Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
21-03-2011 16:38:46 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Heb je die datums zelf bijgehouden, of kun je die ergens vinden? Het verbaast me trouwens dat ze de 7272 niet hebben meegenomen (brandschade Hd http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php?topic=20295.0). Konden er niet meer rijtuigen mee, of valt de schade hieraan gewoon mee? Zijn er nog (legale) foto's van de sloop gemaakt, of is het niet vastgelegd? |
21-03-2011 22:33:08 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Die data komen uit mijn eigen administratie ja. Ik zelf vind het wel leuk om ook dat soort informatie te delen. |
22-03-2011 08:19:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote(Zie het bericht nu pas.) Neen, dat zit niet in het vat. De verbouwinkjes en vernummeringen staan in een tabel in OdR en verder valt er, behalve de indienststelling, eigenlijk niets over de rijtuigen te melden in tabellarische zin. |
22-03-2011 15:00:06 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote En ik vind het leuk om te lezen |
22-03-2011 19:51:01 | ||
---|---|---|
110573
|
Weet iemand of je op de rails ook in de winkel kunt kopen? ik zie het namelijk nooit staan. |
22-03-2011 20:17:44 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja die kan je ook los kopen. O.a. bij de Wapstad in Rijswijk of bij van Stockum in Den Haag. |
22-03-2011 21:15:50 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteHelaas, maar bedankt voor je antwoord. Ik mis nog een paar indienststellingsdata, die had ik op deze manier makkelijk kunnen verkrijgen. QuoteGeen dank daarvoor |
23-03-2011 00:20:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er komen nog twee DDM-rijtuigen van Haarlem naar de Wgm voor sloop. Aan de officiële afvoergegevens van vorig jaar te zien, zullen dat vrijwel zeker Bvk 114 (Otter) en Bvk 270 7079 zijn. Zij worden in de nacht van donderdag op vrijdag op de Wgm verwacht. |
23-03-2011 08:15:20 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Quote Off-topic. Kijk hier: http://www.nvbswinkel.com/home.php?cat=50 Of nog beter: word lid van de NVBS. Krijg je hem elke maand keurig thuisgestuurd. Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-03-2011 08:44:05 | ||
---|---|---|
110573
|
Off topic: dank, ik ben al lid van RM, anders zou ik zeker lid worden. Ik wou graag het nummer van deze maand kopen, omdat daar een interessant artikel over DDM-1 instaat. On topic: En toen waren alleen de 7555 en de 7272 nog over. Zonde. Zijn die andere rijtuigen nou al gesloopt, of zijn ze er nog? Ik dacht dat de sloop op dezelfde plek als ICR-BNL Bs zou gebeuren en daar hebben ze foto's in het topic staan. |
23-03-2011 09:21:07 | ||
---|---|---|
NVBS/OdR
|
Met het maart-nummer van Op de Rails alleen ben je er niet. Het DDM 1-verhaal is in twee delen verschenen: het eerste deel stond in OdR 2011-1. Laatst bewerkt door NVBS/OdR op 23-03-2011 09:21 Kijk ook op www.facebook.com/OpdeRails |
23-03-2011 09:46:54 | ||
---|---|---|
rob46
|
Sloopupdate: Gisteren 22-3 zijn de Bs 28 111, Bvk 270 7040 en Bv 280 7208 van de draaistellen gelicht en op de sloopplaats gezet.De 26 472 blijft vooralsnog op het spoor. Tevens is de Bvk 270 7040 gesloopt. 57 jaar OV-fotografie. |
23-03-2011 17:07:18 | ||
---|---|---|
110573
|
Quote Denk je dat het de moeite waard is om ook het Januari nummer te kopen? Ik ben namelijk vooral geïnteresseerd in DDM-1 in de IC-dienst, maar als in dat eerste nummers ook foto's uit de fabriek en afleveringsfoto's staan dan wil ik die ook graag. Trouwens, ik ben benieuwd wanneer de photostream van Rob van Ee weer met een leuke sloopfoto komt Voor wie benieuwd is naar foto's van de sloop ik raad iedereen aan om daar is te gaan kijken. Spectaculair! Laatst bewerkt door 110573 op 23-03-2011 17:10 |
23-03-2011 17:12:50 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Er staan twee foto's van de bouw in de fabriek in, maar volgens het bijschrift komen die uit het Utrechts Archief, dus die zou je ook direct daar op kunnen zoeken. |
23-03-2011 17:14:58 | ||
---|---|---|
110573
|
OK, maar als er dat soort dingen in staan vind ik het wel de moeite waard, dus ik ga hem bestellen |
23-03-2011 17:41:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Heel leuk (sprak de auteur). Zoals al gezegd: op de beeldbank Spoorwegen van Het Utrechts Archief staat nog een redelijk aantal foto's van de bouw. |
23-03-2011 21:47:43 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Sorry dat ik het vraag, maar staat er morgen (donderdag 24 maart) in Enkhuizen DDM-1 materieel opgesteld op een zijspoor bij het station? (of in de buurt) Ik ga namelijk morgen beeld en filmopnamen maken van de nog in dienst zijnde stammen, dus dan wil ik die stammen natuurlijk wel tegenkomen gedurende de dag. Enig idee waar ik het meeste kans heb? (misschien heb ik dit al wel eerder gevragen hoor, maar juist nu heb ik concrete en recente data nodig) Kom AUB niet aan met treinnummers, want die zeggen mij niet zo veel Waar kan ik op de site trouwens zoeken op materieelnummer? Ik kan me herinneren dat ik een aantal jaren terug kon zoeken op materieelnummer, maar die functie is er niet meer volgens mij. Ik wil namelijk graag weten waar NS eloc 1851 uithangt morgen (24 maart) Alvast bedankt! |
23-03-2011 21:49:24 | ||
---|---|---|
WesselE
|
DDM-1 kun je alleen nog vinden in treinen 14523 t/m 14527 en terug in 14556-14560, welke overdag op Wgm of Zaanstraat geparkeerd staan. 'Okeh' |
23-03-2011 21:50:20 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Kleine kans dat je overdag nog tegenkomt. DDM-1 vertrekt 's ochtends in de Spitstreinen 14523/14525/14527 en gaat eind van de middag weer in 14556/14558/14560 terug naar Ekz. Tussentijds staat DDM-1 op Aswplz en Wgm. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
23-03-2011 21:50:32 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De 1851 staat GDST te Hlm. Mcn Asd. |
23-03-2011 21:51:58 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Wat ik alvast kan vertellen is dat alle 3 de DDM-1 stammen die dienst doen in de 14500 serie Ekz-Asd v.v. in de ochtend vertrekken uit Ekz naar Asd, een middagdutje doen te Aswplz/Wgm en vervolgens in de middag weer vanaf Asd naar Ekz te vertrekken en daar weer overnachten om het verhaaltje weer opnieuw te doen. Er staan dus (in normaal gesproken alle gevallen) geen DDM-1 stammen overdag in Ekz. Over 1851 kan ik niet veel zeggen, dit kan ik a.d.h.v. spots proberen te voorspellen, maar als deze vandaag niet in de 14500 heeft gereden is het heel moeilijk (eigenlijk niet) te voorspellen. Edit: enkelen waren mij voor!;) (snel he dat forum af en toe!;)) Laatst bewerkt door Jannn2009 op 23-03-2011 21:52 |
23-03-2011 21:53:17 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Speciaal voor Joep een herhaling zonder treinnummers: 's nachts Ekz, 's ochtends in de spits naar Asd. Tot de avondspits staat het in rust op een der opstelterreinen; in de avondspits weer van Asd naar Ekz. In de avondspits is het te Zd goed vast te leggen. |
23-03-2011 21:54:57 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Als we dan de treinnummers vertalen, betekent dat voor de middagspits de IC's die om 16:50, 17:20 en 17:50 uit Amsterdam Centraal vertrekken naar Enkhuizen.. |
23-03-2011 22:37:21 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Hartelijk bedankt allemaal!%02% Ik ga nu een planning maken van mijn rondreisje. Nogmaals dank! |
24-03-2011 00:19:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteOp 23 maart is de 280 7208 aan stukken gescheurd. |
24-03-2011 05:43:43 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En bij deze zal er naar alle waarschijnlijkheid per 4 april geen inzet zijn meer voor het DDM-1 park en zal weer aan de kant gezet worden. %05% |
24-03-2011 08:26:02 | ||
---|---|---|
110573
|
bah, wat een slecht nieuws allemaal. De eerste DD-AR nog eerder gesloopt dan de veel oudere DDM-1. Ik mag denk ik wel zeggen dat het niet goed gaat met DDM. |
24-03-2011 09:21:23 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt. DDM-1 heeft na zijn buitendienststelling al een comeback gemaakt - daarmee ging het dus al "beter" dan gepland |
24-03-2011 09:32:12 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat is waar, misschien komt er toch nog een tweede serie DDZ. De nu gesloopte rijtuigen waren toch niet meer te herstellen. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
24-03-2011 09:54:33 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
de betreffende rijtuigen waren al uit de DDZ berekening gehaald, dus daar hoef je niet op te rekenen Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
24-03-2011 13:48:13 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote In aanvulling op het bericht van NVBS/OdR: op RM heb je een abonnement, van de NVBS wordt je lid. Dit omdat een vereniging veel meer is dan 'alleen' het maandblad. Ik noem maar even reisjes per trein, bibliotheek met 12.000 titels (met ook alle oude uitgaven Op de Rails), winkel (met oa tegen de 1500 dvd's) en zo'n 200 presentaties op diverse plaatsen in het land (oa door de auteur van de DDM-1-artikelen). Tot zo ver de zendtijd voor politieke partijen |
24-03-2011 14:50:07 | ||
---|---|---|
6414
|
Ach ja, laten we een topic maken waar de NVBS volop reclame kan maken - dan hoeven we dat niet in elk topic te lezen |
24-03-2011 15:54:26 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Spiketrain: foto verwijderd wegens illegaal standpunt. Laatst bewerkt door spiketrain op 24-03-2011 19:32 |
24-03-2011 19:13:37 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er zijn zoveel materieelsoorten waarbij schadebakken al na een paar jaar afgevoerd zijn, dat is echt niet zo bijzonder. Dat wordt het pas nu over een of twee jaar een deel van DD-AR definitief terzijde gaat. En materieel dat na 25 jaar aan de kant gaat is wel vrij op tijd, maar ook weer niet zo schokkend vroeg als sommige mensen denken. |
24-03-2011 19:31:07 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Quote Zal deze lang blijven rijden, of was het eenmalige pret? Laatst bewerkt door Bert13 op 24-03-2011 19:31 He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
24-03-2011 19:56:42 | ||
---|---|---|
mercurious
|
DDM1 (1851+6901) te Hlm voor vertrek, erg mooie locatie! http://i1142.photobucket.com/albums/n602/rtjongejan77/IMG_5966.jpg |
24-03-2011 21:47:46 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Dat soort dingen zijn meer iets voor de Opvallende Dingen (Zoals die van vandaag:https://www.somda.nl/forum/10107/Opvallende+dingen+24+maart/) |
25-03-2011 15:26:16 | ||
---|---|---|
rob46
|
Afgelopen nacht zijn de Bvk's DDM-1 26 114 (brandschade Ekz 10-09-2009) en DD-AR 270 7079 (botsschade Hw 27-06-2009) vanuit het Rb Hlm naar de Wgm overgebracht. Samen met Bv 26 472 zijn de drie rijtuigen vanmorgen van de draaistellen gelicht en op de sloopplaats gezet. Aanvullend werd meteen de sloop van Bvk 270 7079 in gang gezet en die is straks nagenoeg gesloopt. Zodra alle drie rijtuigen zijn gesloopt zal de sloopplaats worden geruimd, waarna een eind komt aan deze tijdelijke slooplocatie. 57 jaar OV-fotografie. |
25-03-2011 16:52:18 | ||
---|---|---|
verschuyl
|
Dat is dan snel gegaan Na het weekend zullen de andere 3 rijtuigen wel gesloopt gaan worden?? Kan hier ook niet het Plan V gesloopt worden?? Dat staat er nu ook al beetje in de buurt!! Groet'n uut Tubberg'n, Jacco |
25-03-2011 21:37:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Al het andere materieel krijgt geen asbestvrij verklaring - dat is de hele makke met het slopen van mat '64 en de DE3-en. |
26-03-2011 13:48:19 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Dat klinkt logisch, maar ik vraag me wel af waarom er dan een bordje met asbest gevaar o.i.d. voor de Bs'en stond op die slooplaats!? http://twitpic.com/48315g |
26-03-2011 14:11:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, dat was toen ze nog bij het technisch centrum stonden. Daar zijn de restjes asbeshoudend materiaal eruit gehaald voordat ze gesloopt werden. De rijtuigen uit Haarlem zijn aldaar behandeld. Laatst bewerkt door broek53 op 26-03-2011 14:22 |
26-03-2011 14:19:12 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Duidelijke verklaring! Dank! |
26-03-2011 15:32:20 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteZijn de regels aangescherpt ten opzichte van de sloop van de laatste tranche DE-III'n een aantal jaren geleden? |
26-03-2011 18:46:10 | ||
---|---|---|
rob46
|
Yep, de regelgeving m.b.t. verwerking asbest is inderdaad aangescherpt. 57 jaar OV-fotografie. |
26-03-2011 19:49:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat niet wil zeggen dat eerder gesloopte bakken DE3 niet ontasbest zijn en gewoon gesloopt zijn, dat ontasbesten gebeurde veelal op het terrein van de sloper zelf, of het sloopafval werd als asbesthoudend materiaal afgevoerd. |
28-03-2011 21:40:37 | ||
---|---|---|
kmark
|
Vandaag stonden er 4 stuks DDM1 in Ekz rond de klok van 19:00 uur, de 6901(1851), 6902(1839), 6904(1849) en een voor mij onbekend gebleven stam. http://www.flickr.com/photos/markrail/5569089526/ |
28-03-2011 22:57:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote |
28-03-2011 22:58:26 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ja, maar daar werd zijn bericht verwijderd Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
28-03-2011 23:04:01 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
4 DDM-stammen te Ekz is wel opvallend, want er horen er maar maximaal 3 te staan. En inderdaad: deze week begint de (planmatige) uitstroom van DDM. |
28-03-2011 23:43:54 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Om het even kort uit te leggen: het melden van de 4 stammen in Ekz is wat mij betreft inderdaad opvallend en mag gewoon in het OD. Wat echter niet opvallend is is foto's posten van de (planmatige) inzet van DDM-1 in de 14500 en dat was wat er vandaag in het OD stond (die post was dus niet gelijk aan wat hier staat). SleutelMan: En nu weer terug on-topic a.u.b. Laatst bewerkt door SleutelMan op 28-03-2011 23:44 |
29-03-2011 00:10:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Die andere stam is dan de 1845+6907 |
29-03-2011 09:07:02 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Quote Die laatste stam was een 7800 bestemd voor de 3317. |
30-03-2011 08:21:52 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Voor de DDM-stam met loc 1839 zou het na vanmorgen einde oefening moeten zijn als ik de planning moet geloven: na 14523 is het met 80831 naar Aswplz gebeurd. Trein 14556 wordt vanmiddag overgenomen door 2x VIRM IV. |
30-03-2011 08:27:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
Op de Wgm is DDM-1 Bvk 26 114 "Otter" op 28/29-3 gesloopt, als voorlopig laatste rest nog Bv 26 472. 57 jaar OV-fotografie. |
30-03-2011 08:48:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van de 472 was gisterenavond ook al niets meer over. Vandaag is men begonnen de sloopplaats op te ruimen. |
30-03-2011 10:42:44 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteBenieuwd of men die ergens kan vinden. Opvallend: de stam met de 1845 en de 6904 is gisterenavond naar de kuilwielenbank van de HSA-loods in de Watergraafsmeer gestuurd vooor een van de rijtuigen. Kosten op het sterfhuis? |
30-03-2011 11:23:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
De 1845 is vanmorgen wel weer gewoon ingezet trouwens. En de vervangende VIRM-en in 14556 zouden planmatig afkomstig moeten zijn uit het 'niets'. |
30-03-2011 12:12:03 | ||
---|---|---|
2296
|
QuoteKlopt en zal vandaag overdag gedraaid gaan worden. Vorige keer toen DDM 1 buiten dienst ging zijn er ook nog van zulke dingen gebeurd. |
01-04-2011 07:03:30 | ||
---|---|---|
Railtender
|
De meester liet de 14523 deze ochtend de ddm stam flink opduwen tussen hks en hnk. Lekker rap met die 6 bakken over enkelspoor. Laatste aktieve rit, over en sluiten West Friese Spoorwegen |
01-04-2011 09:20:09 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteOok nog met DDM? Is er geld over uit het DDM-potje? |
01-04-2011 10:02:47 | ||
---|---|---|
2296
|
Ja, dat weet ik niet of er geld over is. Maar opvallend is het wel. |
01-04-2011 22:00:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het niet gewoon stukje spoorlogica, materieel is in onderhoud tot en met 1/4, ding heeft nu vlakke plaatsen, dus ding wordt afgedraaid zodat het tot 1/4 volledig onderhouden is volgens contract ? Laatst bewerkt door thom op 01-04-2011 22:01 |
02-04-2011 10:10:51 | ||
---|---|---|
110573
|
Is het nu echt over en uit? Zijn ze nu allemaal buiten dienst? Laatst bewerkt door 110573 op 02-04-2011 10:18 |
02-04-2011 10:34:00 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ze staan inderdaad op reserve nu, ze zullen dus enkel ingezet worden als het echt niet anders kan (grote verstoring, winterperiode, etc.). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-04-2011 10:52:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Bij een grote verstoring ook niet meer (tenzij iemand ineens een heel apart idee krijgt). De stammen worden nu weggezet en de locs geconserveerd, en dan is de situatie van jl september weer bereikt. |
02-04-2011 11:18:37 | ||
---|---|---|
ICRmS
|
Blijven de loks in het noorden (Dgr?) of gaan er ook naar Mt? |
02-04-2011 15:28:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Sterker nog er blijven gewoon 2 stammen op reserve staan (niet buiten dienst) MCN ASD |
02-04-2011 16:00:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zolang de onderhoudstermijn niet verlopen is, neem ik aan? |
02-04-2011 18:50:27 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat is correct ja en dat blijft tot mijn informatie eind april MCN ASD |
01-05-2011 13:19:21 | ||
---|---|---|
110573
|
Gisteren ben ik naar Koninginnedag in asd geweest. Ik heb expres de trein tussen asd en asa gepakt, zodat ik langs de dgrw kwam. Ik wilde graag noteren welke DDM-1's hier stonden. Eigenlijk wou ik ook een foto maken, maar dat was helaas niet te doen. In de buitenste rij (west) stonden de volgende rijtuigen vanaf asd gezien: 407 + 416 + 633 + 426 + 112 + 624 De 633 heeft, zoals hier al eerder gemeld, ernstige zijwandschade. In de tweede rij zag ik alleen de 438 staan (vanaf asa gezien), de rest was helaas onleesbaar. verder stond aan de oostkant van de dgr de complete 6911. Weet iemand toevallig welke rijtuigen er achter de 438 (in de tweede rij) staan? I Laatst bewerkt door 110573 op 01-05-2011 13:25 |
01-05-2011 13:48:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
438, 632, 417, 627 |
01-05-2011 13:55:36 | ||
---|---|---|
110573
|
@broek53 Geweldig toch altijd wat een waterdichte administratie sommige mensen hebben! Bedankt! Weet iemand toevallig ook welke rijtuigen er los (dus niet in stamverband) op zaanstraat staan? even ter ilustratie deze foto: http://www.flickr.com/photos/29433891@N03/5568341886/in/pool-866599@N24 Het voorste rijtuig is in ieder geval de 105 |
04-05-2011 19:40:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het zou valse roem zijn als ik claimen zou dat mijn administratie waterdicht is; ik citeer hier uit het werk van anderen (die dat beroepsmatig doen). De rijtuigen die je bedoelt zijn de 6905 (ofwel de 105) (destijds niet her in dienst gekomen vanwege een defecte omzetter, als ik het wel heb), de 6805 (ofwel 405)(het rijtuig dat de schade heeft aangericht aan de rijtuigen die op de Dgr staan) en de 6675 (de laatste paar jaar het eeuwige en enige overgebleven reserverijtuig). |
05-05-2011 09:37:10 | ||
---|---|---|
110573
|
Dankje, dan weet ik nu waar al het DDM-1 is%02% Die rijtuigen zal wel een enkeltje sloop te wachten staan denk ik zo... Het grappige is dat de 6675 en de 6805 allebei ex IC rijtuigen zijn en dat ze allebei in combinatie met een Bvk in de IC-dienst hebben gereden. Respectievelijk met de nummers 26-851 en 26-805. Helaas niet aan elkaar (de combinaties waren 101+851+804 en 102+850+805) hier zo'n combinatie: http://www.flickr.com/photos/cklx/5478807731/ Laatst bewerkt door 110573 op 05-05-2011 09:50 |
18-05-2011 18:49:03 | ||
---|---|---|
rob46
|
In de overzichten van de Aswpl, Dgr en Wgm mis ik de stam 6904 en tevens de NSM 6908+6618, zijn die soms weer retour NSM ? Iemand dus enig idee waar de 6904 staat afgesteld ? 57 jaar OV-fotografie. |
19-05-2011 00:33:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Is het zeker dat hij niet bij de Zaanstraat staat? Ik heb destijds begrepen dat alle stammen die in dienst geweest zijn in de winter, uiteindelijk daar terecht moesten komen - uiteindelijk met uitzondering van stam 6911, die op de Dijksgracht terecht is gekomen. |
19-05-2011 02:07:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Naar mijn weten is er niets retour naar het NSM nog. |
19-05-2011 06:45:44 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Staat er niet nog een rijtje DDM-1 in Amersfoort (Bkd)? Mvg. Bart |
19-05-2011 08:17:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteZowel de 6904 als 6908 staan niet ingetekend op het overzicht Aswpl, dus wachten we maar op visuele waarneming, iemand in de Zaanstraat ? 57 jaar OV-fotografie. |
19-05-2011 12:26:18 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Staan allebei op de zaanstraat kan ik je verzekeren MCN ASD |
19-05-2011 14:01:00 | ||
---|---|---|
rob46
|
Klasse, dank voor de info. Blijkbaar is de administratie ook niet alles. 57 jaar OV-fotografie. |
26-05-2011 15:52:46 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Ik kan het helaas niet meer vinden maar welke DDM1 stammen stonden 9 maart samen met de 1750 op Bkd? |
31-05-2011 23:31:13 | ||
---|---|---|
treintim
|
Goeie vraag, en eveneens een goede vraag hoe beide DDM-1 stammetjes weer teruggegaan zijn naar Wgm/Dgr (allebei apart? of toevallig gekoppeld %02%). Om nog even dit in beeld te roepen, nog even een linkje met jouw foto ervan: http://www.kevinevers.nl/IMG_5650.JPG . Laatst bewerkt door treintim op 31-05-2011 23:31 |
16-06-2011 16:33:38 | ||
---|---|---|
110573
|
Een tijdje geleden werd het hier ook al gevraagd, maar zijn de 618 en de 108 al terug naar de NSM? ik zie in het schema "materieelsamenstellingen DDM-1" namelijk staan dat ze zich bij nu bij de NSM zouden bevinden. |
16-06-2011 21:18:03 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Volgens Thom op het NMLD forum behoren ze tot de strategische reserve van het NSM: http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?t=2991 |
16-06-2011 21:20:54 | ||
---|---|---|
6414
|
Strategische reserve van het NSM? Hebben ze plannen? |
16-06-2011 21:23:31 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Ik bedoel NSR. |
16-06-2011 21:36:48 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote Wat mij betreft bewaren ze beter een DDAR, veel representatiever. |
16-06-2011 21:48:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Waarom is dat representatiever ? Nu is het eerste type dubbeldekker bewaard die in NL rondreed, en ook nogeens in de originele uitvoering. Een DDAR zul je nooit meer in die uitvoering kunnen bewaren aangezien die nu een grondige verbouwing krijgen... Daarnaast zijn de rijtuigen prima te combineren met de reeds in het bezit zijnde 1656, iets wat met een DDAR weer niet kan. Een 1700 zal nooit bewaard worden omdat dat een doublure op de 1656 is, en die zullen ook niet meer in de technische staat zijn dan de 1656 nu. En een mDDM bewaren is ansich weer niet zo intressant en neemt weer een bak ruimte in waar je U tegen zegt. Het is en blijft altijd een discussie punt, maar persoonlijk vind ik dit een erg mooi besluit. |
16-06-2011 22:25:02 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Een losse mDDM is juist interessant omdat dit een uniek en bijzonder stukje techniek is. Door een mDDM in de verbouwde uitvoering te bewaren, en DDM in de oorspronkelijke uitvoering, bestrijk je een breed scala van DD-mat. Resteert de vraag waar je ooit een VIRM, ICM, SLT enzovoorts moet bewaren Maar we dwalen af... Laatst bewerkt door timtrein op 17-06-2011 18:52 |
16-06-2011 23:04:52 | ||
---|---|---|
dutchtrain
|
Ik vind het wel jammer dat ze niet een stuurstandrijtuig, 1e klas rijtuig en een 2e klas rijtuig bewaren. Het liefst had ik gezien dat ze een complete stam zouden bewaren, want met die 1656 leverd dat natuurlijk wel een prachtige trein op! |
16-06-2011 23:08:13 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
MJa dan zit je met 2 problemen, 1 vrijwilligers die de extra bakken moeten onderhouden en 2 de opstelruimte. Zon DDM1 stam kan je niet zo maar ff in je achtertuin kwijt hoor. Tenzij je natuurlijk een lange tuin met spooraansluiting hebt%08%.. |
16-06-2011 23:31:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gelukkig is het woord "museum" en het woord "behouden" weer gevallen. Altijd goed voor pagina's lang objectieve meningen en irreële wensdromen. Waarbij ik dan altijd maar weer (tevergeefts overigens) probeer te vragen of we ons in dit soort topics een beetje tot de feiten en de werkelijke ontwikkelingen zouden kunnen beperken. Bij dezen dus (traditie moet er zijn, nietwaar?);-) |
17-06-2011 22:01:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Dus het hoe en waarom er iets bewaard wordt aan DDM-1 is niet te bespreken en ook geen ontwikkeling van DDM-1? Ik snap dat we hier weleens in herhaling vallen, maar er zijn genoeg nuttelozere discussie's hier volgens mij... |
17-06-2011 22:14:55 | ||
---|---|---|
110573
|
Kortom: geen nieuws dus? |
17-06-2011 23:48:19 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Om dan toch even in de bewaardiscussie te blijven: DDM-1 is echt een bijzondere ontwikkeling. Het was überhaupt het 1e dubbeldeksmaterieel voor NS, en heeft bovendien model gestaan voor de Dosto's in Zwitserland en daarmee ook Duitsland; het materieel is dus een belangrijke schakel geweest voor moderne dubbeldekkers in west-Europa. DDM2/3 daarentegen was gewoon massaproductie omdat NS snel veel capaciteit nodig had door de invoering van de OV-studentenkaart. Qua achterliggend verhaal is DDM-1 dus veel interessanter. |
18-06-2011 12:34:00 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Conclusie: we zouden graag zien dat al het materieel in het museum terechtkomt. Maar zo gaat het helaas niet. |
22-07-2011 09:10:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!) En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt. |
22-07-2011 09:13:35 | ||
---|---|---|
Jannn2009
|
Dit zijn nog eens ontwikkelingen! Ook al scheelt het maar één cijfer en wat herrie, toch leuk om een 1700 voor DDM-1 te zien!;) Heeft het inzetten van de 1700 loc te maken met de slechte staat van de 1800'en of bijvoorbeeld een leasecontract wat ik ook wel eens hoorde? Laatst bewerkt door Jannn2009 op 22-07-2011 09:15 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |