24-07-2019 00:31:18
broek53
broek53
Volgens mij is die renovatie al lang geleden opgedragen en het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat die productielijn een half jaartje stilgelegd wordt en dan weer opgestart.

Laatst bewerkt door broek53 op 24-07-2019 08:51
 

24-07-2019 08:09:01
M-BASS
M-BASS
Ik haal even de lijst naar boven, en update hem gelijk even met 8674 en 8644.

Laatst bewerkt door M-BASS op 30-01-2020 18:38
 

24-07-2019 09:59:32
ToH
ToH
Wat is er met de 9429 gebeurd?  

24-07-2019 11:06:19
Rolffiej19
Rolffiej19
Als je even terugkijkt op pagina 11 van dit topic staat er dat de bakken van de 9429 nog aan de kant blijven


MCN ASD
 


24-07-2019 13:37:38
AgentX
AgentX
Dat beantwoordt de vraag natuurlijk niet. En bovendien, zodra dit bericht niet meer op pagina 1 staat klopt pagina 11 dus niet meer...

Hier dan maar even een link naar een bericht waar 9429 genoemd worden:
https://www.somda.nl/forum/15367/p689731/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/
 

24-07-2019 14:24:36
ToH
ToH
Daar heb ik wat aan, thanks!

Wat dat betreft mis ik nog wel een zoekfunctie op Somda Mobiel.
 

24-07-2019 21:42:19
M-BASS
M-BASS
Naast wat er op pagina 11 staat, bestaat de virtuele 9429 uit 3 bakken virm-1, en een bak virm-4; en ik weet niet of ze dat gaan doen. Maar dat zal aan het einde van het virm-1 programma wel duidelijk worden, ergens in mei/juni 2020.  

24-07-2019 21:53:38
thom
thom
Quote
AgentX (wo 24 jul 2019 13:37:38 https://www.somda.nl/forum/15367/p708599/): Dat beantwoordt de vraag natuurlijk niet. En bovendien, zodra dit bericht niet meer op pagina 1 staat klopt pagina 11 dus niet meer...

Hier dan maar even een link naar een bericht waar 9429 genoemd worden:
https://www.somda.nl/forum/15367/p689731/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/

Dat ligt er maar aan hoe jouw sorteerinstelling van het forum is, zolang die op 'het nieuwste bericht op de laatste pagina' staat gaat dat prima
 

25-07-2019 09:14:44
AgentX
AgentX
Ja, dat is nou net het probleem, daar staat ie bij mij dus niet op.  

29-07-2019 07:07:38
wyke2207
wyke2207
De gereviseerde VIRMm VI 8674 keerde vanmorgen terug in de operationele dienst. Het stel rijdt vandaag in de serie 2100 en begon als trein 2127 tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 29-07-2019 07:09
 

30-07-2019 19:35:36
M-BASS
M-BASS
Is er een bepaald aantal stellen dat de naloop actie krijgt, of worden alle gereviseerde stellen nagelopen?
En ik vraag me al even af wanneer 9541/8741 wellicht weer (als 4-delig) de baan opkomt, is daar iets over bekend?

Laatst bewerkt door M-BASS op 30-07-2019 19:37
 

30-07-2019 23:06:48
VIRMm1
VIRMm1
Quote
aarclay (di 23 jul 2019 22:36:55 https://www.somda.nl/forum/15367/p708564/): Ik vermoed dat ongeveer over een half jaar de laatste gemoderniseerde VIRMm-1 van de lopende band rolt. Betekent dit dan ook dat aansluitend meteen de VIRMm-2 wordt aangepakt?

Volgens mij is men nog bezig met een PTO (pre try out) van de virm2/3 daar deze serie weer behoorlijk anders wordt van de virm1
 

31-07-2019 17:23:54
treinhobby
treinhobby
Worden ze alleen technisch anders omdat de stellen afwijken (deels geen lift), of ook qua interieur?

De huidige nieuwe stoelen vind ik totaal niet fijn wegens de veels te lage hoofdsteun...
 

31-07-2019 17:38:14
Steen
Steen
Volgens mij krijgt deze serie stopcontacten in de tweede klas, wat al een flinke aanpassing is.  

31-07-2019 19:14:21
VIRMm1
VIRMm1
Ken de precieze veranderingen niet maar idd stopcontacten in de 2e klas maar ook een ander interieur ja.  

31-07-2019 19:21:12
vrijgezel
vrijgezel
Op pagina 11 van dit topic staat al e.e.a. beschreven over de aanstaande revisie van deelserie IRM2/3
https://www.somda.nl/forum/15367/p684176/Ontwikkelingen+Grote+revisie+VIRM/
 

07-08-2019 15:36:48
wyke2207
wyke2207
Voor de zgn. Zomerclusterwerkzaamheden aan eerder gereviseerd VIRMm materieel, heeft men inmiddels alle 4tjes gehad en is het NS Revisiebedrijf Haarlem nu begonnen met de 6jes. O.a. is de 8671 al binnen geweest. Deze werkzaamheden behelsen het nalopen van een aantal zaken en het verrichten van kleine herstelwerkzaamheden aan dit materieel.  

07-08-2019 21:23:08
M-BASS
M-BASS
8608 ook, die stond afgelopen weekend gdst in Hlm, en is vanavond weer terug in dienst gekomen als 303073, als aflosser van 8663. Het zou me niks verbazen als die nu aan de beurt is, met revisie zat die (even uit het hoofd) ook net na 8608.  

08-08-2019 07:11:55
wyke2207
wyke2207
Quote
M-BASS (wo 07 aug 2019 21:23:08 https://www.somda.nl/forum/15367/p709463/): 8608 ook, die stond afgelopen weekend gdst in Hlm, en is vanavond weer terug in dienst gekomen als 303073, als aflosser van 8663. Het zou me niks verbazen als die nu aan de beurt is, met revisie zat die (even uit het hoofd) ook net na 8608.


Dat klopt Bas. De 8663 stond vanmorgen nabij Haarlem NS om ook door het Revisiebedrijf te worden opgehaald voor deze naloopbeurt. De 8608 stond gisteren namiddag klaar nabij Haarlem NS om weer in dienst gesteld te worden.
 

13-08-2019 13:20:10
aarclay
aarclay
Zo te zien komen er nieuwe deurpanelen voor in de VIRMm-1.

https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/08/13/dubbeldekker-virmm-1-krijgt-oostenrijkse-deuren/

Laatst bewerkt door aarclay op 13-08-2019 13:21


Choo choo.....
 

13-08-2019 15:10:02
wyke2207
wyke2207
NS VIRMm VI 8642 maakte vanmiddag z'n afname proefrit tussen Haarlem Revisiebedrijf NS en Den Haag HS. Ik trof het stel om 13:40 uur op Leiden Centraal, rijdend in de richting Haarlem. Foto's op Facebook NS VIRM(m) Regiorunner en/of Treinposities.nl.  

14-08-2019 21:03:12
M-BASS
M-BASS
Met de 8642 afgeleverd, en de 8647 in revisie is de lijst weer up to date.  

15-08-2019 11:31:18
wyke2207
wyke2207
De 8647 arriveerde vanmorgen in het NS Revisiebedrijf voor de revisie tot VIRMm.  

20-08-2019 06:25:16
wyke2207
wyke2207
De gereviseerde NS VIRMm VI 8642 kwam vanmorgen weer in dienst. het stel rijdt/reed trein 1718 Enschede - Den Haag CS (samen met de VIRM IV 9589).

Laatst bewerkt door wyke2207 op 20-08-2019 06:47
 

21-08-2019 20:37:08
wyke2207
wyke2207
De NSR VIRMm VI 8646 gaat proefrijden op vrijdag 30 augustus 2019. (wijzigingen voorbehouden)

Op woensdag 4 september wordt de volgende VIRM VI verwacht bij het Revisiebedrijf voor z'n revisie tot VIRMm. Dit zal de VIRM VI 8645 zijn.
 

28-08-2019 01:40:50
seinhuis
seinhuis
Behouden de "reclame" VIRMEN (groene virm en lekker lezen virm) hun unieke uiterlijk?  

28-08-2019 01:57:46
Rolffiej19
Rolffiej19
Nou de Groene(9556) is voorlopig nog lang niet aan een revisie toe, afleverdatum 2008 en de 9514 gaat zeer waarschijnlijk als een 'normaal' VIRMm 4tje terug komen dus zonder bestickering

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 28-08-2019 01:58


MCN ASD
 

09-09-2019 08:41:25
M-BASS
M-BASS
VIRMm 8646 is gisteravond weer in dienst gekomen na revisie, als trein 3380.  

09-09-2019 15:51:11
Rolffiej19
Rolffiej19
Lang heeft ie het niet volgehouden want hij staat nu defect te Asd opgesteld%08%


MCN ASD
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-09-2019 15:55:24
broek53
broek53
En vanmorgen stond hij defect in Enkhuizen het materieel van een van spitstreinen te blokkeren.  

09-09-2019 17:49:29
M-BASS
M-BASS
Het viel me idd al op dat ie vanmorgen niet ingezet werd, normaliter is het mat van trein 3380 de volgende ochtend vrij snel weer op weg  

22-09-2019 00:31:34
SunKeeper
SunKeeper
Gezien de PTO van de aankomende revisie van VIRM2/3 gestart is in Haarlem en aan enkele 8700-serie stellen (8726+8741) al gewerkt wordt, ga ik hierbij al even de lijst plaatsen. Kan eventueel toegevoegd worden aan de VIRM1-lijst.

Gezien de topictitel lijkt me dat het hier thuishoort, zoniet corigeer mij. Evenals mocht onderstaande lijst fouten bevatten. Dank %02%

--

Laatste update: 23 sept 2019

VIRM2

8701 6
8702 6
8703 6
9504 4
8705 6
9506 4
8707 6
9508 4
8709 6
9510 4
? (botsing Westerpark)
9512 4
8713 6
9514 4 (LLIDT-stickers)
8715 6
9516 4
8717 6
9518 4
8719 6
9520 4
8721 6
9522 4
8723 6
9524 4
9525 4


VIRM3

8726 6
8727 6
8728 6
8729 6
8730 6
8731 6
8732 6
8733 6
8734 6
8735 6
8736 6
8737 6
8738 6
8739 6
8740 6
8741 6 PTO-R
8742 6
8743 6
9544 4
8745 6
8746 6

Laatst bewerkt door SunKeeper op 23-09-2019 14:27
 

22-09-2019 09:38:00
M-BASS
M-BASS
Welkom terug Sunkeeper! Gisteren tijdens de open dag zag ik 8726 (13-9 laatst in dienst) wel voor een deel binnen staan (gekoppeld aan 2 gereviseerde bakken 8644), maar is die al voor revisie en niet voor normaal onderhoud? Virm 2/3 revisie start pas half 2020.

Overigens zal 86/9429 wss niet terugkeren omdat de brandschade aan abv3/4 8029 blijkbaar niet hersteld is.
 

22-09-2019 10:10:00
michaben
michaben
Quote
M-BASS (zo 22 sep 2019 09:38:00 https://www.somda.nl/forum/15367/p712404/): Gisteren tijdens de open dag zag ik 8726 (13-9 laatst in dienst) wel voor een deel binnen staan (gekoppeld aan 2 gereviseerde bakken 8644), maar is die al voor revisie en niet voor normaal onderhoud?

En die laatste inzet van de 8726 lijkt geëindigd te zijn in een snelremming tussen Gdm en Ht. Maar voor de duidelijkheid, ik heb zelf wat minder op nummertjes gelet, maar de 8726 was die VIRM-V die binnen stond? Dus 3 bakken van de 8726 met 2 bakken van de 8644? Zijn de overige 3 bakken ook gesignaleerd?
 

22-09-2019 10:35:53
SunKeeper
SunKeeper
Helaas wat minder tijd gehad de afgelopen maanden om hier rond te neuzen.%03%

Een medewerker op de open dag bevestigde mij dat de PTO van VIRM2/3 al een paar maanden aan de gang is bij (denk ik) een aantal bakken van de 8726 die nu al gestript zijn. Met name het inbouwen van een heel ander bekabelingsnetwerk moet een compleet ontwerp voor gemaakt worden en daarmee is gestart.
 

22-09-2019 10:40:20
SunKeeper
SunKeeper
Quote
michaben (zo 22 sep 2019 10:10:00 https://www.somda.nl/forum/15367/p712405/): ...ik heb zelf wat minder op nummertjes gelet, maar de 8726 was die VIRM-V die binnen stond? Dus 3 bakken van de 8726 met 2 bakken van de 8644? Zijn de overige 3 bakken ook gesignaleerd?


Dat klopt inderdaad, 8726 aan 8644. Gezien de andere bakken niet buiten stonden, (op eentje van de 8645 na) maar wel verspreid in de andere hallen van het gebouw neem ik aan dat er dus 5 maal een 6je in totaal binnen staat. Gezien ook twee kopbakken in de spuithal bijv.

Edit: quote weggevallen

Laatst bewerkt door SunKeeper op 22-09-2019 10:42
 

22-09-2019 13:24:57
nohab
nohab
Wat is PTO?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

22-09-2019 13:41:09
Daan!
Daan!
Pre-Try out  

22-09-2019 17:05:50
M-BASS
M-BASS
Quote
SunKeeper (zo 22 sep 2019 10:40:20 https://www.somda.nl/forum/15367/p712409/):

Gezien de andere bakken niet buiten stonden, (op eentje van de 8645 na) maar wel verspreid in de andere hallen van het gebouw neem ik aan dat er dus 5 maal een 6je in totaal binnen staat. Gezien ook twee kopbakken in de spuithal bijv.



6x 6 zelfs, 8741 staat ook binnen (naast de virtual reality bril stond een bak, en daar paralel aan nog 2, waaronder een mbvk. Maar wordt 8741 dan niet gebruikt om die bekabeling aan te brengen?
 

22-09-2019 20:01:35
thom
thom
Quote
M-BASS (zo 22 sep 2019 09:38:00 https://www.somda.nl/forum/15367/p712404/): Welkom terug Sunkeeper! Gisteren tijdens de open dag zag ik 8726 (13-9 laatst in dienst) wel voor een deel binnen staan (gekoppeld aan 2 gereviseerde bakken 8644), maar is die al voor revisie en niet voor normaal onderhoud? Virm 2/3 revisie start pas half 2020.

Haarlem doet geen regulier onderhoud, maar louter renovatie en schadeherstel dus dat beantwoord de vraag eigenlijk al
 

22-09-2019 21:46:06
aarclay
aarclay
...en ze hebben ook een serviceteam voor wat revisie-zaakjes. Zoals inbouw van tablethouders in de cabine, softwareupgrades, scharnieren vervangen in de DDZ coupédeuren.


Choo choo.....
 

23-09-2019 07:55:05
wyke2207
wyke2207
PTO aan VIRM 2/3 vindt tot nog toe uitsluitend plaats aan de VIRM VI 8741. Dit gaat inmiddels al richting een jaar! Er zijn de laatste tijd wel vaker 8700's tussentijds binnen geweest bij het Revisiebedrijf. Meestal bleek lekkage of een rotte vloer (op enkele plekken) hier een euvel dat dan moest worden gerepareerd. Ik denk dat daar de VIRM VI 8726 ook voor aanwezig was. Zo'n herstel kan makkelijk een week of 2 a 3 duren gelet op bijvoorbeeld de 8701 en 8702 die deze herstel-operatie eerder ook ondergingen.  

23-09-2019 14:28:26
SunKeeper
SunKeeper
Informatie verwerkt in een update van de lijst hierboven.  

23-09-2019 15:13:28
broek53
broek53
Voor wie de volgorde van behandeling van de huidige VIRM-1-stellen kent, een kleine melding uit Haarlem: de 8649 zou nu in behandeling gaan, maar zal eerst hersteld worden van wat defecte kabels. De 8656 piept nu voor en komt deze week naar Hlm voor renovatie.  

23-09-2019 21:36:38
M-BASS
M-BASS
8656 zou idd de volgende zijn (na 8649) volgens mbvk volgorde; daar zit mbvk 8599 in.

Ps. De lijst is weer bijgewerkt.

Laatst bewerkt door M-BASS op 23-09-2019 21:37
 

24-09-2019 08:05:35
wyke2207
wyke2207
Ik hoorde gisteren idd ook dat de 8649 'draad versmelting' in de ABv3/4 bak heeft opgelopen en daar eerst van hersteld dient te worden aleer in revisie te worden genomen.  

24-09-2019 12:56:00
M-BASS
M-BASS
Is dat een dusdanig lang herstel dat ze niet de rest kunnen binnen nemen, en de abv3/4 er achteraan, na herstel?  

24-09-2019 13:32:39
broek53
broek53
Dat lijkt mij een iets te groot projectrisico, vwb het project 8649 dan. Als het herstel van de kabels zou tegenzitten, schuiven ze "gewoon" het volgende stel er ook nog tussen.

Laatst bewerkt door broek53 op 24-09-2019 13:33
 

26-09-2019 15:03:19
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8648 maakte vanmorgen/vanmiddag z'n proefrit tussen Haarlem NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering en Den Haag HS.

Daar Prorail al een aantal weken werkt aan het emplacement op Haarlem Goederen en dit momenteel niet beschikbaar is om te keren, heeft men besloten om dit 'keren' nabij Lisse te doen. Op de daar beschikbare dubbele sporen kan er worden gekeerd aleer voor een 2e maal richting Den Haag HS te vertrekken. Na deze 2e slag wordt er dan weer teruggereden naar het NS Revisiebedrijf.

De 8648 zal waarschijnlijk morgen richting Onnen vertrekken en volgende week weer in dienst worden gesteld.

Foto's van het stel zijn te zien op de FB pagina NS VIRM Regiorunner en binnenkort ook op Treinposities.
 

03-10-2019 19:45:16
M-BASS
M-BASS
VIRMm 8648 is vandaag als trein 2471 (samen met 9578) weer terug in dienst gekomen.

Laatst bewerkt door M-BASS op 03-10-2019 19:45
 

04-10-2019 13:42:32
henri1972
henri1972
Waarom staan er geen wifi symbolen op de vernieuwde VIRM? Tenminste op de 9420 staan ze niet. Op de ernaast staande , niet gereviseerde 8667, st aan ze wel.  

04-10-2019 19:11:51
VIRMm1
VIRMm1
Dat stamt nog uit de tijd dat nog niet ieder treinstel een WIFI installatie had.
Zo kon je aan de buitenkant zien welk stel het wel had, en zo evt een keuze maken (bij een dubbele VIRM).

Tegenwoordig hebben ze het allemaal, dus is gebruik van het symbool niet meer nodig.
 

15-10-2019 13:45:06
wyke2207
wyke2207
NS VIRMm VI 8644 maakte vandaag zijn afname proefrit tussen Haarlem NS Revisiebedrijf en Den Haag HS. Als gebruikelijk legde het stel de route 2x af waarbij werd 'kop gemaakt' nabij Lisse. Dit omdat het emplacement bij Haarlem Goederen nog altijd wordt gereconstrueerd en daar momenteel geen materieel is toegelaten.

Ik trof de 8644 te Leiden Centraal.

Het eerstvolgende stel dat deze week in revisie wordt genomen is nu echt de 8649. Klaarblijkelijk verloopt het herstel van de ABv3/4 bak voorspoedig zodat dit stel nu aan de beurt is. Een ABv3/4 bak wordt doorgaans toch als laatste bak in behandeling genomen, dus heeft men anders nog even.
 

21-10-2019 06:21:55
wyke2207
wyke2207
NS VIRMm VI 8644 is per vandaag, maandag 21 oktober 2019, weer terug in de operationele dienst. Het stel rijdt/reed (samen met de VIRMm IV 9425) trein 2429 Lelystad-Dordrecht.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 21-10-2019 08:57
 


21-10-2019 08:56:53
wyke2207
wyke2207
Overigens is de NS VIRM VI 8649 vorige week maandag 14 oktober ook in Revisie genomen.

De volgorde van thans in revisie zijnde VIRM stellen is nu:

8647, 8645, 8656 en 8649. De eerstvolgende VIRM wordt op woensdag 6 november verwacht bij het NS Revisiebedrijf. Dit zal naar ik hoorde de 8651 zijn.
 

01-11-2019 16:33:33
wyke2207
wyke2207
NS VIRMm VI 8647 maakte vandaag, vrijdag 01-11-2019, zijn afname proefrit tussen Haarlem NS Revisiebedrijf en Den Haag HS. Foto's op Facebook: NS V-IRM(m) Regiorunner en op Treinposities.  

07-11-2019 16:08:57
wyke2207
wyke2207
De onlangs gereviseerde NS VIRMm VI 8647 zal vanmiddag/vanavond, donderdag 07-11-2019, weer in dienst worden gesteld. De 8647 zal trein 2471 Lelystad - Dordrecht samen met de VIRM IV 9508 gaan rijden.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 07-11-2019 16:12
 

07-11-2019 18:47:36
M-BASS
M-BASS
Blijkbaar is er iets veranderd, en is 8647 met een rit als trein 2262 weer terug in dienst gekomen.  

10-11-2019 14:42:20
wyke2207
wyke2207
Bij het NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering te Haarlem werd afgelopen donderdag 7 november de VIRM VI 8651 binnengenomen voor z'n revisie tot VIRMm.

De lijst zou inmiddels wel weer kunnen worden bijgewerkt:

8644 6 M
8647 6 M
8649 6 R
8651 6 R

10-11: In revisie zijn nu de 8645, 8656, 8649 en 8651.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 10-11-2019 14:52
 

10-11-2019 15:00:57
M-BASS
M-BASS
Je hebt gelijk Wyke2207, ik werk hem even bij. Weet je toevallig ook al wat de volgende patient gaat worden; 8653 mss?

Edit: ik heb ook maar even de volgorde in de lijst verwerkt.

Laatst bewerkt door M-BASS op 10-11-2019 15:08
 

11-11-2019 08:50:42
wyke2207
wyke2207
Lijst ziet er weer Top uit Bas!! Ook die revisie volgorde. Is duidelijk zo!! Vraag voor het proefrijden van de 8645 en waarschijnlijke binnenkomst 8653 heb ik uitstaan. Wanneer er nieuws is, dan meld ik dat hier.

Quote
M-BASS (zo 10 nov 2019 15:00:57 https://www.somda.nl/forum/15367/p715437/): Je hebt gelijk Wyke2207, ik werk hem even bij. Weet je toevallig ook al wat de volgende patient gaat worden; 8653 mss?

Edit: ik heb ook maar even de volgorde in de lijst verwerkt.
 

16-11-2019 13:32:46
wyke2207
wyke2207
Proefrit NS VIRMm VI 8645 staat voor vrijdag 22-11-2019 gepland. Binnenkomst van de eerstvolgende te reviseren NS VIRM VI (de 8653) staat voor woensdag/donderdag 27/28-11-2019 gepland.

Wijzigingen voorbehouden.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 16-11-2019 13:33
 

16-11-2019 19:24:56
M-BASS
M-BASS
Bedankt weer voor de info Valt me wel op dat het volgend stel pas een week NA de proefritten van een gereviseerd stel binnengenomen wordt, dat scheelt een week met normaal (dan zijn er even 5 stellen in Haarlem).

Laatst bewerkt door M-BASS op 16-11-2019 19:25
 

17-11-2019 12:04:13
phantom
phantom
Dat heeft wellicht te maken met het feit dat ze zeker willen zijn dat een proefrit goed verloopt.
Als dat niet zo is,dan is de ruimte er nog om het stel gelijk van de problemen af te helpen
Het staat zo knullig als je dingen plant op een dusdanige manier dat je er vanuit gaat dat alles in 1x goed is en de ruimte voor herstel van foutjes gelijk volboekt voor nieuwe stellen.
Dan kan een voor 90/95 % gereed stel op een zijspoor ruimte afwachten,tot een ander stel is gereviseerd en wel ok is na tests.
(wat denk ik NS ook niet leuk zal vinden als die ineens een stel langer moeten missen,vanwege verkeerde planning%08%)


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-11-2019 08:38:11
wyke2207
wyke2207
Er waren recent inderdaad nog problemen met een gereviseerd stel (8647). Men heeft hier (na proefrijden) gedurende een weekend aan moeten doorwerken om dit stel toch nog tijdig in Onnen te kunnen brengen. Overigens stonden er afgelopen zaterdag nog 3 bakken van de laatst in revisie genomen VIRM (de 8651) onbehandeld buiten op het terrein van het Revisiebedrijf. Men heeft te kampen met een aantal VIRM stellen waaraan een storing (9556, 9578) moet worden verholpen en een aantal schadegevallen (8640 en 9417). Deze nemen natuurlijk ook 'ruimte' in beslag.  

22-11-2019 16:21:57
wyke2207
wyke2207
Het proefrijden van de VIRMm VI 8645 werd verplaatst van vandaag, vrijdag 22-11-2019, naar a.s. maandag 25-11-2019. De VIRMm VI 8645 werd vandaag wel 'gedriehoekt' in de spoorwegdriehoek nabij Haarlem NS waarna ie terugkeerde naar het NS Revisiebedrijf.

De eerstvolgende VIRM VI die het Revisiebedrijf zal aan doen voor z'n grote revisie zal in tegenstelling tot eerdere berichten niet de 8653 doch de 8667 worden. De VIRM VI 8667 wordt op woensdag 27-11-2019 bij het NS Revisiebedrijf in Haarlem verwacht.
 

26-11-2019 07:21:04
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8645 maakte gisteren, maandag 25 November, inderdaad z'n afleverings proefrit tussen Haarlem Revisiebedrijf NS en Den Haag HS. Na één slag keerde het stel terug bij het Revisiebedrijf door tijdens deze proefrit gebleken problemen met de ATB. Deze problemen werden door het Revisiebedrijf verholpen waarna de 8645 's middags rond 15:15 uur nogmaals een slag maakte. Dit keer tot Leiden Centraal. 's Avonds vertrok het stel richting Onnen.

Laatst bewerkt door wyke2207 op 26-11-2019 07:21
 

01-12-2019 13:00:04
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8667 arriveerde op woensdag 27 november bij het NS Revisiebedrijf te Haarlem voor z'n revisie tot VIRMm. Inmiddels werd de eerste bak (mBvk1/2) op donderdag 28 november binnengenomen en staan de overige 5 bakken (op 01-12-2019) nog buiten.  

02-12-2019 06:24:43
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8645 zal per vandaag, maandag 2 december, weer in dienst worden gesteld. Het stel zal starten als 2127 tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal.  

13-12-2019 15:56:51
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8656 maakte vandaag z'n afname proefrit tussen NS Revisiebedrijf Haarlem en (dit keer) Leiden Centraal. Vanuit Leiden reed het stel naar Lisse waarna Leiden Centraal wederom werd aangedaan. Uiteindelijk keerde de 8656 vanuit Leiden Centraal weer terug naar het NS Revisiebedrijf Haarlem. De VIRMm VI 8656 vertrekt waarschijnlijk dit weekend nog richting Onnen waarna het stel eind volgende week weer in de reizigersdienst zal worden opgenomen.

De eerstvolgende VIRM die voor z'n grote revisiebeurt naar Haarlem zal komen, is de VIRM VI 8653. Dit stel wordt op woensdag 18 december bij het Revisiebedrijf verwacht.
 

15-12-2019 19:17:40
M-BASS
M-BASS
De lijst is weer up to date, en ik heb 8653 ook maar alvast aangepast.  

21-12-2019 09:02:13
M-BASS
M-BASS
VIRMm 8656 is gisteren, na revisie, weer in dienst gekomen als trein 2169  

21-12-2019 20:18:11
aarclay
aarclay
Ik denk dat het niet heel lang meer zal duren voordat de hele vloot VIRM-1 opgeknapt is.

Zijn er al vorderingen in het VIRMm-2/3 project?


Choo choo.....
 

22-12-2019 14:24:16
treinhobby
treinhobby
...en daarmee komt ook een 'officieel' einde aan het oude lettertype van de klasse aanduiding. (uitgezonderd 1 koploperbak met een oude '2').  

23-12-2019 08:26:28
wyke2207
wyke2207
Er rijden op het moment van dit schrijven nog 9 niet gereviseerde VIRM VI stellen rond.

Dit zijn de volgende stellen:

8654-8655-8657-8659-8662-8664-8665-8672-8675.

Grote Revisie ondergaan momenteel: (in volgorde van binnenkomst)

8649-8651-8667-8653

De eerstvolgende VIRM VI welke naar Haarlem zal komen is de VIRM VI 8657.

Bovengenoemd stel zal op 08-01-2020 worden binnengenomen door het NS Revisiebedrijf.

Het eerstvolgende af te leveren stel is de VIRMm VI 8649. Dit stel zal naar verwachting gaan proefrijden op vrijdag 03-01-2020.

De VIRM VI 8675 zal naar verwachting het laatst te reviseren VIRM VI stel zijn. Als de frequentie waarmee men deze stellen thans in behandeling neemt niet zal afwijken, dan zal de 8675 eind juni 2020 worden binnengenomen door het NS Revisiebedrijf en zal dit stel rond 20 september 2020 worden afgeleverd.

Er rijden momenteel dus ook nog maar 9 VIRM VI stellen met het paarse sky interieur in delen van de 2e klasse.

Het laatste nieuws omtrent het VIRMm 2/3 project is dat stel 8741 nog niet klaar is en de bakken hiervan nog op diverse plekken in het revisiebedrijf staan. Mogelijk dat men dit stel pas aansluitend aan het gereed zijn van de revisie aan de gehele VIRM 1 vloot op de baan brengt.
 

23-12-2019 17:30:07
maarten83
maarten83
Voor mijn gevoel neemt de doorloop tijd per stel toe nu het einde nadert en zijn er minder stellen tegelijk in revisie. Kan iemand dit bevestigen?  

23-12-2019 19:43:49
IJsbergsla
IJsbergsla
Er zijn nooit meer dan vijf stellen tegelijk weg. Dat is maar goed ook, want het betreft een behoorlijk onttrekking aan de dienst. In mijn herinnering waren het ook om en nabij 24 bakken met de vierdelige stellen.  

23-12-2019 20:55:51
M-BASS
M-BASS
Dat klopt inderdaad, met de viertjes waren het 6 stellen tegelijk, dus ook 24 bakken. Dat vijfde zesje komt pas als de eerste klaar is of zo goed als klaar is.  

25-12-2019 11:03:56
wyke2207
wyke2207
Gisteren vernomen:

Het NS Revisiebedrijf is deze week gesloten en volgende week alleen open voor evt. schadeherstel. Derhalve schorten alle komende binnen names en afleverdata's 2 weken op.


Quote
wyke2207 (ma 23 dec 2019 08:26:28 https://www.somda.nl/forum/15367/p718453/): Er rijden op het moment van dit schrijven nog 9 niet gereviseerde VIRM VI stellen rond.

Dit zijn de volgende stellen:

8654-8655-8657-8659-8662-8664-8665-8672-8675.

Grote Revisie ondergaan momenteel: (in volgorde van binnenkomst)

8649-8651-8667-8653

De eerstvolgende VIRM VI welke naar Haarlem zal komen is de VIRM VI 8657.

Bovengenoemd stel zal op 08-01-2020 worden binnengenomen door het NS Revisiebedrijf.

Het eerstvolgende af te leveren stel is de VIRMm VI 8649. Dit stel zal naar verwachting gaan proefrijden op vrijdag 03-01-2020.

De VIRM VI 8675 zal naar verwachting het laatst te reviseren VIRM VI stel zijn. Als de frequentie waarmee men deze stellen thans in behandeling neemt niet zal afwijken, dan zal de 8675 eind juni 2020 worden binnengenomen door het NS Revisiebedrijf en zal dit stel rond 20 september 2020 worden afgeleverd.

Er rijden momenteel dus ook nog maar 9 VIRM VI stellen met het paarse skai interieur in delen van de 2e klasse.

Het laatste nieuws omtrent het VIRMm 2/3 project is dat stel 8741 nog niet klaar is en de bakken hiervan nog op diverse plekken in het revisiebedrijf staan. Mogelijk dat men dit stel pas aansluitend aan het gereed zijn van de revisie aan de gehele VIRM 1 vloot op de baan brengt.


Laatst bewerkt door wyke2207 op 09-01-2020 07:56
 

25-12-2019 12:35:57
ToH
ToH
Bedankt voor de constante stroom informatie Wyke! Wordt gewaardeerd.  

06-01-2020 14:49:14
wyke2207
wyke2207
Graag gedaan! Dan maar gelijk een nieuwe melding:

De NS VIRMm VI 8649 gaat proefrijden op maandag 20 januari 2020!

Quote
ToH (wo 25 dec 2019 12:35:57 https://www.somda.nl/forum/15367/p718555/): Bedankt voor de constante stroom informatie Wyke! Wordt gewaardeerd.
 

07-01-2020 08:04:58
mvd
mvd
Quote
wyke2207 (ma 23 dec 2019 08:26:28 https://www.somda.nl/forum/15367/p718453/): Er rijden momenteel dus ook nog maar 9 VIRM VI stellen met het paarse sky interieur in delen van de 2e klasse.
Stel 9528 heeft in één kopbak ook nog sky-bekleding.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

07-01-2020 10:35:51
AgentX
AgentX
Bedoel je "skai" of zitten er tegenwoordig ook in de 9528 blauwe stickers op de plafond met wolken?  

07-01-2020 12:48:45
M-BASS
M-BASS
Quote
mvd (di 07 jan 2020 08:04:58 https://www.somda.nl/forum/15367/p719153/):
Quote
wyke2207 (ma 23 dec 2019 08:26:28 https://www.somda.nl/forum/15367/p718453/): Er rijden momenteel dus ook nog maar 9 VIRM VI stellen met het paarse sky interieur in delen van de 2e klasse.
Stel 9528 heeft in één kopbak ook nog skai-bekleding.


Dat is mbvk 8662, de laatste VIRM-1 bak die er nog in zit. ALs ik het me goed herinner, is het de bedoeling dat die aan het einde van VIRM-1 revisie eruit gehaald wordt en los gereviseerd wordt, en dat mbvk 8722 er voor in de plaats komt, zodat het stel volledig VIRM-2 is.

Laatst bewerkt door M-BASS op 07-01-2020 12:49
 

07-01-2020 13:22:30
Daan!
Daan!
En dan zou die kopbak op reserve komen?  

07-01-2020 15:18:03
aarclay
aarclay
Ik heb in de wandelgangen iets vernomen over dat het CCTV (camerabewakingssysteem) in VIRMm-2/3 net als bij FLIRT en SNG straks ook lokaal te bekijken is in de cabine. Klopt dit?


Choo choo.....
 

07-01-2020 21:29:08
M-BASS
M-BASS
Quote
Daan! (di 07 jan 2020 13:22:30 https://www.somda.nl/forum/15367/p719177/): En dan zou die kopbak op reserve komen?


Correct. Dat lijkt me wel handig bij een overwegbotsing, zolang de schade tenminste alleen aan de mbvk is. Dan is het een kwestie van bakwissel, en weer terug in dienst terwijl de mbvk hersteld wordt.
 

16-01-2020 13:45:26
broek53
broek53
Kweenie of het bij dit topic hoort of iets anders VIRM-erigs, maar het betreft in ieder geval een gereviseerd stel: op 7 januari jl. is de 8639 na een bezoek aan de kuilwielenbank in Leidschendam op nogal royale wijze uit de rails gelopen met een aantal draaistellen, misschien wel in een poging om op twee sporen tegelijk te rijden - dat weet ik niet zeker. Schade is aanzienlijk, want ook bovenleidingmast(en) geraakt. Stel is volgens zeggen een paar maanden uit de roulatie.  

16-01-2020 14:27:12
Oldskool
Oldskool
Was ook gemeld in dit topic: https://www.somda.nl/forum/23131/p719241/Opvallende+dingen+7+januari/ Alleen niet dat het stel voor een paar maanden uit de roulatie is  

16-01-2020 16:30:19
gose91
gose91
De abv6 ligt aan één zijkant behoorlijk in de kreukels. Die heeft een bovenleidingsportaal tussen de twee sporen die het stel tegelijk heeft willen berijden geschampt.  

16-01-2020 22:49:42
M-BASS
M-BASS
Weet iemand in hoeverre de abv6 van 8640 hersteld is? Dan zouden ze met een bakwissel weer een 6je terug hebben, wat geen overbodige luxe is op het moment.  

17-01-2020 09:18:02
VIRMm1
VIRMm1
de abv6 is inderdaad ernstig beschadigd (het chassis zou zelfs vervormd zijn) maar ook de mbv7 is redelijk beschadigd.
Daarom zal het nog wel even duren.
 

17-01-2020 11:26:27
broek53
broek53
Quote
M-BASS (do 16 jan 2020 22:49:42 https://www.somda.nl/forum/15367/p719789/): Weet iemand in hoeverre de abv6 van 8640 hersteld is? Dan zouden ze met een bakwissel weer een 6je terug hebben, wat geen overbodige luxe is op het moment.
Toevallig is de 8640 vandaag aan het proefritten vanuit Hlm wph.
 

20-01-2020 07:58:19
wyke2207
wyke2207
De op het opstelterrein van het NS Onderhoudsbedrijf Leidschendam op 07-01-2020 ontspoorde NS VIRMm VI 8639, werd op zondagavond 19-01-2020 vanaf het NS Onderhoudsbedrijf Leidschendam overgebracht naar het NS Revisiebedrijf te Haarlem. Het stel werd daarbij getrokken door de Volkerrail 203-1. Met name de ABv6-bak heeft behoorlijk wat schade opgelopen.  

20-01-2020 08:06:22
wyke2207
wyke2207
In verband met de 14 dagen waarop het NS Revisiebedrijf rondom de afgelopen Feestdagen gesloten is geweest, zijn de revisie werkzaamheden aan het VIRM materieel ook met 14 dagen opgeschort.

De planning ziet er nu alsvolgt uit:

De eerstvolgende VIRM VI welke naar Haarlem zal komen is de VIRM VI 8657.

Bovengenoemd stel zal op woensdag 22-01-2020 arriveren bij het NS Revisiebedrijf.

Het eerstvolgende af te leveren VIRMm stel is de VIRMm VI 8649. Dit stel zal gaan proefrijden op maandag 20-01-2020.
 

20-01-2020 13:39:29
wyke2207
wyke2207
De NS VIRMm VI 8649 maakte vandaag, 20-01-2020 z'n afname-proefrit tussen Haarlem NS Revisiebedrijf/Treinmodernisering en Den Haag HS. Als gebruikelijk legde het stel dit traject weer 2x af waarbij na de eerste 'slag' kop werd gemaakt te Lisse. Ik trof de 8649 om 12:12 uur te Leiden Centraal (ging toen voor de 2e keer richting Den Haag HS) en vervolgens om 12:39 uur. De 8649 was toen inmiddels weer op weg naar het NS Revisiebedrijf.

Naar verwachting gaat de 8649 vandaag of morgen richting het NS Onderhoudsbedrijf te Onnen waarna het volgende week weer in de reizigersdienst zal terugkeren.
 

22-01-2020 08:42:05
wyke2207
wyke2207
De VIRM VI 8657 wordt vandaag, woensdag 22-01-2020 bij het NS Revisiebedrijf in Haarlem verwacht voor z'n revisie tot VIRMm.

De 8657 liep op dinsdag 21-01-2020 als trein 2287 om 23:55 uur uit op Amsterdam Centraal.
 

22-01-2020 09:43:05
M-BASS
M-BASS
Dan zijn er nu nog 8,25 over om te reviseren. Ik heb de lijst weer bijgewerkt.  

22-01-2020 11:04:03
Biem94
Biem94
Voor de volledigheid ook even de laatste updatedatum veranderen  

22-01-2020 12:35:43
M-BASS
M-BASS
Scherp, die had ik gemist!