Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
14-02-2009 01:33:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Mijn laatste info van deze week was dat het nog een weekje later zou worden, maar Meerstadt heeft nu weer gezegd dat het volgende week zou worden....%03% Niet gezien hier, maar vrijdagmiddag zou de 2403 het land in gekomen zijn en naar de Bokkeduinen gesleept. |
15-02-2009 00:37:47 | ||
---|---|---|
keesje
|
Tracking & Tracing kende de 2403 wel al, maar dat is geen garantie dat deze ook al de grens over is. |
15-02-2009 16:53:09 | ||
---|---|---|
bogger
|
Quote Ik zal het morgen en de volgende dagen wel even in de gaten houden, zou bijzonder graag een van de eerste echte passagiers willen zijn. Kan ik meteen kijken of het voor herhaling vatbaar is. |
15-02-2009 18:29:16 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Tof, zou je dan ook bijvoorbeeld ook kunnen zien of hij nog in het buitenland is. Of wordt T&T pas bij een bezoek aan de werkplaats in NL ingebouwd/werkend gemaakt? |
16-02-2009 20:19:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat Tracking en Tracing niet werkt in het buitenland... |
16-02-2009 20:26:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het materieel al deels "opgebouwd" is als ze gesleept de grens over komen, melden ze zich voor het eerst tussen Kaldenkirchen en Venlo - als enige NS-materieel dat ooit langs het betreffende detectiepunt komt. Overigens zijn de T&T-units kenelijk een schaars goed: de 9578-9580 melden zich daarom helemaal niet. De 2403 ook niet, trouwens. Laatst bewerkt door broek53 op 16-02-2009 20:28 |
16-02-2009 22:47:28 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Weten we ook weer waarom er enige haast wordt gemaakt met het aan de kant gooien van ouder materieel |
18-02-2009 01:04:14 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote op OVL kwam ik de volgende quote tegen van een knoco uit GVC: En onze kersverse directeur heeft aangekondigd dat de SLT's vanaf woensdag 25 februari daadwerkelijk gaan rijden tussen Gvc en Ut. Er is thans een omloop voor 1 viertje en 1 zesje maar dat zal met het wijzigingsblad van april wel verhoogd gaan worden. Mcn NS International Rtd |
18-02-2009 01:21:34 | ||
---|---|---|
fugazi
|
De SLT's zijn toch nog niet overgedragen aan NSR? Want bij aflevering moeten ze er nog spic-en-span uitzien maar dat kan je vooral van de 2403 nog niet zeggen%07%! |
18-02-2009 08:13:59 | ||
---|---|---|
maxime
|
Ik neem aan dat de 2601/2 en 2401/2 eerder in dienst gaan komen dan de 2403. Dus dan hebben ze nog wel even de tijd om dat op orde te brengen, we hebben immers eerst maart en een deel van februari nog!;) |
20-02-2009 00:17:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tipperdetip: let maandag vooral op de treinen 9830/9845. Meer zeg ik niet |
20-02-2009 18:03:45 | ||
---|---|---|
bogger
|
Argh, waarom moet ik dan weer naar school%04%. Zag vandaag nog een zesje op Ut, volgens mij de 2601. Ging in de richting van Gdm. |
20-02-2009 19:26:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Tja, het lijkt wel onkruid zeg dat SLT... gistermiddag twee stellen op de Cartesiusweg gespot, vanmorgen drie en vanmiddag stonden er inmiddels vier Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
20-02-2009 19:53:44 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Je bedoelt denk ik konijnen |
20-02-2009 20:20:25 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Ook een mogelijkheid. Snel voortplantende konijnen of tussen de sporen voortwoekerend onkruid, wat maakt het uit Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-02-2009 23:17:40 | ||
---|---|---|
ijnte
|
Nieuwe Sprinter vanaf maandag 21-02-09 GROENE HART - Op het traject Den Haag – Gouda – Woerden – Utrecht rijdt van komende maandag de nieuwe Sprinter van de NS. Met de nieuwe trein zeggen de Nederlandse Spoorwegen een vernieuwd treinconcept te introduceren voor het 'metroachtige' verkeer over de kortere afstanden. De Sprinter heeft een lage instap, airco en informatieschermen. De Sprinter zit volgens de NS boordevol technische snufjes, soms zichtbaar zoals LED-verlichting, camera's en een serviceknop waarmee de reiziger direct contact krijgt met NS-medewerkers. Nieuw is ook dat de machinist zichtbaar is voor de reizigers door de glazen scheidingswand, net zoals in de RijnGouwelijn. Ook dragen de nieuwe Sprinters bij aan een lager elektriciteitsverbruik en dus minder uitstoot van CO2. Bron: OHIH (die had et weer van het AD) http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=8122&p=239560#239560 |
22-02-2009 12:33:01 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Wat bedoelen jullie met Tracking&Tracing, keesje en aarclay? |
22-02-2009 12:43:28 | ||
---|---|---|
fabrierban
|
Quote Dat belooft weinig goeds |
22-02-2009 12:55:45 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteLeve google, zie b.v. deze link: http://cms.transscope.nl/index.php?option=com_content&task=section&id=15&Itemid=67 |
22-02-2009 14:48:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Met dit systeem kan de NS en NedTrain snel zien waar welke treinstel zich bevindt. Zie ook deze foto die ik heb gemaakt over het systeem: http://fotoalbum.claij.nl/OpenDagNedtrain2005teOnnen/trackingandtracing.html |
22-02-2009 16:27:34 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Wat zou dat mooi zijn als je die site kon bezoeken%08% Maar ik ga off-topic Werkzaam bij Arriva |
22-02-2009 16:37:54 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Mja, helaas draait dit op een Intranet (meen ik), dus alleen via een bepaald netwerk. Enja, anders was Somda voor een groot deel overbodig. Laatst bewerkt door aarclay op 22-02-2009 16:38 |
22-02-2009 16:43:53 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Leuke dingen van de T&T worden hier wel doorgepasst |
22-02-2009 16:48:31 | ||
---|---|---|
NS-APD
|
Ja maar het zou leuk zijn als je zelf kon kiezen welk treinstel%08% Maarja laten we het maar weer over SLT gaan houden Werkzaam bij Arriva |
22-02-2009 18:26:06 | ||
---|---|---|
htmtram
|
weet iemand of de dienstregeling 98xx gaat veranderen als er allen maar SLT gaat rijden? Als je van Den haag naar Utrecht gaat wacht de trein in Gouda goverwelle op de IC's richting Utrecht. Iemand van de NS zei dat de 9800 vanaf Gouda goverwelle gelijk doorrijdt naar woerden en daar wordt ingehaald. Ook zei de NS medewerker dat als woerden - utrecht 4 sporig is de 9800 zonder te wachten op andere treinen, en dat daardoor de 9800 er dan uiteindelijk 10 minuten korter erover doet. |
22-02-2009 18:40:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Vanaf drgl 2010 worden er wel treinseries met SLT-rijtijden gereden. Wat de verandering dan precies is, weet ik niet. |
22-02-2009 19:31:41 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Een wilde gok van mij; inzet in de (1)7400, maargoed, aan deze gok zitten ook de nodige haken en ogen; bijvoorbeeld dat deze in de spits doorgaat naar Utg (en daar dus zal moeten keren op de 5800). Dus laat verder maar zitten. Verder is T&T volgens mij ook via andere computers te bereiken dan computers op NS-locaties.... |
22-02-2009 21:16:27 | ||
---|---|---|
aaron
|
De (1)7400 gaan niet door naar Uitgeest. 7400 is Breukelen - Rhenen, de gehele dag en 17400 is Amsterdam CS - Veenendaal Centrum, in de spits. |
22-02-2009 21:17:34 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
ja, maar maccerr heeft het over DRGL 2010 waarin dat (mogelijk) wel het geval is |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
22-02-2009 21:22:29 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Precies, want dan krijg de situatie: 2x p/u 17400 Bkl-Ut(-Vndc) 2x p/u 7400 (Utg-Asd-)Bkl-Rhn En in de spits loopt de 7400 dan dus over in de 5800 'Okeh' |
22-02-2009 22:18:55 | ||
---|---|---|
montrose
|
Hoezo loopt de 7400 over in de 5800? Vanaf dienstregeling 2010 komt de 5800 niet verder dan Asd. In Utg zal de 4000 keren op de 14700(buiten de spits) en de 7400 op de 4000 (in de spits) . Als men tenminste niet alles op zn kop wil gooien. |
22-02-2009 22:22:08 | ||
---|---|---|
WesselE
|
Ohja sorry, ik bedoelde niet de 5800 maar de 4000 'Okeh' |
23-02-2009 11:06:41 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Oeioei, de 4000 bedoel ik inderdaad . |
23-02-2009 11:17:03 | ||
---|---|---|
train85
|
De 2402 rijdt nu de 9830 daarna loopt die over in de 9845. |
23-02-2009 11:34:43 | ||
---|---|---|
rjybema
|
Stel rijdt in ieder geval 2 slagen Ut-Gvc. Zelf heb ik even meegereden in de 9830 op Ut-Wd. |
23-02-2009 12:13:16 | ||
---|---|---|
raymond16
|
En nu de grote vraag natuurlijk: hoe is het bevallen? |
23-02-2009 12:16:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En was alles naar wens? Deed alle reizigersinformatie het naar behoren? Geen reisinformatiemonitoren die uit stonden, of omroep informatie wat het niet deed? |
23-02-2009 12:41:57 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Je vraagd of de schermen het deden? Het antwoord is zoals gewoon bij de SLT natuurlijk NEE! %04% Er werd halverwege omgeroepend dat de schermen in de 2e klas de verkeerde tijd weergaf en in de 1e klas deed niets het. Toen we bij Zoetermeer aankwamen was er een storing bij de remmen. Niet heel ernstig alleen dat hij wat moeilijker optrok. Ik denk dat de storingen nog wel even zullen aan houden bij deze hele mooie trein. Laatst bewerkt door Xander140 op 23-02-2009 12:43 |
23-02-2009 12:50:41 | ||
---|---|---|
hansverker
|
Quote Hoe dichter bij het vuur des te interessanter de tips, zeker voor niet-NS-ers! hartstikke bedankt, broek 53! Van de dienstdoende machinist hoorde ik dat de volgende dienst 9840/9855 wordt, 13.53 uit Gvc. Betekent dit dat er meer slagen per dag worden gemaakt, en zo ja tot hoelaat? En alleen op ma t/m do?? Alvast bedankt voor uw antwoord! Laatst bewerkt door hansverker op 23-02-2009 12:51 |
23-02-2009 12:52:34 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Ja inderdaad een leuke tip! Dakje wel. |
23-02-2009 12:56:35 | ||
---|---|---|
noof
|
Het lijkt me dat je dan 11.43 bedoeld en dat is +5. 9830: V Ut 10.35 A Gvc 11.38 9845: V Gvc 11.53 A Ut 11.54 Laatst bewerkt door noof op 23-02-2009 12:56 |
23-02-2009 13:02:58 | ||
---|---|---|
Jason.K
|
Hehe... iemand al foto's? %02% |
23-02-2009 13:08:45 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Niet helemaal hij moest binnen komen om 12:34 aankomen maar door een overweg storing was hij wat vertraagd. |
23-02-2009 13:09:27 | ||
---|---|---|
hansverker
|
Quote Sorry!! |
23-02-2009 13:11:59 | ||
---|---|---|
Xander140
|
ja sorry idd. |
23-02-2009 13:30:23 | ||
---|---|---|
edje
|
QuoteUhmmm problemen met de remmen waardoor deze moeilijker optrok, lijkt me gevalletje vaste rem, best wel ernstig Laatst bewerkt door admin op 23-02-2009 18:23, reden: Quote ingekort |
23-02-2009 13:34:04 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Zou kunnen ben niet zo technisch. |
23-02-2009 13:40:53 | ||
---|---|---|
jacokran
|
Mooi dat hij nu rijdt voor passagiers. Informatieschermen die niet (goed) werken staat de belangrijkste doelstelling van een trein niet in de weg. Belangrijker is dat de trein betrouwbaar is. Dat hij tijdens de vele testritten nog geen enkele keer gestrand is (als ik het goed heb), spreekt vertrouwen uit. Goed, het zal vast een keer gebeuren dat het personeel ervaring mist, maar ervaring kan je nu eenmaal niet uit een boekje leren! |
23-02-2009 17:12:43 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Ja, hij reed! Eerst maar even de belangrijke informatie: volgens de aan boord aanwezige machinist die proefritten had gedaan (dus niet de dienstdoende mcn) blijft er deze week in principe elke dag in twee aansluitende slagen gereden worden: 9830/45/40/55. Het is een mooie en ruime trein. De zittingen vond ik opvallend breed, de beenruimte over het algemeen ruim, zeker in de eerste klas. Nadeel: de prullenbakken zitten in de weg. Bij de vierzitters zitten de bakjes direct onder de tafel en klappen schuin uit, heel apart. De zit is goed, ik durf het zelfs aan om het beter te noemen dan VIRM-2/3. De stof in de eerste klas komt erg luxe over. De trein trekt vlot op, rijdt stil en heeft ook een behoorlijke remvertraging. Opvallend: de omroep wordt voorafgegaan door een "ding-dang-dong" zoals ook bij stations gebruikelijk. Bij alle omroepen werd gestart met "Dames en heren, goedenmorgen". In de 9830 was het in de voorste eerste klas druk met mensen die bij het hele SLT-project betrokken waren. Gezellige sfeer! Daarnaast waren er flink wat spotters in de trein aanwezig. Er werd gebak uitgedeeld, samen met flyers over de SLT. De trein was niet zo heel schoon; ik ving op dat de 2401 door een misverstand wel helemaal opgepoetst was. En tot slot, de eerste ontevreden klant is ook al een feit: als 9840 kwam de 2402 wat moeilijk weg van Ut, de trein bleef met gesloten deuren aan het perron staan. Een dame die al te laat was vond het al vreemd dat ze niet nog even in kon stappen; toen even later een deur openging maar ze alsnog niet in mocht stappen was het helemaal fout: ze wilde de naam van degene die haar de toegang ontzegde en zou een boze brief naar "de NS" gaan sturen. Het was een schande! Laatst bewerkt door bjornl op 23-02-2009 17:13 |
23-02-2009 17:20:02 | ||
---|---|---|
rob1
|
Vandaag om 16.10u en 17.10u uitgebreid aandacht voor de SLT op Radio M Utrecht (regionale zender Midden-Nederland). Wat ik hoorde was allemaal positief, ik sta te popelen om snel zelf een kijkje te nemen! Net om 17.10u had de verslaggever ook een praatje met twee treinspotters (hij wist niet dat die ook bestonden... %03%), die het uitgebreid hadden over Somda, dus sluikreclame voor de treinspotter in een leuk item over de SLT! |
23-02-2009 17:27:58 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote heb net 1.5 uur tussen Ztm en Ypb gestaan, helaas niks voorbij zien komen Laatst bewerkt door Jeffrenzo op 23-02-2009 17:28 twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
23-02-2009 17:34:00 | ||
---|---|---|
htmtram
|
@Jeffrenzo Als je ergens boven jou berichten kijkt, dan zie je welke slagen de SLT rijdt... Dan kan je precies zien hoelaat hij langskomt... |
23-02-2009 17:38:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteGraag gedaan, al kwam (ditmaal) de tip niet uit de NS-burelen maar elders vandaan. Zelf ben ik ook bijna niet-NS-er inmiddels.. dus ik hoop dat een ander dergelijke zaken aan ons zal willen mededelen. Bevestiging van de te rijden slagen heeft bjornl al gegeven. Als het met dit proefbedrijfje goed gaat, komt volgende week een tweede stel in de vaart en/of gaan er meer slagen per dag gereden worden. |
23-02-2009 17:46:36 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Evengoed bedankt voor de tip! Er werd nog wel gevraagd hoe wij wisten dat dat de eerste rit zou zijn, ik heb dat maar even vaag gehouden. edit: voordat ik overspoeld word met commentaar: onderstaande filmpjes zijn met een goedkope telefoon gemaakt. Kwaliteit is dus op geen enkele manier aan de orde. Inhaling te Gdg (als 9845): http://www.youtube.com/watch?v=9BQPFmtRQpk Binnenkomst te Ut (ook als 9845): http://www.youtube.com/watch?v=aWCKerg-5w0 Laatst bewerkt door bjornl op 23-02-2009 19:25 |
23-02-2009 17:54:54 | ||
---|---|---|
nielske90
|
QuoteHaha, dat was WesselE. De andere spotter was ik. Daarnaast zijn we ook nog gefilmd, toen we na een fotostop op Gouda Goverwelle weer naar binnen gingen. Vind het zelf een geweldige trein. Kan voorlopig niet echt grote nadelen ontdekken, behalve het ontbreken van een toilet. De stoelen zitten behoorlijk goed, zelfs na 4 uur er in te hebben gezeten. Verder is de trein mooi en strak afgewerkt. Ook de informatieschermen waren goed leesbaar vanuit iedere positie. Kortom, ze hebben een hele mooie trein afgeleverd. Een uitgebreide 'recensie' zal eind van de week verschijnen in de nieuwsbrief van spoortechniek.nl Overigens was die 'vastgelopen rem' gewoon een ATB-storing. |
23-02-2009 18:29:14 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
Quote ja, maar ik dacht dat de 2402 en de 2602 beide zouden rijden, dus ik dacht dat als je er 1 uur zou staan er wel een lang zou moeten komen omdat de rit 1 uur duurt, ben uiteindelijk 1.5 uur gebleven. twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
23-02-2009 18:44:34 | ||
---|---|---|
lucky
|
Wat voor redenering is dat? Je krijgt de ritnummers op papier en denkt, laat ik eens gaan gokken of er heel misschien nog een ander stel rijdt... |
23-02-2009 18:50:19 | ||
---|---|---|
bjornl
|
ANYHOW, iemand op fok heeft wat foto's geplaatst: http://forum.fok.nl/topic/1257156/9/25#66374034 |
23-02-2009 21:26:43 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Ik heb ook 2 foto's. 1 van de buitenkant 1 bij meester zie: http://www.flickr.com/photos/srossum-trein/ Laatst bewerkt door Xander140 op 23-02-2009 21:33 |
23-02-2009 21:43:33 | ||
---|---|---|
noof
|
Leuk, vooral die foto op Ypenburg, is een tijdje een beetje 'mijn station' geweest. Wel +3, haha. |
23-02-2009 21:47:08 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Ik heb er nog meer. Ga ik er binnen kort opzetten! Laatst bewerkt door admin op 23-02-2009 21:54, reden: Onnodige quote verwijderd |
23-02-2009 21:58:43 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote Na Gd een lastgeving wegens overwegstoring. |
23-02-2009 22:02:00 | ||
---|---|---|
Xander140
|
ja klopt! Bij Gouda gevegeven. We hadden 2min vertraging. Dat is wel beter met de SLT. Kan het op korte afstand makkelijk in rijden. Met de oude sprinter is dit veel moeilijker. Laatst bewerkt door admin op 24-02-2009 14:58, reden: Onnodige quote verwijderd |
23-02-2009 23:28:29 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Quote Het zijn er nu foto's van de cabinerit van Gouda Goverwelle naa Den Haag CS |
23-02-2009 23:39:01 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote nou, vooruit: http://flickr.com/photos/sleutelman/3304937978/in/set-72157614353267580/ Zelf vond ik het inderdaad erg comfortabel zitten, veel beter dan SGMm. Na 2 slagen had ik nog steeds geen last van mijn zitwerk en SGMm is dat over het algemeen na 10-20 minuten al. Viel me wel op dat de mcn op de terugrit (trein 9845) behoorlijk voorzichtig reed maar we kwamen wel op tijd te Gdg, mooi tijd voor nog een fotostop. Bij 1 van de 2 1e klasse compartimenten (de Utrechtse zijde) was trouwens de verwarming kapot, het was ook behoorlijk koud daar. Laatst bewerkt door SleutelMan op 23-02-2009 23:40 |
24-02-2009 10:53:29 | ||
---|---|---|
Somda
|
Weet iemand waar het treinstel woensdag rijd. |
24-02-2009 10:57:28 | ||
---|---|---|
train85
|
Voorlopig nog de volgende treinen 9830/9845 en 9840/9855. |
24-02-2009 11:27:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Is er al bekend hoe het met de aflevering van de 2403 en de 2603 staat? Laatst bewerkt door aarclay op 24-02-2009 11:27 |
24-02-2009 11:29:30 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Dat wordt waarschijnlijk van zelf gemeld. Geduld is een schone zaak. Laatst bewerkt door nielske90 op 24-02-2009 11:29 |
24-02-2009 11:31:44 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Aan de foto's te zien is de 1e klas afgescheiden met een glazen wand/klapdeur? Hoi! Hoi! (Als het bevalt, hoop ik dat Veolia meekijkt! De invasie van scholieren daar maakt het kopen van een 1e klas kaartje nutteloos ondanks de aanmerkelijk betere stoelen. Vooral op de Heuvellandlijn, maar daar is het dan ook bommevol.) Jullie zeggen dat er veel beenruimte is in de eerste klas? Gelukkig. Ik was er al even bang voor, omdat ik dacht dat ze de extra ruimte die gepaard gaat met de grotere vensters in de eerste klas weer teniet hadden gedaan door het inbouwen van een extra zitrij (5 ipv 4 achter elkaar). Is er verder nog een merkbaar comfortverschil tussen de 1e en 2e klas stoelen? De foto's geven geen uitsluitsel hierover. Bedankt! |
24-02-2009 11:42:39 | ||
---|---|---|
justin
|
Volgens de flyer die werd uitgedeeld, heb ik begrepen dat dit enigszins expres is gedaan, zodat 1e klassers niet gestoord hoeven te worden door 2e klassers die langs lopen. Sporten + NS = Prima te doen |
24-02-2009 11:45:26 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die diensten die vandaag gereden worden, i dat nog steeds hetzelfde treinstel als gisteren? Of zetten ze nu de andere in? |
24-02-2009 11:58:17 | ||
---|---|---|
train85
|
Deze week voorlopig hetzelfde ja, treinnummers zie boven dit bericht. |
24-02-2009 12:50:10 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Quote Echt comfortverschil is er in mijn ogen niet echt veel, maar het comfort van de 2de klas is al heel behoorlijk. In de 1e klas heb je trouwens een armleuning in het midden, in de 2de klas niet. Nog meer foto's van gisteren; zie http://www.spoortechniek.nl/indexnl.htm?/fotos/spotsenspecials/20090223slt/index.htm&1 Laatst bewerkt door nielske90 op 24-02-2009 14:26 |
24-02-2009 13:01:43 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Ik heb vandaag zelf ook een ritje gemaakt met de 9830(Gd-Gvc) en de 9845(Gvc-Gd). De eerste impressie was al goed. Tien minuten vertraging. Omdat de Intercity er voor moest reden we met +15 weg te Gd. Ik vond de 2e klas stoelen comfortabel zitten. En al snel kregen wij al gebak, het was "oranje koek met roze stukjes" volgens de mevrouw van het gebak. De mevrouw van het gebak was niet zo goed in het onthouden van gezichten, dus ik kreeg ze over de hele rit wel drie keer aangeboden%08%. Tijdens de kering te Gvc waren er veel mensen op de been. Leuk was ook te zien dat een gehandicapt jongetje helemaal in zijn sas foto's zat te maken van het nieuwe treinstel%02%. Op de terugweg ben ik voorin gaan zitten, tijdens de rit kreeg dit te horen dat daar de verwarming alweer stuk was . Al met al vind ik dit een goed treinstel, alleen jammer van het ontbreken van het toilet. EDIT: Ohja, het viel me ook op dat er maar weinig stoelen in coach opstelling staan. Ik vind dit wel een minpuntje omdat ik veel alleen reis. Laatst bewerkt door Lucchese op 24-02-2009 13:05 |
24-02-2009 13:16:42 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Vergeet niet dat het nog een proefbedrijf is. |
24-02-2009 13:46:38 | ||
---|---|---|
bjornl
|
De stoelen an sich verschillen niet zo heel veel tussen eerste en tweede klas, de ruimte ertussen (vooral bij de vis-a-vis) wel. De leuningen hebben bij de eerste klas een houten afwerking (a la SGMm), in de tweede klas blauw kunststof. |
24-02-2009 13:48:03 | ||
---|---|---|
kuba.g
|
Hoe lang blijven zij gebak uitdelen? Ik ga hem namelijk morgen uitproberen |
24-02-2009 13:50:21 | ||
---|---|---|
nielske90
|
Nou, voor de gebakjes hoef je het niet te doen. Die zijn niet zo heel groot. (zie de foto's in mijn link). |
24-02-2009 13:51:12 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
Quote Nog de rest van de week. Tenminste wat is wat er werd gezegd. @ robbertc: Ik zat zelf in dat gedeelte waar de verwarming stuk was(had ik inderdaad beter moeten formuleren). Maar ik had het zelf niet eens door Laatst bewerkt door Lucchese op 24-02-2009 13:54 |
24-02-2009 14:37:49 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote stoeltype is gelijk, alleen de leuning en de beenruimte (13cm meer in 1ste klas) is het verschil. heb het zelf niet nagemeten maar zo staat het gemeld in de instructie documentatie |
24-02-2009 16:33:47 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Quote De stoelen in de 1e klas zijn wel veel zachter dan in de 2e. Maar kwa aanzicht lijken ze niet veel te verschillen. |
24-02-2009 16:49:10 | ||
---|---|---|
rob1
|
Uit interesse: heeft (of kan) iemand de flyer uitgedeeld in de SLT gescand/scannen? Ik wil 'm graag lezen, maar heb deze week geen gelegenheid de SLT zelf de spotten, helaas! Laatst bewerkt door rob1 op 24-02-2009 16:49 |
24-02-2009 16:57:28 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Foto maken kan natuurlijk ook%06%.....maar ik helaas niet zit bij vriendin en heb geen camera bij me%09% Laatst bewerkt door admin op 24-02-2009 19:57, reden: Onnodige quote verwijderd |
24-02-2009 17:00:51 | ||
---|---|---|
dekorte
|
vandaag ook even wezen kijken naar nieuwe SLT http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/3306877332/ |
24-02-2009 17:22:37 | ||
---|---|---|
geertw
|
Quote Even snel gemaakt: http://i42.tinypic.com/zwjc69.jpg en http://i39.tinypic.com/o8ief4.jpg. http://www.ovinnederland.nl/ |
24-02-2009 17:32:49 | ||
---|---|---|
webguy
|
Die flyer is overgenomen van het stukje dat in Spoor stond: precies dezelfde plaatjes, maar een paar bellen/tekstvlakken zijn verplaatst. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
24-02-2009 17:40:26 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
vandaag ook mijn eerste ontmoeting in de reizigersdienst. hier als trein 9855 te gouda: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CMODSODJ.jpg hier het vertrek richting utrecht: http://www.youtube.com/watch?v=aOXZXMsG1b4 (zet hem even op de hoge kwaliteit.) morgen ga ik er voor het eerst mee reizen. |
24-02-2009 17:50:31 | ||
---|---|---|
bogger
|
Check voor de SLT in de 9855 te Gd. (@ Jordy: ik zie mezelf niet op je foto, was zeker net ingestapt) [rest]...Verkeerde topic:P Laatst bewerkt door bogger op 24-02-2009 17:51 |
24-02-2009 18:37:24 | ||
---|---|---|
jordydl1
|
even reactie op bogger, de foto was gemaakt toen alle deuren alweer dicht zaten. |
24-02-2009 19:25:10 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Ben vandaag wezen kijken bij Moordrecht voor de SLT. Zie http://www.fotobos.net/trein/index.html Ik ben het 'treinen met grote snelheid' fotograveren wel een beetje verleerd (zie de eerste foto) Laatst bewerkt door metrofan op 24-02-2009 19:25 Kijk ook eens op www.fotobos.net |
24-02-2009 20:13:43 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
@metrofan, Een optie is om je fototoestel scherp te stellen op de trein. Als dat niet kan (of te lang duurt), denk dan eens na over een nieuwe fototoestel. Een rare vraag, maar hoe reageren de reizigers op deze nieuwe trein? |
24-02-2009 20:16:08 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
Die LED-displaytjes aan de buitenkant vallen me wel enigszins tegen. Het in mijn ogen beste type dat NS gebruikt is die van de SGMm. |
24-02-2009 20:29:56 | ||
---|---|---|
Lucchese
|
QuoteTe Gd vandaag keken maar een paar mensen een beetje verbaasd om zich heen. Toen "die" aan kwam rijden. Maar werden gelijk gerust gesteld door het feit dat iedereen gewoon instapte, en er niet meer mensen twijfelde(beetje samen uit, samen thuis). En sommige hadden pas door dat ze in een nieuw treinstel zaten toen het gebak werd aangeboden%08%. Laatst bewerkt door admin op 25-02-2009 08:13, reden: Quote ingekort |
24-02-2009 20:35:20 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Bij de eerste rit gisteren hadden de gebakdames naar eigen zeggen alleen maar positieve reacties gekregen. |
24-02-2009 20:37:23 | ||
---|---|---|
fff604
|
De reizigers gisteren in de SLT vonden het een luxe trein. Zijn zeker niet veel gewend op dat traject. Verder reed de trein absoluut geruisloos. Minpuntje was dat niet alle informatieschermen het deden (is hier al genoemd) en de omroep klonk ook niet zoals die had moeten klinken. Heel mooi natuurlijk de gelijkvloerse instap, werd ook wel tijd voor de NS om zoiets te krijgen. |
24-02-2009 21:00:14 | ||
---|---|---|
metrofan
|
Quote Dat doe ik normaal ook altijd, maar ik heb al zo'n lange tijd geen foto's meer gamaakt van treinen, dat ik nu nog een beetje in moest komen Kijk ook eens op www.fotobos.net |
24-02-2009 21:12:07 | ||
---|---|---|
willy84
|
Voor de mensen die doordeweeks moeten werken(waaronder ikzelf;)) wanneer is de eerste inzet in het weekend? |
24-02-2009 21:44:41 | ||
---|---|---|
rob1
|
QuoteBedankt! |
24-02-2009 22:18:04 | ||
---|---|---|
geertw
|
Quote Op Utt liepen de reizigers weer wat naar achter (naar de overkapping) toen de SLT aan kwam rijden, zeker omdat net daarvoor was omgeroepen dat de trein +5 had en er nog geen vijf minuten voorbij waren. Maar ja, toen bleek dat rare witte ding te stoppen. Veel verbaasde en positieve gezichten gezien in ieder geval. http://www.ovinnederland.nl/ |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |