19-01-2016 07:23:26 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Weet iemand wat er gebeurd is met de 1779? Op 14 september 2015 wordt de loc van Amf naar Mt gebracht, en op 15 januari 2016 wordt de loc wederom van Amf naar Mt gebracht. Wanneer was het transport Mt-Amf? |
19-01-2016 19:43:42 | ||
---|---|---|
willem1974
|
1772 is eveneens voor DDm-1, vermoedelijk mee voor een herstelling. |
19-01-2016 20:33:46 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Komt 1772 in de plaats van een andere loc, die voor nsi blijft rijden? |
04-02-2016 11:55:14 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteDeze week in Ob Mt binnengenomen voor reactivering. 57 jaar OV-fotografie. |
16-02-2016 10:27:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
1769, 1773 en 1776 op 13/2 overgebracht van de Dgr naar de Wgm voor het plukken van onderdelen. Ik denk dat het niet toevallig is dat het terzijde staande locs betreft die geschikt zijn/waren voor DDM-1. |
16-02-2016 15:20:45 | ||
---|---|---|
sfj
|
1772 is vanmiddag door Volkerrail van OB Mt naar Amf gebracht. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
16-02-2016 17:39:58 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Blijven er dan nog wel genoeg over ? %08% MCN ASD |
16-02-2016 21:45:29 | ||
---|---|---|
thom
|
De terzijde staande 1700 die geschikt waren voor de inzet met DDM-1, niet de beoogde exemplaren die bedoeld zijn voor de aanstaande inzet. |
16-02-2016 22:16:51 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ehmm 12 locs totaal aangepast waarvan er nu dus 3 geplukt worden voor 10 stammen ... ik mis iets %08% MCN ASD |
16-02-2016 22:47:24 | ||
---|---|---|
thom
|
Een kleine opgraving uit dit topic;Quote De loks die dus nu geplukt worden komen daar dus niet in voor, en zijn dus terzijde staande ex-DDM1 lokken die dus niet meer mee gaan doen aan de aankomende inzet met DDM1... Laatst bewerkt door thom op 16-02-2016 22:48 |
17-02-2016 01:05:41 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ahaa die heb ik eventjes gemist duidelijk danku %08% MCN ASD |
17-02-2016 07:36:25 | ||
---|---|---|
PimTH
|
De 1751 hoort daar ook nog bij. |
17-02-2016 08:03:48 | ||
---|---|---|
rob46
|
En de 1772 lijkt nu een goede reserve te worden of wisselloc. 57 jaar OV-fotografie. |
22-02-2016 21:57:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
1769, 1773 en 1776 stonden vanmorgen nog bij het TC Watergraafsmeer, maar vanavond om 17.30 uur weer op de Dijksgracht. Ze hebben kennelijk voldoende onderdelen geleverd. |
29-02-2016 12:55:18 | ||
---|---|---|
rob46
|
De 1779 (bestemd voor DDM-1) kwam na onderhoud in Mt medio februari naar Aswpl. Blijkbaar is de loc nu tijdelijk bij NSI ingedeeld en rijdt vandaag met de 145 haar eerste inzet. 57 jaar OV-fotografie. |
29-02-2016 16:22:21 | ||
---|---|---|
279
|
geen idee wanneer nu echt de eerste stam DDM 1 in elkaar gezet moet worden, maar als de enige bruikbare lok in de 140 serie ingezet wordt, schiet het niet erg op. |
29-02-2016 16:38:51 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Beter af en toe wat kilometers maken dan stilstand natuurlijk. En verder als de lok nodig is, dan is deze binnen 7 uur weer terug. |
29-02-2016 17:33:55 | ||
---|---|---|
sfj
|
Quote Als het goed is staat de 1778 in stamformatie met de 7202 te Mt tbv opleidingen. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
29-02-2016 21:34:40 | ||
---|---|---|
279
|
opleiding is ook in Asd begonnen maar blijkbaar niet m.b.v. een lok. |
01-03-2016 08:29:48 | ||
---|---|---|
rob46
|
1779 rijdt bij NSI ter vervanging van de defecte 1744. 57 jaar OV-fotografie. |
01-03-2016 21:37:57 | ||
---|---|---|
thom
|
Best logisch om die dan tijdelijk te vervangen door een lok die reeds inzetbaar is en toch stilstaat. Dan is evt in tussentijd de defecte 1744 te herstellen. Verder staan alle andere lokken bedoeld voor de toekomstige inzet met DDM1 toch al geconserveerd klaar en zullen ze die wel tijdig weer inzetbaar maken als de stammen daaraan toe zijn... |
16-03-2016 07:52:46 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Gisteren bracht de VolkerRail 203-1 de 1751 en 1768 (in deze volgorde) van Amersfoort naar Maastricht. |
16-03-2016 22:45:17 | ||
---|---|---|
279
|
Quote 1779 is weer aan DDM gekoppeld te Aswpl. |
17-03-2016 00:03:50 | ||
---|---|---|
sfj
|
Klopt. Als het goed is aan de 7201. Dat zou gelijk de eerste stam moeten zijn die binnen enkele weken de vrije baan weer op gaat. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-03-2016 09:38:00 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij is deze eerst voor instructie Mcn Asd die start per 4-4. |
26-04-2016 15:49:19 | ||
---|---|---|
sfj
|
Volkerrail bracht de 1731-1755-1780 vanmiddag retour Mt-Amf de loods in. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
26-04-2016 17:08:30 | ||
---|---|---|
sfj
|
Nog een mutatie: loc 1779 is hersteld van olielekkage en in de afgelopen dagen weer naar de Zaanstraat gekomen en aan de 7201 gekoppeld. De 1768 is dus niet meer aan die stam gekoppeld Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
20-05-2016 19:50:42 | ||
---|---|---|
SGMm2137
|
Loc 1741 staat al een geruime tijd in SB NedTrain Ehv. Is de reden hiervan bekend bij iemand? |
20-05-2016 21:31:08 | ||
---|---|---|
thom
|
De lok staat daar voor opleidingsdoeleinden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-05-2016 21:34:07 | ||
---|---|---|
sfj
|
Betreft tevens de -op dit moment- reserve DD-AR loc. Zodra deze nodig is en de opleiding nog niet voltooid zal deze omgewisseld worden. Ook in dit topic: de 1760 is gisteren tegen DDM-stam 7206 aan gezet en dus weer actief na een lange periode ter zijde. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
21-05-2016 07:18:07 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
In de lijst staat 1751 als actief met ddm-1, aan welke stam zit die dan? |
21-05-2016 10:32:22 | ||
---|---|---|
stationHK
|
7203, deze stam heeft nog niet zelf gereden. |
21-05-2016 12:00:03 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Volgens mij is er een spot gemist op somda. https://www.facebook.com/groups/540374906023153/permalink/1083055528421752/ |
21-05-2016 12:07:58 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Die kunnen alleen leden zien. Het is een besloten groep namelijk. |
21-05-2016 12:11:43 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Oei... dit had ik even niet door. Het betreft iig een testrit met 1751 + 7203 die door Gvm komt. |
21-05-2016 14:53:14 | ||
---|---|---|
rob46
|
Apart, dat zou dan de eerste testrit met 1751+7203 moeten zijn. 57 jaar OV-fotografie. |
21-05-2016 14:59:59 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Is begin april rijdend van Mt naar Aswplz gekomen, heeft sindsdien binnen gestaan aan de 7203. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
27-05-2016 12:36:36 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Gisteren zijn de 1745 en 1741 van ehv naar zl gegaan. Weet iemand waarom? |
27-05-2016 19:42:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik zag gisteren (26/5) omstreeks 12 uur de 1745 als llt uit Asd ri zuiden rijden. |
27-05-2016 23:43:41 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteBeide stonden vanavond (vrijdag 27/5) los van elkaar geparkeerd op Zlr aan het uiteinde van de reinigingssporen. Laatst bewerkt door rolandrail op 27-05-2016 23:44 |
28-05-2016 21:22:30 | ||
---|---|---|
j.jager
|
Daar stonden ze vandaag ook. Wel met de panto's tegen de draad. |
28-05-2016 22:01:01 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Hier gaarne verder met ontwikkelingen. Spots mogen als zodanig ingevoerd worden of in het betreffende OD vermeld worden. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
10-06-2016 23:46:56 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Schijnbaar gingen deze drie op 6 mei al weer retour naar Mt, de 1731 en 1755 zijn nu de volgende geselecteerden om naar de Zaanstraat te gaan ten behoeve van DDM-1. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-06-2016 23:50:09 | ||
---|---|---|
279
|
volgens een nfl gaan ze komende nacht van Mt naar Aswpl. |
11-06-2016 02:48:45 | ||
---|---|---|
stationHK
|
De 1731 kwam volgens de NS Live App om 2.45 door Gp ri. Ehv, wellicht de 1755 bij zich? |
17-08-2016 00:13:22 | ||
---|---|---|
279
|
1741 heeft afgelopen weekend nog de Blokkendoos van Gs naar Ldd gebracht en na diens onderhoud van Ldd naar Utm. is daarna los naar Wgm gereden en was daar weer reserve . gisteren of vandaag (dinsdag) overgebracht naar Mt met als beperking: alleen voor DDAR geschikt. |
17-08-2016 00:34:51 | ||
---|---|---|
sfj
|
In theorie moest het passen, maar de loc is voor de zekerheid in Den Haag nog gedriehoekt dit weekend, waarbij de BSI dus zowel van Goes naar Leidschendam, en van Leidschendam naar de Maliebaan voorop zat. (plaatje: https://www.flickr.com/photos/sanfranjake/28902409822 ) Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-08-2016 00:37:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dat heeft niets met passen te maken, de andere zijde heeft geen airco, GSM-R e.d. (althans, zo zijn de "originele" DD-AR locs). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-08-2016 00:41:07 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Beiden zijdes van de huidige DD-AR locs zijn gelijk, met als enige verschil dat er aan een zijde de BSI-koppeling zit. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-08-2016 00:41:31 | ||
---|---|---|
sfj
|
Deze loc is met de andere cabine voor (zonder BSI) van de Maliebaan via Blo/Uto/Hvs naar Wgm gereden, dat was zeker weten de reden niet. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
17-08-2016 00:49:13 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Dan is het duidelijk, er is natuurlijk de laatste tijd erg veel gewisseld en omgebouwd, dus welke nog "orgineel" DD-AR is en welke voormalig ICR is geweest, is voor mij inmiddels een raadsel Laatst bewerkt door dlm4yjp op 17-08-2016 00:49 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-08-2016 00:51:58 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Alle 'originele' (1701-1728) DD-AR locs staan terzijde, de huidige DD-AR locs zijn allen voormalige solitaire/ICR locs. Voor nummers zie de lijst hierboven. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-08-2016 00:54:34 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
aha, ben ik ook weer up to date, bedankt! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
17-08-2016 00:59:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Er was wat vreemde paniek maandag dat de lok echt alléén maar met DDAR gekoppeld zou kunnen worden en niet meer met enig ander materieel. Gelukkig is DDAR-stam ook gewoon met stoot- en trekwerk aan de lok gecombineerd en zit er aan de BSI kant ook nog steeds gewoon een trekhaak... Verder had de lok vrijdag al een ritje van Gs naar Ldd met de Blokkendoos aan de haak gehad, en ging dat maandag dus ook gewoon meer dan prima |
17-08-2016 01:06:23 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Haak, luchtslangen, hoogspanningskabel, alles zit er nog gewoon aan de BSI kant. Je kunt er zelfs gewoon een getrokken trein mee rijden indien gewenst. Laatst bewerkt door Frontier op 17-08-2016 04:15, reden: spelfout 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-08-2016 01:18:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou, stom toevallig viel op dat de HS- kabel met steker kennelijk wel afgenomen was De stuurstroom stekker hangt wel gewoon in zijn blinddoos, dus ik denk dat de koppeling van de AK toch elders aangetakt zit. |
17-08-2016 07:56:32 | ||
---|---|---|
rob46
|
1741 is momenteel de wisselloc voor DDAR. 57 jaar OV-fotografie. |
17-08-2016 12:42:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Daar waren we al even achter Rob en dat vond men ineens een probleem Laatst bewerkt door thom op 17-08-2016 12:43 |
06-10-2016 12:47:45 | ||
---|---|---|
bacr
|
Is er eigenlijk voor al de locs die op de Dgr terzijde staan, nog iets anders qua toekomst te bedenken dan de snijbrander? (vroeg ik me af toen ik ze afgelopen zondag uit de tram zag staan?). Zouden ze wellicht net als wat van die Belgische serie 12 niet door CZ-loko kunnen worden benut voor het 3Kv-net in voormalige Oostbloklanden, met een extra trafo ertussen? |
06-10-2016 13:00:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Volgens mij zijn het vooral onderdelen leveranciers voor de nog rijdende lokken en zijn ze van binnen nogal leeg. |
06-10-2016 13:14:42 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Als het ombouwprogramma van CZ loko een verkoop succes wordt kunnen deze eerst nog wel vooruit met NMBS type 11 en/of 21. Gezien dat er van de vele soortgelijke SNCF loks die al aan de kant staan er ook niets wordt hergebruikt, geef ik er weinig meer voor dat er ooit iets van wordt geheractiveerd of verkocht. Maar zeg nooit nooit. |
06-10-2016 14:08:51 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteCorrect, het merendeel was onderdelenleverancier voor DD-AR en DDM, dat geldt ook voor de locs op de HCT in de Hrp. 57 jaar OV-fotografie. |
06-10-2016 17:30:36 | ||
---|---|---|
broek53
|
1705, die kortstondig op de Zaanstraat heeft gestaan, staat inmiddels weer terug op de Dijksgracht. |
23-11-2016 05:38:51 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Weet iemand nog een leuk plekje voor alle 1700 locs die nu op de Dijksgracht staan? In week 10 van 2017 worden er werkzaamheden verricht op (een deel van) de Dijksgracht en dan staan ze een beetje in de weg |
23-11-2016 07:12:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het loodsterrein in Amersfoort lijkt me een goede plek, hoeven ze voorlopig niet meer weg ook. En ruimte te over op het moment. |
23-11-2016 10:24:50 | ||
---|---|---|
Chrisdb
|
Quote Je mag er één onder m'n balkon parkeren en de rest .... ehh is er nog ruimte in Maastricht of bij Hoofddorp? |
23-11-2016 10:49:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik denk dat je ruimte op Hfdo gevoegelijk kan vergeten... Ik denk eerder dat ze gewoon een paar sporen omgezet worden tijdens de werkzaamheden en het allemaal niet zo spannend word. Laatst bewerkt door thom op 23-11-2016 10:50 |
23-11-2016 11:36:23 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Rtng heeft vast ook nog wel wat lege sporen. |
23-11-2016 11:52:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Kennelijk moeten deze locs nog achter de hekken opgesteld staan en dan is Amersfoort gelijkwaardig aan de Dijksgracht. Met Thom zie ik ze nog niet verplaatst worden over grote afstanden om deze redden, maar omgekeerd wordt er dusdanig met terzijde stand materiel door het halve land gesleept zonder duidelijk doel dat dit helegaar niet uitgesloten is. |
04-12-2016 20:41:35 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Vlasakkers misschien? Is dat eigenlijk in beheer van defensie? |
04-12-2016 21:13:21 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Lijkt mij wel aannemelijk. Al dat ICR wat er nu staat rijdt in die periode als het goed is netjes in de dienst rond |
04-12-2016 21:53:45 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteAmersfoort Vlasakkers is inderdaad van defensie en als je daar wilt stallen zul je daar als vervoerder voor moeten betalen. |
08-12-2016 09:01:58 | ||
---|---|---|
ToH
|
De 1767 kunnen we afschrijven. Deze is als trein 7024 in brand gevlogen op 8-12-2016 op station Enschede Kennispark. http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660&cat=1 |
08-12-2016 09:53:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens mij zijn er nog genoeg 1700-en die na een inspectiebeurt als vervanger kunnen dienen. |
08-12-2016 09:58:16 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Zonde, weer een klein stukje mooie geschiedenis uit dienst. RIP Nu.nl heeft er weer een mooie eigen term voor verzonnen: ''treintoestel''. %02% |
08-12-2016 10:02:03 | ||
---|---|---|
mdj
|
Quote Er is een reservelok voor DDAR, er zijn 4 van de 18 in onderhoud (royaal veel) en over een paar dagen staat 50% op reserve/onderhoud... Denk niet dat daar veel geld in gaat zitten. Bij twijfel: gebruik beton. |
08-12-2016 10:43:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Dan zal er binnekort wel een artikel verschijnen van een reizigersvereniging die zijn zorgen uitspreekt over de brandgevoeligheid van 1700s Laatst bewerkt door VIRMm1 op 08-12-2016 10:43 |
08-12-2016 10:45:29 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteEr is gewoon een wisselloc DDAR, nl.1741 57 jaar OV-fotografie. |
08-12-2016 18:20:36 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En als je de AK op een andere 1700 overhangt kun je toch ook zo een nieuwe DDAR-loc maken? Of is het park rijdbare 1700'en zo klein? |
08-12-2016 18:22:43 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Staan er nog 4 in Amf als het goed is, waarvan er 1 zo de dienst in kan |
08-12-2016 18:31:38 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote In tegenstelling tot wat velen denken is het park van rijdbare 1700'en inderdaad vrij klein geworden: 18 (waren er tot vanmorgen 19) voor DD-AR 12 (incl. 1 reserve) voor DDM-1 10 voor NS International Plus nog 3 stuks opgeborgen te Amf (welke DDM-1 geschikt zijn). De rest staat minus tal van onderdelen op de Dgr en Hrp. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-12-2016 18:56:19 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik verwacht niet dat er nog een reserve DD-AR loc gaat komen. Mcn Asd |
08-12-2016 19:12:07 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
In ieder geval komt er een locomotief vrij vanaf volgende week, als de CNL is verdwenen. |
08-12-2016 19:18:01 | ||
---|---|---|
martijn
|
Die rijdt al een paar jaar met een TRAXX he Maar er komen er wel wat vrij aangezien de inzet van het DD-AR zo'n beetje halveert en met de instroom van de FLIRT's verder afneemt komend jaar. |
08-12-2016 19:21:24 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Ehm, volgens mij verzorgt die 1700 nog altijd de overbrengingsritten van Aswplz naar de Wgm, maar misschien dat dat veranderd is. |
08-12-2016 19:29:33 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Soms, niet altijd, maar dat is gewoon een van de tien NSI exemplaren die dat doet. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
08-12-2016 19:37:50 | ||
---|---|---|
Dennis1977
|
Komt de Onderzoeksraad voor Veiligheid nog om de hoek kijken en eventueel met aanbevelingen komen? |
08-12-2016 19:49:19 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote In theorie zou het kunnen dat de 186 naar NSI doorschuift voor de ICB en dat zo een 1700 wordt vrijgespeeld, maar of het realistisch is..... |
08-12-2016 19:51:54 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteNogmaals....er is 1 reserveloc DDAR....1741 met BSI. Ook een reserveloc DDM dat is 1758 die tijdelijk bij NSI rijdt. Daarnaast reservelocs DDM 1772, 1775 en 1781 in de loods Amf, komen af en toe buiten voor hoogspanningstest. Laatst bewerkt door rob46 op 08-12-2016 20:35 57 jaar OV-fotografie. |
08-12-2016 20:12:00 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Er komt morgen inderdaad een 1700 van NS INT vrij, want de CNL werd op de Wgm door een 1700 van spanning voorzien. ( dus de 1758 kan weer naar NSR?) Voorverwarmen met een 186 bleek niet zo goed te werken. Maar waarom moeilijk doen als er zoals Rob al 2x meldt; er is nog een 1700 met AK op reserve. |
08-12-2016 20:58:50 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Goed, zullen we het hier maar weer gewoon bij de ontwikkelingen gaan houden? Er wordt door Frontier een mooi lijstje met actieve 1700'en bijgehouden met de functies etcetera. NS heeft zo'n brandje echt wel ingecalculeerd. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
08-12-2016 23:34:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Nouja, die stammen blijven gewoon als reserve, dus die komen niet vrij En als ze vrij zouden komen, heb je ook geen vervangende lok meer nodig |
09-12-2016 00:31:44 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Volgens Loes van de NS wel: https://forum.ns.nl/de-trein-11/brand-de-trein-29908/index1.html#post188980 Standaard procedure verder. Choo choo..... |
09-12-2016 09:07:21 | ||
---|---|---|
nathanvos2
|
Quote Volgens mij is het standaard dat de onderzoeksraad voor de veiligheid om de hoek komt kijken. |
21-12-2016 15:08:13 | ||
---|---|---|
traxx2016
|
Ongeluk bij Deventer en weer is er een 1700 bij betrokken, ik weet niet of een loc naar botsing met een auto weer hersteld kan worden, maar anders gaat het hard. |
21-12-2016 15:10:59 | ||
---|---|---|
rob46
|
Overdreven speculaties, zijn er trouwens 2 betrokken 1730 en 1759. Edit: 1730+7343 om 15:14 vertrokken ri Dv Laatst bewerkt door rob46 op 21-12-2016 15:16 57 jaar OV-fotografie. |
21-12-2016 15:42:59 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Ik weet niet waar het tegenaan zat, maar je moet nogal van huis komen wil het je het onderstel van een 86000 kilo gevaarte uit het gareel krijgen. Als de boel uit de rails loopt heb je dan nog de meeste kans, maar dan is het vaak de loc zelf die zich onder zijn eigen gewicht verwoest of achteropkomende bakken die zich erin boren. Edit: niets te zien hoor. Autootje is routine voor zo'n loc. Sterkte voor de betrokken personen. http://www.telegraaf.nl/binnenland/27285558/__Trein_botst_op_auto_in_Deventer__.html Laatst bewerkt door SunKeeper op 21-12-2016 15:45 |
21-12-2016 15:57:01 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De loc zal hooguit een paar dagen uit roulatie zijn want er zal toch een nieuwe koppeling op moeten, misschien zijn de buffers ietwat ontzet en wat plaatwerkschade, maar een auto is inderdaad, hoe crue het ook klinkt, routinewerk voor een loc. Als een trein daar niet tegen zou kunnen hadden we vandaag de dag wel heel veel treinstellen total loss gehad. |
21-12-2016 18:03:35 | ||
---|---|---|
rob46
|
QuoteVanmiddag is 1741+7337 vanuit het Rb Hlm opgeleverd en inzetbaar. 57 jaar OV-fotografie. |
21-12-2016 18:32:26 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Vast als vervanger van de 1767 die in brand stond paar weken geleden? Ook op t 7000 traject. En nu moet er er weer een niet rijdende inzetbare loc geplukt worden. |