Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl
30-08-2009 16:57:24
aarclay
aarclay
maar die waren al in Nederland toch?

Laatst bewerkt door aarclay op 30-08-2009 16:57


Choo choo.....
 

30-08-2009 17:35:29
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ja, die zijn al een tijd in Nederland. Maar lees nou eens het topic door voor je vragen stelt. De meeste van je vragen zijn al een keer beantwoord.  

30-08-2009 19:23:18
admin
Moderator
admin
Klopt, ons overzicht liep alleen iets achter


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

30-08-2009 19:32:24
AlbertP
AlbertP
Dat het overzicht pas gisteren is bijgewerkt, wil niet zeggen dat de stellen gisteren zijn gekomen. Integendeel, ze zijn sinds eind mei al in Nederland. Het betekent, dat Admin pas gisteren bericht kreeg dat er meer stellen zijn aangekomen.  


30-08-2009 20:48:25
luytjes
luytjes
Quote
kleine_man: Hoezo? Is er iets?

%08% Ze zijn bij NS de administratie kwijtgeraakt.
 

30-08-2009 23:51:41
thom
thom
Quote
AlbertPool: Dat het overzicht pas gisteren is bijgewerkt, wil niet zeggen dat de stellen gisteren zijn gekomen. Integendeel, ze zijn sinds eind mei al in Nederland. Het betekent, dat Admin pas gisteren bericht kreeg dat er meer stellen zijn aangekomen.

Of gisteren pas de tijd had om dat hier aan te passen...
 

31-08-2009 09:06:31
broek53
broek53
Quote
kleine_man:
Quote
broek53: Heeft iemand genoteerd welke UIC-nummers de bakken van het SLT hebben?

9484 4950 001-5 + 9484 4952 001-1 + 9484 4953 001-4 + 9484 4951 001-5 --> 2401
9484 4954 001-2 + 9484 4958 001-8 + 9484 4956 001-0 + 9484 4957 001-9 + 9484 4959 001-7 + 9484 4955 001-1 --> 2601
Waarbij 95x de bakcode is. Hoezo? Is er iets?
Nee, het was vooral gemakzucht. Anderzijds was ik wel benieuwd naar de bakcodenummers die in dat UIC-nummer verborgen zitten. En ik zie dat men het bakcodenummer - zoals de laatste jaren wel duidelijk werd - niet meer gebruikt om bakken van één type aan te duiden; zie bijvoorbeeld het feit dat de vier identieke kopbakken elk een ander bakcodeserienummer hebben gekregen.
 

02-09-2009 22:40:04
Elwood
Elwood
Ik vrees dat we de SLT zeer mondjesmaat(in reizigersbedrijf!!!) gaan zien deze maand, en dat het wel eens een heel naar verhaal kan gaan worden.

Hopelijk heb ik het mis.
 

02-09-2009 22:43:37
Damian
Damian
Quote
broek53: Er wordt in de omloop per 7/9 nog rekening gehouden met SLT in de serie 9700 en 19800.


Hoorde vandaag in de Utrechtse wandelgangen dat per 7/9 de SLT weer niet gaat rijden. De boel zou uitgesteld zijn naar dienstregeling 2009/2010 en dat de relatie tussen Bombardier en NS niet meer zo warm zou zijn.

Even afwachten maar wat er waar van is, maar ik vond het wel een vermelding waard.
 

02-09-2009 22:44:42
broek53
broek53
Nou ja, dat je het op zijn best mondjesmaat in het reizigersbedrijf zult zien deze maand, is al een hele tijd bekend. Het gaat er vooral om wat het resultaat is van de wijzigingen in de software van de laatste tijd, waarbij de voornaamste is dat zessen en vieren probleemloos moeten kunnen samenwerken. Maar dat aspect heeft nu net niets met het reizigersproefbedrijf te maken, want daarin wordt alleen solo gereden...  

03-09-2009 04:12:04
smarkie
smarkie
Quote
Damian: Hoorde vandaag in de Utrechtse wandelgangen dat per 7/9 de SLT weer niet gaat rijden.


volgens bronnen bij lloyd's wordt het mogelijk 14/9 dat ze weer gaan rijden.
er zijn op dit moment al weer her instructies bezig voor de bevoegde machinisten op een aantal standplaatsen
 

03-09-2009 17:04:21
rick
rick
Quote
broek53: waarbij de voornaamste is dat zessen en vieren probleemloos moeten kunnen samenwerken. Maar dat aspect heeft nu net niets met het reizigersproefbedrijf te maken, want daarin wordt alleen solo gereden...
En mocht dat probleem nog niet verholpen zijn, is er een reden dat de stellen niet in dienst komen waarbij ze alleen solo of 6+6 danwel 4+4 rondrijden? Desnoods komen alleen de zesjes of alleen de viertjes in dienst.
 

03-09-2009 17:57:42
broek53
broek53
Nou nee, zo wanhopig is NS niet. Er is een contract met de leveranciers, met boeteclausules en al, en zolang de stellen niet naar tevredenheid functioneren, is NS geenszins van plan de zaak op een halfbakken manier in te zetten. Het gevecht dat ze dan zouden moeten leveren om het alsnog goed te krijgen, zou het bedrijf dan met achterstand in gaan. En zolang er mat '64 genoeg is, is er ook nauwelijks de absolute noodzaak om SLT in dienst te krijgen - kortom: de leveranciers zijn de spreekwoordelijke sjors  

06-09-2009 10:53:38
vinny004
vinny004
En de NS is de spreekwoordelijke Sjimmie %08%

Maar al bij al vind ik het toch wel een beetje typisch dat het allemaal zo lang duurt met die SLT. Het lijkt wel de Fyra stofzuiger...
 

06-09-2009 12:16:08
broek53
broek53
Nou, de snelheid waarmee SLT gebouwd wordt en volgens planning afgeleverd zou kunnen worden, staat in schril contrast met de V250. De vertraging in de indienststelling van het SLT is veeleer vergelijkbaar met de vertraging van de ERTMS-apparatuur van de Traxx-locomotieven en de ERTM-baanapparatuur op Amsterdam - Utrecht. Anders gezegd: Bombardier en software is kennelijk een heel ongelukkig huwelijk.

Laatst bewerkt door broek53 op 06-09-2009 12:16
 

12-09-2009 12:15:11
nedtrain25
nedtrain25
maandag 14 september is het weer zover.
dan zal het proefbedrijf in de 19800 weer beginnen.
waarschijlijk met stel 2603.
 

12-09-2009 12:20:14
daniel_ddr
daniel_ddr
Hopelijk gaat 't nu wel beter als de vorige keer... maar gelukkig liggen er vier sporen tussen Gdg en Gd (het enige puntje waar ik die serie tegenkom).


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

12-09-2009 14:19:28
dionysus
dionysus
die 4 sporen kunnen nog van pas komen, als het toevallig een keertje mis gaat, jammer alleen dat die 4 sporen er alleen maar zijn tussen Gd en Gdg. Komende week kom ik toch niet in het haagsche, dus ik zal er wel weinig van meekrijgen  

12-09-2009 15:42:19
MDDM
MDDM
Gisteren cursus gehad op de SLT.Prachtig ding.Alleen jammer dat de ATB zoveel problemen geven.Zo ook gisteren weer .Maandag gaan we ff naar Ehv,is kijken hoe het dan gaat.%02%


Gr Joop mcn Lls
 

12-09-2009 21:20:40
Velios_ban
Velios_ban
Ze hadden beter door kunnen gaan met de SM90. Dan waren ze al veel verder geweest. Wat mis ik die trein zeg.  

12-09-2009 21:29:02
WesselE
WesselE
Laten we niet vergeten dat SM'90 ook altijd een probleemkindje geweest is.


'Okeh'
 

12-09-2009 21:37:03
htmtram
htmtram
De 2609 en de 240x stonden tussen de hekken bij de dijksgracht.  

12-09-2009 22:28:06
Velios_ban
Velios_ban
Wat ik probeer te zeggen is dat het toen kapitaalvernietiging was door het slopen van die treinstellen waar ze nu ook veel problemen hebben met SLT materieel. De DM90 had in het beginne net als de SM90 software problemen. roest en remproblemen verwijs ik naar het land der fabelen.

Laatst bewerkt door Velios_ban op 12-09-2009 22:36
 

12-09-2009 22:38:18
MDDM
MDDM
Quote
htmtram: De 2609 en de 240x stonden tussen de hekken bij de dijksgracht.
Staan er al even


Gr Joop mcn Lls
 

12-09-2009 23:15:29
thom
thom
Quote
Velios: Wat ik probeer te zeggen is dat het toen kapitaalvernietiging was door het slopen van die treinstellen waar ze nu ook veel problemen hebben met SLT materieel. De DM90 had in het beginne net als de SM90 software problemen. roest en remproblemen verwijs ik naar het land der fabelen.

SM90 was een kleine serie die ook toe was aan revisie.
Mede doordat een aantal componenten van SM90 niet meer gemaakt worden en dus vervangen moesten worden zijn ze gesloopt.

En zeker geen kapitaal vernietiging, VIRM is een doorontwikkeling ervan.
 

12-09-2009 23:37:15
treintim
treintim
Quote
WesselE: Laten we niet vergeten dat SM'90 ook altijd een probleemkindje geweest is.


Zeker niet, de laatste jaren waarin ik ze bewust meemaakte (vanaf 2003), reden ze vrijwel probleemloos hun diensten.

En ach ja, met dat onderdelentekort, wat mij betreft hadden ze nog een paar plukstellen erbij gemaakt, dan was de populatie ten minste langzaam uitgestorven. Het ging allemaal zo snel.
Wel weet ik dat de cabinevloeren erg verrot waren en de stellen reden er op het laatst nogal vaal bij (vergelijkbaar met ICM-IV op dit moment). De enige goede verklaring van de *in Zl-Emmen reizigers ogen* onbegrijpelijke buitendienststelling vind ik dan nog wel dat ze tegen de revisiedatum aanzaten. Daar heb ik nog niet eerder van gehoord moet ik zeggen.

Wat was dan de uiterste revisiedatum voor dit materieelparkje? Voor Mat'64 en Benelux-Bs'en weet nu ook iedere spoorkenner dat te geven op dit forum...%02%

Maar goed, we dwalen af. Ik weet in elk geval zeker, dat als men SLT in dezelfde kleuren had gespoten als Railhopper, ik de SLT zeker veel meer was gaan waarderen. Ideetje; totaalreclame-treinstel SLT in het geel.

Laatst bewerkt door treintim op 13-09-2009 00:04
 

13-09-2009 01:05:38
keesje
keesje
Quote
WesselE: Laten we niet vergeten dat SM'90 ook altijd een probleemkindje geweest is.


Los of dat waar is, mag het te hopen zijn dat SLT het wat langer uithoudt dan dat we het SM90 hebben mogen zien rijden.
 

13-09-2009 09:26:35
dh3201
dh3201
Dat is nogmaar de vraag met dat tegenwoordige wegwerpmaterieel en nieuwe eisen bij nieuwe concessies %08%
Maar dat is een andere discussie.


Shqiperise-lopers?
 

14-09-2009 14:32:35
dionysus
dionysus
Het is dan vandaag 14 september, dus als alles volgens plan zou zijn zou er SLT in de 19800 en de 9700 rijden. Alles volgens plan, of, zoals te verwachten gewoon ander mat?????
Ik las in opvallende dingen 14 sept wel iets over een SLT in de 9800, maar dat zou het plan niet zijn, wie weet meer
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-09-2009 16:36:03
broek53
broek53
"NSR" (maar wel de meest betrouwbare bron) meldt: tot nader order geen inzet van SLT, ook niet in proefbedrijf.

Laatst bewerkt door broek53 op 14-09-2009 16:36
 

14-09-2009 16:51:45
dionysus
dionysus
Shit, dan had ik toch die weddenschap moeten inzetten  

14-09-2009 19:10:28
MDDM
MDDM
Quote
broek53: "NSR" (maar wel de meest betrouwbare bron) meldt: tot nader order geen inzet van SLT, ook niet in proefbedrijf.

Jammer hoor. Vandaag met de 2604 op pad geweest als trein 89203 en het ging gewoon heel goed.%08%


Gr Joop mcn Lls
 

14-09-2009 21:10:54
Damian
Damian
Mijn informatie is dat de SLT pas op z'n vroegst in december met de nieuwe dienstregeling in de reizigersdienst komt. Pessimisten binnen NS denken zelfs dat december niet gehaald gaat worden.

Het boetesysteem waar Broek53 het eerder over had schijnt inmiddels behoorlijk op te lopen voor Bombardier. Volgens bronnen binnen NS zouden er inmiddels al 3 SLT stellen gratis voor NS zijn en is nummer 4 ook bijna binnen.
 

15-09-2009 09:31:31
ATBvv
ATBvv
Edit door admin: publiekelijk mekkeren over de kwaliteit van topics is zinloos.
Klik op 'Meld bericht' als iets je niet bevalt.

Laatst bewerkt door admin op 15-09-2009 09:34
 

15-09-2009 09:35:18
admin
Moderator
admin
admin: kleuren geneuzel afgesplitst: https://www.somda.nl/forum/7442/Fantasy+SLT/
Hier on-topic!


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

16-09-2009 01:40:48
dionysus
dionysus
Toen ik vandaag 5674 moest rijden van zl naar ut, kwam er op spoor 2 2x slt binnen. Bedoeling was waarschijnlijk om kop te maken en weer terug te gaan richting ut of zoiets. Dat duurde alleen wat langer. Gelukkig had trdl niet al tot voorbij wezep veilig gezet, dus konden wij als 5674 in ieder geval nog linkerspoor tot vlak voor de ijsselbrug.
Maar er word in ieder geval wel gereden, gekoppeld zelfs nog
 

16-09-2009 01:45:45
lucky
lucky
De storingen traden vooral op met 4 + 6 samen. Ik weet niet wat de samenstelling van de door jouw geziene trein was?  

16-09-2009 12:24:15
mikos
mikos
SLT 6 voorop (Gn-zijde) en SLT 4 achterop (Ut-zijde); uit mijn hoofd oa de 2608.  

16-09-2009 13:01:36
jeanne
jeanne
Ja dat kan kloppen. Gisteren avond, di 15/9, kwam om ongeveer 20:05 vanaf de Veluwe de 2608+2408 donker binnen in Zwolle op spoor 2a. Nadat het personeel zich naar de andere zijde had begeven ging de binnenverlichting aan. Een van de vier personeelsleden droeg een jas met Lloyd's Register op zijn rug. Zelf ben ik om 20:20 vanaf 3a vertrokken.

Laatst bewerkt door jeanne op 16-09-2009 13:43
 

16-09-2009 13:11:07
dionysus
dionysus
Het was mij te donker om de stelnummers te bekijken. Ik had de gsmrail al aanstaan en daar hoorde ik een algemene oproep van de trdl voor het personeel van de slt om zich ff te melden. Vraag me alleen af, waarom het seintje ri Ut eigenlijk al deels veilig werd gezet. Uiteindelijk ben ik om 20.19 vertrokken ri Utrecht, dus ik heb van het gebeuren niet echt veel meer meegekregen.  

16-09-2009 19:45:17
mdewidt
mdewidt
Ik kwam vandaag links en rechts en overal SLT's tegen.
De 2404 stond rond 10.00 uur in Rtd op spoor 17;
De 2403 stond rond 11.00 uur in Asd op spoor 51 (als ik me niet vergis);
De 2609 stond binnen de hekken Dgr;
De 2604 en 2401 stonden gekoppeld (jawel !) nabij lijnwerkplaats Asd Zaanstraat;
De 2606 was aan het spelevaren in Ehv op spoor 17.


Groeten uit Haspengouw
 

16-09-2009 21:48:21
Damian
Damian
Niks bijzonders hoor. Op spoor 51 te Asd staat al weken een stel ten behoeve van instructie. Ook de stellen op Dgr staan er al weken. Misschien kunnen die aan Polen verkocht worden? Op de werkplaats Zaanstraat staan ook alweer een tijdje twee SLT's.

Ik denk dat je voornamelijk stellen hebt gezien voor instructie's en "tijdelijk opslag" %02% Maar maakt niet uit hoor, je hebt al meer SLT's gezien dat menig reiziger

Laatst bewerkt door admin op 17-09-2009 08:33, reden: Onnodige quote verwijderd
 

16-09-2009 22:35:41
mdewidt
mdewidt
Quote
Damian: ... Misschien kunnen die aan Polen verkocht worden? ...

Onbegrijpelijk eigenlijk dat er zoveel ellende is bij het in dienst krijgen van deze stellen, en dan nog hoofdzakelijk vanwege software problemen. Die software draait toch toevallig niet onder Windhoos XP of Vista ?


Groeten uit Haspengouw
 

16-09-2009 22:48:11
bjornl
bjornl
Ik weet heel weinig van die software, en zeker niet wat voor OS de boordcomputer draait, maar ik durf wel een gok aan over de opzet en daarvandaan over de reden dat de problemen zo lastig te verhelpen zijn:
Het computersysteem in zo'n trein bestaat uit veel verschillende componenten - één of meer computers, controllers (de stuurtafel en aanverwanten) en een bak sensoren, interfaces met andere systemen (een gekoppeld treinstel, de ATB). Sommige van die componenten hebben weer eigen software, vaak geschreven door iemand anders dan de fabrikant van het treinstel, en de software zelf zal ook uit veel componenten en lagen (moeten) bestaan. Tel daarbij op dat het systeem als geheel lastig in een proefopstelling te testen is, laat staan dat een bug makkelijk te reproduceren is, en je ziet waarom de problemen lastig te detecteren zijn: je moet er achter zien te komen in welke component de fout ontstaat (en dat is niet noodzakelijkerwijs de component waarin de fout zich toont!) én je kan de fout niet "op afroep" op laten treden. Je kan je dan voorstellen dat je rondjes moet gaan rijden tot de fout optreedt en dan simpelweg de logs (als die beschikbaar zijn) van allerhande componenten uit gaan pluizen op zoek naar een mogelijk heel kleine afwijking.

Deze uitleg s niet bedoeld om een oordeel te vellen over de gang van zaken, de programmeurs of de fabrikant, maar alleen om te proberen wat inzicht te geven in zo'n ontwikkelproces. Ik heb gewerkt aan veel minder complexe systemen en heb daar soms al behoorlijk wat moeite gehad om obscure bugs te vinden - en dan heb ik het nog niet eens over de discussies die ontstaan als je iemand ervan moet overtuigen dat zijn deelproduct de fout veroorzaakt!
 

16-09-2009 23:06:48
mdewidt
mdewidt
Da's een helder verhaal Björn ! Ik denk ook dat het in die richting moet worden gezocht. Je kent het spreekwoord toch .... "Computeren blijft ploeteren. 't Gaat iets sneller, maar het duurt wat langer !"


Groeten uit Haspengouw
 

16-09-2009 23:49:56
MDDM
MDDM
@Bornl,je zit aardig in de goeie richting met je uitleg.Het verhaal zou zo van 1 van de opleiders kunnen wezen


Gr Joop mcn Lls
 

21-09-2009 10:09:43
broek53
broek53
Bericht van het "front": vanaf vandaag zal SLT voorzichtigjes weer worden ingezet, voorshand in de 19800 buiten de spits (voorzichtiger kan volgens mij ook niet..)  

21-09-2009 11:14:11
spoorfan10
spoorfan10
Zo juist gespot een zesje op Den Haag CS.

Spoorfan10
 

21-09-2009 13:45:09
gkw1969
gkw1969
Volgens OD 21 september 2009 zou vanaf vandaag de SLT, buiten de spits, in de 19800 gaan rijden waarbij de 19841 als eerste de eer had.  

21-09-2009 17:20:28
al2202
al2202
Inderdaad. De 2603 reed trein 19834.  

22-09-2009 16:05:01
dekorte
dekorte
14.08 SLT 2406 in treinnummer 19853 te Gvc.

http://www.flickr.com/photos/aa_de_korte/3944763144/

Laatst bewerkt door dekorte op 22-09-2009 20:15
 

26-09-2009 21:04:20
Jeffrenzo
Jeffrenzo
weet iemand toevallig of er plannen zijn om meer SLT te laten rijden in de (1)9800? want ik zat vorige week voor het eerst in een SLT en het beviel me wel


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

26-09-2009 21:51:35
broek53
broek53
Volgende week hetzelfde: drie slagen tussen de spitsen. Als het goed gaat, vanaf de week daarna de hele dag in de 19800.  

29-09-2009 17:28:10
metrofan
metrofan
Vanochtend is, na een hele tijd stil te hebben gestaan, rond 10.30 de 2404 van Rtd vertrokken volgens mij richting Den Haag.

Laatst bewerkt door metrofan op 29-09-2009 17:28


Kijk ook eens op www.fotobos.net
 


29-09-2009 19:12:49
MasterE
MasterE
Ik zag de 2404 om 8.30 uur te Rtd klaar staan voor vertrek naar Gdg als trein 9731.

Ik ben zelf om 8.33 vertrokken, dus vraag me nu af of de 2404 trein 9731 wel heeft gereden. Waarschijnlijk wel en dan is de 2404 als trein 9724 weer terug gekeerd naar Rtd aankomst 9.54 uur..

Groet,
Mcn Asd.

Laatst bewerkt door admin op 02-10-2009 10:36, reden: Onnodige quote verwijderd
 

29-09-2009 20:33:54
daniel_ddr
daniel_ddr
In de 9725 was in ieder geval een SLT actief, verder geen SLT in reizigersdienst meer gezien vandaag.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-09-2009 12:58:44
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
MasterE: Ik zag de 2404 om 8.30 uur te Rtd klaar staan voor vertrek naar Gdg als trein 9731.

Ik ben zelf om 8.33 vertrokken, dus vraag me nu af of de 2404 trein 9731 wel heeft gereden. Waarschijnlijk wel en dan is de 2404 als trein 9724 weer terug gekeerd naar Rtd aankomst 9.54 uur..
2404 is naar Aswplm gegaan dus via Gv-Shl-Ass-Aswplm

Laatst bewerkt door admin op 02-10-2009 10:36, reden: Quote ingekort
 

11-10-2009 13:24:16
Jeffrenzo
Jeffrenzo
zijn er inmiddels al plannen om meer SLT in te gaan zetten? of zijn er nog steeds problemen mee?


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 

11-10-2009 14:14:19
qj7141
qj7141
Vorige week zouden 9759-52-65-58 vanuit Rtd worden gereden, en 19841-34-47-40-53-46 vanuit Den Haag. Ik heb niet gehoord of dit problemen gaf.

Laatst bewerkt door mvd op 11-10-2009 17:29, reden: Onnodige quote verwijderd
 

11-10-2009 16:55:55
MDDM
MDDM
Geen bericht is dus in deze goed bericht.%08%


Gr Joop mcn Lls
 

11-10-2009 18:17:51
daniel_ddr
daniel_ddr
Nouja, ik ben heel vorige week keurig op m'n bestemming aangekomen ondanks het passeren van een traject met SLT-inzet Gaat dus al stukken beter dan de vorige poging tot grootschaliger inzet, toen heb ik vijf dagen achter elkaar last gehad van defecte SLT's tussen Utrecht en Woerden

Overigens heeft de 9700 er wel een keer volledig uitgelegen nadat iemand in Rtd had opgemerkt dat SLT nog niet in de reizigersdienst was toegelaten. En tja, er was toen geen ander materieel in Rtd voorhanden...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

12-10-2009 22:07:18
giuseppe
giuseppe
Iemand een idee hoe groot de invasie van SLT gaat zijn mochten alle problemen opgelost zijn? stuk of 25 ofzo?  

12-10-2009 22:30:25
daniel_ddr
daniel_ddr
Er reed vandaag zover ik heb gezien geen SLT meer in de 9700...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

12-10-2009 22:42:27
Lenney
Lenney
Vanmiddag reed trein 9756 met SLT 2602.

Laatst bewerkt door mvd op 12-10-2009 22:43, reden: Onnodige quote verwijderd
 

13-10-2009 01:22:18
aarclay
aarclay
De NS heeft 99 SLT treinstellen in totaal aangevraagd.
En ik geloof dat de 2409 en de 2609 de laatste zijn die tot nu toe geleverd zijn. Ik denk dat er inmiddels een hele hoop in het buitenland staan om naar Nederland over te gaan.

Is daar al zicht op hoe de levering bij Bombardier en Siemens loopt?
Ik snap dat de NS geen defecte brakke stelletjes Nederland binnen wilt hebben.

Laatst bewerkt door aarclay op 13-10-2009 01:23


Choo choo.....
 

13-10-2009 07:48:02
MDDM
MDDM
Productie van de SLT is tijdelijk stil gelegd,gewoonweg omdat er geen opstel ruimte meer is voor het spul.


Gr Joop mcn Lls
 

13-10-2009 09:30:59
aarclay
aarclay
Is er ook zicht op hoeveel SLT stellen (ongeveer) nog in het buitenland staan?

Laatst bewerkt door aarclay op 13-10-2009 09:32


Choo choo.....
 

13-10-2009 12:16:15
Mcn-Ut
Mcn-Ut
Ja, ik hoop stiekem ook wel op een plaatje uit Duitsland met 50 SLT's op een opstelterrein %08%  

13-10-2009 22:33:15
kevinevers
kevinevers
Waar staan die opgesteld?%08% Misschien dat ik dan wel een reisje wil wagen  

13-10-2009 22:43:44
ehbk2006
ehbk2006
Krefeld (S100) en Aken (Talbot) (S70) en misschien nog wat in Wegberg Wildenrath de hele grens streek is er waarschijnlijk mee bezaaid

Laatst bewerkt door ehbk2006 op 13-10-2009 23:10
 

13-10-2009 23:03:50
kevinevers
kevinevers
Dat kan weleens een mooi reisje worden%08% Ik ga me eens verdiepen in die plaatsen.  

19-10-2009 15:29:58
keesje
keesje
Voor wie het boeit: De inzet vandaag van SLT.

* 2405 vandaag in de 198xx, rijdt zo o.a. de slag 19859/52, maar is de hele dag al op pad in de 19800.
* 2605 is rondom Amf wat aan het rangeren.
* De 2608 is rond 14.35 uur uit Amf vertrokken en via Wp en de Zuidtak nu t.h.v. Mas onderweg richting Ut.
 

19-10-2009 15:35:16
visscher
visscher
Hoe gaat het eigenlijk verder met het proefbedrijf versie 2.0? hoor volgens mij weinig berichten over defecten, of heb ik hier overheen gelezen?  

19-10-2009 15:36:26
keesje
keesje
Ik zou het niet weten, ik constateer slechts dat er momenteel 2 stellen aan het rijden zijn waarvan ééntje in de reizigersdienst. Afgelopen vrijdag hebben een aantal stellen nog wat proefgereden.  

19-10-2009 22:20:08
joahn93
joahn93
Quote
keesje: Voor wie het boeit: De inzet vandaag van SLT.

* 2405 vandaag in de 198xx, rijdt zo o.a. de slag 19859/52, maar is de hele dag al op pad in de 19800.



het stel reed dus ook in de spitsen??
 

20-10-2009 10:18:51
nedtrain25
nedtrain25
de geruchten in OB LDD gaan dat vanaf week 45 er weer SLT's afgenomen gaan worden.
het zou dan gaan om 8 stellen per maand.

Laatst bewerkt door nedtrain25 op 20-10-2009 10:19
 

20-10-2009 13:19:13
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
joahn93: het stel reed dus ook in de spitsen??
Ik heet dan geen keesje, maar er heeft ook SLT in de 9700 proefgereden en die rijdt dus juist alleen in de spits...


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-10-2009 13:52:34
AlbertP
AlbertP
Sinds 28 september rijden ze al in de 9700! Goed teken dat NS het in de spits aandurft, zei ik toen, en dat er over 2 weken nieuwe stellen komen, maakt duidelijk hoe het er nu voorstaat met SLT. Het rijdt nu goed, blijkbaar.

(Edit: Tegenstrijdige informatie! Het wordt nauwelijks ingezet in de spots van afgelopen week.)

Laatst bewerkt door AlbertP op 20-10-2009 13:54
 

20-10-2009 14:03:58
keesje
keesje
Er zit wel weer wat beweging links en rechts:

2402: Zojuist in Utctw aangekomen, komend uit Ldd.
2404 + 2603: Aan het eind van deze ochtend overgebracht van Gvc/Bkh naar Amf/Bkd.
2405: Vanmorgen gestart in 19841 en zo onderweg in 19853.
2409: Net als de 2404 aan het begin van de middag naar Amf/Bkd gekomen vanuit Ldd.
2607: Momenteel bezig met een slag Ut-Ehv v.v., nu onderweg t.h.v. Gdm op de terugweg.
 

20-10-2009 16:59:59
marcelloch
marcelloch
2401 stond gister rond een uur of 16.00 u GDST op het vroegere PTT spoor nabij station Asd op Sp 51. Dank MDDM voor de info;)

Laatst bewerkt door marcelloch op 20-10-2009 17:25, reden: station toegevoegd
 

20-10-2009 17:19:25
AlbertP
AlbertP
In welk station?

Edit: vraag al beantwoord. Asd.

Laatst bewerkt door AlbertP op 20-10-2009 17:27
 

20-10-2009 17:26:41
keesje
keesje
En welk bericht van MDDM?  

20-10-2009 17:31:55
MDDM
MDDM
Moet alles via een bericht op Somda gaan dan?
ER is een Shout gedeelte en een chat gedeelte.En in het chat gedeelte is die info gedeelt.


Gr Joop mcn Lls
 

20-10-2009 19:17:28
keesje
keesje
Nee dat hoeft natuurlijk niet, maar als er dingen worden geschreven die niemand begrijpt dan is een uitleg wel even handig. Anders liever niet posten of zo...  

20-10-2009 21:20:20
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
keesje: Er zit wel weer wat beweging links en rechts:

2402: Zojuist in Utctw aangekomen, komend uit Ldd.
2404 + 2603: Aan het eind van deze ochtend overgebracht van Gvc/Bkh naar Amf/Bkd.
2405: Vanmorgen gestart in 19841 en zo onderweg in 19853.
2409: Net als de 2404 aan het begin van de middag naar Amf/Bkd gekomen vanuit Ldd.
2607: Momenteel bezig met een slag Ut-Ehv v.v., nu onderweg t.h.v. Gdm op de terugweg.
2606 reed vanmiddag in de 9756.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

20-10-2009 23:36:17
nedtrain25
nedtrain25
hetis de bedoeling om volgende week met gekoppelde stellen te gaan rijden tussen den haag/rotterdam-gouda goverwelle  

20-10-2009 23:54:01
Noodrem
Noodrem
Quote
marcelloch: 2401 stond gister rond een uur of 16.00 u GDST op het vroegere PTT spoor nabij station Asd op Sp 51. Dank MDDM voor de info;)


Die staat er al weken.
Overigens was hij vandaag verdwenen en was zijn plaats ingenomen door een Plan T.
 

21-10-2009 01:12:38
Rolffiej19
Rolffiej19
hehe dus niet want 2dagen geleden stond ie nog te Aswplz

Laatst bewerkt door admin op 21-10-2009 09:20, reden: Onnodige quote verwijderd
 

21-10-2009 13:41:50
ruysdael
ruysdael
Quote
Overigens was hij vandaag verdwenen en was zijn plaats ingenomen door een Plan T.
Waarschijnlijk voor de 17457 bestemd, 's middags staat er altijd Mat'64 op de PTT-sporen (destijds vlak voor de SLT) of Westelijk Eiland.
 

28-10-2009 08:53:05
broek53
broek53
Volgens de vooruitzichten van vorige week zou er deze week in de reizigersdienst met gekoppelde stellen gereden worden. Zijn er al combi's gesignaleerd in de 19800 en/of 9700?  

28-10-2009 11:06:16
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
enige gecombineerde SLT die ik heb gezien vandaag stond op Bkh  

28-10-2009 15:24:19
daniel_ddr
daniel_ddr
Er staat ook nog wat gecombineerd SLT op Rtd en Utctw. In de 9700 reed vanmorgen SGMm.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-10-2009 21:20:02
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
vandaag verder ook geen SLT meer gezien in de 19800, zowel 's avonds als 's ochtends niet...  

28-10-2009 21:35:02
train85
train85
Alles stond ook vandaag aan de kant tot 11 uur.

Laatst bewerkt door train85 op 29-10-2009 09:06
 

29-10-2009 09:01:13
keesje
keesje
De 2401 reed inderdaad wat slagen tussen Bkh en Gdg. Ook reed SLT 2407 rond 13.30 uur van Ut via Hvs naar Asd. De 2607 reed 's middags een slag Ut-Ehv en de 2608 's avonds tussen Gvc en Gdg.

De 2604 reed op 28/10 wél met reizigers: 79750, 9750/63/56/69/62.

Dus ik weet niet wat train85 bedoelt met: 'alles stond vandaag aan de kant'...
 

29-10-2009 21:40:14
zaza
zaza
Aan het begin van de middag was de 2401 in ieder geval actief in trein 19853 Gvc-Gdg. Later rond het spitsuur stond het stel weer op de Bkh.  

29-10-2009 23:47:00
daniel_ddr
daniel_ddr
En zoals ik al meldde in de Opvallende Dingen reed er ook een SLT in de 9769. Andere omloop van de 9700 was overigens gewoon SGMm.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-10-2009 19:15:58
AlbertP
AlbertP
De 9700 heeft toch 3 omlopen?  

30-10-2009 21:01:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Ehm ja, moet wel met 28 minuten rijtijd bij een halfuursdienst Maargoed, ook de derde omloop heb ik gezien en dat was ook een SGMm.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

04-11-2009 12:58:48
Jeffrenzo
Jeffrenzo
Af gelopen avond/nacht waren er test ritten met 3 gekoppelde SLT stellen, waaronder de 2608(Gd)+2408(m)+????(Gvc)

Laatst bewerkt door Jeffrenzo op 05-11-2009 10:44


twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

SLT
RailWiki.nl