Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
16-09-2016 15:22:44
rob46
rob46
Vandaag sleepte VR 203-1 achtereenvolgens 467, 479 en 443 van Nm naar de Hrp. In totaal zijn nu 24 PlanV-stellen op het terrein van HCT (Holland Cargo Terminal)geplaatst. Resteren nog 3 stuks in Nm.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-09-2016 19:48:44
rob46
rob46
Nadat vanmorgen een drietal DM90-stellen van de HCT-terminal naar Nm waren overgebracht kwam er weer ruimte vrij voor de laatste drie in Nm terzijdegestelde PlanV's. Met het plaatsen van de 446, 454 en 457 is de terminal nu nagenoeg vol en staan in totaal 27 PlanV's in afwachting van de zaken die komen gaan.
https://www.flickr.com/photos/rob46/29524383120/in/dateposted-public/

Laatst bewerkt door rob46 op 20-09-2016 20:12


57 jaar OV-fotografie.
 

21-09-2016 10:52:28
bert
bert
Er wordt om 10:00 op OVL gemeld dat de twee bakken bij Asdl worden weggetakeld (op dat moment). Betreft Bk 962 en Bk 964

Laatst bewerkt door bert op 21-09-2016 10:54
 

21-09-2016 16:59:21
bnv
bnv
Wat mijn inziens ook nog weggehaald zou kunnen worden: de Bk 887 die in Amf. staat. Krijg niet de indruk dat men er nog wat mee doet. Werd gebruikt voor een opleidingsprogramma dat in juni afliep.Is dit nog verlengd?  


21-09-2016 17:12:50
MetroRET
MetroRET
Vorige week woensdag zag ik daar nog een SLT voor staan (eveneens erachter een DDZ bij de 1700-loc)  

21-09-2016 17:32:49
sfj
Ik heb de afgelopen weken ook nog opleidingen in progress waargenomen daar op beide combinaties.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

21-09-2016 20:22:57
MasterE
MasterE
De herinstructie in Amf loopt altijd het hele jaar.


Mcn Asd
 

21-09-2016 20:31:42
rob46
rob46
Quote
bert (wo 21 sep 2016 10:52:28 https://www.somda.nl/forum/12856/p592148/): Er wordt om 10:00 op OVL gemeld dat de twee bakken bij Asdl worden weggetakeld (op dat moment). Betreft Bk 962 en Bk 964
Zijn rechtstreeks naar de HCT terminal gegaan en zonder draaistellen geparkeerd.

Laatst bewerkt door rob46 op 30-09-2016 18:32


57 jaar OV-fotografie.
 

24-09-2016 18:26:25
moderator
Moderator
moderator
Enkele spotmeldingen (en reacties daarop) verwijderd. Die horen in het OD van de desbetreffende dag.  

30-09-2016 17:57:50
rob46
rob46
Quote
sfj (di 13 sep 2016 19:06:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p591130/): Volkerrail bracht vandaag met de 203-1 stel 455 van Nm naar Amf, daar is het voor de loods geplaatst.
Vanmorgen sleepte VR de 455 van de loods Amf naar de HCT-terminal Hrp.


57 jaar OV-fotografie.
 

30-09-2016 18:01:24
rob46
rob46
In het kader van onbegrijpelijke transporten sleepte vanmiddag VR de 466+469 van Aswplz naar de loods in Amf. Zondag jl kwam nota bene, na afloop van de afscheidsrit, het trio 449+466+469 als LM kopmaken op Amf ri Aswplz. Twee stellen in Amf aftrappen leek mij dan toch een stuk simpeler......


57 jaar OV-fotografie.
 

30-09-2016 18:02:33
AJT
AJT
Waarom moeten die stellen door VR gesleept?  

30-09-2016 18:05:51
Rolffiej19
Rolffiej19
Naa ik geloof dat er bij die loods in Amf geen draad hangt dat wordt een beetje een issue %08% en vraag me niet waarom die dingen daar gestald worden


MCN ASD
 

30-09-2016 18:32:29
ToH
ToH
Er is laatst weer een nieuwe stichting opgericht om een stel te behouden. Misschien een van deze?  

30-09-2016 18:43:54
didam2009
didam2009
dat klopt in Maastricht willen ze de 449 te bewaren


Groeten uit het weinig spoorse Montferland
 

30-09-2016 19:23:49
dh3201
dh3201
Historisch gezien was de serie V4 (afgezien van vier stuks Mat '35) het eerste materieel zonder bagageruimte voor NS. En de 449 is nog een Werkspoorstel ook %02%


Shqiperise-lopers?
 

30-09-2016 20:40:26
bossie186
bossie186
Er is inderdaad een stichting bezig die de 449 wil behouden: http://treinstel449.nl/start-voor-behoud-treinstel-449-als-industrieel-erfgoed-begonnen/  

30-09-2016 22:59:49
thom
thom
Quote
AJT (vr 30 sep 2016 18:02:33 https://www.somda.nl/forum/12856/p593205/): Waarom moeten die stellen door VR gesleept?

Omdat die stellen inmiddels weer terzijde staan en geen controles meer zullen krijgen.

Dat bewaren van die 449 is misschien niet helemaal ontopic hier, maar of je een trein nu louter moet bewaren om emotionele redenen en waarom dat nu ineens zo plotseling nog moet... %03%
 

30-09-2016 23:07:01
Rolffiej19
Rolffiej19
Wel toevallig dat die 449 dan achtergebleven is te Aswplz


MCN ASD
 

30-09-2016 23:11:58
Frontier
Frontier
Quote
thom (vr 30 sep 2016 22:59:49 https://www.somda.nl/forum/12856/p593229/): maar of je een trein nu louter moet bewaren om emotionele redenen en waarom dat nu ineens zo plotseling nog moet... %03%

Nou ja, beter nu dan wanneer dat ding al bij HKS Metals staat. %08%

Laatst bewerkt door Frontier op 30-09-2016 23:12


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

30-09-2016 23:15:22
thom
thom
Nouja, het is volgens mij ook simpelweg het treinstel wat blijft staan als je de twee vooraan staande Victors er vanaf haalt, dus misschien moet je er ook niks bijzonders achter zoeken.

Sowieso, een initiatief wat nu een paar dagen bestaat is echt nog niet zo ver dat NSR daar nual actie op onderneemt, plus dat ik persoonlijk het idee heb dat NSR er ook helemaal niets mee gaat doen
 

01-10-2016 10:09:32
wattman
wattman
Persoonlijk heb ik het idee dat NRS er veel mee gaat doen.  

01-10-2016 15:02:59
NSR-fan
NSR-fan
Quote
thom (vr 30 sep 2016 23:15:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p593234/):

Sowieso, een initiatief wat nu een paar dagen bestaat is echt nog niet zo ver dat NSR daar nual actie op onderneemt, plus dat ik persoonlijk het idee heb dat NSR er ook helemaal niets mee gaat doen


Ik denk ook dat NSR niet direct afwijzend zal staan tegenover een goed doordacht plan. Zeker als blijkt dat het stel ergens komt te staan op een locatie buiten het spoorwegnet.
Na een zo geslaagde dag kan NSR natuurlijk niet heel moeilijk doen bij zo een initiatief. Dat ligt niet lekker in de media.
Verder is wegdoen nog altijd goedkoper dan laten slopen. Immers bij slopen komt er zoveel zooi vrij zonder enige waarde dat dit schril in contrast staat met de opbrengensten van "niet schoon" oud ijzer.
 

01-10-2016 15:30:25
rob46
rob46
Allemaal leuke ontwikkelingen maar mogelijk bevat 449 zwarte antidreuncoating (dus met asbestvezels), tenslotte vallen enkele stellen van de deelserie V4 in deze categorie. Zo ja, dan kan men het wel schudden......


57 jaar OV-fotografie.
 

01-10-2016 16:03:38
NSR-fan
NSR-fan
Tijdens de afscheidsrit vond ik de 449 behoorlijk lawaaiig, dus misschien geen coating %02%
Verder is er zoveel asbesthoudend materieel bij clubjes terecht gekomen dat dat amper een probleem moet zijn.
De coating is ongevaarlijk zo lang je het maar niet beschadigd.
 

01-10-2016 16:28:49
rob46
rob46
Quote
NSR-fan (za 01 okt 2016 16:03:38 https://www.somda.nl/forum/12856/p593288/): Tijdens de afscheidsrit vond ik de 449 behoorlijk lawaaiig, dus misschien geen coating %02%
Verder is er zoveel asbesthoudend materieel bij clubjes terecht gekomen dat dat amper een probleem moet zijn.
De coating is ongevaarlijk zolang je het maar niet beschadigd.
Ieder stel heeft coating, het ongevaarlijke grijze of het asbesthoudende zwarte. Overigens zijn de normen aanzienlijk aangescherpt.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-10-2016 16:29


57 jaar OV-fotografie.
 

01-10-2016 22:47:18
thom
thom
Juist, en daarmee is het weggeven van materieel niet zo eenvoudig meer en zeker niet meer te vergelijken met hoe dat in het verleden ging...

Daarnaast is de anti-dreun zeker niet het enige asbest houdende in mat'64.
 

01-10-2016 23:41:12
NSR-fan
NSR-fan
Quote
thom (vr 30 sep 2016 23:15:22 https://www.somda.nl/forum/12856/p593234/): plus dat ik persoonlijk het idee heb dat NSR er ook helemaal niets mee gaat doen


Het is echt geen bedreiging voor het stelletje van het museum in Utrecht hoor.......
Het stel wordt nog geen eens rijvaardigheid bewaard als het zover komt, maar oa gebruikt als tentoonstellingsruimte in het museum, waarbij een deel origineel blijft en ook toegankelijk is voor publiek.
 

01-10-2016 23:49:06
thom
thom
Het stel in het museum heeft niets met mijn reactie te maken, die is louter gebaseerd op de huidige regelving en wat ervaring daarom trend...  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


02-10-2016 00:13:30
aarclay
aarclay
Dus de 876 gaat niet meer de toekomstige Heimwee Express bijv. meer rijden?


Choo choo.....
 

02-10-2016 10:24:47
NSR-fan
NSR-fan
Van Marten Foppen vernam ik slechts dat de 876 één van de meer dan 20.000 museumstukken is. Het stel blijft in het museum staan tot eind 2016, daarna in de opslag.
Persoonlijk denk ik ook dat het stel pas interresant is "over een jaar of tien".

Laatst bewerkt door NSR-fan op 02-10-2016 10:26
 

02-10-2016 22:18:53
thom
thom
Quote
aarclay (zo 02 okt 2016 00:13:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p593334/): Dus de 876 gaat niet meer de toekomstige Heimwee Express bijv. meer rijden?

Een toekomstige Heimwee Express?
Met dat concept is men niet voor niets gestopt, dus ga er maar niet vanuit dat die weer terug komt in die vorm en naam. Momenteel is er nog geen concrete opvolger voor het rijden met het materieel.

Zoals mijn voorganger al zegt zal het stel voorlopig in het museum blijven daarna zal het stel waarschijnlijk naar Blerick gaan maar dat wil niet betekenen dat het stel gelijk uit onderhoud zal gaan.
 

03-10-2016 11:55:49
aarclay
aarclay
Quote
thom (zo 02 okt 2016 22:18:53 https://www.somda.nl/forum/12856/p593396/):
Quote
aarclay (zo 02 okt 2016 00:13:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p593334/): Dus de 876 gaat niet meer de toekomstige Heimwee Express bijv. meer rijden?

Een toekomstige Heimwee Express?
Met dat concept is men niet voor niets gestopt, dus ga er maar niet vanuit dat die weer terug komt in die vorm en naam. Momenteel is er nog geen concrete opvolger voor het rijden met het materieel.

Je snapt wat ik bedoel! Ik verwacht op termijn zeker een vervolg van de Heimwee Express op een nieuwe manier.

Verder heb ik begrepen dat de 876 eind dit jaar achter de deuren gaat in Blerick voor een poosje. Maar dat gaat vast niet betekenen dat we hem een hele poos niet op het spoor zullen zien. Een nieuw verfje en een opknapbeurtje zou hem daar wel goed doen.

Laatst bewerkt door aarclay op 03-10-2016 12:38


Choo choo.....
 

03-10-2016 14:08:50
thom
thom
Dat laatste is precies wat ik ook zei

Ex de schilderbeurt, daar zijn nog geen plannen voor.
 

05-10-2016 20:09:34
nathanvos2
nathanvos2
Ik kwam vanmiddag op facebook via Treinstel 449 tegen dat de 449 voorlopig op de Zaanstraat blijft tot dat duidelijk is wat er mee gebeurd. Er is hierbij nog niks ontmanteld of gedemonteerd.  

05-10-2016 23:28:26
thom
thom
En volgens mij is dat meer stom toeval, er word sowieso op het moment niks gedemonteerd of ontmanteld...  

06-10-2016 09:00:06
nathanvos2
nathanvos2
Er gingen wel geruchten rond. Bij deze de wereld uit geholpen%08%

Laatst bewerkt door moderator op 06-10-2016 16:42, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

06-10-2016 10:02:40
rob46
rob46
Wat hebben we nou aan geruchten, de overgebleven stellen van de vorige slooptranche zijn deels onttakeld waarbij de 855 (Dgr)destijds nog aan de onderzijde is kaalgebrand ivm transport naar Simmeren. Daags erna volgde een sloopstop en einde sloop op het terrein bij Simmeren in Gn.

Laatst bewerkt door rob46 op 06-10-2016 10:13


57 jaar OV-fotografie.
 

14-10-2016 18:38:53
toms
toms
Die zogenaamde Stichting Treinstel 449 komt niet in het handelsregister van de Kamer van Koophandel voor... Maar er komt dan wel de naam van Dave van Hattem boven gedreven.

Het zal mij benieuwen!
 

17-10-2016 22:01:54
mren
mren
Hoe zit het eigenlijk met een plan een stel voor de KVL te Ot te zetten? Dat was volgens mij al een fase verder dan enkel een wens.  

17-10-2016 22:31:31
bacr
bacr
KVL?  

17-10-2016 22:33:59
mren
mren
http://bfy.tw/8EfV  

19-10-2016 07:04:41
mdeen
mdeen
KVL Wonen in Oisterwijk? Wordt die ingezet als woning?
En waarom moet je een lmgtfy linkje nog verkorten? Het kost meer werk voor jou om die link in te tikken dan gewoon uit te leggen wat je weet.
 

19-10-2016 11:04:36
thom
thom
Gewoon even nadenken en zorgen dat je post voor iedereen begrijpbaar is, is nog veel handiger  

19-10-2016 12:10:27
waalkade
waalkade
Wanneer je op sporenplan.nl kijkt bij 1965 zal je zien dat daar diverse spoortjes gelopen hebben.
Wat ze met een Mat'64 willen snap ik niet.
Ik zou eerder denken aan wat gesloten goederenwagens om het ensemble compleet te maken.
 

20-10-2016 07:01:12
bacr
bacr
Ik snap 'm nog steeds niet, dat zal vast aan mij liggen, maar leg het nog eens uit. Wat is er bij Ot en KLV nu met een Mat'64 te doen?  

20-10-2016 07:12:38
VIRMm1
VIRMm1
Spoor 3 te Ot zou verwijderd gaan worden. Die sporen zouden vervolgens verhuizen naar de KVL (Ook wel De Leerfabriek genoemd) en daar zou een Mat64 op gezet worden. Omdat de stoptrein in Ot jaren lang een Mat64 is geweest en dat zodoende een beetje bij Ot hoort.

Maar hoe en wanneer dit allemaal gerealiseerd moet worden weet ik niet.
 

20-10-2016 07:53:08
broek53
broek53
Het zou mij niet zo verbazen als de 954 ooit voor dit initiatief is gereserveerd. Die is toen dit begon te spelen meermalen heen en weer gemanoeuvreerd en staat nu in Amersfoort, als ik ook de laatste manoeuvres goed heb gevolgd.
Vuistregel is nu dat er met stellen die in Amf zijn weggezet iets speciaals aan de hand is.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-10-2016 07:54
 

20-10-2016 08:15:50
rob46
rob46
Correct, de 954 staat nog altijd in Amf op het buitenterrein van de loods. En het verhaal Oisterwijk is hier vorige jaar behandeld dus voor info gewoon scrollen of de bladen lezen.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2016 09:37:43
bacr
bacr
Dank voor de uitleg. En soms helpt het al een beetje door twee regels meer context te geven. Ik lees veel mee, maar niet alles en vergeet graag dingen %02%. Met 'het blad' loop ik wat achter, er liggen er nog een stuk of 4 ongelezen op mijn bureau %03%

Laatst bewerkt door bacr op 20-10-2016 09:42
 

20-10-2016 12:31:58
phantom
phantom
Quote
broek53 (do 20 okt 2016 07:53:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p595398/):
Vuistregel is nu dat er met stellen die in Amf zijn weggezet iets speciaals aan de hand is.

Goed de 954 is nu dus een apart geval,maar hoeveel stellen staan er dan nog in Amersfoort ?
En hoeveel dingen zijn er te bedenken waarbij een mat64 stel iets kan doen en nu dus apart wordt gehouden ?
1 stel voor een nieuwe stichting die een mat64 wil behouden,954 voor de leer fabriek, ??????


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

20-10-2016 13:01:59
rob46
rob46
Wie zegt dat de 449 voor die "stichting" apart wordt gehouden...? De wens is de vader van de gedachte.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2016 18:35:18
broek53
broek53
De 449 staat juist niet in Amf, zover ik weet. Dat zou dan genoeg moeten zeggen...  

20-10-2016 18:49:40
VIRMm1
VIRMm1
Die staat in de Zaanstraat te wachten op een eventuele overname door stichting 449  


20-10-2016 19:42:09
broek53
broek53
Wat ik probeer te beweren is dat de stellen die nog een kans maken op een vorm van voortbestaan in Amersfoort staan en niet elders. In die zin is de 449 dus tamelijk kansloos.  

20-10-2016 20:08:15
VIRMm1
VIRMm1
Volgens mij is de 449 juist in de Zaanstraat achter gebleven omdat ie nog kans maakt op iets en de stellen in Amf staan daar te wachten op de toekomst (welke een uitgestelde sloop zal worden)  

20-10-2016 20:37:03
broek53
broek53
Tsja, aan welles-nietes ga ik niet doen, dat is tamelijk uitputtend. Maar de 449 is volgens mijn inlichtingen een asbeststel en NS geeft geen materieel met asbest (meer) weg.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-10-2016 20:37
 

20-10-2016 20:45:42
rob46
rob46
Quote
VIRMm1 (do 20 okt 2016 20:08:15 https://www.somda.nl/forum/12856/p595467/): Volgens mij is de 449 juist in de Zaanstraat achter gebleven omdat ie nog kans maakt op iets en de stellen in Amf staan daar te wachten op de toekomst (welke een uitgestelde sloop zal worden)
Aparte filosofie, dus omdat de 466+469 op sloop wachten zijn ze recentelijk van de Zaanstraat naar Amf gesleept....


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2016 20:59:30
webber567
webber567
De 466 +469 zijn naar Amersfoort gesleept voor asbest onderzoek.
In eerste instantie was de 455 naar Amersfoort gesleept,maar die bleek asbest vrij te zijn.
 

20-10-2016 21:01:55
rob46
rob46
Precies dat bedoel ik maar ben wat voorzichtig met het asbestgedoe.


57 jaar OV-fotografie.
 

20-10-2016 21:39:17
thom
thom
Sowieso staan er nog wel meer stellen op de Zaanstraat te wachten op wat komen gaat.

Mi louter toeval dat er mensen zijn met een initiatief voor die 449, en dat het stel volgens plan gewoon achter gebleven is op de Zaanstraat...
 

20-10-2016 21:54:30
webber567
webber567
De 449 is asbest vrij.
Dat is ook de reden dat deze is afgekoppeld en is achter gebleven op de Zaanstraat.
 

20-10-2016 22:10:40
VIRMm1
VIRMm1
En dat is tevens ook de reden dat die voor overname beschikbaar wordt gesteld.

Een welles nietes spelletje doe ik ook niet aan broek, mijn berichten baseer ik op feiten.
 

20-10-2016 22:15:51
webber567
webber567
De 449 is inderdaad voor overname beschikbaar.
De stellen in Amersfoort hebben allemaal als eindbestemming sloop.
De sloopcarrousel wordt gestart zodra duidelijk is hoe de asbesthoudende treinstellen het beste gesloopt kunnen worden.
 

20-10-2016 23:03:24
maarten83
maarten83
Wat is er aan de stellen anders dan de vorige mat 64 stellen die gesloopt zijn? Ziet hierr meer asbest in?  

21-10-2016 10:03:35
thom
thom
Er is geen enkele mat'64 asbest vrij, het gaat voornamelijk erover of de wanden geïsoleerd zijn met asbesthoudende of asbest vrije antidreunpasta. In dat geval is al het staalwerk 'besmet' en dus asbest houdend afval.
Echter zijn de wanden lang niet het enige waar asbest in verwerkt is...

De stellen zijn (net zoal elk ander materieel) in de loop van de jaren asbest veilig gemaakt, dwz de plekken waar bv een monteur in aanraking kan komen met asbest is dat gesaneerd of veilig gemaakt. Echter de plekken waar het geen kwaad kan en onbereikbaar zit zal het zijn blijven zitten.

Daarnaast leer mij de ervaring uit het verleden dat men in de winter niet aan slopen deed, dus ik gok dat dat volgend jaar pas zal worden.
 

21-10-2016 11:42:40
bnv
bnv
Er moet dan eerst natuurlijk een sloopbestek gemakt worden, over te leggen aan de Milieudienst en aansluitend moet er een sloopvergunning worden afgegeven. Zo gaat zoietsa doorgaans, dus wellicht ook hier.
Duurt dus allemaal nog wel even als het bestek nog gemaakt moet worden.
En als men slim is doet men dat dan ook voor het overige wat er nog staat: AB 4005, 5 stuks DE III, 3 ICK en mogelijk niet gebruikte kopbakken/schadebakken DDAR en mogelijk DDM 1 dat afgevallen is wegens slechte staat en het onvoldoende beschikbaar zijn van 1700'en.
 

22-10-2016 00:31:35
thom
thom
Het slopen van af die 'vreemde' bakken zal niet mee gaan met mat'64 en een verhaal apart worden tzt.

Van die overigens bakken DDM-1 en kopbakken DDAR zie ik niet gebeuren dat ze snel gesloopt worden, die zullen nogwel even al onderdelen leveranciers gebruikt worden zolang de rest van dat spul nog rondrijdt.
 

22-10-2016 18:38:18
gose91
gose91
Heb je er daar zoveel voor nodig? Met ICR redt men het al een tijdje met de 82020  

23-10-2016 03:58:50
thom
thom
Nouja, over wat je nu wegflikkerd kun je straks als je het toch nodig hebt niet meer over beschikken...  

23-10-2016 04:07:00
Frontier
Frontier
In het verleden heeft men dat nooit een belemmering gevonden.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

23-10-2016 04:12:52
thom
thom
Mwaoh, is dat zo? Volgens mij is het doorgaans toch zo geweest dat terzijde gesteld materieel tochwel even ergens aan de kant vertoeft tot het echt gesloopt word.

Dat men niet alles gelijk de schredder in duwt hebben DDAR en DDM-1 tochal bewezen
 

23-10-2016 04:19:00
Frontier
Frontier
Nee, maar bij DDAR was het bijvoorbeeld achteraf toch handig geweest als men de eerste klas banken niet meteen had weggegooid.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

23-10-2016 11:22:59
phantom
phantom
wat heeft dit verder met mat 64 te maken ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

23-10-2016 11:52:14
SunKeeper
SunKeeper
Over hoe het restant bakken gesloopt zou worden eventueel.

Maar dat is een redelijk eindje afgedwaald inderdaad.
 

28-10-2016 10:27:59
rob46
rob46
Vanmorgen sleepte VR de 950+956 van de Dgr naar de HCT in de Hrp.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-11-2016 08:16:43
rob46
rob46
Gisteren sleepte VR de desolate 526 en 954 van Amf naar de HCT.


57 jaar OV-fotografie.
 

01-11-2016 10:58:29
phantom
phantom
Hoeveel mat64 staat er nu nog her en der waar geen bestemming voor is ?
En als dat allemaal nog naar de HCT moet past dat nog daar ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

01-11-2016 11:03:01
rob46
rob46
Er zijn inderdaad een paar slechte stellen maar die zou je ook zonder draaistellen op de HCT kunnen plaatsen.

Laatst bewerkt door rob46 op 01-11-2016 11:13


57 jaar OV-fotografie.
 

02-11-2016 18:51:00
bnv
bnv
Even een poging gedaan een update te maken van welke stellen er nog zijn en waar deze zich bevinden.( na mutatie 526 en 954 van 31.10)

Hrp: 441,443,444,446-447,450-458,463-465,467,471,474-475,478-480,482
526
950,954,956,961,963,965, Bk962,Bk964

Aswplz: 445,449,949,951

Amf: 466,469,Bk887

Dgr: 855,890,ABk887,958,ABk962,ABk964

Mt: 476,957

Hlm.Wph: 522 (2 bakken).

Verder:
Museumdoeleinden: 876,904
Andere bestemmingen (oefen enz.:
Dordrecht: 460, Vlissingen 461, Wijster 472, Weeze 477

Dit moet het zijn, wie checkt even of het klopt?

Laatst bewerkt door bnv op 02-11-2016 19:16
 

02-11-2016 19:01:18
martijn
martijn
Je mist de 449 waar zo oeverloos over is gediscussieerd in dit topic. Of is die stiekem gesloopt om verdere geëmmer te voorkomen  

02-11-2016 19:09:20
thom
thom
Staat als het goed is nog op Asdwpl.

Daarnaast staat de halve 522 niet op de Werkplaats in Haarlem, maar in de driehoek meen ik.
 

02-11-2016 19:15:40
bnv
bnv
Quote
martijn (wo 02 nov 2016 19:01:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p597021/): Je mist de 449 waar zo oeverloos over is gediscussieerd in dit topic. Of is die stiekem gesloopt om verdere geëmmer te voorkomen


Kijk, toch nog eentje vergeten.
Inderdaad: 449: Aswplz.
 

02-11-2016 19:26:07
vrijgezel
vrijgezel
Quote
bnv (wo 02 nov 2016 18:51:00 https://www.somda.nl/forum/12856/p597020/): Even een poging gedaan een update te maken van welke stellen er nog zijn en waar deze zich bevinden.( na mutatie 526 en 954 van 31.10)

Hrp: 441,443,444,446-447,450-458,463-465,467,471,474-475,478-480,482
526
950,954,956,961,963,965, Bk962,Bk964

Aswplz: 445,449,949,951

Amf: 466,469,Bk887

Dgr: 855,890,ABk887,958,ABk962,ABk964

Mt: 476,957

Hlm.Wph: 522 (2 bakken).

Verder:
Museumdoeleinden: 876,904
Andere bestemmingen (oefen enz.:
Dordrecht: 460, Vlissingen 461, Wijster 472, Weeze 477

Dit moet het zijn, wie checkt even of het klopt?


De ("kont-aan-kont" gekoppelde) ABk van 962 en 964 staan op het terrein van de (voormalige) Wpl Zaanstraat
 

02-11-2016 19:28:35
Daan!
Daan!
Quote
thom (wo 02 nov 2016 19:09:20 https://www.somda.nl/forum/12856/p597022/): Staat als het goed is nog op Asdwpl.

Daarnaast staat de halve 522 niet op de Werkplaats in Haarlem, maar in de driehoek meen ik.


Kan ik bevestigen.


Staat in Amf ook niet een toegetakelde plan T?
 

02-11-2016 19:29:22
ToH
ToH
De 526 is eergisteren van Amf naar Hrp gebracht.  

02-11-2016 19:29:54
thom
thom
En daar begon deze opsomming nou juist mee %08%  

02-11-2016 19:49:42
Daan!
Daan!
whoops  

02-11-2016 20:01:23
rob46
rob46
Bk 887 = BPk 887


57 jaar OV-fotografie.
 

03-11-2016 10:30:04
phantom
phantom
De 460 op het brandweer oefenterrein dordtse kil,klopt ook.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

10-11-2016 21:10:24
2561
2561
Voor de soap rondom Mat'64 Plan V treinstel 449, valt te melden dat nu de site offline is... Radiostilte volgt...  

10-11-2016 21:48:51
VIRMm1
VIRMm1
Ook de facebookpagina is al een maand niet bijgewerkt.  

10-11-2016 21:54:18
aarclay
aarclay
Het beheer zou nu volledig bij de Provincie Limburg liggen.
Afwachten.... Ik vind het ook best stil inderdaad.

Laatst bewerkt door aarclay op 10-11-2016 21:54


Choo choo.....
 

15-11-2016 19:50:08
moderator
Moderator
moderator
Bericht met aanval op persoon verwijderd.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

18-11-2016 21:39:49
train85
train85
Plan V 904 van Stichting Mat64 is vanavond overgebracht van Zl naar Ldd door Locon 9905. Hij krijgt daar morgen onderhoud.  

19-11-2016 10:30:25
nathanvos2
nathanvos2
Het was de afgelopen tijd vrij stil op de Facebookpagina van de 449. Ik zie dat ze er nu weer wat nieuws op geplaatst hebben. Nog vrij weinig duidelijk. Het hele bericht https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1124762914277662&id=1075397435880877  

19-11-2016 11:14:18
phantom
phantom
De context van het bericht doet vermoeden dat iemand dit bericht heeft geplaatst die niet van die club is en ook niet behoort tot provincie of NS.
Snap overigens niet wat er nou zo ingewikkeld moet zijn om de knoop door te hakken over dat stel,je geeft het wel aan een club of niet,punt.
En als je het hebt verkocht aan een club dan moet van NS alles z.s.m. van de rails af,dus als die is verkocht,dan vraag je om een vervoerder met een loc en dan sleep je dat ding toch zo dicht mogelijk naar zn bestemming.
Of is het stel nu ineens "slecht"en mag het niet meer over het spoor ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

19-11-2016 11:28:09
aarclay
aarclay
Initiatiefnemer Dhr. van Hattem denk ik zelf. Uiteindelijk is de Provincie Limburg nu de uitvoerende partij.

En over de 904 van de Stichting Mat'64. Die krijgt nu in Ldd een onderhoudsbeurt.

Laatst bewerkt door aarclay op 19-11-2016 13:59


Choo choo.....
 

19-11-2016 16:01:02
thom
thom
Quote
phantom (za 19 nov 2016 11:14:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p598515/): De context van het bericht doet vermoeden dat iemand dit bericht heeft geplaatst die niet van die club is en ook niet behoort tot provincie of NS.
Snap overigens niet wat er nou zo ingewikkeld moet zijn om de knoop door te hakken over dat stel,je geeft het wel aan een club of niet,punt.
En als je het hebt verkocht aan een club dan moet van NS alles z.s.m. van de rails af,dus als die is verkocht,dan vraag je om een vervoerder met een loc en dan sleep je dat ding toch zo dicht mogelijk naar zn bestemming.
Of is het stel nu ineens "slecht"en mag het niet meer over het spoor ?

Als het zo makkelijk was hé, dan had het al gebeurd kunnen zijn hé
 

03-12-2016 23:53:15
wouterder
wouterder
Vandaag is door de Locon 9904 de 904 van Ldd naar Hlm gereden. Deze staat nu in de sporendriehoek bij de BSH opgesteld voor een nog nader bekend te maken reden.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl