13-02-2017 19:32:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteBlijft de vraag wat een aparte omloop ertoe doet, in dat opzicht. Permanente begeleiding of zo, dat zal toch niet? |
13-02-2017 19:35:25 | ||
---|---|---|
sfj
|
Jep zat vandaag wat projectpersoneel als begeleiding op. Werd voor zover ik weet wel gewoon gereden door de machinisten die volgens de planning op de DDZ-ritten hoorden te zitten. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
13-02-2017 19:40:38 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Hij staat ook alweer aan de kant in Ekz! |
13-02-2017 19:53:37 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Misschien is het wel zo handig om die foto hier ook even te tonen, om te kijken waar we het over hebben Laatst bewerkt door thom op 13-02-2017 19:55 |
13-02-2017 19:55:18 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Mijn ervaring: de projectleider woont aan dat traject. |
13-02-2017 19:56:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal vast een valide argument van Nedtrain aan NSR zijn om hem daar in te zetten... %09% |
13-02-2017 20:13:05 | ||
---|---|---|
mdj
|
Nouja, waarom niet? Daarnaast: Gesloten omloop, in de buurt van de Zaanstraat alwaar blijkbaar veel personeel zit dat dit afwijkende stel kent en zeer makkelijk bij te sturen naar ander materieel als het fout gaat. Bij twijfel: gebruik beton. |
13-02-2017 20:59:02 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat laatste lijkt me toch Ãets voor de hand liggender hoor... |
13-02-2017 21:38:34 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Als het openbaar was, dan had ik dat wel direct gedaan. Maar het was een schermpje waarin je een 'wektijd' kon instellen, en als optie kon aangeven of deze via OBIS zou werken. Ook kon je daar een winterstand aanzetten. Choo choo..... |
13-02-2017 21:51:59 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Alles wat op Facebook staat is openbaar. |
13-02-2017 22:21:52 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Nee hoor, je kunt er ook voor kiezen om het alleen aan vrienden te tonen, of in een besloten groep. Sterker nog, je kunt zelfs instellen dat je alleen zelf je eigen posts ziet %08% |
14-02-2017 11:55:51 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja klopt maar dat systeem werkt nog niet. Maar inderdaad, wanneer de trein in sluimeren staat kun je 'm op een vooraf ingesteld tijdstip (handmatig) op laten starten zodat iig de temperatuur aangenaam wordt. Overigens kan Flirt dit ook |
14-02-2017 12:43:14 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Enigste nadeel van het systeem op de FLIRT is dat veel machinisten dit nooit is verteld en treinen dus koud worden voorgebracht..., maar als je weet hoe het werkt dan is dat een prima systeem |
14-02-2017 13:44:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Vgm functioneerde dat systeem in het begin ook nog niet dus is het daarom niet verteld bij de instructie (gok ik). Als je weet hoe het werkt is het inderdaad ideaal. Maar 's ochtends vroeg moeten alle treinen toch geremd worden (max 2 uur van te voren) en dan worden alle treinen meestal ook gereed (continu) weggezet, ook dan is de temperatuur aangenaam. Nodig is het dus niet. Handig? Kan |
14-02-2017 15:57:27 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Is er iemand die iets weet over de inzet voor vanavond? Ik woon wat verder weg van Asd en wil mogelijk even gaan kijken. Gisteren werd hij vrij vroeg uit de dienst gehaald namelijk. Alvast bedankt |
14-02-2017 16:11:27 | ||
---|---|---|
mdj
|
Als het goed is, volgt hij de omloop 45x1 / 45x6. met op x alle getallen tussen 1 en 9. (dus: 4521/4516/4531/4526 e.d.) Bij twijfel: gebruik beton. |
14-02-2017 16:17:07 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Oké dat zou top zijn |
14-02-2017 16:36:36 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
@VIRMm1 nadeel is dan weer dat FLIRT maar een uur in de parkeerstand blijft staan en dan terug valt in sluimeren. En daarnaast heeft het weinig nut om een FLIRT alvast te gaan remmen 2 uur van te voren, want op het moment dat jij het stel in de parkeerstand zet, dan zet hij als het ware softwarematig de remhandel in de afsluitstand wat betekend dat je remproef ook niet meer geldig is. Maar inderdaad minimaal een uur voordat het stel de dienst in gaat even gereedmaken en wegzetten in de parkeerstand kan ook prima. |
14-02-2017 17:31:39 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Quote 18:22 4571 is dus mooi DDM1 en die 8637 gaat dus zeer wss aan de kant. Grrrr Laatst bewerkt door Xander140 op 14-02-2017 17:32 |
14-02-2017 17:33:47 | ||
---|---|---|
sfj
|
Gaat idd ivm een defect naar Amr straks. Maareh, dit is eigenlijk vragen naar dienstregelingen. Niet toegestaan. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
14-02-2017 17:36:12 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Naja het is niet anders. Het is wel gezeik met die stellen hoor. Niet normaal XD Sorry voor het vragen. Had wel gezocht maar was nergens te vinden |
14-02-2017 18:12:03 | ||
---|---|---|
thom
|
Tsja, wat verwacht je op een tweede dag van een proefbedrijf, dan kun je zulks verwachten hoor..%09%. |
14-02-2017 18:16:03 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Over een tijdje wordt je er mee dodgegooid dus ff wachten en je ziet ze overal |
14-02-2017 18:20:18 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Sommigen geven om de nieuwswaarde van een bepaalde trein, dus vandaar. |
14-02-2017 18:24:09 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Dat is zeker hoor over een tijdje weetje niet beter maar dat tijdje is bij NS een rekbaar begrip. En dat hij op dag 2 van een proefbedrijf defect is vind ik helemaal niet van vanzelfsprekend. Zeker als je de 9411 in ogenschouw neemt die al sinds oktober vorig jaar staat weg geparkeerd. En ik doel dan op het feit dat dat juist het voorbeeld is hoe het niet moet! De start is niet de verwachte start vermoed ik bij NS Laatst bewerkt door Xander140 op 14-02-2017 18:25 |
14-02-2017 18:29:28 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Waar staat de vraag dan? |
14-02-2017 18:33:27 | ||
---|---|---|
gose91
|
QuoteDeze? |
14-02-2017 18:37:28 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Remhendel ansich is niet bijzonder afwijkend, hoe het stel erop reageert is wel aangepast. Proefbedrijf in vaste omloop is om praktijkervaring op te bouwen. |
14-02-2017 18:50:57 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja zoals ik op de vorige pagina al aangaf is het remgedrag van de nieuwe VIRM anders. Met name bij droog weer en een lege trein (dus minder gewicht) remt de trein heel anders (minder hard) dan de huidige VIRM'en. Het verhaal van de 8637 is nieuw voor mij maar het kan inderdaad dat de remelektronica anders geprogrammeerd/ingericht is van dat treinstel waardoor die toch beter/anders remt. Fysiek een andere remhendel lijkt me stug want daar zitten de problemen niet in. Laatst bewerkt door VIRMm1 op 14-02-2017 18:51 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-02-2017 19:02:53 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Quote Wat is dat voor een obsessie? Verwachten dat nieuw/gerenoveerd materieel meteen goed moet rijden?? Ken je het plan van de NS. Misschien hadden ze wel verwacht dat de hele week niet konden rijden. De kaalheid slaat toe , maar 25 jaar geleden liep het ook allemaal niet zo vlekkeloos. Voor zover mijn geheugen strekt is de FLIRT-III het enige materieel wat betrekkelijk eenvoudig instroomt zonder al teveel problemen. In het OD staat te lezen hoe vaak het daar niet goed gaat.%08% Laten we eerst eens zien hoe het gaat met het proefbedrijf. Als het over een paar weken niet beter gaat, dan zullen wellicht een paar mensen binnen de NS het benauwd krijgen. Als het van de zomer niet beter gaat, dan kan je stellen dat het niet volgens de planning van de NS gaat. Tot die tijd een spannend muziekje. %08% Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
14-02-2017 19:19:34 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Nou NS heeft wel wat goed te maken dus en daar doel ik juist op! Je zegt het zelf dat de Flirt zo'n beetje de enige is. Reden te meer om dit aan te trekken tóch? Obsessie zijn wel weer erg overdreven woorden. Ik ben het juist met je eens! Dat ze de gelegenheid moeten krijgen mee eens maar als je de 9411 bekijkt is het geen goed begin in ieder geval Valse start en nu door naar een een pracht stuk van een trein! |
14-02-2017 19:24:29 | ||
---|---|---|
gose91
|
Daar zijn we met ICR al een decennium mee bezig!! |
14-02-2017 19:28:06 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Want? 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
14-02-2017 21:30:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat een gigantische opwinding om een defecte cabineverwarming... |
14-02-2017 21:55:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Tja, daardoor mag ie niet meer verder rijden. Gelukkig gaat de canineverwarming van zo ongeveer elke trein wel eens stuk in de winter %02% |
03-03-2017 17:13:08 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het weekvlogje van de NS gaat deze week over de modernisering van de VIRM https://www.youtube.com/watch?v=f3n-wWUAhks Choo choo..... |
05-03-2017 10:32:42 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Helaas geen sprake van defect gaan maar een hikje in het (gewijzigde) ontwerp |
13-03-2017 12:49:14 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Wat is eigenlijk de reden dat ze nu eerst de viertjes aan lijken te pakken? Er zijn voor zover ik weet geen zesjes in de revisie? Choo choo..... |
13-03-2017 12:52:23 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Goede vraag.. Wat gaan ze eigenlijk doen met de nieuwere bakken, dus de verlengstukken? Die zijn in vergelijking met de andere bakken zo oud nog niet. |
13-03-2017 13:07:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
In Haarlem doet men aan serie productie. De Mbv7 en Abv5 (de extra rijtuigen in een VIRM6) vereisen een andere aanpak en daarmee moet dan worden afgeweken van het gewenste efficiënte productieproces. Daarbij is een VIRM4 minder werk om om te bouwen en in de beginfase van het ombouwproces is het makkelijker om de trein zelf onder controle te houden wanneer er minder zaken zijn waar aandacht aan moet worden besteed. De enkele VIRM6 die wel gereviseerd is (8637) diende ook enkel als proef naast de 9411. Daarbij zijn de 2 laatst toegevoegde rijtuigen (mbv7 en abv3/4) zoals jordy94 al zegt inderdaad nieuwer dan de rest van de trein dus die behoeven nog niet zo dringend revisie. Eventueel zouden de meest slechte rijtuigen uit VIRM6'en nog gewisseld kunnen worden met goede rijtuigen van VIRM4'en om zo de VIRM4 in de revisie te kunnen plaatsen en de VIRM6 nog een poosje te kunnen laten rijden. En tot slot (al durf ik niet te zeggen of dat direct een rol speelt) is in een tijd van materieeltekort het uit de dienst halen van een VIRM6 (ruim 650 zitplaatsen) minder gewenst dan het uit de dienst halen van een VIRM4 (een kleine 430 zitplaatsen) Laatst bewerkt door VIRMm1 op 13-03-2017 13:09 |
13-03-2017 13:16:31 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens mij kan Haarlem een bepaald aantal bakken aan en niet een bepaald aantal treinstellen. Dan maakt het nauwelijks uit of dat bakken van zessen of van vieren zijn; ik denk dat de onttrekking zoiets zal zijn als zes vieren of vier zessen. Verder zijn de ABv6-en net zo oud of jong als de mB7 en de ABv5, toch? Laatst bewerkt door broek53 op 13-03-2017 13:16 |
13-03-2017 13:27:20 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
de 3'tjes zijn verlengd naar 4'tjes met de Abv6. De 4'tjes zijn verlengt naar 6'jes met de abv6 en mbv7. De abv5 zit al sinds het begin in de 6'jes. Verhoudingsgewijs zitten er in de VIRM6 dus meer nieuwere bakken. De abv6 heeft een afwijkende bakconstructie (ivm de stroomafnemers maar ook omdat er ruimte is voor zware omzetters wanneer de VIRM omgebouwd zou worden naar HSL trein) |
13-03-2017 17:58:08 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wordt die ruimte in de 6 delige stellen voor zwaardere omzetters ook behouden als ze die gaan moderniseren,of wat is men daar mee van plan ? (als daar al een plan voor gemaakt is) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-03-2017 18:01:36 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Die ruimte is niets anders dan een versteviging in de vloer voor een (zware) omvormer van 25 kV. Niet heel veel bijzonders dus. Om die omvormer daadwerkelijk te plaatsen in de huidige VIRM zouden er een aantal stoelen verwijderd moeten worden en wordt dus de hoeveelheid zitplaatsen kleiner. Bij de revisie zal er, voor zover ik weet, dus ook niets veranderen aan de indeling wat dat betreft. |
13-03-2017 18:02:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Daar is geen ruimte voor gereserveerd. Die ruimte zou evt ingebouwd kunnen worden op de benedenverdieping van het reizigerscompartiment. Dat komt er dan uit te zien zoals nu de mbv(k) bakken eruit zien. De aangepaste constructie dient vooral om dat gewicht aan te kunnen. edit: mtlx is me voor %02% Laatst bewerkt door VIRMm1 op 13-03-2017 18:02 |
28-03-2017 10:26:40 | ||
---|---|---|
DVR
|
Quote Het plan om de VIRM om te bouwen naar een 25kV geschikte serie is al lang van de baan. |
28-03-2017 10:48:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zeker, maar dat neemt niet weg dat alles dat hierboven staat (en het project Verlengd IRM zijn vorm heeft gegeven) onverkort juist is. |
28-03-2017 11:09:08 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Kunnen we met de ingebruikname van de 9405 binnenkort meer stellen in de reguliere dienst verwachten? |
28-03-2017 11:23:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Jup zoals Broek53 gister al melde de 9404 en de 9411 een dezer dagen en de 9407 staat inmiddels in Hlm voor revisie MCN ASD |
28-03-2017 13:18:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 8637 staat ordinair defect in Onnen, maar zou anders ook inmiddels de wijde wereld ingegaan zijn. |
29-03-2017 07:28:19 | ||
---|---|---|
MikeMike
|
Gister ochtend meegereisd met de vermieuwde 9405, opvallend was dat de RIS achterliep kwa stations.. |
29-03-2017 08:13:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Aha! Alweer iets dat niet gewijzigd is 😋. De 9411 is gisterenavond van Hlm naar On gegaan voor onderhoud. |
29-03-2017 10:09:34 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Virm heeft OBIS. |
29-03-2017 11:30:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ding staat niet eens in de GPS-radar vermeld. Dus ergens is er toch wat mis met OBIS. Laatst bewerkt door aarclay op 29-03-2017 11:31 Choo choo..... |
29-03-2017 14:51:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De GPS radar (zoals Geodan en NS Live) staan los van OBIS. OBIS maakt wel gebruik van de T&T op materieel. |
14-04-2017 07:19:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Na de 9405 en 9411 is gisteren de 9404 in dienst gekomen, rechtstreeks vanuit Hlm. In Onnen schijnt de 9403 inmiddels ook klaar te zijn en de 8637 is na een langdurig herstel ook klaargemeld (en mogelijk gisteren al naar de Randstad vertrokken). |
14-04-2017 18:26:42 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Enkele berichten zijn verplaatst naar het topic opvallende dingen, omdat het spotmeldingen betreft. In dit topic alleen ontwikkelingen rond VIRMm. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
16-04-2017 08:21:05 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
9401 is ook klaar, ik zag hem gisteren in dienst op Ut. Nogal een kleurverschil met het 6je waar hij aan gekoppeld was. |
16-04-2017 11:01:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Hij was op weg naar Onnen voor de indienststellingsbeurt, samen met de van schade herstelde 8723. |
16-04-2017 12:06:27 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Die duurt dan 2 weken of zal die dan wachten op einde BD-stelling Asn / Overbrenging naar Lw. |
16-04-2017 13:52:07 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Er zijn rijpaden ontworpen om via Leeuwarden om te leiden. per etmaal zijn er 6 rijpaden. |
16-04-2017 13:54:28 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Daarom noem ik hem ook |
16-04-2017 16:47:41 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Quote3 per richting, maximaal 12 bakken per trein. |
16-04-2017 18:17:39 | ||
---|---|---|
Henk1619
|
Quote 9401 heeft daar een wielmassage gekregen op de kuilwielenbank. |
16-04-2017 22:30:57 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik noem het meer 'scrubben' dan masseren. Verder gaat het erg hard met de VIRMm1-tjes. De 9409 is ook net in behandeling op dit moment. Volgens mij hebben we op dit moment nu de 9401 (eerste IRM), 9403, 9404, 9405, 9411 en de 8637, geloof ik. Klopt dat? Laatst bewerkt door aarclay op 16-04-2017 22:31 Choo choo..... |
16-04-2017 22:42:39 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ja, klopt helemaal. |
17-04-2017 00:39:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
9409 is wat eerder dan gepland binnen gebracht omdat de staat van de vloeren zo slecht was dat je er doorheen zakte |
17-04-2017 11:37:40 | ||
---|---|---|
phantom
|
Men houd ook hierbij geen volgorde aan zie ik. Hoe word (uitzondering daargelaten) bepaald welk stel op mag draven voor de verjongingskuur ? Gaat dat op volgorde van einde dienst per dag ? Ofwel een stel dat nog niet aangepakt is en eindigt in de buurt van het OB die ze aanpakt,die word daar gelijk uit dienst genomen voor de behandeling ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
17-04-2017 19:29:15 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Zijn er ook exacte data bekend van de stammen die in Haarlem binnen zijn gekomen? Ik heb namelijk de 9403 in zijn geheel gemist. |
17-04-2017 20:18:14 | ||
---|---|---|
timtrein
|
QuoteOngetwijfeld op basis van wanneer een stel aan groot onderhoud cq. revisie toe is. |
17-04-2017 22:57:58 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Eerst alle 4tjes. Dus de 8608 en 8610 nog niet. Verder is het gewoon van laag naar hoog (ongeveer) met af en toe een stel dat voorrang krijgt vanwege slechte vloeren o.i.d. 8637 en 9411 waren prototypes. |
18-04-2017 11:02:23 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
|
Weet iemand toevallig waarom de 9403 (zo ver ik zie als enige) bij een cabineraam gele folie heeft? https://www.flickr.com/photos/bossie441/34034645516/in/photolist-TRwsn3-Tk2YWG-TEZiY7-TjmQJ7-TGEANz-SDUjHi-TijuUh-SDtGbt-TFwGYx-TSVeFD-SD6EuM-SBXBFn-TBqY4u-SwaQGW-TH19Gb-TDoYqh-T5n3ef-SkoTv1-T26qbS-TpzJvR-T22HTU-T1oG3J-SW43sq-SPwrXu-S9cDZv-TfYTD3-SZQoTy-SPC8dq-SsbjiN-Ssbj4u-SsbiQ3-T2qmcX-T2qhRi-RJTmf7-SKrATv-SGgmfR-Rippts-SmaXfo-RgUk1o-StxWQJ-RXqVU3-RfiDey-RUatVC-ShJGqv-Re6tVc-Rco2oc-RaCT4P-R7X3YG-R78p9s-R6Xj7y |
18-04-2017 11:11:24 | ||
---|---|---|
Sully123
|
Het kan er mee te maken hebben dat de DDZ ook geen zijruit meer heeft in de cabine. En dat dit nu verder doorgezet wordt. Laatst bewerkt door Sully123 op 18-04-2017 11:11 |
18-04-2017 11:15:21 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Maar DDZ heeft wel een raam in de cabinedeur %08% En bij de 9403 betreft het dus de raam van de cabine deur |
18-04-2017 11:16:05 | ||
---|---|---|
koekje
|
Quote Is intern al aangekaart. Waarschijnlijk een foutje. Is alleen bij dit stel en alleen bij deze cabine en dan ook nog alleen de linker cabinedeur. |
18-04-2017 13:51:57 | ||
---|---|---|
Frontier
|
De 9404 had/heeft het ook bij een deur aan een kant. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-04-2017 14:20:31 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Idd nog steeds zojuist gezien te Asd in de 3051 MCN ASD |
18-04-2017 16:49:57 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteKlopt ze komen raampjes tekort. Wordt tzt opgelost. |
18-04-2017 17:11:55 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Huh? Passen de oorspronkelijke raampjes niet dan? |
18-04-2017 19:18:04 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Die zijn vaak dof/geëtst/beschadigd. De revisie is juist het moment om ze te vervangen voor nieuw. |
18-04-2017 20:25:29 | ||
---|---|---|
Frontier
|
'Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt' %05% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
18-04-2017 22:56:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, maar dat is gewoon een proces van verschillende stappen. Bij de demontage stand hebben ze waarschijnlijk niet het inzicht dat de montage stand, pas wat weken later, een tekort aan glaswerk heeft. Bij het demonteren zal men best kijken naar de staat van onderdelen voor de rijdende vloot, maar als zulks niet afdoende bruikbaar is voor herplaatsen zal dat gelijk de container wel in verdwijnen. Waar moet je al die troep immers ook opstapelen... |
19-04-2017 10:52:10 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Ah, ik wist niet dat die gewoon afgeschreven werden. Je zou toch zeggen dat ze dat wel bewaren ofzo. |
19-04-2017 10:58:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Nouja, wat is het nut van bewaren als ze dof of beschadigd zijn ? |
19-04-2017 10:58:34 | ||
---|---|---|
sik214
|
In een lopend revisie project demonteer en monteer je toch wel een beetje parallel? Dan had een raam uit de 9409 bijvoorbeeld toch nog wel even in de 940x gekund? Mogelijk is dat eigenlijk ook wel gebeurd, maar kwam dat besef voor de eerstelingen te laat. |
19-04-2017 11:32:23 | ||
---|---|---|
thom
|
En dan is in een werkplaats als Haarlem, het maken van een tijdelijk polyester plaatje ook kinderspel |
19-04-2017 12:37:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Het tijdelijk terugplaatsen dus. Een raam is beter dan helemaal niks, dat blijkt wel. |
19-04-2017 14:16:24 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteGeen raam eruit, alleen is het raam voorzien van e.o.a folie. Weer heisa om niks dus... %08% |
19-04-2017 18:56:43 | ||
---|---|---|
phantom
|
Gelijk alles wat het die raampjes betreft in een geel folie jasje gooien,scheelt weer in vervangingskosten. Staat wellicht "beter" dan nu een beetje van dit en een beetje van dat om later alle stellen weer binnen te moeten nemen(wat weer extra kost) om ze alsnog nieuwe raampjes te geven waar je wel doorheen kan gluren %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-04-2017 21:41:59 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Wie weet hoeveel bagagerekken VIRMm in totaliteit heeft die op plaats van liftkokers zijn gekomen. Beneden viel mij op dat in de kopbakken rekken zijn komen te vervallen, waarschijnlijk vanwege de apparatuurkasten die in de coupé staan. Boven zijn ze er volgens mij sowieso niet. Kan iemand hier toelichting op geven? |
20-04-2017 07:38:30 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote Het kleur verschil zal ongetwijfeld aan de foto camera variatie liggen. De klasse aanduiding bij de deur verdwijnt achter de deur als deze open gaat en dit wordt binnen op het balkon weer duidelijk aangewezen bij de trappen welke klasse boven en onder zitten. |
20-04-2017 17:14:43 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ja, goed, zullen we dan in dit topic verder gaan? https://www.somda.nl/forum/16640/Kleurstelling+VIRMm/ |
20-04-2017 19:52:37 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
De discussie over de kleurstelling is verplaatst naar genoemd topic. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
21-04-2017 13:35:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Ja klopt, de bagage rekken zitten alleen in de tussen rijtuigen (abv3/4 en abv6). Hoe het bij de mbv7 zit van de 8637 durf ik niet te zeggen. |
24-04-2017 17:27:59 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Vandaag even op onderzoek uit geweest. De mBv7 heeft geen bagagerekken. |
24-04-2017 18:03:13 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
VIRMm 9401 is nu ook in de dienst verschenen. Rijdt zijn 1e dienst als 865-V naar Maastricht. |
24-04-2017 19:40:57 | ||
---|---|---|
lex_t
|
En men denkt dat instappers met koffers weten waar die bagagerekken zitten? Die gaan gewoon ergens naar binnen en plempen hun koffer waar het ze uitkomt. Die gaan niet op zoek naar de ABv5 of zo. |
24-04-2017 22:50:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Die dingen hebben toch ook gewoon bagageruimte tussen de ruggen van de banken? Het is dan toch niet zo dat de bakken zonder rekken, geen bagageruimte hebben.. |
24-04-2017 23:16:55 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De bagagerekken zijn een extra toevoeging in sommigen bakken, gebouwd op de plek waar vroeger de railcateringlift zat. Het is niet zo dat het de enige bagageplekken zijn, het is ook niet dat er andere plekken voor bagage zijn weggenomen. Tuurlijk snappen de meeste reizigers niet dat als ze op een bepaalde plek instappen ze die dingen aan kunnen treffen. Maar stap je daar per ongeluk in, dan kun je iig je bagage daar kwijt. Zo zie ik dat ook veel mensen gebruik maken van de bagageruimte in de verbouwde ICR rijtuigen. |
25-04-2017 16:18:18 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Uit het topic "volle treinen in het weekend". Was het niet mogelijk om bij VIRMm de eerste klas te verplaatsen naar de kopbakken? Als ik foto's bekijk zijn de raampjes overal even groot. Laatst bewerkt door Daan! op 25-04-2017 16:21 |