Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
29-03-2010 14:37:12
dvdhoven
dvdhoven
Ik zag vanmiddag om 13:38 de 2615 aankomen in Ut vanuit ri Amf. LM rit. Deze was nog onbekend bij Somda, kennelijk niet eerder gespot.


Dick van den Hoven
 

29-03-2010 16:19:45
Railprutse
Railprutse
23.03. in Nederland  

29-03-2010 16:21:05
AlbertP
AlbertP
Stond al in dit topic.  

29-03-2010 16:28:34
broek53
broek53
Voor vanavond staat "met potlood" de overbrenging van een SLT IV Aken - Amf genoteerd. Als de IV nog niet klaar is, wordt het potlood uiteraard weer uitgegumd.  


29-03-2010 16:40:33
Jeffrenzo
Jeffrenzo
ik weet niet hoe het precies werkt, maar de 2420 (en ik denk de rest ook) zorgt voor gezichtsbedrog, ik zat zo goed als in het midden (laatste paar stoelen van de 2e bak) en als ik voor voor keek zag ik de stuur tafel(de gordijnen waren omhoog) en de achterkant van de stoel, maar boven de stuurtafel zag je alleen maar gereflecteerde bovenleiding en (naar ik aan neem want het was grijs) de lucht.
dus nu leek het net of er geen mcn zat en je zag ook niet wat er voor de trein gebeurde maar alleen bovenleiding


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

29-03-2010 19:56:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Een vraagje over iets wat me vandaag ineens opviel: in hoeverre zijn de kopbakken van een SLT-IV en een SLT-VI verschillend? M'n blik viel op de bakcodes waarbij een VI een mABk3 en mABk4 heeft en een IV een mABk1 en mABk2.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

29-03-2010 20:10:51
AlbertP
AlbertP
Bij VIRM heb je ook verschillende nummers voor hetzelfde: ABv3 en ABv4 zijn gelijk. Verder zijn de mBvk1 en mBvk2 (vrijwel) gelijk, maar die zijn anders genummerd omdat iedere trein er 2 heeft.  

29-03-2010 20:38:56
mdewidt
mdewidt
Zag SLT 2427 staan te glimmen te Std omstreeks 19:15 uur


Groeten uit Haspengouw
 

29-03-2010 20:46:11
broek53
broek53
Mooi! Morgen een iets minder glimmende VI die via Vl het land in komt: de 2608 (voor de tweede keer).
De vanmorgen gesignaleerde 2615 was overigens onderweg van Amersfoort naar Leidschendam.
 

29-03-2010 22:17:34
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
AlbertPool: Bij VIRM heb je ook verschillende nummers voor hetzelfde: ABv3 en ABv4 zijn gelijk. Verder zijn de mBvk1 en mBvk2 (vrijwel) gelijk, maar die zijn anders genummerd omdat iedere trein er 2 heeft.
Ja maar alle stellen hebben een mBvk1 en een mBvk2, of het nu een zesje of een viertje is. Net als dat ze allemaal een ABv3/4 hebben.
Hetgene wat bij SLT nu juist anders is dat eerste dus: waarom hebben de zesjes niet gewoon een mABk1 en mABk2, treinstellen met vier kopbakken hebben ze nogsteeds niet uitgevonden dus er moet eigenlijk wel een verschil zijn wat reden genoeg was om ze een ander nummer te geven.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-03-2010 20:47:02
daniel_ddr
daniel_ddr
En 'tis nog wel zo simpel merkte ik vandaag zelf... 't zijn de motorbakken die in stelvolgorde genummerd zijn (in tegenstelling tot de motorbakken van IRM dus). En dus heeft 'n zesje een mABk1, mB2, mB3 en mABk4 met daartussen nog 'n AB en een B2.
Komt wel de vraag op waar die B2 vandaan komt als er geen B1 is (die hebben de viertjes weer wel)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-03-2010 21:48:11
broek53
broek53
Voor morgen tegen de avond staat opnieuw een nieuwe IV op de rol (Aken - Amf dus) en voor donderdag de 2624 Wegberg - Amf.

Verder zijn op 29/3 overgenomen/in dienst gesteld de 2412, 2414, 2424 en 2425.
 

30-03-2010 23:11:13
Frank78
Frank78
Wanneer gaat SLT ingezet worden in de 8300? Vandaag zat ik in een SGMm waar normaal gesproken DD-AR wordt ingezet.  

30-03-2010 23:20:03
train85
train85
8300 serie bestaat niet.  

30-03-2010 23:30:18
Jannn2009
Jannn2009
6300 Gvc-Hlm(-Asd) misschien?

Laatst bewerkt door Jannn2009 op 30-03-2010 23:31
 

30-03-2010 23:52:34
dennistd
dennistd
Quote
broek53:Verder zijn op 29/3 overgenomen/in dienst gesteld de 2412

Quote
broek53:
@ indienststellingsupdate: 2412 en 2418 op 17 maart
Welke van de twee data klopt er niet?
 

31-03-2010 00:32:59
Frank78
Frank78
inderdaad, daar gaat het om. Bedank voor de correctie.  

31-03-2010 21:50:37
broek53
broek53
Het lijkt er sterk op dat niet de 2412 bedoeld werd, maar de 2413 die op 29/3 in dienst gesteld is. In het lijstje van in dienst zijnde stellen komt de 2413 namelijk voor, terwijl daar nog geen indienststellingsdatum van gegeven is.  

01-04-2010 14:00:32
dvdhoven
dvdhoven
Quote
broek53: ..en voor donderdag de 2624 Wegberg - Amf.
Check, kwam 13:49 aan in Ut op spoor 8


Dick van den Hoven
 

01-04-2010 19:09:28
broek53
broek53
De voor woensdag aangekondigde IV is met bijna een dag vertraging inmiddels ook bijna binnen: het is de 2426.  

08-04-2010 20:52:57
broek53
broek53
Nieuwe aankomsten: op 7/4 de 2428, op 8/4 de 2626 en op 9/4 komt er weer een IV de grens over, waarvan het nummer nog niet vaststaat.  

09-04-2010 10:49:58
rharmsen
rharmsen
Als ik het zo lees zijn er al een hele berg SLTtjes in Nederland.
Hoe gaat het met de overname ritten, of blijft een deel voorlopig nog even staan?
 

09-04-2010 21:20:52
AlbertP
AlbertP
NS kan het tempo waarin de stellen in NL komen bijna niet meer bijhouden, lijkt het.  

09-04-2010 21:25:03
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Vandaag uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er binnenkort een SLT met donkere folie op de cabineachterwand gaat rijden als proef. Mooi zo. Liever nog een kunststof wandje, maar het begin is er! %02%

Ja, voor jullie spotters lijkt het misschien leuk zo'n glazen wand, maar geloof me: in het donker rijden met een SLT is een ramp! Je ziet geen flkr.
 

09-04-2010 21:31:50
MDDM
MDDM
Quote
AlbertPool: NS kan het tempo waarin de stellen in NL komen bijna niet meer bijhouden, lijkt het.

En waar baseer jij dat op?


Gr Joop mcn Lls
 

09-04-2010 21:37:19
mdj
mdj
Op het feit dat er maarliefst 6 (of waren het er 7?) diensten zijn, voor 20? stellen... (aantallen zullen wat anders zijn inmiddels, maar het komt op hetzelfde neer)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

09-04-2010 21:54:39
broek53
broek53
Quote
AlbertPool: NS kan het tempo waarin de stellen in NL komen bijna niet meer bijhouden, lijkt het.
NS doet de afnameritten niet, maar Nedtrain en/of Loyds Register. Daarnaast zijn er ook ploegen mensen van de fabrikanten nodig om de stellen geheel in orde te maken en de afnameritten te begeleiden. En dat kost allemaal meer tijd en mensen dan het slepen van een stel van Aken of Wegberg naar Amersfoort, wat bovendien door een ingehuurde vervoerder gebeurt. Kortom: de afnames lopen wat minder snel dan de overbrengingen.

Het andere aspect is: heeft NS de stellen dan niet hard nodig? Antwoord: neen, want de opleiding van rijdend en sleutelend personeel loopt ook achter. Daarom zit er ook geen dramatische haast achter de overname van nieuwe stellen, omdat ze vervolgens toch weer een tijdje niet ingezet gaan worden.
 

09-04-2010 21:58:50
AlbertP
AlbertP
Quote
MDDM: En waar baseer jij dat op?

Kan het iets aardiger?
Ik weet zelf ook niet meer, hoe en wanneer ik dit heb gehoord/gelezen.
 

09-04-2010 22:02:43
MDDM
MDDM
Was niet onaardig bedoelt hoor.


Gr Joop mcn Lls
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-04-2010 22:19:13
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: Het andere aspect is: heeft NS de stellen dan niet hard nodig? Antwoord: neen, want de opleiding van rijdend en sleutelend personeel loopt ook achter. Daarom zit er ook geen dramatische haast achter de overname van nieuwe stellen, omdat ze vervolgens toch weer een tijdje niet ingezet gaan worden.
Ik zal het toch een opluchting vinden als die SLT's eens in dienst zijn op een niet nader te noemen lijn. Dat Mat '64 nu ook niet bepaald een pretje door het vaak ontbreken van stellen.
 

09-04-2010 22:24:48
mren
mren
En bij SLT is het op magische wijze gelukt dat alle stellen te allen tijde de juiste omloop rijden waardoor er nooit eens een afwijking kan zijn van hetgeen gepland staat?

Laatst bewerkt door mren op 09-04-2010 22:25
 

09-04-2010 22:26:00
broek53
broek53
Of je steeds blij zult worden en blijven van materieel dat zijn periode met kinderziekten en bedieningsfouten nog moet krijgen (statistisch-historisch gezien een feit waarop je kunt wachten), weet ik niet direct, maar op den duur zal het zeker schelen. Bedenk daarbij dat AL het mat '64 dat in de desbetreffende series rijdt, rijdt ter vervanging van SLT zoals dat oorsponkelijk gepland was ingaande de ndrgl 2010. Ik weet niet of de inzetkoers van SLT al/weer verlegd is, maar anders zal er richting juni wel aangekoerst worden op die oorspronkelijk gedachte inzet (31 diensten). (Let op de slagen om mijn arm.)  

09-04-2010 22:43:02
ruysdael
ruysdael
Quote
mren: En bij SLT is het op magische wijze gelukt dat alle stellen te allen tijde de juiste omloop rijden waardoor er nooit eens een afwijking kan zijn van hetgeen gepland staat?
Nee, maar bij SLT zijn de eenheden per stel uberhaupt groter (4 of 6 wagenstel, hoewel de bakken toch kleiner zijn, maar dan nog), dan bij Plan V... Ik heb in elk geval liever 4 bakken SLT dan 2xV of Solo V/SGM.
 

10-04-2010 12:24:02
martw
martw
In de serie 9800 reden voorheen ook vaak setjes van 5 of 6 bakken SGMm en eentje van 3 bakken SGMm.
Het is, in mijn ervaring, goed te doen om 5/6 bakken SGMm te vervangen door 6 bakken SLT (wel meer staanplaatsen), maar niet door 4 bakken SLT.
De losse SGMm die in de 9800 rondreed, was in de spits ook altijd te weinig en is nu vervangen door een SLT-VI en dat past wel.

Dus ik denk dat 2x Plan V of een solo SGMm niet veel verschil maakt met een SLT-IV (wel met een SLT-VI). Een solo Plan V maakt natuurlijk wel verschil met een SLT-IV.

Wat ik wil zeggen: als er eenmaal SLT rijdt in de 4000/7400/17400/14700, zijn waarschijnlijk lang niet alle inzetten meteen ideaal, zoals dat in de 9800 ook niet zo was. Het heeft even z'n tijd nodig, maar verwacht niet meteen wonderen.

Martijn

Laatst bewerkt door martw op 10-04-2010 12:25
 

11-04-2010 10:48:08
broek53
broek53
Quote
broek53: Nieuwe aankomsten: op 7/4 de 2428, op 8/4 de 2626 en op 9/4 komt er weer een IV de grens over, waarvan het nummer nog niet vaststaat.
Heeft iemand op 9/4 een nieuw viertje gesignaleerd tussen Aken en Amersfoort?
 

11-04-2010 16:03:31
dionysus
dionysus
Ik las in mijn Railpocket dat SLT binnenkort een grote softwarewijziging gaat krijgen. Er gaat weer met sticker gewerkt worden (doet me denken aan SGMm). Stickers komen op linker onderhoek van de frontruit, en rood betekent oude software, dus wat we nu hebben, en groen betekend nieuwe software.
Wat er overigens veranderd gaat worden stond er niet in

Edit: groen en rood mogen dan niet gecombineerd worden

Laatst bewerkt door dionysus op 11-04-2010 16:04
 

11-04-2010 18:53:01
dlm4yjp
dlm4yjp
Voor de SGMm's was dat toen voor de Turbo-stand, heeft de SLT deze soms ook?


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

11-04-2010 19:23:14
MDDM
MDDM
Dat had niet met een turbo stand te maken maar met de aanzetversnelling. En dat heeft de SLT niet,maar zoals te lezen valt met een software update.


Gr Joop mcn Lls
 

12-04-2010 01:44:13
wizard
wizard
Aan het eind van afgelopen week (in ieder geval vrijdag 9 april) zag ik een 2600 in Groningen staan. Weet het nummer niet meer, behalve dat het met 26 begon, en had ook geen camera bij me.  

12-04-2010 09:26:41
aarclay
aarclay
het hoeft niet per se met de tractie- en de aanzetregeling te maken te hebben. het kan ook een update zijn dat de SLT nog stabieler functioneert (minder storingen), en dat bijv. de deuren misschien nog sneller dichtgaan bij het vertrekken op een station. (dit duurt soms te lang). Ik denk zelf ook dat ze een aantal SLT's gaan uittesten met deze nieuwe softwarewijziging en dat ze zeker zijn dat de software niet samen kan werken met de software van een ander treinstel die nog niet geupdated is. Dat zou weer kans op fouten kunnen geven..

Zoiets denk ik. Vergeet niet dat de software van de SLT veel meer regelt dan SGM.

Laatst bewerkt door aarclay op 12-04-2010 09:28


Choo choo.....
 

12-04-2010 11:23:13
rharmsen
rharmsen
Zou ook handig zijn als ze de tijds verschillen tussen de schermen en verschillende stellen opgelost hebben in de software.

Geen idee of de SLTs uitgerust zijn met GPS, maar dat zou een heel mooie bron zijn om de goede tijd in te stellen.
 

12-04-2010 13:23:57
broek53
broek53
Quote
broek53:
Quote
broek53: Nieuwe aankomsten: op 7/4 de 2428, op 8/4 de 2626 en op 9/4 komt er weer een IV de grens over, waarvan het nummer nog niet vaststaat.
Heeft iemand op 9/4 een nieuw viertje gesignaleerd tussen Aken en Amersfoort?
En om deze innerlijke dialoog dan ook zelf maar te voltooien: het zou de 2429 geweest hebben moeten zijn, maar niemand kan hem gezien hebben, omdat hij vandaag pas komt
Morgen de 2627.
 

12-04-2010 16:33:20
maxime
maxime
De leukste gesprekken voer je toch met jezelf.

Heeft iemand ook de daadwerkelijke reden van deze software-update? Het speculeergehalte ligt nu nogal hoog namelijk.
 

12-04-2010 20:41:15
AlbertP
AlbertP
Als er iets bekend geweest zou zijn, had Broek53 het wel laten weten. Of anders een ander. Het meest waarschijnlijke lijkt mij, dat de nieuwe versie vooral stabieler is. Het gaat om iets, dat ook invloed heeft op aangekoppelde stellen, anders zouden de rode/groene stickers niet zijn ingevoerd.  

12-04-2010 21:08:40
maxime
maxime
Sorry, ik bedoelde het dan ook iets algemener omdat al dat gegis zo weinig bijdraagt aan het topic.  

12-04-2010 21:12:59
nohab
nohab
Vanavond om 19:03 passeerde een trein van maar liefst 3 SLT's Asdm richting Asa, combinatie 6+4+6. Nummers weet ik niet, wel dat de voorste bak al aardig 'onder' zat.  

12-04-2010 22:24:04
j.jager
j.jager
Quote
wizard: Aan het eind van afgelopen week (in ieder geval vrijdag 9 april) zag ik een 2600 in Groningen staan. Weet het nummer niet meer, behalve dat het met 26 begon, en had ook geen camera bij me.
dat is treinstel 2623 die kennelijk voor instructie in Groningen staat.
 

13-04-2010 02:14:40
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
nohab: Vanavond om 19:03 passeerde een trein van maar liefst 3 SLT's Asdm richting Asa, combinatie 6+4+6. Nummers weet ik niet, wel dat de voorste bak al aardig 'onder' zat.


Rond ritje van de SLT`s met de nieuwste software versie 2611 en 2416 zaten daar tussen staan nu allen te Awplz en kwamen daar ook vandaan
 

14-04-2010 00:42:05
smarkie
smarkie
tel hierbij de 2614 op en je bent compleet


Mcn NS International Rtd
 

14-04-2010 09:38:39
broek53
broek53
Met het bekende potlood staan genoteerd aan nieuwe stellen: de 2430 voor vandaag, de 2431 en de 2628 voor morgen.

@ edit: de 2430 is inderdaad op 14 april gekomen, de komst van de 2431 is uitgesteld tot 16 april.

Laatst bewerkt door broek53 op 15-04-2010 09:03
 

16-04-2010 13:03:13
broek53
broek53
Een update van de indienststellingen van SLT sinds 29/3 (en dat zijn er best veel):
2426 op 13 april, 2427 en 2623 op 9 april, 2610, 2615, 2624 en 2626 op 15 april.
 

16-04-2010 13:22:00
MDDM
MDDM
Zo met die indienststellingen mag NSO er wel even een tandje bij zetten met opleiden van de mcn. De gene die buiten de standplaatsen Ut,Rtd en Gvc opleiding hebben gehad mogen weer naar her-instructie.


Gr Joop mcn Lls
 

16-04-2010 14:57:30
daniel_ddr
daniel_ddr
Standplaats Ddr heeft als ik 't goed herinner zelfs al herinstructie gehad, dan wordt 't al herherinstructie


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

16-04-2010 15:53:47
TheKnitter
TheKnitter
Gister was er volgens mij een defect aan SLT 2602, heeft na uitloop uit de 9700 in Rtd GDST gestaan op sp 17 (geen perronspoor).
Een uurtje later zag ik meerdere mensen in gele hesjes rondlopen, vooral bij één van de deuren..
Deur heeft opengestaan, een klep boven de deur was open, en de deuren werden meerdere keren open en dicht gedaan. De treeplank schoof maar niet in, waarnaa er later iemand een paar keer tegenaan trapte, maar even later ook de deuren met de hand sloot.. Geen effect. Na plm. 45-60 minuten was (eindelijk..) de treeplank ingeschoven, en gingen ze weer weg.
Even later kwamen ze weer terug, en gingen ze wederom bij diezelfde deur staan, en weer bleef de treeplank haken.. Het leek later opgelost te zijn, maar heeft (bij mijn weten) niet opnieuw dienst gedaan in de 9700 die avond.
Heb in de 9700 nog wel een solo-V'tje zien rondrijden(2x), die niet ingepland stonden op die nummers.

Laatst bewerkt door TheKnitter op 16-04-2010 15:55
 


16-04-2010 16:13:13
279
279
Ekz is vast een apart station:
do 15/4 werd een proefrit Aswpl - Ekz gereden met 3 stellen,
vandaag met 2611 + 2612.
 

16-04-2010 16:33:33
broek53
broek53
De viszaak tegenover het station is weer open, daar zal het wel in zitten  

16-04-2010 22:21:14
broek53
broek53
2431 vandaag daadwerkelijk gearriveerd.
@ edit: nummer ontvet.

Laatst bewerkt door broek53 op 17-04-2010 09:12
 

16-04-2010 22:33:50
279
279
zal wel de 2431 zijn. toch geen vette vingers van de vis?

Laatst bewerkt door spiketrain op 16-04-2010 22:37, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

17-04-2010 09:01:01
ehbk2006
ehbk2006
Check, is gisteren om 18:15 vertrokken uit Std ri Ehv ev.

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 17-04-2010 09:01
 

17-04-2010 11:26:07
treinfan
treinfan
De recent gearriveerde 2428 t/m 2430 zijn gisteren op afnameproefrit geweest, met z'n drieën  

17-04-2010 11:52:50
rolandrail
rolandrail
Quote
MDDM: Zo met die indienststellingen mag NSO er wel even een tandje bij zetten met opleiden van de mcn. De gene die buiten de standplaatsen Ut,Rtd en Gvc opleiding hebben gehad mogen weer naar her-instructie.
Ook een deel van de Ut'se mcn'n krijgt (op eigen verzoek) herinstructie. Ik laatst ook nl., na mijn cursus in december 2008 heb ik er nog steeds niet zelfstandig mee gereden.
 

19-04-2010 22:55:50
broek53
broek53
Je zou er haast blasé van worden, maar voor morgen 20/4 staat weer de komst van een nieuwe IV op het programma (als altijd "met potlood"; de aflevering door Bombardier loopt nogal eens een dagje uit): de 2432. Met nog wat fijner potlood: de 2408 (!) op 22/4 en de 2433 op 23/4. Alles uit Aken via Sittard. Aan zesjes via Venlo worden deze week de 2629 en 2625 verwacht.

@edit: de 2629 staat genoteerd voor heden (dinsdag).

Laatst bewerkt door broek53 op 20-04-2010 08:37
 

20-04-2010 13:16:25
dionysus
dionysus
En zo je in de personeels verblijven dat er SLT gaat rijden op het hoekse lijntje, maar ook op het lijntje Utrecht-Baarn en dat allemaal sinds het nieuwe wijzigingsblad van april. Volgens mij HIER al iets van gelezen dat Hoekse lijn ff iets was uitgesteld, maar van Baarn lees ik helemaal niets. Nou kan het zijn dat ik er compleet overheen lees, (zo jah, moderators doe dan maar wat het beste lijkt) maar is er al meer info?

Laatst bewerkt door dionysus op 20-04-2010 13:17
 

20-04-2010 13:27:21
MDDM
MDDM
Hoekse lijn gaat zoals ik gisteren hoorde vanaf 26 April gaan gebeuren. Stoppertje Brn heeft te maken met te weinig opgeleide mcn. Naar Rhn,wat ook de bedoeling was is tot nader orde uitgesteld ivm met perron problemen op 1 van de stations.
Bron: een begeleider van mcn op de slt.


Gr Joop mcn Lls
 

20-04-2010 13:36:32
robbertc
robbertc
Op zowel de Hoekse- als de Stichtse Lijn is er per wbl april geen SLT gepland. Het zou kunnen dat in de komende weken dat op Dagplan alsnog gaat gebeuren.  

20-04-2010 13:55:05
MDDM
MDDM
Dat is dan wel lekker tegenstrijdige berichtgeving. Via info scherm en railpocket krijgen wij te lezen waar we per 12-04-10 SLT tegen kunnen komen.


Gr Joop mcn Lls
 

20-04-2010 14:07:56
Railprutse
Railprutse
Ja(haaa), het Plan is zeer helder! Het is geen Jaarplan, maar voor de Dag geregeld.

Laatst bewerkt door Railprutse op 20-04-2010 14:48
 

20-04-2010 15:21:05
stephan90
stephan90
Quote
MDDM: Hoekse lijn gaat zoals ik gisteren hoorde vanaf 26 April gaan gebeuren. Stoppertje Brn heeft te maken met te weinig opgeleide mcn. Naar Rhn,wat ook de bedoeling was is tot nader orde uitgesteld ivm met perron problemen op 1 van de stations.
Bron: een begeleider van mcn op de slt.


Ligt er ergens een perron scheef dat de deuren niet open kunnen?
 

20-04-2010 16:09:17
pantha1444
pantha1444
ze reden gister ( 20-04-2010 ) ook proefritten naar Gn, stel (2611 + 2612) en nog een derde stel op rangeer terrein, maar stond te verweg om het nummer te lezen

Laatst bewerkt door spiketrain op 20-04-2010 16:25, reden: Vraag naar drgl verwijderd.
 

20-04-2010 16:14:34
dionysus
dionysus
Quote
stephan90:
Quote
MDDM: Hoekse lijn gaat zoals ik gisteren hoorde vanaf 26 April gaan gebeuren. Stoppertje Brn heeft te maken met te weinig opgeleide mcn. Naar Rhn,wat ook de bedoeling was is tot nader orde uitgesteld ivm met perron problemen op 1 van de stations.
Bron: een begeleider van mcn op de slt.


Ligt er ergens een perron scheef dat de deuren niet open kunnen?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Soestdijk is station in een boog, maar jah, dat geldt voor Soest ook. Ik was op zich wel benieuwd naar de rijeigenschappen van SLT op die lijn, al heb je daar nu niet veel aan, maar in de herfst, als de blaadjes weer gaan vallen en het glij nivo weer flink gestegen is te soestdijk. Hoewel, met een beetje regen nu, is het hier met SGM toch al glad
 

20-04-2010 16:30:59
timtrein
timtrein
Als ik dit lees zijn de perronproblemen op de lijn naar Rhenen.  

20-04-2010 21:50:37
AlbertP
AlbertP
Deze lijn kent overigens geen kromme perrons. Schuine misschien wel, ik ken Vndw en Vndc nauwelijks.  

20-04-2010 22:01:09
thom
thom
Is het dan nuttig om wat over perrons te zeggen, als je ze eigenlijk nauwelijks kent... %03%  

20-04-2010 22:03:58
timtrein
timtrein
Als ik zo even snel tel dan zijn er inmiddels een stuk of 60 stellen in het land. Als de opleiding straks een beetje bijgetrokken is dan gaat het dus heel hard in de dagelijkse dienst. Interessant!  

20-04-2010 22:24:32
duffelsm
duffelsm
Quote
AlbertPool: Deze lijn kent overigens geen kromme perrons. Schuine misschien wel, ik ken Vndw en Vndc nauwelijks.
Wat dacht je van het perron van Maarn? Volgens mij is die behoorlijk krom, het spoor ter plaatse ligt in ieder geval in een flinke boog. Ik zou zeggen dat dat ook onder de lijn naar Rhenen valt, en in ieder geval een effect heeft op de 7400/17400...
 

20-04-2010 22:27:45
broek53
broek53
Zou SLT dan problemen (moeten) hebben met gebogen perrons? Ik weet niet, maar Muiderpoort heeft een van de kromste perrons van Nederland en ik daar zijn geen problemen, althans niet de keren dat SLT 's avonds in de 4000 zit.  

20-04-2010 22:34:40
MDDM
MDDM
Ik heb in ieder geval met geen woord gerept over kromme perrons. Dat is hier: https://www.somda.nl/forum/4263/p265641/ geopperd.


Gr Joop mcn Lls
 

20-04-2010 22:59:11
mich
mich
het zit logischerwijs niet in de perronkromming, niet in de perronhoogte maar in de afstand trein-perron al dan niet veroorzaakt door verkanting. Zo zit de GTW ook op een bepaald perron op een punt met de treeplank tegen het perron(weet zo niet meer waar dat was).  

21-04-2010 00:45:15
Chopper
Chopper
In ieder geval te Br, het perron richting Rm.  

21-04-2010 01:30:48
ruysdael
ruysdael
Hoe zit het eigenlijk met Cas? Met DDM-1 (en nu VIRM) zat er al een joekel van een gat tussen trein versus perron, dat moet dan met SLT een haast wel nog groter gat zijn...  

21-04-2010 10:43:56
marvinkok
marvinkok
Maar de bakken van SLT zijn weer korter, dus zou het gat weer minder meoten zijn  

21-04-2010 16:59:16
dionysus
dionysus
Quote
timtrein: Als ik dit lees zijn de perronproblemen op de lijn naar Rhenen.


Je hebt helemaal gelijk, Ut-Brn was meer een probleem van te weinig opgeleide mcn-en
 

21-04-2010 17:28:14
AlbertP
AlbertP
Quote
duffelsm:
Quote
AlbertPool: Deze lijn kent overigens geen kromme perrons. Schuine misschien wel, ik ken Vndw en Vndc nauwelijks.
Wat dacht je van het perron van Maarn? Volgens mij is die behoorlijk krom, het spoor ter plaatse ligt in ieder geval in een flinke boog. Ik zou zeggen dat dat ook onder de lijn naar Rhenen valt, en in ieder geval een effect heeft op de 7400/17400...

Inderdaad, bij Mrn ligt een flinke boog. Alleen houdt het langste perron (1) net voor de boog op. Kijk maar op Google Earth als je me niet gelooft.
 

22-04-2010 16:05:31
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote van iemand op een ander forum vandaag:
Quote
Zag net een SLT (3 stellen) voorbij komen bij Bunnik. Volgens mij een instructierit: hij stopte keurig op station Bunnik, even de treeplankjes uit- en inklappen en weer weg.

Misschien zijn ze nu dus bezig met het testen van de perronproblemen?
 

22-04-2010 16:15:30
AdeVries
AdeVries
Hmbv:NS SLT 2625 opweg naar Amf  

22-04-2010 17:20:43
broek53
broek53
Komst van de 2408 is uitgesteld naar morgen, en de komst van de 2433 van morgen naar maandag. Blijft potloodplanning!
@ edit: 2408 is ook vrijdag niet gekomen.

Laatst bewerkt door broek53 op 24-04-2010 10:29
 

26-04-2010 16:19:03
broek53
broek53
Recente indienststellingen: 2428 en 2608 op 23 april, 2429 op 26 april.  

26-04-2010 17:04:06
treinfan
treinfan
Dat heeft dan wel even geduurd met de 2428 en 2429 (ze reden al eerder in het pad van de afnameproefritten), maar nu dus goed nieuws!  

26-04-2010 17:52:24
broek53
broek53
Het is ook maar zelden of nooit dat stellen meteen na de afnameproefrit worden overgenomen. Soms zitten er nog rest-punten in ter verbetering en bijna altijd gebeurt het papierwerk van de overdracht later.  

26-04-2010 19:21:27
Lenney
Lenney
Vandaag SLT stel 2433 door Ddr om 17.45 en stond op spoor 10 te Rtd van 18.05 tot 18.25.  

26-04-2010 22:29:18
broek53
broek53
Nieuwkomer dus, en ditmaal niet naar Amersfoort, maar rechtstreeks naar Leidschendam.
Morgen (voor de derde keer) wordt de 2408 verwacht...
 

26-04-2010 23:39:43
dennistd
dennistd
Quote
broek53: Recente indienststellingen: 2428 en 2608 op 23 april

Weet je zeker dat dit de 2608 is? Deze heeft afgelopen najaar namelijk al in de 19800 en 9800 gereden, en is al in mei vorig jaar gearriveerd.
 

26-04-2010 23:49:43
broek53
broek53
Ja, dat weet ik zeker. Althans: ik heb het niet verkeerd overgeschreven. Volgens mij is de 2608 een heel stuk geleden in dit topic ook al eens ter sprake geweest met ditzelfde onderwerp, trouwens. Zeker is dat de 2608 in NL geweest is, ook zeker is dat hij naar Duitsland teruggekeerd is (net als de 2408 en de 2609 bijvioorbeeld), en zeker is ook dat hij op 30 maart jl. weer in NL gearriveerd is - en ook zeker is dus dat NS meldt dat de 2608 op 23 april is overgenomen.  

27-04-2010 07:51:09
keesje
keesje
De inzet van SLT valt in de praktijk nog wel tegen. Zo zijn er deze ochtend slechts 4 zesjes en 6 viertjes in dienst.  

27-04-2010 11:20:59
dennistd
dennistd
Uit de opvallende dingen van vandaag:
Quote
Railprutse:
Quote
ettenrail: Om 11:06 een SLT-VI door Hmh ri Ehv.
2630 vandaag nieuw
 

27-04-2010 12:18:39
train85
train85
Kwam om 12.18 uur door Ut uit Vl.  

27-04-2010 16:15:49
robbertc
robbertc
2625 en 2629 zijn vandaag op afname-proefrit Amf-Gv-Amf geweest.  

27-04-2010 18:44:22
railnijn
railnijn
vanaf maandag 03-05 wordt de hoekselijn gereden door slt 4  

27-04-2010 21:37:54
broek53
broek53
Vanavond laat dan toch de 2408, die van Aken naar Leidschendam gebracht wordt.  

28-04-2010 08:34:16
smarkie
smarkie
Quote
railnijn: vanaf maandag 03-05 wordt de hoekselijn gereden door slt 4
de stellen hiervoor worden zaterdag 01-05 gebracht en goed gerangeerd


Mcn NS International Rtd
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl