17-02-2013 23:49:19 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote De stroomafnemer haalt de bovenleiding in België niet eens. Die hangt daar hoger dan de maximale hoogte-afstelling van stroomafnemers in Nederland. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 17-02-2013 23:49 |
18-02-2013 00:27:08 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gaan we er weer een niet terzake doende slow-chat van maken? Wat is er onduidelijk aan het bericht dat NSH de 1774 en 1777 van NSR huurt voor het overbrengen van Beneluxstammen Binckhorst - Maastricht v.v. (voor onderhoud van de rijtuigen) en voor de hoogspanningsvoeding van de rijtuigen die langere tijd op de Binckhorst staan? |
18-02-2013 00:29:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Die 1700'jes zijn puur voor sleepdiensten binnen het land. Bijvoorbeeld het onderhoud van de rijtuigen in Maastricht, dan is het altijd makkelijk als je direct een eigen loc'je bij de hand hebt. Edit: broek53 was me voor. Laatst bewerkt door aarclay op 18-02-2013 00:30 Choo choo..... |
18-02-2013 08:30:49 | ||
---|---|---|
thom
|
Wat staat hier nou dan? Volgens mij nou niet echt dat ze naar Belgie gaan rijden...... Quote Oeps, was dus nog een pagina... %07% Laatst bewerkt door thom op 18-02-2013 08:31 |
26-02-2013 00:06:12 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Is er al iets bekend over loc 1760? [ of ie weer hersteld kan worden na die aanrijding met sneeuwschuiver] |
26-02-2013 01:51:30 | ||
---|---|---|
mren
|
Natuurlijk kan die hersteld worden. Gezien het formaat van de sneeuwschuiver (zo'n handgeduwde voor op het perron), zal dat ook wel binnen niet al te lange tijd gebeurd zijn. |
26-02-2013 08:48:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Loc stond hedenmorgen met stroomafnemers op op het opstelterrein van de Zaanstraat. |
27-02-2013 19:39:42 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Weet iemand wat er aan de hand is met de 1765? Hij is in de eerste helft van september 2012 voor het laatst gezien op het terrein van de werkplaats van Maastricht. Heb ik een bericht over de terzijde stelling hiervan gemist? |
28-02-2013 23:39:58 | ||
---|---|---|
kevinevers
|
De 1760 wordt momenteel hersteld in het bekende OB in het zuiden. |
02-03-2013 20:44:50 | ||
---|---|---|
sfj
|
Goeie vraag van salieri in het OD van vandaag over de twee aan NSH verhuurde 1700'en 1777 en 1774:Quote Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of de aanpassingen t.b.v. DDM1 vorig jaar ook van invloed zijn op de verwarmingskabels en/of pneumatisch remmen ? Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-03-2013 22:29:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aan de 1774 en 1777 is niets teruggewijzigd; daar zouden ze een week voor in een technisch centrum hebben moeten staan (dak moet er zelfs af, meen ik te weten). Aan de verwarmingskabels is niets gewijzigd voor het rijden met DDM-1 (die kabels zijn echt universeel). |
02-03-2013 23:51:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Aan het remsysteem hoeft men ook niets te wijzigen, al sinds jaar en dag staat de éénleiding remsysteem bekend als de basis van het remsysteem van getrokken materieel. |
02-03-2013 23:57:33 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Kortom, de locs kunnen gewoon alles, behalve geduwd rijden met ICR (en misschien ook geen multiplebedrijf) |
03-03-2013 09:40:23 | ||
---|---|---|
salieri
|
Dank voor de antwoorden! |
06-03-2013 21:25:03 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
QuoteOok de 1733 is sinds december niet meer gespot. Is het nog steeds een instructieloc aangezien nu SLT & DDZ op het programma staan als instructiestellen in Amf? |
06-03-2013 21:32:57 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Nee, de instructie op 1700+BDs was vorig jaar. Er staat ook geen 1700+BDs meer in Amf voor intructie, alleen DDZ en SLT. Groetjes, Emiel |
06-03-2013 21:47:22 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Dat wist ik inderdaad, maar wat is dan eigenlijk de reden dat de 1733 & 1765 niet ingezet worden. |
06-03-2013 21:56:48 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Overschot aan 1700-en, beide locs hadden afgelopen jaar tractieproblemen en 1 installatie BD. Geen noodzaak voor herstel! Mcn Asd |
06-03-2013 21:59:28 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Ik denk dat ze gewoon aan de kant staan. Als ik de opvraag in de railpocket, dan zijn er geen controles terug te vinden en de taatste meldingen zijn van 28 juni 2012 (1733) en 9 augustus 2012 (1765). En waarom ze aan de kant staan: ik heb werkelijk geen idee. Groetjes, Emiel |
14-03-2013 22:52:56 | ||
---|---|---|
sloterdijk
|
kwam vandaag de 1761,1709 en 1712 tegen te Utrecht met als ik het goed zag op de laatste twee locs stickers niet rijvaardig. Laatst bewerkt door sloterdijk op 14-03-2013 23:04 |
14-03-2013 23:35:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
De locomotieven zijn in Maastricht ontdaan van bruikbare onderdelen, aldus Op de Rails 2013-3. Zij zijn op 30 januari naar Maastricht overgebracht en vandaag dus weer terug gebracht richting het Amsterdamse. |
18-04-2013 23:22:26 | ||
---|---|---|
montrose
|
Quote Sinds 11 april j.l. is de 1765 weer in dienst te bewonderen. Laatst bewerkt door montrose op 18-04-2013 23:22 |
01-05-2013 23:28:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op heden zijn de locs 1779 en 1780 weer formeel in dienst gesteld. De 1774 en 1777 waren dat al eerder (zie eerder in dit topic) en naar mij nu duidelijk is geworden, zijn de 1770 en 1778 nooit buiten dienst geweest of al eerder weer in dienst gebracht. Hoe dan ook: er is nu een parkje van zes beperkt inzetbare locs, bestaande uit de 1770, 1774, 1777, 1778, 1779 en 1780. Van die zes zijn er in principe vier ter beschikking van Hispeed, die ze als verwarmingslocs op de Binckhorst en als klusjeslocs voor overbrengingen (naar Maastricht en zo) kan gebruiken. De andere twee zijn (blijkbaar) klusjeslocs voor NSR; ze kunnen immers niet overweg met trekduwstammen ICR, niet met DDAR, wel met DDM-1 (maar dat is er niet meer) en zijn dus alleen goed voor gewone getrokken treinen. |
02-05-2013 16:42:07 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
En die hoogste 2 Locs, 1779 en 1780, zijn in LDD 'rijvaardigheid' gemaakt?? Zag ze daar al een tijdje staan op een weinig gebruikt spoor. |
02-05-2013 17:08:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Ldd doet niet zoveel met lokken, dat zal Mt wel gedaan hebben. |
02-05-2013 18:49:18 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Nee, dit is inderdaad LDD geweest Laatst bewerkt door spiketrain op 02-05-2013 19:21, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten! |
02-05-2013 18:58:29 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Wat zou NSR met die locs moeten doen? Overbrengingen e.d. zoals laatst van de Plan V's zijn uitbesteed, net als veel andere klussen. |
02-05-2013 19:38:28 | ||
---|---|---|
mich
|
Als er iets weggesleept moet worden niet eerst hoeven wachten op een loc uit mt... |
02-05-2013 20:28:47 | ||
---|---|---|
TGr79
|
Quote Ldd heeft 21 jaar lang 30 locs serie 1700 onderhouden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-05-2013 21:22:16 | ||
---|---|---|
sfj
|
Wel meer dan dat lijkt me, in het begin reden de 1700'en vrijwel exclusief met de 77 stammen DD-AR Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
02-05-2013 21:35:36 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Och, wellicht gewoon IC Berlijn, CNL, EN, etc. (want dat kan nog wel gewoon neem ik aan?)? |
02-05-2013 22:26:03 | ||
---|---|---|
110573
|
Dat kan zeker. Is ook al eerder gebeurt |
02-05-2013 22:40:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat soort treinen hebben ook geen deursluiting die geregeld is vanuit de lok. @Tgr75, Stom, ik besef me nu ook dat ze de DDAR lokken onderhielden, ik had ergens in een vlaag van verstandsverbijstering in me kop dat die lokken ook naar Mt gingen, maar dat was heel niet zo. |
26-05-2013 17:06:53 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Misschien heb ik iets gemist, maar in het ontwikkelingen topic over DD-AR/DDZ staat te lezen dat 7474 met loc 1704 sinds 22 mei niet meer wordt ingezet. Tot aan 8 maart 2013 reed de 1711 met deze stam. De 1704 reed met de 7419, welke sinds 8 maart aan de kant staat. Staat sinds deze datum ook de 1711 aan de kant? |
26-05-2013 22:02:49 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Volgens de railwiki is de 1711 op 8 maart terzijde gesteld in Ldd. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
26-05-2013 23:24:21 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Daar was ik echter niet zeker van. De recente spots geven ook geen 1711 weer. Het zou wel logisch zijn met de locwisseling en de terzijdestelling van de rijtuigstam. |
27-05-2013 17:18:49 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Quote Woensdag de 22ste heb ik m nog gezien op spoor 2 te Ut op weg naar Zwolle. Edit: Net las ik [ ben tijdje niet online geweest dat ie terzijde is gesteld , nadat ik m nog heb zien staan. Laatst bewerkt door oranjebank op 27-05-2013 17:26 |
29-05-2013 20:31:23 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1733 en 1752 zijn defect en worden (in ieder geval voorlopig) niet hersteld, sterker nog: ze zijn formeel terzijde gesteld. |
29-05-2013 21:25:01 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Volgens de spots is de 1733 voor het laatst in Amersfoort gezien in december vorig jaar, toen het samen met BDs 5232 voor herinstructie stond. De 1752 reed als laatste in de serie 1900 in december vorig jaar. |
04-06-2013 19:46:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
Rond 21:00 brengt NT 713 de ex.DD-ARlocs 1710, 1713 en 1722 van de Dgr naar de Wgm. Vannacht gaat het trio naar het Ob Mt. 57 jaar OV-fotografie. |
04-06-2013 20:26:09 | ||
---|---|---|
salieri
|
Weet je ook een speciale reden waarom deze naar Ob Mt gaan? |
04-06-2013 20:30:51 | ||
---|---|---|
rob46
|
Geen idee, moeten op verzoek van Mt worden opgezonden. We gaan het meemaken. 57 jaar OV-fotografie. |
04-06-2013 21:14:19 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Worden ze achter een aparte loc gehangen of gaat een van de drie zelf voor tractie zorgen? Laatst bewerkt door admin op 05-06-2013 07:43, reden: Het originele bericht is verwijderd 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
04-06-2013 22:16:17 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Rob schrijft "opgezonden" dus aannemelijk niet op eigen kracht. |
04-06-2013 22:22:20 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1709 en 1712 zijn ook al in Mt geweest, als ik de nummers goed onthouden heb. Plukken of conserveren, meer smaken zijn er niet. @edit: 1722 als trekkracht, 1710 en 1713 erachter, vannacht naar Mt. Bericht luidt dat er dringend behoefte is aan wielstellen. Laatst bewerkt door broek53 op 05-06-2013 07:17 |
16-06-2013 19:04:58 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dinsdag 11 juni is de 1728 van de Zstr naar de Dgr gesleept; dat was de laatste DDAR-loc die nog op de Zstr stond. |
25-06-2013 12:10:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Terug in het theater van de actieve dienst: de 1733. Was van de radar sinds hij hij in 2012 zowat het hele jaar met BDs voor instructie in Amersfoort heeft gestaan. |
26-06-2013 11:30:36 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Achter welke rijtuigen is de loc nu gezet? |
04-07-2013 10:27:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Wanneer zijn de 1706 en 1718 terzijde gesteld? Beide locomotieven zijn volgens het DD-AR locomotieven overzicht stamloos sinds 2012. De 1718 staat sinds januari 2013 in Haarlem. Staat de 1706 dan nog in Leidschendam? |
04-07-2013 10:36:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 1718 heeft Haarlem op 24 januari verlaten (maar vraag mij niet waarheen). |
04-07-2013 11:23:32 | ||
---|---|---|
Hoera63
|
Als ik de spots mag geloven heeft de 1718 Hlm nooit verlaten en staat hij sinds (in ieder geval) 9 juni weer op Hlmwph. Loc 1706 is voor het laatst gezien te Tbwph, en wel op vr 31 aug 2007... Daarmee kan ik je dus niet helpen. |
04-07-2013 11:29:24 | ||
---|---|---|
Bert13
|
De 1718 stond in het weekend van 22 juni in de driehoek bij Hlmkr (wel Hlmwph verlaten, in principe) De 1706 is vanzelfsprekend wel sinds augustus 2007 gespot, maar toen zat hij aan een DDAR-stam vast. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-07-2013 17:00:48 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
De 1706 staat nog steeds in Ldd |
08-07-2013 09:26:13 | ||
---|---|---|
broek53
|
De terzijdestelling van de 1752 (eind mei) heeft niet lang geduurd: vanaf vandaag is hij weer actief voor NSR. |
08-07-2013 11:03:54 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Ik heb de 1780 ook alweer voor een IC Berlijn gezien. Dat was toch ook een ex-DDM1 loc? |
08-07-2013 11:11:36 | ||
---|---|---|
martijn
|
Klopt, zie het bericht van Broek53 van 1 mei 2013 in dit forum. |
08-07-2013 11:13:31 | ||
---|---|---|
ricohallo
|
Ik kon me herinneren dat het alleen van de 1779 gemeld was, maar dat is dus niet zo. |
08-07-2013 13:05:46 | ||
---|---|---|
mich
|
Ja, en binnenin hangt mooi zo'n sticker: kan alleen rijden met DDM1... |
08-07-2013 13:17:16 | ||
---|---|---|
sammy
|
De 1703, 1725, 1701 en de 1727 staan in Maastricht: http://www.flickr.com/photos/leurske01/9218404114/ De 1710 en de 1722 staan iets verderop : http://www.flickr.com/photos/leurske01/9215631617/in/photostream/ |
08-07-2013 15:18:34 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Tevens ook te vinden aan de buitenzijde, naast elke buffer eentje. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-07-2013 18:13:49 | ||
---|---|---|
phantom
|
Voor zover interessant voor dit topic. vorige week zondag was de omgeleide EETC trein vanuit Vl ri Ddr voorzien van de 1762 achterop. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
08-07-2013 18:54:25 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Zolang er geen bediende ICRm BDs in de Berlijn-IC meerijdt kunnen de voor DDM1 geschikte 1700'en hier ook prima mee overweg. Shqiperise-lopers? |
08-07-2013 19:57:34 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het is vast geen toeval dat er nu diverse 'hoge' 1700'en weer in dienst komen net nu er diverse ex-DDAR 1700'en voor pluk naar Maastricht gaan. |
08-07-2013 21:17:31 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator |
Quote Inderdaad, is in het OD van die betreffende dag ook gemeld. De voor DDM geschikt gemaakte 1700'en, kunnen nu enkel voor getrokken treinen worden ingezet. Dus kortweg komt dit neer op: ICB, EN/CNL, AST, Overbreningen Mt-Bkh voor NSH Laatst bewerkt door bart84 op 08-07-2013 21:17 Mvg. Bart |
08-07-2013 21:19:30 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nou, de 1700'en zijn er voor aangepast, waaronder volgens mij aansluitpunten van treindraden etc, dus volgens mij is het meer dan alleen een BDs aankoppelen ipv een Bvk... De lokken inzetten in treinstammen als IC berlijn is geen probleem omdat de lok daar weinig doet met de deurbediening. |
08-07-2013 21:23:34 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Dat bedoel ik, zolang je de 1700 niet vanuit een BDs wilt bedienen, kunnen ze nog prima ingezet worden. Ook zonder DDM1 Shqiperise-lopers? |
14-07-2013 21:50:56 | ||
---|---|---|
Roder16078
|
Quote Ze zijn inmiddels knus bij elkaar gezet %02% http://farm3.staticflickr.com/2816/9287342816_ea0f767170_b.jpg Opvallend dat nog niet elke loc een sticker "materieel niet inzetbaar" heeft...? |
15-07-2013 10:54:20 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat enkele 1700'en tussen het rechtse NS-logo en de cabinedeur een kleine Märklin stikker hebben zitten, zoals op http://www.flickr.com/photos/85236002@N07/9289189523/. Ik heb ze zelf gezien op de locs 1732, 1740, 1761, 1779 en 1780. Mogelijk zijn dit er dus nog meer. Iemand enig idee waar dit voor is? |
15-07-2013 11:19:46 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Aannemelijk spelerij van een mcn die stickers over had. En nee, niet ik, ik ben geen Märklin-fan %08% |
15-07-2013 11:33:44 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Dan is het wel toevallig dat ze allemaal op dezelfde plek zitten, aan dezelfde kant. (rechts) Laatst bewerkt door treinefan op 15-07-2013 11:33 |
15-07-2013 11:37:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Van mij je denken dat het een reclamecontract van Märklin met NSR is hoor %03% |
15-07-2013 16:48:03 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteWanneer zijn deze locomotieven naar Maastricht gekomen? Staat de 1713 ook nog in Maastricht? Laatst bewerkt door taigagaai op 15-07-2013 16:50, reden: Vraag uit de quote gehaald. |
15-07-2013 20:44:40 | ||
---|---|---|
sammy
|
Begin juni, of de 1713 ook nog in Maastricht staat weet ik niet. Misschien bij de werkplaats? Laatst bewerkt door spiketrain op 15-07-2013 20:45, reden: Quoot laatste bericht verwijderd |
15-07-2013 21:39:12 | ||
---|---|---|
Roder16078
|
De 1713 staat inmiddels ook in het rijtje van 7 (staan ong. op de plek van de voormalige Plan-V carrousel) 1727 + 1701 + 1725 + 1703 + 1713 + 1722 + 1710 (stand 14-07) |
18-07-2013 22:27:10 | ||
---|---|---|
meestertje
|
Mij viel het vandaag op: loc 1732 met UIC-nummers onder het "normale" nummer, waren nog mooi wit dus wellicht pas sinds kort op de loc. meestertje |
07-08-2013 09:50:07 | ||
---|---|---|
wyke2207
|
De 1718 staat inderdaad (overigens samen met de 1707 en 1708) al sinds eind juni gekoppeld in de driehoek Hlmkr.Quote |
07-08-2013 12:29:39 | ||
---|---|---|
Mearten279
|
Quote Hier een foto van de terzijde staande locs. http://www.flickr.com/photos/mearten279/9267579837/ |
07-08-2013 19:43:13 | ||
---|---|---|
icened
|
Zal de locomotief serie 1700 in passagiersdienst 2020 gaan halen? Nu trekken/duwen ze de ICR deels tussen Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo. En zullen in de komende jaren de Traxx + ICR nog meer te zien zijn op de HSL? |
07-08-2013 20:59:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je die vraag een paar jaar te vroeg stelt, vooral het HSL verhaal is koffiedik kijken op het moment... Laatst bewerkt door thom op 07-08-2013 20:59 |
07-08-2013 22:40:35 | ||
---|---|---|
110573
|
Als de NS het slim aanpakt kunnen ze met SNG een groot deel of zo niet al het ICR al vervangen. De overmaat aan IC materieel heb je dan weggewerkt. |
07-08-2013 23:00:23 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Jij gaat er van uit dat ICR+1700 in de sprinterdiensten wordt ingezet? |
07-08-2013 23:02:59 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Indirect via DDZ natuurlijk. |
07-08-2013 23:08:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Elk topic met iets van de toekomst erin draait voortdurend op hetzelfde uit, dat blijkt maar weer. Om het bij de 1700-en te houden: hun toekomst hangt (inderdaad) samen met dat van ICR. De aankondiging dat NS Traxxen gaat huren en leasen, duidt erop dat er voor de diensten over de HSL voor de korte termijn gerekend wordt met ICR en dat er meer diensten met Traxx + ICR over delen van de HSL gaan rijden (de binnenlandse diensten a la de 1900 en zo). Conclusie: het hangt er vanaf hoeveel ICR er HSL-geschikt wordt en voorzien van Traxxen of, en zo ja hoeveel er over blijven voor de 1700-en. Ik denk overigens dat je voor de komende jaren wel mag rekenen op een aantal 1700-stammen, namelijk die met het ICR dat puur voor de binnenlandse dienst gebouwd is. Voor de HSL heb je buurland-geschikte rijtuigen nodig. |
07-08-2013 23:10:16 | ||
---|---|---|
110573
|
@AgentX Wat @Klaasje zegt. Ik zit er bijna dagelijks in, dus nee daar ga ik niet vanuit... |
27-09-2013 19:31:22 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Het valt me op dat de 1700-en de afgelopen weken veel last hebben van storingen/defecten: - twee geleden een 1700 met een olie lek op 's-Hertogenbosch. De olie zat over de gehele treinlengte. Brandweer nog ter plaatse geweest. - deze week een 1700 defect in Best en ik lees net dat ook vandaag een 1700 al trekkend de Autoslaaptrein defect was. Kan dit de fatale slag gaan worden voor deze locserie? Zeker gezien de bestelling TRAXX-en en de nieuwe plannen voor de HSL? |
27-09-2013 19:36:54 | ||
---|---|---|
edje
|
Loks, treinstellen, en ook rijtuigen gaan zo vaak stuk. Maar 99% van de defecten hoor of zie je niks van. Dus je moet op basis van een paar berichten geen conclusies gaan trekken. |
27-09-2013 20:54:40 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dat de 1700 bij NS geen lange toekomst meer heeft moge duidelijk zijn. Met de vandaag gepresenteerde plannen om de 1900 over een paar jaar via de HSL te rijden en de plannen de IC Berlijn ook over een paar jaar met treinstellen te rijden hoef je er weinig meer van te verwachten. Als (!) er nog weer wat DD-AR met loc op de baan komt, zal dat ook maar voor een paar jaar zijn. De kans dat ze over een jaar of drie, vier vrijwel allemaal aan de kant staan is erg groot. |
29-09-2013 09:23:43 | ||
---|---|---|
nohab
|
Amsterdam is een belangrijke bestemming voor die nachttreinen dus daar zal niet zomaar toe besloten worden. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
01-10-2013 17:02:01 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Nu weer een 1700 die waarschijnlijk kan worden afgeschreven, door de brand bij Olst ... is het nu heel gek om te stellen dat of er iets structureel aan de hand met het materieel/onderhoud? Laatst bewerkt door Wellie op 01-10-2013 17:12 |
01-10-2013 17:05:44 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Misschien voor de archieven (van dit topic) leuk om even te vermelden dat die opmerking slaat op de brand van vandaag tussen Olst en Wijhe van de 1747. Laatst bewerkt door Amazonous op 01-10-2013 17:06 |
01-10-2013 17:15:22 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Nee een brand kan ook altijd ontstaan. |
01-10-2013 20:30:50 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Dat ben ik met je eens, maar nu in totaal 4 locomotieven 1700 in een tijdsbestek van 14 dagen door grote technische defecten buiten dienst ... ik vind het toch wel apart. |
01-10-2013 21:17:32 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Nu zijn het ineens 'grote' defecten? Ja, zo hou je de verhalen wel in stand. |
01-10-2013 21:33:21 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote - Brand - Olielekkage Toch geen kleinigheidjes? |
01-10-2013 21:41:04 | ||
---|---|---|
edje
|
Kijk in de digitale materieelagenda's van en er staat genoeg in, is nu en dat was jaren geleden ook al. Onderhoud gebeurd volgens richtlijnen waarvan niet mag worden afgeweken en waar op wordt gekeurd. |
01-10-2013 22:11:38 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Quote Prima en dat klopt ook, maar ik heb toch het idee dat NSR het niet eens zo erg vind. We zullen we zien wanneer de volgende 1700 defect raakt. |
01-10-2013 22:19:58 | ||
---|---|---|
MDDM
|
Uit welke informatie maak jij op dat NSR het niet eens zo heel erg vind dat er weer een dienstvaardige loc naar de knoppen is dan? Gr Joop mcn Lls |
01-10-2013 22:22:01 | ||
---|---|---|
edje
|
Ik vind het ook allemaal maar ver gezocht hoor, maar goed als jij dat denk, lekker blijven denken joh. Laatst bewerkt door edje op 01-10-2013 22:22 |
01-10-2013 22:24:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Eens met MDDM, want ook de eerdere series 1000, 1100 en 2200/2400 en treinstellen werden geteisterd door allerlei uitval die pas op het laatst tot aanzienlijke terzijdestelling leidden. |
01-10-2013 23:23:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Die defecten waren er altijd wel, alleen zijn ze juist op gaan vallen toen ze in hun oudere dagen kwamen en men steeds sneller om kleinere defecten lokken aan de kant ging zetten. De tijd daarvoor gebeurde dat ook, alleen toen werd het materieel gewoon hersteld en wist niemand dat er ook maar iets aan de hand geweest is. Ik denk ook dat de meeste hier geen idee hebben hoevaak er eigenlijk iets aan de hand is met materieel, defecten worden door de dienstdoend storingsmonteur verholpen en de buiten wereld merkt er niets van... En dat gebeurd meer genoeg Laatst bewerkt door thom op 01-10-2013 23:25 |