurd worden - ook dat staat in dit geval in het OVS zelfs (borden RS304, voor de fijnproevers). Daarnaast weet ik dat van Prorailzijde (al is dat zeer zeker een andere tak) gestreefd wordt treinen zo dicht mogelijk bij de trappen te laten stationeren. Zo komt dat voor in plannenmakerij rond wisselsaneringen in Roermond, Sittard en Dordrecht. |
04-07-2022 19:34:34 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Zie dit draadje in januari 2021. Dit was een vernieuwing, waarbij tegelijkertijd de resterende infra in het asfalt is gelegd zodat ook niemand er verder last van heeft. |
04-07-2022 21:29:54 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, die vernieuwing is toen versneld uitgevoerd omdat er jonge tweedehands wissels vrij kwamen uit de ombouw van Zuudbroek. |
05-07-2022 12:41:48 | ||
---|---|---|
LHN
|
Quote dankjewel! |
05-07-2022 12:54:24 | ||
---|---|---|
gjbrandsma
|
Quote Het kan natuurlijk ook zijn dat de <8> gewoon vergeten is bij het weghalen van de instapzones. Ik zag gisteren ook een nieuw incheckpaaltje staan terwijl de oude niet eens stuk was, dus er gebeuren nu allerlei kleine dingen daar. |
05-07-2022 14:58:19 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Het komt nogal apart over,die "reden" Het risico op van de trap vallen is toch al jaren groter aan het worden,omdat meer mensen hun telefoon in hun neus duwen belangrijker vinden dan kijken wat ze aan het doen zijn. (nog even en er moeten zwaailichten en grote bouwspots bij de trappen worden geplaatst zodat men opmerkt dat er een trap aan zit te komen ๐ ) Laatst bewerkt door phantom op 05-07-2022 14:59 |
05-07-2022 19:36:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Met ingang van 18-7-2022 aanstaande is het geëlektrificeerde kopspoor 318 te Hoogeveen niet meer berijdbaar en buiten exploitatie, de bovenleiding is verwijderd; van engels wissel 311/313 is 311 geklemd; de wissels tussen de drie doorgaande sporen zijn nog in dienst. Laatst bewerkt door sjoerd op 05-07-2022 19:37 |
06-07-2022 12:16:55 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Quote Afgelopen week nog even wezen kijekn waarbij opgevallen is dat een spoor ( tegen de Atoomweg aan) niet aamgepakt is, de andere drie wel. Daarnaast is in het spoor richting Maarssen rondom de laatste overweg tegen de hoofdlijn aan weer op enkele plekken het ballast weer aangevuld ( schijnen standaard locaties te zijn gezien de keren dat het daar heeft plaatsgevonden) en zijn er nieuwe gele potjes geplaatst. Toch een voorbode van komend vervoer ? |
06-07-2022 14:17:04 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Op Beneluxspoor staan foto's van de werkzaamheden. Er worden zelfs complete nieuwe wissels geplaatst. |
06-07-2022 19:12:58 1 | ||
---|---|---|
LHN
|
Quote je gaat niet zomaar wissels vernieuwen, zeker prorail niet, je zou zeggen dat er nieuw vervoer komt, wie weet! |
06-07-2022 19:35:26 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
De geschiedeniss leert juist dat als een (industrie) spoor compleet vernieuwd wordt, dit vervolgens binnen een jaar volledig opgebroken wordt... ๐คจ |
06-07-2022 21:33:42 | ||
---|---|---|
LHN
|
Quote Oeps |
06-07-2022 21:50:43 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Ik zie anders geen nieuwe wissels, alleen bruikbare en vernieuwde wisselliggers. |
06-07-2022 23:14:09 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Dat is dan ook aangegeven op die pagina. Waar seinhuis de compleet nieuwe wissels uit opmaakt is mij niet duidelijk. |
07-07-2022 08:20:26 | ||
---|---|---|
sik214
|
Die liggen er alweer een jaar inmiddels. Vorig jaar zomer is er een spot vervoertje geweest in wat schuifwagens en daarna is het er rustig (treinloos). |
07-07-2022 08:56:45 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Soms is men te snel met opbreken. Afgelopen dagen kwam een filmpje voorbij met een wachtende goederentrein voor een dichtgeasfalteerd raccordement. Het is van alle tijden: bij het maken van de nieuwe beveiliging tussen Gouda en Alphen stond er een goederenconvooi met enkele wagens bij het emplacementje van Waddinxveen, waarvan de wissels bleken te zijn opgebroken. En van Enschede Zuid kon men plotseling niet meer naar Altstätte in Duitsland vertrekken omdat er een stootblok op het spoor naar de grens was gemonteerd. |
07-07-2022 12:45:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als bedrijven betalen voor hun aansluiting op het spoornetwerk, heeft Prorail dat maar te onderhouden en veilig berijdbaar te houden ookal laat die klant misschien helemaal geen treinen rijden. Wanneer er dan wat afgekeurd word, dan zal je daar toch wat aan moeten vernieuwen. Laatst bewerkt door thom op 07-07-2022 12:46 |
07-07-2022 14:06:56 | ||
---|---|---|
phantom
|
Als dingen niet meer gebruikt worden,dan is prorail juist erg vlotjes met 1st dingen opknappen om het dan wat later op te ruimen,waarom ( buiten werkverschaffing en geld verkwisting om) men dat in die volgorde doet is me verder een ? Schijnbaar is er dus ergens een reden om nu aardig wat tijd,moeite en geld te steken in het opknappen van die lijn incl emplacementens zaken,dan moet er dus iemand zijn lijkt me die wat van plan is. Anders zou het bij mijn weten de 1ste keer zijn dat er zo erg uitgebreid word vernieuwd,om het dan toch later weg te komen halen. (maar corrigeer me gerust als dat al vaker is voorgekomen op zo'n schaal) |
07-07-2022 16:29:58 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat komt voornamelijk omdat jij denkt dat de besluitvorming daarachter totaal is dan dat deze in de werkelijkheid daadwerkelijk werkt.
Zolang er betaald word voor aansluitingen op Lage Weide zal ProRail niet zomaar kunnen besluiten de zaak ineens maar op te breken, en daarbij is de stamlijn en emplacement volgens mij ook eigendom van de gemeente Utrecht. |
07-07-2022 17:23:46 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
|
Quote Op Zvt staan ook nieuwe incheckpaaltjes sinds een week of wat. Op de voormalige Dijksgracht is aan de Muiderpoort zijde een kopspoortje voor zien van een nieuw stootblok en een nieuw model S-bord. |
07-07-2022 19:37:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Een emplacement als Veendam, waar alleen de STAR komt en al jaren niks anders, wordt ook gewoon bijgehouden (inclusief nachtelijke werkzaamheden...). Wat Thom zegt, als het in dienst zijnde infra is dan wordt het gewoon onderhouden (al dan niet minimaal), of er nou vaak een trein komt of niet. Eemshaven is vorig jaar ook vernieuwd. |
07-07-2022 20:55:16 | ||
---|---|---|
bnv
|
Blijkbaar zal de aansluiting op het industrieterrein Dollegoor in Almelo nog in gebruik blijven. Er liggen nieuwe betonnen dwarsliggers en nieuwe spoorstaven langs het traject parallel aan het spoor richting Wierden. |
07-07-2022 23:06:34 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Vanmiddag nog even langs de Atoomweg in Utrecht gereden ( empl. Lage Weijde). Nu blijken inderdaad 3 van de 4 sporen vervangen te zijn. Het spoor gremzend aan de Atoonweg dus niet. Wat echter wel opviel is dat alleen dat spoor voorzien is van de veerklemmen op de dwarsliggers icm de bevesttiging aan de spoorstaaf. De amdere 3 vernieuwde sporen zijn op de conventionele manier aan de dwarsliggers en spoorstaaf bevestigd |
07-07-2022 23:15:22 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Hoe zit dit dan bij Kleefse Waard in Arnhem? Recent heeft de overweg bij de westervoortstedijk nieuwe betonnen platen gekregen en zijn de spoorstaven nieuw ingegoten, is het spoor tussen die overweg en Ahg deels voorzien van een aantal nieuwe dwarsliggers en is het volledige bovengenoemde spoor behandeld met de stopmachine. Dan dat terwijl het spoor wel ligt tot Ahg(ons) maar niet aangesloten zit. Is er dan toch bij kleefse waard iemand die betaalt voor de aansluiting? |
07-07-2022 23:55:05 | ||
---|---|---|
Koos1
|
Quote Zover mij bekend wordt dit raccordement nog steeds gebruikt. |
07-07-2022 23:56:10 | ||
---|---|---|
thom
|
Bij Dollegoor worden nog regelmatig treinen met split en grind gelost. Laatst bewerkt door thom op 07-07-2022 23:57 |
08-07-2022 10:45:41 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Quote Dat is een speciale dacht ik: de stamlijn Kleefse Waard wordt door ProRail zodanig onderhouden, dat die in de toekomst niet-onbruikbaar blijft. Wat ik ook weet, is dat NS op haar terrein Ahgons moet meewerken aan het herstellen en mogelijk maken van de aansluiting naar die stamlijn bij eventuele reactivering. |
08-07-2022 13:43:18 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Lage Weide, Dollegoor en empacement Vdm zijn in beheer bij Prorail dus dienen zij het onderhoud ook (laten) uitvoeren. Niet alleen de overweg maar ook de hele kruising Westervoortsedijk/Nieuwe Havenweg is vernieuwd, wss een overijverige gemeente bezig ๐ |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-07-2022 11:10:54 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Ik zeg enkel iets over wat in het verleden erg vaak is gebeurd,dat heeft weinig te maken met hoe ik ergens over denk(en al zou dat wel zo zijn dat het mijn denkwijze is,dan ben ik niet de enigste die zo denkt,omdat het maar wat vaak zo gedaan word) Maar wat is er bijzonder aan het feit dat lage weide eigendom zou zijn van gemeente Utrecht ?
Laatst bewerkt door phantom op 10-07-2022 11:11 |
10-07-2022 14:05:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De (onder)grond is juridisch in eigendom bij Gemeente, het beheer van 't spoor is bij Prorail. |
11-07-2022 19:52:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Quote Help even met wat je bedoelt? Er ligt toch beton in? Dat zit toch altijd vast met veerklemmen? Wat mis ik hier :) en wat bedoel je met de conventionele manier? |
11-07-2022 23:56:29 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Het vierde spoor heeft al veel langer hergebruikte betonnen dwarsliggers maar wel van een ander nog ouder type, twee blokken met een zwarte buis er tussen. Daar zit een wat andere klem op. |
12-07-2022 08:10:16 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Klinkt als Duo-blokken met draadveerklemmen (DE-klem), die worden niet meer toegepast omdat ze alleen te verwijderen zijn door met brute kracht ze te breken. De meeste nieuwe dwarsliggers hebben tegenwoordig SKL-veerklemmen van Vossloh, waarbij het type o.a. afhankelijk is van de dwarsligger. |
12-07-2022 10:50:14 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Ga er maar van uit dat eventueel nieuw vervoer en vernieuwing niks met elkaar te maken hebben, twee totaal verschillende afdelingen die niet met elkaar praten. De spoorstaven/dwarsliggers zullen vanuit de boekjes wel aan vervanging toe zijn geweest en dus worden ze vervangen. Dat er toevallig op de Weshaven een grote hoeveelheid 2e hands materiaal lag (vrijgekomen uit onder andere Naarden-Bussum) is mooi meegenomen. |
12-07-2022 14:43:47 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Vandaag op Shl gezien dat ook daar de lichtkrant boven de perronrand, die aangaf waar de deuren van de volgende trein komen, weer buiten dienst is gesteld. Bijzonder, ik dacht dat die techniek in Ht op proef / experimenteel was en op Shl voor het echie was geïnstalleerd. Verder wilde ik overstappen van Thalys op binnenlandse trein, maar de prachtige nieuwe incheckpaaltjes waren kennelijk best duur, inchecken kan alleen nog op ShlPlaza en niet meer op het perron zelf (wat voorheen toch standaard was op alle perrons waar internationale treinen kunnen aankomen of vertrekken). Best lullig voor wie een krappe aansluiting heeft. Laatst bewerkt door yappa op 12-07-2022 14:44 |
12-07-2022 16:14:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote Niet echt toevalligerwijs, beleid bij Prorail wordt meer gericht op hergebruik, zo'n emplacementje Lage Weide kan wel met 2e hands spul vernieuwd worden ๐ |
12-07-2022 19:19:32 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote Is dat niet hetzelfde als in Dv? |
12-07-2022 20:07:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Ja, zo is dat althans zo'n 150 jaar gegaan.
|
12-07-2022 22:55:59 | ||
---|---|---|
Edb3
|
In december zouden weer commerciële treinen kunnen rijden op Lage Weide: volgens dit vandaag gepubliceerd bericht |
13-07-2022 01:09:31 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Ja, in je dromen. Het rapport is een studieopdracht, hangt van allerlei aannames en onzekere factoren aan elkaar en bevat zelfs beuwst een niet actuele bedrijfslijst gevolgd door een geactualiseerde bedrijfslijst. Een luchtfoto uit 2014 ter illustratie, Heezik wordt wordt als laatst spoorklant genomen, Platra zowaar wel in de bedrijfsnamenlijst, Pouw ook maar niets dat een van de loswegen van Pouw zelf is. De auteur laat zich een focus op trailervervoer aan praten en wat er in de vele afgeschermde delen staat zullen we nooit te weten komen.
|
13-07-2022 07:55:57 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Dus jij hebt er een hard hoofd in dat er in de nabije toekomst wat gaat komen ??
|
13-07-2022 08:20:21 | ||
---|---|---|
sik214
|
Quote In de recentste spooronderhoudscontracten is hergebruik van materialen streng verboden.... Opleveringen van projecten door ProRail projecten worden niet in beheer genomen door ProRail Assetmanegement/Onderhoudsaannemer omdat het niet aan de onderhoudseisen voldoet (geen nieuwe materialen gebruikt).... Binnen 1 bedrijf he... |
13-07-2022 08:53:01 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Quote Goh, en wat lees ik op de site van ProRail:
Interessant. |
13-07-2022 09:30:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is dan ook de reden dat als er ergens wel besloten wordt tweedehands spoor te gebruiken, dit feit de publiciteit haalt en men elkaar uitgebreid feliciteert met het bereikte resultaat en knuffelt op LinkedIn. Daar wil ik niet op afdoen (al is het langzamerhand licht irritant), maar ik wijs er maar op dat het vroeger de normale gang van zaken was. Het sterkste voorbeeld vind ik altijd de kilometers spoor op zig-zagdwarsliggers die vroegtijdig vervangen werden op de Gooilijn of de Veluwelijn en die jarenlang in secties opgestapeld heeft gelegen naast de lijn Leusden - Woudenberg. Daarna is het opstelterrein Bokkeduinen er grotendeels mee gebouwd. Laatst bewerkt door broek53 op 13-07-2022 09:31 |
13-07-2022 13:23:29 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
In de regel moeten alle gebruikte materialen bij vernieuwing de kwaliteit 'nieuw' hebben en is hergebruik dus verboden. Het is tegewoordig wel vrij gebruikelijk om bij delen die baanbelastingsklasse '6 NCBG' hebben het toepassen van bruikbare materialen toe te staan, en bij zeer licht gebruik of mogelijke sanering in de toekomst wordt het soms wel explicitiet voorgeschreven. Het gaat dan meestal om gebruikte betonnen dwarsliggers (meestal NS90, heel soms Duo-blok), gebruikte spoorstaven (vrijwel altijd 54E1), betonnen wissels en een enkele keer een houten wissel met nieuwe liggers uit kunststof of onbehandeld hout. |
13-07-2022 14:34:09 | ||
---|---|---|
mren
|
Dan moet ProRail functioneel specificeren aan welke eisen de infra moet voldoen en niet zelf alles voor gaan schrijven. "Nieuw" zegt immers enkel iets over de leeftijd en niets over de kwaliteit. |
13-07-2022 22:23:18 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Quote Dat zeg ik niet maar dat stagerapport over de Lage Weide draagt er op geen enkele serieuze of realistische manier aan bij. Strukton had op zijn minst de student een betere startpositie moeten geven maar als ze zelf de kennis niet hebben krijg je dit hopeloze rapport. Het is voor Strukton een diskwalificatie als gesprekspartner. |
13-07-2022 22:29:26 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Quote Ik neem aan dat Prorail wel een verschil maakt tussen onderhoud van trajecten resp. emplacement/opstelterreinen. Op zich is het begrijpelijk dat je op de vrije baan geen ratjetoe aan materialen van verschillende ouderdom door elkaar wilt, anders wordt standaard onderhoud wel heel lastig. Maar vernieuwing van emplacement als de Lage Weide of aanleg van een nieuw opstelterrein is ideaal voor hergebruik van dwarsliggers. |
14-07-2022 00:30:41 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Daar wordt goed naar gekeken door de juiste mensen ;) Ook hergebruik in PGO komt steeds meer van de grond, rustig maar gestaag... |
14-07-2022 15:13:46 | ||
---|---|---|
phantom
|
PGO ?? En dat is wat eigenlijk ? Laatst bewerkt door phantom op 14-07-2022 15:14 |
14-07-2022 15:33:05 | ||
---|---|---|
thom
|
Prestatie Gericht Onderhoud, een andere vorm van het formuleren van de onderhoudsopdracht naar de uitvoerende partij. |
14-07-2022 15:39:55 | ||
---|---|---|
Koos1
|
Het wachtspoor te Rsn wordt in 2025 opgebroken. Naar verluid blijven de overloopwissels wel liggen. Te Gz worden in september 2023 het 3e spoor dat al BD is en overloopwissels opgebroken. |
14-07-2022 16:05:42 | ||
---|---|---|
TimH8
|
Quote Vermoedelijke bron. |
14-07-2022 16:07:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Gz wordt daarbij een halte aan de vrije baan. Bij Bd en Tbu ook seinverdichting. |
15-07-2022 00:21:38 | ||
---|---|---|
scooter
|
Gz zal waarschijnljk samenvallen met de bouw van een tunnel als vervanging van de overweg Stationsstraat en perrons aan de zijkanten ipv tussen de sporen |
15-07-2022 00:45:49 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Onhandige keuze om Gilze-Rijen te degraderen tot halte aan de vrije baan, dat beperkt de bijsturingsmogelijkheden toch wel enigszins. Als er nu werkzaamheden zijn tussen Bd en Gz, of tussen Gz en Tb/Tbu, rijden er vaak deels bussen en deels treinen. Ook bij ongeplande verstoringen gebeurt dat. Wanneer de verbouwing van Gz achter de rug is verwacht ik dat dat niet meer zal gebeuren. Waarom wordt het niet een station zonder wissels, zoals Ndb? |
15-07-2022 07:11:02 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Er stond op een spoor een stop/door-schakeling ingetekend dacht ik dus dan zal de overweg naar het middenperron nog even blijven. Laatst bewerkt door michaben op 15-07-2022 07:14 |
15-07-2022 07:50:45 | ||
---|---|---|
b2py
|
Quote In dit bericht kan je ook lezen dat Strukton Short Lines infrabeheerder is dus de ProRail heeft geen enkele relatie met deze vernieuwing. |
15-07-2022 08:08:04 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Niet helemaal juist, Strukton Short Lines wil het beheer overnemen, nu is het beheer echt bij Prorail. |
15-07-2022 08:12:50 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Quote En dat betekent concreet dat Strukton dan de hele lijn heeft vanaf de aansluiting bij Maarssen ? Is dit dan de vervanging van het opgegeven stuk aan de andere zijde van de hoofdbaan ri. het Amsterdan Rijnkanaal ? Wat gaat er dan gebeuren met de laad- en losplaats ?
|
15-07-2022 08:52:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Inderdaad komt er een tunnel in de Stationsstraat te Glize-Rijen; niet een volwaardige in de zin van de doorrijhoogte, want vrachtverkeer zal moeten omrijden langs de oostzijde, waar al een tunnel ligt. Ook de brandweer stelde eisen ivm eventuele noodsituatie op het vliegveld, maar ook die zal moeten omrijden. Stop-door heeft ook te maken met bouwfasering, waarbij de overweg nog moet worden verlegd (alleen langzaam verkeer). De tunnel komt immers juist op de plek van de huidige overweg. Het stationsgebouw blijft staan. Ook de spoorafstand is nog een dingetje in de fasering. Het middenperron maakt plaats voor twee zijperrons. Zie ook een informatief artikel in één van de spoorbladen hierover. |
15-07-2022 09:19:36 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote Concreet weet ik het niet maar wss is het plan van Strukton om Lage Weide over te nemen, vooralsnog is het beheer bij Prorail. |
15-07-2022 11:58:46 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Lekker slim op Gilze-Rijen om te bouwen tot halte aan de vrije baan; het was juist een ideaal keerpunt voor sprinters vanuit zowel de richting Tb als de richting Bd. Er ligt zowel in Bd als in Tb een tweetal beruchte overwegen die het nog wel eens nodig maakten om met de 6600 (en soms ook 3600) tot Gz te rijden maar dat kan dan straks niet meer. |
15-07-2022 12:59:52 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Strukton Short Lines is zeg maar de opvolger van NS Spooraansluitingen, wat daarmee een infrastructuur beheerder is voor spooraansluitingen van bedrijven en stamlijnen. Dat staat los van de bedrijven die Strukton heeft aan de andere kant van de hoofdlijn, dat is de uitvoerende aannemerij. |
15-07-2022 14:04:50 | ||
---|---|---|
sik214
|
Om het nog iets ingewikkelder te maken, het spoor langs de losweg parallel, aan de lijn Mas-Ut, tegenover de Strukton aansluiting is in beheer/eigendom derden. Dus geen ProRail als Strukton Shortlines. Diezelfde status heeft de aansluiting van C. van Heezik, aan het einde van het nu vernieuwde emplacement. De Pouw-losweg kan wel van Pouw zijn, maar het spoor er doorheen is dus in beheer bij ProRail. |
15-07-2022 16:43:33 | ||
---|---|---|
michaben
|
Te Almo worden volgend jaar zomer 1:15 wissels geplaatst aan de kant van Almb zodat treinen sneller kunnen vertrekken en binnenkomen. Aan de kant van Lls blijven wel 1:9 wissels liggen. |
16-07-2022 22:13:19 | ||
---|---|---|
dennis3
|
Quote Dollegoor wordt dit weekend vernieuwd, compleet tot aan de aansluiting op de lijn Aml-Mrb. Tevens wordt het zakspoor te Aml voorzien van bovenleiding. Daarnaast vernieuwingswerkzaamheden op het emplacement. Laatst bewerkt door dennis3 op 16-07-2022 22:16 |
24-07-2022 10:41:19 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Het is te prijzen dat men materialen wil hergebruiken, ik wil er wel een kanttekening bij maken. Het vernieuwen van Infra gaat bij Prorail op levensduur en minder op gebruik. Hierdoor zijn vaak sporen of wissels vernieuwd die volgens de tabellen vernieuwd moesten worden. Op een andere afdeling had echter iemand bedacht dat het spoor/wissel wel gesaneerd kon worden, echter was deze besluitvorming te langzaam, waardoor spoor of wissel gewoon vernieuwd werd. later werd dan alsnog gesaneerd (bijvoorbeeld een vernieuwd zijspoor met een vernieuwd wissel en nog 1 te vernieuwen wissel. Dit laatste werd dan aangegrepen om het complete spoor te saneren. Als echter eerder het besluit genomen was of goed gekeken of vernieuwing wel nodig was, had er nooit herbruikbare wissels of dwarsliggers vrij gekomen...... hergebruik in de tegenwoordige spoor-infra is vooral het beperken van de faalkosten van de Prorail bureaucratie van tegenwoordig. |
24-07-2022 11:33:03 | ||
---|---|---|
phantom
|
En dan toch heel vaak weten te falen doordat 1 iemand op afdeling A vind dat een spoor incl wissels(of andersom) moet worden vernieuwd. Als men de faalkosten omlaag wil hebben,en d.m.v. minder bureaucratie is efficienter wil gaan werken,dan zou het al schelen als men bovenstaande zaken 1st is met elkaar overlegt op voorhand,zodat beide afdelingen weten wat de individuele agenda is van de andere afdeling,en zaken op elkaar kan afstemmen. Nu weet ik dat het deel faalkosten zoals dat net is genoemd slaat op wat anders,maar voor die variant kan je alleen zeggen,als je bang bent voor falen,dan moet je er wellicht niet aan beginnen,dan kan het ook niet falen ๐ Het vernieuwen van Infra gaat bij Prorail op levensduur en minder op gebruik Dat is een leuke,dan zou ik zeggen,stop met het gebruiken van alles,dan gaat het langer mee omdat het niet kan slijten,dan kan je ook meer hergebruiken ๐ |
24-07-2022 17:32:51 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteQuote De spoorse activiteiten van Strukton op de aansluiting die voorheen doorliep naar Durail (vh. Bonder) is al vele jaren 0,0. Er is wat opslag van betondelen en verder gebeurd er niets. |
25-07-2022 15:26:20 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Quote Je beeld over ProRail is echt toe aan een update. |
25-07-2022 17:19:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Flinke werkzaamheden in Amersfoort. Perron van spoor 1 / 2 is grotendeels opgebroken. Ook wordt er gewerkt aan de wissels oostzijde van spoor 1 en 2. |
26-07-2022 10:13:01 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het eerste perron wordt op de juiste hoogte gebracht (P76) en zover ik weet worden de wissels en het eerste stukje van de lijn naar Leusden vernieuwd. |
26-07-2022 11:32:09 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Inderdaad, kruiswisselcomplex 201/203 en sporen 3 en 4 worden vernieuwd, spoor 2 en wissel 205B en 207 zijn eerder al gedaan. De PON-lijn wordt vernieuwd tot een stukje voorbij de Leusderweg, behalve de overweg Utrechtseweg, die moest al eerder uitgevoerd worden omdat de overwegen niet tegelijk afgesloten mochten worden. |
27-07-2022 10:40:22 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote (P)erron (O)p (N)orm |
27-07-2022 23:26:22 | ||
---|---|---|
Karel1969
|
Quote Weer een keerpunt foetsie. Dus bij stremmingen ergens tussen Bd-Gz of Gz-Tb gaat dus Tb-Bd geheel plat i.p.v. dat er nog Sprinters kunnen rijden van en naar Gz. |
28-07-2022 21:51:16 | ||
---|---|---|
sanderhgv
|
Quote Dit is neem ik aan het spoortje dat eindigt bovenop de spoortunnel over a28? Dat stukje spoor was met de werkzaamheden onlangs nog vervangen en geblokkeerd met een betonnen fundatie van een bovenleidingsmast. |
29-07-2022 22:00:46 | ||
---|---|---|
bultena
|
Waar dat kopspoortje ligt, komt tzt het ene spoor van de verruimde boog te liggen. Ik denk dat het daarom al vervangen is bij de recente werkzaamheden. Kopspoor werd al een paar jaar niet meer gebruikt. Vroeger keerde daar wel eens een lok die een vuiltrein van Gn naar VAM moest. Laatst bewerkt door bultena op 29-07-2022 22:22 |
02-08-2022 16:15:18 | ||
---|---|---|
rick
|
Spoor 6101 in de Awhv bij de Nieuwe Hemweg is een tijdje terug weer teruggelegd nu de nieuwe onderdoorgang klaar is. Onder het viaduct van de A10 worden twee nieuwe sporen aangelegd aan de zuidzijde in het verlengde van koospoor 1062. |
12-08-2022 13:37:19 | ||
---|---|---|
Coryza
|
De werkzaamheden tussen Culemborg en Geldermalsen zijn afgerond voor zover ik weet, baanstabiliteit. Waarom is daar de max snelheid nog steeds 100? |
12-08-2022 13:43:30 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Zie hier. |
12-08-2022 13:47:33 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ah kijk, dankjewel. En weet je toevallig ook de situatie rondom Zevenbergen? Daar was toch ook al het e.e.a. gebeurd? |
12-08-2022 14:26:55 | ||
---|---|---|
sander14
|
Bij Zevenbergen is de TSB opgeschoven naar het stuk rondom het station. Begint nu bij de overweg met de N285 en loopt tot halverwege Zevenbergen Inhaalspoor. De NABO tussen Zvb en Zlw is opgeheven. Laatst bewerkt door sander14 op 12-08-2022 14:27 |
12-08-2022 16:56:34 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat zullen bewoners en boeren daar in de omgeving vast waarderen |
19-08-2022 11:58:45 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Heeft iemand de nieuwe sporen-layout, en gaat de binnenkomst snelheid rondom Deventer ook eindelijk eens omhoog? Prorail Laatst bewerkt door moderator op 24-08-2022 19:55 |
19-08-2022 14:35:05 | ||
---|---|---|
sigma
|
Forse rijtijdwinst voor de treinen die vanaf spoor 1 richting Dvgea rijden, die hoeven straks niet meer over het emplacement. Voor de rest een beetje jammer, nog steeds 80 km/u tot Dvgea. Link Laatst bewerkt door moderator op 24-08-2022 19:55 |
19-08-2022 14:39:17 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dus dat "forse" valt wel mee natuurlijk. Alleen een wat minder gewiebel. En het wordt in Dv allemaal een stuk minder flexibel door het opheffen van spoor 2 en de perronfases van het eilandperron waar tot nu met grote regelmaat gebruik van wordt gemaakt... |
19-08-2022 14:47:59 | ||
---|---|---|
pascalgerr
|
Quote Eigenlijk triest om te zien hoeveel er gesaneerd gaat worden |
19-08-2022 14:55:24 | ||
---|---|---|
phantom
|
En als ik het zo lees,dan krijg je er geen snelheids verhogingen voor terug en raak je optie's kwijt om ergens iets omheen te leiden,even opzij te zetten. |
19-08-2022 14:56:45 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Die kaart van treinreiziger wijkt, net als bij de meeste projecten, significant af van de praktijk. Spoor 2 te Dv gaat volledig opgebroken worden. Dv zelf blijft volledig 40 km/h, uitgezonderd treinen vertrekken vanaf spoor 3 richting Dvgea (die mogen straks met max 60 km/h vertrekken). Treinen van spoor 1 richting Dvgea hoeven straks niet meer over Dvge heen, en kunnen dus straks ook sneller langs Dvgea. Laatst bewerkt door treinfan op 19-08-2022 15:00 |
19-08-2022 15:23:14 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Is daar ook een actuele kaartje van? |
19-08-2022 15:41:15 | ||
---|---|---|
sigma
|
Quote Jouw beschrijving klopt 100% met de gedeelde kaart, die uit zeer betrouwbare bron komt. |
19-08-2022 23:02:29 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Quote Handig dat spoor 2 verdwijnt, dat is het spoor waar goederenlocs ombouwen die aan het omrijden zijn op Dvge. Die moeten dat dus dus gaan doen op sp 1 of 3 tussen de raampjestreinen door... |
19-08-2022 23:24:01 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Kan dat in de nieuwe opzet niet binnen Dvge zelf dan? |
20-08-2022 00:33:58 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Als ik naar de tekening kijk is dat niet mogelijk binnen Dvge zelf. |
20-08-2022 09:19:12 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Het uithaalspoor (10) komt in de beveiliging, zie ik op dat kaartje. Waarschijnlijk wordt dat het alternatief, om te kunnen omlopen? |
20-08-2022 12:32:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je uithaalspoor 333 bedoeld (die 10 op die visio tekening is een lokale snelheid), dat word nu al gebruikt voor het omlopen van de lok waarbij er halverwege een ontspoortong en een facultatief S-bord staat.
Echter bedoeld Roland het omlopen aan de stationszijde uiteraard, daar heeft dat spoor niet zoveel mee van doen ;) Laatst bewerkt door thom op 20-08-2022 12:35 |
20-08-2022 13:10:26 | ||
---|---|---|
brun
|
Ahja ik zie het. Heb geen tekening met de juiste spoornummers :-) Maar die twee zuidelijkste sporen, daar kun je toch omlopen? Aan beide kanten kun je naar een kopspoor, in de nieuwe situatie zit je daar bovendien geen reizigerstrein (ICB!) vanaf spoor 1 meer in de weg. Is dus zelfs nog handiger.
Laatst bewerkt door brun op 20-08-2022 13:10 |
20-08-2022 13:14:00 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Quote Het zou voor toekomstige dienstuitvoering veel makkelijker zijn geweest als wissel 121 een engels wissel zou blijven en men daar een kopspoortje van 30m zou bouwen. Helaas zit dat niet in de plannen voor zover ik weet. @Brun de 2 zuidelijke sporen zijn niet lang genoeg (slechts 643m) voor een standaard containertrein van 650 of 700 meter lang. Tevens zijn die sporen buiten gebruik gesteld. 2 sporen zijn ook nooit genoeg om 2 kopmakende treinen tegelijkertijd op Dvge te hebben. Laatst bewerkt door treinfan op 20-08-2022 13:22 |