Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
19-02-2015 19:10:06 | ||
---|---|---|
Damian
|
Als aanvulling weet ik zeker dat machinisten in vroegere tijden, net als nu, langzamer met pneumatisch geremde treinen een station binnen kwamen dan met EP geremde treinen. Een pneumatische remming moet je als machinist "afmaken". Een eenmaal ingezette remming onderbreek je niet snel door de remmen te lossen. Als je de remmen aan het losse bent onderbreek je dit niet door weer een remming in te zetten, anders ben je aan het "melken" met de remkraan en dat kan vaste remmen veroorzaken of zelfs uitputting van je remsysteem. Een remming pneumatisch inzetten of lossen kost meer tijd ten opzichten van een EP rem waardoor het verstandiger is om wat rustiger een station binnen te rijden. Bovendien kan je met een EP rem wel "melken". Ik denk zelfs dat de oude garde machinisten het zelfs nog wat rustiger aan deden. Zij hebben tenslotte nog gereden met bonte treinen met wagens met 2 drukken triple kleppen. "Melken" was dan een garantie voor ellende. Ik kom met elke trein met 40 km/h binnen, ook met SLT. Om on-topic te blijven....met DDM kan je best als stoptrein rijden, je zult alleen de vertrektijden iets moeten aanpassen. Het meest ideale is de al eerder besproken 14500 serie. Ik ben van mening dat de DDM het ook prima zou doen in de 3600 serie. |
19-02-2015 19:46:25 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
We zijn inmiddels enorm afgedwaald, maar het is nu eenmaal een bere-interessant onderwerp, dus ga ik er nog even op door: Wat betreft het afmaken van de remming gaat dat zeker op voor wagens met een twee-drukken-systeem. Met een drie-drukken-systeem valt beperkt te melken; zolang je het maar niet overdrijft, kun je nog wat corrigeren. Met het bovenstaande verhaal maak je me toch nieuwsgierig: A. Zijn er zo weinig machinisten die kunnen remmen zonder te melken? Het is toch gewoon een kwestie van opremmen? Met een niet al te stevige remming de snelheid eruit, en dan 150-100 meter van tevoren nog iets opremmen om 'm op de juiste plek tot stilstand te krijgen? B. Wat betreft 40km/h binnenrijden: ik neem aan dat je 40 aan kopje perron bedoelt? Waarom maakt het uit waar het perron begint, het gaat er toch om waar je stil moet komen te staan? Met 12 bakken in Ht heb je sowieso 300m voordat de laatste bak überhaupt aan het perron staat, terwijl je met één Plannetje V te O vanuit Ht al zo'n 60m na de kop van het perron bij het juiste bakbord bent. |
19-02-2015 19:52:15 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Over remmen vindt al discussie plaats in https://www.somda.nl/forum/10358/Remmen+en+optrekken/. Hier graag weer verder met de ontwikkelingen rond DDM1. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-02-2015 10:40:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Weer een snippertje info: DDM-1 wordt voorzien van gele folie, zonder blauwe banen. Op of rond 25 februari gaat de stam van de Dijksgracht (de 6907 ?) naar de Zaanstraat voor schouw en inspectie. |
20-02-2015 11:11:13 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik neem aan dat de afbeeldingen van het WNF niet terug zullen keren? Laatst bewerkt door aarclay op 20-02-2015 11:11 Choo choo..... |
20-02-2015 11:42:48 | ||
---|---|---|
KmNS1
|
In Dgr staat inderdaad o.a. DDM-1 koprijtuig 6907 (Asdm kant) met 6612 en andere. |
20-02-2015 11:56:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik denk niet dat dat de hoogste prioriteit heeft nee, het was destijds al als een logo beschadigde het niet meer terug zou keren. |
20-02-2015 23:00:27 | ||
---|---|---|
sfj
|
Enkele berichten verwijderd. Bekvechten doe je maar in priveberichten, op de man spelen houden we hier niet van. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-02-2015 18:49:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag zoals gepland de stam 6907 van de Dgr naar de Zaanstraat voor opname door de technici van Nedtrajn Haarlem. Tevens wordt de reizigerstelapparatuur die er voor de proef in zat, meteen uitgebouwd. |
25-02-2015 19:44:37 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Is de stam gelijk binnen gezet? Heb 's middags daar geen DDM gezien. |
25-02-2015 19:50:43 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Als je de stam niet hebt gezien, lijkt het mij dat hij binnen is gezet.@broek35 zei ook dat de apparatuur eruit moest worden gehaald. |
26-02-2015 18:22:02 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Hallo, weet iemand welke stam en of dubbeldeksrijtuigen van de Franse spoorwegen type VB2N, er op proef reden anno 1980? |
01-03-2015 13:35:18 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteZes rijtuigen staan in de loods, ABv 6612 staat op buitenterrein. 57 jaar OV-fotografie. |
01-03-2015 14:01:36 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Dan moet de ABv naast de loods staan. Ben er net voorbij en heb niks gezien. |
04-03-2015 21:57:30 | ||
---|---|---|
martijnham
|
Quote Op de Rails 1985-4 weet te melden: "In oktober 1980 was een dubbeldekkertrein van de SNCF in ons land als proef, om de gebruiksmogelijkheden van dit materieel eens nader te kunnen bezien. Tot dit doel werd van elk type dubbeldekrijtuigen één exemplaar naar Nederland gezonden. Er waren hier toen o.a.: stuurstandrijtuig Bx 50 87 22-37 260 2e klasse B 50 87 22-37 227 le/2e klasse AB 50 87 32-37 044 2e klasse/bagage BD 50 87 82-37 016" |
04-03-2015 22:17:06 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Daar zijn toevallig geen foto's van martijn?%08%Quote Die Abv staat gewoon naast de loods en de rest staat binnen Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 04-03-2015 22:17 MCN ASD |
04-03-2015 22:40:06 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Er reed in elk geval één stam van 6 rijtuigen, mijns inziens allemaal hetzelfde type, afgezien van klasse-indeling. Op deze foto de stam van 6 rijtuigen in Amersfoort: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1980-1990/151739 Op deze foto de stam van 6 rijtuigen bij Weesp (met de botsneusloze 1150): https://www.flickr.com/photos/69430322@N04/10073548716 Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 04-03-2015 22:43 |
04-03-2015 22:53:18 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Ja, er staat een drietal foto's bij het artikel. Die gelukkig met het nevenstaande fotonummer vlot in de NVBS-beeldbank op te zoeken zijn OdR-archief en beeldbank binnen enkele weken online! Maar voor nu hierbij het artikel én twee van de drie foto's: http://imgur.com/SvKAQ6g Laatst bewerkt door mren op 04-03-2015 23:06, reden: artikel+foto's toegevoegd |
05-03-2015 00:55:42 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ahaa mooie plaatjes danku danku ! MCN ASD |
05-03-2015 01:25:54 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Op de Rails 1985-1 meldt deze ook al (in een langer verhaal over het nieuwe DDM-1, dat volgens dit artikel helemaal niet de eerste dubbeldekker was in Nederland): "Om na te gaan, of dubbeldekkers in dit geval uitkomst zouden kunnen bieden, werden in oktober 1980 enige proefritten gemaakt met een trein van 5 (later 6) dubbeldekkers van de SNCF op de Gooilijn. Er werd per dag echter slechts één slag Amersfoort - Amsterdam - Amersfoort gemaakt tussen 8 en 30 oktober. Deze proefritten leidden tot de conclusie dat het SNCF-type niet bruikbaar was voor de Nederlandse verhoudingen." |
05-03-2015 18:29:20 | ||
---|---|---|
Railmouse
|
Tijdens mijn rit naar Amr vandaag viel me op dat de DDM1 stam op Asdwpl weer naar buiten is verplaatst in de richting van de losse Abv. |
05-03-2015 21:29:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal ongetwijfeld wel vaker gebeuren in een werkplaats als er iets anders naar binnen moet |
05-03-2015 21:34:58 | ||
---|---|---|
sfj
|
Heel erg leuk inderdaad (en dat zal ik als dubbeldekkerfan zeker niet ontkennen), maar hier svp concrete ontwikkelingen ! Semi- hebben we al heel topic over, mail me desnoods ! Voor spots zoals die van jou hebben we de dagelijkse spots-topics, vergeet ik dat nog te melden ... Laatst bewerkt door sfj op 05-03-2015 21:38 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
05-03-2015 22:30:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
De schouw in de Zaanstraat is voltooid en men realiseert zich dat het hier gaat om de al vantevoren uitgezochte betere rijtuigen. De rijtuigen in Nijmegen gaan ook goed bekeken worden, om de beste 44 eruit te zoeken. |
20-03-2015 11:41:39 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteAfgelopen week zijn de rijtuigen in Nm bekeken en denkelijk geselecteerd. 57 jaar OV-fotografie. |
21-03-2015 11:47:12 | ||
---|---|---|
sfj
|
Ik heb een hele sloot berichten over zaken als Bvk's ombouwen voor TRAXX aansturen verplaatst naar het andere topic over DDM1 waar deze berichten veel beter passen. https://www.somda.nl/forum/16101/Wat+zou+er+nog+gaan+gebeuren+met+DDM1%3F/ Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
25-04-2015 15:51:06 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Officieel is nu dat er per 1 September 2016 10 stammen van 4 rijtuigen moeten gaan rijden. Een 11de zal reserve zijn. Als trek/duw loc: 1700 en hier gaat het om 12 Locs. Wat een beetje onduidelijk is, is in hoeverre ze aangepast worden aan DDAR is mij nog niet geheel en al duidelijk. Mr. Zaanstraat |
25-04-2015 19:04:37 | ||
---|---|---|
trein00
|
September 2016? Tegen die tijd moeten de NS flirts toch hun intrede doen? Komt het niet een beetje laat? Laatst bewerkt door trein00 op 25-04-2015 19:05 |
25-04-2015 19:59:45 | ||
---|---|---|
traxx2014
|
En 4 rijtuigen, niet een beetje kort? DDM1 was toch altijd 6 rijtuigen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
25-04-2015 20:12:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Er is niet genoeg DDM bruikbaar om zesdelige stammen te maken, en zo hard is dat zou ook weer niet nodig |
25-04-2015 20:59:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Natuurlijk is dat wel voor handen, want zo hebben die dingen altijd gereden... %03% Alleen kun je heel dom systeemautistisch denken en stammen van 6 formeren 'omdat dat altijd zo was' of kijken wat het vervoerstekort is en de stammen daarop afstemmen... |
25-04-2015 21:26:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Jawel, en je kunt ook opportunistisch zonder verder te kijken vierwagenstammen formeren. Ik bedoel maar. Zeswagenstammen zijn erg onpraktisch als ze de hele dag moeten dienstdoen, omdat ze nodig zijn voor stoptrein, pardon sprinterdiensten. Daar zijn zessen vrijwel overal te traag voor (die discussie hebben we zeer uitgebreid gehad) en er moeten twee hc's op, dus zijn ze niet praktisch. Vieren zijn in DDM-1 uitvoering ook niet erg praktisch, maar ja. Zoals hier al eens betoogd, zou het erg goed zijn om drie zessen te formeren en daar de 14500 mee te rijden, dan heb je een zinvolle en eenvoudige bestemming en overdag geen last van ze. Dat vindt NSR Logistiek ook, maar het lijkt er sterk op dat de communicatiekanalen tussen NSR Logistiek en NSR Materieel nogal verstopt zitten, wat dat betreft. |
25-04-2015 22:02:17 | ||
---|---|---|
110573
|
Ja, dat blijkt. Zoals eveneens eerder gezegd gaan ze er snel genoeg achterkomen dat het op de baan brengen van elf stuurstanden ook redelijk optimistisch is... |
06-06-2015 21:48:16 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag bracht VR 203-3 de ABv 6617 van Aswpl via Hrp naar het Rb Hlm. Het rijtuig zal dienen als proto voor de nieuwe kleurstelling waarin het DDM1 - mat. eind volgend jaar in dienst zal komen. 57 jaar OV-fotografie. |
06-06-2015 22:13:38 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Er moet nog veel gebeuren. Te zien aan de 6612 te Zaanstraat. https://flic.kr/p/ucxP4y |
07-06-2015 07:44:48 | ||
---|---|---|
rob46
|
Het is niet gezegd dat juiste deze bak tot de 44 geselecteerde rtgn behoort. Laatst bewerkt door rob46 op 07-06-2015 07:47 57 jaar OV-fotografie. |
07-06-2015 09:17:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat behoort hij inderdaad niet, zover mij bekend. De 6617 die naar Haarlem is, trouwens ook niet. |
18-06-2015 12:10:41 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag rangeert VR op Nm de bakken in de geplande samenstelling voor de in dienst te stellen 10 DDM-stammen (Bvk+Bv+ABv+Bv). Edit: ik bedoel 10 in Nm en 1 in Aswpl. Laatst bewerkt door rob46 op 18-06-2015 15:05 57 jaar OV-fotografie. |
18-06-2015 14:45:27 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Welk soort rijtuigen zijn eigenlijk de reserves? In het bericht van Rob staat dat er 44 rijtuigen worden gereviseerd, maar 4*10=40. En 44-40=4. Komt er nog een stam in dienst, en zijn het er toch elf, of zijn dit willekeurige rijtuigen? |
18-06-2015 14:51:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er staat nog een (gedeelte van) een stam op de Zaanstraat, waarvan in ieder geval de Bvk gebruikt zal worden. Er staan nog altijd 44 rijtuigen (11 stammen) in de planning. |
18-06-2015 15:21:33 | ||
---|---|---|
meestertje
|
Quote klopt, stond om 13.25u in Nm op één van de A-sporen met een sleep klaar, loc richting Ah-zijde. De andere rijtuigen waren zo op het eerste gezicht ook wat door elkaar gehutseld. Om 14.30u was de sleep weg. meestertje |
25-06-2015 14:29:37 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen sleepte VR de eerste drie stammen van Nm naar Aswplz.In deze samenstelling worden de stammen tzt in dienst verwacht. 6901+6811+6616+6821 6902+6808+6673+6813 6903+6827+6628+*6822 *6822 bevindt zich reeds in Aswplz. 57 jaar OV-fotografie. |
25-06-2015 16:15:09 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
Zal Bvk 6908 (Olifant) + Abv 6618 van het Spoorwegmuseum ook weer ingezet worden? Of worden deze apart gezet? |
25-06-2015 17:18:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 6908 gaat weer in dienst, de 6618 niet. De enige Bvk die niet terugkeert, is (je raadt het al) de 6915 Panda. |
25-06-2015 17:40:44 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ik raadde het niet Waarom dan? |
25-06-2015 17:46:45 | ||
---|---|---|
iraj-smile
|
@broek53 zal de 6618 dan apart worden gezet? Blerick? |
25-06-2015 17:51:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 6915 is een nogal afwijkend rijtuig, herbouwd na een heel zware brand met veel onderdelen en ik interieur van DDAR. Van het museumgebeuren weet ik niets af. |
25-06-2015 23:54:44 | ||
---|---|---|
mich
|
Blerick past die niet naar binnen geloof ik |
26-06-2015 00:02:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Oh jawel hoor |
26-06-2015 00:09:21 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat de 6915 niet terugkeerd is in zoverre opvallend, dat de schade/plukrijtuigen 6903 en 6905 dat wel doen. Dat geeft eens de meer aan hoe grondig men kennelijk te werk gaat. |
26-06-2015 00:56:15 | ||
---|---|---|
2296
|
De 6905 zal wel een hele uitdaging worden . |
26-06-2015 13:55:09 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat zat ik dus precies te denken. Dat ding is al verschrikkelijk lang plukrijuig. |
26-06-2015 18:51:19 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Wellicht plukken ze van 6915 om die 2 weer in orde te maken, aangezien ze die niet in willen zetten. |
26-06-2015 19:02:40 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Terug naar de feiten maar weer, voor fantasieen bestaat al een ddm1 topic in ditjes en datjes: https://www.somda.nl/forum/16101/Wat+zou+er+nog+gaan+gebeuren+met+DDM1%3F/ Met vriendelijke groet, Het moderator team |
23-07-2015 10:42:13 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Afgelopen week ben ik langs de opgestelde DDM-1 gereden. Ik heb het volgende kunnen zien. De 104+105+111 staan tegen elkaar aan. De x+613+438 415+621+412 staan tegen elkaar aan. Aangezien deze al als Bv+ABv+Bv staan vermoed ik dat deze in dienst zullen komen. De 113+431+674+432 staan ook aan elkaar. Als het iets zegt dan zou dit een stam kunnen zijn. De 405+403 staan achteraan aan nog meer rijtuigen. De 428 staat ervoor. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
24-07-2015 09:41:15 | ||
---|---|---|
rob46
|
6913+6831+6674+6832 is inderdaad een stam; 7213. 57 jaar OV-fotografie. |
24-07-2015 21:11:00 | ||
---|---|---|
robert001
|
In RM 326 staat vermeld dat de stammen genummerd worden in de serie 7401-7408 en 7411-7413. |
24-07-2015 21:16:50 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dat klopt maar sinds kort gewijzigd in 7200. 57 jaar OV-fotografie. |
24-07-2015 21:59:25 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Kwam NedTrain er ook achter dat alle gegevens over de vorige stammen serie 7400 nog in de systemen staan? |
24-07-2015 23:08:52 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Tja, op pagina 11 staat ook iets over aftelkastjes op Hvs en Hvsp die in gebruik genomen zijn ten gunste van een sneller vertrek terwijl die aftelkastjes al maanden in plastic ingepakt zijn... Groetjes, Emiel |
25-07-2015 00:45:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
RM deelt mee wat er op een lijstje met stamsamenstellingen DDM-1 van NedTrain stond. [En meldt het uitgebreide persbericht over de Geslaagde Proef in Hilversum.] Laatst bewerkt door broek53 op 25-07-2015 00:45 |
01-09-2015 23:59:43 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Weer een berg onzin verwijderd (en de reacties erop). Hier gaat het over ontwikkelingen. Een heel forum ditjes&datjes beschikbaar voor de fantasieëen. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
14-10-2015 23:32:19 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Een Mcn van VR meld op Facebook dat een onbekend aantal DDM-1 rijtuigen is bestemd voor België. Was hier al zoiets voorbijgekomen? FR1908 |
14-10-2015 23:36:41 | ||
---|---|---|
Daan!
|
In de zin van dat ze daar dienst gaan doen? |
14-10-2015 23:37:46 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. De komende tijd is DDM-1 in Nederland hard nodig, en de rijtuigen die niet gereviseerd gaan worden verkeren in een slechte staat. Laatst bewerkt door ricohallo op 14-10-2015 23:38 |
14-10-2015 23:48:15 | ||
---|---|---|
sfj
|
We hebben het hier over feiten, en een feit is dat VR203-4 vandaag achttien rijtuigen vanuit Nijmegen naar de Dijksgracht heeft gebracht, in afwachting van revisie. Ik zag de sleep te Apdo, hierbij even de nummertjes zoals ik ze op Apdo vanmorgen vast kon leggen: Bv 441-1 ABv graffiti Bv 424-7 Bv 435-3 ABv 626-7 Bv 425-4 Bvk 106-0 Arend neus achter Bv graffiti ABv 671-6 Bv 414-8 Bvk 112-8 Cheetah neus achter Bv graffiti ABv 631-7 Bv 418-9 Bvk 108-6 Olifant neus voor Bv 407-2 ABv 622-6 Bv 416-3 Gaarne op de feitelijke voet verder, tot dit gerucht verder bevestigd wordt. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
15-10-2015 00:06:21 | ||
---|---|---|
HTM77
|
Quote Inderdaad drie Bvk rijtuigen (de drie meest geplukte Bvk) zullen worden overgebracht naar Alstom Antwerpen om daar technische te worden gecomplementeerd. Dit zal plaats vinden onder de supervisie van Alstom Ridderkerk (ex. Holec). |
15-10-2015 06:37:41 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Zijn de rijtuigen al voorgesorteerd in de groep rijtuigen of is het gewoon toevallig dat er een patroon op 2x Bvk na, inzit. |
15-10-2015 07:53:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Maanden geleden heeft VR de meeste stammen al in elkaar gezet in de geplande samenstelling. Flink stuk naar boven scrollen. |
15-10-2015 09:43:41 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteDe graffiti rijtuigen even van nummers voorzien. 57 jaar OV-fotografie. |
15-10-2015 12:03:20 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Als ik dit zo lees zijn de rijtuigen niet bestemd voor België, maar wordt een deel van het revisiewerk (tbv NS) in België uitgevoerd. Klopt dat? |
15-10-2015 12:09:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Klopt volkomen. |
15-10-2015 13:13:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Gezien het solitaire rijtuigen zijn, vroeg ik me af welke componenten worden gereviseerd. Moet ik dan denken aan de statische omzetter, en pneumatisch rem-werk? Choo choo..... |
15-10-2015 13:33:16 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Vloeren.. Draaistellen.. Overigens zijn het niet geheel solitaire rijtuigen omdat de tussenrijtuigen niet zonder de BVK kunnen. |
15-10-2015 14:45:54 | ||
---|---|---|
Jack5812
|
Dan moet er een aanpassing zijn gedaan, omdat losse DDM-1 rijtuigen in het verleden ook dienst hebben gedaan in getrokken treinen naar Limburg. |
15-10-2015 14:49:39 | ||
---|---|---|
110573
|
Als de rijtuigen in Nijmegen daadwerkelijk allemaal in goede volgorde staan, zullen de Bvk's 104, 105 en 111 dus naar België vertrekken. Deze staan alledrie al een paar maanden afgezonderd. Vreemd is dan wel zijn dat de 103 (brandschade) en 115 (voor onderdelen) daar niet tussen zitten. |
15-10-2015 14:49:59 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Daar zijn destijds dan ook diverse aanpassingen voor gedaan. Laatst bewerkt door sfj op 15-10-2015 14:50 Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
15-10-2015 14:52:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteIk denk niet dat Alstom iets aan de bak en de draaistellen gaat doen. Het gaat echt om geplunderde statische omzetters en wellicht ATB-kasten en zo - kortom: het elektrische werk van ex-Holec. |
15-10-2015 14:59:21 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En de DDM's die voor de telproef werden gebruikt. Zijn het die? Ik weet niet tot hoeverre de proef destijds voor aanpassingen aan die rijtuigen zorgen. Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2015 14:59 Choo choo..... |
15-10-2015 15:10:43 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote 6915/115 staat een stukje naar boven vermeld alszijnde niet terug in dienst komend, dus dat kan kloppen. Dan is de vraag nog wat met 6903/103 gaat gebeuren. Is de brandschade hieraan destijds hersteld of moet dat nog gebeuren? |
15-10-2015 15:31:45 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 6903 is met haar stam vorige maand al in de loods Asdwpl als eerste in behandeling genomen. De stam van de 6911 is nu op de Dgr, de Bvk is in Nm achtergebleven. De stam van de 6907 is gister ook op de Dgr gearriveerd, de Bvk staat op Aswplz. Laatst bewerkt door rob46 op 15-10-2015 17:08 57 jaar OV-fotografie. |
15-10-2015 23:14:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Quote Klopt, die hadden een eigen omzetter (voorbeeld: laatste raam in de benedenverdieping is vervangen door een luchtrooster https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/DDM-rijtuig.jpg ) of dieselaggregaat aan boord (idem dito maar dan met dikke roetvlek er om heen http://f.jwwb.nl/public/4/9/0/ns1700/1378728-508487129247611-1056143270-n.large.jpg ). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-10-2015 12:45:46 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En ook de bekabeling was aangepast om te comminuceren met een 1700-BDs MCN ASD |
16-10-2015 13:25:57 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Niet zo zeer om met lok/ Bs te communiceren ( had je die toen al?) maar een wijziging van de deursluiting/ vergrendeling zodat deze net als de overige rijtuigen werkte. |
16-10-2015 14:07:47 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ze hebben geen dienst gedaan met BDs maar met een 2e 1700 (sandwichbedrijf in de 3600) Laatst bewerkt door daniel81 op 16-10-2015 14:08 |
16-10-2015 14:20:31 | ||
---|---|---|
reisthijs
|
Ze hebben ook dienst gedaan met een BDs, zie het eerste voorbeeld van dlm4yjp. |
16-10-2015 14:32:02 | ||
---|---|---|
MasterE
|
En ook niet in Sandwich maar trek-trek. Mcn Asd |
16-10-2015 14:40:26 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Ze hebben dienst gedaan met BDs, met trek-trek, sandwich en met meerdere aan elkaar. 12 November kan je foto' s in rotterdam komen bekijken. |
16-10-2015 15:01:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Sandwich lijkt me toch niet. Mcn Asd |
16-10-2015 16:48:34 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is korte tijd zoiets geweest als een trek-trek-combinatie waarbij de achterop lopende loc de stroomafnemers op had om met name de cabine te verwarmen voor de terugrit. Dat is al snel afgeschaft omdat de machinist geen controle had over de achterop lopende loc en dus niet de stra's kon neerlaten in geval van nood, noch er iets aan doen als die stra's uit zichzelf zouden beginnen te zakken. Maar daar had DDM-1 verder niet mee te maken; dat ging over ICR-stamen in de 3600. Laatst bewerkt door broek53 op 16-10-2015 16:49 |
16-10-2015 16:50:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Die ICR stammen reden wel degelijk in sandwich bedrijf. maar ik denk dat deze discussie beter elders gevoerd kan worden, namelijk in https://www.somda.nl/forum/15535/Materieelsoorten+die+multi-tractie+kunnen+rijden/ |
16-10-2015 17:02:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, maar dat was later, nadat er onder een aantal rijtuigen stuurstroomkabels waren aangebracht. |
16-10-2015 21:14:58 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
En dat was zo rond 2000/2001/2002, en had vrijwel niks met DDM te maken. Dus daar hier maar weer naar terugkeren. Als je het fijne er evengoed van wil weten bevelen we je de jaargangen Op de Rails uit die jaren van harte aan, daarin is er veel over gezegd. Laatst bewerkt door moderator op 16-10-2015 21:15 Met vriendelijke groet, Het moderator team |
16-10-2015 21:30:31 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
In die 3600-stammen zat wel degelijk een DDM-1 in die periode. Ik zal nog eens in de ODR duiken. In mijn herinnering was er een korte periode sandwichbedrijf. Ben er speciaal toen voor naar Tb gereisd en heb zelfs de stam op de foto gezet waar er 2 DDM-1 wagens in de stam zaten. %08% Terug naar het nu. Kan ik concluderen dat de volgende stammen gevormd worden: 7x06 106+425+626+435 7x08 108+407+622+416 7x12 112+414+671+428 Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
17-10-2015 00:32:48 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Er waren toch ook bakken met beneden een heuse fietsenstalling? Of was dat van DDAR? |
17-10-2015 00:36:30 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Vertel, wat zou dit dan zijn : https://www.flickr.com/photos/denniskoster/21371967310/in/photolist-yyyVi1-yJwXd2-yB7xBL-yEbdKg-ymVbsa-ymVb1i-xGpxxu-yDqW2B-xGxQbc-ymQk7J-yDqUQZ-yBNwTF-xAwrg2-yvj1jg-ysDQK5-xqvMP9-y5VZ15-ymA8m1-ynpyy4-y5Qw5T-ynxqst-y5VgXL-ykdPC7-y5Vg27-xqDVw6-yofog8-xqvWxm-y5WhiS-y62DaH-ymBzCs-y5VdrN-y62Cfg-y62Bu8-y62Bn4-yofkgF-ykdJKm-y5Vbqo-ykdHod-ynxiWT-y5VaaC-yofi1P-ynxhK4-yofgve-xqDMPH-xqDLyr-ymBrm7-xqDJFZ-y5W6kQ-xqvKAb-ynxca6 MCN ASD |
17-10-2015 06:21:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat was idd DDM-1, die daar speciaal voor verbouwd werden. |
17-10-2015 12:07:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Vanaf de zomer van 2005 werden de rijtuigen zelfs achter de BDs geplaatst. https://flic.kr/p/p22hcb |
17-10-2015 12:21:03 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Zoals al eerder vermeld en verder voor de correctheid: de BDs werd achter de DDM-1 geplaatst en niet andersom (voorheen was de DDM-1 het eindrijtuig). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
19-10-2015 10:51:29 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote Dit was wel de planning maar er is met Bvk's geschoven dus afwachten maar. De stammen, serie 7200, worden overigens onder de nummering 69xx+68xx+66xx+68xx+1700-loc samengesteld. 57 jaar OV-fotografie. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |