Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
10-12-2019 17:07:08 | ||
---|---|---|
279
|
ik heb van een nfl begrepen dat stam 7208 door de 7202 is vervangen wegens herstel van een mankement aan de 7208. nog geen terzijde stelling. |
10-12-2019 18:11:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Nouja, ik kan mij voorstellen dat ze voor die dagen geen herstellingen meer gaan uitvoeren aan die dingen dus dat is nog even afwachten. |
10-12-2019 18:39:03 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Nouu dan moet ik je toch even corrigeren Thom want de 7208 staat nu toch echt voor herstel deels binnen in het technisch centrum van de Wgm %08% MCN ASD |
10-12-2019 19:16:37 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Bovendien zou de stam met het stuurstand van het NSM de afscheidsrit rijden aanstaande 15-12, en laat die zich nu net bevinden in stam 7208 %08% |
10-12-2019 19:31:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Ik hield de optie al open, maar dat valt niet tegen |
10-12-2019 19:56:00 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Volgens treinposities in ieder geval niet ingezet vanmiddag. |
10-12-2019 20:19:11 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Dat gaat een beetje lastig als ie voor herstel op de Wgm staat he MCN ASD |
10-12-2019 21:03:53 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja behoorlijk. Ik reageerde ook toen ik pagina 22 nog niet had gelezen...#goedemorgen |
11-12-2019 18:03:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Morgen begint het terzijdestellen van DDM-1 pas echt, als het volgens de opgestelde planning gaat. De stammen van 4525 en 4527 gaan niet naar Hlm, maar door naar de Dgr. Veel warmer kun je materieel niet buiten dienst stellen, denk ik % %03% Laatst bewerkt door broek53 op 11-12-2019 18:04 |
11-12-2019 22:22:07 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Dat zouden dan de 7201 en 7205 moeten zijn. Mcn Asd |
13-12-2019 18:26:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat waren ze dan ook. De tussenrijtuigen zijn dezelfde dag (12/12) gescheiden van de Bvk's en 1700-en, net als die van de al op de Dijk geparkeerde 7206. De 7211 is op 13/12 vroeg in de morgen na 4525 naar de Dgr gegaan. |
13-12-2019 18:32:53 | ||
---|---|---|
Leo
|
Quote ook de 7202 kwam op volle snelheid door Ass vanuit Hlm om 07.09 uur vanmorgen, enkeltje Dgr. Laatst bewerkt door Leo op 13-12-2019 18:41 |
13-12-2019 18:39:25 | ||
---|---|---|
rob46
|
7213+1751 tr.4556 is in Asd opgeheven ivm defecte meldlamp loc.Stam retour Wgm. 57 jaar OV-fotografie. |
13-12-2019 18:52:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vanavond dus ook geen tr 2991 met DDM-1, nemen we maar aan. |
13-12-2019 20:00:20 | ||
---|---|---|
rob46
|
Klopt Michiel, wordt SNG4. Nooit meer thuis uitzicht op DDM... 57 jaar OV-fotografie. |
13-12-2019 23:20:38 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Zijn de DDM-1 stammen vanavond weer terug naar Hlm gegaan. Of direct naar Dgr? |
13-12-2019 23:42:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
Van de twee in de 3400 zou de 7203 naar de Dijksgracht moeten zijn gegaan en de 7204 naar Hlm, maar of dat ook zo gebeurd is, weet ik niet. |
14-12-2019 00:01:35 | ||
---|---|---|
AJT
|
7204 gaat naar Haarlem, zo sprak de machinist die de 7204 na de laatste rit als LM mocht rijden. |
14-12-2019 01:33:02 | ||
---|---|---|
Jojo
|
Volgens de treinposities website, is dat inderdaad het geval. 7203 staat op de dijksgracht https://treinposities.nl/voertuig/ns_DDM1_7203 7204 staat inderdaad bij Haarlem.https://treinposities.nl/voertuig/ns_DDM1_7204 Die eer kwam toe aan de machinist die de laatste rit, de 3456 naar Alkmaar had gereden. Wel leuk dat hij nog even toeterde en zwaaide bij het wegrijden uit Alkmaar |
07-01-2020 13:55:27 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Afgaand op een melding op Facebook van de vervoerder is de sloop van DDM1 hervat (en wellicht later of tussendoor ook het niet-gereviseerde DDM2/3). https://www.facebook.com/Klomp-Transport-Zwolle-614850751877913/?__tn__=kC-R&eid=ARCHI5DjqfTJKCcMyVAw_YBxh5Np0mb_Y3XG-Wuv7YZJO-NXvnkfsu0oUzMBLnbhgKV5AatgrLSXhsUL&hc_ref=ARQe6MzLxghlsSCJJttr48xhbRrdUIWrdFY0gS5SCOXFTql5NoTv3gwZY82WBpRZCWY&fref=nf Laatst bewerkt door vrijgezel op 07-01-2020 19:33, reden: Vervallen woordje alsnog toegevoegd |
07-01-2020 14:02:50 | ||
---|---|---|
nohab
|
Begonnen? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
07-01-2020 14:36:13 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quotebetreft de oude sloopbatch DDM + DDAR uit 2018, die toen werd gestopt.Mogelijk wordt 7207+7343/4 ook meegenomen. Laatst bewerkt door rob46 op 07-01-2020 14:38 57 jaar OV-fotografie. |
07-01-2020 16:01:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zo te zien heeft deze transporteur het probleem opgelost dat DDM op zijn kant moest worden vervoerd. Dat scheelt een slok op de financiele borrel. |
07-01-2020 16:49:50 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Op die foto is ook DDZ te zien, gaat daarvan nu ook al wat naar de sloop? |
07-01-2020 17:02:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, want Hrp is gewoon opslag en niet alles wat daar staat is per definitie voor sloop bedoeld. |
07-01-2020 17:06:29 | ||
---|---|---|
brun
|
Ben er al een paar keer voorbij gereden: op de Dijksgracht stond een week of twee geleden een stam van (als ik het goed telde) 21 gekoppelde DDM1-rijtuigen. |
07-01-2020 17:08:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik gok eigenlijk DDAR en DDM1 door elkaar heen, of bedoelde je dat ze ze nog uitgesorteerd weggezet hebben ook? |
07-01-2020 18:24:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het is inderdaad een mix van DDM-1 en DD-AR door elkaar heen. Althans, dat zag ik half december..... Choo choo..... |
07-01-2020 19:08:02 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Niet duidelijk waarom 7207+7343/4 nu eventueel juist wel en de rest DDM1/DDAR wat in december aan de kant is gegaan, niet. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2020 19:33:08 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Sorry, deel van de tekst weg gevallen, ook "versterkt" door de 'autocorrectie'. Zal mijn eerdere bericht bewerken. Bedankt voor de melding %02% |
08-01-2020 10:24:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Die stam DDM1 is destijds een defecte lok aan de kant gegaan en gebruikt als remwagens voor de transporten van de oude soort genoten DDAR en DDM1 die in Eindhoven geplukt werden. Daarbij is wat verkeerd gegaan en één van de bakken van de stam defect geraakt en op de Houtrakpolder bij de rest gestald omdat die toch niet meer hersteld werd. |
08-01-2020 11:53:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
De beide genoemde DDAR-stammen zijn ook al lang geleden buiten dienst gesteld omdat de bijbehorende 1700-en defect waren en niet hersteld werden. Zij zijn vorig jaar ook werkelijk afgevoerd en in Eindhoven geplukt. Slooprijp dus, en gevoegd bij de slooptoestand uit 2018. |
08-01-2020 14:54:56 | ||
---|---|---|
rob46
|
Bovendien staan alle drie stammen op straat bij de TMA-terminal en zijn de draaistellen afgevoerd. Ze zijn niet in het verkooppakket opgenomen. 57 jaar OV-fotografie. |
14-01-2020 13:37:53 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Vandaag een chauffeur gesproken van de transporten: het transport moet 6 weken van te voren worden aangemeld. Er worden 2 rijtuigen met 2 diepladers (met per dieplader 2 begeleiders) direct achter elkaar (met dus 2 begeleiders daar tussen) gereden. Het transport mag pas gaan rijden als bij de overweg Australiëhavenweg de spanning van de bovenleiding is gehaald! Bij die overweg is iemand van ProRail/NS (vandaag stond er op die auto [SUV] het NS logo) aanwezig tijdens de passage. Vandaag kon er pas rond 1045 uur worden vertrokken vanaf Hrp omdat er over die bewuste overweg nog eerst een kolentrein moest passeren. |
14-01-2020 13:42:54 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Afgelopen dag werden 4 DDM rijtuigen overgebracht van Hrp naar het terrein van HKS: 50 84 26-37 423-9 en 50 84 26-37 675-4 (ex 50 84 26-37 602-8). Later zou nog een transport plaatsvinden, vanwege persoonlijke verplichtingen, het 2e transport niet afgewacht. |
21-01-2020 12:48:52 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag kunnen er weer 2 (tussen-)rijtuigen worden weggestreept: 50 84 26-37 402-3 en 50 84 26-37 401-5. Vanwege persoonlijke omstandigheden niet afgewacht welke de volgende 2 zijn die worden overgebracht (kunnen ook (tussen-)rijtuigen DDM2 en/of DDM3 zijn). |
28-01-2020 10:14:30 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag weer afvoer DDM1 en/of DD-AR van de TMA-terminal naar HKS. 57 jaar OV-fotografie. |
28-01-2020 12:13:42 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Vandaag met eigen ogen gezien dat de 50 84 26-37 424-7 {7207} en de 50 84 26-37 625-9 hun laatste rit hebben gemaakt. Volgens de dienstdoende chauffeur tevens de laatste van deze (uitgestelde) sloopronde; wat er nu nog aan voorraad in Hrp staat, moet nog aanbesteed worden. |
28-01-2020 12:51:25 | ||
---|---|---|
rob46
|
Het viel mij al op dat de DDAR 270 7016 en 270 7072 niet waren gemerkt voor afvoer terwijl ze wél onder de oude sloopbatch vielen, daarintegen waren de thans drie afgevoerde rijtuigen uit stam 7207 nog niet in de batch van 2018 opgenomen, die waren namelijk in 2019 actief als remeenheid bij het af te voeren materieel. Laatst bewerkt door rob46 op 28-01-2020 13:33 57 jaar OV-fotografie. |
28-01-2020 16:41:58 | ||
---|---|---|
sik214
|
Is er dan nu per saldo (+3 -2) 1 rijtuig extra gesloopt van deze batch? |
26-02-2020 21:23:35 | ||
---|---|---|
bnv
|
Voer voor statistici: Als het goed is zijn in januari de volgende bakken naar de sloop gegaan: Uit het oude bestand dat er begin 2018 al stond: 26 401, 402, 404, 423, 426, 434, 437, 441 en de 26 675 (voorheen 26 602), 624, 632 en 634. (12 stuks dus) En dan uit de 7207: 26 424 en 625 Graag check: wie kan dit bevestigen? Laatst bewerkt door bnv op 27-02-2020 16:14 |
04-05-2020 17:49:15 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Het contract aangaande de "ontmanteling" dubbeldeksrijtuigen is gesloten en Beelen is de winnaar, aldus https://www.beelen.nl/nieuws/66/beelen-sluit-nieuwe-raamovereenkomst-met-ns-voor-ontmanteling-treinstellen. Hoewel het niet in het bericht staat is het wel aannemelijk dat HKS een onderaannemer is (of in ieder geval daar een deel van het terrein wordt gehuurd om de opdracht te kunnen uitvoeren). |
04-05-2020 18:00:07 | ||
---|---|---|
rob46
|
Naast Beelen zijn nog twee sloopbedrijven betrokken bij de sloop van het materieel. 57 jaar OV-fotografie. |
04-05-2020 22:04:21 | ||
---|---|---|
snowie
|
Dat staat in het bericht van Beelen idd, goed gelezen |
06-05-2020 00:20:14 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het artikel bevestigd alleen de tot standkoming van een raamovereenkomst, dus een overeenkomst over te slopen materieel zonder dat daar nog een concrete inhoud van te slopen materieel voor vast gesteld is. Er staat nog nergens dat DDM1 daadwerkelijk nu al aangeboden is onder dat contract. |
06-05-2020 01:19:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, bij mijn weten zijn van het terzijde staande en afgevoerde materieel alleen maar 15 1700'en voor sloop aangemeld. Anderzijds kan dat elke dag veranderen natuurlijk. |
05-11-2021 15:19:43 | ||
---|---|---|
mren
|
Voor wie nog eens de geschiedenis van het DDM-1-materieel tot zich wil nemen: op maandag 22 november zal Michiel ten Broek een presentatie geven in Den Haag waarin de hele levensloop aan bod zal komen. Van de aanleiding tot keuze voor dubbeldeksmaterieel tot het einde, de reactivatie, het volgende einde, etc. E.e.a. uiteraard vlotjes verteld met volop anekdotes. Voor meer informatie, klik hier. |
06-11-2021 15:41:41 | ||
---|---|---|
Jasper-N
|
Hoe zit het nu eigenlijk met de sloop van DDM-1 materieel? staat er nog? Of is dat allemaal als gesloopt? |
06-11-2021 16:03:21 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Op de museumrijtuigen [een ABv en een Bvk] en een op de valreep "gered" tussenrijtuig Bv (bedoeld voor oefeningen) na, is de rest inmiddels tot schroot verwerkt. Het merendeel bij Vlasman in Vlaardingen. Vanuit Hrp gingen de rijtuigen (samen met de niet-gereviseerde rijtuigen DDM2 en DDM3) per schip naar Vlaardingen. Het schip had een capaciteit van 10 rijtuigen (6 in het ruim en 4 daarbovenop gestapeld) en wellicht mede daardoor niet te achterhalen wanneer welk rijtuig de laatste gang ging. Laatst bewerkt door vrijgezel op 08-11-2021 17:46 |
06-11-2021 16:16:06 | ||
---|---|---|
Spoor-nl
|
Strukton heeft toch ook 2 wagens? |
06-11-2021 16:26:53 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Nee, Strukton heeft 2 stuurstandrijtuigen van de vervolgseries: DDM2 [270 7014] en DDM3 [270 7039] |
06-11-2021 16:38:36 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Quote Voor de wagenloods in Amf staat nog een DDM1 Bvk, meende ik. Wat is daar de bedoeling van? |
06-11-2021 16:41:56 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Dat is die bewuste "geredde" Bv, bedoeld voor oefendoeleinden (denk aan reddings oefeningen hulpdiensten). Laatst bewerkt door vrijgezel op 06-11-2021 16:42 |
06-11-2021 16:57:32 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Quote Ik zie dat je gelijk hebt. Was van mening dat het een Bvk was en geen Bv die voor de wagenloods stond. |
07-11-2021 11:03:53 | ||
---|---|---|
thom
|
De twee DDM2 BVk's die Strukton overgenomen heeft, staan op hun eigen sporen op Amersfoort Goederen, gekoppeld met de bakovergangen aan elkaar. |
11-11-2021 15:28:21 | ||
---|---|---|
rob46
|
Quote Hoezo oefeningen? Bv 6821 is op verzoek van de eigenaar destijds ter elder ure gewisseld met de in de loods gereserveerde Bvk 6906, die een té slechte vloer bleek te hebben en alsnog werd afgevoerd. |
11-11-2021 15:31:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Als ie niet voor oefeningen bedoeld is, waar is ie dan wel voor bedoeld :p? |
11-11-2021 15:42:36 | ||
---|---|---|
rob46
|
Dat zal de eigenaar tzt vast wel communiceren, we wachten af... |
11-11-2021 15:44:53 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Quote Ik zal voor de volledigheid het bericht uit OdR 2021-8 blz. 352 overtypen, aangezien dat mijn bron is: |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |