28-10-2016 12:47:25 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
QuoteOp de tekening van Sporenplan staat waarschijnlijk een klein foutje. Wissels 1013AB tussen spoor 505A en 506A zouden waarschijnlijk 1031AB moet zijn. Mede omdat 1013AB ook al tussen spoor 560A/521 en 512/513 zit. Mvg. Bart |
28-10-2016 12:54:18 | ||
---|---|---|
mdj
|
QuoteWelke bezwaren van welke vervoerder? Bij twijfel: gebruik beton. |
28-10-2016 13:11:59 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Tsja zo hangt het hele spoor aan elkaar van terminologie die alles mooier moet laten lijken dat hen is, met als ander berucht voorbeeld 'vertrekt over x minuten' in paats van 'vertraging' Maar van saneren is hier uitdrukkelijk geen sprake. Je saneert (maakt gezond) immers iets wat ongezond is. Dus als je een defect wissel hebt en dan besluit om 'm weg te halen in plaats van te vervangen, dan ben je aan het saneren. Maar de standaard bij Prorail is dat defecte wissels zonder na te denken vervangen worden door nieuwe, en dat er goede, soms pas net vervangen wissels worden verwijderd. Wat dus niets met saneren te maken heeft. |
28-10-2016 13:14:07 | ||
---|---|---|
mdj
|
Gelukkig moeten in dit geval de sporen en wissels ook echt vernieuwd worden. Dus aan het werk gaan ze toch al... Laatst bewerkt door mdj op 28-10-2016 13:14 Bij twijfel: gebruik beton. |
28-10-2016 13:18:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Helemaal mee eens Umbusko, Daarom gebruik ik ook het woord rigide voor dienstregelingmodellen. Nu zijn er in de loop van de jaren ook wel voorbeelden van verandering in de lijnvoering te zien, die evenwel vaker te maken hebben met doorkoppelen dan met het bieden van een geheel nieuwe doorgaande dienst. Er wordt erg economisch gedacht: niet of minder vaak gebruikte wissels leggen dan het loodje. In termen van storingen aan wissels zijn niet gebruikte wissels soms ook gestoord. |
28-10-2016 13:23:34 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteIk kan alleen de wissels 1027, 1031B, 1033B en 1035 niet helemaal plaatsen, want dan zouden de sporen 504a en 509a kopsporen vanaf de zuidkant worden? En bij het opbreken van spoor 513 leidt wissel 1011B nergens meer heen. Sporenplan nu: http://dennistd.nl/trein/dump/ledn_nu.jpg Toekomst (bewerkt van sporenplan): http://dennistd.nl/trein/dump/ledn_straks.jpg Laatst bewerkt door dennistd op 28-10-2016 15:07 |
28-10-2016 13:58:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daarom snap ik de opmerking over de investeringen in de jaren '90 ook niet helemaal, na 26 jaar zou het eea weleens aardig versleten kunnen zijn en economisch al afgeschreven zijn. Overigens de discussie over het gebruik van het woord saneren weer opnieuw gaan voeren heeft nietzoveel zin. Als Prorail die terminologie gebruikt waarom zouden we dat hier niet gewoon overnemen. En in zekere zin word er wel gesaneerd, de wissel straat word ontdaan van overbodige en mogelijk onnodige storings veroorzakende wissels dus in dat idee word de wisselstraat er wel gezonder op. Of dat dan daadwerkelijk ook zo is is een tweede, maar dat is ongetwijfeld de opvatting van onze infrabeheerder. |
28-10-2016 14:34:02 | ||
---|---|---|
bacr
|
Met een in de jaren '90 bedachte sporen- en wissellay-out zou je nog prima uit de voeten moeten kunnen. Dat de hardware versleten is en vervangen moet worden, kan natuurlijk. Maar het blijft een beetje kolderriek dat je een heel emplacement of station op de schop neemt om het zo goed als wisselloos (ja ja, bij wijze van spreken natuurlijk, hoewel Ut daar wel op lijkt...) te maken, terwijl je nu juist 20 jaar geleden datzelfde emplacement/station vol hebt gelegd met wissels, vanuit een beredeneerde visie, dus niet zomaar lukraak. |
28-10-2016 14:42:55 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Als je kijkt naar het sporenplan in Ledn, is dat ontworpen om 2 grote perrons met elk totaal 4 perronfases van alle parallele mogelijkheden voor vertrek/aankomst te voorzien en kopmakende treinen vanuit beide richtingen mogelijk te maken zonder te hoeven keren aan een perron. Op zich is het aantal wijzigingen in Ledn nog beperkt ten opzichte van het totaal aantal wissels @Dennistd: 1031A en 1033A blijven wel liggen. Het worden dus geen kopsporen, maar ze sluiten aan op de binnensporen. |
28-10-2016 14:59:47 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat geldt voor 508a en 505a ja, maar waar wil je 509a en 504a dan op aansluiten? |
28-10-2016 15:08:54 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Op het andere spoor, het buitenspoor dus. |
28-10-2016 15:31:00 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHumor hebben ze in elk geval wel bij Prorail. "Storingsvrij" is een prima streven maar als er dan toch wat gebeurt hebben we er niet lokaal last van maar van Asd tot Rtd. |
28-10-2016 15:55:41 | ||
---|---|---|
trdl85
|
Quote Het spoorgedeelte (rechtdoor) tussen 1013B en 1027 en het spoorgedeelte (rechtdoor) tussen 1035 en 1033B wordt gesaneerd. Wissel 1013A/1011B wordt een gewoon wissel, spoor 513 wordt opgebroken. reactie op eerdere berichten: Gezien spoor 5 alleen nog maar gebruikt zal worden voor de 2200 en 2400 serie zal je hier niet zoveel pijn aan hebben. Spoor 8 wordt wat meer gebruikt, maar de trein van 8a zal pas vertrekken als 8b al weg is. Treinen die vanuit Apn naar spoor 502 rijden, rijden nu al links vanaf Ldl, dus ook daar veranderd niet veel, wordt alleen vervelend als er een defecte trein. Edit: overigens wordt spoor 515 al jaren niet meer gebruikt, enkele uitzonderingen per jaar in de bijsturing daar gelaten... Laatst bewerkt door trdl85 op 28-10-2016 16:01 |
28-10-2016 16:13:34 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteIk zit blijkbaar nogal scheel te kijken, dit zou het dan moeten worden: http://dennistd.nl/trein/dump/ledn_straks2.jpg |
28-10-2016 20:55:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat je er verder van mag vinden, de "sanering" van Leiden vindt wel plaats op het moment dat op 2 of 3 wissels na alle wissels vernieuwd moeten worden en vrijwel 100 % van het spoor. Dat is wel eens anders (zie Ndb). |
29-10-2016 01:35:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Beter bedacht dus dan wat op menig andere plaats gebeurd, eerst alles vernieuwen en over een jaar de tent opbreken... |
29-10-2016 11:20:50 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Dat men nu is gaat "buiten spelen" als het echt nodig is,dat mag in de krant %08% Ik vraag me wel 3 dingen af: Wie beslist of een wissel overbodig/on nodig is ? Als een vervoerder bezwaar maakt over een voorgenomen deel van een theoretisch plan,wie heeft dan de "macht"om dat bezwaar zo van tafel af te mogen vegen ?? Is er wel gekeken naar het bezwaar en de motivatie voor het bezwaar,wie was trouwens degene die bezwaar maakte ? Geen NS zeker want dan luisterd PR wel. (Dames en Heren vanwege een defecte trein in Groningen,rijden er vandaag tussen Maastricht en Utrecht geen treinen%08%%04% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
29-10-2016 12:53:42 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Prorail consulteert altijd de gebruikers / vervoerders. Die geven daarop akkoord of bezwaar met opgaaf van redenen. Dat wordt vervolgens afgetikt op de Tafel van Vergroting. |
29-10-2016 13:03:52 | ||
---|---|---|
b2py
|
Ik blijf het ironisch vinden dat het Tafel van Vergroting heet |
29-10-2016 19:33:10 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Er zijn idd ook vervoerders die spreken over de Tafel van Verkleining. |
30-10-2016 11:20:04 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Hier ben ik in dit geval ook nieuwsgierig naar,ook naar of er iets met het bezwaar word gedaan. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
30-10-2016 12:15:24 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat kan in dit geval (Ledn) alleen maar NSR zijn, er is geen enkele andere vervoerder die daar baat heeft bij flexibiliteit. En vermoedelijk hanteert Prorail alleen dat de geplande dienstregeling mogelijk moet blijven, bijsturen en onderhoud mogelijk maken weten we van hoe daar over wordt gedacht. Laatst bewerkt door rolandrail op 30-10-2016 12:15 |
30-10-2016 12:26:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van andere stations weet ik het niet, maar van Leiden weet ik dat tot de te behouden infra is gekomen door een aantal mogelijke dienstregelingmodellen tegen het licht te houden EN de bijsturingsmodellen die je daarop kunt loslaten. De uitkomst, zijnde de nu voorliggende infra, heeft de instemming van NSR en overigens ook van Prorail VL. |
31-10-2016 07:22:27 | ||
---|---|---|
ari
|
Wellicht heeft DB Cargo een (strategisch) belang geuit om Apn te kunnen bereiken via Ledn in geval van langdurige stremming van Apn-Wd/Apn-Gd? Als ik mij goed herinner heeft DBS in het verleden kort van de route via Ledn gebruik gemaakt om Electrolux te kunnen bedienen. |
31-10-2016 08:07:20 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Met een loc voorop en een loc achterop en een beperkte treinlengte zou dat dus nog kunnen door kop te maken op spoor 1 of 2.%08% |
31-10-2016 12:48:53 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
NSR is in z'n geheel accoord met de voorstellen van Prorail v.w.b. Ledn, de zg. Infragroep had wel twee bezwaren (1085 A/B en 1083 AB, resp 1029 A/B en 1037 A/B), kort samengevat zijn beide afgewezen omdat er alternatieven zijn voor omlopen met werktrein door omhalen resp. ander spoorgebruik. DBC heeft niets geuit. Laatst bewerkt door rolandrail op 31-10-2016 13:23 |
17-11-2016 15:09:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Met enige blijdschap geven wij kennis van het reactiveren van de wisseloverlopen 489A/B, 493A/B en 497A/B op Amsterdam Singelgracht Asl. Deze waren een paar jaar geleden "gedeactiveerd", oftewel geklemd/gespijkerd en uit de bediening gehaald (niet uit de beveiliging uiteraard). Dat deactiveren is volgens mij slechts een kortstondige mode geweest. |
17-11-2016 15:32:32 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ook op http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/zd-sgra.gif staan ze inmiddels ingetekend. Laatst bewerkt door AgentX op 17-11-2016 15:33 |
17-11-2016 15:42:51 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Gisteren toevallig ook een stukje in Het Parool over de woningbouwplannen in het Coenhaven en Vlothaven gebied en het terrein van de werkplaats Zaanstraat. Zo te zien valt er straks in die hoek heel wat te saneren. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-11-2016 15:54:08 | ||
---|---|---|
b2py
|
Dat moet ik nog maar zien gebeuren met de hoeveelheid instromend materieel |
17-11-2016 16:10:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Daar staan ze nog steeds grijs, dus buiten dienst. @b2py/waalkade : die plannen voor de Zaanstraat bestaan al vele jaren, daarom is NS ook bezig voor nieuwe werkplaatsen op andere locaties. Maar dat hele verhaal is hier compleet offtopic. Misschien handig om hier een apart topic over te openen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-11-2016 16:27:30 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Maar wel ontopic is het weer in dienst stellen van wisselverbindingen nabij mogelijke woonlocaties. Wanneer er straks woningen staan, gaat je dat niet meer lukken. |
22-11-2016 13:24:05 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
In de categorie klein leed: ik zag dat in At spoor 413 (richting voormalig distributiecentrum Philips) vanaf het hek/sein 1350 is opgebroken. |
24-11-2016 19:50:50 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Wie hoopte dat er op de spoortjes op de NDSM-werf in Amsterdam nog eens iets zou rijden wordt teleurgesteld, men was vandaag bezig met het dicht teren van het straatspoor %08% Wordt donateur van de BSH! www.bsh-online.nl |
25-11-2016 11:29:01 | ||
---|---|---|
phantom
|
Maar teer kan verwijderd worden,dat gaat makkelijker dan terug krijgen van een stuk spoor wat is verwijderd Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
25-11-2016 11:30:42 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Ging om het idee |
21-12-2016 18:35:11 | ||
---|---|---|
michaben
|
Uit het tracebesluit van de spoorverdubbeling in Dt zijn enkele nieuwe saneringen naar voren gekomen: - Alle wissels te Sdm ten gunste van snelheidsverhoging in de boog (nu snelheidsbeperking 90km/u). - Te Rtd grofweg de wissels 243, 267, 279, 287 om het knikje uit spoor 6 weg te werken en de sporen 7 & 8 een snelheidsverhoging te geven. - Verder word overloop 147 te Dhs verplaatst naar voorbij overloop 149 om gelijktijdigheid te creëren. Komt er op neer dat Sdm definitief tweesporig wordt voor reizigersverkeer, je vanaf de lage sporen van Rtd bij Dhs niet meer naar rechts kan, je te Rtd vanaf de sporen 6, 7 en 8 niet meer richting Gd kunt en het emplacement van Rtd een extra moeilijksgraad krijgt met rangeren want vanaf het middelste emplacement kun je niet meer naar spoor 6 terwijl vanaf het noordelijke emplacement je niet meer naar de sporen 7 en 8 kan. |
21-12-2016 18:57:31 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Op termijn gaat er nog meer veranderen omdat de twee sporen naar en van de Hoekse Lijn te Schiedam straks mede zullen aansluiten op de nog aan te leggen twee extra sporen van Delft. Dat maakt ook het V en A-regime op Rotterdam CS anders: de treinen van de Oude Lijn komen dan allemaal binnen ten zuiden van die van de HSL-noord. Ook de opstelterreinen gaan daar op de schop. Maar dan is het al in de twenties! Op korte termijn vinden te Schiedam aanpassingen plaats voor de op de dan tot Metrolijn omgebouwde Hoekse Lijn ten behoeve van de goederentreinen naar Vlaardingen. Het eindplan voor Schiedam - Rotterdam bestaat alleen nog in hoofdlijnen. |
21-12-2016 19:25:03 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ter aanvulling: door de gelijktijdigheid met 1 : 15 wissels die Michaben hierboven noemde, kunnen straks Oude Lijntreinen al voor de Dhs-bruggen rechts voorsorteren op de dan voormalige Hoekse Lijn sporen, hierboven de Lage Sporen genoemd. De treinen naar de Oude Lijn kunnen van Rotterdam CS uit dan beide viaducten gaan gebruiken die over de HSL-boog en de goederenboog liggen, in de richting Delft, tot voorbij de Dhs-bruggen. Hierdoor is er straks al een geïmproviseerde 4-sporigheid Dhs - Rtd mogelijk en dat maakt ook een aantal wissels minder nodig. Waarschijnlijk wordt het oude spoor naar Vlaardingen tijdelijk gehandhaafd voor de dan links voorgesorteerde goederentreintjes naar Vlaardingen, zodat te Schiedam alle wissels weg kunnen. Dat leid ik tenminste af uit wat Michaben meldt. |
21-12-2016 19:30:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
In verwacht niet dat het stuk Dhs - Rtd volledig viersporig gebruikt gaat worden, de twee lage sporen (voormalige Hoekse Lijn) geven namelijk slechts aansluiting op de sporen 1 en 3, terwijl de fly-overs op de sporen 6, 7, 8 en 9 aansluiten. Men zal niet in één richting twee perronsporen gebruiken en in de andere richting vier. Ik verwacht dus meer een creatief spoorgebruik waarbij de binnenste fly-over in beide richtingen gebruikt zal gaan worden. Misschien dat het op latere termijn nog verder aangepast zal worden, maar in het huidige tracébesluit staan slechts deze wijzigingen ingetekend, en gezien dit project waarschijnlijk pas rond 2023 gereed zal zijn, heb je het over verdere aanpassingen al snel over 2025-2030 of nog later. Laatst bewerkt door michaben op 21-12-2016 19:32 |
21-12-2016 19:39:25 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Waarom in hemelsnaam een versnelling in de boog terwijl 75% van alle treinen stopt te Sdm? Je hebt er volgens mij meer aan om te Sdm 4 sporen te kunnen gebruiken met max 80 km/h dan 2 met 120 km/h. |
21-12-2016 20:00:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Men wil zodra er 6 sprinters tussen Gvc en Ddr gaan rijden de intercitystop van Sdm laten vallen. Uiteraard zal de politiek het daar nog niet over eens zijn, maar als de wissels straks weg zijn moet men wel. Met deze aanpassingen zijn de rijtijden net iets korter wat voor PHS blijkbaar nodig is. Oftewel weer een stuk spoor waar de dienstregeling in beton gegoten gaat worden. |
22-12-2016 00:04:11 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Beetje vreemd als de wissels te Schiedam worden opgebroken voor boogverruiming van de lijn van Delft, want die boog eindigt exact bij de wissels en wordt doorvoor volkomen gedicteerd door de viaducten over de A20, de Schie en de perrons. Ik denk eerder dat de wissels niet meer nodig zijn door het vervallen van het personenvervoer op de Hoekse Lijn. Er is slechts ruimte op de viaducten over de A20 aan de binnenzijde; op het noordelijke voor één extra spoor en op het zuidelijke voor twee, maar door het gebruik daarvan krijgt de boog een kleinere straal. We zullen zien hoe de plannen worden uitgevoerd. Zoals gezegd: de grote verbouwing naar viersporigheid is nog niet aan de orde. Overigens is de gedachte V-max (125 km/h) rond Schiedam na de baanverbreding in 1958 nooit gehaald omdat daarvoor de grondslag van de baan te slecht is. Het verzakt nog steeds waar je bij staat. |
22-12-2016 07:14:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Is het niet zo dat men geen Engelse wissels wil bij hogere snelheden? |
22-12-2016 07:58:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Engelsmannen past Prorail als het even kan helemaal niet meer toe in verbouw- en nieuwbouwprojecten. |
22-12-2016 08:27:55 | ||
---|---|---|
koos
|
Maar bij Sdm moeten toch wissels overblijven ivm goederen aansluiting naar vlaardingen? |
22-12-2016 08:37:04 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die kunnen bij Dhs al naar het juiste spoor wisselen natuurlijk. |
22-12-2016 11:59:36 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteMet 80 km/h een zijspoor op, wint meer in de opvolgtijden dan in de rijtijden van een stoppende trein als die met 120 km/h in plaats van 90 km/h binnen kan rijden. |
10-01-2017 17:04:45 | ||
---|---|---|
koos
|
Te Gz is het puntstuk van wissel 27 verwijderd. Dit in verband met aankomende sanering van de wissels bij Gz. |
10-01-2017 17:52:49 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Het viel mij afgelopen zondag op dat het korte stukje spoor onder metrostation Rijnhaven in Rotterdam is verdwenen (of ten minste onder een stoep is verstopt). Zal al een tijdje terug zijn gebeurd waarschijnlijk. |
10-01-2017 18:52:31 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteVerdwijnt alleen het wachtspoor met toeleidende wissels of gaan de wissels 1AB en 29AB ook weg? |
10-01-2017 20:10:17 | ||
---|---|---|
zoek34
|
Quote Ik weet niet of het over hetzelfde stukje spoor gaat, maar op de Wikipedia pagina van Metrostation Rijnhaven van 24 jul 2010 van 17:00 heeft het volgende gestaan: Quote https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Rijnhaven_(metrostation)&oldid=21972109 Kleine edit: linkje boven werkt niet helemaal lekker %04% Laatst bewerkt door zoek34 op 10-01-2017 20:11 |
02-03-2017 18:20:36 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Sinds gisteren is men bezig met het compleet saneren van de niet meer aangesloten sporen ten zuiden van Amfpon, ooit onderdeel van de spoorlijn Amersfoort-Kesteren. In het najaar van 2016 is het 3e spoor bij Amfpon in gebruik genomen, waarna het achterste uithaalspoor van het raccordement al is losgekoppeld. De verkeersweg Ben Ponbaan is inmiddels verlengd, met een kruising over dat voormalige uithaalspoor. Verder zijn in 2013 de overwegen Tabaksteeg en Hamersveldseweg al gesaneerd. Gisteren is men begonnen met het verwijderen van de spoorstaven tussen Amfpon en de Leusderbroekweg (tussen Leusden en Woudenberg). Ook een aantal dwarsliggers (het naoorlogse type met diagonale dwarsliggers) zijn al verwijderd. Het terrein is eigendom van een stichting, die er een mooi wandelpad van wil maken, waardoor het spoor nu moet verdwijnen. Een videootje van de werkzaamheden van vandaag is te zien op https://www.facebook.com/amfktr/videos/1302174273153878/. Foto's van het hele project worden geplaatst in https://www.facebook.com/pg/amfktr/photos/?tab=album&album_id=1301441449893827 (openbaar te zien, ook zonder FB-account). Laatst bewerkt door treinefan op 02-03-2017 19:39 Met vriendelijke groet, |
02-03-2017 23:03:09 | ||
---|---|---|
pluisje
|
Het emplacement in Kampen verdwijnt de laatste weken in rap tempo, inclusief spoor 2 bij het station. |
04-03-2017 01:15:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Tsjonge... in de eerste aflevering van de TV-serie Onzichtbaar Nederland, uitgezonden in november vorig jaar, is een stukje van dit spoor in zijn volle overwoekerde pracht nog te zien. Die fietspadderij-drift: ik vind het maar niks. |
04-03-2017 01:21:59 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik snap de toegevoegde waarde hier ook niet van. Een fietspad aan leggen op de oude tracé die je daar eerst nog ff voor opschoot en dus de charme juist weg neemt... Daarnaast word dat ook een fietspad van niks naar nergens voor mijn gevoel... |
04-03-2017 11:42:08 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Als er elektrische fietsen over dat fietspad komen te rijden, dan kunnen ze die gele Prorail bordjes wel laten staan: Aanrijd- en elektrocutiegevaar! %08%%08% Shqiperise-lopers? |
06-03-2017 06:54:43 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Quote Op deze video is de omruimwoede goed te zien: https://youtu.be/vfXbd7S6qfs Slechts het deel rondom de aansluiting op het hoofdspoor is daar nog aanwezig. Laatst bewerkt door moderator op 06-03-2017 18:17, reden: Punt uit URL gehaald. |
06-03-2017 08:24:08 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Video not found is wat ik te zijn krijg. |
06-03-2017 09:41:35 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Ff de . weghalen uit de url. |
06-03-2017 11:36:55 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Helaas... geen effect. |
06-03-2017 12:03:40 | ||
---|---|---|
thom
|
De punt aan het eind van de link he https://www.youtube.com/watch?v=vfXbd7S6qfs&feature=youtu.be |
06-03-2017 13:36:20 | ||
---|---|---|
marotrans
|
Beide weggehaald maar dat hielp niet; nu wel filmpje gezien, bedankt! Is al aardig opgeruimd daar inderdaad... |
07-03-2017 12:18:06 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Quote Klopt, dat was de situatie zoals het na het laatste gebruik is achtergebleven. Het wordt zelfs een wandelpad in plaats van fietspad. Fietsen is verboden, en er komen diverse bijzondere planten/bloemsoorten... Uit wat gesprekken met de werknemers ter plaatse kon ik opmaken dat wat authentieke nog aanwezige bordjes/hekjes wel blijven staan. De gemeente Woudenberg heeft een stuk spoor aangekocht om een 'monument' van te maken. Dit ligt momenteel ergens in een opslag. Verder zal het stootblok aan de Leusderbroekweg worden opknappen en bewaard blijven als monument. Gisteren (6 maart) zijn de losgewerkte spoorstaven t.h.v. wachtpost 44/voormalige Halte Leusden in stukken geknipt en per vrachtwagen afgevoerd. Verder zijn de meeste dwarsliggers inmiddels ook verwijderd. Video van het knippen / inladen van de spoorstaven: https://www.facebook.com/amfktr/videos/1305953342775971/. Het afvoeren gebeurde door metaalhandel Van de Heg uit Nijkerkerveen. Met vriendelijke groet, |
08-03-2017 08:08:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het tegenovergestelde van sanering: op de Dijksgracht, al sinds begin jaren negentig ten dode opgeschreven, wordt sinds maandag een aantal wissels vernieuwd - op houten dwarsliggers nog wel. Wissels waar bij elke beschouwing niemand belang bij heeft voor het gebruik dat nog steeds/weer wordt gemaakt van het terrein. |
08-03-2017 08:25:37 | ||
---|---|---|
bacr
|
Houdt dat niet in dat de Dgr dan binnen nu en een jaar nu echt wordt gesloten %08% |
08-03-2017 08:32:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is een goed voorteken. |
08-03-2017 08:45:48 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Quote Hiervan is overgebleven wat gesaneerd wordt 1157a, 1161, 1193a/b, 1197a/b, 1199a/b en 1201 a/b. Meeste bijsturingswissels en zijspoortje blijven dus behouden. |
29-03-2017 18:45:11 | ||
---|---|---|
martijn
|
In Wolvega is spoor 1 inmiddels verwijderd. |
08-04-2017 17:23:39 | ||
---|---|---|
ToH
|
Van een vriend heb ik gehoord dat de AOB op station Hgl per 9 april gaat verdwijnen. |
08-04-2017 18:08:17 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Zou me niet verbazen: de looproute naar Nedtrain loopt nu vanaf de kop van perron 3b. |
08-04-2017 18:09:55 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Correct dat overpad gaat inderdaad opgebrokeb worden |
09-04-2017 20:28:41 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Inmiddels is de AOB weg en staan er nu WIDO's heb ik mogen vernemen. |
09-04-2017 21:23:33 | ||
---|---|---|
sik214
|
De sporen van de railterminal Born gaan binnenkort ook verdwijnen. |
20-04-2017 16:01:07 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Leuk "saneringsnieuws" Het hekwerk op het middenperron van Zv is als het goed is vannacht gesaneerd..... reden: halteringsverbod van IL&T op spoor 902 te Zv ivm mogelijk gevaar bij te vroeg stoppen van reizigerstreinen op dit perron %02%%02%%02% Hadden we het niet ergens in een of ander topic niet over dit hekwerk? In ieder geval weer flink geld over de balk gesmeten Laatst bewerkt door slifor2 op 20-04-2017 16:01 |
20-04-2017 16:03:58 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote Check |
20-04-2017 16:47:52 | ||
---|---|---|
sik214
|
Er was nog wat onduidelijkheid, volgens mij gaat het komende nacht pas weg. Voor vandaag zou men gaan werken met het informeren van de mcn door trdl en blauwe lamp. |
20-04-2017 16:57:38 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Het gebruik van de blauwe lamp was toch ook al gevaarlijk verklaard? |
20-04-2017 17:19:36 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Als die achter een stoptonend sein hangt wel ja (Ht had dat) %08% |
20-04-2017 18:05:03 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Gevaar? Wat is dan het gevaar? Dat je niet in- of uit kunt stappen omdat er een hek voor je neus staat? Zo kun je overal wel een gevaar in zien (maar goed dat dat hek weg is). |
20-04-2017 19:08:39 | ||
---|---|---|
slifor2
|
zou prorail het bonnetje van de hekkenboer nog bewaard hebben? %04% |
21-04-2017 05:14:11 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Het hek is inmiddels verwijderd, maar nu er geen hek meer staat zit je met een wachthokje wat zeer dicht aan de rand van spoor 2 staat... het is maar wat je gevaarlijker vind, halteerverbod blijft voorlopig dus nog even van kracht wat ik begrijp... |
21-04-2017 07:12:14 | ||
---|---|---|
phantom
|
Als ik dit zo lees dan is door het verwijderen van het hek nu ineens vanzelf het wachthokje richting de afgrond gekropen ? %08% Snapte de heisa van begin af aan al niet,en nu blijkt de werkverschaffing dus weer doorgevoerd te zijn door in elk geval het hek op te ruimen. Gelukkig kost plaatsen en kopen van zulk spul niks%07% Als ze t zelf hadden moeten betalen uit eigen portemonnee,zou men dan nog steeds zo geld verspillend bezig zijn ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-04-2017 10:04:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Tja, het is niet handig, maar in elk huishouden wordt wel eens iets gekocht dat al meteen niet bevalt. Ook thuis. En wie dat bedacht had, zal zich, al is het in stilte, wel wat schamen en de volgende keer nog eens na denken. Zo gaat dat. |
21-04-2017 11:19:01 | ||
---|---|---|
Sietse
|
Quote Ook dat is inmiddels weer opgelost. Ze hebben vanmorgen lijnen geverfd die aangeven dat je niet achter het wachthok mag lopen. |
21-04-2017 11:20:52 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Schitterend om te lezen dat het met een likje verf in plaats van een hek opgelost is. %08% |
21-04-2017 11:27:40 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
En aankomende nacht het zal je niks verbazen, zullen de abri en het bankje aan de rand van spoor 2 ook weggehaald gaan worden |
21-04-2017 12:03:33 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Dan lees je het verkeerd Er is een hek geplaatst en daarna is er een nieuwe wachtgelegenheid tegenaan gezet. |
21-04-2017 16:04:32 | ||
---|---|---|
phantom
|
Even zo goed,ook zoals ik het nu lees,is t verbazend over hoe men dit soort dingen 1st uitvoert om t vervolgens weer ongedaan te maken. Om nog maar te zwijgen over die vers gezette verf voor een paar uur,waarna ook die weer weg gehaald kan worden %03% (of zou die schilder incl de verf gratis geweest zijn ? %09% ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-04-2017 19:07:04 | ||
---|---|---|
b2py
|
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, de een wat groter dan de ander. Je kan je wel blijven opwinden maar daar wordt het niet beter van. |
21-04-2017 23:37:00 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Gemaakte opwinding is geen opwinding maar opruiing %08% |
21-04-2017 23:52:27 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Terug maar weer naar echte infra-opbraak (hier spoorsanering genoemd) want dit gaat al lang nergens meer over. |
28-04-2017 11:09:30 | ||
---|---|---|
koos
|
Quote Naar verluid blijven de overloopwissels nog even liggen. Maar ik weet niet wat hiervan de toekomstplannen zijn. Wel wordt Gz vaak als keerstation gebruikt bij werkzaamheden of storingen. Laatst bewerkt door moderator op 02-10-2017 22:14, reden: quote gefixt |
07-05-2017 17:40:40 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote Zullen we ProRail voortaan maar aanvallen op zijn eigen incompetenties, die liggen voor het oprapen. In Zv kun je al tientallen jaren niet rechtstreeks van spoor 1 en 2 naar het rechterspoor ri Em. Dit is een voorbeeld van incompetentie van NSR. In alle beschaafde landen zou zo'n trein Zv over spoor 4 zijn voorbijgereden tot na de inrijder zijde Em en daarna terug naar spoor 3 om de gestrande trein op te pikken. |
07-05-2017 18:29:57 | ||
---|---|---|
train85
|
Het saneren van wissels is een zaak van Prorail en niet NS. Maak er wel onderscheid in graag. |
07-05-2017 18:51:47 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Vervoerders hebben altijd inspraak in voorgenomen infrawijzigingen van Prorail. |
07-05-2017 19:13:09 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote En wanneer waren de wissels om in Zv vanaf spoor 1 en 2 ri Em te kunnen ook al weer gesaneerd? Dat is zeker meer dan 50 jaar geleden, ik vermoed bij de aanleg van het tweede perron. Prorail treft hier geen blaam, de vervoerder moet maar creatiever zijn al is dat bij NSR wel erg veel gevraagd. |
07-05-2017 19:17:30 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote En in de meeste gevallen worden ze na de inspraakronde alsnog genegeerd, een echte overheidsbedrijf dus... Het enige wat helpt is de infra die je wilt behouden ook daadwerkelijk op regelmatige basis gebruiken. |
07-05-2017 19:27:25 | ||
---|---|---|
mdj
|
Als ze negeerde worden, dan kun je altijd beroep aantekenen. Dan zal ProRail goed moeten onderbouwen waarom ze de inbreng van de vervoerders negeren... Bij twijfel: gebruik beton. |
07-05-2017 21:20:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Eeuh, wat heeft NSR daar nu ook nog mee te maken??? Prorail gaat over de Infra ( En die ontbrak al voor vertrek naar Em bij oprichten van Prorail)en de vervoerder is Abellio NRW! Laatst bewerkt door cuneo56 op 07-05-2017 21:23 |