Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
15-07-2010 21:35:49
Pim530
Pim530
Ha kijk, de 530 wint altijd ( niet als het gaat om het langste in dienst natuurlijk, zelfs niet als er hele rare dingen gaan gebeuren )  

15-07-2010 23:27:24
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. Vragen naar dienstregelingen is hier nog altijd niet toegestaan.


Groet, Spiketrain
 

16-07-2010 12:21:33
salieri
salieri
Quote
Pim530: Oh ja, ICM heeft ( dacht ik ) ook geen cabineairco.. of wel? Hoor mcn'en iig altijd klagen over 'Geen airco'. Wat dan hier het probleem zou zijn, of zoeken ze gewoon naar een mooie reden?
Echt, stop nou eens met die 'hoopvolle' berichten van je. De plan T's staan nu gewoon terzijde (het was allang bekend dat als ze een defect zouden hebben, ze terzijde zouden gaan), en leg je daar nou maar gewoon bij neer...
 

16-07-2010 12:22:46
salieri
salieri
Quote
broek53: Gok daarbij ook maar op dinsdag en donderdag (onder alle voorbehoud natuurlijk).
Bedankt voor de info, broek53!%02%
 


16-07-2010 13:34:37
keesje
keesje
We gaan het die dagen eens in de gaten houden... Maar niet alle GPS-antennes van de Plan T's werken nog behoorlijk, zoals gisteren van de 512.  

16-07-2010 13:45:49
salieri
salieri
Als je hem niet zag via T&T, kan dat wel kloppen. Deze ging in opzending mee in het midden, en was niet in dienst gesteld zeg maar

Ik weet wel dat de 514 en 531 beide aan de draad stonden. Achter de 531 zat de 471 aangekoppeld. Deze gaat ook in opzending mee.
 

16-07-2010 22:21:02
thom
thom
Of die in opzending is maakt niet zoveel uit.

Belangrijker is het dat het stel nog batterijspanning heeft, waarmee het de T&T zender van prik voorziet...
 

16-07-2010 22:37:44
salieri
salieri
Ik wist niet dat die antenne op de batterijspanning leefde, ik zat daar dus fout. Bedankt voor de info  

16-07-2010 22:38:59
sik214
sik214
De antenne leeft ook niet op batterijspanning, de zender wel!  

16-07-2010 23:40:49
MasterE
MasterE
3 T's op de Dgr zijn 512, 519 en 530.

Laatst bewerkt door MasterE op 16-07-2010 23:42
 

17-07-2010 12:18:08
salieri
salieri
@Broek53: Kunnen die plan T's vanaf Ut meteen de Dgr op, of moeten ze eerst naar Asd en dan naar de Dgr?  

17-07-2010 12:29:00
broek53
broek53
Als ze over Hilversum komen, kunnen ze meteen de Dijksgracht op. Ik weet het niet, maar ik denk haast dat het spul steeds eerst naar de Watergraafsmeer gaat trouwens, om een begeleidend rangeerder op te pikken op zijn minst. De Wgm moet weten waar ze het spul willen hebben staan (Dgr valt onder de Wgm namelijk).  

17-07-2010 12:42:10
salieri
salieri
Ah oke, duidelijk. Bedankt voor je reactie%02%  

19-07-2010 13:59:41
lamartjuh
lamartjuh
Hoe gaan ze nou rijden nu geldermalsen afgesloten is?
en gaan ze morgen nog rijden?
 

19-07-2010 16:25:03
broek53
broek53
Onder alle voorbehoud: via Tb - Bd - Rtd - Hlm - Asd.
Er gaan overigens ook een aantal plan V's van de Dgr naar Mt voor onderhoud (deze stellen staan immers niet echt terzijde). Aangezien de bedoeling is dat er eerst Dgr - Mt wordt gereden en daarna Mt - Dgr, zal dat ook wel een goede indicatie geven over de route die er gevolgd gaat worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 19-07-2010 16:26
 

19-07-2010 16:57:21
salieri
salieri
Dank je Broek53!
Ik neem aan dat er eerst stellen naar Mt gaan en dat dezelfde machinist weer stellen mee terug neemt naar het midden van Nederland?

De stellen van Dgr worden weer in dienst gesteld?
 

19-07-2010 17:12:29
broek53
broek53
Dat eerste neem ik blindelings aan (een heen-en-weertje), het tweede zou goed kunnen. In dat geval zullen er andere stellen op de Dgr gestald worden. Ik benadruk nog eens dat de plan V's op de Dgr NIET terzijde staan, maar op reserve. Alleen is er zoveel reserve, dat ze elders in de weg staan en daarom op de Dgr gepakeerd worden. Het enige verschil tussen de Dgr en elders is dat er op de Dgr geen dagelijkse controles worden uitgevoerd en de stellen daarom niet meer op stel en sprong de dienst in kunnen.
Dat laatste is overigens tevens een complicatie van andere aard: doordat ze niet "geconserveerd' weggezet worden, lopen de batterijen leeg en kun je ze na verloop van tijd ueberhaupt niet meer aan de praat krijgen...
 

19-07-2010 17:38:58
salieri
salieri
Nogmaals bedankt voor de aanvullende informatie. We zullen het afwachten, of er nieuwe stellen op de Dgr komen te staan. Ik denk dat de spots daar snel genoeg ons antwoord op geven.

Even een ander vraagje. Misschien sla ik hiermee de plank volledig mis, maar kan je niet de batterijen uit de stellen halen als ze op de Dgr staan? Of lopen ze dan alsnog leeg?
 

19-07-2010 17:44:28
dlm4yjp
dlm4yjp
afhankelijk van het type accu lopen ze intern leeg (doen de meeste accu's/batterijen)


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

19-07-2010 19:51:23
taigagaai
Moderator
taigagaai
Er was toch een beheerder van de Dgr die in tijde van het opgestelde ICK daar regelmatig zijn controle ronde deed of zit ik nu mis? Als dat het geval was, dan zou die persoon eventueel ook om de zoveel tijd de Plan V stellen tegen de draad kunnen zetten (indien mogelijk) om zo te voorkomen dat de batterijen leeg raken.  

19-07-2010 20:55:07
broek53
broek53
De beheerder waar jij over spreekt, is een zeer kundige NedTrainer en die mag dat werk (dus) niet meer doen, conform de NT-logica %03%. Hij koppelde destijds de batterijen van mat '64 af, zodat ze een maand of langer later (na het weer aankoppelen der batterijen uiteraard) weer vrolijk op eigen kracht tegen de draad gingen. Voor stellen waarvan de batterijen toch leeg waren, heeft hij ook een trucje om met behulp van een werkend stel het platgevallen exemplaar weer aan depraat te krijgen. Maar ja: niet iedereen is zo inventief c.q. beheerst dat en een beheerder is veel te duur en zo. Dus veroordeelt men zichzelf tot voortdurend aan-tobben, een teneur die het spoorwegbedrijf van heden akelig kenmerkt, moet ik in mijn zwartgallige bui van dit moment wel constateren.  

19-07-2010 20:59:29
broek53
broek53
Ter verdere verfijning van wat er morgen misschien gaat gebeuren: de 482, 856, 930 en 935 moeten van Dgr naar Mt en de 514, 522 en 528 staan gepland 9althans: zo was het vorige week) voor Mt - Dgr.  

19-07-2010 21:01:38
lamar
lamar
Even met de deur in huis vallen:
En zijn al ook al tijden bekend?

Laatst bewerkt door lamar op 19-07-2010 21:02
 

19-07-2010 21:02:39
train85
train85
Nee gaat altijd via bijsturing, dus afwachten.  

19-07-2010 21:03:29
lamar
lamar
Wat is dat bijsturing dan precies, want het moet toch wel tijden hebben, het lijkt me niet dat die trein zomaar even kriskras overal doorheen gaat  

19-07-2010 21:05:02
salieri
salieri
Dat wordt vaak ter plekke pas geregeld, als de trein vertrekgereed is (is wat ik begrepen heb).  

19-07-2010 21:08:23
broek53
broek53
De bijsturing (in dit geval het regelcentrum van NSR) vraagt een dienstregeling aan bij ProRail Railverkeersleiding op het moment dat ze een redelijk idee hebben op welk moment een transport kan gaan rijden.  

20-07-2010 02:20:22
MasterE
MasterE
de 482, 856, 930 en 935 stonden vanavond al tegen de draad.  

20-07-2010 03:03:59
jorgo
jorgo
En te Mt voerde vanavond al een Plan T het A-sein aan de noordzijde.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


20-07-2010 19:11:23
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: De beheerder waar jij over spreekt, is een zeer kundige NedTrainer
Ik bedoel het ook niet denigrerend of zo. Maar volgens mij bezigde Rob Klok op OVL deze term nog wel eens. Het is jammer dat deze meneer dat werk niet meer mag doen, om de stellen in de goede conditie op de Dgr te houden.
 

20-07-2010 20:25:56
broek53
broek53
Hear hear.  

21-07-2010 14:25:16
bdk766
bdk766
Quote
broek53: Ter verdere verfijning van wat er morgen misschien gaat gebeuren: de 482, 856, 930 en 935 moeten van Dgr naar Mt en de 514, 522 en 528 staan gepland 9althans: zo was het vorige week) voor Mt - Dgr.

Gisteren zijn drie T-tjes op de Dgr bijgeplaatst, ze zijn inderdaad via Hlm gereden. De stellen 522+514+531 kwamen gisteravond voorbij mijn lens (N.B. de 531 werd niet gesleept, maar leverde gewoon tractie) en waren voordat ik van het Amsterdamse Westerpark naar de Dgr gefietst was, al binnen de hekken gereden, dus helaas geen klik van 12 bakken plan T


Groeten uit Floradorp
 

21-07-2010 14:40:32
broek53
broek53
Morgen in de loop van de ochtend uit Mt de 518 + 528 naar de Dijksgracht.
Het zal waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar het zouden theoretisch wel eens de laatste kilometers van plan T-stellen op eigen kracht kunnen zijn.
 

21-07-2010 16:06:20
salieri
salieri
Waarom gaan ze eigenlijk naar de Dgr? Als ze uit dienst zijn, kunnen ze toch eventueel naar een werkplaats ter onttakeling van bruikbare onderdelen?  

21-07-2010 16:52:19
broek53
broek53
Ik kan alleen maar constateren dat er niet de geringste behoefte (meer) bestaat aan onderdelen, zeker niet van plan T. Er staat al lang al zoveel mat '64 aan de kant, dat ik mij dat ook wel kan voorstellen.  

21-07-2010 16:56:08
Pim530
Pim530
Ik ga ze morgen op Utrecht even proberen te filmen. Althans, ik ga er vanuit dat morgen weer gewoon via Gdm wordt gereden. Misschien kan broek dit bevestigen/ontkennen?  

21-07-2010 16:59:13
aarclay
aarclay
Quote
broek53: ... maar het zouden theoretisch wel eens de laatste kilometers van plan T-stellen op eigen kracht kunnen zijn.

Gezien ze terzijde staan, rijden ze gewoon op normale snelheid, of moeten ze nu officieel op beperkte snelheid rijden?


Choo choo.....
 

21-07-2010 17:04:25
broek53
broek53
Ze rijden normale snelheid. Van de route weet ik niets, maar de trein wordt morgen dan ook pas in de bijsturing ingelegd. Maar ook ik zou mijn geld wel op Utrecht durven zetten.

Laatst bewerkt door broek53 op 21-07-2010 17:12
 

21-07-2010 17:20:31
Pim530
Pim530
Het kaartje kost me al genoeg

Bedankt voor je voorspelling, ik ga er morgen iig maar eens kijken en probeer via via wel contact te houden met Somda
 

21-07-2010 19:43:26
lamartjuh
lamartjuh
als ik mijn geld op utrecht zou zetten zal ik het dan op Zuilen zetten of toch maar hilversum?

Laatst bewerkt door lamartjuh op 21-07-2010 19:44
 

21-07-2010 20:38:30
broek53
broek53
Daarvan is het gokgehalte vele malen hoger. Ik zou er niet op inzetten.  

21-07-2010 21:32:33
Pim530
Pim530
Ik zou zeggen Lunetten

Maar ik ga op Ut staan, daar is de kans ook nog eens vrij groot dat ie niet direct veilig krijgt en kan je ze op het gemakje, nog accelererend ook, filmen.
 

21-07-2010 21:38:43
treintim
treintim
Lunetten? Kom nou, dan ga je ervanuit dat ze kop gaan maken te Ah en over een baanvak gaan rijden met toch nog eens extra omgeleide IC's.. Mij lijkt via Ddr-Rtd logischer, zonder kopmaken. Maar ik zou mijn geld zetten op een plekje beneden Ehv, dan heb je sowiezo bingo!  

21-07-2010 21:39:59
Pim530
Pim530
Nou, als je Mt-Ht-Ehv-Gdm-Ut rijdt kom je volgens mij via Lunetten...  

21-07-2010 21:40:14
keesje
keesje
Altijd interessant, die ontwikkelingen over Mat.'64!  

21-07-2010 22:14:30
broek53
broek53
Quote
Pim530: Nou, als je Mt-Ht-Ehv-Gdm-Ut rijdt kom je volgens mij via Lunetten...
Ja, maar zelfs mat '64 kan daar niet meer de Maliebaan op, ongeacht de ontwikkelingen.
 

21-07-2010 23:25:20
treintim
treintim
Quote
Pim530: Nou, als je Mt-Ht-Ehv-Gdm-Ut rijdt kom je volgens mij via Lunetten...


Excuseer mij, soms moet je een fout maken om door te hebben dát je een foutje maakt.

In dit geval zat ik nog steeds met de situatie van vandaag te rekenen dat Ht-Ut eruit lag, maar morgen zijn de werkzaamheden te Geldermalsen natuurlijk weer voorbij!%02%

Laatst bewerkt door treintim op 21-07-2010 23:25
 

23-07-2010 10:06:12
bdk766
bdk766
518 heb ik gisteravond binnen zien staan in op de Dgr, dus de 528 zal er ook wel zijn, maar is niet zichtbaar vanuit een trein Asa-Asd. De mat'64 vloot die al binnen stond, is ook verplaatst. Dus aan de zijde van de lage sporen Asd-Asdm-Wgm/Dmn zijn weer wat sporen in de kooi leeg. 893 staat nog steeds vooraan aan de zijde CS.


Groeten uit Floradorp
 

23-07-2010 10:08:56
marl
marl
Ik zag nog mat'64 op Nm staan, gaat dit ook naar de Dgr?


7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032.
 

23-07-2010 10:32:42
broek53
broek53
Ik heb sterk de indruk dat zolang er niemand begint te piepen, het mat blijft staan waar het staat. Men krijgt toch al een mega-probleem om het spul straks op te bergen zolang de sloper niet sloopt. Zo staan er stellen al tijdens semi-illegaal op een van de infrasporen in de Wgm, stellen op een willekeurige plek bij de ex-wpl Zaanstraat, bij het TC in Ehv, om over de 509 in Hlm maar te zwijgen.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-07-2010 10:33
 

23-07-2010 11:24:37
martijnmet
Moderator
martijnmet
Zou Mrg niet wat zijn om wat terzijde gesteld materieel te stallen? Want het is pas helemaal opgeknapt, het is daar aardig afgesloten, en het wordt (behalve spoor 3) nooit gebruikt.  

23-07-2010 21:40:26
thom
thom
En bedoeld als opstelsporen voor (meen ik) Strukton

Laatst bewerkt door thom op 23-07-2010 21:40
 

23-07-2010 22:54:29
martijnmet
Moderator
martijnmet
Ok dat wist ik niet. Dan wordt het inderdaad lastig om daar (sloop)materieel te stallen.  

03-08-2010 13:02:59
kevinevers
kevinevers
Vanmorgen zag ik dat de 475 ook een blauwe cabinedeur heeft gekregen.  


03-08-2010 21:13:10
spoorwegen
spoorwegen
Staan de Plan T's van 512 t/m 531 op Dgr? behalve de 507 en 516? die staan op Aswplm

Laatst bewerkt door spoorwegen op 03-08-2010 21:15
 

03-08-2010 21:28:25
sik214
sik214
Nee. Lees eventjes een stukje verder!

Laatst bewerkt door sik214 op 03-08-2010 21:28
 

03-08-2010 21:39:32
spoorwegen
spoorwegen
omhoog??  

03-08-2010 21:45:09
sik214
sik214
Wat je wil... Als er maar gelezen wordt...  

03-08-2010 22:10:31
dlm4yjp
dlm4yjp
ligt er maar net aan hoe je de indeling hebt staan, sik214 heeft waarschijnlijk net zoals mij het nieuwste bericht als eerste


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

04-08-2010 00:26:04
broek53
broek53
Quote
spoorwegen: Staan de Plan T's van 512 t/m 531 op Dgr? behalve de 507 en 516? die staan op Aswplm
Aan plan T staan daar alleen de 8 stellen die een kleine 14 dagen geleden uit Maastricht zijn overgebracht (zie dit topic een stukje terug).
 

04-08-2010 00:44:02
thom
thom
Op Ctw iig nog steeds een rood neusje van de 520 te vinden, ze zijn hem daar nog niet zat. Of ze weten niet meer hoe dat stel weg te krijgen  

04-08-2010 00:48:21
broek53
broek53
Er staan er dus twee op de Zaanstraat, eentje in Haarlem, twee in Nijmegen, acht op de Dijksgracht en de rest in Zwolle te wachten op sloop, als ik het allemaal goed in 't hoofd heb. (En de 520 op Utrecht Ctw)

Laatst bewerkt door broek53 op 04-08-2010 00:48
 

04-08-2010 00:59:50
treintim
treintim
Ja, en de Plan T die maanden lang naast de werkplaats stond te Zl, naast het Wärtsila-magazijn, is nu ook op Zlr beland. Kortom alle Plan T's staan te Zwolle nu op het rangeerterrein, en dat zijn er best veel.  

04-08-2010 09:19:10
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
kevinevers: Vanmorgen zag ik dat de 475 ook een blauwe cabinedeur heeft gekregen.


Zou dit geplukt kunnen zijn van de 520? Want ik zie geen reden waarom er een andere cabinedeur blauw zou zijn.
 

04-08-2010 09:27:53
Railprutse
Railprutse
https://www.somda.nl/forum/2045/ICMm/
Zaterdag 31 jul 2010 - 11:09:29

Laatst bewerkt door spiketrain op 04-08-2010 09:31, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

04-08-2010 09:36:30
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Bedankt voor de link. Helaas kan ik niet alles bijhouden  

04-08-2010 10:11:31
rob46
rob46
Quote
broek53: Er staan er dus twee op de Zaanstraat, eentje in Haarlem, twee in Nijmegen, acht op de Dijksgracht en de rest in Zwolle te wachten op sloop, als ik het allemaal goed in 't hoofd heb. (En de 520 op Utrecht Ctw)

Correct, oftewel....
Zlr 502, 504, 505, 506, 510, 511, AB513, 515, 517, 521, 527 en 529
Dgr 512, 514, 518, 519, 522, 528, 530 en 531
Aswplz 507 en 516, Nm 524 en 526
Hlm 509, Utctw 520

Laatst bewerkt door rob46 op 04-08-2010 11:26
 

04-08-2010 11:02:06
salieri
salieri
Op Zlr staat ook de 506  

10-08-2010 19:58:43
treintim
treintim
Plan V 841 lijkt buiten dienst te staan, het stel is al langere tijd niet meer gespot en T & T pakt 'm niet meer (dus we weten niet eens waar die is).

Laatst bewerkt door treintim op 10-08-2010 20:00
 

10-08-2010 20:05:09
kevinevers
kevinevers
Het zal ooit vast en zeker hier al tersprake zijn geweest maar welke ABk staat er eigenlijk in de loods in Amf?  

10-08-2010 20:12:12
mdj
mdj
Quote
treintim: Plan V 841 lijkt buiten dienst te staan, het stel is al langere tijd niet meer gespot en T & T pakt 'm niet meer (dus we weten niet eens waar die is).

Is op 2 augustus nog gespot, maarliefst een week. Misschien staat hij wel eventjes warme reserve te spelen op de Dgr..


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-08-2010 20:23:02
broek53
broek53
Quote
kevinevers: Het zal ooit vast en zeker hier al tersprake zijn geweest maar welke ABk staat er eigenlijk in de loods in Amf?
ABk 468.
 

10-08-2010 20:24:37
salieri
salieri
Quote
treintim: Plan V 841 lijkt buiten dienst te staan, het stel is al langere tijd niet meer gespot en T & T pakt 'm niet meer (dus we weten niet eens waar die is).
Vorige week maandag heb ik hem nog meermaals gespot. Dus lange tijd, dat is niet waar.
 

10-08-2010 20:45:45
treintim
treintim
Ja, maar onderhoud duurt niet zo lang als een hele week.. Verdere redenen kan ik niet bedenken dan de Dgr-uitwisseling.

Laatst bewerkt door treintim op 10-08-2010 20:46
 

10-08-2010 20:46:47
salieri
salieri
Hij kan toch ook in een uithoek van het land rijden, waar hij niet is gespot door een somda-gebruiker?%03%  

10-08-2010 20:48:37
broek53
broek53
Zullen we niet elke plan V gaan bespreken die langer dan een week van de radar is verdwenen, en daar dan tien berichten aan wijden? Er zijn er nog zo verschrikkelijk veel...  

10-08-2010 21:07:52
treintim
treintim
Salieri, dat zou moeilijk kunnen, tenzij het om serie 6900 gaat. De andere treinseries waarin Plan V rijdt, worden wel goed bijgehouden met de spotjes.
Wellicht dat met track en tracing het antennetje van het treinstel zelf kapot is, dat kan inderdaad ook nog (om even kritisch op mezelf te zijn%08%).

Laatst bewerkt door treintim op 10-08-2010 21:10
 

10-08-2010 21:16:54
salieri
salieri
Quote
broek53: Zullen we niet elke plan V gaan bespreken die langer dan een week van de radar is verdwenen, en daar dan tien berichten aan wijden? Er zijn er nog zo verschrikkelijk veel...
Zo dacht ik er ook al een klein beetje over inderdaad. Maar het is een feit dat treintim helemaal gek is op de ex-Veolia stellen
 

10-08-2010 21:54:04
treintim
treintim
Dat maakt niet zoveel uit, als ik het van een ander stel wist had ik het ook gemeld.  

10-08-2010 21:57:04
mark
mark
%05%%05%%05%
Quote
broek53: Zullen we niet elke plan V gaan bespreken die langer dan een week van de radar is verdwenen, en daar dan tien berichten aan wijden? Er zijn er nog zo verschrikkelijk veel...

Mark: bij deze dan ook het dringende verzoek weer on-topic te gaan.

Laatst bewerkt door mark op 11-08-2010 15:45
 

23-08-2010 09:43:41
kevinevers
kevinevers
Even een kort vraagje over de 507...Staat deze nog op de zaanstraat? Zo ja..waar staat die ongeveer?  

23-08-2010 09:51:09
Jannn2009
Jannn2009
Ik heb hem laatst nog zien staan (4 dagen geleden) Hij staat helemaal tegen de woonwijk aan. Je kan er met de bus komen vanaf CS of Sloterdijk, maar ik kon niet echt dicht bij komen!  

23-08-2010 09:53:20
kevinevers
kevinevers
Gaat er niet om of ik er bij kan komen maar voor een foto..Bedankt voor je bericht!  

23-08-2010 13:45:16
thom
thom
Fotograferen vanaf openbaar terrein is voor de 507 wel te vergeten.

Staat tussen de werkplaats en het naastgelegen hotel/zwembad, en ervoor staan twee Victortjes met een zelfde lot.

Laatst bewerkt door thom op 23-08-2010 13:46
 

23-08-2010 18:02:27
kevinevers
kevinevers
Oke jammer..bedankt voor je reactie dat spaart weer een busreis%02%..  

23-08-2010 18:36:28
ruysdael
ruysdael
Je zou alleen de kop ervan kunnen fotograveren door het toegangshek vrees ik . De wpl is te bereiken per bus 48 richting Station Sloterdijk (halte Hempoint) en bus 22 richting Spaarndammerbuurt (halte Zaanstraat, eindpunt). Alleen niet vergeten dat hier geen strippenkaarten meer geldig zijn, want met SAIL waren er weer genoeg (Limburgse) provincialen die met zo'n antiek stukje papier bij me aan kwamen zetten, maar dat is een ander verhaal %09%.

Laatst bewerkt door ruysdael op 23-08-2010 18:38
 

23-08-2010 20:33:38
thom
thom
Quote
maccerr: Je zou alleen de kop ervan kunnen fotograveren door het toegangshek vrees ik .

Quote
thom:...ervoor staan twee Victortjes met een zelfde lot.

Dat gaat niet lukken als er nog 4 bakken voorstaan me dunkt...
 

23-08-2010 20:51:30
ruysdael
ruysdael
Dan is dat recent veranderd - ben er ook al een tijdje niet meer geweest inderdaad.  

23-08-2010 21:00:01
broek53
broek53
Ik ben er geen voorstander van om in dit topic:
1. door te neuzelen over foto-posities
2. vandalen op ideetjes te brengen.
Ad 2: over een beetje kleur doen we op Somda bijna hysterisch, maar op het kleppen over iets potentieel veel gevaarlijkers / lastigers zit kennelijk geen rem. Dat vind ik niet slim.
 

23-08-2010 23:52:24
thom
thom
Quote
maccerr: Dan is dat recent veranderd - ben er ook al een tijdje niet meer geweest inderdaad.

Ik geloof dat ze al vanaf begin van dit jaar zo staan

@Michiel,
Als je met punt 2 bedoeld dat exacte locatie's beter niet genoemd mogen worden, kunnen we dan niet beter opdoeken hier?

Daarnaast is het gewoon bewaakt en bemand terrein daar.

Laatst bewerkt door thom op 23-08-2010 23:55
 

24-08-2010 08:25:24
broek53
broek53
Het gaat mij meer om het precieseren van de exacte plaats en hoe goed het zichtbaar is vanaf welke locatie en hoe je erbij of in de buurt kunt komen.  

24-08-2010 08:31:01
keesje
keesje
Tussen de ontwikkelingen van Mat'64 en discussies over fotopunten, zie ik ook weinig verband eigenlijk...  

24-08-2010 11:19:16
ruysdael
ruysdael
Quote
broek53: Het gaat mij meer om het precieseren van de exacte plaats en hoe goed het zichtbaar is vanaf welke locatie en hoe je erbij of in de buurt kunt komen.
Iedereen weet toch dat er bij die werkplaats materieel staat? Dat is voor de vandalist niets nieuws. Vind dit een beetje spijkers zoeken.

Laatst bewerkt door ruysdael op 24-08-2010 11:19
 

24-08-2010 11:26:59
broek53
broek53
Tsja, dat vind ik dus niet, anders begon ik er niet over. En nu houd ik erover op, want het topic is al vervuild genoeg.  

25-08-2010 17:02:52
tripleklep
tripleklep
Vanmorgen zag ik bij de werkplaats Haarlem plan T 522 staan. Vanmiddag stond het stel binnen in de loods. Weet iemand wat NedTrain ermee gaat doen? Ben wel heel benieuwd!  

25-08-2010 17:41:34
Noodrem
Noodrem
Uitbouw onderdelen voor de resterende vloot V'tjes?  

25-08-2010 17:48:16
broek53
broek53
Twee redenen waarom het dat wel niet zal zijn:
1. het is onverstandig om een plan T te nemen als je plan V op de wielen wilt houden
2. het lijkt mij heel sterk dat het Revisiebedrijf Haarlem zomaar een beetje aan het onttakelen slaat, alsof er niks anders te doen is.

En neen, ik weet ook niet waarom het dan wel is. Naspeuringen zijn gaande

Laatst bewerkt door broek53 op 25-08-2010 17:49
 

25-08-2010 17:57:19
mdj
mdj
Zullen we dan allemaal daar in spanning op wachten, zonder dat we het spreekwoordelijke speculaas gaan eten?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

25-08-2010 18:33:12
kevinevers
kevinevers
Misschien dat het wat te maken kan hebben met de veiling van treinonderdelen tijdens de open dag in On?  

25-08-2010 19:43:43
john563
john563
tipje van de sluier, voor proefjes

Laatst bewerkt door john563 op 02-09-2010 18:44
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl