02-11-2017 09:39:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het middenspoor van Meteren Aansluiting krijgt een extra wisselkverbinding zodanig dat het ook als goederenwachtspoor in noordelijke richting kan dienen. De perrontunnel in Geldermalsen kan overigens ook pas aangelegd worden als de vorige tunnel is verwijderd; dat was zo'n rioolbuisachtige constructie die in de jaren zeventig nog even in zwang is geweest. Laatst bewerkt door broek53 op 02-11-2017 09:48 |
02-11-2017 09:54:56 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteTreinfan oppert geen idee, maar geeft aan wat er de recente maanden allemaal al heeft plaatsgevonden. Dan is inderdaad duidelijk geworden dat de IC Amsterdam-Den Helder en Amsterdam-Utrecht nauwelijks meer omgeleid worden, zeker niet bij verstoringen wegens oei-oei-gevaarlijk en en passant dus goed voor de punctualiteit. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 02-11-2017 09:55 |
02-11-2017 10:06:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteDie tot de draad versleten loopbrug is een paar jaar geleden vervangen door een veel groter exemplaar. Dick van den Hoven |
02-11-2017 10:35:57 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote precies! blijkbaar al weer tot op de draad versleten.... |
02-11-2017 11:09:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuotePrachtig concept: extra wissels aanleggen omdat men elders wissels wil saneren. |
02-11-2017 11:17:22 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteAls ik een idee zou opperen om de punctualiteit te bevorderen, zou dat zijn om vertragingen en vertragingsoorzaken te analyseren en op basis daarvan snel actie te ondernemen. Helaas worden ideeën die uit zulke analyses zouden kunnen vloeien, al snel afgeschoten als je ze aandraagt bij NS. Ik noem een ruimere kering te Rtd voor de intercity's van/naar Ut, waarop werd gereageerd dat dat niet kan worden gedaan omdat 'perroncapaciteit in Rtd schaars is'. |
02-11-2017 11:43:39 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHet wachten in Meteren is wel wat effectiever omdat dan straks in een doorgaande beweging door Gdm het drukke deel Gdm-Htnc opgereden kan worden. Momenteel moet met 40 km/u vertrokken worden en dat kost heel veel rijtijd op het tweesporige baanvak tot Htnc. |
02-11-2017 12:26:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteCorrectie: men wil het spoorgebruik van Geldermalsen wijzigen op een manier die niet onverstandig is, namelijk vrijleggen van de binnenkomst uit Tiel. Daarvoor heft men zelfs de aanleg van een heel nieuw perron over. Het gehaspel van nu met binnenkomst op 3 (doorgaand spoor 2 langzaam oversteken)en als het een beetje wil daarna voorbijgereden worden over spoor 2 en vervolgens weer invoegen, is een gedoetje dat je niet zou moeten willen. |
02-11-2017 13:23:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De aansluiting bij Meteren nog geen 8 van Ozbm vandaan, dus met een extra paar wissels bij Meteren lijkt me één van beide wachtsporen toch onnodig. Laatst bewerkt door treinfan op 02-11-2017 13:23 |
02-11-2017 14:33:22 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Niet met ETMET. Nu moet een cargo vanuit het zuiden zowel in Ozbm ALS in Gdm aan de kant.... Laatst bewerkt door slifor2 op 02-11-2017 14:33 |
02-11-2017 16:02:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hangt van de route (BUP pad) af, uit Esn naar Bh via Amf is idd in Ozbm en Gdm aan de kant, uit Ehv naar Asd bijvoorbeeld gaat alleen in Gdm aan de kant. |
02-11-2017 23:10:52 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Doordat NSR het nodig vond om de stopper naar Tl 8 minuten later te laten rijden ontstond een kruisingsconflict met de aankomende cargo uit Tb-Ht. De oplossing daarvoor was doodsimpel: de stoppers Ut-Ht en Ut-Tl van pad laten wisselen. Maar daar had NSR geen zin in en de zogenaamd onafhankelijke capaciteitsverdeler vond dat alle cargopaden +30 op laten lopen door inhalingen en Ozbm en Gdm een "oplossing". Die twee wissels bij Meteren hadden beter een jaar geleden kunnen worden neergelegd zodat alle partijen tevreden gesteld hadden kunnen worden. Maar beter laat dan nooit. |
02-11-2017 23:43:53 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Nog sterker, ook zonder aanpassing kun je de drgl van 18-19/11 zonder wissels in Hgv een Kg uitvoeren: IC ri. Hgv vanaf Mp over spoor PA naar Hgv, reizigers uitlaten langs het perron en daarna leeg opstellen voorbij de overweg achter het inrijsein aan de noordzijde. Vervolgens de stopper ook via PA er achteraan en laten keren langs het perron en weer retour over PA naar Mp. Als laatste de IC weer langs het perron zetten en via PA ri Zl waarbij die dan weer een paar minuten voor de IC ri Hgv van het volgende uur door Mp komt. Een half uur verschoven kun je een vergelijkbare uursdienst via spoor OA uitvoeren. Als de bediende seinen in Hgv blijven staan zijn de wissels dus inderdaad overbodig. Van het opbreken van de wissels heb je pas last als je de treindienst deels over enkelspoor zou willen uitvoeren. Maar in een wereld waarin het treinverkeer voor het minste volledig wordt stilgelegd lijkt dat vooral een theoretisch probleem. |
03-11-2017 00:08:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ooit werd zelfs bij de klassieke beveiliging die er niet op was ingericht het treinverkeer in twee richtingen en dus deels over verkeerd spoor in stand gehouden en na oprijden via een oprijbord, getoond door de seinhuiswachter in het volgende station, via de eerst volgende wisselverbinding weer binnengenomen op goed spoor. Je kreeg hooguit een kwartier vertraging. De moderne tijd brengt hoe langer hoe meer voordelen. Niet dus. |
03-11-2017 07:15:59 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Quote Ja maar ja maar ho even. Weet je wel niet hoe onvelig dat is, een trein laten binnenkomen op hetzelfde spoor als waar een stukje verder een andere trein staat?%08% Je weet immers nooit of er een boomblaadje tussen de wielen belandt en dan heb je zo twee in elkaar gevouwen treinstellen. |
03-11-2017 07:30:34 | ||
---|---|---|
geert
|
En is daarom bijvoorbeeld op Ut ook niet toegestaan ook al staat er slechts een SGM-2.... Maar daar hadden we vroeger perronfases voor |
03-11-2017 11:50:24 | ||
---|---|---|
mren
|
Is in Apd en Ehv anders gewoon gepland geweest, en dat is niet bepaald lang geleden. |
03-11-2017 12:24:12 | ||
---|---|---|
Marco
|
Nouja, als enkelspoor rijden tegenwoordig overbodig is kan net zo goed alle beveiliging voor linkerspoor weg. Zo, de helft van de seinen langs de vrije baan wegbezuinigd. Bij de storm van afgelopen weekend werd er na Beilen nog enkelspoor gereden, binnenkort is dat dus een grote verstoring. |
03-11-2017 15:48:34 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Quote Inderdaad, echter is het ook vaak een keuze van NSR om tijdens een storing geen gebruik te maken van infra die wel beschikbaar is. Zelfs bij werkzaamheden zie je steeds vaker dat NSR niet pendelt tot het laatst beschikbare station/halte maar vanaf het voorliggende knooppunt alles opheft, dit terwijl de infra een pendeldienst toelaat. Om vervolgens bij een wisselsanering te gaan piepen dat die wissels noodzakelijk zijn voor bijsturing en pendeldiensten... maak er dan gebruik van!!! Laatst bewerkt door trdl85 op 03-11-2017 15:49 |
03-11-2017 19:51:45 | ||
---|---|---|
279
|
de maatregel waarin staat welke sporen in gebruik kunnen blijven en treinseries nog blijven rijden, wordt tegenwoordig alleen door Prorail gekozen. NSR heeft daar geen stem meer in... 1 kapitein op het schip heet dat geloof Ik. |
03-11-2017 20:33:38 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Ook dan heeft NS(R) nog steeds de mogelijkheid om geen gebruik te maken van een deel van de aangeboden en beschikbare infrastructuur. |
03-11-2017 22:12:36 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
NS oefent met de 1100 al enige tijd met een nieuwe vorm van bijsturen: consequent complete slagen eruit gooien. Kan de bijsturing ook weer 4 uur onderuit tot de volgende slag moet beginnen. |
29-11-2017 09:55:32 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Zojuist zag ik dat men bezig was om het ongebruikte 'dieselemplacementje' aan de oostzijde van Hvs op te breken. Diverse spoorsecties zijn al doorgesneden en opgeruimd, en vermoedelijk zal alles tot aan sein 46 verdwijnen. |
29-11-2017 10:02:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ah, dan ontstaat er ruimte om de knerpende boog en het 1 : 9 wissel uit de richting Amersfoort wat ruimer aan te sluiten op perronspoor 905! %02% Al heb ik over een concreet plan hiervoor nog niets vernomen. Broek misschien? |
29-11-2017 10:45:48 | ||
---|---|---|
slifor2
|
sanering wissels 893A/B en 895A/B te Rotterdam Lombardijen |
29-11-2017 11:37:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEr is in de nabije toekomst geen verlegging van sporen in Hilversum voorzien, sterker nog: er is geen ontwerp o.i.d. voor de nabije toekomst bekend waarin de voormalige laad- en losplaats is verwijderd. De ontwerpen van PVT 't Gooi (vervangen van de seinen tussen in dit geval Hilversum en Baarn) en van de aanleg van de HOV-baan langs het spoor Hvs - Brn kennen alle ook nog de lalo van Hilversum. Zou me niet eens zo verbazen als ze het zaakje aan het vernieuwen zijn |
29-11-2017 12:20:34 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Deze worden nog regelmatig gebruikt bij calamiteiten en werkzaamheden. Dom om deze weg te saneren. Laatst bewerkt door maarten83 op 29-11-2017 12:22 |
29-11-2017 13:19:19 | ||
---|---|---|
koos
|
Quote Weet je ook wanneer dat eventueel gaat gebeuren? Laatst bewerkt door koos op 29-11-2017 13:19 |
29-11-2017 14:04:12 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote nee, wel dat ze in 2020 vernieuwd moesten worden... nog meer sanering: Ozbm : spoor 703 incl toeleidende wissels Laatst bewerkt door slifor2 op 29-11-2017 15:02 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-11-2017 16:40:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ach, heb je ook niet nodig vanwege PHS |
29-11-2017 19:01:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Daar komt een ander inhaalspoor voor terug dat wordt ingericht voor hogere snelheden (Mtr of Gdm dacht ik? ). |
29-11-2017 19:22:33 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Maastricht Randwijck in ieder geval niet Het middenspoor in Meteren, dat nu dient als wacht/invoegspoor vanaf de Betuweroute wordt wachtspoor in twee richtingen. In Geldermalsen wordt huidig wachtspoor 1 een perronspoor.... |
29-11-2017 19:30:17 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDe wissels bij Rotterdam Stadion bieden dezelfde functionaliteit om op alle sporen van Rlb te kunnen keren en dan ook weer terug naar het rechter spoor te kunnen. In eerdere dienstregelingopzetten miste je meer een overloop aan de zuidkant van Rlb bij calamiteiten (zodra je over twee sporen door de tunnel Brd moet gaan rijden kan je op Rlb geen andere trein meer inhalen als dat nodig zou zijn) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-11-2017 19:41:47 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nou ja, dezelfde functionaliteit?? Ze liggen bij Stadion een kilometer verderop en zijn alle 1 : 9, terwijl de op te breken overloopwissels 1 : 15 zijn. In plaats van bijbouwen om te kunnen inhalen op Rlb als dat dan zo handig zou zijn, breken ze nu de andere overlopen maar op. Ondoorgrondelijk. |
29-11-2017 19:45:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Misschien saneert men om ruimte te maken voor nieuwe wissels? In de laatste voortgangsrapportage over de HSL-Zuid gaf men aan twee nieuwe overloopwissels bij Rtst te willen hebben ten behoeve van bijsturingsmogelijkheden bij versperringen op de HSL... |
29-11-2017 20:05:49 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
@sjoerd: maar hoe vaak zou je met 80 door een wissel vlak voor een perron willen dan? Met een IC zou je desnoods na Rtz al een 1:15 wissel door kunnen om bv. al het verkeer door de oostelijke buis in Barendrecht te leiden. Wat betreft dat inhalen: dat was in de tijd met de vallende plafondplaten bij Brd de oorzaak dat de toenmalige 2200 nooit kon rijden tussen Rlb en Ddr in zo'n geval, die werd toen op Rlb door een IC gepasseerd. In de huidige dienstregelingsopzet rijdt alles achter elkaar aan over de binnenste sporen en is een inhaalmogelijkheid op Rlb niet zo relevant meer. @michaben: Wat voor overloopwissels gaat dat dan om en in hoeverre helpt het opbreken van die wissels bij Rlb om ze te realiseren? Willen ze iets waarmee je al op Rlb naar het andere HSL spoor kunt i.p.v. pas in de Barendrechtse tunnel? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
29-11-2017 20:49:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Je rijdt alleen 80 als je te Rtl niet wilt stoppen. Maar dat was wel één van de functionaliteiten. |
29-11-2017 20:55:12 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteHet is ongetwijfeld gunstiger voor je remweg naar het perron toe |
29-11-2017 21:10:02 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
QuoteDe afkorting voor Rotterdam Lombardijen is Rlb. #DiscoverEU |
29-11-2017 22:14:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Je hebt gelijk. Ik moet me ook niet zo opwinden. |
23-12-2017 17:48:17 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
De rails op het terrein van Conline in Maassluis is inmiddels verwijderd. De sloop van de heftorens en aanbruggen van de oude Botlekbrug vindt plaats op een terrein aan de uiterste westkant van Vlaardingen. Een van de heftorens is inmiddels al volledig gesloopt. |
14-02-2018 09:36:36 | ||
---|---|---|
koos
|
Het schrappen van wissels en sporen zal onverminderd doorgaan. De ambitie is om de komende jaren tot wel 25% te schrappen. Dat betekent sanering van ongeveer 1750 wissels de komende jaren. Echt een extreem hoog aantal als je het mij vraagt. Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1669174/pro-rail-wil-kwart-wissels-schrappen |
14-02-2018 10:14:11 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Als media dit verhaal steeds maar weer blijven brengen, dat ProRail zo consistent als de waarheid verkondigd, wordt het vanzelf de waarheid. Ben toch wel benieuwd wanneer deze wal dit schip gaat keren en of ik dat dan nog ga meemaken? Jeanne Kok |
14-02-2018 11:46:45 | ||
---|---|---|
phantom
|
Hiervoor hoef je niet naar de krant te kijken om te zien dat het een harde wens is van prorail,en dat ze er al even mee bezig zijn. Wel blijft het hilarisch dat men zegt dat door weghalen van wissels de punctualiteit is gestegen. Dat men dat bereikt door schrappen van treindiensten dat zegt men dan maar weer toevallig niet. Een meer eerlijke manier om dingen te tellen en te berekenen zou overigens wenselijk zijn. Dit gaat zo nergens over,en dat telt ook voor dat nieuwe voornemen. Bij verstoringen(en die hebben we nu gelukkig "maar"dagelijks) valt er niks meer bij te sturen,als dat plan door gaat dan al helemaal niet meer. Maar (schiet me nu te binnen) dat heeft dan wel als voordeel dat je bijna alle treindienstleiders kan ontslaan,want die hebben geen werk meer Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-02-2018 14:51:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het grappige is dat de wisselsaneringen in de wanorde die de Prorailorganisatie is, vanzelf aan het sneuvelen zijn. Om dezelfde reden waarom het programma Robuust Spoor jaren geleden op de klippen liep: saneren van wissels kost een bijna even groot vermogen als het bijbouwen en dat geld is er helemaal niet. Gevolg: ik weet nu al van minstens een serie saneringsprojecten dat ze niet doorgaan en de infra 1:1 wordt vervangen. Dat kost het minst.... Wat me wel tegenvalt is dat Grote Pier blijkbaar ook voor dit syndroom bezweken is. |
14-02-2018 19:12:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Kennelijk toch mensen in de organisatie die het heel mooi kunnen verkopen. Vooral infra die geschikt is voor BUP-achtige dienstregelingen. Rangeren, wat is dat? 24-uur uitsnijding, wat is dat? |
14-02-2018 19:30:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat zal voor de eigen treindienstleiding toch ook geen pretje zijn om zo te moeten werken. |
14-02-2018 20:05:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Niet zo vreemd dat treindienstleiders hierover het algemeen ook heel anders denken dan de beleidsbepalers in de Inktpot. |
15-02-2018 12:09:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quoteje hoort vanuit de verkeersleidingsposten in het algemeen ook andere geluiden dan vanuit de gelijkgeschakelde centrale staf, is mijn ervaring. |
15-02-2018 13:07:03 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Aangezien een groot deel van ons (mezelf incl) geen inzicht hebben in welke saneringen er op stapel stonden/staan,die nu veranderd zijn in vervangen 1:1,kun je daar misschien een tipje van de sluier van oplichten ? Wat het Pier betreft telt denk ik het gezegde: waar je mee omgaaat,daar word je mee besmet %08% Ofwel de cultuur die voor t grote deel heerst bij Prorail,is afgewreven op hem Jammer is dat wel,want zo kun je steeds minder mensen serieus nemen. Wie weet vind hij nog ergens een kuur er tegen. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-02-2018 20:45:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Emplacement Geldrop wordt in de loop van dit jaar geheel opgebroken. Alleen de perronsporen blijven. Oud Heeze inhaalspoor blijft wel liggen en ook de overloopwissels te Maarheeze blijven. |
20-02-2018 23:12:32 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Empl. Geldrop is al niet meer aangesloten, de overloopwissels zijn vorig jaar al verdwenen. |
21-02-2018 12:47:56 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Inderdaad, na al maanden/jaren op de klem te hebben gelegen. Maar nu wordt alles dus echt opgebroken. |
21-02-2018 13:31:01 | ||
---|---|---|
bacr
|
Ik snap best dat er op veel plekken, waar al jaren geen spoorvervoer meer in de buurt is geweest en ook niet meer kan komen ivm woninigbouw of zo, een spoor of wat wordt opgebroken. Wat ik minder goed begrijp is, dat er op diverse plekken in het land bedrijventerreinen worden volgebouwd voor met name de logistieke dienstverlening, inclusief de aanpassing van de asfaltinfrastructuur, zonder dat er ook maar een meter spoor wordt afgebogen. Een van de meest in het oog springende voorbeelden: Venlo Trade Port West, enorme loodsen zover het oog reikt, doorsneden door Ehv-Vl, maar niets te zien. Idem voor wat betreft Acht. Iemand al een update voor de aansluiting van de VDL-vestiging in Born, waar 100.000-en auto's door 10.000-en vrachtwagens weggetransporteerd worden? Of de logistieke dienstverlening vanuit Waalwijk en die ten westen van Moordrecht? Laatst bewerkt door bacr op 21-02-2018 13:32 |
21-02-2018 13:48:13 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Geen update want geen gegevens en wat de spoorinfra betreft: daarin zijn dit jaar nog geen concrete zaken te melden. Wellicht zit er nog iets in de ontwerpfase. Want Born betreft: daar zou de oude toegang via de voormalige LTM-tramlijn Sittard - Born gaan verdwijnen, en er zou een nieuwe aansluting gemaakt worden aan de lijn Sittard - Roermond. Maar ik heb nog niets gezien. Ik ben het met je eens dat het spoor geen gelijke tred houdt met de weg. Ik vermoed dat de voorzieningen te duur zijn en het subsidiebeleid, anders dan in Duitsland en Zwitserland, niet toereikend is. Maar waar het wel gebeurt: Roosendaal, is er nog geen wagen naar het industrieterrein gebracht. |
21-02-2018 13:58:14 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteVooor "Railterminal Venlo Tradeport Noord" is hier al een RVTO (Railverkeerstechnisch Ontwerp) van en de IDS (indienststelling) staat voor Q4 2019 gepland. |
21-02-2018 14:00:15 | ||
---|---|---|
bacr
|
Is dat het gebied ten noorden van Ehv-Vl en ten westen van de A73? |
21-02-2018 14:04:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quoteyep, tijdens een reguliere bovenbouwvernieuwing...... |
21-02-2018 14:10:25 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteTen zuiden van Vl - Ehv, tussen km 8.1 en 9.8 om precies te zijn Verder nog wat aanpassingen zoals saneren Hrt, wachtspoor tussen km 6.6 en 8.1, overweg vervangen door tunnel etc.. |
21-02-2018 14:13:53 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Aardig overzicht van infraprojecten (saneren en bouwen) bij Prorail lees je in bijlage 10 van de netverklaring: https://www.prorail.nl/sites/default/files/netverklaring_2018_versie_1.4.pdf |
21-02-2018 14:54:17 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Voor zover ik weet rijd daar nog niks omdat 1 bedrijf dwars ligt en ze in het plannen van het rijden van treinen overdags fouten hebben gemaakt. Het bedrijf wil geen trein op kantoortijden ivm hun productie waar iets niet tegen trillingen kan,dus die willen dat er pas treinen rijden als de bedrijven dicht gaan om avond te houden thuis. Of e.e.a. nu is veranderd weet ik niet,maar zo was het afgelopen jaar in elk geval. https://www.bndestem.nl/roosendaal/wethouders-roosendaal-op-matje-om-debacle-goederenspoor~a09f9466/ Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-02-2018 15:10:40 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteVooral de saneerprojecten hebben al akkoord voor realisatie! %08% |
21-02-2018 17:14:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe realisatie van dit overgave-emplacement is opgedragen aan Dura Vermeer. Opvallend is dat de gelijktijdige saneringen en verbeteringen in Horst=S eruit gehaald moeten worden, om maar weer terug te keren naar de saneringen... |
12-04-2018 18:04:35 | ||
---|---|---|
kjansma
|
OTB Meteren-Boxtel gelezen: Ht: - emplacement autoslaaptrein verdwijnt - een hint wordt gegeven dat spoor 7 zou kunnen verdwijnen (perronverbreding), echter dan is perron 3 dus een heel lang perron waar spoorfasen nutteloos geworden zijn - spoor 1 straks alleen bereikbaar *vanuit* Tilburg Zolang er geen vertragingen over verstorigen zijn, zal het allemaal werken. Maar feitelijk is Ht nu ook voor de lijn Tb-Nm gedegradeerd tot halte voor doorgaande treinen. Als er een verstoring is tussen Ht-Nm kun je in Ht niet meer keren. Een IC of sprinter uit Tilburg zal stranden op spoor 1 en kan vandaaruit niet terug. Dus een verstoring Ht-Nm zal ook leiden tot veel minder treinen Ht-Tb. een verslechtering van de huidige situatie, en al helemaal vergeleken met de situatie voordat Ht een 'doorstroomstation' werd, toen er nog volledige flexibiliteit was. |
12-04-2018 18:20:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tja, DSSH, in Ut 'werkt' het ook dus zal het wel meevallen Spannend zou zijn een verstoring op A2 corridor bij twee doorstroonstations. |
12-04-2018 18:21:41 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
In theorie kun je dan de treinen omrijden via de opstelsporen aan de noordzijde en dan terugsteken naar 3b. In de praktijk zal dat nooit gaan gebeuren omdat 823 te kort is (4 bakken) en 820/821/822 NCBG zijn. |
12-04-2018 18:22:14 | ||
---|---|---|
kjansma
|
@gvttreinen: Al in de huidige situatie worden treinen al in Eindhoven opgeheven als er iets mis is tussen Ut-Ht Laatst bewerkt door kjansma op 12-04-2018 18:23 |
12-04-2018 19:14:23 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Mja, er komen aan de zuidzijde wel extra wissels bij (deels ter vervanging van de wissels bij Vga) en ri Tb komt er een extra stel overloopwissels bij. Een mogelijkheid om vanaf Ehv op spoor 1 te komen zou wel handig zijn, of het emplacement van de ast echt verdwijnt moet ik nog zien. |
12-04-2018 19:58:03 | ||
---|---|---|
bacr
|
Jammer van het verdwijnen van de autoverlading. |
12-04-2018 20:10:09 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Waarom, geen vervoerder hier ziet er brood (meer) in, dit vervoer is deskundig om zeep geholpen door o.m. Prorail en wordt nu door hetzelfde bedrijf helemaal onmogelijk gemaakt. |
12-04-2018 22:10:07 | ||
---|---|---|
bacr
|
Nostalgie.... |
12-04-2018 22:57:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik weet niet of het terecht is die in de schoenen van Prorail te schuiven, EETC is er destijds mee gestopt door de hoge kosten in oa Italië namelijk. |
12-04-2018 23:19:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Frankrijk |
12-04-2018 23:28:46 | ||
---|---|---|
thom
|
De trein naar Frankrijk reed al niet meer, toen de trein naar Italië gestopt werd; https://www.treinreiziger.nl/nederlandse-autoslaaptrein-stopt-per-direct/ |
12-04-2018 23:46:29 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote En in de toekomst misschien weer wel, maar dan moet die mogelijkheid er natuurlijk wel nog zijn. Het is veel makkelijker om dingen kapot te maken dan om ze weer opnieuw op te bouwen. (Kijk maar naar de Friesenbrücke, al was dat niet met opzet. ) |
13-04-2018 08:37:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Met die gedachte hadden we nu nog overal waterkolommen staan |
13-04-2018 09:35:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Het probleem is ook dat Prorail de verplichting heeft aangesloten en berijdbare sporen ook daadwerkelijk te onderhouden, en ik geloof dat een biezenkruis daar tegenwoordig niet meer in voldoet om daar onderuit te komen. |
13-04-2018 11:56:53 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Maar autotransport in de toekomst is minder onrealistisch dan locomotieven die waterkolommen nodig hebben, toch? ÖBB Nightjet vervoert ook auto’s tussen Düsseldorf en Innsbruck/Wien; waarom zou zoiets niet ooit worden uitgebreid? (En misschien draait de geldmanie ook wel weer bij; niets is permanent.) |
13-04-2018 12:35:58 | ||
---|---|---|
phantom
|
Het is gewoon werkverschaffing,nu sloopt men de boel in Ht en als er over een jaar of 8 iemand weer zoiets wil gaan doen dan bouwen ze toch gewoon nieuw opde plek van t oude %08%%03% Geld mot rollen,t rolt echter vaak dubbel en beide keren de verkeerde kant op Een wissel klemmen of een STUKJE rails verwijderen is handiger denk ik,bij de 1ste sloop niks voor t geval dat,bij t 2e is spoor fysiek van actief gebeid los maar kost herstel weinig. Denkende vanuit pr**srail zal het juist daar fout gaan,t is te simpel en te goedkoop %03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-04-2018 13:18:19 | ||
---|---|---|
anton_
|
Wat ik mij afvroeg over het OTB: hoe gaan ze de A65 verhogen? (Kw 7 op pagina 72 van het OTB) optie 1: tijdelijk hoog viaduct over de huidige spoorbaan ? optie 2: tijdelijk spoor naar het oosten verplaatsen en A65 op plek Rembrandtlaan leggen ? optie 3: A65 zes maanden afsluiten? optie 4: spoorlijn Den Bosch - Eindhoeven zes maanden afsluiten? optie 5: ?? welke wordt het ? http://www.platformparticipatie.nl/Images/2%2E%20Ontwerptrac%C3%A9besluit%20PHS%20Meteren-Boxtel_web_tcm318-398184.pdf |
13-04-2018 13:41:32 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Er is gepraat over een afsluiting van de A65 maar wat daar uit is gekomen weet ik niet. |
13-04-2018 14:46:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Een hele drukke en belangrijke weg als de A65/N65 kun je niet zomaar afsluiten voor lange tijd natuurlijk. |
13-04-2018 17:21:59 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
En toch gaat dat gebeuren, de N65 gaat een aantal maanden dicht. |
13-04-2018 23:18:52 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Hier nog niet gemeld, maar het spoor is inderdaad vernieuwd! gaat over dieselspoor ten oosten van station Hilversum. Laatst bewerkt door treinhobby op 13-04-2018 23:19 |
14-04-2018 00:54:12 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote De A65 gaat zelfs 8 maanden dicht(zie blz 242) |
22-04-2018 12:59:12 | ||
---|---|---|
arjanm
|
Bij de voormalige VAM in Noordwijkerhout is men afgelopen week begonnen met het opbreken van het spoor achter het aansluitwissel richting de 1e bunker, of de hele aansluiting gesaneerd gaat worden is me niet duidelijk maar zal me niet verbazen. |
22-04-2018 13:04:04 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat is wel de intentie, men was ook in hoog tempo bezig. |
23-04-2018 18:23:48 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Snel, voordat er weer vervoer komt... In plaats van het bevorderen draait ProRail zo mogelijk nieuwe vervoeren de nek om. Niet dat ik denk dat er snel weer vervoer zou komen, maar toch, waarom laten we het niet gewoon liggen... |
23-04-2018 19:01:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
We zijn hier nogal van het opruimen, terwijl in België hele emplacementen en spoorlijnen tientallen jaren lekker liggen te verroesten. Het is natuurlijk wel zo dat een wissel als bij Noordwijkerhout onderhoud nodig heeft en dat het geschouwd moet worden. En ProRail zal wel willen inbrengen dat het een van die enge storingen kan geven. Daarentegen ligt het wissel naar de spooraansluiting van Defensieterrein Vijf Eiken al jaren in eenzaamheid in het hoofdspoor Breda - Gilze-Rijen. Onmiddellijk achter het wissel is het spoor al jaren geleden geheel opgebroken. Maar we hebben hier ook een groot emplacementsdeel waar al jaren niets meer meegebeurt: Roermond. |
23-04-2018 19:52:13 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Off-topic, maar tijdens de werkzaamheden enkele weken terug werd de losweg van Roermond zowaar eens gebruikt hoor |
23-04-2018 20:04:00 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Kan het zijn dat het wissel er nog ligt op verzoek van Defensie? Op eigen terrein spoor terugleggen indien daar weer behoefte aan is is een stuk sneller gedaan dan een nieuw wissel moeten laten inbouwen. Dat vraagt immers om technische ontwerpen, treinvrije periodes, enzovoort. Nu we het toch over Gilze-Rijen hebben: wat is de bedoeling met spoor 932? Aan beide kanten ontbreekt vlak voor het wissel een meter spoor, de spoorstaven zijn elektrisch doorverbonden aan de rest. Er ligt zelfs een felgeel gloednieuw ATB-Vv-baken. Wissels 3A en 27 liggen geklemd in doorgaande richting. Wissels klemmen gebeurt wel vaker, maar dat er 2x een meter spoor is weggehaald vind ik toch wel opmerkelijk te noemen. |
23-04-2018 20:22:17 | ||
---|---|---|
Michael98
|
Wissel 375A/B te Krg is een aantal weken terug vernieuwd. Deze stond op de nominatie om te worden gesaneerd. Is door deze vernieuwing de sanering nog dichterbij gekomen of blijft deze toch liggen? De overige wissels te Krg is niks mee gebeurd. |
23-04-2018 20:44:10 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
En dan? Bij een verstoringkje te Bzl alles tot aan Rb eruit knikkeren? |
23-04-2018 21:47:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
@Alex: Op het terrein van Defensie De Vijf Eiken was ooit een munitieopslagplaats, maar nu is het een omheind natuurgebied. Tja, als de Koude Oorlog oplaait, kan het nog wel eens nodig zijn, maar op dat punt is veel essentiëlere infra reeds lang geleden opgebroken. |
23-04-2018 22:32:24 | ||
---|---|---|
Michael98
|
QuoteHelaas wel de landelijke trend. Het orginele saneringsplan voor de Zeeuwse lijn staat een aantal pagina's terug in dit topic, daarin staat dat er in Krg geen wissel meer overblijft. |
24-04-2018 00:15:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als de sporen verdwijnen op het terrein van de vuilverwerker zelf, dan denk ik dat Prorail daar niet de hand in heeft, dat lijken mij eerder sporen op eigen terrein. Verder zal een spooraansluiting in de hoofdbaan naar een bedrijven terrein niet verdwijnen omdat het niet gebruikt word, maar omdat er waarschijnlijk niet meer betaald word voor de aansluiting. |
24-04-2018 12:55:09 | ||
---|---|---|
illyavaes
|
Quote Na eerder te zijn afgeblazen, staat "definitief verwijderen wissel 21 (voormalig OTC)" nu kennelijk gepland voor 2 september 2018 (datum van indienststelling van de nieuwe situatie). |
24-04-2018 15:31:57 | ||
---|---|---|
rob_ehv
|
Als ze nou spoor 932 bij gilze verlengen ipv alles weghalen. Regelmatig zit je met de 1100 achter cargo (vertraagd) ri Breda. Was het maar... robq |
24-04-2018 16:00:52 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Dan heb je niks aan een inhaalspoor bij Gz. Als zo'n cargo moet afremmen om op dat wachtspoor tot stilstand te komen kost dat veel meer tijd dan dat-ie met 100 doorhobbelt naar Bd. |
22-05-2018 22:10:58 | ||
---|---|---|
mdj
|
Om over de letterlijke betekenis van saneren te hebben: in het afgelopen hemelvaartsweekend is het hogesnelheidswissel (hoekverhouding 1:34,7) 447 te Gouda Goverwelle vervangen door een exemplaar met hoekverhouding 1:29. Dat scheelt een beweegbaar puntstuk en 2 wisselstellers. Laatst bewerkt door mdj op 22-05-2018 22:11 Bij twijfel: gebruik beton. |