Infrawijzigingen
Forum: Algemeen - Algemeen
10-04-2023 17:25:16
Marco
Marco
Quote
michaben (10-04-2023 17:12:52):

Als ik de dienstregelingen van 10 jaar geleden naast de huidige leg zie ik toch vooral kortere reistijden bij de meeste intercity's.


Van de huidige of juist die van 10 jaar terug?

 

10-04-2023 18:42:37
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
michaben (10-04-2023 17:12:52):

Als ik de dienstregelingen van 10 jaar geleden naast de huidige leg zie ik toch vooral kortere reistijden bij de meeste intercity's.


Vergeleken met het spoorboekje van het dienstregelingjaar 2012 - de periode dat het project DSSU in ontwikkeling was - zijn er vele trajecten waar na het vervangen door snellere wissels de tijdswinst marginaal is:

Gouda - Amersfoort: niet respectievelijk twee minuten sneller in 2023 (serie 500).
Sittard - Amsterdam: één minuut sneller respectievelijk twee minuten trager in 2023 (serie 800, ook bijvoorbeeld het deeltraject 's Hertogenbosch - Utrecht is niet sneller).
Heerhugowaard - Utrecht: niet respectievelijk één minuut trager in 2023 (serie 3000).
Arnhem - Schiphol: één minuut respectievelijk twee sneller in 2023 (serie 3100).

Daartegenover staan enkele deelseries waar de winst wel oploopt naar vier minuten, echter is het de vraag of dat de inflexibiliteit bij verstoringen rechtvaardigt.

 

10-04-2023 18:52:27
Daan!
Daan!

Maar de 3000 stopte in 2012 niet op Heiloo, nu wel.

 

10-04-2023 18:53:21
michaben
michaben

Wat had je dan verwacht? Het is niet zo dat je meerdere minuten tijdwinst boekt door 1:15 wissels i.p.v. 1:9. De 800 is overigens langzaam omdat deze achter een goederenpad zit.

 


10-04-2023 21:23:16
MetroRET
MetroRET
Quote
michaben (10-04-2023 17:12:52):

Als ik de dienstregelingen van 10 jaar geleden naast de huidige leg zie ik toch vooral kortere reistijden bij de meeste intercity's.


Komt dat niet, doordat de 3600 vroeger een stoptrein was, tussen Ah en Nm ?

 

10-04-2023 21:50:11
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Toevallig dienstregeling 95/96 bij de hand, stopte toen niet in Elst.

Stopte wel tussen Tilburg en Roosendaal.

05/06 stopte die wel in Elst, en zondags ook in Wychen.



Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 10-04-2023 21:55
 

10-04-2023 21:50:32
mren
mren

Ligt er aan wat je met "vroeger" bedoelt 😉

 

11-04-2023 11:09:47
sjoerd
sjoerd

En daarnaast: als zowat alle knopen in het land nog bestaan zou je een flinke versnelling moeten merken aan het verleggen van knopen of loslaten ervan. Zolang er maar 1 corridoor versneld kan worden, en niet alle, moet je de knopen loslaten.

Het ligt ook aan de grotendeels enkelsporige secundaire lijnen waarop ook nog eens trager materieel rijdt. Die moeten de plaatselijke knopen ook weer kunnen halen.

Ook het enkelspoor bij Ravenstein en Olst, het verhogen van frequenties op NS- en op verpachte lijnen met steeds minder kruisingsstations, en het gebrek aan vrije kruisingen bij knooppunten maakt de dienstregeling als in beton gegoten. Versnellen kan hooguit op de uitlopers maar daar is dan weer weinig eer aan te behalen. 5 minuten eerder aan of later weg in Vlissingen of Den Helder levert weinig extra reizigers op.

Iets eerder in Groningen en Leeuwarden haalt de knopen daar uit de klem. Dat werkt wel. En daar wordt ook aan gewerkt.



Laatst bewerkt door sjoerd op 11-04-2023 11:11
 

24-04-2023 16:21:38
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Ik zag vanmiddag op de lijn Asd - Ut dat ze bezig waren op het spoor wat vroeger naar Bonder liep.

Daar werd vroeger oude ballast verwerkt, tegenwoordig staan er grote hallen voor AH en de HEMA.

Ik heb het idee dat dat spoor sinds Bonder weg is, niet meer gebruikt is en nu plots werkzaamheden aan dat spoor.

 

24-04-2023 16:49:02
bacr
bacr
Quote
NIJMEGEN (24-04-2023 16:21:38):

Ik zag vanmiddag op de lijn Asd - Ut dat ze bezig waren op het spoor wat vroeger naar Bonder liep.

Daar werd vroeger oude ballast verwerkt, tegenwoordig staan er grote hallen voor AH en de HEMA.

Ik heb het idee dat dat spoor sinds Bonder weg is, niet meer gebruikt is en nu plots werkzaamheden aan dat spoor.


Dan zal het binnenkort wel opgebroken worden....

 

24-04-2023 17:47:26
phantom
phantom

Dat zou i.d.d. niet verbazend zijn.
Blijft alleen verbazend,dat men er 1st geld tegen aan gooit om t op te knappen,om het dan niet veel later geheel weg te halen.
Die geld verspilling en de onwil om eventuele regels voor zulke situatie's te wijzigen,dat snap ik echter nog steeds niet.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn,om voor zulke situatie's iets nieuws op papier te formuleren,om geld verkwisting te voorkomen ?
OF is de ambtelijke molen daar dusdanig in vast geroest in een bepaalde manier van doen,dat er geen doorkomen meer aan is als je iets veranderd wil zien ?



Laatst bewerkt door phantom op 24-04-2023 17:47
 

25-04-2023 01:28:59 1
thom
thom

Joh, het is niet eens duidelijk wat ze daar aan het doen geweest zijn en jij zit alweer in de hoogste boom zeg :p

Sowieso heeft Bonder toen zelf voor gekozen om de sporen op hun terrein compleet op te breken alvorens ze de grond verkochten. Dat heeft niks met overheids geld te maken, en als ProRail nu de aansluiting daarheen op zou breken is daar ook niks geks aan, aangezien die aansluiting nu nergens meer naar toe leidt.

En sowieso als je als bedrijf een spooraansluiting wilt, dan mag die ook zelf zijn portemonnee daarvoor open trekken, het is niet zo dat ProRail dan maar even als zoete lieve Gerritje een spooraansluiting cadeau doet :p



Laatst bewerkt door thom op 25-04-2023 01:34
 

25-04-2023 16:38:36
phantom
phantom

Nee dat snap ik wel.
Alleen ,als je weet dat een spooraansluiting niet meer compleet is,waarom zou je dan het deel wat onder jouw beheer valt(prorail beheer dus) dan 1st gaan vernieuwen,om het dan wat later af te breken ?
Vanuit die situatie spreek ik dan,er dus vanuit gaande dat dat is wat er speelt.
(wellicht iets voorbarig,dat dan weer wel ;-) )
Heeft verder niks met hoge bomen te maken overigens ;-)

 

25-04-2023 20:11:26
treinfan
treinfan

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie (en je aanname is best wel voorbarig), maar de werkzaamheden blijken te zijn om het spoor toegankelijk te houden.



Laatst bewerkt door treinfan op 25-04-2023 21:12
 

25-04-2023 23:43:19
rolandrail
rolandrail

En dat was nodig want Strukton bediende vandaag voor het eerst deze eeuw zichzelf in Maarssen door het plaatsen van lege wagens die eerdaags beladen vertrekken.

 

26-04-2023 15:03:57
Karel1969
Karel1969

Hoewel al heel lang buiten expoitatie wordt in Breda een stuk spoor langs de Speelhuislaan opgeruimd. Het betreft het stuk ten westen van de Konijnenberg.

 

26-04-2023 15:22:14
AlexNL
AlexNL
Quote
Karel1969 (26-04-2023 15:03:57):

Hoewel al heel lang buiten expoitatie wordt in Breda een stuk spoor langs de Speelhuislaan opgeruimd. Het betreft het stuk ten westen van de Konijnenberg.


Dat zal zijn ter voorbereiding van het project Backer+Rueb, dat hele gebied (waar ooit zelfs stoomtrams werden gebouwd) wordt herontwikkeld tot een woongebied.

 

30-04-2023 18:20:49
rick
rick

Is er ergens een sporenplan beschikbaar van de aansluiting Awhvg/Awhvo?

 

30-04-2023 19:12:55
sjoerd
sjoerd

Ja, op sporenplan.nl. Klikken op sporenplannen en klikken op het gewenste gebied ten noordwesten van Amsterdam. Het is niet 100 % meer up to date, maar er kan elke maand wel iets veranderen in zo'n gebied. Je kunt ook kijken op Topotijdreis.nl voor een goede historische of actuele kaart en op google maps (ook niet helemaal bijgewerkt). Kadasterdata is ook heel aardig tot op perceelniveau.

 

30-04-2023 19:33:45
michaben
michaben

Awhvo staat daar alleen nog niet op. Ook de aansluiting is totaal verandert, tussen Awhva en Asdta liggen nu drie sporen.

 

01-05-2023 07:19:22
rick
rick

Inderdaad, vandaar mijn vraag. 😜

 

01-05-2023 08:45:49
jor[D]1
jor[D]1

Prorail maps is accuraat enof hun luchtfoto.

even via google zoeken, prorail maps service oid.

 

01-05-2023 10:26:22
thom
thom

Ook daar bestaat Awhvo nog niet anders;

Linkje

De strook tussen het goederenemplacement en de nieuwe Hemweg is nog leeg daar.

 

05-05-2023 16:45:27
michaben
michaben

Komend weekend wordt het eerste perron van Sdm (voormalig Hoekse Lijn richting Rotterdam) verlengd tot circa 330 meter zodat hier vanaf eind volgend jaar intercity's kunnen halteren.

 

16-06-2023 18:33:27 1
michaben
michaben

Geen idee of deze al langs is gekomen, maar in Ut zouden wissels 2595/2597 volgend jaar het veld moeten ruimen. Vanwege de transfercapaciteit wordt het perron langs spoor 5 verbreed door deze op te schuiven richting spoor 4. Spoor 4 wordt daardoor een stuk korter, ter compensatie wordt het 2e perron verlengd waarvoor deze wissels moeten wijken.

Spoor 3 zou een nuttige lengte van 275 meter moeten krijgen, dus omgeleide intercity's zoals vandaag moet mogelijk blijven maar met maximaal 10 bakken. Spoor 4 wordt dan 247 meter lang, conform de perrons van Uto, Bhv en Dld die ook verlengd gaan worden naar vergelijkbare lengte. De sporen 1 en 2 blijven ongewijzigd, de langere sprinters kunnen dus alleen langs de sporen 3 en 4 halteren.



Laatst bewerkt door michaben op 16-06-2023 18:37
 

28-06-2023 13:14:38 1
broek53
broek53

Het was ietwat langs mij heen gegaan, maar ik zag nu dat ruim een week geleden de kop van het derde perron aan de westkant van Amsterdam C gewijzgd is. Daarbij is de doorsteek om van de lage Singelgrachtsporen naar spoor 8a en 9a te komen, vervallen en is het perron verlengd met een stuk permanent perron en een stukje noodperron langs wat vroeger een stuk van spoor 9 was. Allemaal niet spectaculair en duidelijk in voorbereiding op de grootste dingen die komen gaan, maar twee historische feitjes daarbij vind ik althans wel leuk: het klassieke "stadszij 8" is daarmee verdwenen en op het westelijk emplacement is o.a. wissel 2557 vervallen. Ik vermoed dat dat het wissel in hoofdsporen is dat het langst op de klem gelegen heeft in het hele land. Het is op de klem gegaan na de ontsporingen in Amsterdam in de zomer van 2005 - eventjes maar, om met Sail weer te kunnen rijden - en er daarna nooit meer van af gekomen ;-)

Grappig voor wie er oog voor heeft, is dat de nieuw geplaatste/geschakelde vertrekseinlichten niet knipperen. Ontwerp was kennelijk van vóór die tijd ..



Laatst bewerkt door broek53 op 28-06-2023 13:41
 

28-06-2023 14:41:04
dennistd
dennistd

In voorbereiding op de bouw van het nieuwe kopspoor (spoor 0?) is het lage deel van het perron langs spoor 1 in Odz afgesloten met hekken: foto



Laatst bewerkt door dennistd op 28-06-2023 14:41
 

28-06-2023 15:01:25
DjDaan111
DjDaan111
Quote
dennistd (28-06-2023 14:41:04):

In voorbereiding op de bouw van het nieuwe kopspoor (spoor 0?) is het lage deel van het perron langs spoor 1 in Odz afgesloten met hekken: foto


De link naar de foto werkt niet lekker, in de link op Somda staat .jpg nog achter de foto maar bij het openen valt deze (in Firefox) weg. Even .jpg achter de link typen en hij opent wel.

Poging om hem klikbaar te maken

EDIT: Beide links lijken nu bij mij wel te werken. Bijzonder..



Laatst bewerkt door DjDaan111 op 28-06-2023 15:02
 

28-06-2023 15:12:37
broek53
broek53
Quote
dennistd (28-06-2023 14:41:04):

In voorbereiding op de bouw van het nieuwe kopspoor (spoor 0?) is het lage deel van het perron langs spoor 1 in Odz afgesloten met hekken: foto


Het wordt spoor 1b (en spoor 1 wordt dan 1a). Niet het toppunt van duidelijkheid voor het reizend publiek, lijkt mij, maar vooruit ;-)

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


28-06-2023 17:44:55
marvinkok
marvinkok

Zoals ze het willen gaan gebruiken wordt helemaal onduidelijk...

Wil je naar Hgl, staat de RB61 altijd op 1a aan het overpad, de 31200 op 1a aan het eind, maar als de icb rijdt op 1b, maar mocht ie laat zijn misschien toch op 1a....

Overigens wordt er ook geen bovenleiding aangelegd en de voorzieningen op het perron minimaal...

 

29-06-2023 00:40:07
rolandrail
rolandrail
Quote
DjDaan111 (28-06-2023 15:01:25):
Quote
dennistd (28-06-2023 14:41:04):

In voorbereiding op de bouw van het nieuwe kopspoor (spoor 0?) is het lage deel van het perron langs spoor 1 in Odz afgesloten met hekken: foto


De link naar de foto werkt niet lekker, in de link op Somda staat .jpg nog achter de foto maar bij het openen valt deze (in Firefox) weg. Even .jpg achter de link typen en hij opent wel.

Poging om hem klikbaar te maken

EDIT: Beide links lijken nu bij mij wel te werken. Bijzonder..


Nu (00u39) beide niet meer: "Zoinks! You've taken a wrong turn."

 

29-06-2023 01:02:33
dennistd
dennistd
Quote
rolandrail (29-06-2023 00:40:07):
Quote
DjDaan111 (28-06-2023 15:01:25):
Quote
dennistd (28-06-2023 14:41:04):

In voorbereiding op de bouw van het nieuwe kopspoor (spoor 0?) is het lage deel van het perron langs spoor 1 in Odz afgesloten met hekken: foto


De link naar de foto werkt niet lekker, in de link op Somda staat .jpg nog achter de foto maar bij het openen valt deze (in Firefox) weg. Even .jpg achter de link typen en hij opent wel.

Poging om hem klikbaar te maken

EDIT: Beide links lijken nu bij mij wel te werken. Bijzonder..


Nu (00u39) beide niet meer: "Zoinks! You've taken a wrong turn."


Doet deze het wel? linkje

 

29-06-2023 01:05:43
dennistd
dennistd
Quote
marvinkok (28-06-2023 17:44:55):

Zoals ze het willen gaan gebruiken wordt helemaal onduidelijk...

Wil je naar Hgl, staat de RB61 altijd op 1a aan het overpad, de 31200 op 1a aan het eind, maar als de icb rijdt op 1b, maar mocht ie laat zijn misschien toch op 1a....

Overigens wordt er ook geen bovenleiding aangelegd en de voorzieningen op het perron minimaal...


Een bakbordje 4 op zo'n 100m vanaf het wissel tussen 1a en 1b zou de RB61 al een stuk meer bij de rest laten stoppen.

Vraag me wel af hoe het restant van spoor 1 (tussen het nieuwe wissel en wissel 263b) gaat heten.

 

29-06-2023 12:52:30
broek53
broek53

Als ik het goed heb gezien, komt er een bord 2 op km 46.271 en een bord 4 op km 26.515 cool . Het spoorgedeelte tussen het nieuwe wissel 253 en wsl 263B heeft geen nummer (meer), omdat het geen "eigen" seinen heeft en daardoor niet onder de definitie van een spoor valt. Het is dan gewoon een stuk van het emplacement.

 

29-06-2023 17:01:34
evangoor
evangoor

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...



Laatst bewerkt door evangoor op 29-06-2023 17:16
 

29-06-2023 17:08:03
Muizeneus
Muizeneus
Quote
broek53 (29-06-2023 12:52:30):

Als ik het goed heb gezien, komt er een bord 2 op km 46.271 en een bord 4 op km 26.515 cool .


Die borden zullen geen 20 km uit elkaar staan 😃

Of verspringt de kilometrering daar?

 

29-06-2023 17:11:31
treinhobby
treinhobby

Neem aan 244 meter, en dat voor 2 bakken...



Laatst bewerkt door treinhobby op 29-06-2023 17:13
 

29-06-2023 17:28:27
michaben
michaben

Volgens mij ging het om de afstand tussen 1a en 1b in geval van spoorwijzigingen. De perrons zelf worden maar zo'n 140 meter lang, maar liggen zo'n 120 meter uit elkaar. Vanaf het overpad is het dan bijna 300 meter lopen tot de trein indien deze op 1b staat.

 

29-06-2023 18:44:25
broek53
broek53
Quote
Muizeneus (29-06-2023 17:08:03):
Quote
broek53 (29-06-2023 12:52:30):

Als ik het goed heb gezien, komt er een bord 2 op km 46.271 en een bord 4 op km 26.515 cool .


Die borden zullen geen 20 km uit elkaar staan 😃

Of verspringt de kilometrering daar?


Vooruit dan maar: 26.271.

 

29-06-2023 18:46:21
broek53
broek53
Quote
treinhobby (29-06-2023 17:11:31):

Neem aan 244 meter, en dat voor 2 bakken...


Nee, 44 meter tussen de 2 en de 4. (En ja, dat wijkt af van de standaard)

 

29-06-2023 19:20:18
treinhobby
treinhobby

Dan staat het bord '4' dus aannemelijk op kilometer 26.315 ipv. 26.515. 😉

 

29-06-2023 19:50:54 1
gvttreinen
gvttreinen
Quote
evangoor (29-06-2023 17:01:34):

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...

In het weekeinde werkzaamheden aan de bovenleiding tussen Utvr en Htnc.

Verder spoorstaafvernieuwing t.h.v. Schalkwijk.

Werkzaamheden aan westelijke spoor tussen Cl en Gdm, TSB wordt dan hopelijk opgeheven.



Laatst bewerkt door gvttreinen op 29-06-2023 19:52
 

29-06-2023 19:53:39
DingeZ
DingeZ
Quote
evangoor (29-06-2023 17:01:34):

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...


Gewoon een BBV. Onder andere de spoorstaven en bevestigingen op de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal en een stukje aansluitend op de Lekbrug.

 

30-06-2023 09:00:03 1
broek53
broek53
Quote
treinhobby (29-06-2023 19:20:18):

Dan staat het bord '4' dus aannemelijk op kilometer 26.315 ipv. 26.515. 😉


Elke keer als ik het probeer te verbeteren, doe ik het weer fout en maak het alleen maar erger. Daarom nu een keer echt goed: bord 2 op km 26.471 en bord 4 op km 26.515.

Met excuus voor het geknoei.

 

30-06-2023 14:45:29
R1-2010
R1-2010
Quote
DingeZ (29-06-2023 19:53:39):
Quote
evangoor (29-06-2023 17:01:34):

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...


Gewoon een BBV. Onder andere de spoorstaven en bevestigingen op de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal en een stukje aansluitend op de Lekbrug.


Oh jee, bevestigingen op maar liefst 2 bruggen. Ik hoop een andere aannemer dan bij Nijmegen 😉



Laatst bewerkt door R1-2010 op 01-07-2023 17:02
 

01-07-2023 11:58:08
gvttreinen
gvttreinen

Swietelsky, weet niet wie bij Nm geklust...euh, geprutst heeft 😉

 

01-07-2023 23:01:27
Astraea
Astraea

Op de luchtbeelden van ProRail valt op dat de VAM aansluiting bij Wijser nog altijd in tact is (er zijn op de beelden ook nieuwe wissels te zien die klaarliggen op het spoor, die vermoedelijk ten zuiden van de aansluiting zijn bijgeplaatst). Is bekend waarom deze aansluiting behouden blijft?

 

01-07-2023 23:09:38
Marco
Marco
Quote
Astraea (01-07-2023 23:01:27):

Op de luchtbeelden van ProRail valt op dat de VAM aansluiting bij Wijser nog altijd in tact is (er zijn op de beelden ook nieuwe wissels te zien die klaarliggen op het spoor, die vermoedelijk ten zuiden van de aansluiting zijn bijgeplaatst). Is bekend waarom deze aansluiting behouden blijft?


De bovenleiding was bij de werkzaamheden daar eerst ook "kapot" (rijdraden hingen slap), maar er hangt inmiddels een nieuwe rijdraad richting Vama.

Ik denk dat er misschien toch interesse is om hem te behouden. Lijkt me niet onlogisch, er gaan immers nog afvaltreinen naar Amsterdam en Delfzijl (laatste kilometers zelfs met de vrachtwagen). Maar goed, da's speculatie.

 

01-07-2023 23:17:45 1
rolandrail
rolandrail
Quote
Astraea (01-07-2023 23:01:27):

Op de luchtbeelden van ProRail valt op dat de VAM aansluiting bij Wijser nog altijd in tact is (er zijn op de beelden ook nieuwe wissels te zien die klaarliggen op het spoor, die vermoedelijk ten zuiden van de aansluiting zijn bijgeplaatst). Is bekend waarom deze aansluiting behouden blijft?


Zo lang een aangesloten klant betaalt blijft een aansluiting behouden.

 

01-07-2023 23:27:58
wouterder
wouterder
Quote
Marco (01-07-2023 23:09:38):
Quote
Astraea (01-07-2023 23:01:27):

Op de luchtbeelden van ProRail valt op dat de VAM aansluiting bij Wijser nog altijd in tact is (er zijn op de beelden ook nieuwe wissels te zien die klaarliggen op het spoor, die vermoedelijk ten zuiden van de aansluiting zijn bijgeplaatst). Is bekend waarom deze aansluiting behouden blijft?


De bovenleiding was bij de werkzaamheden daar eerst ook "kapot" (rijdraden hingen slap), maar er hangt inmiddels een nieuwe rijdraad richting Vama.

Ik denk dat er misschien toch interesse is om hem te behouden. Lijkt me niet onlogisch, er gaan immers nog afvaltreinen naar Amsterdam en Delfzijl (laatste kilometers zelfs met de vrachtwagen). Maar goed, da's speculatie.


Trein naar Delfzijl, is inmiddels veranderd in Coevorden Heege.

 

03-07-2023 10:10:20
phantom
phantom
Quote
Marco (01-07-2023 23:09:38):
Quote
Astraea (01-07-2023 23:01:27):

Op de luchtbeelden van ProRail valt op dat de VAM aansluiting bij Wijser nog altijd in tact is (er zijn op de beelden ook nieuwe wissels te zien die klaarliggen op het spoor, die vermoedelijk ten zuiden van de aansluiting zijn bijgeplaatst). Is bekend waarom deze aansluiting behouden blijft?


De bovenleiding was bij de werkzaamheden daar eerst ook "kapot" (rijdraden hingen slap), maar er hangt inmiddels een nieuwe rijdraad richting Vama.

Ik denk dat er misschien toch interesse is om hem te behouden. Lijkt me niet onlogisch, er gaan immers nog afvaltreinen naar Amsterdam en Delfzijl .


Het kan ook het "normale "gedrag van Prorail zijn.
1st de boel vernieuwen om t kort daarna allemaal te slopen.
Zal niet de 1ste keer zijn,dat men dat doet.

 

03-07-2023 19:16:47 2
Earl-Grey
Earl-Grey

Het ophalen/verwerken van huisvuil is een publieke taak en daarom aanbestedingsplichtig. Als Attero Wijster inschrijft op een locatie waar het vuil ook per trein kan worden afgevoerd (die helaas steeds schaarser worden), kunnen daar zomaar weer eens vuiltreinen heen rijden. Dat er nu niets rijdt zegt dus weinig, bij een nieuwe aanbesteding kan dat zomaar weer anders zijn. Het behoud van een spooraansluiting kan daarom strategisch zijn om jezelf van andere vuilverwerkers te onderscheiden zonder spooraansluiting (zoals bijv. Alkmaar).

 

03-07-2023 20:06:05
Astraea
Astraea

Helder. Dank!

 

03-07-2023 22:07:59
Edb3
Edb3
Quote
Earl-Grey (03-07-2023 19:16:47):

Het ophalen/verwerken van huisvuil is een publieke taak en daarom aanbestedingsplichtig. Als Attero Wijster inschrijft op een locatie waar het vuil ook per trein kan worden afgevoerd (die helaas steeds schaarser worden), kunnen daar zomaar weer eens vuiltreinen heen rijden. Dat er nu niets rijdt zegt dus weinig, bij een nieuwe aanbesteding kan dat zomaar weer anders zijn. Het behoud van een spooraansluiting kan daarom strategisch zijn om jezelf van andere vuilverwerkers te onderscheiden zonder spooraansluiting (zoals bijv. Alkmaar).


Dat kan ik bevestigen; Attero wil de aansluiting inderdaad behouden om strategische redenen. Niettemin is of komt er een consultatieronde van ProRail om medio 2030 de aansluiting te saneren (lees: te verwijderen) bij niet-gebruik.

 


03-07-2023 23:39:11
AlexNL
AlexNL

Ofwel, tegen die tijd rijdt er 1x per half jaar een trein zodat ProRail het "maar het wordt nooit gebruikt"-argument niet kan gebruiken? 😉

 

04-07-2023 18:56:17
R1-2010
R1-2010
Quote
gvttreinen (29-06-2023 19:50:54):
Quote
evangoor (29-06-2023 17:01:34):

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...

In het weekeinde werkzaamheden aan de bovenleiding tussen Utvr en Htnc.

Verder spoorstaafvernieuwing t.h.v. Schalkwijk.

Werkzaamheden aan westelijke spoor tussen Cl en Gdm, TSB wordt dan hopelijk opgeheven.


Helaas, die TSB blijft zolang de grondoorzaak (...) voor de verzakking niet is gevonden.

 

05-07-2023 00:42:29
rolandrail
rolandrail
Quote
AlexNL (03-07-2023 23:39:11):

Ofwel, tegen die tijd rijdt er 1x per half jaar een trein zodat ProRail het "maar het wordt nooit gebruikt"-argument niet kan gebruiken? 😉


Spotvervoer wordt genegeerd door Prorail, er moet een vaste trein zijn ingelegd en rijden.

 

11-07-2023 21:41:33 1
mvanuden
mvanuden
Quote
gvttreinen (29-06-2023 19:50:54):
Quote
evangoor (29-06-2023 17:01:34):

Sinds vandaag aankondiging van werkzaamheden halverwege juli tussen Houten en Tiel/Den Bosch. Waar komen die werkzaamheden bij Houten nu ineens vandaan, want tot nu toe was alleen sprake van werkzaamheden ten zuiden van Geldermalsen? Weer de beruchte duiker bij Culemborg?

Edit: als je weet waarop je moet googelen, dan komt er meer info boven water, waaronder een kaart bij de Rijksoverheid uit 2021 waar inderdaad conservering van de Lekbrug in 2023 op staat als project 27. Helaas is die kaart in een andere versie (met een ander project 27) veel beter vindbaar via allerlei andere website zoals RTL en Treinreiziger. Jammer, jammer, jammer...

In het weekeinde werkzaamheden aan de bovenleiding tussen Utvr en Htnc.

Verder spoorstaafvernieuwing t.h.v. Schalkwijk.

Werkzaamheden aan westelijke spoor tussen Cl en Gdm, TSB wordt dan hopelijk opgeheven.


Met op ns.nl de inmiddels bekende leugen "tot +30 minuten" terwijl je van Tiel naar Utrecht toch echt meer dan een uur langer onderweg bent (met 2 stopbussen).



Laatst bewerkt door mvanuden op 11-07-2023 21:43
 

13-07-2023 11:29:38 1
sjoerd
sjoerd

Per 31 juli zijn de perrons van Bilthoven en Den Dolder verlengd om Sprinters te kunnen laten stoppen ter lengte van 242 m. Het is niet echt duidelijk uit de abv of dit nu de lengte van de Sprinters is of de lengte van de perrons.

Per 17-7 zijn te Almelo de wissels 55A/B (mogelijkheid tot rangeren van de onbeveiligde goederensporen naar de beveiligde goederensporen) opgebroken. De onbeveiligde sporen zijn dan nog wel bereikbaar via de westzijde. Ook de voormalige locomotiefloods-sporen en wissels aan de zuidwestzijde aansluitend aan spoor 1 worden verwijderd: 81 A/B, 931 en de sporen 25 en 28 worden opgebroken.

Te Oosterhout West worden de wissels 11, 21A/B, 22, 23, 26, 27, 28 en het spoor naar Martens opgebroken. Die sporen en wissels werden al jaren niet meer gebruikt.

 

13-07-2023 11:34:43
ErikvR
ErikvR
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Per 31 juli zijn de perrons van Bilthoven en Den Dolder verlengd om Sprinters te kunnen laten stoppen ter lengte van 242 m. Het is niet echt duidelijk uit de abv of dit nu de lengte van de Sprinters is of de lengte van de perrons.

Per 17-7 zijn te Almelo de wissels 55A/B (mogelijkheid tot rangeren van de onbeveiligde goederensporen naar de beveiligde goederensporen) opgebroken. De onbeveiligde sporen zijn dan nog wel bereikbaar via de westzijde. Ook de voormalige locomotiefloods-sporen en wissels aan de zuidwestzijde aansluitend aan spoor 1 worden verwijderd: 81 A/B, 931 en de sporen 25 en 28 worden opgebroken.

Te Oosterhout West worden de wissels 11, 21A/B, 22, 23, 26, 27, 28 en het spoor naar Martens opgebroken. Die sporen en wissels werden al jaren niet meer gebruikt.


Kan jij al 2 weken vooruit in de toekomst kijken :-)

 

13-07-2023 11:48:17
wouterder
wouterder
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Ook de voormalige locomotiefloods-sporen en wissels aan de zuidwestzijde aansluitend aan spoor 1 worden verwijderd: 81 A/B, 931 en de sporen 25 en 28 worden opgebroken.


81A/B zat overigens niet aan de zuidzijde, maar was de mogelijkheid om van 204b naar 205a te kunnen. Straks sta je in de spits met de 7000 dus opgesloten, als de 17900 er voor staat.

 

13-07-2023 11:48:28
michaben
michaben
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Per 31 juli zijn de perrons van Bilthoven en Den Dolder verlengd om Sprinters te kunnen laten stoppen ter lengte van 242 m. Het is niet echt duidelijk uit de abv of dit nu de lengte van de Sprinters is of de lengte van de perrons.


Perron Bhv 263 meter, Dld 260 meter. Nuttige lengtes variëren per richting tussen de 247 en 263 meter.

 

13-07-2023 11:55:38
broek53
broek53
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Per 31 juli zijn de perrons van Bilthoven en Den Dolder verlengd om Sprinters te kunnen laten stoppen ter lengte van 242 m. Het is niet echt duidelijk uit de abv of dit nu de lengte van de Sprinters is of de lengte van de perrons.

Het gaat om treinen ter lengte van 242 meter, waartoe de perronsporen (tussen de seinen) een nuttioge lengte van minimaal 247 meter krijgen. Hett eilandperron van Bilthoven wordt aan de Utrechtse kant met 33 meter verlengd, het eilandperron van Den Dolder met 39 meter in de richting Amersfoort (mèt aangepaste klinkerbestating😊).

Utrecht Overvecht moet ook nog perronverlengd worden (of is dat al gebeurd?).

 

13-07-2023 12:06:59
anton_
anton_

Zijn per 31-7 alle station tussen Ut en Zl dan gereed om treinen van 242m te laten stoppen ?

 

13-07-2023 12:14:44
michaben
michaben

Uto wordt per 18 september verlengd.

 

13-07-2023 12:23:16
sjoerd
sjoerd
Quote
wouterder (13-07-2023 11:48:17):
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Ook de voormalige locomotiefloods-sporen en wissels aan de zuidwestzijde aansluitend aan spoor 1 worden verwijderd: 81 A/B, 931 en de sporen 25 en 28 worden opgebroken.


81A/B zat overigens niet aan de zuidzijde, maar was de mogelijkheid om van 204b naar 205a te kunnen. Straks sta je in de spits met de 7000 dus opgesloten, als de 17900 er voor staat.


Je hebt gelijk; ik ging er van uit dat 81a/b behoorde bij de kopspoortjes, maar het is inderdaad de helft van het noordelijke kruiswissel in de perronsporen. Wissel 75 staat niet genoemd in de abv behorend bij de wijzigingen. Wellicht blijft er dus toch iets over van de locloodssporen.

En ja, ik kan gelukkig via de abv's enigszins in de toekomst kijken, al ben ik afhankelijk van een correcte tekening en die komen pas later.

 

13-07-2023 12:29:58
gvttreinen
gvttreinen
Quote
michaben (13-07-2023 12:14:44):

Uto wordt per 18 september verlengd.


Is al gebeurd (eind 2022!) echter treinlengteborden en vertreklichten moeten nog geplaatst worden zodoende officieel nog niet in dienst.

 

13-07-2023 12:40:46
gvttreinen
gvttreinen
Quote
sjoerd (13-07-2023 12:23:16):
Quote
wouterder (13-07-2023 11:48:17):
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Ook de voormalige locomotiefloods-sporen en wissels aan de zuidwestzijde aansluitend aan spoor 1 worden verwijderd: 81 A/B, 931 en de sporen 25 en 28 worden opgebroken.


81A/B zat overigens niet aan de zuidzijde, maar was de mogelijkheid om van 204b naar 205a te kunnen. Straks sta je in de spits met de 7000 dus opgesloten, als de 17900 er voor staat.


Je hebt gelijk; ik ging er van uit dat 81a/b behoorde bij de kopspoortjes, maar het is inderdaad de helft van het noordelijke kruiswissel in de perronsporen. Wissel 75 staat niet genoemd in de abv behorend bij de wijzigingen. Wellicht blijft er dus toch iets over van de locloodssporen.

En ja, ik kan gelukkig via de abv's enigszins in de toekomst kijken, al ben ik afhankelijk van een correcte tekening en die komen pas later.


ABV's worden normaal 5 weken voor IDS verstrekt.

 

16-07-2023 15:39:42
marotrans
marotrans

In Veghel is men begonnen het restant van het Duitse lijntje op te breken: donderdag zag ik vanaf de A50 drie kiepauto's over het tracé rijden. De begroeing en de sporen zijn verdwenen, er rest een zandpad... Wellicht als aanzet naar 'n fietspad?

 

16-07-2023 15:46:24
martijn
martijn

Volgens mij is het de bedoeling dat de vijf sporen ter hoogte van het voormalige station en omgeving nog blijven liggen. De materieelcollectie van Spoorgroep SieMei en vroegere hefbrug zijn daar niet voor niets neergezet. Ook moet railfietsen mogelijk worden. Op deze locatie werd afgelopen zaterdag overigens nog het 150-jarig bestaan van de lijn gevierd.

 

16-07-2023 18:18:57 1
marotrans
marotrans

Klopt, ik had er bij moeten zetten dat dit het gedeelte vanuit Boxtel tot aan de plek aan het kanaal waar ooit de brug lag betreft.

 

25-07-2023 12:53:51
broek53
broek53
Quote
broek53 (13-07-2023 11:55:38):
Quote
sjoerd (13-07-2023 11:29:38):

Per 31 juli zijn de perrons van Bilthoven en Den Dolder verlengd om Sprinters te kunnen laten stoppen ter lengte van 242 m. Het is niet echt duidelijk uit de abv of dit nu de lengte van de Sprinters is of de lengte van de perrons.

Het gaat om treinen ter lengte van 242 meter, waartoe de perronsporen (tussen de seinen) een nuttioge lengte van minimaal 247 meter krijgen. Hett eilandperron van Bilthoven wordt aan de Utrechtse kant met 33 meter verlengd, het eilandperron van Den Dolder met 39 meter in de richting Amersfoort (mèt aangepaste klinkerbestating😊).


Perronverlengingen in Den Dolder en Bilthoven per 31/7 zijn afgeblazen. Reden en een nieuwe datum (zo die er al komt) zijn niet bekend.

 

25-07-2023 13:53:02
jacokran
jacokran

zouden de werkzaamheden deze week tussen Uto en Amf dan ook vervallen?

 

25-07-2023 17:28:23
sjoerd
sjoerd

Op RTV Utrecht (vandaag) denken ze dat alles zo doorgaat als gepland bij Den Dolder en Bilthoven.

 

25-07-2023 17:41:03
AlexNL
AlexNL

ProRail's nieuwsbericht doet ook voorkomen alsof alles doorgaat zoals gepland: Vernieuwing spoor en perrons in Bilthoven en Den Dolder | ProRail

 

25-07-2023 17:56:20
michaben
michaben

Kan het zijn dat de fysieke werkzaamheden doorgaan, maar alleen het indienststellen uitgesteld wordt?

 

25-07-2023 20:08:36
Karel1969
Karel1969
Quote
NIJMEGEN (10-04-2023 21:50:11):

Toevallig dienstregeling 95/96 bij de hand, stopte toen niet in Elst.

Stopte wel tussen Tilburg en Roosendaal.

05/06 stopte die wel in Elst, en zondags ook in Wychen.


Die 3600 heeft allerlei varianten gehad: wel/niet stopperen tussen Tb en Bd. Wel/niet stoppen te Est (en andere nieuwere stopstations tussen Ah en Nm). Vroeger ook Dr overgeslagen en ook afwisselend wel/geen stop te Wh/Ost (aldaar uurdienst).

 

25-07-2023 22:14:13
JothamvW
JothamvW

En natuurlijk ook nog wel/niet gesplitst in Nm

 

26-07-2023 12:18:27
broek53
broek53
Quote
michaben (25-07-2023 17:56:20):

Kan het zijn dat de fysieke werkzaamheden doorgaan, maar alleen het indienststellen uitgesteld wordt?


Ja, dat zou kunnen. Alleen stelt de indienststelling vrijwel niets voor, omdat er geen seinen worden verplaatst en feitelijk alleen de treinlengteborden gewijzigd worden. Maar er moet wel een bovenleidingpaal verplaatst worden en de vertrekseinlichten vervangen/verplaatst, misschien zit het daar dan in. Bovenleiding- en beveiligingsmonteurs zijn heel schaars en er is een heleboel werk in den lande, dus mogelijk is dit kleine werkje dat verder ook geen consequenties heeft als het niet gebeurt, daarom last minute vervallen.

 

26-07-2023 12:40:25
michaben
michaben

Er zouden ook extra vertrekseinlichten komen vanwege de grotere lengte van het perron, als die er nog niet zijn lijkt me dan wel een reden de boel niet in dienst te stellen want dan zou het OBE blad niet kloppen waar deze seinen op vermeld staan.



Laatst bewerkt door michaben op 26-07-2023 12:43
 

26-07-2023 13:24:45
gvttreinen
gvttreinen

To Build! Kan in As Built worden gecorrigeerd 😉



Laatst bewerkt door gvttreinen op 26-07-2023 13:25
 

26-07-2023 17:56:09
phantom
phantom

Kan ook zomaar zijn dat de bouwvak roet in t eten gooit.
Zoveel werk,en maar zoveel mensen,die dan wellicht allemaal al ergens bezig zijn.
Dan heb je geen "capaciteit" meer om elders nog dingen te laten bouwen/plaatsen.

Voor wat betreft de opmerking van gvttreinen,wil prorail met al z'n heilige regels daar nog wel in mee ?
Als die niet meer willen dat de optie To Build kan worden gebruikt/ gecorrigeerd in As Built,dan ben je ook klaar.

 

26-07-2023 18:12:21
broek53
broek53

Het IS de procedure van Prorail. Na de indienststelling worden altijd de To Buid- bladen van kracht voor een aantal dagen. In die periode kan het Ingenieurbureau foutjes herstellen en zaken corrigeren die anders gebouwd zijn dan op tekening. Na die periode worden de As Built-bladen uigegeven.

 

26-07-2023 18:14:03
michaben
michaben

Het gaat niet alleen om de tekening zelf, maar als de nieuwe vertrekseinlichten niet geplaatst en/of aangesloten zijn kan de HC ook de vertrekprocedure niet goed uitvoeren vanaf het nieuwe deel van het perron.

Maar voor de duidelijkheid: mij is niet bekend dat dit de daadwerkelijke reden van uitstel is, maar veel meer dan de vertrekseinlichten zou er geloof ik niet gewijzigd worden bij deze werkzaamheden. De bovenbouwverniewing zelf levert geen functiewijzigingen op, hooguit dat een paar borden opnieuw ingemeten zijn.

 

26-07-2023 19:00:54
cuneo56
cuneo56
Quote
michaben (26-07-2023 18:14:03):

Het gaat niet alleen om de tekening zelf, maar als de nieuwe vertrekseinlichten niet geplaatst en/of aangesloten zijn kan de HC ook de vertrekprocedure niet goed uitvoeren vanaf het nieuwe deel van het perron.

Dat is ( voor mij) dan wel een erg bureaucratische reden.

Voor de enkele langere trein zou dan de Hc al helemaal voorin moeten zijn en kan dan best 30 meter terug lopen , danwel langs de kop naar het sein kijken., oftewel geen probleem.

Of moet je er tegenwoordig van uitgaan dat een HC wel een vertreksein moet kennen, maar niet een lichtsein?

 

26-07-2023 19:13:38
michaben
michaben

Er zijn ontwerpvoorschriften wanneer en hoe veel vertrekseinlichten je nodig hebt. In dit geval zijn ze nodig omdat het een middenperron is en de hoofdseinen aan de andere kant van het spoor staan, waardoor de trein het zicht van de HC op dit sein ontneemt. En vanwege de lengte van het perron heb je twee vertrekseinen per richting nodig, waar er nu maar één per richting staat.

 

28-07-2023 13:45:45
cuneo56
cuneo56

Ben vanochtend met de fietstocht via Bhv en Dld gereden.

In Bilthoven is de perron verlenging praktisch gereed ( de bak-borden werden net aangepast en de ploeg gaat vanavond weg , volgens een medewerker.)

In Den Dolder daarentegen is van een perronverlenging geen sprake, enkel wat renovatie van het bestaande. Ook van eventuele voorbereidende zaken was niets waar te nemen,lijkt me sterk dat dit in het weekend nog wat wordt.

( verder op diverse plekken spoorvernieuwing ( gezien bij Groenekan en in Den Dolder), en inderdaad te Den Dolder ook een bovenleiding paal vernieuwd).



Laatst bewerkt door cuneo56 op 28-07-2023 13:46
 

31-07-2023 20:44:03
sjoerd
sjoerd

Door vakantie- en andere bezigheden weet ik niet of het al eerder is gemeld, maar van het emplacement van Weert worden of zijn alle sporen ten zuiden van spoor 6 opgebroken, en blijft aan de zuidwestzijde alleen de engelsman liggen met het uithaalspoor en één kopspoor.

In Leeuwarden verdwijnt wisselverbinding 109A/B, aan de oostzijde leidend naar het opstelemplacement. Maar daar gaat nog veel meer gebeuren om in alle richtingen de treindiensten vrij te leggen van elkaar; dit ten koste van een deel van het voormalige goederen- en opstelemplacement ten noorden van de hoofdsporen.

 

05-10-2023 10:40:39
noof
noof

Tijdens de werkzaamheden Gd-Wd van 14 t/m 20 oktober gaan de wachtsporen te Odw verdwijnen. Ook de wissels te Odo zijn daarna verleden tijd.

 

05-10-2023 12:54:48
michaben
michaben

Het gaat hierbij overigens puur om het saneren, zowel Odo als Odw blijven bestaan als bediende dienstregelpunten. Pas in een later project wordt het omgebouwd tot vrije baan.

 

05-10-2023 14:26:59
noof
noof

Dank, dat wist ik nog niet. Niet dat je er nog veel aan hebt, dan. ;-)

 

05-10-2023 15:08:52
Karel1969
Karel1969

Passen er nog goederenpaden tussen Rtd en Hmla (-Bkl/Ut) als Odw geen inhaalsporen meer heeft en later ook Gd is ontdaan van wacht- en inhaalsporen?

 

05-10-2023 15:11:29
DDZ7504
DDZ7504

Ja, want de reguliere goederenpaden maken nu al geen gebruik van de wachtsporen. Daar zit het probleem ook niet in. Het probleem is dat je treinen nergens meer kwijt kan áls er een keer een verstoring verderop de route is.

En ik heb ook nergens voorbij zien komen dat de wacht-/inhaalsporen in Gd gesaneerd zouden worden. Zeker spoor 2 en 7 zijn wel degelijk nodig voor de uitvoering van de dienst, anders zou Electrolux in Apn wel heel moeilijk treinen kunnen ontvangen.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 05-10-2023 15:13
 

05-10-2023 15:23:00
anton_
anton_

accepeert men dan dat er slechts 4 treinen per uur per richting afgewikkeld kunnen worden als spoor GB niet in gebruik is? ( Nu rijden er in de spits 12 treinen per uur per richting - excl goederen)

 

05-10-2023 15:44:42
michaben
michaben

De toekomstige vrije baan krikgt schijnbaar op linkerspoor ook slechts twee blokken, dus de IC Gvc en Rtd kort achter elkaar aan sturen bij linkerspoor rijden zit er ook niet in. De sein optimalisatie, wat de aanleiding is voor de sanering, wordt dus alleen uitgevoerd voor de normale rijrichting.



Laatst bewerkt door michaben op 05-10-2023 15:47
 

05-10-2023 16:02:52 1
treinfan
treinfan
Quote
Karel1969 (05-10-2023 15:08:52):

Passen er nog goederenpaden tussen Rtd en Hmla (-Bkl/Ut) als Odw geen inhaalsporen meer heeft en later ook Gd is ontdaan van wacht- en inhaalsporen?


Wel met 80 km/h, niet met 60 km/h zonder het opheffen van reizigerstreinen. Bij extra treinen die niet volgens de standaardpaden rijden, wordt er vaak een stop te Odw gepland, dus dat kan ook uitdagend worden om dat soort treinen in te plannen.

 

05-10-2023 19:03:40
DDZ7504
DDZ7504

Zelfs niet als de 2000 en 2800 niet rijden?

 

06-10-2023 02:40:54
thom
thom
Quote
treinfan (05-10-2023 16:02:52):
Quote
Karel1969 (05-10-2023 15:08:52):

Passen er nog goederenpaden tussen Rtd en Hmla (-Bkl/Ut) als Odw geen inhaalsporen meer heeft en later ook Gd is ontdaan van wacht- en inhaalsporen?


Wel met 80 km/h, niet met 60 km/h zonder het opheffen van reizigerstreinen. Bij extra treinen die niet volgens de standaardpaden rijden, wordt er vaak een stop te Odw gepland, dus dat kan ook uitdagend worden om dat soort treinen in te plannen.


Hoeveel goederentreinen rijden er nog met een snelheid van max 60 km/u?

 

06-10-2023 08:34:35
Ysbergsla
Ysbergsla

Ik laat mij vertellen dat er met enige regelmaat V60-locomotieven via deze route worden overgebracht met stop te Oudewater. Je kunt vrij eenvoudig afleiden wat de maximumsnelheid van een dergelijk transport is: 60 km/h.

 

06-10-2023 08:46:13 3
rick
rick

Tijd om een V200 over te brengen dan. ;)