Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
28-02-2010 00:29:25 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Als dat zo is, dat de 2423 te Zl stond, heb ik het verkeerd genoteerd%09% |
28-02-2010 08:47:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
2437 is wel erg optimistisch; het is inderdaad de 2423 die in Zwolle staat (voor instructie uiteraard). In Eindhoven zou de 2417 moeten staan. |
28-02-2010 10:37:07 | ||
---|---|---|
TheKnitter
|
Het is dus nu aangepast (spot)%08% |
28-02-2010 11:35:58 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Gisteren op SLT-jacht geweest, maar: 441, 454 en 2957 gespot. Gezien de spots heeft het hele park stilgestaan in Bkd, Gv, Ehv, Rtd, Utoz en Zl. In Ehv staat inderdaad de 2417. Laatst bewerkt door AlbertP op 28-02-2010 11:38 |
01-03-2010 08:02:51 | ||
---|---|---|
Pim-ICR
|
Er reed ook nog een losse SGM-II in de 9800... |
01-03-2010 22:38:48 | ||
---|---|---|
keesje
|
Qua inzet was het erg mager vandaag: In de 19800/9700 vandaag: 2405, 2606, 2607 In de 9800 vandaag: 2404, 2415, 2602, 2605, 2619 In totaal dus 3 viertjes en 5 zesjes actief. De 2403 reed vanmorgen heel vroeg een enkeltje Ldd-Ut en dat was het. Ook de 2601 hield het kort met een reisje vanmiddag van Rtd naar Gv/Bkh. De 2618 kwam vanmiddag voor het eerst aan in Rtd, dus wellicht gaat deze ook aan het grote werk beginnen. |
02-03-2010 02:52:59 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
|
ik heb vanochtend ook nog in de 2601 gezeten toen die in de 19827 zat dus die heeft meer als dat ene reisje gemaakt (nog steeds niet veel als die verder nergens anders heeft gezeten) twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
02-03-2010 15:47:37 | ||
---|---|---|
martw
|
Quote Reden er gekoppelde stellen in de 9800 gisteren? Want er zijn 5 composities nodig en ik heb ook minstens twee composities SGMm zien rijden. Martijn Laatst bewerkt door martw op 02-03-2010 15:47 |
02-03-2010 17:50:30 | ||
---|---|---|
klaass16
|
hoeveel SLT's moeten er nog komen? Of zijn ze hier allemaal al? |
02-03-2010 18:20:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Nog lange niet. Ga nog maar uit van dat er 40 stuks nog zullen worden geleverd. Ik zal mijn lijst morgen weer eens even bijwerken, en dan hebben jullie er binnenkort ook mooi uitzicht op. Laatst bewerkt door aarclay op 02-03-2010 18:25 Choo choo..... |
02-03-2010 20:19:51 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Misschien hebben stellen elkaar vervangen ergens? |
03-03-2010 14:12:51 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Vandaag om 13:50 door Ut en 14:08 in Amf: stel 2617. Dick van den Hoven |
03-03-2010 14:15:31 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
De 2618 heeft volgende de recente spots vandaag trein 9849 gereden. Deze is dus nu neem ik aan in dienst genomen. |
03-03-2010 17:35:32 | ||
---|---|---|
Iceman
|
Vandaag kwamen de 2620+2621 gekoppeld door Shl (zie het OD), dus die zijn ook in Nederland. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-03-2010 23:17:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vrijdag is de overbrenging gedacht van de 2418 Aken - Sitterd - Amersfoort en van de 2614 Venlo - Amersfoort. Laatst bewerkt door broek53 op 05-03-2010 11:27 |
05-03-2010 12:42:03 | ||
---|---|---|
mdewidt
|
12:40 uur SLT-VI langs de railcam in Hmh richting Ehv. Aannemelijk de 2614 ... Groeten uit Haspengouw |
05-03-2010 15:43:58 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Quote Check SLT viertje nu in Std, aannemelijk dus de 2418. |
05-03-2010 16:41:10 | ||
---|---|---|
ehbk2006
|
Quote Kan ik bevestigen, om 12:49 door Ehv richting Btl. Laatst bewerkt door ehbk2006 op 05-03-2010 16:41 |
05-03-2010 22:12:38 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Vandaag voor het eerst met SLT gereisd (eindelijk) Wat mij opviel was de riante beenruimte, meer dan in ICMm%05% Maar de snelheid viel mij enorm tegen. Of het aan het materieel ligt of aan de machinist weet ik niet, maar bij een sprinter stel ik me echt wat anders voor. Vergeleken met z'n grote voorbeeld, de BR425, is het qua optrekken echt een slak (SLT heeft heel wat minder vermogen aan boord), en ook het afremmen gaat heel gezapig. Met snel optrekken en afremmen moet je per station zo een minuut kunnen winnen lijkt mij (voor de duidelijkheid: mijn trein had +5 dus alle reden om even extra z'n best te doen) |
05-03-2010 23:00:15 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
probleem ligt m ook in de ATB, bij dit soort stellen profiteert je het meest als je snel op kan trekken en laat kan remmen. Alleen wordt dat laatste onmogelijk gemaakt door het ATB remcriterium van een SLT, maar daar kan een mcn je waarschijnlijk veel meer (en beter, dit is even wat me bijstaat) over vertellen. |
05-03-2010 23:09:43 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ja dat verhaal ken ik, dat je bij een geel sein een bepaald percentage van je remkracht moet gebruiken, anders krijg je een ATB-remming (dat was het toch?) Maar het lijkt mij dat dat bij haltes (zonder bediende seinen) toch geen probleem hoeft te zijn? Sowieso valt het mij op dat het in het algemeen weinig voorkomt dat rijwegen vroegtijdig ingelegd worden, ook daar waar ze geen enkele andere trein in de weg zitten. Daardoor moet de binnenkomende trein onnodig langzaam rijden. |
05-03-2010 23:47:00 | ||
---|---|---|
spoorhaas
|
Mensen, bedenk eens goed! Er zijn maar weinig machinisten die het SLT door en door kennen en op kunnen anti ciperen.... Zolang de meerderheid nog "onvoldoende" ervaring heeft op het materieel zullen ze allicht voorzichtiger rijden/remmen..... Kijk over een jaar nog maar een keer als het continue blijft rijden, dan zal je vast en zeker wel verschillen gaan merken! |
06-03-2010 01:29:22 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote ja dit klopt, het is nu wel zo dat alle slt's zijn voorzien van een aangepast remcriterium. dit lag eerst op >40% en is nu bijgesteld naar >20% hierdoor kan je iets soepeler binnenkomen, maar het is waar wat spoorhaas zegt, doordat er veel mensen de trein nog niet goed kennen en dus geen ervaring er mee hebben kom je wat voorzichtiger binnen. dit is ook logisch aangezien de slt's nog maar in 3 treinseries te vinden zijn Mcn NS International Rtd |
06-03-2010 09:22:16 | ||
---|---|---|
bogger
|
@daniel81 Over die beenruimte; in de coachopstelling is het misschien nog wel te doen, maar als je de vis-a-vis (op het verhoogde stukje in ieder geval) pakt en er komt iemand tegenover je zitten, dan wordt het een wedstrijdje menselijk origami.. Nu heb ik ook nog een vraagje.. Gister in de 9878, liep de klok RECHTSboven in het beeldscherm 1 minuutje achter. Maar de klok die de tijden van verwachte aankomst aangaf,liep weer 5 minuten voor. Zitten nou zelfs die 2 tijdswaarnemingen niet op 1 lijn? (Voorbeeld. Utt was 22:40 bij aankomst op het kleine klokje, terwijl de verwachte aankomsttijd (groot in midden van scherm) ervan overtuigd was dat het 2244 werd, enkele seconden hierna ging het echter vrolijk over in: DIT is station Utt.. |
06-03-2010 11:22:40 | ||
---|---|---|
lekbrug
|
gisteren, gezien vanuit de 5837 te Brn: trein 5836 met 2 stellen SLT (nummers onbekend)!! |
06-03-2010 11:51:19 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Geen koelkast voor jou: Het pad van de afnameproefritten voor SLT zit enkele minuten achter de 5836, dus dat zal het zeer waarschijnlijk geweest zijn wat je zag |
06-03-2010 19:39:55 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator |
Quote klinkt als de 2601? Die klok loopt al tijden verkeerd.. |
06-03-2010 20:13:06 | ||
---|---|---|
bogger
|
En de koelkast gaat naar jou! Betrof idd stel 2601. Maar de interne klok en de weergave klok lopen dus op 2 verschillende systemen/instellingen.. |
08-03-2010 22:45:44 | ||
---|---|---|
railfan
|
Vandaag kwam de 2412 de grens over via Herzogenrath: http://www.railfan.nl/foto/11204.htm Laatst bewerkt door spiketrain op 09-03-2010 10:54, reden: Eén fotolink is voldoende, Somda is geen fotoforu |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-03-2010 08:13:20 | ||
---|---|---|
smarkie
|
bij ons op het werk is gemeld dat het vanaf week 10 (afgelopen maandag dus) voor kan komen dat er een slt op de hoekse lijn tegen gekomen kan worden. ben ze nog niet tegen gekomen iig. Mcn NS International Rtd |
10-03-2010 08:18:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Sinds gisteren op de Dijksgracht: de 2617 en een onbekende VI. kennelijk gaat de komst van de nieuwe stellen sneller dan de afname ervan en raken de Bokkeduinen en Cartesiusweg overvol. Op de Bokkeduinen zag ik vandaag de 2613, die vermoedelijk recent (gisteren?) het land in geslopen is. |
10-03-2010 12:19:46 | ||
---|---|---|
john2
|
Quote De betreffende trein heb ik maandag middag, vanuit de stopper van 16.03 uur in Heerlen op het rangeer terrein zien staan. Laatst bewerkt door john2 op 10-03-2010 12:20 |
10-03-2010 18:19:10 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote SLT is fors trager dan mat '64. Zelfs een loc met 7 rijtuigen rijdt eerder 140 km/u. SLT ruim 2 minuten, loc 1700 + 7 ICR iets meer dan 1'30", DDAR 1'10", BR425 45 seconden. Zet kW/ton maar eens tegenover elkaar! Alleen IRM en DM '90 is trager. In 40 jaar zijn we dus niets opgeschoten. SLT: SLome Trein!!! Laatst bewerkt door kiekkiek op 10-03-2010 18:23 |
10-03-2010 19:01:38 | ||
---|---|---|
daniel
|
Zou ik mogen vragen op basis waarvan je die constatering doet? Puur vermogen tegen gewicht afzetten is wel erg kortzichtig, er zijn ook andere zaken die de karakteristiek van de aanzetsnelheid bepalen (denk bijvoorbeeld aan trekkracht en het aantal aangedreven assen). Bovendien is mijn (enige, dat wel) ervaring met SLT anders: optrekken ging lekker vlot, zeker sneller dan een ICR-TD. |
10-03-2010 19:03:17 | ||
---|---|---|
bjornl
|
Quote SLT-IV: 9,77 kW/ton SLT-VI: 9,55 kW/ton Plan V: 8,14 kW/ton Plan T: 8,59 kW/ton Het zal dus echt niet alleen daaraan liggen. |
10-03-2010 19:10:29 | ||
---|---|---|
rick
|
Quote SLT IV: 9.8 kW/ton SLT VI: 9.6 IRM IV: 6.8 IRM VI: 6.6 Plan V: 8.1 Plan T: 8.6 ICM III: 8.75 ICM IV: 9.8 DM '90: 6.7 Thalys: 9.5 (22.7) 1700 + 7 ICR: 8.9 SLT zit dus ruim boven het meest andere materieel (niet dat dit alles zegt maar goed). edit: en dan zie je dat je te traag bent,nou ja.%08% Laatst bewerkt door rick op 10-03-2010 19:11 |
10-03-2010 19:22:12 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Een stopwatch. Meten is weten! |
10-03-2010 19:26:38 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Goh, elke trein zal langzaam optrekken als er lang niet vol vermogen wordt gegeven. Hoe dan ook is je argument niet geldig (zojuist weerlegd) en het feit blijft bestaan dat SLT veel sneller optrekt dan ander materieel (en geloof je het niet, dan moet je de machinist heel lief aankijken en vragen of hij/zij op vol vermogen weg wil rijden bij een station als Ztmo (richting Gd) |
10-03-2010 19:27:22 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Ik kom bij 1700 + 7 ICR op ruim 12 kW/t, DDAR ruim 16, BR425 ruim 20! Acceleratie heeft natuurlijk ook te maken met overbrengingsverhouding, type motor, adhesie, wieldiameter (nieuw/versleten) enz. Snelste DM '90 trouwens 4'30" naar 140 km/u. Laatst bewerkt door kiekkiek op 10-03-2010 19:32 |
10-03-2010 19:27:47 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
Hoe weet je dat die op volle snelheid rijdt? En hoe weet je of er geen andere factoren zijn die een rol spelen? Plaatselijke snelheid? |
10-03-2010 19:30:29 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Feit is dat SLT trager is. Een stopwatch liegt niet, zeker niet wanneer je zelf het tractiehandle bediend |
10-03-2010 19:43:02 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Wil ik even kijken in het oude topic 'optreksnelheid materieel' waarin het van al het huidig materieel in stond, verdwenen is. Voor de forumbeheerders: kan er voortaan svp niet zomaar een topic verwijderd worden als het oud is? Overigens, 2 minuten voor naar 140km/h is dan wel veel, maar dat gaat dan zeker zeer langzaam boven de 100km/h? |
10-03-2010 19:48:43 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Tot 100 km/u in sec.: SLT 59, plan V 51, Br 425 28, DDAR 43, DM '90 125, ICM-3 70, IRM-6 82. Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2010 20:00, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
10-03-2010 20:19:43 | ||
---|---|---|
rick
|
QuoteDat is 4540 kW en 510 ton (86 ton voor de loc, 7*40 voor de rijtuigen en nog 4 ton omdat de rijtuigen iets meer dan 40 ton zijn maar dat maakt niet uit), DDAR is inderdaad 16.8 (DDM 14.2) en de BR425 gaat niet op omdat deze onder 15 kV rijdt. Laatst bewerkt door rick op 10-03-2010 20:20 |
10-03-2010 21:02:30 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Reken die loc + rijtuigen nog maar eens uit. En die 15 kV? Wel handig maar niet noodzakelijk. Ook met 1,5 kV is er nog zat ruimte. Op vrijwel alle lijnen in NL mag je de bovenleiding met een kleine 4000 A belasten. Een SLT-100 blijft ruim onder de 1000 A. Ruimte zat dus om een SLT van het dubbele vermogen te voorzien en zodoende BR 425 sprinttijden te realiseren. Laatst bewerkt door spiketrain op 10-03-2010 21:29, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
10-03-2010 21:10:22 | ||
---|---|---|
rick
|
Klopt ja, ik was kennelijk met 11 rijtuigen in de war. Voor de bovenleiding moet je wel rekening houden met andere treinen en dat ze in Duitsland meer ampere door de bovenleiding kunnen hebben. |
10-03-2010 21:10:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
Als het waar zou zijn dat SLT trager is dan alles wat er verder rijdt, zou er niet minder dan een hele roedel katten in de zak gekocht zijn. Waar er voor SLT met rijtijden gerekend wordt die nog sneller zijn dan SGM qua aanzet, zou elk dienstregelingmodel waar het programma Hoogfrequent Spoor op is gebasserd en de hele SAAL-corridor meteen de prullenbak in kunnen. Daar waar de eisen aan de aanzetversnelling van SLT hoger waren dan die van SGM, kan ik mij op geen enkele manier voorstellen dat NS akkoord zou zijn gegaan met materieel dat trager is, eigenlijk. |
10-03-2010 21:32:15 | ||
---|---|---|
mich
|
Quote Voor wat DM'90 en plan V betreft kan ik dit onderschrijven, dat klopt precies. |
10-03-2010 21:58:24 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Quote Zolang je met je trein onder de 3000 A blijft is er niet zoveel aan de hand. En in Duitsland........... Een BR 425 komt bij vol vermogen net boven de 150 A!! |
10-03-2010 22:21:25 | ||
---|---|---|
brugger
|
m.a.w. ameperage is niet het grootste probleem maar het voltage. |
10-03-2010 23:44:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Update van de indienstestellingsdata sinds de vorige opgave op 26/2: 2420 op 2 maart, 2419 op 4 maart, 2411 op 9 maart; 2616 + 2618 op 1 maart, 2619 op 2 maart, 2620 op 9 maart. Op 10 maart zijn de 2617 + 2621 op de Dijksgracht gestald en naar het zich laat aanzien, gaan de 2412 en 2418 morgen naar Leidschendam. Op vrijdag is de overbrenging uit D voorzien van de 2414. Slechter gaat het met de gegevens over de binnenkomst van nieuwe zessen: ik ben nog op zoek naar de data van de 2621, 2617 en 2613. |
11-03-2010 02:32:02 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
2621 kwam op 1 Maart de grens over, 2617 op 11 Februari en de 2613 is mij zo even niet bekend |
11-03-2010 10:01:16 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Het overzicht van reizigersmaterieel is weer bijgewerkt naar aanleiding van het bovenstaande overzicht van Broek53 |
11-03-2010 20:51:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteKlopt het dan dat de 2617 en 2619 dezelfde dag de grens over zijn gekomen? |
11-03-2010 23:08:01 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
jep voorzover ik weet kwam de 2619 s`ochtends en is daarna gelijk vertrokken en de 2617 kwam laat in de middag aan en is een nachtje blijven staan te vl |
12-03-2010 14:02:34 | ||
---|---|---|
gertrein
|
volgens mij was het gisteren, zag ik twee aan elkaar gekoppelde slt ers stoppen bij station zoetermeer. Was lang geleden dat ik ze voor het laatst gekoppeld had zien rijden. |
12-03-2010 14:46:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, er rijden deze week een aantal slagen (ik denk wisselende) met gekoppelde stellen en dan bij voorkeur IV + IV, om ook dit in de praktijk te beproeven (de ultieme test is de gebruikstest, uiteindelijk). |
12-03-2010 17:16:23 | ||
---|---|---|
groen47
|
De 2415 reed vandaag van Eindhoven naar Tilburg: foto http://www.flickr.com/photos/groen47/4426658725/sizes/l/ |
12-03-2010 18:28:03 | ||
---|---|---|
maxime
|
Quote Ah, dat verklaart de twee gekoppelde SLT'jes die om half 2/kwart voor 2 afgelopen nacht vanuit Gvc kwamen en weggezet werden op de Bkh misschien! |
12-03-2010 20:02:59 | ||
---|---|---|
nohab
|
Asdm 17:25 de 2613+2614 vanuit Wgm\Wp naar Asd, uiteraard zonder reizigers |
12-03-2010 20:46:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zou mij niet verbazen als die inmiddels (ook) op de Dijksgracht staan. @ edit: er staan inderdaad nu in totaal vier SLT's op de Dijksgracht Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 08:21 |
13-03-2010 00:46:39 | ||
---|---|---|
treintim
|
Van de 2429 en 2426 heb ik nog maar weinig gehoord, maar die reden afgelopen woensdag i.p.v. van Aken naar Nederland toe geheel de andere kant op (dieper Duitsland in). Hier door het plaatsje Eschweiler een passage richting onbekende bestemming: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4725281 Laatst bewerkt door treintim op 13-03-2010 00:47 |
13-03-2010 05:30:20 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Mischien richting Köln maar wat ze daar moeten geen idee%08% |
13-03-2010 21:07:23 | ||
---|---|---|
elizabeth
|
Als het de kant van Wenen op is(wat ik niet weet), kan het wel eens een rit richting de klimaat kamer kunnen zijn. jaapfan. |
15-03-2010 10:56:22 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Hmm, ik kan me niet herinneren dat er ooit méér dan 1 treinstel die kant op is gegaan? Op DSO is het transport niet meer gespot, wat mij doet vermoeden dat het geheel niet heel Duitsland doorkruist heeft. Eschweiler ligt bovendien nog vóór Horrem en daar kan het geheel zelfs weer richting M'gladbach afgebogen zijn... |
15-03-2010 12:24:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag is de overkomst gepland van de 2414, morgen van de 2413. De laatste gaat rechtstreeks naar Leidschendam. Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 20:36 |
15-03-2010 15:23:48 | ||
---|---|---|
Noodrem
|
De 2613 & 2614 staan inderdaad op de Dijksgracht, het 2e spoor naast de Wadlopers. Daartussenin staat een stammetje ICL, waarna nog een combo SLT-VI staat. |
15-03-2010 15:37:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteAndere bron meldt dat de 2617 pas op 3 maart de grens is overgestoken. |
15-03-2010 20:37:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteVoor de securigheid: het is geen combo, maar op zijn best een combi en wel van de 2617 + 2621. @ overbrengingen van 16 maart: de aangekondigde 2615 is weer afgekondigd. Ik heb het originele bericht aangepast. Laatst bewerkt door broek53 op 15-03-2010 20:39 |
16-03-2010 09:44:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gisterenavond zijn er SLT's overgebracht van Ldd naar de Dgr. De Dijksgracht groeit de komende tijd uit tot SLT-domein, aangezien het aantal nieuwelingen explosief groeit en het aantal diensten voorlopig niet (bedraagt nu 12, wordt in april 17). |
16-03-2010 12:19:14 | ||
---|---|---|
rharmsen
|
Hopelijk gaan ze dan (veel) meedraaien in de 7400 en 4000. De Mat'64 inzet, is vaak aan de veel te krappen kant tussen Breukelen en Amsterdam-Holendrecht. |
16-03-2010 12:41:40 | ||
---|---|---|
MDDM
|
QuoteEr staan nu 4 stellen Gr Joop mcn Lls |
16-03-2010 22:06:10 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Ik tel 21 diensten voor de 4-en en ook 21 voor de 6-en. Maar ik heb niet naar de inhoud van die diensten gekeken, dus wellicht dat er het nodige aan GDST of instructie bij zit. |
16-03-2010 22:41:47 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan ben ik niet goed voorgelicht: ik wist niet beter dan dat het zou gaan om 9 zessen en acht vieren, en dat ligt toch mijlenver van 21 om 21 |
16-03-2010 23:18:09 | ||
---|---|---|
keesje
|
Misschien zijn die 9 zessen en 8 vieren voor de rijdende diensten en de rest (dus resp 12 en 13 diensten) niet rijdend. Vogel het nog wel even uit, wordt vervolgd. |
17-03-2010 13:42:45 | ||
---|---|---|
keesje
|
Mijn vermoeden blijkt waar: van de 21 diensten voor de zessen rijden er maar 8 en 1 in onderhoud. Voor de vieren geldt van die 21 diensten: 7 rijdend en 1 in onderhoud. We hadden dus beiden min of meer gelijk. Laatst bewerkt door keesje op 17-03-2010 17:03 |
17-03-2010 14:23:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dan zijn er lege diensten opgenomen om makkelijker in dagplan de inzet tijdens de duur van het wbl op te voeren, verwacht ik. In die zin kan de opmerking ook wel kloppen dat er (wellicht & tijdelijk) SLT komt te lopen in de 5500 of op de Hoekse Lijn; dat zijn omloopjes die eenvoudiger te vervangen zijn dan diensten die door de treinseries heen-klotsen. |
17-03-2010 19:07:05 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Zag vandaag dat van enkele stellen op de Dgr de sluitseinen nog branden. Nu weet ik wel dat die LED's niet zo heel veel stroom verbruiken , maar als die stellen er langer dan een paar weken moeten staan kan het weer opstarten toch lastig worden. Ciao. |
17-03-2010 21:32:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het verandert sneller dan het weer met de planning en dan is de praktijk toch weer anders, maar vanavond is dan toch de 2413 uit Aken naar Amersfoort gegaan. Morgen is de voorzichtige verwachting dat de 2610 via Venlo naar Leidschendam overgebracht wordt. De 2426 en 2429 (zie een stuk hierboven) zijn overgebracht naar Zülpich i.v.m. ruimtegebrek bij Bombardier. Laatst bewerkt door broek53 op 17-03-2010 21:34 |
17-03-2010 21:35:31 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Waarom zijn die dan niet direct naar Nl gebracht? Of zijn ze nog niet voltooid? |
17-03-2010 21:47:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat vermeldt het verhaal niet, maar ga daar maar vanuit. |
17-03-2010 21:48:47 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteIs de 2414 al aangekomen inmiddels? Heb hier nog niks van gelezen verder, maar misschien heb ik het gemist? |
17-03-2010 21:51:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Maandagavond, ja. @ indienststellingsupdate: 2412 en 2418 op 17 maart, 2613 en 2614 op 16 maart, 2617 op 17 maart, 2620 op 9 maart en 2621 op 10 maart. Laatst bewerkt door broek53 op 18-03-2010 09:33 |
18-03-2010 09:58:48 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De SLT's die nu in dienst zijn gesteld zijn weer toegevoegd in het overzicht. |
18-03-2010 13:06:26 | ||
---|---|---|
smarkie
|
Quote omstreeks 11.30 uur te Rtd (sp10) gesignaleerd Mcn NS International Rtd |
19-03-2010 00:36:39 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
De 2622 en 2414 waren vandaag op afnameproefrit. |
19-03-2010 10:49:48 | ||
---|---|---|
randyvos
|
Is er inmiddels al meer bekend over de software problemen? Zijn deze al geheel of gedeeltelijk verholpen? |
19-03-2010 10:54:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Welke softwareproblemen bedoel je? Ik wil maar zeggen: de massale invasie en de start van de serieuze inzet van SLT zijn juist het gevolg van het oplossen van de softwareproblemen die NS tot dan toe blokkerend vond om stellen ueberhaupt nog over te nemen. Maar misschien bedoel je nog andere problemen? |
19-03-2010 13:02:46 | ||
---|---|---|
joahn93
|
gister en vandaag een zeer donker 2618 op spoor 4 te Gd |
23-03-2010 15:27:59 | ||
---|---|---|
broek53
|
Voor de overzichten en de overzichtelijkheid: maandag 22/3 aankomst van de 2424, dinsdag de 2615 en de 2425. |
23-03-2010 15:31:39 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Bedankt dat je ons zo mooi op de hoogte houdt. Gaan deze stellen daarna snel de dienst in of blijven ze eerst een tijd staan wortel schieten op opstelterreinen zoals SLT vaak deed/doet? Laatst bewerkt door AlbertP op 23-03-2010 15:31 |
23-03-2010 15:39:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
De indienststellingsdata geef ik toch ook door? Daar kun je het uit afleiden. Er is op het moment een werkvoorraad van een stel of vijf, als ik het goed heb. De afnameritten hebben overigens moeite het tempo van de instroom uit Duitsland bij te houden, is mijn sterke indruk, dus de voorraad zal nog wel groeien en daarmee de tijd tussen aflevering door de fabriek en het moment van indienststelling. Zijn ze in dienst, dan gaan ze wortel schieten op de Dijksgracht, overigens. |
23-03-2010 15:42:40 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
O sorry, ik had niet goed gelezen. Het wortel schieten op Dgr is overigens een antwoord op wat ik bedoelde te vragen. |
23-03-2010 15:50:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dijksgracht is het voorportaal van de werkelijke inzet. Daar wachten ze dus op uitbreiding van de inzet/omloop en die wacht weer voornamelijk op het opleiden van machinisten en technisch personeel. |
26-03-2010 15:32:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aan de in dienst zijnde SLT's is deze week alleen de 2622 toegevoegd (vandaag). |
26-03-2010 16:02:30 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Kan het kloppen dat de 2623 inmiddels ook al in Nederland is? Ik kreeg daar een tip over via mijn site maar kan het nergens bevestigd vinden. |
26-03-2010 20:34:48 | ||
---|---|---|
rbeijers
|
Die is vanochtend inderdaad in Vl binnengekomen. Het stel is om 11:23 richting Ehv vertrokken. |
27-03-2010 11:58:52 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Rijdt de SLT ook in de weekenden tussen Den Haag CS en Utrecht CS v.v. Laatst bewerkt door spurt2244 op 27-03-2010 12:06 |
27-03-2010 12:04:02 | ||
---|---|---|
rogier
|
Vooralsnog niet (eigen waarneming vanuit thuis met uitzicht op spoor te Ztm). Laatst bewerkt door rogier op 27-03-2010 12:04 |
27-03-2010 12:05:53 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
nou ja bedankt |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |