Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |
02-11-2011 09:06:49 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Is het niet zo dat de IVW alleen adviezen mogen geven? Altans, zo is het in de luchtvaart wel geregeld. Verder is het erg jammer dat je 2 goedgekeurde materieeltypes hebt en op deze manier afgekeurd worden... Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
02-11-2011 09:49:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
IVW als nationale boeman van de spoorsector krijgt overal de schuld van. Dat is vaak een rookgordijn voor interne troebelen en die zijn er 100 5 zeker. Ik geloof dan ook niet dat het direct met IVW te maken heeft: de inspectie inspecteert en schrijft niet voor. |
02-11-2011 15:51:07 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Volgens de wet moet een machinist voldoen aan de wettelijke bepalingen en een van die bepalingen is Materieel bekendheid en IVW ziet daar op toe MCN ASD |
02-11-2011 15:53:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Krek, en nergens staat in de wet of in welke regeling dan ook dat dat alleen kan met herinstructie om de 3 jaar, en al helemaal niet hoe die herinstructie moet plaatsvinden. En daar gaat de loopgravenoorlog binnen NSR kennelijk over. |
02-11-2011 15:57:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ik reageerde trouwens op Harold27 die vroeg wat IVW ermee te maken heeft met de Instructie , Als machinist moet je toch echt volgens de SPOORWEGWET Materieel bekendheid hebben daar staat overgens idd niks in over Herinstructie daar heb ik het ook niet over Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 02-11-2011 15:58 MCN ASD |
02-11-2011 16:50:24 | ||
---|---|---|
110573
|
Heb deze vraag al eerder gesteld, maar doe dat nog maar een keer: hoe staat het met stam 6904? |
02-11-2011 17:53:15 | ||
---|---|---|
thom
|
IVW controleert ook veelal op de interne voorschriften. Als jij voorgeschreven hebt dat Mcn elk jaar herinstructie nodig hebben, dan moet jij je ook aan jou eigen opleidingplan houden... Laatst bewerkt door thom op 02-11-2011 17:55 |
02-11-2011 20:13:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
Whatever. Feit is dat IVW aanroepen als de instantie die uiteindelijk de herindienststelling van DDM-1 tegenhoudt, volledig naast de waarheid zit. Het is NSR die zijn zaakjes niet op orde heeft en het is NSR waarbinnen een richtingenstrijd gaande is ver de (her)instructie. Daar heeft IVW part noch deel aan. |
04-11-2011 12:33:01 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Er schijnt nog herinstructie op het mat gegeven te moeten worden en vanaf 17-11 schijnt men ermee te gaan rijden..... De groeten uit Schagen |
04-11-2011 12:35:59 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Aanstaande maandag is het laatste nieuws. Voor mcn van Asd en Ekz. Gr Joop mcn Lls |
04-11-2011 12:36:46 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dat is goed nieuws, hopelijk snel weer op de baan dan:). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-11-2011 12:38:23 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Quote Hoorde net van een mcn uit Hn dat die volgende week moest, er moeten nog heel wat mcn herinstructie krijgen waaronder 200 man uit Asd, en dat voor 17-11? De groeten uit Schagen |
04-11-2011 12:40:59 | ||
---|---|---|
mren
|
Lijkt me wel te ondervangen door eerst het personeel dat in week 46 en 47 dienst heeft op DDM-1 herinstructie te geven en daarna de rest. |
04-11-2011 12:46:52 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ja, als ze die mensen uit elkaar kunnen houden wel... He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-11-2011 12:49:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals al eens gezegd. Vier man/vrouw, waaronder minstens twee Enkhuizers, is voor de eerste tijd in principe voldoende natuurlijk. |
04-11-2011 15:45:00 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Naar omstandigheden redelijk wel, dank U. De 6904 moet zijn onderhoud nog krijgen. Eerst gaat de 6911 naar Zaanstraat (6913 retour Meer) daarna krijgt de 6913 de VHS controle en gaat daarna retour naar de Zaanstraat en daarna gaat de 6904 naar de Meer voor ODH. Inmiddels staat er een loc voor de 6908 ik dacht de 1777 dus die zal ook 1 dezer dagen naar de Zaanstraat gaan. Mr. Zaanstraat Laatst bewerkt door OBASD op 04-11-2011 15:47 |
04-11-2011 17:04:06 | ||
---|---|---|
110573
|
Mooi dat die instructie eindelijk geplant staat @OBASD bedankt voor het overzicht! |
04-11-2011 18:15:08 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Waarom moet er eigenlijk herinstructie gegeven worden, vraag ik mij af? Wat is er anders aan het mat ten opzichte van een DDAR-loc of de DDM rijtuigen? Ben ik wel benieuwd naar. Is het ombouwen anders geworden dan? De groeten uit Schagen |
04-11-2011 18:52:43 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja, want de 1700'n zijn verbouwd om met DDM-1 om te kunnen gaan. Daar zal dan wel herinstructie voor nodig moeten zijn... |
04-11-2011 19:35:10 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Er is helemaal niks verbouwd, maar alleen het e.e.a aangepast. Enige wat ik zo kan bedenken is een her - instructie over hoe te handelen bij ombouwen van de trein. En daar zal vast geen uren voor nodig zijn. Gr Joop mcn Lls |
04-11-2011 19:37:07 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Nee lijkt me ook niet, er kan toch niet veel aangepast zijn, ja vast wel iets heeeeel technisch maar voor ons toch niet belangrijk? Zal wel ombouwen zijn maar ja: dat is zo gebeurd. O ja, men moet er ook nog een proefrit mee gaan rijden. De groeten uit Schagen |
04-11-2011 20:23:48 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nou ja, ombouwen, verbouwen, het is maar hoe je het noemt... Ze zijn "aangepast", in zoverre dat herinstructie hiervoor nodig is. |
04-11-2011 21:11:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mij is verteld dat het er primair om gaat dat de materieelbekendheid met DDM-1 ueberhaupt verlopen is, omdat de vorige herinstructie meer dan 3 jaar geleden was. |
04-11-2011 21:23:23 | ||
---|---|---|
MDDM
|
De vorige herinstructie was ook niet in Amf via NSO gegaan, maar werd per standplaats geregeld en bijgehouden. Nu het centraal geregeld is, is er duidelijkheid, en iedereen kan en mag straks met alle gangbare matsoorten rijden. Gr Joop mcn Lls |
04-11-2011 23:37:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Komende week zijn er DDM1-instructieritten op Hlm-Zvt ingelegd hoorde ik. |
04-11-2011 23:39:02 | ||
---|---|---|
110573
|
Afgelopen winter heeft stam 6901 met de 1858 toch kortstondig in amf gestaan voor instructie? Of was dat voor de 1800? |
05-11-2011 00:27:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteHoe strikt is dit allemaal eigenlijk? Ik heb mijn zwemdiploma ook 33 jaar geleden gehaald en kan nog steeds zwemmen. Machinisten die jaren met DDM hebben gereden hoeven in dit geval toch alleen te weten wat de kleine wijzigingen inhouden omdat de 1800 plaatsmaakt voor een 1700? Of denk ik veel te simpel.... |
05-11-2011 00:43:54 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Er zijn bepaalde handelingen, zoals noodgereedmaken of aarden, die we als mcn zelden hoeven te doen maar wel vaardigheden zijn die we echt nodig hebben in een (nnod)geval/incident. O.a. daarvoor is herinstructie om de 3 jaar een pré. Rijden en remmen kan een mcn wel maar een 1700+DDM zal zich ook weer iets anders gedragen dan een 1800+DDM en zo zijn er nog wel wat dingen die (her)instructie rechtvaardigen. Treinen en hun techniek wijzigen nog wel eens, zwemmen verandert niets aan. |
05-11-2011 01:11:07 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Leuke vergelijking. Mijn complimenten |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-11-2011 00:18:03 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
QuoteMaar je oefent dan ook regelmatig. Als jij 33 jaar geleden je diploma gehaald hebt en je hebt de rest van je leven niet gezwommen, dan durf ik er 100 euro om te verwedden dat je zinkt als een baksteen na 33 jaar. %08% Machinisten die op DDM-1 gereden hebben kunnen dat nu ook nog gewoon, alleen die kleine aangepaste dingen moeten gewoon even geleerd worden samen met de bovengenoemde punten voor noodgevallen e.d. |
06-11-2011 00:25:30 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Ik zwem minder dan de gemiddelde machinist uit Ekz en Asd op DDM heeft gereden, dat weet ik zeker. |
06-11-2011 10:55:38 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Nahjah, als een MCN z'n kennis na 3 jaar vergeet en zich in Ekz verremt, dan kan hij altijd nog proberen of z'n zwemdiploma van 33 jaar terug nog nut heeft %08% maargoed, goed om te horen dat het enkel een instructie-probleem is! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-11-2011 11:00:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op de Wgm zag ik de stam met de 6908 staan, nog steeds in de ietwat onjuiste samenstelling waarin hij vorige winter in dienst is gekomen namelijk met de eerste ABv direct tegen het stuurrijtuig aan. |
09-11-2011 14:41:02 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Ach, zolang het maar kan rijden toch? |
09-11-2011 14:55:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Niet alles wat ik schrijf is als kritiek bedoeld, integendeel zelfs. Ik constateer alleen maar. |
09-11-2011 19:28:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Herinstructie staat nu gepland voor week 46. Mcn Asd |
09-11-2011 19:32:25 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Zijn ze daar nu niet al mee bezig dan?:p. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-11-2011 19:50:22 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik had er nog niets over gehoord tot vandaag. Dus ik denk het niet. Mcn Asd |
09-11-2011 20:02:00 | ||
---|---|---|
Iceman
|
De 1779+Panda rijdt nu al 3 dagen van Asd naar Zvt ter instructie. Misschien is dat alleen nog maar voor machinisten met standplaats Ekz en Hn? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-11-2011 23:02:15 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Misschien een instructierit om instructiemachinisten te instrueren? |
09-11-2011 23:17:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Sinds maandag worden dagelijks 4 tot 8 machinisten geïnstrueerd. |
10-11-2011 08:36:56 | ||
---|---|---|
ns1700
|
Quotezou kunnen maar het kan ook gewoon standplaats Asd zijn. groeten uit Spoorzone |
10-11-2011 08:53:18 | ||
---|---|---|
279
|
in de wandelgangen wordt vernomen dat vanaf maandag j.l. mcn'en uit Hn & Ekz (her-) instructie krijgen. |
10-11-2011 14:11:29 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Dit is helemaal correct: er moeten 60 man uit Hn en Ekz en 200 man uit Asd op herinstructie en dat is maandag begonnen. De rest van Nederland mag er dus NIET op rijden. Wordt dus leuk als er bijgestuurd moet/gaat worden. En de inzet wordt nu verwacht met ingang van de nieuwe dienstregeling. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 10-11-2011 14:12 De groeten uit Schagen |
10-11-2011 14:13:55 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Dat gaat zeker leuk worden, want wij van Lls hebben ook de 14500 in de diensten zitten %08% Gr Joop mcn Lls |
10-11-2011 14:18:40 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Ja, wat ik ervan weet is bovenstaande, ik weet niet of Lls ook op herinstructie gaat, er gaan 2 stammen in de 14500 rijden, de 3e blijft dus DDAR/MDDm. Verder gaan er 6 bakken op reserve staan, voor als er bijgestuurd moet worden, dus tja... Ik zie het: op dinsdag krijgen jullie 1 rit ermee, de rest van de week ook niet dus het gaat om 1 rit. Laatst bewerkt door MCNAlkmaar op 10-11-2011 14:20 De groeten uit Schagen |
10-11-2011 14:22:32 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote 17 november gaan ze niet halen dus? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
10-11-2011 14:30:33 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteDaar zullen we geen her - instructie voor gaan krijgen vermoed ik zo. Iceman: 17 november kan wel gehaald worden. Is nog 7 dagen en opleidingen gaan ook in het weekend door. (heb ooit Bd's + 1700 op llso gehad op zaterdag) Gr Joop mcn Lls |
10-11-2011 14:59:05 | ||
---|---|---|
MCNAlkmaar
|
Sprak een opleider vanmiddag en bij hem was het niet bekend dat ze op 17-11 al gingen rijden, vandaar. Maar ik zie het ook al gebeuren. Wij worden nog wel eens (als reserve) opgeroepen om naar Ekz te gaan om een slag 14500 op te vangen. Leuk als er dan ineens DDM voor je neus staat. Tja helaas, dat gaat dan niet door. IVW wil niet dat je er zonder herinstructie op gaat rijden. Het mat afzonderlijk heeft half Nederland nog maar ja: IVW heeft het voor het zeggen. De groeten uit Schagen |
10-11-2011 15:26:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
O, het is zo makkelijk IVW de schuld te geven en o, wat doet NSR dat graag als ze het zaakje niet op orde heeft. |
10-11-2011 15:34:57 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Mag het volgens mij komende week even gaan bewonderen. Er staat in ieder geval een P in mijn DW. Laatst bewerkt door molenaar12 op 10-11-2011 15:35, reden: spelfout |
10-11-2011 15:41:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Prachtig (zolang het maar niet besmettelijk is) |
10-11-2011 16:03:52 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Afhankelijk van hoe het met het weer en de inzet gaat, kan natuurlijk altijd nog besloten worden (of zijn) om de andere relevante standplaatsen alsnog herinstructie te geven op de reservestellen, terwijl ondertussen de 14500 al rijdt. |
10-11-2011 16:12:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als NSR slim is & het zaakje qua personeel op zijn voordeligst wil houden, zou het mijns inziens het beste zijn de standplaatsen te instrueren die op de 1500/4500 (in 2012: de 4500) rijden. Bij materieelnood deze hele serie vervangen door DDM-1 (8 stammen) en het vrijkomende materieel gebruiken om elders in te vallen. |
10-11-2011 18:24:09 | ||
---|---|---|
110573
|
Hm ik vind het allemaal een beetje slap klinken%03% Is er eindelijk instructie, is het alleen voor de 14500... Dan hadden ze beter twee stammen gereactiveerd want op deze manier heb je er ook (bijna) niets aan |
10-11-2011 19:03:41 | ||
---|---|---|
279
|
Quote een voorstel: "we" gaan gewoon rijden zonder (her)instructie en als er iemand van IVW langs komt, weten "we" gewoon van niets. dan kunnen "we" vast NSR de schuld geven..... |
10-11-2011 19:13:18 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Hoe je het ook wendt, draait of keert. De vinger gaat sws naar NSR %08% Zullen we het maar hebben over DDM-1 i.p.v vingerwijzen waar wij, hobbyisten en rijdend personeel toch geen moer invloed op hebben? Dat zoeken ze maar lekker uit op directie niveau met de instanties die er op toe moeten zien, over het hoe en wat. Gr Joop mcn Lls |
10-11-2011 19:22:22 | ||
---|---|---|
Harold27
|
Als je personeelslid bent kan ik me dat voorstellen. Maar dit wordt weer afgewenteld op de reiziger, die de dupe van al dit gesteggel is. Maar die discussie is hier al uitvoerig gevoerd. |
10-11-2011 20:19:47 | ||
---|---|---|
damart
|
Quote Dus komend weekend kan ik met een beetje geluk nog DDM1 in de duinen gaan spotten? %02%. |
10-11-2011 23:22:51 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Gaat 11-11-'11 proefritten en loopt uit in de Zaanstraat. De 6911 is inmiddels ook naar de Zaanstraat en de 6913 staat op de Meer voor een controle i.v.m. VHS. De bedoeling is dat die begin van de volgende week weer retour gaat naar de Zaanstraat en dat dan de 6904 naar de Meer toegaat voor onderhoud en dat is de laatste die ODH krijgt. Ook op 11-11-11 gaat de 6901 stam naar de Meer t.b.v. afdraaien van wielstellen. Daarna weer retour Zaanstraat. Mr. Zaanstraat. |
10-11-2011 23:24:57 | ||
---|---|---|
treintim
|
Als de instructie ook in het weekend doorloopt zoals eerder in dit topic gezegd, is er dus inderdaad kans dat ook za + zo het DDM-1 door de duinen te fotograferen is. |
17-11-2011 23:32:01 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Alles zit in de vertraging door logistieke problemen. De stand van zaken: 6901 is inmiddels gedraait en moet terug naar de Zaanstraat. Tot nog toe gebeurde dat door Nedtrain, maar de bedoeling is dat NSR dat gaat doen, wanneer dat is een goede vraag. De 6913 is vandaag 17-11 eindelijk naar de Zaanstraat verhuist. De 6904 wordt morgen, 18-11 met loc 1777 opgehaald uit de Zaanstraat met bestemming de Meer, de bedoeling is dat de 1777 bij de 6904 blijft. De 6908 gaat morgen proefritten (ook al vertraagd) en loopt uit in de Zaanstraat. Dat betekend dat er maandag 7 stammen beschikbaar zijn voor NSR. Volgende week staan er 2 proefritten op het programma, namelijk de 6912 en de 6906. Tot zoverre. Mr. Zaanstraat |
17-11-2011 23:44:52 | ||
---|---|---|
Iceman
|
7 stammen beschikbaar, en (tot de nieuwe DRGL) geen 1 in rijdende dienst. Wie mij dat kan uitleggen, kan een kratje bier afhalen;). Laatst bewerkt door Iceman op 17-11-2011 23:45 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
17-11-2011 23:53:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens mij is dat nu een keer of vijf uitgelegd. Neen, ik hoef geen bier (en zeker niet in kratten), maar uitleggen doe ik het ook niet meer. Laatst bewerkt door broek53 op 17-11-2011 23:53 |
18-11-2011 00:10:28 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Gedoe over de instructie hebben we nu wel gehad toch? Nu moeten er ondertussen wel genoeg instructieritten zijn geweest om 2 omlopen te kunnen rijden, zou je zeggen. Ik lees in dit topic ook dat het de bedoeling was dat het 17-11 zou moeten gaan rijden. Waarom dat niet gehaald is, en men het weer even met een maandje uitstelt snap ik niet. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
18-11-2011 00:42:26 | ||
---|---|---|
molenaar12
|
Volgens de DW die vandaag is uitgekomen gaat er volgende week DDM de dienst in. |
18-11-2011 07:26:52 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Kijk is aan, dan snap ik het opeens een stuk beter;). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
18-11-2011 12:03:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Je snapte het niet, omdat je helemaal de ins and outs van het project niet kent... |
18-11-2011 12:11:50 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Precies, daar vroeg ik dus ook om. Of iemand mij kon vertellen waarom ze nog niet reden. Misschien dat ik het dan zou begrijpen. Anyway, ze gaan nu dus snel weer rijden. Dus het is niet meer nodig;). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
18-11-2011 17:26:50 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Gaan de instructieritten in het weekend ook door? |
20-11-2011 08:58:04 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Koop een treinkaartje en neem een kijkje in het amsterdamse, dan zie je het vanzelf (vragen naar DRGL is niet toegestaan, als het rijdt word het vanzelf hier gemeld). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-11-2011 16:44:42 | ||
---|---|---|
2296
|
De 6904 stam is sinds zaterdag nacht in onderhoud. Laatst bewerkt door 2296 op 20-11-2011 16:45 |
21-11-2011 19:20:25 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Groet, Spiketrain |
21-11-2011 20:13:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Mag hier dan wel blijven staan het enkele feit dat vandaag DDM-1 weer z'n eerste rit in de reizigersdienst reed? Is anders namelijk erg lastig terugzoeken, en 't lijkt me toch wel erg essentieel binnen de ontwikkelingen DDM-1. Bijzonderheden over welke trein het was en wie'm allemaal gecheckt heeft kunnen dan in de OD blijven. |
21-11-2011 21:52:28 | ||
---|---|---|
Railtender
|
SleutelMan: Dit soort bijdehante opmerkingen hebben we dus ook niks aan. Het is al een tijdje de regel dat spotmeldingen in het OD thuishoren. Laatst bewerkt door SleutelMan op 22-11-2011 11:09 West Friese Spoorwegen |
22-11-2011 19:21:22 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Het moge bij de betrokkenen duidelijk zijn waarom. Groet, Spiketrain |
23-11-2011 21:39:15 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Quote Dat is dus de 6911 stam, op 28-11 volgt een 2de stam. Welke is nog niet bekend. Ook volgende week wordt er nog met 2 stammen instructie ritten gereden. Momenteel is dat de 6915 stam en de 6907?? stam. Volgende week staat de laatste proefrit gepland, de 6904 stam. Mr. Zaanstraat |
24-11-2011 15:52:47 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 6908 is opgeleverd (tbv de rijdende dienst) en staat nu met 1774 op de Wgm vertrek gereed ri Aswplz. De 1777 strandde in de Wgm met een luide knal en is inmiddels naar Mt voor herstel. Laatst bewerkt door rob46 op 24-11-2011 15:54 57 jaar OV-fotografie. |
24-11-2011 15:57:13 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
De 1777 staat zelfs al binnen. |
24-11-2011 16:02:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En de 6912 is ook rijdend samen met de 1780 vandaag gezien rond 14:30 te Asd MCN ASD |
24-11-2011 23:18:20 | ||
---|---|---|
OBASD
|
Dat was dus de proefrit, kon meteen door naar de KWB. Is dus niet uitgelopen in de Zaanstraat. Mr. Zaanstraat BTW er heeft inderdaad een locwissel plaatsgevonden die ik nog niet doorgevoerd had. |
25-11-2011 16:34:33 | ||
---|---|---|
rob46
|
Inmiddels is 6912+1780 naar de KWB geweest en vertrekt om 16.45 vanuit de Wgm naar Aswplz. Ook deze stam is dan tbv de rijdende dienst. 57 jaar OV-fotografie. |
28-11-2011 18:52:42 | ||
---|---|---|
Railtender
|
Hopelijk komen er meer stammen in dienst komende week. West Friese Spoorwegen |
28-11-2011 19:46:59 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Quote De 2e stam op 28-11 is niet helemaal gelukt.. Er reden er namelijk 0 in de avondspits;). Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
29-11-2011 17:34:47 | ||
---|---|---|
Railtender
|
Spiketrain: spotmeldingen behoren thuis in het topic opvallende dingen. Laatst bewerkt door spiketrain op 29-11-2011 17:57 West Friese Spoorwegen |
30-11-2011 19:11:55 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Het DDM-1 rijdt nu al een tijdje in de 14500, maar er valt mij toch iets op: De 1e stam die in de 14500 reed/rijdt (1781+6911) had geen problemen als de loc voorop zat, maar als de bvk voorop zat kwam ie nauwelijks weg van de stations en ook het remmen ging erg langzaam. Hierdoor was ie 3 van de 4 keer te laat op Asd (+10/15). Inmiddels is de loc gewisseld van deze stam, de 1777 zit nu aan de stam ipv de 1781. Maar vanmiddag in 14560 kwam ie zelfs met loc voorop nauwelijks weg bij de stations, hierdoor was de vertraging op bkg ook 5 minuten. Dit is natuurlijk geen ramp, maar ik vind het toch vreemd dat ie totaal niet weg komt bij de stations. De 2e stam die in de 14500 heeft gereden (1769+6913) had totaal geen problemen, zowel met loc als bvk voor reed ie keurig op tijd. Mijn vraag: Is de 6911 stam gewoon 'niet helemaal goed' of is er een andere (technische) oorzaak dat het DDM-1 soms heel slecht weg komt bij de stations? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
30-11-2011 19:21:01 | ||
---|---|---|
Tjeerd33
|
Gisterochtend een vergelijkbaar verhaal, maar dan met DD-AR 7450 met loc 1716. De treinmachinist liet via de intercom weten dat de rails te glad waren? Laatst bewerkt door spiketrain op 30-11-2011 20:30, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
30-11-2011 19:32:10 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Met de 6913 reed ie wel gewoon volgens DRGL. En ook met ICM en DDAR heb ik tussen Hn en Bkg geen vertraging gehad afgelopen tijd. Dus aan de gladde rails zal het niet zo zeer liggen, denk ik. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
30-11-2011 21:12:40 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Erg wilde gok: zou het niet zomaar zo zijn dat de 1700 op halve kracht schakelt omdat hij misschien denkt dat er een 2e treinstel aanwezig is? (halve kracht schakeling dus)? Of zit dat alleen op de DD-AR loc's? Laatst bewerkt door dlm4yjp op 30-11-2011 21:13 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
30-11-2011 21:51:46 | ||
---|---|---|
rick
|
Volgens mij werkt dat alleen in combinatie met een andere 1700 of mDDM en hebben de rijtuigen daar verder niets mee te maken. |
30-11-2011 21:52:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Dannog, dat doet een DDAR tochook niet als het gewoon 1 stam is? Volgens mij gewoon een gevalletje gladde sporen, en je hebt het wel over maar 4 aangedreven assen op een flinke stam... Laatst bewerkt door thom op 30-11-2011 21:52 |
30-11-2011 21:58:24 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik hoorde nog een klein probleempje: bijna iedereen die op DDM moet rijden, is nu wel zo'n beetje opgeleid, alleen de RETters van de Wgm niet... Toch teleurstellend, het verklaart wel waarom er vaak een stam van de Zaanstraat afkomt. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
30-11-2011 22:18:38 | ||
---|---|---|
DE2
|
Quote 1700 heeft ook last met stammetje 7400 erachter, sommige loc's komen nauwelijks weg van station Heiloo of Heerhugowaard valt mij op, en t is niet zo gek want ook zonder regen kan het vochtig zijn dus een stammetje DDM-1 lijkt met niet zo gek dat het niet lekker weg wil komen... Groeten uit Alkmaar-Noord |
30-11-2011 22:27:39 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Als je op de stuurstand zit dan voel/merk je ook niet wat je loc doet he... dat lijkt me een hele wezenlijke bij gladdige sporen. En DDM-1 remt alleen pneumatisch dus dat is ook wezenlijk anders! |
30-11-2011 22:44:49 | ||
---|---|---|
edje
|
een slippende machine, kun je wel merken in de eerste rijtuigen gelijk achter de lok, het kan behoorlijk stoten. |
30-11-2011 23:54:54 | ||
---|---|---|
john563
|
Quote Goed nadenken, dan moet hij meer als drie cassettes zien., maar op halve kracht is de kans op slippen lager. Maar even erop terugkomen, de tractie van een 1800 is anders dan een 1700, een 1800 kan mag met 6% slip wegrijden en zal niet ingrijpen, een 1700 zal bij slippen gelijk terug schakelen, maar toch je hebt in je stuurrijtuig je zand, ampere meter en je rem indicatie, ik dacht dat je dan ook veel kan hoor. Laatst bewerkt door john563 op 30-11-2011 23:57 |
01-12-2011 00:19:08 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Voor mijn gevoel is het ook niet het probleem dat ie zoveel slipt, daar merk ik in ieder geval erg weinig van als ik in de trein zit. Het is net alsof de machinist erg weinig tractie kan geven. En nogmaals, voorlopig lijkt alleen de 6911 stam dit 'probleem' te hebben. Als het aan de gladheid zou liggen zou je zeggen dat elke DDM-1 stam het lastig zou moeten hebben, het is immers hetzelfde traject. Of kunnen de omstandigheden per dag, of zelfs dezelfde dag, zo erg verschillen? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
01-12-2011 00:48:57 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Omstandigheden kunnen per uur verschillen. Gr Joop mcn Lls |
01-12-2011 09:26:26 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Dan vind ik nog wel vreemd dat alleen de 6911 stam er last van heeft op het traject Ekz-Asd...! Tevens al 3 keer op ongeveer hetzelfde punt, vlak na de Hemtunnel ri Ass, een snelremming gehad met de 6911 stam. Misschien de 6911 is wisselen voor andere DDM? Kijken hoe het dan gaat... Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
01-12-2011 13:06:08 | ||
---|---|---|
john563
|
klinkt als ATB van de 1700. Laatst bewerkt door spiketrain op 01-12-2011 13:35, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): DDM-1 - Rijtuigen DDM-1 (DubbelDeksMaterieel) |