Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Baureihe 186/TRAXX
RailWiki.nl
Ontwikkelingen lease-TRAXX'en bij NS
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
23-10-2016 12:13:39
gose91
gose91
De 122 is ook geleased. Blijkbaar wel iets vrijblijvender als die in het geelblauw gestoken mag worden. Blijkbaar is de leasemaatschappij niet zo moeilijk

Laatst bewerkt door gose91 op 23-10-2016 12:14
 

23-10-2016 12:18:35
thom
thom
Iets in mij zegt dat NS niks verhuurd heeft, en het gewoon een omgedraaide 6 betreft hier

Edit: Tot mijn verbazing klopt die theorie toch niet hoor ik, verbazend

Laatst bewerkt door thom op 23-10-2016 12:21
 

24-10-2016 23:09:34
Daan!
Daan!
Volgens Railmagazine op FB wordt de 186 022 zwart gespoten.  

24-10-2016 23:18:27
MetroRET
MetroRET
*122

Verwar je je niet met de inmiddels zwart gespoten NS-logo's ?
 


24-10-2016 23:22:44
thom
thom
Sowieso zie ik Railmagazine dat zelf nergens melden op Facebook, alleen in de reactie's gaat het over de zwart gemaakte logo's maar dat is dus niet Railmagazine maar hun reaguurders die dat melden en ook die hebben het dus nergens over het spuiten van de gehele lok...

Laatst bewerkt door thom op 24-10-2016 23:26
 

24-10-2016 23:25:27
Daan!
Daan!
Excuus. Gaat inderdaad om de 122 en alleen om de logo's. Niet goed gelezen.  

24-10-2016 23:28:52
sfj
Quote
Daan! (ma 24 okt 2016 23:09:34 https://www.somda.nl/forum/15546/p595977/): Volgens Railmagazine op FB wordt de 186 022 zwart gespoten.


Je hebt het denk ik over zeer plaatselijke schilderbeurt van de E186 122, die tijdelijk dienst doet voor Rurtalbahn? https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/30504901346


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

25-10-2016 07:51:19
icened
icened
Zal niet raar van opkijken als NS (FSC) na de instroom van de IC-NG meer van de 45 Traxx gaat verhuren. Of zelfs verkopen.  

25-10-2016 09:43:27
nathanvos2
nathanvos2
Dat is ook de bedoeling zoals het er nu voorstaat. Als de ICNG is afgeleverd is het op het langere termijn de bedoeling dat het de ICMm en ICRm gaan vervangen. Ik heb ergens iets gelezen of gehoord dat het dan de bedoeling is om de Traxxen te verkopen.

Laatst bewerkt door moderator op 25-10-2016 09:52, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

25-10-2016 10:23:01
bacr
bacr
Ik lees overigens op de Flickr-link dat er naar Rm gereden wordt door de diverse shuttles. Weet iemand of er dan daar kopgemaakt wordt om de treinen vervolgens met dieseltractie van Rm naar Vl te brengen, of rijden de treinen via Hz het land uit?

Ben dan wel erg benieuwd naar foto's van goederenactiviteit op Rm... dat is iets uit de vorige eeuw, bijna (behoudens infra-/werkmaterieel dan).

Laatst bewerkt door bacr op 25-10-2016 10:23
 

25-10-2016 10:26:40
treinfan
treinfan
Het gaat om de Blerick shuttles die nu vanwege werkzaamheden via Rm moeten omrijden van/naar Br. Ook DB Cargo rijdt het een en ander nu via Rm-Vl.  

25-10-2016 10:55:42
jbt
jbt
Er vindt inderdaad in Roermond locwissel plaats. Praktisch gebeurt dit doordat zowel de trein uit de haven als uit Blerick gelijktijdig aankomen, uit de haven elektrisch (186 122 of 186 292 (gisteren)) en uit Venlo met diesel (V 156). Vervolgens wordt er dan 'stuivertje gewisseld'. Drie kwartier later vertrekken de treinen dan weer. Dat gebeurt steeds rond 07:45, 13:15 en 18:45.  

25-10-2016 10:57:23
jbt
jbt
Quote
bacr (di 25 okt 2016 10:23:01 https://www.somda.nl/forum/15546/p596024/):

Ben dan wel erg benieuwd naar foto's van goederenactiviteit op Rm... dat is iets uit de vorige eeuw, bijna (behoudens infra-/werkmaterieel dan).


Jammer dat de 186 122 tot nog toe steeds de treinen rond 07:45 en 18:45 reed. dan is het hier nog en al donker.
 

25-10-2016 18:46:05
Daan!
Daan!
Volgens RM houdt de 122 het weer voor gezien bij RTB en keert terug naar NS.  

25-10-2016 19:11:44
b2py
b2py
Als je andermans spullenboel sloopt kan ik me er wel wat bij voorstellen  

25-10-2016 19:57:49
Daan!
Daan!
Tell me more...  

25-10-2016 20:00:34
Rolffiej19
Rolffiej19
Na de loc behandelen met een spuitbus zwarte verf ofzo...%08%


MCN ASD
 

25-10-2016 20:46:12
aarclay
aarclay
Of de NS is het nu zat, en vordert de loc weer terug. ??

Zou ik ook doen als iemand het logo van mijn bedrijf op mijn auto wegspuit terwijl hij hem even leent..

Of ze hebben hem gewoon niet meer nodig. Mag dan wel aannemen dat ze de loc weer hebben gepoetst.

Laatst bewerkt door aarclay op 25-10-2016 20:46


Choo choo.....
 

25-10-2016 21:00:25
wouterder
wouterder
de 186-122 is ook een leaseloc van Angeltrains (zelfde als de NMBS traxxen).  

25-10-2016 21:14:52
Edb3
Edb3
Precies, NS heeft weinig te zeggen bij wie haar door de leasemaatschappij in eigendom zijnde locs worden ingezet. In dit geval is het opdrachtgever Bombardier, die vanwege een software-update bij de Traxx'en steeds locs laat in- en uitvliegen. Wel heeft NS zeggenschap over haar bedrijfslogo's: in dit geval moesten ze onzichtbaar gemaakt worden, heb ik me laten vertellen door Rurtalbahn.  

25-10-2016 21:17:12
Frontier
Frontier
En dan vraag ik mij af wat Bombardier te zeggen heeft over een loc die eigendom van Angel Trains is, welke deze op haar beurt weer langdurig aan NSR heeft verhuurt...


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

25-10-2016 21:22:17
aarclay
aarclay
Quote
Edb3 (di 25 okt 2016 21:14:52 https://www.somda.nl/forum/15546/p596148/): Wel heeft NS zeggenschap over haar bedrijfslogo's: in dit geval moesten ze onzichtbaar gemaakt worden, heb ik me laten vertellen door Rurtalbahn.

True, dat verhaal kennen we ook van de verkoop van de 1600-locs die snel ont-NS'd werden. NSM heeft overigens een ontheffing.

Maar goed, ik neem aan dat RTB de boel weer netjes oplevert aan NS.


Choo choo.....
 

25-10-2016 21:25:54
thom
thom
Quote
Edb3 (di 25 okt 2016 21:14:52 https://www.somda.nl/forum/15546/p596148/): Precies, NS heeft weinig te zeggen bij wie haar door de leasemaatschappij in eigendom zijnde locs worden ingezet. In dit geval is het opdrachtgever Bombardier, die vanwege een software-update bij de Traxx'en steeds locs laat in- en uitvliegen. Wel heeft NS zeggenschap over haar bedrijfslogo's: in dit geval moesten ze onzichtbaar gemaakt worden, heb ik me laten vertellen door Rurtalbahn.

Ik denk dat NS genoeg te zeggen heeft, want het lijkt me niet dat het leasecontract ontbonden is in dit geval.

Volgens mij is de lok voor proefnemingen aan Bombardier terug geleverd en die heeft de de lok daarbij inzet bij RTB.

Zolans NS een geldig leasecontract heeft, kan de leasemaatschappij niets met die machine.
Jou verhuurder van je huis kan ook immers niet jou huis even een maand aan iemand anders verhuren
 

25-10-2016 21:29:57
Sully123
Sully123
Quote
aarclay (di 25 okt 2016 21:22:17 https://www.somda.nl/forum/15546/p596150/):
Quote
Edb3 (di 25 okt 2016 21:14:52 https://www.somda.nl/forum/15546/p596148/): Wel heeft NS zeggenschap over haar bedrijfslogo's: in dit geval moesten ze onzichtbaar gemaakt worden, heb ik me laten vertellen door Rurtalbahn.

True, dat verhaal kennen we ook van de verkoop van de 1600-locs die snel ont-NS'd werden. NSM heeft overigens een ontheffing.

Maar goed, ik neem aan dat RTB de boel weer netjes oplevert aan NS.%unquote

Alleen NSM? En de E01 (1835) van de Bentheimer? Ook nog geel!
 

25-10-2016 21:33:36
Jan-Mark
Jan-Mark
... maar wel zonder logo.  

25-10-2016 21:33:45
thom
thom
Het gaat om het bedrijfslogo, niet om wat voor de kleur de lok nog heeft.  

25-10-2016 21:42:33
HZwoferink
HZwoferink
Quote
wouterder (di 25 okt 2016 21:00:25 https://www.somda.nl/forum/15546/p596145/): de 186-122 is ook een leaseloc van Angeltrains (zelfde als de NMBS traxxen).
Angel Trains heet al enige jaren Alpha Trains


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

25-10-2016 22:08:33
treinfan
treinfan
De inzet van de 186 122 bij RTB was van tevoren al voorzien van maandagochtend t/m dinsdagochtend, daar is dus niets in gewijzigd.  

25-10-2016 22:12:34
thom
thom
Lekker nuttig om daar dan nog een spuitbus aan te spenderen zeg...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-10-2016 22:16:50
maarten83
maarten83
Nsr kennende zal er wel een dwangsom in het contract staan als de logo's niet verwijderd worden! Dan zou ik ze ook weghalen ongeacht de lengte van het contract.  

25-10-2016 22:18:09
thom
thom
Dat logo's verwijderen was in opdracht van RTB Duitsland, niet van NSR.  

25-10-2016 23:48:58
Edb3
Edb3
of NS heeft dat verordonneerd, een van de twee, wie is nog niet bekend, heb ik me laten vertellen.  

26-10-2016 11:49:02
AgentX
AgentX
Of RTB heeft een loc nodig en WIL niet rijden met logo's van NS, en heeft ze daarom zelf de opdracht gegeven ze over te spuiten.  

26-10-2016 12:40:26
sik214
sik214
Hoe zeker is de spuitbusactie?? Ik begreep dat er zwarte stickers overheen gegaan zijn...  

26-10-2016 13:06:16
thom
thom
Op de foto's oogt dat anders...  

26-10-2016 13:12:50
AgentX
AgentX
Ach, vanwege de tijdelijke aard zal het vast geen echte verf zijn, maar een afwasbare variant. Bijvoorbeeld verf op waterbasis, die met een stevig sopje zo weer weg te poetsen is.

Laatst bewerkt door AgentX op 26-10-2016 13:13
 

26-10-2016 13:13:13
nathanvos2
nathanvos2
Waarom zitten er geen magneetstikkers op de loc? Dat lijkt mij de handigste actie als die NS logo toch verdoezeld moet worden. Locon heeft dat ook al eens gedaan als ze een G1206 van strukton nodig had. Dit had te maken met concurrentie.  

26-10-2016 13:21:55
thom
thom
Quote
AgentX (wo 26 okt 2016 13:12:50 https://www.somda.nl/forum/15546/p596212/): Ach, vanwege de tijdelijke aard zal het vast geen echte verf zijn, maar een afwasbare variant. Bijvoorbeeld verf op waterbasis, die met een stevig sopje zo weer weg te poetsen is.

Als acryl doordroogd is kun je dat met een sopje wegwassen wel vergeten, dan zou je ook de lok kaal poetsen want die zal ongetwijfeld ook net een acryl lak gespoten zijn

Afwasbaar betekend overigens het omgekeerde, dat juist blijft zitten als je het schoonmaakt
 

26-10-2016 13:39:43
jor[D]1
jor[D]1
Tegenwoordig is er ook spuitbaar plastic/rubberachtig spul wat je er ook weer makkelijk af kan trekken. Doen ze hele auto's mee spuiten.  

26-10-2016 13:43:50
jbt
jbt
Volgens mij was het een soort plastic waarmee ze de NS-logo's hebben afgeplakt. Wellicht eenvoudig en zonder beschadiging te verwijderen. Daarnaast zijn lease-contracten in alle varianten denkbaar. Er is weinig dwingend recht bij commerciele lease-contracten en zeker niet van locomotieven. Met de huur van een woning is dit juridisch gezien niet te vergelijken. Het is dus puur speculeren of NS al dan niet moet dulden dat de leverancier, niet zijnde de leasemaatschappij, het recht heeft om bij een andere vervoerder - overigens niet zijnde een reizigersvervoerder - de loc's te laten testen. Het zal contractueel wel hebben gekund, mag ik aannemen.  

26-10-2016 13:50:07
bacr
bacr
En anders wellicht gewoon met instemming...?  

26-10-2016 16:22:09
thom
thom
Goh, zou dat het kunnen zijn ? %08%

Lijkt me gezien het aantal lokken en de looptijd van de contracten NS wel zelf de zeggenschap over de lokken heeft.

Zou een mooie zijn, dan least de leasemaatschappij morgen ineens 5 lokken aan een andere partij en geeft NS ineens een lokken te kort...
 

26-10-2016 17:48:15
rolandrail
rolandrail
Quote
nathanvos2 (wo 26 okt 2016 13:13:13 https://www.somda.nl/forum/15546/p596213/): Waarom zitten er geen magneetstikkers op de loc? Dat lijkt mij de handigste actie als die NS logo toch verdoezeld moet worden.
Moet je die wel beschikbaar hebben en die ga je niet laten maken als je ze nog nooit nodig hebt gehad en dan opeens voor 1,5 dag wel.
 

26-10-2016 17:51:36
waalkade
waalkade
https://plastidip.nl/
Zoiets zal het geweest zijn.
 

26-10-2016 18:32:05
gose91
gose91
Er zijn rollen en rollen blauwe folie gebruikt voor die rijtuigen. Zou dat het niet gewoon geweest zijn? Geen idee van de afwerking verder, maar blauwe lap eroverheen en klaar. Als het voor die paar uurtjes is...  

26-10-2016 18:45:11
broek53
broek53
Goeie genade...  

26-10-2016 19:50:22
gose91
gose91
Ik weet niet waar je precies op doelt, Broek53, maar ik denk dat je je verbaast over dat dit de eerste goederenrit van een NS-loc is in jaren en het hier vervolgens gaat over een paar witte strepen blauw maken?

Laatst bewerkt door gose91 op 26-10-2016 19:51, reden: DT Foudt
 

26-10-2016 20:37:18
broek53
broek53
Over het pagina's lang collectief door-emmeren over werkelijk elk aspect van het al dan niet (mogen) verdoezelen van NS-logo's met name.
Ieder diertje zijn pleziertje hoor, maar als je dan zoiets achter elkaar door leest, vraag je je wel of het nog wel goed komt met de mensheid 😏😥
 

26-10-2016 20:48:23
gose91
gose91
Tja, aan de andere kant: als men zich druk maakt over dit soort dingen is er blijkbaar geen ontsporing, debacle of marktwerking te bespreken  

26-10-2016 22:43:53
aarclay
aarclay
Graffiti, Plastidip, plastic of een vuilniszak en wat tape. De loc zal vast wel weer in goede staat bij NS teruggeleverd worden. En anders zal NS de schoonmaak van enkele honderden euro's wel verrekenen.

Niet gedacht dat zo'n vraag zo'n bizar verhaal oplevert

Laatst bewerkt door aarclay op 26-10-2016 22:44


Choo choo.....
 

26-10-2016 22:51:41
moderator
Moderator
moderator
Goed, nu maar weer terug naar de ontwikkelingen.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

15-11-2016 13:07:07
nathanvos2
nathanvos2
Ik kwam via de Facebook van railcolor een foto tegen dat de 186 120 in Wel HBF staat. Enig idee wat hij in Oostenrijk doet?  

09-01-2017 22:47:17
broek53
broek53
Zijn de lease-Traxxen die de CityNightLine reden na 11 december teruggegaan naar de leasemaatschappij, of zijn zij bij NS gebleven?  

09-01-2017 22:48:34
sfj
Maquaries gaan voorlopig niet terug. De 186 238 staat reserve Wgm, de 186 237 is onderhands aan de NMBS verhuurd en rijdt mee in de Benelux als 2845, ter vervanging van de 2844/186 240 die terug is gegaan naar Maquarie.

186 142 is gereviseerd in Dessau, kwam in december terug, en wordt volgende week door NSR afgenomen. 186 144/186 148/186 149/186 239 rijden zowat dagelijks rondjes in de ICD/AmRo. 186 236 is voor SW9/VR9 aan Bombardier verhuurd en momenteel in Duitsland.

Quote
nathanvos2 (di 15 nov 2016 13:07:07 https://www.somda.nl/forum/15546/p598017/): Ik kwam via de Facebook van railcolor een foto tegen dat de 186 120 in Wel HBF staat. Enig idee wat hij in Oostenrijk doet?

Was aan Bombardier verhuurd voor VR9/SW9-project. Is net als 186 122 en 186 002 nu weer terug bij NS. Bombardier heeft nu nog wel de 186 236, die is momenteel in Duitsland.

Laatst bewerkt door sfj op 09-01-2017 22:53


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 


22-02-2017 13:27:51
Michael98
Michael98
NS wil meer TRAXX locomotieven, inschrijving voor leaseovereenkomst van 5 jaar met 3x optie voor 1 jaar sluit 3 maart 2017. Zijn deze voor de Benelux in sandwich te rijden, omdat deze ook geschikt moeten zijn voor het Belgische net incl. HSL 4? http://railcolornews.com/2017/02/22/nl-dutch-railways-want-more-dabnl-multisystem-locomotives/  

22-02-2017 13:38:54
broek53
broek53
Quote
sfj (ma 09 jan 2017 22:48:34 https://www.somda.nl/forum/15546/p604393/): Maquaries gaan voorlopig niet terug. De 186 238 staat reserve Wgm, de 186 237 is onderhands aan de NMBS verhuurd en rijdt mee in de Benelux als 2845, ter vervanging van de 2844/186 240 die terug is gegaan naar Maquarie.

186 142 is gereviseerd in Dessau, kwam in december terug, en wordt volgende week door NSR afgenomen. 186 144/186 148/186 149/186 239 rijden zowat dagelijks rondjes in de ICD/AmRo. 186 236 is voor SW9/VR9 aan Bombardier verhuurd en momenteel in Duitsland.

Quote
nathanvos2 (di 15 nov 2016 13:07:07 https://www.somda.nl/forum/15546/p598017/): Ik kwam via de Facebook van railcolor een foto tegen dat de 186 120 in Wel HBF staat. Enig idee wat hij in Oostenrijk doet?

Was aan Bombardier verhuurd voor VR9/SW9-project. Is net als 186 122 en 186 002 nu weer terug bij NS. Bombardier heeft nu nog wel de 186 236, die is momenteel in Duitsland.
Naar ik vernomen heb, is de 186 240 inmiddels aan NS geleast.
 

22-02-2017 20:29:08
icened
icened
Quote
Michael98 (wo 22 feb 2017 13:27:51 https://www.somda.nl/forum/15546/p608534/): NS wil meer TRAXX locomotieven, inschrijving voor leaseovereenkomst van 5 jaar met 3x optie voor 1 jaar sluit 3 maart 2017. Zijn deze voor de Benelux in sandwich te rijden, omdat deze ook geschikt moeten zijn voor het Belgische net incl. HSL 4? http://railcolornews.com/2017/02/22/nl-dutch-railways-want-more-dabnl-multisystem-locomotives/


Het mag wat kosten. En dan te bedenken dat NS een 'goedkope' HST wilde aanschaffen (sarcasme). Goedkoop is toch duurkoop. NS wil graag de concessie voor de HSL houden. Wat betreft kosten voor de HSL treinen verdienen ze het wel. De prestaties daarentegen zijn er niet naar.

In ieder geval kunnen ze de lease Traxx locomotieven eenvoudig kwijt.
 

22-02-2017 20:40:08
rob46
rob46
In de avonduren van 20-2 kwam de grijze met rode balk 186 240 vanuit Dessau naar de Wgm. Bestemd voor NSR.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-02-2017 21:22:16
Daan!
Daan!
Maar waarom willen ze nog meer Traxx? De Benelux gaat straks gecombineerd worden met de 1000 dus zou je denken dat er locs over blijven? Of moet NS straks alle Traxx gaan leveren voor de Benelux? Iemand die daar inzicht in kan geven?  

22-02-2017 21:55:52
MasterE
MasterE
De Belgen leveren net als nu 1 loc, NS zal moeten zorgen voor een tweede voor het Sandwich bedrijf.


Mcn Asd
 

22-02-2017 22:00:02
icened
icened
En hoe moet je deze regels interpreteren:

we also stumbled upon an entry from the Dutch railways (NS) that “intends to conclude a framework agreement for a period of 5 years (with the possibility for extension for an additional 3×1 years)

Over 5 jaar zal de huidige Traxx + ICR (niet) vervangen zijn op de Beneluxverbinding?

Laatst bewerkt door icened op 22-02-2017 22:01
 

22-02-2017 22:08:06
Daan!
Daan!
Quote
MasterE (wo 22 feb 2017 21:55:52 https://www.somda.nl/forum/15546/p608610/): De Belgen leveren net als nu 1 loc, NS zal moeten zorgen voor een tweede voor het Sandwich bedrijf.


Dat waren de laatse 8 voor besteld, zou is mij altijd verteld.
 

22-02-2017 22:10:15
MasterE
MasterE
Maar er staan er nu geen 8 werkeloos toe te kijken volgens mij.
En misschien wil men af van de lease machines.


Mcn Asd
 

22-02-2017 22:22:07
dennistd
dennistd
Quote
icened (wo 22 feb 2017 22:00:02 https://www.somda.nl/forum/15546/p608611/): En hoe moet je deze regels interpreteren:

we also stumbled upon an entry from the Dutch railways (NS) that “intends to conclude a framework agreement for a period of 5 years (with the possibility for extension for an additional 3×1 years)

Over 5 jaar zal de huidige Traxx + ICR (niet) vervangen zijn op de Beneluxverbinding?
Dat niet, maar dan is er wel ICNG dat de binnenlandse ICd vervangt, waardoor de eigen NS-Traxx'en kunnen doorschuiven naar de Benelux.
 

23-02-2017 00:32:59
Basher
Basher
Apologies for posting in English but this is cut and pasted from my newsletter

NS TRAXX Locomotive Fleet in 2017

45 x 186.0 [NS owned] (186.001 to 186.045)
12 x 186.1 [Alpha Trains owned] (186.111 to 122)
9 x 186 [Macquarie Rail owned] (186.142, 144, 148, 149, 236, 237, 238, 239 & 240)

Total = 66 locomotives

Services in 2017

Amsterdam - Breda [900 series trains]
Nine sets of ICRm coaches in sandwich mode = 18 x TRAXX.
At 80% Availability - 18 locos in Service - 4 locomotives on maintenance/spare. [22 in total].
It is planned that there will be ten sets of stock allocated to the Amsterdam - Breda trains, five from the 16200 series and five from the 16400 series.

Amsterdam - Rotterdam [1000 series trains]
Four sets of ICRm coaches in sandwich mode = 8 x TRAXX.
With 80% Availability - 8 loco in Service - 2 locomotives on maintenance/spare. [10 in total].
It is planned that there will be seven sets of stock in the 16100 series allocated to the AmRo trains. This is more than is needed.

Den Haag - Eindhoven [1100 series trains]
Nine sets of ICRm coaches in sandwich mode = 18 x TRAXX.
At 80% Availability - 18 locos in service - 4 locomotives on maintenance/spare [22 in total].
It is planned that there will be twelve sets of stock in the 16500 series allocated to these Den Haag - Eindhoven trains.

The above gives 44 Class 186 locomotives in service and 10 maintenance/spare. There is also the booked Rotterdam Thunderbird Diagram so this is - 79% Availability [currently 186 001].

There are three spare yellow and blue TRAXX locomotives left in the NS fleet which may have been cover for the CNL Sleeper Train.

Amsterdam - Brussel Zuid

The Benelux trains will remain one locomotive operated from December 2016 and 14 x NMBS B-Transport TRAXX will operate these trains.

It is planned that there will be thirteen sets of stock in the 16500 series allocated to these Brussel Zuid - Amsterdam trains, five from the 16200 series and eight from the 16400 series.

There are the current Amsterdam - Brussel Zuid trains as well as the new Den Haag - Brussels trains to run with these 13 sets of ICRm stock.

The plan is from December 2017 for the Amsterdam - Brussel trains to use the High Speed Line from Schiphol to Rotterdam and then the High Speed Line to Antwerpen. The trains will call and reverse at Breda before a call at Noordercarpark on their way to Antwerpen Centraal. The plan is to run with top and tail [sandwich mode] TRAXXs.

B-Transport will have for the Benelux Trains 2802 to 2813 [12 locomotives]. 2861 and 2863 are to go off lease in early 2018.

NS have to provide locomotives for their end of the top & tail Benelux trains and it is reasonable to assume they are going to need a similar number of locos. I think NS have three spare from the yellow and blue fleet and if you add on 186 142/144/148/149/236/237/238/239/240 this gives you twelve locos.

If NS want to use more of the ICRm sets they are going to need some more locomotives.

Iain
 

23-02-2017 18:51:40
AlexNL
AlexNL
Quote
icened (wo 22 feb 2017 22:00:02 https://www.somda.nl/forum/15546/p608611/):

Over 5 jaar zal de huidige Traxx + ICR (niet) vervangen zijn op de Beneluxverbinding?


Traxx + ICR zal minstens tot en met 2024 blijven rijden op de Beneluxtrein. En het zou me niet verbazen als het daarna nog veel langer zo blijft.
 

23-02-2017 19:05:47
icened
icened
En de ICR helemaal afrijden. En dan de ICR vervangen door de I - 11. Maar dat is meer een suggestie.  

13-08-2017 15:08:28
DDZ7504
DDZ7504
E-loc Traxx 186.240 70933 V zo 13 aug 2017 15.01 n0hab Asdmw

Getuige deze spot is de 186.240 dus "eindelijk" in dienst gekomen, de loc werd het afgelopen half jaar gebruikt voor testen op de Wgm.

EDIT: Is door een aantal nfl's afgelopen donderdag en vrijdag ook al in dienst gezien, heb ik via via gehoord.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 13-08-2017 15:24
 

13-08-2017 17:16:41
jg64
jg64
En is gisteren ook al gespot  

19-08-2017 13:43:15
hsl2017
hsl2017
Ze hadden nooit de ICRm uit de normale dienst moeten halen, maar een spoed aanvraag moeten indienen voor goede en degelijke treinen die over de HSL kunnen, nu modderen ze maar wat aan. ICRm is officieel niet eens geschikt voor de HSL, waarom kijken ze niet meer naar landen als Zwitserland en Oostenrijk die toch ook goede materieel heeft die 250km per uur kan, misschien hadden daar wat moeten huren of wat ik al zei met een spoed procedure zulke materieel aanschaffen, nu raken ze de HSL lijn kwijt en als het de NS tegenzit raken ze de hoofdrailnet ook na 2025 kwijt.  

19-08-2017 13:45:09
hsl2017
hsl2017
Waarom blijft de NS maar voor deze matige Traxx br186 gaan en niet bv voor de Vectron?  

19-08-2017 13:52:14
thom
thom
Als je de antwoorden op je vragen wilt weten kun je gewoon het topic hier even terug lezen, wat je vraagt is allemaal al meerdere keren uitgebreid behandeld.

Korte samenvatting, wat je voorstelt is allemaal niet simpel als dat het lijkt
 

19-08-2017 16:04:09
DDZ7504
DDZ7504
Quote
hsl2017 (za 19 aug 2017 13:45:09 https://www.somda.nl/forum/15546/p623198/): Waarom blijft de NS maar voor deze matige Traxx br186 gaan en niet bv voor de Vectron?
Heeft de Vectron al een keer in sandwich tractie met ICR over een HSL gereden? Volgens mij niet. Hoe weet je dat de Vectron daar niet matig mee is? Traxx als goederenlocomotief (waar hij voor gebouwd is) doet het namelijk prima (net zo goed als Vectron?).

En afgezien van dat ben je ook weer minimaal een jaar extra bezig met toelating (na de algemene toelating van Vectron wat ook op zich laat wachten) voor het in sandwich rijden, en daar moet dan nog de bouwtijd bovenop komen. Zo zit je al snel aan het jaar 2021 wanneer ICNG in stroomt, daar heeft niemand iets aan uiteindelijk dus.

Quote
hsl2017 (za 19 aug 2017 13:43:15 https://www.somda.nl/forum/15546/p623197/): Ze hadden nooit de ICRm uit de normale dienst moeten halen, maar een spoed aanvraag moeten indienen voor goede en degelijke treinen die over de HSL kunnen, nu modderen ze maar wat aan. ICRm is officieel niet eens geschikt voor de HSL, waarom kijken ze niet meer naar landen als Zwitserland en Oostenrijk die toch ook goede materieel heeft die 250km per uur kan

Dat hebben ze ook gedaan, dat had juist de Fyra moeten zijn, ICRm was al bijna helemaal uit dienst toen bleek dat de Fyra toch niks zou worden.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 19-08-2017 16:07
 

19-08-2017 18:08:37
cuneo56
cuneo56
Quote
hsl2017 (za 19 aug 2017 13:45:09 https://www.somda.nl/forum/15546/p623198/): Waarom blijft de NS maar voor deze matige Traxx br186 gaan en niet bv voor de Vectron?

Zo slecht is een Traxx helemaal niet, je moet er gewoon verstandig mee omgaan, dus "gewoon"een goede opleiding voor lok en baan en niet steeds maar weer nieuwe mcn met de Traxx de HSL op sturen.
Maar van dit soort adviezen trekken de verantwoordelijken binnen NS zich blijkt weinig aan. Binnenkort gaat ook standplaats Utrecht op de HSL rijden, dus de problemen blijven bestaan.
 

19-08-2017 18:12:52
Frontier
Frontier
Oftewel: terug naar het Hispeed tijdperk, toen er nog gewoon een vaste groep personeel was. %02% Toen was er bij lange na niet zo veel uitval door gestrande treinen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

19-08-2017 22:10:17
henri1972
henri1972
Tsja, als NS nou eens zo slim was ?  

20-08-2017 12:25:51
phantom
phantom
Dat gebeurt net zo snel als dat we van den haag belasting en lasten verlaging krijgen %08%%03%%03%

Laatst bewerkt door phantom op 20-08-2017 12:26


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

20-08-2017 20:45:17
mren
mren
Goed punt... %09%  

17-09-2017 15:27:04
DDZ7504
DDZ7504
Ook de 186.122 is weer in de ICD dienst gekomen na een tijd lang voor Bombardier als testloc gereden te hebben. Of de logo's er weer op zitten weet ik niet, al vermoed ik van niet.  

17-09-2017 16:05:33
Michael98
Michael98
Afgelopen week zag ik hem rijden in de 900 en toen zaten er nog geen logo's op.  

02-12-2017 21:38:23
DDZ7504
DDZ7504
De 186.236 heeft het land verlaten, het laatste GPS signaal op treinenradar komt van 21 november j.l. in Dessau Süd oftewel de plaats waar deze locs revisie krijgen. Had deze wellicht nog geen revisie gehad waar de overige Macquarie-locs dat al wel hadden gekregen?  

02-12-2017 21:49:58
Frontier
Frontier
186 236 t/m 239 hebben nog geen revisie gehad.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

02-12-2017 21:52:43
DDZ7504
DDZ7504
De 186 240 wel dus?  

02-12-2017 22:12:18
Frontier
Frontier
Die dus wel ja.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

20-12-2017 23:13:57
Basher
Basher
I noticed yesterday on Treinenradar that 186 236 has sent a signal out from Dessau. Just had a look now on Wednesday 20th December and 186 236 has done a trip today from Dessau to Borkheide which I assume has been a post Revision test run.

If everything is ok, back in the Nederlands for Christmas?

186 237 has a verl 2 11.03.18
186 238 has a verl 2 27.02.18
186 239 has a verl 2 06.04.18

So these three locomotives will also be having a visit to Dessau in the first three months of 2018 for an Intermediate Revision.

Apologies for posting in English.

Iain

Laatst bewerkt door Basher op 20-12-2017 23:24
 

24-12-2017 07:41:47
Daan!
Daan!
186 236 dus terug in NL na revisie. Weet iemand waarom de loc niet in NS-kleurstelling is gegoten?  

24-12-2017 10:24:38
DDZ7504
DDZ7504
Vast en zeker om dezelfde reden als de 142, 144, 148 en 149, andere huurvoorwaarden dacht ik.  

24-12-2017 19:16:52
Basher
Basher
The reason why 186 111 to 122 were repainted, when they were revised at Dessau, was solely to get the locos out of FYRA red livery. NS wanted away from FYRA big time and so all advertising, coaches and locomotives were re-branded. Even the company was re-named back to NS International. FYRA was toxic and anything FYRA was to be removed.

111 to 122 could have been painted into Alpha grey and green but as they were going to be used for a few years by NS, it made sense to paint them NS yellow and blue for the duration of the contract.

As and when NS cease to use 186 111 to 122 you may find they are painted in to the colours of their new operators or they are painted/vinyled in to green and grey.

The paintwork on the Macquairie 186s is not too bad and does not need a re-paint after only eight years use. The Type 28s [Class 186] that NMBS use were mostly not repainted when they went into Salzinnes Works for revision as the paint is designed to last.

I think the TRAXX locomotives are painted in a two pack paint and not a water based one. The two pack paint enables you to wipe off graffeti and is much harder wearing. It is more similar to what you paint on the floors in industrial building and less what you paint on a truck.

What is a two pack paint?

The paint consists of different resins, made of acrylic and melamine (the proper title is Two Pack Acrylic Enamel). When you mix your paint, you add a second resin, or hardener, called Poly-isocyanate Resin. At this stage a chemical reaction takes place between the two resins which makes them harden.

Iain

[the usual appologies for posting in English as my Nederlands is not good enough to post and the on-line translators make the text read badly. I am very conscious of polluting a Nederlands language forum with another language.]

Laatst bewerkt door Basher op 24-12-2017 19:28
 

25-12-2017 13:46:59
tonnie12
tonnie12
Nederlands graag.  

25-12-2017 13:56:12
dennistd
dennistd
De leu uut de Achterhook kunt toch ok wa Engels leaz'n? A'j doar a probleem'n met hebt dan kriej't nog wa slim meujlek. Ait meer schrieft de leu in 't Engels...

Hij geeft dus aan dat zijn Nederlands niet goed genoeg is om in het Nederlands te schrijven.... %06%

Komt erop neer dat de enige reden waarom de 186 111-122 geel/blauw geschilderd zijn bij revisie is om ze uit de Fyra-rode kleuren te krijgen. Ze zijn niet groen/grijs (Alpha-trains) geschilderd omdat NS ze toch nog jaren gebruikt.

De Macquairie 186's (186 2xx) zitten nog prima in de lak dus is er geen enkele reden om ze opnieuw te schilderen. Waarschijnlijk zijn ze met een 2-laags verf geschilderd die de verf harder maakt en beter bestand tegen bijvoorbeeld graffiti.

Laatst bewerkt door dennistd op 25-12-2017 14:00
 

25-12-2017 14:46:38
thom
thom
Een twee-componenten verf is denk ik beter vertaald

Ongetwijfeld wel in minstens 2 lagen %08%
 

25-12-2017 15:08:26
mtlx
mtlx
Onder het geel blauw zit nog het rood en als je dat er af haalt kom je gewoon bij het grijs/groen uit, zoals de NMBS Traxx locs zijn.
Volgens mij is het gewoon bestickering, geen schilderwerk.
 

25-12-2017 15:23:59
HZwoferink
HZwoferink
Het rood was gestickerd en dat is in Dessau verwijderd. Onder het geel/blauw zit meteen het grijs/groen.

Laatst bewerkt door HZwoferink op 25-12-2017 15:24


Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink
 

25-12-2017 15:57:57
mtlx
mtlx
Nee dus. Het rood zit er (tenminste bij de locs waar het geel/blauw al afgebladderd was) gewoon nog onder.
Kan je goed zien bij veel van de deuren. Daar zie je op sommige plekken nog de rode bestickering terug.

Laatst bewerkt door mtlx op 25-12-2017 15:59
 

27-12-2017 15:21:07
gose91
gose91
Het rood was bestickerd, ook wel duidelijk te zien toen het er uiteindelijk 10 jaar op zat.
Het geel blauwe is geverfd. Daar waar rood te zien is zal het vast een ander behandellaagje zijn. Men zal echt niet een nieuwe laag over die loslatende rode laag geverfd/stickers hebben, %08%
 

27-12-2017 15:31:01
stefanvdw
stefanvdw
Rondom de deuren heeft men met de kwast de boel rood geverfd op gedeeltes die niet te bestickeren zijn. Heb dat zelf zien gebeuren namelijk.  

28-01-2018 12:41:38
Basher
Basher
Just had a look on Treinenradar and 186 237 gave off a GPS signal at Dessau at 19:50 on Friday 26th January 2018. I assume the loco is back together after it's Intermediate Revision and it is usual for the loco to have a test run next week.

Will 186 237 be back on Watergraafsmeer next weekend?
 

13-02-2018 20:35:24
Basher
Basher
186 237 was at Bad Bentheim on Saturday 10th February and the GPS pinged at Watergraafsmeer today [13.02.18] at 10:20, so the loco is back. The Revision Date according to Railcolor is 06.02.18.

Next for a trip to Dessau should be 186 238 as it's VRL 2 is 27.02.18.
 

13-02-2018 22:23:12
wouterder
wouterder
loc is door Rxp 9901 op zondagavond 11-02 overgebracht van Bh naar Wgm.  

26-04-2018 11:36:40
gose91
gose91
De NMBS traxxen 2834 en 2835 zijn voorzien van software 7J, daardoor niet meer toegelaten in België %08%. Ze worden klaargestoomd om dienst te doen op de binnenlandse HSL-diensten.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina):

Baureihe 186/TRAXX
RailWiki.nl