10-08-2019 17:43:56 | ||
---|---|---|
stijngeluk
|
Zal wel te maken hebben met de aanstaande constructie van de brug daar. Moet eind december klaar zijn dus zal wel binnenkort gebeuren. volgens de pdf van werkzaamheden op de site van de ns staat er dat er werkzaamheden zijn tussen Arnhem en Elst van 12 tot 14 oktober. Laatst bewerkt door stijngeluk op 10-08-2019 17:46 |
10-08-2019 17:47:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAls die 11 op km 61.240 staat, is het inderdaad een vergeten bord, ben ik bang. De nieuwe 13 staat op 61.406, zowat rug-aan-rug met het inrijdsein de andere kant op. Laatst bewerkt door broek53 op 10-08-2019 17:48 |
10-08-2019 18:00:04 | ||
---|---|---|
NDS
|
Quote De brug komt niet daar maar een paar honderd meter verder naar het noorden bij het Notenlaantje. Dat word een fietsers/voetgangerbrug om de beide delen van park Lingezegen met elkaar te verbinden. Aan de fundering ervan word al een tijdje gewerkt en de provincialeweg is ook al aangepast om een oversteekplaats voor het nieuwe fietspad te maken. Van mij mogen ze opschieten, heb liever dat het gister klaar is als over 5min. Het levert voor buurt bewoners zoals ik fijnere en kortere loop( en fiets)routes op. In eerder plannen had er al in 2015 een tunneltje of viaduct zullen liggen. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
10-08-2019 18:06:45 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Hier een plaatje ervan: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?099,8812649,8812649#msg-8812649 De 11 en vier portalen naar links de 13 dus. |
10-08-2019 18:21:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Een slordige oplevering dus, die valt in de categorie veiligheidsfouten. |
10-08-2019 18:33:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik zou zeggen, als binnen niet klopt met buiten of andersom (tekening met situatie buiten) dien dan een AFCA (dit is een speciaal formulier voor de spoorbranche), anders via het ProRail contactformulier. |
10-08-2019 18:42:04 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ben niet meer in spoorland werkzaam, doe het dus maar via het contactformulier. |
10-08-2019 23:38:14 | ||
---|---|---|
thom
|
Euh, is dat ook niet gewoon een geval van melden aan de treindienstleider?Quote Misschien daar toch even een linkje bij doen, want aan de andere kant is men al tijden druk bij Blauwkapel met allerlei andere zaken als kabels vernieuwen en in graven en word er dus al langer gewerkt. Laatst bewerkt door thom op 10-08-2019 23:40 |
11-08-2019 07:40:25 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Misschien vreemd, maar wat is hier niet veilig aan? Het bord staat voor het zijspoor, als je richting Apd wil rijden. Dan krijg je eerst 11 en dan 13 en moet je dus wat rustiger door het wissel heen. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
11-08-2019 09:17:12 | ||
---|---|---|
mich
|
Fout is bekend, dankzij de fora. |
11-08-2019 09:31:42 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteZoals verder naar boven gemeld is, is het gele snelheidsverlagingsbord wel verwijderd. Je worst dus 130 rijdende in een keer met de 110 geconfronteeerd. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
11-08-2019 10:19:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteHet is ook niet letterlijk onveilig, omdat de baan geschikt is voor 130. Maar een fout waarbij de seingeving niet juist is, heet per definitie een veiligheidsfout. In dit geval is het ontbreken van een afrembord 11 langs spoor 602 onjuist. Je hebt gelijk, als een trein van spoor 603 komt (met lagere snelheid), is er niets aan de hand. Laatst bewerkt door broek53 op 11-08-2019 10:25 |
11-08-2019 13:31:46 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
@broek en Rolandrail: Bedankt voor de toelichtingen Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
11-08-2019 14:18:15 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Quote Als ik het goed begrepen heb loopt de aanbesteding voor de sanering nu. |
11-08-2019 17:10:09 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Het ontbreken van het afrembord is niet onjuist, het bord 11 zelf is onjuist. |
11-08-2019 17:44:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Goeie genade, moet ik voortaan eerst een schriftgeleerde en een jurist raadplegen voor ik hier iets neerzet? Ja, het bord 11 is onjuist, maar op zichzelf geen veiligheidsfout, daar ging het over. De veiligheidsfout is dat er voor treinen die over spoor 602 aan komen snellen, geen afrembord (meer) staat, of een beperkend seinbeeld getoond wordt. En ook nogmaals even gezegd: het is een veiligheidsfout die geen onveiligheid met zich meebrengt, omdat het spoor geschikt is voor 130 km/h. Dat is mooi meegenomen. |
15-08-2019 13:45:35 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Alhoewel er is toegezegd dat er een stop is op de saneringen zijn er wel weer een aantal definitieve saneringen aangekondigd: Ondanks bezwaar van NSR worden de volgende wissels en sporen gesaneerd: Hwd : 1207A/B, 1187, 1185 Ana : 1173, 1163a Niet gesaneerd worden 1105a/b te Hdr omdat de milieuvergunning het rangeren op de hoofdbaan niet toestaat.... |
15-08-2019 14:30:46 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ik neem aan dat je Sgn bedoeld want bij Hwd liggen die wissels niet ? En bij Sgn zou dan spoor 303 ook wel weg gehaald worden en bij Ana spoor 405 MCN ASD |
15-08-2019 15:24:51 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote ja sorry bedoelde Sgn en NEE, spoor 303 word NIET verwijderd, maar doorrijspoor. Spoor 2 wordt kopspoor Laatst bewerkt door slifor2 op 15-08-2019 15:29 |
15-08-2019 15:33:55 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Nog meer afbraak in NH. Hwd; saneren nu definitief: wsl 1273a/b, 1275, 1263a/b en 1255 inclusief spoor 3 Daarmee word Hwd bijna een halte aan de vrije baan.... |
15-08-2019 16:35:28 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Niet te vroeg juichen, er komt een mooi opstelemplacement benoorden Hwd...dus wissels en km's spoor erbij (= werk voor de spooraannemerij) |
15-08-2019 17:00:26 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Klinkt niet handig als je vanaf dat nieuwe opstelterrein naar Den Helder wilt. Waar keer je dan? Of kan je vanaf dat nieuwe emplacement ook rechtstreeks naar DH? |
15-08-2019 17:06:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neemt niet weg dat het opheffen van spoor 3 Hwd van weinig kennis van de bijsturing op Hwd - Hn getuigt. Zodra daar wat vertraging is, wordt de trein richting Hn op sp 3 geparkeerd om de treinen Amr - Sgn niet in de weg te staan. |
15-08-2019 17:20:35 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Nog een schimmig tekeningetje vanProrail waar mogelijke saneringen gepland zijn in de regio Noordoost. Schimmig omdat het kleurverschil tussne wat blijft liggen enwat mogelijk weg gaat miniem is gehouden, zodat het (hopelijk voor Prorail) de vervoerders niet opvalt waarschijnlijk. Even een opsomming: Co : wsl 407 Wdn : wsl 21a/b Rsn : wsl 201a/b, 203, 213a/b, 215a/b Aml : wsl 87a/b, 83a/b, 101b Hgl : wsl 183a/b, 213a/b, 211a/b Odz : wsl 253a/b Es : wsl 1001/1003/005/1007 Mk : Wsl 245, 255 en sp 722 Lc : Wsl 225, 235 en sp 711 Rl : wsl 31, 25 en sp 802 Ww : wsl 73, 75 en 77 Vsv : wsl 125, 133 en sp 2 Dtc : wsl 165 Zo komen we wel aan de 1200.....%04% Laatst bewerkt door slifor2 op 15-08-2019 17:21 |
15-08-2019 17:29:36 | ||
---|---|---|
martijn
|
Hmmm dit is zo'n beetje elke kruisings-/inhaalmogelijkheid op de enkelsporige lijnen in de Achterhoek/Twente die nu volgens de reizigersdienstregeling niet wordt gebruikt... Laatst bewerkt door martijn op 15-08-2019 17:30 |
15-08-2019 17:31:02 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteZonder twijfel één van de redenen waarom NSR bezwaar heeft gemaakt. Echter hebben we kennelijk met een bijzonder soort ivoren toren te maken inzake ProRail. |
15-08-2019 17:46:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gewoon baksteen, hgb III. |
15-08-2019 17:51:39 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Ik krijg het idee dat de toekomstige infra wat betreft die wisselsaneerders geschikt moet zijn voor het 24 uur rijden van treinen. Van bijsturing en rangeren hebben ze nog nooit gehoord of willen het gewoon niet weten. |
15-08-2019 17:52:11 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Vooral de reden om Mk weg te saneren snap ik niet. Als de tegentrein is vertraagd, wachten de treinen elkaar daar altijd op. Als deze kruisingsmogelijkheid verdwijnt vraag ik me af of je de overstap in Zp nog haalt als reiziger. In Hgl kan men straks van het opstelterrein niet meer naar Es. En komende vanaf Hgl kan men niet meer direct het opstelterrein op. Toch wel bijzonder te noemen. %03% Laatst bewerkt door wouterder op 15-08-2019 17:53 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
15-08-2019 17:52:53 | ||
---|---|---|
treinfan
|
NS (enige gebruiker van Hwd, met vele treinen per dag) maakt gegrond bezwaar en wordt genegeerd? Misschien wordt het dan eens tijd voor kamervragen. Stuurt u maar de documenten (voor wie er toegang tot heeft) naar een politicus in de 2e kamer. |
15-08-2019 18:10:00 | ||
---|---|---|
plaid
|
Quote in het kader hiervan vind ik het bijzonder dat enkele maanden geleden het 3e spoor in Akkrum geheel vernieuwd is. ik meende namelijk dat dit spoor ook op de nominatie stond om te verdwijnen. |
15-08-2019 18:36:54 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Zal niet voor het eerst zijn dat een gloednieuw wissel kort daarna eruit gaat. In Roosendaal zijn wissels tussen spoor 1B,2B,3B en -C onlangs vernieuwd en als ik het juist heb gaat de overloop van 2B naar 3C er binnenkort weer uit voor perronverlengen spoor 3B. |
15-08-2019 18:56:17 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote precies! dan kun je die wissels prima saneren toch? (in de ogen van Prorail dan he! en bijsturen, daar gaat die afdeling niet over, dat zoekt de vervoerder maar uit. Gelukkig is dit een eerste concept versie dus hopelijk komt er op tijd verzet. |
15-08-2019 18:57:20 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote zal ook wel zo zijn, maar het kaartje ging niet verder naar het noorden als Zl |
15-08-2019 19:00:47 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Maar let op! door het spoor te saneren voldoet het perron ook aan de veiligheidsregels, het is nu volgens de normen enkele centimetrs te smal. Dus wat is er nou belangrijker een robuste treindienst of de VEILIGHEID zal prorail roepen.... |
15-08-2019 19:05:57 | ||
---|---|---|
NsBrinks
|
Quote Klopt wissel 77 te WW wel IVM transit oost en daar regelmatig Arriva matrieel staat voor Onderhoud! Laatst bewerkt door NsBrinks op 15-08-2019 19:06, reden: iets vergeten bij te zetten |
15-08-2019 19:28:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Tsja, en als er straks geen ruimte is daar en er b.v. treinen die moeten wachten een overweg te lang dicht laten liggen wat weggebruikers tot dom gedrag aanmoedigd , dat is natuurlijk niet gevaarlijk. (Oh ja ik snap het, dan is het hun eigenschuld en niet die van Prorail!) Laatst bewerkt door cuneo56 op 15-08-2019 19:29 |
15-08-2019 20:08:17 | ||
---|---|---|
Dre
|
Even resumeren: w101a/b Aml: spoor 206b is het enige spoor waar je lange goederentreinen (+550m) aan de kant kunt zetten. 205a/b kan, maar da's een inhaalspoor Hgl > Dv. (goederenboeren gaan dit niet leuk vinden) w1001-/03/05/07 Es: Inderdaad geen toegang meer van het emplacement vanaf Hgl. Blijkbaar is ProRail daar 'opeens' tot andere inzichten gekomen, want het emplacement ligt er sinds juli/augustus 2013; w211a/b-w213a/b Hgl: Een deel van het materieel van de 1600/1700 staat over te Hgl. Opstellen op 306b/307 betekent keren via 321 aan de Ddn-zijde, want 306a is te kort voor 2x ICM-III of langer. Odz 253a/b: Verbazingwekkend genoeg blijven 251 (en spoor 515, dat in 2015 voor een lengte van zo'n 150 meter achter w251 is vernieuwd) liggen? Da's wel een staaltje logica %09%. |
15-08-2019 20:26:08 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Wanneer heeft Prorail dit allemaal terugverdiend? Ergens in 2265? |
15-08-2019 21:19:04 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De inhaalmogelijkheid in Rsn gaat er dan ook uit, terwijl die tot een paar jaar terug planmatig werd gebruikt door de 140. Lijkt me ook nu nog een heel praktische plek waar de 140 een vertraagde 7000 kan inhalen. Sowieso is de 7000 volgens mij de treinserie die het meest in z'n patroontijden wisselt, sinds-ie eind 2006 naar Apd werd doorgetrokken heeft-ie al minstens 4 compleet verschillende patroontijden gekend en het einde zal nog wel niet in zicht zijn, dus enige flexibiliteit is daar toch wel gewenst, ook om in de toekomst nog eens een nieuw dienstregelingmodel erop los te kunnen laten |
15-08-2019 21:38:45 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteOf wordt dat spoor nu te regelmatig gebruikt?%08% |
15-08-2019 22:48:05 | ||
---|---|---|
plaid
|
als je goedgelovig bent zou je haast denken dat dat het is |
15-08-2019 23:23:52 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Bijzondere is dat de lm Hgl - Es deze wissels planmatig gebruiken. Blijkbaar is ProRail van mening dat dit niet nodig is? Laatst bewerkt door wouterder op 15-08-2019 23:24 |
16-08-2019 07:42:10 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote De afnameritten van de SNG-stellen keren daar toch? |
16-08-2019 09:29:08 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Daar laten ze een spoor ook echt 30 jaar langer voor liggen |
16-08-2019 09:58:34 | ||
---|---|---|
martijn
|
De vraag was of het nu regelmatig wordt gebruikt. Heb ook niet de indruk dat ProRail 30 jaar vooruit kijkt. Ze lijken meer naar de huidige drgl te kijken en alles wat nu niet wordt gebruikt sowieso op te willen ruimen (zoals alle nu niet planmatig gebruikte kruisingsmogelijkheden in het oosten...) |
16-08-2019 10:36:46 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Hoezo Kamervragen? NS moet zelf eens dat spel (hard) gaan spelen in plaats van op managementniveau te proberen vriendjes te blijven met ProRail. Gewoon naar de rechter stappen, zoals (wat nu) DB Cargo (is) dat wèl deed (die voelen nl. wel concurrentiedruk). Alleen weet NS dat ze dan per omgaande gezeik krijgen over de onbijstuurbare spaghetti die personeelsdiensten heet en zo lang dat bedrijf de (vermeende) belangen van rijdend personeel boven dat van de reizigers plaatst, gaat dat dus niet gebeuren. ProRail zal het naar de Tweede Kamer gewoon als geldkwestie spelen ("doe maar extra geld dan") en dus zal die ook aftaaien. Niet dat het echt om geld draait, want wanneer heb je voor het laatst "onderhoud" aan een wissel gezien sinds het smeren ervan is wegbezuinigd (en dan raar vinden dat je storingen krijgt?). Kunnen we die sloopplannen van kruisingsredundantie (!) in de Achterhoek ergens openbaar vinden? Of is dat weer een kwestie van voldongen feiten scheppen? |
16-08-2019 13:27:49 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Je heel vreemd, maar ook in Almelo, zie ik een wissel gesaneerd worden, waar volgens mij toch echt elk uur een IC naar Zwolle gebruik van maakt.... 83A/B |
16-08-2019 13:50:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
wat er hier ook allemaal gebabbeld en gecomplottheoried moge worden over het opbreken van wissels: dat gebeurt nooit "zomaar' en ook niet zomaar stiekem of heimelijk. Het gaat altijd via consultatie en via de Tafel van Vergroting - of als onderdeel van een groter infraproject. |
16-08-2019 14:10:26 | ||
---|---|---|
mren
|
Van Boxtel luidt inmiddels de alarmklok: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/16/ns-grote-problemen-dreigen-op-spoor-en-stations-a3970274 |
16-08-2019 14:18:04 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Dat gaat niet over de weg te halen sporen, maar over de capaciteitsuitbreiding die nodig is. |
16-08-2019 14:20:51 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
En dat is geen wijziging aan de infra? %03% |
16-08-2019 14:25:28 | ||
---|---|---|
Daan!
|
%03% Nee. Hier worden wijzigingen besproken die zijn aangekondigd of worden uitgevoerd. De oproep die Van Boxtel doet is van een heel ander niveau. |
16-08-2019 14:32:25 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Quote Leuk en aardig, maar... Quote ... dat staat nog steeds los van deze uitspraak. Het topic heet voor zover mijn leesvaardigheid nog op orde is niet 'Spoorsaneringen', maar 'Infrawijzigingen'. |
16-08-2019 14:34:27 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Sorry hoor, maar dat is een grote farce! Een zogenaamd "moetje" ook al komen er 25 bezwaren van 25 verschillende vervoerders is in 99,9% van de gevallen het al reeds voor ingestelde antwoord van Prorail: De sanering gaat door zoals gepland. Tenzij Prorail door derden (bijvoorbeeld een millieuvergunning die ze over het hoofd hebben gezien) terrecht word gesteld. |
16-08-2019 14:49:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is een ander chapiter. Het ging hier over de veronderstelling, hier bijna als zekerheid gepresenteerd, dat wisselweghalingen worden gedaan op basis van tekeningen met vage kleuren en dan kennelijk verder ongevraagd bij nacht en ontij, zodat de gebruikers daar totaal door worden overvallen. Dat is dus niet zo, respectievelijk totaal onmogelijk. |
16-08-2019 15:17:06 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Nee, maar die vage tekening komt bij dezelfde door jou gememoreerde tafel vandaan. Als de echte consultatie komt is het voor de vervoerders te laat, want dan worden alle bezwaren gewoon van tafel geveegd. Nu is er nog een mogelijkheid om Prorail tot andere gedachten te brengen, maar als de tekening lekker vaag is, is de kans groot dat vervoerders de sanering missen en nu dus niks melden. zoals gezegd, als de officiële consultatie komt is het te laat, want dan zijn de wissels al geteld in het te halen staffelresultaten lijstje... |
16-08-2019 16:14:54 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Begrijp het nou, Slifor2 heeft baat bij veel wissels want betekend veel onderhoud en veel storingen = kassa |
16-08-2019 16:38:52 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Tja en de wissels die overblijven worden nóg intensiever bereden en kosten dus ook meer aan onderhoud. En daarbij, als die ene dan ook kapot gaat ligt de halve corridor op zijn gat. |
16-08-2019 19:05:41 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Nee GvT, het gaat om het rijden van (werk)treinen. Hoe wil je een werk maken als de wissels en opstelsporen zijn weggesaneerd??? |
16-08-2019 19:18:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Vrachtwagens |
16-08-2019 19:29:13 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Zo heeft het hier wel geheten, maar toen kwamen er een paar puristen die vonden dat deze term, zoals ook door Prorail zo genoemd word, niet correct was Het moge duidelijk zijn dat dit topic bedoeld was voor meldingen en feiten die reeds bedoeld waren om tot uitvoer te komen, niet de plek om een hele discussie daarover te voeren. Dat had met dit nieuws bericht prima in een nieuw topic gekund en dan had het hier een overzichtelijk naslag werk gebleven... Edit: Sterker nog, dat topic is er inmiddels ook al: https://www.somda.nl/forum/22896/Veel+meer+treinreizigers+dan+verwacht%2C+spoor+in+20/ Laatst bewerkt door thom op 16-08-2019 19:30 |
16-08-2019 23:06:34 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Iets dat je amper doet kost amper geld. |
16-08-2019 23:15:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Wat een totaal verkeerde gedachte zou zijn als er in NL op die manier wordt gedacht. Vrachtwagens moeten de last mile doen, niet de grote afstanden. Laatst bewerkt door wouterder op 16-08-2019 23:20 |
17-08-2019 10:38:55 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Quote Over de 73 en 75 te Ww stond ik ook al verwonderd te kijken, die worden nu toch ook planmatig gebruikt door een aardig aantal treinen per dag. Verder natuurlijk slechte zaak dat vrijwel alle passeermogelijkheden die nu niet planmatig gebruikt worden worden opgeheven. Ik heb toch al regelmatig passages in Rl of Vsv meegemaakt... Edit: bedenk me nu dat wissel 73 drie jaar geleden nog vernieuwd is en er toen zelfs een mogelijk is aangelegd om vanuit Atn naar spoor 1a te komen met 1b bezet. Laatst bewerkt door FLIRT2525 op 17-08-2019 10:42, reden: Toevoeging |
17-08-2019 16:44:28 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Quote Je hebt waarschijnlijk een gedeelte van de tekening met '1500 potentieel overbodige wissels' gezien. Als men alles weghaalt wat op die tekening gemarkeerd staat dan wordt het op een aantal lijnen erg kaal ja. Gelukkig is het een onderzoekslijst en bij een aantal van deze wissels is mij bekend dat daar binnenkort voorbereidingen voor vernieuwing gestart worden. |
17-08-2019 17:08:56 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Quote Het vervelende is dit verband is dat het overwegenbeleid gaat meespelen. Men wil één of meerdere onderdoorgangen aanleggen in Hwd, wat door inpassingsproblemen zeer duur gaat worden. Nu heb ik mij laten vertellen dat een tweesporig Hwd significant goedkoper te ondertunnelen is dan een 3-sporig, waardoor zo'n plan plotseling aantrekkelijk lijkt. Niet om verder een dergelijke bulldozeractie te verdedigen, maar even als voorbeeld op welke manier er af en toe druk uitgeoefend wordt. Ik weet niet of het zo is, maar als die onderdoorgangen ook voor PHS nodig zijn (c.q. gevonden worden) en door dat project betaald moeten worden dan moet je stevig in je schoenen staan om de huidige lay-out succesvol te verdedigen. Voor PHS zou strikt genomen op sommige trajecten al meer geld aan onderdoorgangen uitgegeven moeten worden dan überhaupt voor het hele traject beschikbaar is (incl spoor- en stationsaanpassingen). Dan is men uit besparingsdrang (niet alleen intern ProRail) graag bereid te geloven dat een 2-sporig Hwd 'ook best kan'. |
17-08-2019 17:27:29 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Volgens mij wordt het allemaal maar met oogklepjes op voorgesteld, zolang het maar op de dienstregeling past. Niet zijnde leegmattreinen, werktreinen en ander extra spul, dat bestaat gewoon even niet meer. |
17-08-2019 18:20:33 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Volgens mij worden LM's meegenomen bij het vaststellen van de infrastructuurbehoefte. Werktreinen en andere extra's mogen zichzelf waarschijnlijk in goederenpaden vouwen. Voor wat betreft onderhoud is ook nog wel een ander aspect interessant: de verdeling is nu zo dat ProRail het treinvervangend vervoer moet betalen bij functiewijzigingen, maar niet bij functiehandhaving (1:1-vernieuwing). Bij bovenbouwvernieuwingen moet de vervoerder betalen. Op die manier is kun je jezelf ook rijk rekenen natuurlijk. Als er meer busvervoer nodig is omdat er door ontbrekende wissels plotseling geen fatsoenlijke werkzaamhedendienstregeling meer te rijden valt, dan zijn de extra kosten voor de vervoerder. Dat zijn pas oogklepjes. Het valt niet zo heel erg op, omdat er om andere redenen ook treindiensten wegens werkzaamheden gestaakt worden. Vanwege de rigide veiligheidsregels van de Stichting Railalert hebben we veel minder enkelsporige buitendienststellingen tegenwoordig. Daarnaast wordt op drukke lijnen soms voor busvervoer gekozen omdat het gemiddeld minder reistijd kost dan een uitgeklede treindienst en er meer mensen vervoerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen. |
17-08-2019 19:12:48 | ||
---|---|---|
javanree
|
Quote Jij kunt ze rigide vinden, maar met werktreinen moeten rijden terwijl er naast je IC's met hoge snelheid langsdenderen (eind vorig jaar persoonlijk meegemaakt bij de grote BD Leiden) is een groot risico dat men terecht probeert te voorkomen. |
18-08-2019 09:54:59 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote In het buitenland (Duitsland, Denemarken) doet men niet anders.... Met signalering en langzaam rijden op het nevenspoor werd dit prima opgelost.. Gelukkig ook voldoende wissels om over te loen naar het andere spoor |
18-08-2019 14:47:00 | ||
---|---|---|
mren
|
In Nederland is dat ook jaren gedaan. Bij de baanvernieuwing waarbij houten dwarsliggers werden vervangen door betonnen exemplaren op Amf-Dv ging het baanvak enkelsporig buitendienst zodat alle late treinen ri Es bleven rijden. |
19-08-2019 09:35:09 | ||
---|---|---|
hw1969
|
Quote Er is een landelijke kaart waarop staat welke wissels beoordeeld moeten worden bij vernieuwing of functiewijzigingen. Dat wil niet zeggen dat ze automatisch weg worden gehaald, maar wel dat er wordt nagedacht en geoordeeld voordat de spullenwinkel één op één vernieuwd gaat worden. Ik neem aan dat de Regio Noordoost een uitsnede of een eigen kaart heeft. Zoals elders in dit topic wordt opgemerkt komt vernieuwing en vervolgens verwijdering helaas nog voor en da's natuurlijk zonde. Daarom de kaart. Laatst bewerkt door hw1969 op 19-08-2019 09:35 |
19-08-2019 09:57:39 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het is dus gewoon een storm in een glas water. |
19-08-2019 10:16:13 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Het lijkt me inderdaad hoogstonwaarschijnlijk dat deze wissels er uit gaan: 1. je heft heel spoor 401 in Rijssen op met als gevolg dat hier niet meer gepasseerd kan worden(wat regelmatig gebeurt met een ietwat vertraagde ICB) 2. je heft LS rijden Wierden-Almelo op 3. wsl 83a/b wordt door de 17900 gebruikt om op spoor 4a te komen wanneer de 7000 op 4b staat. 4. Ze gaan echt niet een heel spoor opheffen in Lc (sp 711). en Mk (sp 722) Dus inderdaad.... een storm in een glas water. |
19-08-2019 10:58:07 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Ik moet je teleurstellen. Een paar van deze saneringsvoorstellen zijn toch echt serieus. Er is alleen nog geen formeel besluit genomen Laatst bewerkt door jeanpierre op 19-08-2019 10:58 |
19-08-2019 11:04:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tuurlijk, maar de suggestie wordt voortdurend gewekt dat de beslissing voor al die wissels al genomen zou zijn en alleen nog op slinkse wijze middels een aantal complotten langs de vervoerders geduwd zouden moeten worden. En dat is dus niet zo. |
19-08-2019 11:07:10 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote In een aantal gevallen kan ik me wijzigingen voorstellen. De gevallen die ik benoem zijn de gevallen waarbij het effect heeft op de dienstuitvoering en vermoed ik dat hierover nagedacht gaat worden wat er mee moet gebeuren. Wees nou eerlijk, 2 kruisingssporen op een enkelsporig traject verwijderen is natuurlijk niet echt zinvol. |
19-08-2019 12:15:33 | ||
---|---|---|
alle46
|
Ik kan het verwijderen van wsl 407 te Co niet volgen. Het spul ligt er net nieuw in en het afbuigende spoor 553 wordt een kopspoor voor wat? |
19-08-2019 12:46:14 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Voor eventuele uitwijkende goederen? BE komt tegenwoordig niet bij het station van Co door een nieuwe aansluiting verderop aan Zl kant. |
19-08-2019 13:07:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Die enkele goederentrein naar of van AKZO in Emmen heeft wel enige tijd nodig om op dat raccordement te komen. En aangezien de ARRIVA-treindienst daar nu al wel wat aanvulling kan gebruiken, wordt die tijd alleen maar korter. Dan is het hebben van een volwaardig uitwijkspoor in Coevorden en/of Nieuw Amsterdam toch wel handig. Laatst bewerkt door sjoerd op 19-08-2019 13:08 |
19-08-2019 13:36:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteCorrect, en bovendien peperduur als je - wat je bij Prorail kunt verwachten - de aanpalende baanvakken beveiligingstechnisch aan elkaar wilt knopen. Dan spreek je over een project met een prijskaartje met zeker zeven cijfers voor de komma. Een bedrag waarvan je een eeuw of langer twee wissels kunt onderhouden, in ieder geval. |
19-08-2019 14:13:30 | ||
---|---|---|
alle46
|
.Quote Over Nieuw Amsterdam gesproken. Ik heb spoor 563 ook als eens op een afbraaklijst voorbij zien komen. Het wordt gewoon in één streep naar Gramsbergen met de AKZO-trein |
19-08-2019 19:04:00 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Bordje 11 is inmiddels verwijderd. |
20-08-2019 02:29:01 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote En indien nodig met bv problemen met de brug van de nieuwe aansluiting kun je altijd binnen komen op 553 en de BE de trein terug trekken naar hun terminal. Vanaf de BE zal geen trein vertrekken ri Emmen lijkt mij zo en dat maakt een wissel daar niet erg nodig die kant op. Cargo vanuit Emmen kan altijd nog kruisen te Na of Co, daar heb je geen wachtspoor voor nodig ansich. Laatst bewerkt door thom op 20-08-2019 02:30 |
20-08-2019 06:46:23 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Opheffen Mk ligt al als concreet voorstel op de tafel hoor.....en in die fase ben je te laat, dan kun je als vervoerder bezwaar maken maar dat wordt toch van tafel geveegd door Prorail vanwege de kosten. en ik zou zeggen; slaap gerust lekker verder, niet over een tijdje gaan zeuren dan he? het target moet nou eenmaal gehaald worden.... Laatst bewerkt door slifor2 op 20-08-2019 06:48 |
20-08-2019 07:49:54 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote |
20-08-2019 11:17:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Maar deze kruisingsmogelijkheid wordt dagelijks gebruikt om vertraagde treinen op te vangen? Wat ziet ProRail dan voor redenen om het weg te halen? |
20-08-2019 12:03:27 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Als de wissels verdwijnen kan de snelheid omhoog. Door dit te combineren met het wijzigen van de wissels in Lr van 1:12 (60km) naar 1:15 (80km) komt alles (volgens de computer, dat is waar men zich door laat leiden tegenwoordig) weer goed volgens de simulator.... ;-\ Laatst bewerkt door slifor2 op 20-08-2019 12:04 |
20-08-2019 12:12:24 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Een simulator die geen rekening houdt met extra treinen of een verstoorde situatie, vermoed ik.... |
20-08-2019 12:25:52 | ||
---|---|---|
hubertus1
|
Quote De wissels worden daar normaal toch niet afbuigend bereden? Wat is dan de redenatie dat de snelheid omhoog kan met het verdwijnen? |
20-08-2019 13:02:38 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Die wordt niet gegeven. Wel word aangegeven dat het inhaalspoor in Mk te kort is en dat "Spoor 722 als apart inhaalspoor voor vertragingen wordt niet voorzien in de handleiding bijstuurinfra". Dus als het nu wel word gebruikt gaat dat niet volgens de handleiding..... En tsja, twee wissels is twee wissels en een potentiële storing minder!!! Laatst bewerkt door slifor2 op 20-08-2019 13:03 |
20-08-2019 13:46:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals al eerder gezegd: als Prorail bij het verdwijnen van Markelo vindt dat de vrije banen aan weerzijden aan elkaar geknoopt moeten worden en de bediende seinen dus verdwijnen, kost die grap je een paar miljoen. Zou men dat niet doen, dan begint VL te steigeren omdat ARI dan twee treinen tegenover elkaar zou kunnen zetten ter hoogte van Markelo en Treinbeveiliging omdat "we geen bedienbare seinen hebben waar geen te bedienen elementen achter liggen". Overigens zijn er kennelijk voorwaarden te vinden waaronder dat wel mag, want Naarden-Bussum krijgt nu acht bediende seinen zonder bedienbare elementen zoals bijvoorbeeld wissels |
20-08-2019 13:59:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe snelheid over het doorgaande spoor is al 130, daar kan weinig meer aan omhoog. Tenzij men het hele baanvak 140 zou willen maken, misschien. |
20-08-2019 15:10:20 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Geen funktionele toevoeging overigens, enkel omdat het een beveiligde ATB-trap is... |
20-08-2019 16:51:26 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het is geen schokkende functionele toevoeging maar omdat de treinen met een hogere snelheid aan de remming beginnen komen ze wel wat vlotter binnen. |
20-08-2019 17:08:03 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Quote Inhaalspoor te kort? Er rijden daar geen treinen langer dan 2x Lint %03% (nachtelijke goederentrein even niet meegerekend) Laatst bewerkt door dennistd op 20-08-2019 17:08 |
20-08-2019 17:31:53 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Kan Keolis anders niet even als de wiedeweerga een extra (snel?)trein op Zp-Hgl optuigen waarmee de passeermogelijkheid te Mk regulier gebruikt wordt? Dan moet ProRail wel van heel goede huize komen om een passeerspoor dat voor het BUP noodzakelijk is, op te breken... (Afkloppen %05%) |
20-08-2019 17:50:10 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Zonder te spreken over complotten e.d. vraag ik me wel af waar het gezonde verstand van Prorail is gebleven om überhaupt voor te stellen om die wissels en passeersporen weg te willen halen. |
20-08-2019 18:08:42 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteHet te saneren zijspoor van Heerhugowaard wordt niet enkel gebruikt om vertraagde treinen op te vangen, maar zelfs door reguliere treinen. Compleet van het padje af. |