18-12-2019 12:46:02 | ||
---|---|---|
DAPPA
|
Quote Wat versta jij onder "Reserveren als lauwe reserve"? |
18-12-2019 13:12:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Ja, met die terminologie wordt het er niet helderder op. Straks krijgen we nog treinen die op halfwarm-ietslauwerdankoude-reserve staan. |
18-12-2019 13:45:15 | ||
---|---|---|
broek53
|
In het koffiewezen hebben we daar een warmhoudplaatje voor. Ik denk dat het hier gaat om een strategische reserve die geregeld tegen de draad gezet wordt. Je zou ook kunnen denken aan een roulerend park locs, waarvan er steeds 8 in dienst zijn. |
18-12-2019 15:44:37 | ||
---|---|---|
1652
|
Quote Prima excuus om de inmiddels binaire loc te bewaren, maar het is niet de laatste kreukelneus die Belfort heeft verlaten. Daarvoor moet je in Marokko zoeken; de ONCF E1350 locs voor 3000V zijn in 1999 geleverd. Toen waren de locs uit de eerste serie van de familie, de Franse CC 40100, al een paar jaar uitgefaseerd. Groetjes, Wouter |
18-12-2019 18:46:40 | ||
---|---|---|
nsnoord
|
Ben ik niet mee eens, je kan een BDs rijtuig bewaren met een ICRm rijtuig en daar hoort een 1700 bij |
18-12-2019 22:27:15 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Volgens mij betreft het locs die warm en droog, maar wel plat weg worden gezet (in Amf in de loods) |
19-12-2019 01:20:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat was de correcte invulling van de term zoals ik bedoelde, en die binnen NS ook eerder gebruikt is. Mooie vergelijking trouwens Laatst bewerkt door thom op 19-12-2019 01:20 |
12-03-2020 23:34:09 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
NSM 1768 is vandaag door de 1312 naar Utm gebracht. |
13-03-2020 10:05:59 | ||
---|---|---|
ToH
|
...en schijnt nu tot het inventaris van het NSM te behoren! |
13-03-2020 10:24:55 | ||
---|---|---|
peters49
|
Rail Magazine meldt dit feit al in januari. Nu dus bevestigd. |
13-03-2020 11:39:34 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Daarom zei ik ook "NSM 1768" en niet "NSR 1768" |
13-03-2020 11:50:43 | ||
---|---|---|
rickarends
|
Altijd mooi. Maar het NSM heeft de 1658 al. De locs rijden niet of amper. Enige loc van het NSM die wel eens rijdt is de 1312. Is de 1768 erbij dan niet teveel? Qua uiterlijk zijn de 1658 en 1768 zeker voor de buitenwereld identiek. Of zit er "meer" achter? |
13-03-2020 12:06:28 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Even "muggenziften": het NSM heeft al de 1656 (staat als het goed is in Blerick); de 1658 is gesloopt (als 1858). Inderdaad: wat voegt de 1768 toe aan de uiterlijk nagenoeg gelijke 1656 (die weer is terug vernummerd van de 1856)? Of de 1768 zou weer aan cabine 2 zijde de BSI koppeling moeten krijgen (en tevens terug verbouwen naar DDM2/3 geschikte lok; nu geschikt om met DDM1 te rijden en uiteraard solitair, mits cabine 1 compleet is). |
13-03-2020 13:44:03 | ||
---|---|---|
robert5591
|
Op het moment dat je iets kan bewaren, rijden er vaak nog andere exemplaren van hetzelfde type en/of de herinneringen zijn nog vers. Dan is het een kwestie van een beetje in conditie houden en wachten tot de belangstelling weer toeneemt |
13-03-2020 17:37:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het is ook geen doelstelling van het NSM dat al het materieel altijd in rijvaardige toestand is. Het doel is een collectie tot stand brengen die de historie binnen de Spoorwegen kan laten zien, dan kun je best 1 van de 81 gebouwde lokken bewaren toch Terug bouwen naar DDM2/3 bedrijf is een beetje zinloos, nu zou de lok met de DDM1 rijtuigen functioneel kunnen rijden, een DDAR Bvk is er niet. De lok trouwens aan beide zijden gewoon compleet en intact. Laatst bewerkt door thom op 13-03-2020 17:38 |
24-04-2020 14:12:08 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Uit het OD van 24 april 2020:Quote Quote Verder kwam ik nog een foto tegen gemaakt te Hvl van de 1745 die de 1778 sleept richting Amf. |
24-04-2020 16:22:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1736, 1740 en 1756 zijn gekccht door Strukton, de 1749 is mee voor het wisselen van draaistellen. |
25-04-2020 01:38:19 2 | ||
---|---|---|
Frontier
|
- Laatst bewerkt door Frontier op 26-01-2021 11:39 |
25-04-2020 02:50:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Klein detail, vanmiddag is alleen de 1749 achter gebleven in Zutphen, de andere 3 lokken zijn naar Amfge terug gekeerd. |
25-04-2020 11:42:19 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De 1731, 1755 en 1779 worden van hun onderdelen ontdaan in Ehv |
25-04-2020 13:59:06 | ||
---|---|---|
willem1974
|
1768 is eigendom van het Spoorwegmuseum, en is ook al daar naar toe over gebracht |
26-04-2020 18:15:23 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Vandaag is de 1756 in Zutphen afgeleverd. De rest van de sleep was wederom mee en is net als gisteren retour gegaan. De lagers blijven in conditie |
27-04-2020 22:51:57 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Bovenstaande aanvullingen zijn verwerkt, hartelijk dank voor het vermelden. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
28-04-2020 19:03:05 | ||
---|---|---|
sik214
|
Waar kwam recent eigenlijk de 1778 vandaan? Deze is weer naar Amf gebracht door de 1745, die vervolgens een nieuw NSM rijtuig naar Blerick heeft gebracht. Ze kwamen uit de richting Apd. |
28-04-2020 19:20:48 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote De 1778 heeft op 18 December 2019 Bvk 6908 naar Mt gebracht en heeft sindsdien (tot een paar dagen terug) niet meer gereden. |
28-04-2020 19:25:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Die overbrenging naar Mt was op 18 December jl, toen afkomstig van de Dgr met ook nog de defecte 1744 op sleeptouw. Laatst bewerkt door thom op 28-04-2020 19:27 |
30-04-2020 12:48:14 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
De 1737, 1748, 1741 en 1762 zijn vandaag van Amf naar Ehv overgebracht. |
30-04-2020 13:49:32 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Indien de informatie actueel is, zouden de geplukte 1731, 1755 en 1779 iets voor de klok van één uur hedenmiddag vanuit de Eindhovense werkplaats retour naar het emplacement van Amersfoort zijn gegaan. |
30-04-2020 15:58:59 | ||
---|---|---|
ThijsvLoon
|
Quote Betreft dit ook voor het plukken van onderdelen? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-04-2020 16:15:43 | ||
---|---|---|
rob46
|
Ja uiteraard, de nummerplaten zijn in Amfww al verwijderd. 57 jaar OV-fotografie. |
30-04-2020 22:12:02 | ||
---|---|---|
bnv
|
Zou mij kunnen voorstellen dat het bij elkaar verzamelen van onderdelen vooral bedoeld is om de overgebleven acht 1700'en voor de IC Berlijn in stand te houden nu die nog wel een paar jaar moeten blijven rijden, er is althans nog geen concrete vervanging aangekondigd. Krijgen daarnaast wellicht die 8 nu een grotere onderhoudsbeurt in Mt nu ze even coronapauze hebben? |
01-05-2020 03:32:22 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Het is beide dweilen met de kraan open vrees ik...een grote revisie rond 20ste levensjaar had de locs nog wel veel bedrijfszekerder kunnen maken voor nogmaals 20 jaar. Kijk bijv. naar de 1615/1616, die hebben gedurende de jaren meerdere kleine revisies nodig gehad om het uiteindelijk bijna 39 jaar vol te houden. Het is met dat plukken toch ook redelijk op de gok, je weet nooit wat je ervan nodig gaat hebben en wat er in de rijdende locs defect zal gaan in de toekomst. |
01-05-2020 10:41:16 | ||
---|---|---|
phantom
|
Afhankelijk van hoe groot/uitgebreid het assortiment geplukte onderdelen zal zijn,kan je bij defecten in elk geval ergens in grijpen om te kijken of het er is. Altijd beter dan de hele loc zo op de schroothoop gooien Als blijkt later dat de voorraad niet toereikend meer is,dan zit er niks anders op dan de loc aan de kant te zetten. Is er in elk geval wel even ademruimte om te beslissen wat er nu gaat gebeuren met die berlijn trein qua materieel. Trouwens die acht locs (ik zal er vast overheen hebben gelezen)is dat het bestand actieve locs incl back up locs voor als er iets met een rijdende in dienst zijnde 1700 gebeurt ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
01-05-2020 13:10:56 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Ja, dat is reeds jaren het geval. |
27-05-2020 15:56:10 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Heden zijn de 1732, 1743, 1759 en 1764 door VolkerRail van Amfww naar Ehvwpl gebracht. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-05-2020 16:22:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
En de geplukte 1737, 1741, 1748 en 1762 terug naar Amf. |
28-05-2020 08:21:03 | ||
---|---|---|
tieske05
|
QuoteAangezien die zo erg zijn toegetakelt, worden ze dan gesloopt? |
28-05-2020 08:34:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, alle locs die de afgelopen en komende tijd in Eindhoven zijn geweest/zullen komen, zijn bestemd voor sloop. Het gaat om een eerste "tranche" van 17 stuks. |
06-06-2020 17:36:37 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Omdat ik hoorde dat er verwarring was over welke Strukton loc er in het transport al geheel in nieuwe kleurstelling was gebracht en welke nog maar half; De 1736 heeft de volledige kleurstelling. De 1740 heeft een nog grijze zijkant. |
08-06-2020 23:31:01 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Voor de statistieken: VR 203-5 heeft vandaag de 1733,1757,1758 en 1763 overgebracht vanuit Amf naar TC Ehv voor demontage onderdelen en de 1732,1743,1759 en 1764 weer terug naar Amf voor opslag. Bron/Foto: https://www.facebook.com/groups/238526826352255/permalink/1467392226799036/ Laatst bewerkt door wouterder op 08-06-2020 23:31 |
21-06-2020 09:27:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1733, 1757, 1758 en 1763 zijn op 18 juni geplukt en wel teruggebracht naar Amf. Dat zullen voorlopig wel de laatste zijn geweest, want in omgekeerde richting gingen geen locs naar Ehv, maar dubbeldeksrijtuigen. |
23-06-2020 22:26:46 | ||
---|---|---|
bnv
|
Als het goed is zijn de 1749 en de 1778 toch nog niet in Eindhoven geweest. |
24-06-2020 12:52:20 | ||
---|---|---|
thom
|
De 1751, 1760, 1766, 1770, 1780 ook niet. De 1749 staat overigens bij Strukton in Zp.
Maar Michiel had hier eerder al geroepen dat er een slooptranche zou zijn van 17 lokken, dat zijn niet alle resterende lokken er zijn er nu 15 voor plukken in Ehv geweest. |
24-06-2020 13:04:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Juist. De nummers staan hierboven in het betreffende bericht en dat zijn idd de geplukte plus 1749 en 1778. Ik zou mij kunnen voorstellen dat de 1778 in Mt al geplukt is en de 1749 wat meer dan alleen de draaistellen aan Strukton heeft afgestaan. |
29-09-2020 20:54:49 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Loc 1751 staat nu op naam van DC Tractie. Bij het voertuighouderskenmerk is NS afgeplakt. Laatst bewerkt door Korte_Naam op 29-09-2020 20:56 |
29-09-2020 21:14:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hij is in Amf op de bekende kopsporen bij het station gezet, gisteren. |
30-09-2020 10:22:20 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Wie of wat is DC Tractie? |
30-09-2020 10:30:52 | ||
---|---|---|
joahn93
|
Dat vraag ik mij ook af. Een kijkje op google levert wel op dat het bedrijf DC Tractie b.v. in juli 2020 is opgericht rond Rijswijk |
30-09-2020 10:45:03 | ||
---|---|---|
Korte_Naam
|
Even kijken op wiens naam het bedrijf staat en ik denk dat er bij een aantal wel een belletje zal rinkelen 😉 |
30-09-2020 11:23:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik kom uit bij een Dhr. / Mr. Pit. Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2020 11:25 |
30-09-2020 11:23:54 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Voor de mensen die het belletje niet willen googlen: DC Tractie wordt bestuurd door Mr. J.L. Pit Beheer B.V. |
30-09-2020 11:26:33 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Vond ik ook al net, maar die naam zegt mij niks. Moeten we hem nog van iets anders kennen dan? Laatst bewerkt door aarclay op 30-09-2020 11:28 |
30-09-2020 11:39:03 | ||
---|---|---|
hw1969
|
De naam Pit komt ook hier voorbij https://www.railwiki.nl/index.php/1200_-_Elektrische_locomotieven_serie_1200 "Per 1 juli 2010 rijden de locomotieven 1251 en 1252 bij EETC. De locomotieven worden gehuurd van Laurens Pit en Harry Schneider, evenals de 1254." |
30-09-2020 11:56:25 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Hij was de advocaat die in 1999 zorgde dat ACTS de 1200'en kon verwerven en hij reed daar zelf ook mee. Of hij die bevoegdheid nog heeft is mij niet bekend maar in de ACTS-tijd had hij die in elk geval wel. Hij is (mede-)eigenaar van de 1251, 1252 en 1254. Laatst bewerkt door BVisser op 30-09-2020 11:56 |
30-09-2020 12:20:29 | ||
---|---|---|
maarten83
|
En nu dus ook van de 1751. Want volgens de KvK is de bestuurder ook aandeelhouder in die vennootschap. |
30-09-2020 12:56:02 | ||
---|---|---|
bacr
|
Quote Ken je klassiekers (duidelijk niet....) |
30-09-2020 13:36:10 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote In 1999 zat ik nog niet echt in mijn treinhobby waarin ik zulke feiten dus nog niet kende. De feiten van ACTS is mij inmiddels wel bekend, maar de naam wist ik nog niet. Thanks. |
30-09-2020 15:18:28 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Zit dhr. Pit ook niet achter RRS, die al het ex-EETC materieel in beheer heeft/had (V60D's (nu RXP Tractie), 1618, 1619, 1621 en 1832)? |
30-09-2020 15:25:48 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, dat materieel is nog steeds van EETC/RRS, aan dat eigenaarschap is niets veranderd. |
30-09-2020 17:42:10 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Dat stelt Wouterder niet. |
30-09-2020 18:15:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Daarom zeg ik ook dat het genoemde materieel ongewijzigd nog steeds eigendom van EETC is. Daar heeft de heer Pit niets meer van doen gehad anders dan dat hij 1200'en aan hun verhuurd heeft. Laatst bewerkt door thom op 30-09-2020 18:16 |
01-10-2020 00:52:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
DC Tractie heeft naast de 1751 ook de 1760, 1766, 1770 en 1780 gekocht. |
01-10-2020 10:08:49 | ||
---|---|---|
Edb3
|
Quote Neen, de 4 locs zijn van Rail Rolling Stock. Laatst bewerkt door Edb3 op 01-10-2020 10:09 |
01-10-2020 10:20:19 | ||
---|---|---|
thom
|
RRS en EETC is gewoon dezelfde eigenaar, en op een deel van de lokken staat EETC ook nog als voertuig houder. |
27-10-2020 17:13:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zojuist op LinkedIn: drie 1700'en verkocht aan VolkerRail. Uit andere bron: het zijn de 1732, 1743 en 1778. Volker heeft ook de 1733, 1749 en 1762 meegekregen om onderdelen over te zetten op de (ook) reeds geplukte 1732 en 1743. Laatst bewerkt door broek53 op 29-10-2020 14:37, reden: 1732 en 1733 omgewisseld |
31-10-2020 13:42:20 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
VolkerRail koopt oude NS locomotieven voor elektrische tractie
Treinenweb |
14-12-2020 15:00:07 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Aldus een Facebookbericht, zijn er vandaag een elftal NSR 1700's overgebracht uit Amersfoort naar de TMA terminal in de Amsterdamse Houtrakpolder. Tractie werd verzorgd door een tweetal 203's van VR. Locserie betroffen onder andere de 1737, 1741, 1759 en 1763. Facebookbericht: Facebook |
14-12-2020 16:21:59 | ||
---|---|---|
Loco_Locon
|
Quote Ik vermoed de 1731, 1737, 1741, 1748, 1755, 1757, 1758, 1759, 1763, 1764 & 1779 . Dit zouden bij mijn weten de enige 11 zijn die zich nog in de loods bij Amf bevonden. |
15-12-2020 10:35:47 | ||
---|---|---|
bnv
|
Er al wel ruimte gevonden moeten worden om DDZ te stallen. En SNG dat regelmatig nieuw binnenkomt doch waar voorlopig nog geen voldoende werk voor is. |
15-12-2020 11:13:05 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Wat heeft dat met 1700'en te maken? |
15-12-2020 11:28:12 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
De hypothese is dat die 1700-en uit Amf wegmoeten om ruimte te maken voor DDZ en SNG😉 |
15-12-2020 15:01:58 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de voor sloop aangewezen en reeds onttakelde 1700 naar Hrp zijn verplaatst dat het vervoer per dieplader naar de slooplocatie iets minder moeilijk is en een relatief kortere afstand (rijtijdenwet en -besluit chauffeurs diepladers + de verplichte begeleiders bij transport "ondeelbare lading"): vanuit Hrp kunnen binnen de diensttijd chauffeur 2 overbrengingen gedaan worden; vanuit Amf slechts één. Laatst bewerkt door vrijgezel op 15-12-2020 16:53 |
15-12-2020 20:16:41 | ||
---|---|---|
thom
|
Plus het simpele feit dat nu DM90 daar deels weg is men daar ook de ruimte voor heeft, ze zullen sloopmaterieel liever buiten hebben staan dan dat het warme ruimte inneemt in de loods in Amersfoort.
Met SNG zal het niet zoveel te maken hebben, die stellen staan altijd buiten op het opstelterrein voor de deur en de lokken stonden binnen. Laatst bewerkt door thom op 15-12-2020 20:25 |
16-12-2020 14:38:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het heeft met 1700 weinig meer te maken, maar vreemd genoeg lijkt er wat stuivertje gewisseld te zijn. Het tweede en derde transport van 4 DM90 voor Polen zijn niet verder gegaan dan Amersfoort en die stellen staan nu voor de loods... Laatst bewerkt door broek53 op 18-12-2020 01:39 |
05-01-2021 16:03:59 1 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Vandaag zijn de 1764, 1731 en 1755 afgevoerd per dieplader van TMA naar het terrein van HKS Amsterdam. |
11-01-2021 13:31:23 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Vandaag zijn de 17xx, 17xx, 1748 en 1741 afgevoerd per dieplader van TMA naar HKS Amsterdam |
11-01-2021 13:33:46 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Moeten de 1737 en 1757 zijn. |
11-01-2021 15:11:56 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Loc 1733, 1762 en 1749 zijn vandaag vanuit Dordrecht naar het terrein van TMA Amsterdam gebracht door VR 203-2. De 1732 zat ook in het transport, maar is hierna meegegaan naar Amfge. |
11-01-2021 15:32:45 | ||
---|---|---|
phantom
|
Betekend dit dan dat het verhaal van 1700 locs voor VR ten einde is ? Er waren er toch maar 4 waar VR iets mee kon/mocht doen ? En als ik nu lees dat ze alle 4 weg zijn,dan lijkt het einde oefening,of is er een plan met de 1732 ? |
11-01-2021 15:35:20 | ||
---|---|---|
martijn
|
Nee, het betekent dat de pluklocs voldoende onderdelen hebben afgestaan. De uiteindelijke locs van VR zijn de 1732, 1743 en 1778. |
11-01-2021 16:37:56 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Die locs waar ze "iets mee mochten doen" zijn pluklocs geweest om hun eigen 1732, 1743 en 1778 compleet te maken. De 1743 is al gezien bij Whz in de nieuwe kleurstelling (?), de 1778 staat al in Amf in nieuwe kleuren, en de 1732 is vandaag meegegaan naar Amf. Laatst bewerkt door DDZ7504 op 11-01-2021 17:17 |
11-01-2021 20:07:43 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Quote 1743 had afgelopen weekend nog geen nieuwe kleurstelling. Laatst bewerkt door TSNL250 op 12-01-2021 00:40 |
11-01-2021 20:39:39 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Tsja, waarom zou NS ook een lok overschilderen die op de nominatie staat binnenkort gesloopt te worden,.😃 |
11-01-2021 20:52:13 4 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De 1743 dus... Voor wie de nieuwe uitvoering nog niet gezien heeft: de 1778 in nieuwe kleurstelling is al op facebook gepost; voor wie de deeplink wil proberen. |
12-01-2021 00:41:39 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Quote Zat met mn hoofd ergens anders, bedoelde inderdaad de 1743 |
12-01-2021 15:17:47 | ||
---|---|---|
phantom
|
Bedankt voor de info en de foto 🙂 Laatst bewerkt door phantom op 12-01-2021 15:18 |
13-01-2021 08:04:28 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Weer een beetje bliksemschichtbeschildering. Staat zo'n lok altijd goed. Het blijven toch mooie bakken. |
13-01-2021 14:41:31 1 | ||
---|---|---|
martijn
|
Op 12 januari is de 7178 (ex 1778) van VokerRail gepresenteerd Zie voor beelden van de presentatie op SpoorProTV Edit: nu ook een bericht op de website van VolkerRail. Laatst bewerkt door martijn op 13-01-2021 18:23 |
14-01-2021 08:46:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op het filmpje wordt een paar keer gezegd dat Volker twee locs gekocht heeft en een derde als onderdelenleverancier. Dat klinkt alsof alleen nog de 1732 in dienst zal worden gesteld en de 1743 plukloc blijft. |
14-01-2021 09:35:35 | ||
---|---|---|
martijn
|
Op hun website staat het dus andersom. Binnenkort de 7143 ook in dienst en bij succes wordt ook de 7132 weer rijvaardig gemaakt. Laatst bewerkt door martijn op 14-01-2021 09:36 |
14-01-2021 11:57:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Grappig is dat men de eerste twee cijfers va het NSR locnummer omdraaid, reden? |
14-01-2021 12:07:19 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Er moet toch een nummer gekozen worden? Dit is misschien met een kleine knipoog naar het verleden maar wel zodat het nummer niet direct aan NS gelinkt wordt. |
14-01-2021 12:44:51 | ||
---|---|---|
BVisser
|
Quote Gewoon voor de gein. |
14-01-2021 12:52:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Als de ontwerper zich mogelijk heeft laten inspireren door een Franse Diesellok (CC72000/CC72100) dan is de grap om de eerste twee cijfers om te draaien mogelijk een verwijzing naar een andere Franse zesasser, maar dan Elektrisch Laatst bewerkt door cuneo56 op 14-01-2021 12:53 |
14-01-2021 16:31:40 1 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
CC7100 was geen 'Nez Cassé' . Laatst bewerkt door gvttreinen op 14-01-2021 16:33 |
15-01-2021 10:35:59 1 | ||
---|---|---|
ZTM
|
Wat moet het voor de bedenker van deze nummers genieten zijn dat gelijk de wildste theorieën opduiken, alleen maar door het verwisselen van twee cijfers. 😉 |
18-01-2021 19:30:18 | ||
---|---|---|
martijn
|
In de fotogroep van Railmagazine op FB is te zien dat vandaag de 1758, 1759, 1763 en 1779 naar HKS Metals zijn afgevoerd |
25-01-2021 10:59:35 | ||
---|---|---|
jmv
|
Vanmorgen werden de 1749 en 1762 afgeleverd bij HKS Metals. Mogelijk volgt de 1733 vandaag, maar dit transport heb ik niet afgewacht. |
25-01-2021 16:42:10 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
De 1733 rolde om 11.30 de poorten van HKS binnen, alle te slopen 1700'en zijn daarmee afgevoerd. |
25-01-2021 21:34:36 1 | ||
---|---|---|
Basher
|
One question. Are the 1700s being cut up by Beelen using the HKS Metals site or are HKS Metals doing the work? In the past Beelen has cut up at the HKS Metals site as it is a licensed site for scrap disposal with HKS Metals renting the space to Beelen. I have not seen this information mentioned. Apologies for posting in English and thanks in advance for any replies.
|