Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
30-08-2018 11:15:31 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Verdwijnt met de nieuwe stoelbekleding of toiletombouw ook de luxe tweede klasse uit de zesjes? Dus het middenstuk voormalig eerste klasse: - (opklapbare) middenarmsteun - houten armleuning - houten tafeltje - LED verlichting bagagerek - Tussenwandjes naar balkon Laatst bewerkt door treinhobby op 30-08-2018 11:18 |
30-08-2018 11:49:32 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Nou. Luxe hoor... |
30-08-2018 14:23:02 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Voor een tweede klasse bij NS best luxe hoor %08% |
30-08-2018 16:40:22 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die achtergebleven LED'jes doen het hem! Choo choo..... |
30-08-2018 17:21:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En het houtmotief op de stoelleuningen. %02% |
30-08-2018 18:35:21 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Enkel de zittingen en rugleuningen worden vervangen, niet de complete banken. Dus die 'luxe' blijft |
30-08-2018 19:24:39 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Bedankt voor je reactie. Probeer altijd daar te gaan zitten... %02% |
30-08-2018 21:22:40 | ||
---|---|---|
lol
|
Wat mij betreft verdwijnt de gehele eerste klas uit de Sprinters. Sprinters zijn tegenwoordig veredelde metro's, met dito interieur (zo ziet de NS de huidige Sprinters ook, vandaar ook het ontbreken van een toilet in eerste instantie). Het is niet meer de Stoptrein van vroeger. En die eerste klas in Sprinters kan je ook amper eerste klas noemen. De extra beenruimte etc is zeer marginaal. Maar het kost wel zitplaatsen voor de tweede klas reizigers. Al helemaal nu er in een toilet in gebouwd wordt. Toilet erin en eerste klas eruit lijkt me wel wat. |
30-08-2018 21:41:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Eerste klas is niet alleen meer comfort, maar ook meer kans op zitplaats en er zijn danook mensen die daar gewoon voor betalen en jij blijkbaar niet. Prima toch? |
30-08-2018 22:06:41 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteBen het volledig met je oneens. De 1e klas moet gewoon in elke trein blijven bestaan. En er genoeg mensen die iets extra's willen betalen voor iets meer dan de 2e klas. Ook al is het in een sprinter of intercity. NS zal echt nooit de 1e klas afschaffen, dus droom maar verder. |
30-08-2018 22:17:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
NS reed overigens vroeger op diverse diensten met alleen 2e klasse. |
31-08-2018 14:19:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
... en ook op diverse diensten met méér eerste klasse. ICM 4444, IC+ etc. |
31-08-2018 22:19:02 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteHohoho, waar moeten al die hardwerkende conducteurs en passagierende machinisten dan zitten? Tussen het plebs in de 2e klas? Ieuw!! %08%%08% Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
01-09-2018 13:22:42 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote In het eerste ehh... tweedeklas hokje van de ICRm en ICMm .. Nee, ik zie liever de eerste klas gewoon behouden voor de mensen die er meer voor betalen. Ideaal voor ouderen, zakenmensen en andere mensen die graag van extreme rust houden. Even een vraag: Zijn er nog SLT's met ERTMS of het DMI-scherm? Of zijn na de ERTMS-proef in al deze stellen de DMI's weer vervangen in de normale snelheidsmeters?? 2611, 2411, 2412, 2413, 2414, 2419, 2614, 2615, 2617 en 2619 Laatst bewerkt door aarclay op 01-09-2018 14:15 Choo choo..... |
01-09-2018 14:35:26 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Alle ERTMS DMI`s zijn er na de proef weer uitgebouwd oftewel ze zijn weer gelijk aan de overige SLT`s MCN ASD |
29-09-2018 11:50:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
In de spots zie ik dat de 2416 al weer een tijdje in dienst is. Weet iemand wanneer hij uit Aken is teruggekeerd? |
29-09-2018 13:02:31 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Sinds vrijdag 14 september: https://treinposities.nl/voertuig/ns_2416/historie/1536919200/details Leeg vanuit Hrl naar Ht en daar gelijk meegestuurd in trein 6954. |
28-10-2018 08:24:41 | ||
---|---|---|
DVR
|
SLT 2602 staat sinds gisteren in Heerlen gereed voor transport naar Aken voor inbouw toilet en herstel conservering stelbalk. |
06-11-2018 08:17:58 | ||
---|---|---|
yappa
|
In de 2601 valt mij op dat er in de eerste klasse weer/nog 2 reisinfo-schermen zitten. In de andere SLT's is er eentje weggehaald (om de voorraad reserveschermen aan te vullen meen ik). Heeft de 2601 de boot gemist of heeft die ze met de toilet weer teruggekregen? |
06-11-2018 18:39:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Grotere kans dat de CW bij dit stel niet uitgevoerd is omdat het in Duitsland stond voor de toilet inbouw. |
08-11-2018 21:47:19 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote De boot gemist dus |
20-11-2018 00:19:35 | ||
---|---|---|
ToH
|
SLT 2416 (met WC) roept om met de oude damesstem. Niet Tuffy, volgens mij heette ze Loes? |
20-11-2018 01:13:01 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De stem van Loes zou toch niet meer worden gebruikt, sinds haar overlijden? Voor een video met vroeger en nu: https://www.youtube.com/watch?v=XcUwLBqKgCw Laatst bewerkt door aarclay op 20-11-2018 01:17 Choo choo..... |
24-11-2018 17:39:29 | ||
---|---|---|
WesselE
|
NSR 2606 en 2403 zijn vandaag naar Aken vertrokken voor de inbouw van toiletten. 'Okeh' |
24-11-2018 23:53:39 | ||
---|---|---|
wouterder
|
En de NSR 2602 zou daarvoor geretourneerd zijn naar Heerlen, na de inbouwwerkzaamheden in Aken. |
25-11-2018 10:04:22 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
Correct, ik kwam de 2602 gesleept door RTB V156 rond 12.20u tegen te Hrlk onderweg naar Hrl |
15-12-2018 17:44:43 | ||
---|---|---|
DVR
|
Vandaag weer 2 SLT's met toilet rijker de 2606 en de 2403 stonden vanmiddag in Heerlen te wachten om in de reizigersdienst ingezet te worden. |
03-01-2019 23:29:05 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
De volgende 2 SLT stellen die naar Aken vertrekken zijn de 2406 en 2607 |
10-01-2019 13:23:55 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Stel 2454 heeft nieuwe bekleding. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
10-01-2019 14:13:29 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Zit nu in de 7000 Dus wie wil testen Laatst bewerkt door Sully123 op 10-01-2019 14:14 |
10-01-2019 14:27:04 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Deze week is het ombouwproces gestart, dus vanaf vandaag zal er elke dag een nieuw stel met nieuwe bekleding bij komen |
10-01-2019 15:07:29 | ||
---|---|---|
broek53
|
Is de 2454 niet de proto die een tijd geleden al vernieuwde bekleding heeft gekregen? |
10-01-2019 15:10:50 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Is die nieuwe bekleding precies gelijk aan wat erin zat of flink anders? |
10-01-2019 15:38:28 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ipv stof wordt het nu (kunst)leder, zoals in (bijna) alle andere materieel soorten tegenwoordig. |
10-01-2019 15:40:26 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Nee, dat was de 2424. |
10-01-2019 23:39:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Gebeurt dit in het Technisch Centrum op Utctw? Laatst bewerkt door aarclay op 10-01-2019 23:40 Choo choo..... |
11-01-2019 09:04:28 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Correct. |
12-01-2019 23:32:46 | ||
---|---|---|
lol
|
Als ik het goed heb gezien, zag ik vandaag te Shl stel 2449 met de nieuwe kunstlederen bekleding. Laatst bewerkt door lol op 12-01-2019 23:33 |
13-01-2019 12:58:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Waar bij de VIRMm in de Reisplanner App duidelijk te zien is als een stel al gereviseerd is, viel het mij op dat bij de 2601 niet staat aangegeven dat er een toilet in zit. |
13-01-2019 14:24:51 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Misschien even op de NS Community melden. Choo choo..... |
15-01-2019 08:17:49 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
2449 ook met nieuwe bekleding. Naar mijn idee is het meer dan alleen een ander stofje. De hoofdsteun en rugleuning zijn nu namelijk 1 geheel. Het nadeel is dat je nu met je schouders tegen de voorgevormde hoofdsteun aanzit. Of verplicht onderuit zitten... Laatst bewerkt door treinhobby op 15-01-2019 08:28 |
15-01-2019 08:32:39 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
2410 inmiddels ook geherstoffeerd. |
15-01-2019 08:33:31 | ||
---|---|---|
Steen
|
2410 heeft ook de nieuwe bekleding. (Iemand was me net voor) Laatst bewerkt door Steen op 15-01-2019 08:34 |
15-01-2019 11:33:49 | ||
---|---|---|
marcelloch
|
dat nieuwe bekledings proces staat dus los van de inbouw van de toiletten in Aachen als ik het goed begrijp... ben benieuwd |
15-01-2019 12:03:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Zoals hierboven al besproken, het omwisselen van interieur delen gebeurd op Cartesiusweg Utrecht Toiletten in Aken. Laatst bewerkt door thom op 15-01-2019 12:03 |
15-01-2019 12:55:33 | ||
---|---|---|
Kosk96
|
Ook de 2425 is voorzien van nieuwe bekleding |
15-01-2019 16:13:55 | ||
---|---|---|
lol
|
Tot nu toe alleen maar viertjes. Men doet dus eerst de viertjes en daarna de zesjes? Ik vind trouwens deze nieuwe bekleding intercitywaardiger dan de stoelen in DDZ/VIRMm. Vooral vanwege de voorgevormde hoofdsteun. |
15-01-2019 18:16:18 | ||
---|---|---|
Steen
|
Ze moeten denk ik nog wel even ingezeten worden, want het voelde echt alsof je op beton zat. |
15-01-2019 18:29:05 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is niets nieuws; zo voelde ze ook met de oude bekleding al. |
19-01-2019 21:28:02 | ||
---|---|---|
gjbrandsma
|
Ook de 2440 heeft nieuwe bekleding. |
20-01-2019 18:21:06 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
En die 2440 trof ik vanmiddag in de 6955 naar Ht. Vreemd genoeg lijkt hier alleen de bekleding aangepakt, maar zit er nog geen toilet in. Laatst bewerkt door bloemkool op 20-01-2019 18:21 |
20-01-2019 18:25:48 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Da's niet vreemd. Vervanging van bekleding SLT is vorige week maandag van start gegaan. |
20-01-2019 18:47:06 | ||
---|---|---|
gose91
|
En loopt de vervanging van de bekleding volledig los van de inbouw van het toilet |
20-01-2019 21:31:15 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Er zullen dan wel net nieuw beklede klapzittingen in Aken weer verwijderd worden. Dus kost een lapje stof extra ten opzichte dat je eerst toiletten inbouwt en dan de bekleding vervangt. |
20-01-2019 21:33:23 | ||
---|---|---|
AJT
|
Die klapzittingen kun je ook als reserve aanhouden. |
21-01-2019 00:34:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Waarschijnlijk kost het afstemmen van de werkvolgorde van beide projecten op elkaar meer dan dat je met het niet opnieuw bekleden van die klapzittingen bespaard... Zo zal het omzetten van de nieuwe bekleding al veel eerder afgerond zijn dan dat het laatste toilet nog in gebouwd zal moeten worden. |
21-01-2019 00:55:35 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En die stoelen waren bovendien ook echt op hun eind. Je gaat dit echt niet in een gelijk tijdsbestek van 3 jaar uitvoeren. Choo choo..... |
21-01-2019 08:20:46 | ||
---|---|---|
Steen
|
De 2402 heeft ook de nieuwe bekleding erbij. |
21-01-2019 09:43:37 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Check vanmorgen |
21-01-2019 21:25:22 | ||
---|---|---|
mcn-NS
|
Alle SLT’s krijgen de zelfde bekleding als de flirt. Dit word gewoon gedaan door ns in de werkplaats. Zo zijn alle stellen sneller voorzien van een frisse nieuwe (makkelijkere schoon gehouden) stof. |
21-01-2019 21:57:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Het was al 2x voorbijgekomen waar dat gebeurd ja %08% |
21-01-2019 22:03:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Anderzijds: je weet van tevoren toch welke stoelen er in Aken uitgehaald worden, dan sla je die toch over? Of is het te ingewikkeld om dat uit te leggen aan de stoffeerders? |
22-01-2019 01:15:08 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Waarom zou je een paar klapstoelen overslaan terwijl de trein mogelijk nog twee jaar moet wachten tot die een toilet heeft. Het oogt een beetje vreemd voor de reiziger die zal denken: "Ha, die sukkels. Ze zijn er eentje vergeten aan te passen!". En de klapstoelen die er straks uitgaan met een nieuwe bekleding vormen weer een mooie reserve. (of kan de NS weer gebruiken in één van hun personeelsverblijven ) Laatst bewerkt door aarclay op 22-01-2019 01:17 Choo choo..... |
16-02-2019 14:48:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens Fermon die ik in Aachen tegenkwam zijn de 2401 en 2616 onderweg naar de werkplaats voor toiletinbouw. De RTB V158 dit keer aan zet voor de overbrenging. Laatst bewerkt door aarclay op 16-02-2019 14:51 Choo choo..... |
16-02-2019 22:27:22 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteEr is een idee ingediend om de prullebakken op de balkons te vervangen door klapzittingen want dan zijn er meer zitplaatsen. Dat je dan nergens meer het "grotere afval", een leeg frisdankflesje past al amper, kwijt kan wat nu al niet meer in de prullebakjes onder de tafeltjes past boeit natuurlijk niet. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
17-02-2019 00:51:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk eerlijk gezegd (en heb daar ook de ervaring wel mee) dat als je je grote afval niet zomaar kwijt kan in de trein, mensen dat ookwel mee nemen en op het perron in de afvalbak weggooien, dus misschien is dat nieteens zo erg. |
17-02-2019 12:01:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mwoh, ik heb toch vaker gezien dat dan in plaats daarvan de tafeltjes vol staan met afval. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
17-02-2019 12:23:39 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Engelsen omschrijven dat als wishful thinking, inderdaad. |
17-02-2019 12:32:30 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteDie ik o.a. tijdens het keren leeghaal en in de balkonprullebakken deponeer en de kranten in de bagagerekken. Ik vind het fijn als de trein die ik rijd er een stuk netter uit ziet en het is een kleine moeite als ik ergens omrij zoals in Wdmv en Bkl. Maar hé, met zitplaatsen scoort NS, vuile treinen klaagt niemand over. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
17-02-2019 12:41:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Mja, sommig volk doet dat nog al staat er een kliko op de stoel naast hun. Het is mij altijd opgevallen dat bij onze rijtuigen stam van het museum de rijtuigen mét prullenbakken vaak vol gepropt werden en de rijtuigen waar gewoon géén prullenbakken aanwezig waren ook geen afval in achtergelaten werd. Eveneens dat men vaak wel afval gaat laten slingeren als die belachelijke prullenbakken in de stoelen van de VIRM's al vol zijn doordat er twee koffiebekers inpassen... |
17-02-2019 15:33:51 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Mogelijkerwijs ligt het aan mij, maar ik denk niet dat de vergelijking tussen de museumwereld en de echte wereld nou een hele goede is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-02-2019 17:58:21 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Vergelijken maakt juist de overeenkomsten en verschillen zichtbaar, zelfs bij appels en peren! |
21-02-2019 09:39:11 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote De 2427 gisteren ook. Ook dat stel heeft inmiddels een toilet aan boord |
25-02-2019 08:00:00 | ||
---|---|---|
treinjoop
|
Zelfde geldt voor de 2614 met toilet. Ook daarin de oude omroep waargenomen vandaag. |
25-02-2019 12:52:37 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wel erg opmerkelijk, want de stem was in overleg met de naasten van wijlen Loes van der Schaft juist uit de SLT gehaald. Uiteraard kan je extra stations zo ook niet meer toevoegen zonder dat je een mix aan stemmen eraan overhoudt. Ik vind het bijzonder.. Voor wie het wilt vergelijken: Loes: https://www.youtube.com/watch?v=y8cWNfuMSCk / https://www.youtube.com/watch?v=COww_vn0mAU Nieuwe: https://www.youtube.com/watch?v=MTSmDYFIElQ / https://www.youtube.com/watch?v=vMG4w6Jb4bI Zat Station Utrecht Maliebaan al in de 'nieuwe' omroep? Of roept ze nog steeds: "Het volgende station is [.....]" om? Ook ben ik benieuwd hoe Loes omroept bij Lansingerland. Als dit fout gaat, dan lijkt de inzet van haar stem een foutje, als je een andere stem hoort, dan is het mogelijk een keuze. Iemand al geluisterd? Laatst bewerkt door aarclay op 25-02-2019 13:12 Choo choo..... |
25-02-2019 16:44:27 | ||
---|---|---|
ToH
|
Llzm wordt helemaal níét omgeroepen. Althans, de 4x dat ik er met een SLT stopte niet |
25-02-2019 19:36:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Een toilet-SLT bedoel je met de oude stem? Of ook een 'niet-toilet'-stel? Laatst bewerkt door aarclay op 25-02-2019 20:47 Choo choo..... |
25-02-2019 20:30:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Zoals hierboven beschreven... Er zijn stellen waar de oude omroepstem weer terug is. Tot nu toe alleen bij stellen gehoord waar een toilet inzit. Of het er iets mee te maken heeft mag een deskundige zeggen, het is alleen wat er opvalt in de praktijk. |
25-02-2019 20:44:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
@Treinhobby: I know... Ik reageerde op ToH... Enige wat ik me kan bedenken, áls het een fout is, is dat ze bij de nieuwe update (mcn moet ook defecten aan treeplanken en toilet inzien op het scherm) van de software de oude stem hebben ingeladen. Maar ik weet niet hoe die updates werken. Het kan ook wat anders zijn. Ben benieuwd... Laatst bewerkt door aarclay op 25-02-2019 20:50 Choo choo..... |
25-02-2019 21:28:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Omroep is een op zichzelf staand systeem en wordt apart geüpdatet |
25-02-2019 22:28:11 | ||
---|---|---|
ToH
|
Aarclay, wat ik bedoel is dat Tuffy nog geen Lansingerland Zoetermeer kan zeggen volgens mij. Weet zo niet of ik er langs reisde met toilet SLT's of niet. |
05-03-2019 12:53:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
QuoteStel 2650 riep deze vanochtend wel om. |
05-03-2019 23:18:40 | ||
---|---|---|
279
|
2607 heeft nog steeds ( of weer?) de oude omroepstem. |
06-03-2019 22:09:44 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
... En een toilet, volgens het bericht van 3 januari. |
07-03-2019 13:17:44 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteEergisteren in beide richtingen werd Llzm keurig omgeroepen door het stel zelf. Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
08-03-2019 23:46:59 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Vandaag zijn SLT 2611 en 2402 naar Heerlen gereden. Morgen gaan ze naar Talbot in Aachen, voor inbouw van toilet. Er komen er overigens ook 2 terug. |
09-03-2019 21:27:20 | ||
---|---|---|
DVR
|
En stellen met nr 2401 en 2616 weer met toilet klaar voor inzet vanuit Aken weer te Heerlen gearriveerd. |
09-03-2019 21:29:53 | ||
---|---|---|
aarclay
|
De toiletversiering, wordt die ook daar in Aken aangebracht? Of gebeurt dat weer in de Nederlandse werkplaats? Choo choo..... |
09-03-2019 21:36:32 | ||
---|---|---|
DVR
|
Toilet cabine komt compleet uit Bahrein in Aken aan en wordt dan door Talbot ingebouwd. Ook wordt in Aken de toiletversiering aangebracht. De stellen gaan na de aflevering vanuit Heerlen gelijk de dienst in. |
09-03-2019 21:55:48 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Na een zogenaamde A controle wel te verstaan ja MCN ASD |
22-03-2019 07:35:05 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Is er een bakwissel gedaan, of een verkeerd nummertje geplakt? Stel 2604 heeft op de mABk4 in het ‘lange’ nummer 4955005-4 staan. Na laatste cijfer is altijd gelijk aan het stelnummer. |
22-03-2019 11:20:40 | ||
---|---|---|
bert
|
Lijkt een plakvout: 005-4 klopt niet (ivm controlecijfer). 004-5 lijkt me je juiste plakvolgorde. |
02-04-2019 08:28:39 | ||
---|---|---|
r91
|
De 2402 en 2611 staan sinds gisteren weer in Hrl, terug uit Aken na inbouw toilet. |
05-04-2019 23:18:07 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Toch even uit interesse..... Kunnen we in de SLT nog eens OBIS + WiFi verwachten? De RIS is erg beperkt zoals iedereen weet, en de schermen (en ondersteuning?) zijn haast niet meer te krijgen heb ik vernomen dat ze dus een extra voorraad hebben aangelegd door wat schermen uit de 1e klas coupé te halen. Maar goed SLT kan nog een flinke tijd mee, maar het reisinformatie systeem zeker niet. De schermen staan soms ook vaak te artifacten (storingsbeelden) als een malle. En omdat OBIS bij de NS helemaal 'wauw' is kan ik me indenken dat de NS toch eens RIS aan de kant wil schuiven om OBIS ervoor in de plaats te bouwen. Ik zag ooit ergens een planning dat ze dit wouden toen op een termijn, maar er waren geen verwachtingen in vermeld. Dus.... Iemand een idee? Choo choo..... |
05-04-2019 23:38:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat plukken van de schermen uit de eerste klas zal een tijdelijke zijn om tijd te genereren om een vervangend scherm te vinden en te testen. RIS zal ongetwijfeld ook prima met een ander scherm kunnen werken. |
06-04-2019 15:20:12 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dus je wit zeggen dat er geen OBIS inkomt? Anyway, ik zag vandaag dat de 2619 voorzien was van nieuwe stoelbekleding. De 2441 heeft echter nog de oude. Blijkbaar doen ze viertjes en zesjes door elkaar? Choo choo..... |
06-04-2019 15:43:46 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat laatste is correct. |
06-04-2019 16:33:55 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
2433 en 2444 zijn ook voorzien van nieuwe bekleding, dat zit toch wel een stukje fijner dan die oude. Laatst bewerkt door M-BASS op 06-04-2019 16:34 |
06-04-2019 21:52:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat zeg ik niet, een scherm is een scherm, en Obis zal ongetwijfeld kunnen draaien met elk soort scherm. Zie het als je PC die je met HDMI aan een TV knoopt, dat is ook gewoon een communicatie standaard |
06-04-2019 23:25:07 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
De meeste schermen in treinen zijn met een simpele VGA-kabel verbonden voor zover ik weet. Ik kan me herinneren dat ik die in ICM heb gezien, en SLT heeft een ouder systeem dus dat is vrij zeker ook VGA. Wel moet een scherm uiteraard de juiste resolutie ondersteunen, anders krijg je niet mooi dezelfde inhoud op ieder scherm. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |