Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Vrijdag 05 feb 2010 - 14:03:18
timdetim
timdetim
Ik vroeg mij af waar de thalys vertrekt. Dus niet waar de reis vertrekt (amsterdam cs) maar vanwaar de trein vertrekt (ergens in Amsterdam Oost/watergraafsmeer?) Kan het op internet niet vinden..
Weet iemand dat? Alvast bedankt!

Vrijdag 05 feb 2010 - 14:06:00
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Volgens mij komt ie gewoon van de Watergraafsmeer.


Vrijdag 05 feb 2010 - 14:06:52
keesje
keesje
Zeker weten zelfs.

Vrijdag 05 feb 2010 - 14:10:37
timdetim
timdetim
Thanks voor de snelle reactie's! Misschien een domme vraag maar is dat dus het terrein van Nedtrail? Op de Carolina MacGillavrylaan? Ja ben een enorme leek hoor:P

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 05 feb 2010 - 14:19:16
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Hier is het maps.google.nl (bij de groene pijl)


Vrijdag 05 feb 2010 - 14:28:18
jacokran
jacokran
Quote
timdetim: Thanks voor de snelle reactie's! Misschien een domme vraag maar is dat dus het terrein van Nedtrail? Op de Carolina MacGillavrylaan? Ja ben een enorme leek hoor:P
Ja, dat is het terrein van NedtraiN. Vanaf de weg valt er echter nauwelijks iets te zien.

Vrijdag 05 feb 2010 - 15:12:50
visscher
visscher
Misschien een nog wat duidelijker plaatje van het gehele watergraafsmeer complex, met ook een Thalys erop: www.bing.com

Vrijdag 05 feb 2010 - 16:57:09
AlbertP
AlbertP
Overigens, de ingang is aan de Kruislaan (nr. 254) en niet de Carolina MacGillavrylaan.


Vrijdag 05 feb 2010 - 17:06:02
2296
2296
Vorig jaar (zomer 2009) is de ingang verplaatst. En is dus wel Carolina MacGillavrylaan.

Ook op de officiële Nedtrain pagina staat het www.nedtrain.nl

Laatst bewerkt door 2296 op Vrijdag 05 feb 2010 om 17:06:33

Zaterdag 06 feb 2010 - 07:03:39
nohab
nohab
Flickr bvisser
En niet alleen de Thalys heeft daar zijn beginpunt, maar alle internationale treinen vanuit Asd en ook de Fyra. Ze gaan allemaal na aankomst leeg naar Wgm en vertrekken daar leeg vandaan naar Asd. Voor elke rit wel te verstaan, dus niet alleen bij begin dienst en einde dienst.

Zaterdag 06 feb 2010 - 09:47:19
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
Hoe zit het met de ICE eigenlijk? Deze staat volgens mij aan de westkant van Asd ergens.


Zaterdag 06 feb 2010 - 09:50:30
nohab
nohab
Flickr bvisser
Klopt, die is de enige uitzondering. Was ik even vergeten. Maar ook die komt 's morgens en gaat 's avonds van en naar Wgm dus overnachten doet de ICE daar niet op Asd. Overdag tussen de ritten door staan ze wel over bij hun eigen perron op het westelijk eiland.

Zondag 07 feb 2010 - 01:54:46
ruysdael
ruysdael
Zelfs (sommige van de) stammen van de 140-serie komen van / gaan naar de Meer 's ochtends en 's avonds , die gaan dan wel via de Zuidtak.

Mocht je overigens eens een blik willen werpen op dat terrein, kun je het best naar station Science Park gaan. Ik denk dat dat de meest bruikbare openbare plek is.


Zondag 07 feb 2010 - 15:03:57
willy84
willy84
Vanuit mijn pied a terre heb ik er ook zicht op.

Zondag 23 jun 2013 - 00:28:18
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
Er rijdt sinds (?) een Thalys rond die reclame maakt voor de Smurfendag / film.
Gisteren (de 22e) gezien op Paris Nord.
Grote plakaten bij iedere deur en hier en daar wat tekst.
Gaat om stel 4303

Zondag 23 jun 2013 - 08:25:41
Rapidskipp
Rapidskipp
Facebook Handsein Youtube Rapidskippy
Over Thalys met reclame gesproken... zondag 16 juni, op Amsterdam Centraal, stond Thalys met treinstelnummer 4302 met UNHCR bestickering.

Deze video is te vinden op mijn youtube kanaal.

Zondag 23 jun 2013 - 10:07:10
treinfan
treinfan
Peter, heb je misschien een treinnummer of tijdstip en bestemming/herkomst van de 4303 gisteren?

[Bezig met laden...]

Zondag 23 jun 2013 - 10:37:38
icetha
icetha
Flickr Peter_Boere
Yep.
Was trein 9461 ( Parijs v 16.01 naar Keulen)
Zat er zelf in
Wellicht handig om hier alle reclame uitvoeringen bij te houden.

De 4322 rijdt nog rond met JP Gaultier stickers( ook gisteren gezien onderweg)
De 4302 met Unicef stickers.

Aanvullingen zijn welkom

Dinsdag 25 jun 2013 - 11:31:30
verwoert
verwoert
Een overzicht per stel welke reclame het had, staat op www.v250.nl

Dinsdag 25 jun 2013 - 14:44:08
hellfire
hellfire
En hier kan je er nog een aantal meer vinden: www.railfaneurope.net

Dinsdag 25 jun 2013 - 18:24:02
jmv
jmv
Youtube jmcvisser Flickr 93483896@N04/
En anders vind hier je de Thalyssen tussen alle andere bestickerde TGV's: damjaimelestrains.kazeo.com

Woensdag 15 jul 2015 - 13:32:28
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Omdat dit het beste topic hiervoor lijkt plaats ik het maar hier. Ik ga komende maandag (20 juli) met de Thalys naar Parijs, en dan verder met een TGV naar Épinal. Nu heb ik de Thalys 2e klas geboekt en wilde ik vandaag checken waar ik zit. Mijn ticket zegt rijtuig 13, stoel 54 (SOLO, GANG, INDV), maar als ik bij de stoelindeling kijk www.thalys.com dan is dat een eersteklasplaats! Heb ik nu ineens een plek in de eerste klas gekregen met m'n tweedeklasticket?

Woensdag 15 jul 2015 - 13:34:19
sfj
sfj
Er wordt regelmatig een coupe gedeclasseerd, heb dat ook al een paar keer gehad.

Waarschijnlijk heb je dan ook gratis toegang tot de WiFi, we horen graag je bevindingen

Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.

Woensdag 15 jul 2015 - 18:41:21
Lovers83
Lovers83
Er kan altijd wat spontaan iets a-la-last-minute gebeuren. Een paar jaar terug had ik de Zon-Thalys genomen naar Avignon v.v. Heerlijke rit was het overigens. Je vloog mooi door het Franse landschap. Tickets waren geboekt met tweede-klas. Op de terugweg naar NL kreeg ik te horen van de trainmanager dat de airco in een paar rijtuigen kapot was. Ter plaatse mochten ik en heel wat medereizigers als compensatie plaatsnemen in Comfort-1. Maaltijd+drankje en wifi kregen we van het huis (of van de trein eig). Moest wel eerst registreren op Thalysnet. DEUVM, zou ik zeggen...

Woensdag 15 jul 2015 - 19:30:21
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Er zijn inderdaad bepaalde Thalys-ritten (met name in de vakanties) waarbij rijtuig 13 gedeclasseerd wordt en de zitplaatsen als 2e klas stoelen verkocht worden, je hebt dus geluk gehad .

Overigens zit de 1e klas-service waarbij je eten en drinken inbegrepen zit, niet inbegrepen bij de reis (dus je kunt je helaas niet laten volgieten met wijn). Hoe het met internet zit, weet ik niet, en daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Woensdag 15 jul 2015 - 21:14:25
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Dat is een interessant. Dat doet me denken aan luchtvaartmaatschappijen, die vaak proberen 100% van de stoelen verkopen, waarbij er vaak meer economy is verkocht dan zitplaatsen. Die worden dan in de Business Class geplaatst.
Het genieten van de koffie (het is in de ochtend, dus voor wijn wat vroeg) doe ik wel in de aansluitende TGV. Die had ik wel eerste klas geboekt, want dat was maar €5 extra.

Donderdag 16 jul 2015 - 06:57:49
geert
geert
De TGV naar Epinal is geen internationale verbinding dus koffie zul je daar zelf bij de bar moeten halen die ongetwijfeld maar open is tot Nancy

Donderdag 16 jul 2015 - 07:32:48
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Oh, geen service à la place in de eerste klas van de binnenlandse TGV? Dat verklaart wel waarom het veel goedkoper is dan internationaal.

Donderdag 16 jul 2015 - 07:49:20
geert
geert
Nee, goedkoper komt vooral doordat je een niet al te populaire verbinding hebt. Eerste klasse is via de TGV Est eigenlijk altijd relatief goedkoop, ook naar Metz, Straatsburg etc. Ook de internationale TGV naar Freibourg is vaak voor een prikkie te boeken en als je het aantal reizigers ziet is dat ook wel logisch. Deze trein geeft echter wel een mooie aansluiting op de CNL Basel - Amsterdam....

Maandag 20 jul 2015 - 08:34:06
DingeZ
DingeZ
Facebook DingeZZ
Ik kan bevestigen dat het internet gewoon werkt Het is op dit stuk (Asd-Shl) nog wel erg rustig. M'n ticket werd niet eens gecontroleerd, de conductrice controleerde alleen of ik die plaats gereserveerd had.

Woensdag 28 sep 2016 - 22:08:35
geert
geert
Vandaag heeft de eerste proefrit plaatsgevonden met de eerste gerenoveerde Thalys, stel 4539. Opvallend is de nieuwe kleurstelling.
Foto's zie: s1128.photobucket.com en s1128.photobucket.com

Woensdag 28 sep 2016 - 23:04:37
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Het interieur is hetzelfde gebleven, neem ik aan? Wat mij wel opvalt is dat de deuren het contrast van de achtergrondkleur hebben, vanwege het visuele vlak.

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 28 sep 2016 om 23:06:17

Choo choo.....

Woensdag 28 sep 2016 - 23:12:02
Frontier
Frontier
Dat eerste is wel aannemelijk, aangezien dat pas enkele jaren geleden is vernieuwd.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Donderdag 29 sep 2016 - 07:18:37
Daan!
Daan!
Opvallend dat de deur niet geheel contrasteert met zijn omgeving maar alleen met het grijze oppervlak. De NS krabt zich nog wel een keer achter de oren na het zien van Thalys en het vergelijk met VIRMm en Flirt.

Donderdag 29 sep 2016 - 07:32:22
broek53
broek53
Vast wel, maar het heeft weinig met elkaar te maken in de zin dat Thalys zich niets gelegen hoeft te laten liggen aan Nederlandse hobby's zolang die niet in de toelatingseisen van materieel uit andere landen terechtkomen. Toen de Nederlandse IVW de beruchte lichte vlakken op de neuzen aan het afdwingen ging, verscheen net de Thalys met zijn donkerrode neuzen bijvoorbeeld.

Donderdag 29 sep 2016 - 08:41:51
Daan!
Daan!
Nederlandse hobby's? Dat deurengezeur is een eis van de EU. Hoeft Thalys zich daar niet aan te houden?

Donderdag 29 sep 2016 - 15:51:34
phantom
phantom
Youtube juniorfotograaf Flickr 35031078@N08
Voor zover ik weet is het contrast verhaal voor de deuren iets van NS,en zijn de contrasterende vlakken op de neus van Nederlandse treinen weer net hard afgeschaft als eis ,als dat de eis verscheen.
Je leest voor het laatste in elk geval nergens meer dat de neus van de trein een wit vlak moet hebben,zoals eerder het geval was.
Bovendien betwijfel ik of een buitenlandse treinen maatschappij verplicht gesteld kan worden,om richtlijnen te volgen voor hun materieel als het een grens overschrijd.
Was dit wel zo dan had bv een thalys dus ook een wit vlak moeten hebben om hier te mogen rijden,en dat is nooit zo geweest.

Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.

Donderdag 29 sep 2016 - 16:11:24
sjoerd
sjoerd
Als het een Europese richtlijn was, zou al het Europese materieel intussen braaf van een wit vlak zijn voorzien... Of zijn wij het braafste jochie van de klas?

Donderdag 29 sep 2016 - 16:44:42
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
Volgens mij was het contrastvlakkenverhaal vooral iets wat van de Nederlandse inspectie vandaan kwam. In de omringende landen is daar nooit sprake van geweest, alleen Italië heeft/had een regel over rode fronten.

Maar het is natuurlijk makkelijk om de EU de schuld te geven, dat schijnt tegenwoordig in de mode te zijn....

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Donderdag 29 sep 2016 - 17:19:11
rick
rick
Quote
phantom (do 29 sep 2016 15:51:34 www.somda.nl):
Bovendien betwijfel ik of een buitenlandse treinen maatschappij verplicht gesteld kan worden,om richtlijnen te volgen voor hun materieel als het een grens overschrijd.
Was dit wel zo dan had bv een thalys dus ook een wit vlak moeten hebben om hier te mogen rijden,en dat is nooit zo geweest.
Materieel dat al reed toen de regel werd ingevoerd hoefde pas bij een revisie aangepast te worden, de 189 was daarom wel voorzien van het contrastvlak.

De contrasterende deuren zijn een Europese regel, zie ook nieuw buitenlands materieel zoals de Flirt in andere landen.

Donderdag 29 sep 2016 - 19:02:09
SchuurB
SchuurB
Die regel is hier te vinden op pagina 22 (4.2.2.3.2. (5)). eur-lex.europa.eu

Donderdag 29 sep 2016 - 19:55:33
Rolffiej19
Rolffiej19
Even wat anders dan het contrastvlak , het valt me op dat de motorwagen de (oude) thalys huisstijl weer heeft of ligt dat aan mij

MCN ASD

Donderdag 29 sep 2016 - 20:25:25
AlexNL
AlexNL
Quote
maurits (do 29 sep 2016 16:44:42 www.somda.nl): Volgens mij was het contrastvlakkenverhaal vooral iets wat van de Nederlandse inspectie vandaan kwam. In de omringende landen is daar nooit sprake van geweest, alleen Italië heeft/had een regel over rode fronten.
In het Verenigd Koninkrijk was de eis zelfs dat het hele front geel moest zijn, om de trein beter zichtbaar te maken.

Die regel is daar pas een paar maanden terug afgezwakt: als de koplampen van de trein fel genoeg zijn hoeft het front niet meer geel te zijn.

Donderdag 29 sep 2016 - 21:38:02
Frontier
Frontier
Quote
Rolffiej19 (do 29 sep 2016 19:55:33 www.somda.nl): Even wat anders dan het contrastvlak , het valt me op dat de motorwagen de (oude) thalys huisstijl weer heeft of ligt dat aan mij
Het heeft inderdaad wel wat weg van de eerste Thalys kleurstelling. Ik vond het grote logo van de laatste jaren juist wel een fraaie verbetering, maar daar wordt kennelijk weer van afgestapt.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Vrijdag 30 sep 2016 - 06:57:52
geert
geert
Er missen nog wat stickers bij deze proefrit dus het is nog niet helemaal af dus kan nog komen

Vrijdag 30 sep 2016 - 12:24:35
Z2N
Z2N
Youtube Alfenaar1 Flickr Alfenaar
Sterker nog, op de andere motorbak van datzelfde stel staan de huidige logo's er wel op, wat mij doet denken dat wat dat betreft er niets verandert. Zie bijvoorbeeld lapassiondutrain.blogspot.nl

Vrijdag 30 sep 2016 - 13:07:08
thom
thom
Quote
Daan! (do 29 sep 2016 07:18:37 www.somda.nl): Opvallend dat de deur niet geheel contrasteert met zijn omgeving maar alleen met het grijze oppervlak. De NS krabt zich nog wel een keer achter de oren na het zien van Thalys en het vergelijk met VIRMm en Flirt.
Ik denk dat NS zich geen moment achter de oren zal krabben, die leven gewoon de regels na en hoe een ander dat doet zal hun een biet zijn natuurlijk.

Verder staat er dat de deur contrasterend moet zijn met de rest van de kleurstelling en dat is hier toch het geval, of dat nou een hele of halve deur betreft...

Vrijdag 30 sep 2016 - 13:26:18
Daan!
Daan!
Als je een betrokken medewerker bent en hebt bedacht om bij FLIRT een blauwe band om de deuren te laten lopen, sta je toch raar te kijken als de deur ook voor de helft mag contrasteren.

Punt is natuurlijk dat de regel op meerdere manieren te interpreteren is en dat is vreemd

Vrijdag 30 sep 2016 - 13:29:44
sjoerd
sjoerd
Dat is zo met alle regels. Dat is ook het eerste wat ik doe als ik met een regel te maken krijg: ruimte zoeken. Gelukkig lukt dat altijd. Als je maar wilt.

Vrijdag 30 sep 2016 - 13:52:11
thom
thom
Quote
Daan! (vr 30 sep 2016 13:26:18 www.somda.nl): Als je een betrokken medewerker bent en hebt bedacht om bij FLIRT een blauwe band om de deuren te laten lopen, sta je toch raar te kijken als de deur ook voor de helft mag contrasteren.

Punt is natuurlijk dat de regel op meerdere manieren te interpreteren is en dat is vreemd
Misschien vond die ontwerper dat wel gewoon mooier dan 'wat men nu bij de Thalys heeft bedacht.

En dat een regel op meerdere manieren te interpreteren is is niks geks aan, doel van de regel is het verbeteren van de zichtbaarheid van de deuren en niet het vertellen hoe je een beschilderings ontwerp moet maken...

Vrijdag 30 sep 2016 - 14:46:27
Daan!
Daan!
En misschien ook wel niet, want als je eerdere impressies van FLIRT ziet en SLT en SGM ernaast houdt, zie je dat dit pas is bedacht na de invoering van de regel.

Dat een regel op meerdere manieren te interpreteren is, is niets nieuws aan maar wel iets geks. Namelijk dat de regel in veel gevallen niet meer doeltreffend is en er een hoop vraagtekens bij geplaatst kunnen worden.

Vrijdag 30 sep 2016 - 22:12:59
sjoerd
sjoerd
Ja. En dat is ook goed. Als je stopt met vragen stellen maak je het de rigide bureaudenkers wel heel gemakkelijk. Bovendien is het wetenschappelijker, want wat vandaag klopt, kan morgen heel anders zijn.

Vrijdag 30 sep 2016 - 22:33:46
umbusko
umbusko
Oei, dat is wel heel gevaarlijk! Volgens mij gaat niet iedereen hier het daarmee eens zijn.
Maar ik ben het toch ook wel met Daan eens: wat zou het leven toch prettig zijn als regels zo duidelijk mogelijk zijn en in het geval dat de situatie verandert ook snel en fatsoenlijk veranderd kunnen worden in een andere duidelijke regel. Dan hoeft niemand te zeuren dat de kritische en eigenwijze gebruiker maar moet te doen heeft wat hem wordt opgedragen en hoef je je als gebruiker niet in tienduizend bochten te wringen om ruimte te zoeken.

Vrijdag 30 sep 2016 - 23:33:43
thom
thom
Quote
Daan! (vr 30 sep 2016 14:46:27 www.somda.nl): En misschien ook wel niet, want als je eerdere impressies van FLIRT ziet en SLT en SGM ernaast houdt, zie je dat dit pas is bedacht na de invoering van de regel.

Dat een regel op meerdere manieren te interpreteren is, is niets nieuws aan maar wel iets geks. Namelijk dat de regel in veel gevallen niet meer doeltreffend is en er een hoop vraagtekens bij geplaatst kunnen worden.
Daarom is het ook zaak om gewoon te begrijpen met wat voor doelstelling een regel in het leven geroepen is, en dan is het helemaal niet nodig de zaak helemaal dicht te timmeren en voor te kauwen.

Want nogmaals, zowel de Flirts als de Thalys voldoen toch prima aan de doelstelling dat de deuren beter zichtbaar moeten zijn tov hun omgeving...?

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 30 sep 2016 om 23:35:19

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Vrijdag 30 sep 2016 - 23:38:21
Daan!
Daan!
Nee want als het alleen ging om het begrijpen van de regel, hadden lampjes om de deuren ook volstaan. En als het doel van de regel begrepen wordt, is daarmee dus ook duidelijk dat de regel niet goed is en dat de regel nooit getoetst is.

Vrijdag 30 sep 2016 - 23:48:26
thom
thom
Met lampjes verander je anders niets aan het contrast van de deuren...

Maar ik ga het hier bij laten, want als jij gaat stellen dat als je de doelstelling van de regel begrijpt de regel niet goed is...
Dan snap ik het doel van deze discussie niet meer

Laatst bewerkt door thom op Vrijdag 30 sep 2016 om 23:49:20

Zaterdag 01 okt 2016 - 00:23:40
Daan!
Daan!
Prima. 😉

Dinsdag 13 dec 2016 - 00:44:41
waalkade
waalkade
In op de rails (NVBS) op bladzijde 612: Keolis Deutschland gaat vanaf 11 december de machinisten leveren voor de Thalys-treinen tussen Aachen Hbf en Dortmund.
Voor de gevolgen zie hier:
www.eurobahn.de

Vrijdag 16 dec 2016 - 10:28:43
geert
geert
Quote
geert (wo 28 sep 2016 22:08:35 www.somda.nl): Vandaag heeft de eerste proefrit plaatsgevonden met de eerste gerenoveerde Thalys, stel 4539. Opvallend is de nieuwe kleurstelling.
Foto's zie: s1128.photobucket.com en s1128.photobucket.com
Gisteren is het tweede gerenoveerde stel op proefrit gegaan: de 4532. Binnenkort dus ook in de nieuwe uitvoering te bewonderen!

Dinsdag 14 feb 2017 - 18:47:23
MetroRET
MetroRET
Twitter MetroRET Youtube MetroPokemon1996
Dat was de 1e .

Dinsdag 14 feb 2017 - 20:51:12
icened
icened
Kan de Thalys weer minstens 10 jaar vooruit. Ooit werd gesuggereerd dat HST een levensduur van 30 jaar hebben. Maar de TGV Sud Est is inmiddels zoal 30 jaar oud en doet het nog prima.

Dinsdag 14 feb 2017 - 21:12:12
cuneo56
cuneo56
Nou ja , dat is ook relatief er zijn er nog ̶3̶8̶ 37 over , dus pakweg 2/3 al aan de kant/gesloopt.

Laatst bewerkt door cuneo56 op Dinsdag 14 feb 2017 om 21:28:59

Dinsdag 14 feb 2017 - 23:28:21
geert
geert
Quote
MetroRET (di 14 feb 2017 18:47:23 www.somda.nl): Dat was de 1e .
Nee dat was de 4539

Dinsdag 14 feb 2017 - 23:29:55
geert
geert
Quote
icened (di 14 feb 2017 20:51:12 www.somda.nl): Kan de Thalys weer minstens 10 jaar vooruit. Ooit werd gesuggereerd dat HST een levensduur van 30 jaar hebben. Maar de TGV Sud Est is inmiddels zoal 30 jaar oud en doet het nog prima.
De eerste TGV-R stellen uit de 500 serie staan inmiddels aan de kant (zelfs sloop) en zijn van dezelfde soort en leeftijd als deze Thalys stellen. Vooral overmatige roestvorming is een enorm issue en noopt tot deze renovaties. Voor de Thalys stellen wordt deze dus wel uitgevoerd.

Dinsdag 14 feb 2017 - 23:39:50
Frontier
Frontier
Vooral bij de ongereviseerde PBA stellen zie je inderdaad regelmatig akelig veel roestvorming, soms zelfs hele gaten.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Woensdag 15 feb 2017 - 00:32:27
thom
thom
Valt me sowieso op dat veel Thalys'en eruit zien alsof ze door een enorme zandstorm gereden hebben met krassen butsen en lakschade.

Woensdag 15 feb 2017 - 00:36:46
Frontier
Frontier
De basis is volgens mij nog steeds de verf die erop zat bij aflevering, later is daar de gewijzigde livrei overheen geplakt, welke vervolgens na verloop van tijd dermate beschadigd is dat het nu inderdaad niet veel soeps meer is.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Woensdag 15 feb 2017 - 00:45:37
thom
thom
Doet me er ook aan denken dat het me opvalt dat de typhoon roosters op de neus bij iig een aantal stellen (Of ik zie steeds dezelfde) niet meer in de kleur van de trein zijn maar gewoon blank.

Maakt het ook niet florisanter iig.

Woensdag 15 feb 2017 - 07:43:16
geert
geert
Quote
Frontier (wo 15 feb 2017 00:36:46 www.somda.nl): De basis is volgens mij nog steeds de verf die erop zat bij aflevering, later is daar de gewijzigde livrei overheen geplakt, welke vervolgens na verloop van tijd dermate beschadigd is dat het nu inderdaad niet veel soeps meer is.
Nee hoor stellen zijn zowel bij de vorige grote revisie als bij deze revisie volledig geschilderd. Het is geen NS.

Woensdag 15 feb 2017 - 07:49:19
ZJ37
ZJ37
Quote
thom (wo 15 feb 2017 00:32:27 www.somda.nl): Valt me sowieso op dat veel Thalys'en eruit zien alsof ze door een enorme zandstorm gereden hebben met krassen butsen en lakschade.
Je wilt ook niet weten hoeveel gevogelte zo'n trein op de HSL aantikt...

Woensdag 15 feb 2017 - 09:17:31
AgentX
AgentX
Flickr koenbrouwer
Niet alleen vogels hoor. Denk aan steentjes, rondvliegend stof, zelfs een regendruppel komt hard aan met 300 km/h.

Woensdag 15 feb 2017 - 09:21:35
yappa
yappa
Toch rijden ook de ICE's al bijna net zo lang hun rondjes met snelheden tot 320 km/h, en die zien er naar mijn idee een stuk frisser uit... Kwestie van andere productiekwaliteit of ander onderhoud (of beide)?

Woensdag 15 feb 2017 - 10:43:02
henri1972
henri1972
Duitse degelijkheid bij de ICE en de Franse slag bij de TGV?

Woensdag 15 feb 2017 - 11:11:02
Klaasje
Klaasje
ICE's rijden natuurlijk ook veel minder op topsnelheid dan de TGV's.

Woensdag 15 feb 2017 - 17:12:48
jor[D]1
jor[D]1
Flickr jorD1
Een kras op een donker oppervlak, zoals rood valt ook veel meer op dan een kras op een witte ice.

Woensdag 01 mrt 2017 - 12:12:24
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
Het was hier volgens mij nog niet gemeld, dus vandaar even een postje. De zeer succesvolle Thalys gaat vanaf 3 april (c.q. vanaf het nieuwe wbl) haar diensten andermaal uitbreiden, en dit op twee manieren:
- Er wordt een werkdagelijkse 9316 toegevoegd (Asd V 7.17, Paris A 10.35). Dit betekent dat er op werkdagen in de ochtend dus een uurdienst wordt geboden naar Parijs, namelijk van 6.17 tot en met 9.17. De extra 9316 betekent, dat naast de vrijdagse Asd 16.17, nu ook van maandag t/m vrijdag om 7.17 met twee stellen gereden gaat worden tot Brusz.
- Aangezien er niet een extra retourrit wordt toegevoegd, moet er dus een trein zijn die met twee stellen richting Asd gereden gaat worden (vgl. de ICE 105 maar). Dit wordt gerealiseerd in de vorm van de 9369, die volgens de Thalys erg populair is.

Woensdag 01 mrt 2017 - 21:09:03
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Als in, daadwerkelijk met 2 stellen bestemd voor reizigers in de 9369? Tot nu toe was er volgens mij bij dubbele stellen spraken van LM of was het 2e stel afgesloten?

Woensdag 01 mrt 2017 - 21:14:09
Jan-Mark
Jan-Mark
Flickr 140553902@N06/
Als Thalys zegt dat ze met twee stellen gaan rijden vanaf Parijs, zullen ze echt niet bedoelen dat er alsnog één stel afgesloten is.

Woensdag 01 mrt 2017 - 21:20:59
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Twitter Blostrupmoen Youtube SleutelMan Flickr sleutelman
Vanaf Paris naar Brusz met twee stellen is niet bijzonder. Ging om me om dat stukje erna. Maar goed, volgens mij is mijn vraag wel beantwoord.

Woensdag 01 mrt 2017 - 21:57:15
mtlx
mtlx
Ook met twee stellen wordt planmatig al gereden in de gecombineerde Thalys Amsterdam - Parijs/Lille v.v.. Is dus niets nieuws.

Laatst bewerkt door mtlx op Woensdag 01 mrt 2017 om 21:57:56

Woensdag 01 mrt 2017 - 22:22:21
maurits
maurits
Twitter mauritswever Facebook maurits.wever
De 9369 is inderdaad een populaire trein. Niet alleen vanwege het vertrek uit Parijs aan het eind van de middag, maar ook omdat die trein goed aansluit op TGV's uit Zuid-Frankrijk en Barcelona.

Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

Donderdag 02 mrt 2017 - 04:37:44
JcJay
JcJay
Ik vraag me eigenlijk af hoe goed bezet die 2 Thalys treinen per dag van/naar Lille zijn. De ochtendtrein is ideaal om in Lille over te stappen op de TGV richting Zuid-Frankrijk, doch veel wordt daar niet gebruik van gemaakt daar de overstap in Brussel Zuid sterk gepromoot wordt. De keren dat ik die trein naar/van Lille gebruikte (midden in de week in het voorjaar) stroomde die trein in Brussel leeg en was het aantal uitstappers in Lille op 2 handen te tellen, zo wat ik zag. Denk zelf dat de algemene bezetting laag is en t zal me niks verbazen als Thalys op den duur Lille laat vervallen en t materieel alsnog richting Parijs gaat sturen.

Laatst bewerkt door JcJay op Donderdag 02 mrt 2017 om 04:41:41

Donderdag 02 mrt 2017 - 07:02:25
Berk24
Berk24
Het zou wel jammer zijn dat de Thalys naar Lille haat verdwijnen ten gunste van een extra Thalys naar Parijs. In Brussel openstappen op een TGV of Eurostar is namelijk veel duurder en bij de Eurostar moet je ook nog door de controles heen wat veel tijd in beslag neemt. Naar andere Franse steden een Thalys (bijv. Lyon of Strassburg) laten rijden is waarschijnlijk niet mogelijk

Donderdag 02 mrt 2017 - 07:47:24
geert
geert
Quote
JcJay (do 02 mrt 2017 04:37:44 www.somda.nl): Ik vraag me eigenlijk af hoe goed bezet die 2 Thalys treinen per dag van/naar Lille zijn. De ochtendtrein is ideaal om in Lille over te stappen op de TGV richting Zuid-Frankrijk, doch veel wordt daar niet gebruik van gemaakt daar de overstap in Brussel Zuid sterk gepromoot wordt. De keren dat ik die trein naar/van Lille gebruikte (midden in de week in het voorjaar) stroomde die trein in Brussel leeg en was het aantal uitstappers in Lille op 2 handen te tellen, zo wat ik zag. Denk zelf dat de algemene bezetting laag is en t zal me niks verbazen als Thalys op den duur Lille laat vervallen en t materieel alsnog richting Parijs gaat sturen.
Overstappen zijn inderdaad ideaal zeker nu Brussel geen verbindingen met Zuidwest Frankrijk meer heeft. En daarnaast vaak ook vee goedkoper. Zat toch aardig wat bezetting in de laatste keer dat ik hem had!

Laatst bewerkt door geert op Donderdag 02 mrt 2017 om 07:47:55

Vrijdag 03 mrt 2017 - 20:08:29
moderator
Moderator
moderator
Discussie omtrent de (on)mogelijkheden van internationale verbindingen afgesplitst naar www.somda.nl

Donderdag 05 apr 2018 - 09:33:04
icened
icened
Thalys Amsterdam - Marne la Vallée-Chessy indirect ook gunstig voor Oost en Zuid Frankrijk:

www.ovmagazine.nl

Waarom niet doortrekken naar Lyon? Marne la Vallée-Chessy - Lyon is 1:50 u. Totale reistijd Thalys Amsterdam - Lyon zal dan een kleine vijf uur worden. Waarmee het enigszins kan concurreren met de vliegtuig.

Of zal Thalys het huidige aanbod dan niet aankunnen met hun 26 Thalys TGV?

Donderdag 05 apr 2018 - 10:01:38
daniel81
daniel81
De LGV SE schijnt ook al aan de grenzen van z'n capaciteit te zitten dus het is de vraag of er een aansluitend pad beschikbaar is.

Donderdag 05 apr 2018 - 14:25:33
dennistd
dennistd
Youtube dennisted Flickr dennistd
En vergeet niet dat er ook niet een onbeperkt aantal Thalys-stellen beschikbaar is. Doorrijden kost je 4 uur extra, waarin het stel niet voor een andere rit te gebruiken is.

Zaterdag 19 jan 2019 - 17:26:39
ToH
ToH
www.nieuwsblad.be

Sinds donderdag rijdt er een speciaal bestickerde Disney-Thalys rond. Dit vanwege de nieuwe route naar Marne-la-Vallée (Disneyland) vanaf 31 maart.

Zaterdag 19 jan 2019 - 20:03:58
MasterE
MasterE
Niks nieuws aan, jaren geleden reden er ook rechtstreekse treinen Asd-Disney vv.

Mcn Asd

Zaterdag 19 jan 2019 - 20:54:36
broek53
broek53
Nou, en?

Zaterdag 19 jan 2019 - 22:03:42
jordydl1
jordydl1
Facebook jordydl Flickr Jordydl1
Weet iemand welk treinstel er de disney bestickering heeft gekregen? Kan het banknummer op de foto niet zo makkelijk aan een stel koppelen

Zaterdag 19 jan 2019 - 22:19:44
bossie186
bossie186
Flickr Bossie441
Naar verluid de 4301.

Zondag 20 jan 2019 - 01:33:08
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
bossie186 (za 19 jan 2019 22:19:44 www.somda.nl): Naar verluid de 4301.
Dat klopt inderdaad!

Choo choo.....

Zondag 20 jan 2019 - 10:53:12
treinfan
treinfan
Quote
jordydl1 (za 19 jan 2019 22:03:42 www.somda.nl): Weet iemand welk treinstel er de disney bestickering heeft gekregen? Kan het banknummer op de foto niet zo makkelijk aan een stel koppelen
0043 017-6. Volgens de digitale bronnen is dit treinstel is nog niet in NL geweest sinds de bestickering.

[Bezig met laden...]

Zaterdag 14 sep 2019 - 07:13:03
icened
icened
NS, KLM en Thalys nemen een goed (milieu) alternatief:

nieuws.ns.nl

Scheelt KLM een aantal slots. Waardoor ze rendabelere langeafstandsvluchten vanaf Schiphol kunnen laten vertrekken. Een win - win situatie.

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?

Zaterdag 14 sep 2019 - 09:41:33
jordibont
jordibont
Als er klokvast Taktverkehr aangeboden wordt, of extra ritten toegevoegd, nu is er te weinig ruimte voor heel veel meer passagiers

Zaterdag 14 sep 2019 - 13:26:37
umbusko
umbusko
Is die ruimte er tussen Schiphol en Brussel wel?

Zaterdag 14 sep 2019 - 13:33:46
didam2009
didam2009
De Disney trein is de 4301 en komt regelmatig in Nederland.
Even kijken op treinposities.nl.
En Als je de webcam van de A4 Sloten aan klikt dan kun je hem ook zien rijden.
Net Als de Eurostar.

Groeten uit het weinig spoorse Montferland

Zaterdag 14 sep 2019 - 14:05:59
broek53
broek53
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl): NS, KLM en Thalys nemen een goed (milieu) alternatief:

nieuws.ns.nl

Scheelt KLM een aantal slots. Waardoor ze rendabelere langeafstandsvluchten vanaf Schiphol kunnen laten vertrekken. Een win - win situatie.
Ja, zeker als Thalys er normaliter lege stoelen mee kan vullen.
Overigens is het misschien goed eraan te herinneren dat KLM destijds al een aandeel had van 10% in de HSA (High Speed Alliance), de concessiehouder van het verkeer over de HSL. Dat zal toen ook wel op zo'n soort gedachte gebaseerd zijn geweest.

Maandag 16 sep 2019 - 06:58:34
mdeen
mdeen
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl):

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?
Waarom zou je daar liever in een krappe Thalys met apart tariefsysteem willen rijden dan in een ICE die volledig geïntegreerd is in het internationale tariefsysteem, inclusief de sparpreisen van DB?

Sowieso heeft Thalys daar geen materieel voor, en ik heb nog geen berichten gehoord dat ze hun vloot willen uitbreiden.

Maandag 16 sep 2019 - 08:31:43
Klaasje
Klaasje
Het wordt inderdaad tijd dat Thalys de vloot uitbreidt of vervangt. De huidige bezettingsgraden maken het boeken van een reis soms erg lastig.

Maandag 16 sep 2019 - 10:40:09
icened
icened
Quote
Klaasje (ma 16 sep 2019 08:31:43 www.somda.nl): Het wordt inderdaad tijd dat Thalys de vloot uitbreidt of vervangt. De huidige bezettingsgraden maken het boeken van een reis soms erg lastig.
SNCF heeft als 55% aandeelhouder van Eurostar ook 4 Eurostar TMST die ze gebruiken voor binnenlandse diensten. Want ze hebben enigszins een overschot met die 31 Eurostar TMST. Die 4 Eurostar TMST worden ingezet tussen Parijs - Lille. Als ze het doortrekken naar Brussel zoals een Eurostar IZY kunnen er twee Thalys treinstellen specifiek worden ingezet tussen Parijs - Amsterdam.

Maandag 16 sep 2019 - 11:27:32
jordibont
jordibont
Thalys is en blijft een commerciële vervoerder, aan 5 volle treinen valt meer te verdienen dan aan 10 half volle. Als een niet commerciële partij (bv. een overheid) er geld op wil toeleggen, exploiteert Thalys graag meer treinen, maar deze subsidie is alleen jammer genoeg juridisch lastig.

Maandag 16 sep 2019 - 11:38:31
icened
icened
Uiteraard moet Thalys kijken naar de bezettingsgraad van hun treinen. Want daardoor zijn ze zo rendabel met die verschillende frequenties per dag.

Maar kan Thalys ook niet klanten verliezen als treinreizigers niet 1 - 7 dagen van te voren kunnen boeken omdat hun HST volgeboekt is? Dan pakken ze alsnog de vliegtuig. Want sommige reizigers moeten gewoon op een bepaalde dag ergens naar toe.

Maandag 16 sep 2019 - 14:26:23
DDietzen
DDietzen
Zijn die wisselende frequenties per dag werkelijk zo rendabel? Als ik de bestaande omloop construeer op de vrijdag (bij mijn weten de drukste dag voor internationale HST's) dan lijkt het erop dat ze 21 stellen nodig hebben om de dienst uit te voeren.

Als ze nu veel gelijkmatiger zouden gaan rijden met vrijwel altijd enkele stellen en een grotere amplitude (strakke uursdienst Amsterdam-Brussel, strakke halfuursdienst Brussel-Parijs; uiteraard muv de middagsluiting van de LGV Nord) en de 9900 een gesloten omloop geven (graag met inzet van het Disneystel ) dan kom ik uit op slechts 16 benodigde stellen.

Dat is een besparing van liefst 5 stellen, dus bijna 25% van de oorspronkelijke materieelinzet. Daarnaast durf ik te wedden dat de personeelsdiensten daar ook een stuk efficiënter op worden. Dat moet toch ook een hoop opleveren in de portemonnee?

Maandag 16 sep 2019 - 14:50:29
b2py
b2py
En wanneer mag het onderhoud plaatsvinden?

Maandag 16 sep 2019 - 15:02:10
yappa
yappa
De dubbele treinstellen uit de spits opknippen en gebruiken voor een strakke uurdienst in de rustige uren zal ook geen winstpakker zijn vermoed ik.

Maandag 16 sep 2019 - 15:32:34
daniel81
daniel81
Quote
DDietzen (ma 16 sep 2019 14:26:23 www.somda.nl): Zijn die wisselende frequenties per dag werkelijk zo rendabel? Als ik de bestaande omloop construeer op de vrijdag (bij mijn weten de drukste dag voor internationale HST's) dan lijkt het erop dat ze 21 stellen nodig hebben om de dienst uit te voeren.

Als ze nu veel gelijkmatiger zouden gaan rijden met vrijwel altijd enkele stellen en een grotere amplitude (strakke uursdienst Amsterdam-Brussel, strakke halfuursdienst Brussel-Parijs; uiteraard muv de middagsluiting van de LGV Nord) en de 9900 een gesloten omloop geven (graag met inzet van het Disneystel ) dan kom ik uit op slechts 16 benodigde stellen.

Dat is een besparing van liefst 5 stellen, dus bijna 25% van de oorspronkelijke materieelinzet. Daarnaast durf ik te wedden dat de personeelsdiensten daar ook een stuk efficiënter op worden. Dat moet toch ook een hoop opleveren in de portemonnee?
Tsja maar als de reizigers dan niet willen instappen heb je er niet zoveel aan... NS kan overvolle spitstreinen ook niet ontlasten door in de daluren de treinen te verlengen.
Bij Thalys zal dat alleen werken als je dan enorm in tarieven gaat differentiëren (dus die daltreinen echt heel goedkoop maakt). Echter daar staat tegenover dat je exploiatiekosten juist stijgen, want je hebt extra machinisten nodig, meer elektriciteit en je moet meer gebruiksvergoeding betalen

Maandag 16 sep 2019 - 15:34:44
daniel81
daniel81
Quote
icened (ma 16 sep 2019 11:38:31 www.somda.nl):
Maar kan Thalys ook niet klanten verliezen als treinreizigers niet 1 - 7 dagen van te voren kunnen boeken omdat hun HST volgeboekt is? Dan pakken ze alsnog de vliegtuig. Want sommige reizigers moeten gewoon op een bepaalde dag ergens naar toe.
Zeker. Maar als ze voor 10 klanten een extra treinstel moeten aankoppelen is het goedkoper om die klanten het vliegtuig of de auto in te jagen

Maandag 16 sep 2019 - 15:34:59
Tim82
Tim82
Quote
mdeen (ma 16 sep 2019 06:58:34 www.somda.nl):
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl):

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?
Waarom zou je daar liever in een krappe Thalys met apart tariefsysteem willen rijden dan in een ICE die volledig geïntegreerd is in het internationale tariefsysteem, inclusief de sparpreisen van DB?

Sowieso heeft Thalys daar geen materieel voor, en ik heb nog geen berichten gehoord dat ze hun vloot willen uitbreiden.
In dit geval heb je als reiziger niks te maken met het Thalys tarief systeem of Sparpreis van DB omdat je één ticket koopt vanaf Antwerpen Centraal of Brussel Zuid (ZYR) naar een bestemming ergens in de wereld via Schiphol (AMS) bij KLM of een Skyteam partner. Voorbeeld is een ticket Brussel- New York of Hong Kong- Antwerpen etc etc. Op dit moment moet je hiervoor op Schiphol als je wilt overstappen vanuit je vliegtuig op de Thalys aansluiten in de rij voor het NS INT loket om je treinkaartje af te laten drukken. Dat kan natuurlijk veel tijd kosten als het er druk is, vooral in de zomerperiode is dat niet klantvriendelijk. Hiervoor is een aparte balie op Schiphol in aankomst, ik ben benieuwd!

Overigens kan je deze KLM/Skyteam tickets al 12 maanden vooraf boeken, en als je dus een datum neemt ver in de toekomst kan je al zien wat de dienstregeling gaat worden van Thalys nog ver voordat het zichtbaar is in de boekingsmodules van Thalys zelf. Ook kan je aan afwijkende vetrekttijden al zien wanneer er werkzaamheden zijn, bv over een maand of 10. Blijkbaar zijn die al lang bekend, maar worden die niet actief ergens gecommuniceerd naar treinreizigers.

Maandag 16 sep 2019 - 16:08:21
icened
icened
Quote
Zeker. Maar als ze voor 10 klanten een extra treinstel moeten aankoppelen is het goedkoper om die klanten het vliegtuig of de auto in te jagen
Dat is een afweging die Thalys moet maken. Als je een HST hebt met 377 zitplaatsen kunnen ze voor die 10 klanten geen extra Thalys treinen laten rijden. Als er 200 - 300 treinreizigers teleurgesteld moeten worden zal het een andere afweging worden.

Maandag 16 sep 2019 - 18:07:39
treinhobby
treinhobby
Quote
mdeen (ma 16 sep 2019 06:58:34 www.somda.nl):
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl):

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?
Waarom zou je daar liever in een krappe Thalys met apart tariefsysteem willen rijden dan in een ICE die volledig geïntegreerd is in het internationale tariefsysteem, inclusief de sparpreisen van DB?

Sowieso heeft Thalys daar geen materieel voor, en ik heb nog geen berichten gehoord dat ze hun vloot willen uitbreiden.
Als je het hele bericht had gequote, had je deze vraag niet hoeven stellen...
Het gaat erom dat Thalys vluchten overneemt tussen Schiphol en Parijs.

Hierop vraagt Icened zich dus af wanneer hetzelfde idee gaat gebeuren tussen Schiphol en Frankfurt met de ICE.

Dus geen overname van ICE's door Thalys, maar overnames van KLM vluchten door ICE's.

Maandag 16 sep 2019 - 18:15:46
geert
geert
Quote
icened (ma 16 sep 2019 10:40:09 www.somda.nl):
Quote
Klaasje (ma 16 sep 2019 08:31:43 www.somda.nl): Het wordt inderdaad tijd dat Thalys de vloot uitbreidt of vervangt. De huidige bezettingsgraden maken het boeken van een reis soms erg lastig.
SNCF heeft als 55% aandeelhouder van Eurostar ook 4 Eurostar TMST die ze gebruiken voor binnenlandse diensten. Want ze hebben enigszins een overschot met die 31 Eurostar TMST. Die 4 Eurostar TMST worden ingezet tussen Parijs - Lille. Als ze het doortrekken naar Brussel zoals een Eurostar IZY kunnen er twee Thalys treinstellen specifiek worden ingezet tussen Parijs - Amsterdam.
Dat is al een aantal jaren niet meer. Een stel is weer in dkenst gesteld eind vorig jaar voor de IZY diensten. Alle andere Eurostar stellen die de SNCF gebruikte staan buiten dienst en de stellen die Eurostar zelf niet meer gebruikt worden momenteel gesloopt in Amberieu.

Maandag 16 sep 2019 - 18:37:26
Tim82
Tim82
Quote
treinhobby (ma 16 sep 2019 18:07:39 www.somda.nl):
Quote
mdeen (ma 16 sep 2019 06:58:34 www.somda.nl):
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl):

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?
Waarom zou je daar liever in een krappe Thalys met apart tariefsysteem willen rijden dan in een ICE die volledig geïntegreerd is in het internationale tariefsysteem, inclusief de sparpreisen van DB?

Sowieso heeft Thalys daar geen materieel voor, en ik heb nog geen berichten gehoord dat ze hun vloot willen uitbreiden.
Als je het hele bericht had gequote, had je deze vraag niet hoeven stellen...
Het gaat erom dat Thalys vluchten overneemt tussen Schiphol en Parijs.

Hierop vraagt Icened zich dus af wanneer hetzelfde idee gaat gebeuren tussen Schiphol en Frankfurt met de ICE.

Dus geen overname van ICE's door Thalys, maar overnames van KLM vluchten door ICE's.
Meer specifiek, alleen 1 van de 5 dagelijkse KLM vluchten Schiphol- Brussel komt te vervallen en wordt door Thalys overgenomen. Parijs heeft er dus niks mee te maken

Maandag 16 sep 2019 - 22:18:56
icened
icened
Klopt Tim82. Wanneer gaat het gebeuren tussen Schiphol - Frankfurt? Was ook enigszins een cynische reactie van me. Want het is boemelen tussen Utrecht - Emmerich. En op zijn vroegst is het derde spoor Emmerich - Oberhausen vanaf 2026. Dat bedoelde ik ook met mijn reactie.

Kortom op korte termijn gebeurt er zoal niets. Wanneer gaat de overheid geld in steken om de ICE te kunnen versnellen tussen Utrecht - Arnhem - Emmerich? En de frequentie van 7 keer per dag is onvoldoende.

Ze hadden een idee voor een hogere frequentie:

www.ovmagazine.nl

1 keer p/u een ICNG/Talgo Schiphol - Köln lijk me beter dan die dure ICE op gewoon spoor laten boemelen. En wie weet dat KLM een aantal onrendabele vluchten tussen Schiphol - Köln/Frankfurt wil geven aan DB & NS. Zijn er weer meer slots op Schiphol. En de stikstofdioxide in Nederland moet toch gereduceerd worden?

Maandag 16 sep 2019 - 22:47:05
Frontier
Frontier
KLM vliegt al jaren niet meer naar Keulen.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Maandag 16 sep 2019 - 23:03:59
cuneo56
cuneo56
Quote
Dat is al een aantal jaren niet meer. Een stel is weer in kenst gesteld eind vorig jaar voor de IZY diensten. .
Die Eurostar heeft twee 3 spannings TGV vrijgemaakt. Een van die twee was de 4551, ex Thalysstel 4531. Is deze inmiddels misschien weer aan de Thalys vloot toegevoegd?

Dinsdag 17 sep 2019 - 00:17:17
Frontier
Frontier
Ja, sedert begin dit jaar zijn de 4551 terug naar Thalys en de 4521 terug naar SNCF.

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Dinsdag 17 sep 2019 - 06:17:46
nohab
nohab
Flickr bvisser
De 4551 heeft zich nog niet in Nederland laten zien, ook niet onder zijn oude nummer.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Dinsdag 17 sep 2019 - 07:32:12
geert
geert
Zover mijn bronnen mij geinformeerd hebben hierover is dit stel ook niet toegelaten in NL ivm ontbreken ETCS en/of ATB

Woensdag 18 sep 2019 - 06:42:51
mdeen
mdeen
Quote
mdeen (ma 16 sep 2019 06:58:34 www.somda.nl):
Quote
icened (za 14 sep 2019 07:13:03 www.somda.nl):

Wanneer overname van lijnvluchten tussen Schiphol - Frankfurt door ICE?
Waarom zou je daar liever in een krappe Thalys
Hmm, ik zou zweren dat ik Thalys las.

Vrijdag 20 sep 2019 - 12:44:53
Hoera63
Hoera63
Twitter Koplopermau Youtube Koplopermau Flickr Koplopermau
Quote
uiteraard muv de middagsluiting van de LGV Nord
Kan iemand dit mij toelichten? Is de LGV Nord elke dag gesloten voor onderhoud in het rustige middaguur?

Vrijdag 20 sep 2019 - 17:06:53
qj7141
qj7141
Quote
Hoera63 (vr 20 sep 2019 12:44:53 www.somda.nl):
Quote
uiteraard muv de middagsluiting van de LGV Nord
Kan iemand dit mij toelichten? Is de LGV Nord elke dag gesloten voor onderhoud in het rustige middaguur?
Dit is niet alleen op de LGV Nord, hoor. De Franse capaciteitsverdeler, voorheen Réseau Ferré de France, tegenwoordig SNCF Réseau, houdt op de meeste lijnen rekening met een gepland onderhoudsrooster. Dit is een tijdspanne van circa twee uur overdag (meestal rond lunchtijd...) waarbij er geen treinverkeer wordt gepland. Het is niet altijd gezegd dat er dan daadwerkelijk werkzaamheden plaatsvinden, maar het kan ook voor een inspectie van het spoor zijn. Dit onderhoudsrooster is al in een zeer vroeg stadium ( ongeveer een anderhalf jaar) bekend en wordt verdeeld voordat het overige treinverkeer zijn plek krijgt. Volgens mij bestaat dit systeem al dertig jaar. Het systeem wordt Blanc Travaux genoemd.
Overigens kennen we dit systeem in NL ook, vooral op emplacementsniveau.

Laatst bewerkt door qj7141 op Vrijdag 20 sep 2019 om 17:08:48

Maandag 23 sep 2019 - 14:42:08
icened
icened
Geen beste reclame voor Thalys:

www.telegraaf.nl

Kan SNCF op zo'n moment niks regelen? Desnoods sturen ze een andere TGV naar dat weilandstation en brengen ze de reizigers naar Lille Europe. Natuurlijk zijn de meeste TGV volgeboekt.

Maandag 23 sep 2019 - 16:28:19
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
TGV is geen Thalys

Maandag 23 sep 2019 - 17:21:33
geert
geert
Nou het leek te gaan om een Thalys die in de middag vertrokken is, daarna hebben er toch nog wel meer treinen van Thalys gereden die hadden kunnen stoppen?

Maandag 23 sep 2019 - 18:38:56
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Ik weet niet of het mogelijk is om vanuit Parijs het rechter perronspoor van Haute Picardie te kunnen bereiken.
Oplossing had kunnen zijn..met een andere Thalys terug naar Parijs en dan daar de volgende Thalys richting Brussel...waar een wil is.

Maandag 30 sep 2019 - 07:38:42
didam2009
didam2009
De Disney Thalys is al sinds 8 September niet meer in Nederland geweest.
Is daar iets meer van bekent ?

Groeten uit het weinig spoorse Montferland

Maandag 30 sep 2019 - 08:48:52
geert
geert
De dienstregeling 2020 van Thalys is gepubliceerd. Wat opvalt zijn de gewijzigde tijden van de Thalys naar Marne-La-Vallee. Creëert ook meer verbindingen richting Brussel met als voordeel meer overstap mogelijkheden richting andere bestemmingen in Frankrijk. Beide gaan een uur eerder rijden dan nu, behalve op vrijsag.

Maandag 30 sep 2019 - 16:54:50
icened
icened
Quote
geert (ma 30 sep 2019 08:48:52 www.somda.nl): De dienstregeling 2020 van Thalys is gepubliceerd. Wat opvalt zijn de gewijzigde tijden van de Thalys naar Marne-La-Vallee. Creëert ook meer verbindingen richting Brussel met als voordeel meer overstap mogelijkheden richting andere bestemmingen in Frankrijk. Beide gaan een uur eerder rijden dan nu, behalve op vrijsag.
Wie weet dat een aantal Nederlanders verleidt om naar Lyon te reizen via overstap. Dat is nog enigszins concurrerend met vliegtuig vanaf Schiphol.