Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
11-09-2008 20:00:11 | ||
---|---|---|
plant
|
Treinstel 946 stond vanmiddag om 15u30 te Utoz, het treinstel zag er vanaf 19b gezien niet ernstig gehavend uit. Youri |
12-09-2008 19:34:46 | ||
---|---|---|
thom
|
Daar schuift men een nieuwe snelschakelaar in, en dat stelletje rijdt weer... |
12-09-2008 20:09:01 | ||
---|---|---|
2296
|
En waar rook is gezien is het waarschijnlijk ook erg warm geweest door wat vlammetjes. Dan is het niet van ik schuif er even een nieuwe snelschakelaar in er rijden weer. Dan is het ook nog wat luchtslangetjes en kabels herstellen. Daar gaan een paar dagen overheen. |
12-09-2008 20:29:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja OK ... Zei het nu wat té simpel... Maarjullie meoten ook een beetje werk hebben toch... |
12-09-2008 21:57:32 | ||
---|---|---|
2296
|
Ik kan je zeggen dat er werk zat is. Het merendeel is Mat 64 |
12-09-2008 22:38:26 | ||
---|---|---|
edje
|
snelschakelaar zelf uitwisselen is niet zoveel werk. Weet nog wel, toen we in Hgl, de eerste series V-tjes 401 enz enz ontmanteld moesten worden. De snelschakelaar was er binnen 5 minuten uit. Zelfde met het verwijderen van de aircounits in de cabine, er was eens een gek die de kabel doorknipte, waarna zich een gifgroene wolk, zich in de cabine ophoopte. Geweldige tijd was dat. |
13-09-2008 00:14:53 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Plan-V 893 is vandaag glimmend Hlmwph uitgerold. Laatst bewerkt door hvondelen op 13-09-2008 00:15 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
15-09-2008 19:46:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
27-8 binnengenomen aldus HOV-RN. Wat is er wel niet mee uitgespookt als ze daar twee weken zoet mee zijn geweest in een WPH ?? Edit door admin: verboden onderwerp verwijderd |
15-09-2008 20:17:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, er moet in die wph maar wel ruimte zijn voor het betreffende werk... Voor de administratie ook hier de melding dat de 864 en 865 sinds jl zondag niet meer bij Arriva zijn. Als er gebeurt wat men mij voorzegd heeft, gaat een ervan door naar Connexxion, de ander naar NSR terug. |
17-09-2008 15:23:55 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDat was een maand geleden de bedoeling, maar zoals uit een heel ander topic blijkt, is dat niet gebeurd: zowel 950 met als 953 zonder stickers rijden op de Emmense (Emmer) Lijn. Morgen komt daar in zoverre een einde aan dat de 953 in Zwolle wordt bestickerd en waarschijnlijk de 950 ontstickerd, waarna de laatste wordt losgelaten op de rest van het land. Dat laatste dus nog onder enig voorbehoud. |
17-09-2008 15:33:59 | ||
---|---|---|
mren
|
Beetje terzijde, er is zelfs een emmerlijn-website in de lucht waar in de treinen reclame voor wordt gemaakt: http://www.emmerlijn.nl/ |
19-09-2008 21:57:24 | ||
---|---|---|
stel172
|
950 geen Emmerlijn opschriften meer; 953 nu wel ook al gemeld bij opvallende dingen, maar voor de volledigheid noem ik het hier ook nog even: De 950 verscheen vanmorgen zonder Emmerlijn stickers in trein 3824 en was gekoppeld met de 953 die nu wel de opschriften van de Emmerlijn heeft gekregen. |
23-09-2008 15:59:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Men zit erop als de kip op de eieren ("als het lijstje niet is aangepast, doen we het niet"), maar na aanpassing van het lijstje is de 950 ingaande heden dan echt onttrokken van de Emmerlijn. |
23-09-2008 18:33:48 | ||
---|---|---|
lucky
|
Stel stond in ieder geval vandaag nog in zl te wachten op wat komen gaat (Rond 15.00) Is de plan T 502 nu ook naar zlr verkast? Ik heb niet bijster goed opgelet maar meen me te herinneren geen T bij de loods te hebben zien staan. |
23-09-2008 18:37:27 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
De 502 stond vanochtend rond 11.15 in ieder geval gewoon naast Wartsila. Zijn er trouwens nog vorderingen rond die stellen op Zlr? Ziet er echt niet uit wanneer je als reiziger daar met de trein langs komt, of wacht men op een 'Blerick 2'? |
23-09-2008 18:38:31 | ||
---|---|---|
mikos
|
De 502 stond vanmiddag om 12.30 uur weer op de plaats waar hij de afgelopen weken heeft gestaan; naast de werkplaats, spoortje 63 of 65. |
23-09-2008 18:42:54 | ||
---|---|---|
lucky
|
Dank, niet goed opgelet dus. %08% |
24-09-2008 09:15:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Plan T 505 blijft nog ongeveer een maand in dienst (vandaag 24/9 zou het oorspronkelijk einde oefening zijn), totdat behalve de revisietermijn ook de onderhoudstermijn is afgelopen. |
24-09-2008 12:41:01 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 950 is er vanmorgen met de 958 vandoor gegaan vanuit Zl richting Amf. |
30-09-2008 11:42:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Surprise: morgen is het opnieuw leaseverlengingsdag en dat loopt voor tien plan V's niet goed af. Vandaag rijden voor het laatst de 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831... |
30-09-2008 11:53:03 | ||
---|---|---|
keesje
|
Dat is best opmerkelijk, aangezien het nu best aannemelijk wordt dat diverse treinen niet meer volgens de juiste samenstelling kunnen rijden. Dat viel me de laatste weken al her en der op, althans meer dan voor de zomer, dus met weer 10 V's minder zal het wellicht nóg meer gaan voorkomen. Maar de praktijk zal het nog uit moeten wijzen uiteraard. |
30-09-2008 11:53:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Deze is nog altijd op de baan, wanneer is het voor de 505 einde oefening? De 515 is als volgende aan de beurt heb ik begrepen? |
30-09-2008 12:03:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
505 blijft nog een paar weken lopen. De datum voor de 515 is officieel 4 oktober, maar misschien wordt dat ook nog wel uitgesteld, dat weet ik niet. |
30-09-2008 12:54:40 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
Vanaf morgen nemen we dus de 515 op in de planning. Groet, Spiketrain |
30-09-2008 12:56:24 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Overigens is dat 'tekort' aan plan V's slechts voor 3 dagen. Per 6 oktober gaat er een nieuwe Wbl in, waar minder plan V-diensten in staan.. |
30-09-2008 13:22:54 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Weet je toevallig waar die V'tjes dan weggehaald worden om ervoor te zorgen dat er minder Plan V diensten zijn? Laatst bewerkt door raymond16 op 30-09-2008 13:23 |
30-09-2008 14:41:03 | ||
---|---|---|
keesje
|
Ik zou me een schuif kunnen voorstellen waarbij bijvoorbeeld VIRM naar de 2200 gaat, DDAR-en doorschuiven naar diensten van Mat '64, zoals in de 5000/5700/4900 en/of 6300/3400. Maar dat is nu even een speculatie... |
30-09-2008 14:48:09 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Je kan ook nog gewoon IRM naar IC-diensten schuiven natuurlijk... 2123 rijdt immers nog altijd met Mat'64 Maargoed, als je al DDAR gaat doorschuiven dan lijkt me toch dat je het meest opschiet met schuiven naar lange Plan V-treinen. Dan kom ik eerder op de 5100 (bv. een 5116 met 4x V) dan de 5000 en wat daar nog aan hangt. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
30-09-2008 14:52:19 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNou nee, dat lijkt mij een instinkertje. In het wijzigingsblad van 6 oktober wordt het aantal diensten plan V wel verminderd, maar dat is nog de vermindering n.a.v. de afvoer van 11 stellen in juli. Tot nu toe gebeurt dat in dagplan; jaarplan tippelt daar altijd een eind achteraan (althans: achter besluiten aan die niet vantevoren bekend waren). |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-09-2008 15:47:26 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Ah, dat kan idd ook nog. |
30-09-2008 23:36:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is nog een knappe uitzoekerij met die terzijdestellingen %09%, maar waar het op neer komt is dat de terzijdestelling van de 10 plan V's feitelijk puur vooruitloopt op de terugkeer van de 7 stellen van Arriva. Daarnaast wordt de technische reserve (= de reserve voor de OB's) verminderd met twee en wordt gebruik gemaakt van het feit dat er drie stellen gereserveerd zijn voor revisie of opknapbeurten in Haarlem die, zoals wij weten, niet gegeven worden. Omdat de terugkeer van de Arriva-stellen nog geen feit is, ontstaat er de komende tijd wel een gat, maar dit wordt (op papier vanaf 6/10) gevuld doordat per 6/10 twee diensten plan T minder ingezet worden, maar de stellen 505 (!) en 507 nog wel in dienst zullen zijn, terwijl de vermindering stellen voor het OB en het RB die ik hierboven noemde, natuurlijk al een feit is (dat is niet afhankelijk van een wijzigingsblad), wat in totaal dus vijf stellen op zou moeten leveren. Alleen de komende dagen tot 6/10 is het wel spannend, want dan is het aantal diensten plan T nog niet verminderd en veel ander materieel is er ook niet "over". Laatst bewerkt door broek53 op 30-09-2008 23:37 |
30-09-2008 23:39:17 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Al anderhalve week staan de 865+864 in Haarlem bij de werkplaats. Vrijdag, waren ze binnen de hekken gezet, en gisteren stond alleen de 864 er nog. Mogenlijk is de 865 nu binnen voor revisie. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
30-09-2008 23:40:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, ze moeten de verf op de zijwanden herstellen. Gereviseerd wordt er aan mat '64 zeker niet meer. |
30-09-2008 23:49:30 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Nee dat is waar, maar een opknapbeurt krijgen ze wel volgens mij. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
01-10-2008 07:33:25 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote Voor wie het interesseert hierbij de laatste kunstjes van deze stellen en waar ze zijn uitgelopen: 817: 9876m, staat te Bkh 818: 6921, staat te Hrl 819: 6957, staat te Hrl 820: 5173v, staat te Rsd 822: 4489, staat te Ht 824: 16091a, staat te Ht 825: 7030a Es-Hgl, staat te Hgl 827: 9876a, staat te Bkh 829: 7567a, staat te Ah 831: 9665a, staat te Ehv |
01-10-2008 08:25:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteWat die V'tjes betreft... viel me de afgelopen dagen al op dat er nu nog maar drie op Kfhz staan (was vier). Is er al een van de achter de hand gehouden stellen terug naar NS gegaan toevallig? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-10-2008 09:58:29 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
QuoteAls NS slim is gooien ze een Plan-T dienst uit de 3400, in ruil voor een VIRM. Bijvoorbeeld de 3416, die gereden wordt door een Plan-T is er een midden in de spits. Hoewel ik nog nooit in die trein gezeten heb, denk ik dat het altijd erg proppen is daar. Al hoop ik het natuurlijk niet, ik heb liever Plan-T dan VIRM voor mn huis langs Laatst bewerkt door hvondelen op 01-10-2008 09:59 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
01-10-2008 10:29:35 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote De 864 en 865 staan al twee weken te niksen te Hlmwpl, waarom komen die niet weer in dienst? |
01-10-2008 11:16:44 | ||
---|---|---|
booij1990
|
869 16057 M Dinsdag 30 september 2008 ns6504 Tb Hmm.. als ik deze spot moet geloven is de "arriva"trein die tegen het stootjuk reed te Dordrecht een paar maanden geleden wel weer in NSR-dienst nu.... Zal de eerste Arriva plan-V zijn die weer in NSR-dienst is... |
01-10-2008 11:52:29 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 16057 komt niet eens in Tb... Maar als 13657 bedoelt wordt: deze bestond gisteren uit de 946 + 893 + 863. Dus spot is fout. |
01-10-2008 12:02:22 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als ik een paar posts boven je lees staan die daar voor schadeherstel... |
01-10-2008 16:33:38 | ||
---|---|---|
2296
|
En ja dat gaat niet van de ene op de andere dag. Dus zullen de stellen nog wel even blijven staan. Hlm heeft nog zat ander werk staan. |
01-10-2008 17:01:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Schilderwek herstellen? Als het alleen daarom gaat, liggen er ergens wat prioriteiten verkeerd. |
01-10-2008 17:08:40 | ||
---|---|---|
keesje
|
@thom: had ik niet gezien, excuus. |
01-10-2008 17:29:38 | ||
---|---|---|
raymond16
|
Quote Deze staat er nog steeds (16.15 uur), op spoor 31 om precies te zijn. Laatst bewerkt door raymond16 op 01-10-2008 17:29 |
01-10-2008 18:31:52 | ||
---|---|---|
keesje
|
De 822 en 824 stonden vanmiddag (15.35 uur) gezamelijk op het kopspoortje te Ht voor de voormalige post. |
02-10-2008 11:41:23 | ||
---|---|---|
mark
|
De 825 staat inderdaad terzijde in Hgl, nouja 'terzijde'... het stel was daarstraks nog druk aan het rangeren. |
02-10-2008 12:10:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, voor de duidelijkheid: de stellen mogen alleen maar geen reizigers meer vervoeren. Verder is er niets mee aan de hand.... |
03-10-2008 09:50:26 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Voor mijn eigen administratie ben ik nog op zoek waar de 808 en 809 staan. Na hun ter zijde stelling kwamen ze respectievelijk op Ahb en Ehv terecht. Staan ze daar nog steeds of zijn ze inmiddels al overgebracht naar de Dgr cq Zlr? Want de spots brengen mij niet veel verder. |
03-10-2008 18:07:32 | ||
---|---|---|
WesselE
|
De 808 staat nog steeds in Ahb. 'Okeh' |
03-10-2008 18:14:04 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zoals ook in de opvallende dingen te halen valt: gisteren en vandaag zijn alle tien per 1/10 buiten dienst gestelde plan V's naar de Dijksgracht gebracht. |
03-10-2008 18:23:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteDe 809 stond niet in Ehv toen hij terzijde moest, maar op Llso. In de nacht van 4 op 5 juli is hij naar de Dijksgracht gebracht, samen met de 812 uit Aswpl, en daar staat hij nog steeds (zie ook de berichten in dit topic uit die tijd). |
03-10-2008 20:05:20 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Bedankt voor de aanvullingen. In de spots van de 809 was de laatste van Ehv en de een na laatste op de Dgr. Dus die spot van Ehv is dus fout. En ik zal dan wel niet goed gezocht hebben in dit topic op de 809. |
04-10-2008 13:49:39 | ||
---|---|---|
superboer
|
QuoteWaar staat dit stel precies? Ik keek gisteren vanaf de perrons in Arnhem tegen die paar goederenwagons aan die daar staan, daar stond de 808 een paar weken geleden voor aan Arnhemse zijde. Blijkbaar is ie dus weer verplaatst? Garantie tot aan de voordeur. |
04-10-2008 16:38:33 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
Wat schrijft broek53 enkele berichten eerder nou? |
04-10-2008 16:47:21 | ||
---|---|---|
robbertc
|
... iets over de 809 |
04-10-2008 17:21:21 | ||
---|---|---|
superboer
|
Inderdaad, mijn vraag gaat over de 808, niet de 809 Garantie tot aan de voordeur. |
04-10-2008 19:24:50 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Ik vergeleek gisteren wat foto's van de stellen die op Zlr staan(22 juli vs 5 september) en het viel me op dat alle treinstellen verplaatst en gehutseld waren, de rijen planV's stonden in een heel andere volgorde(!), blijkbaar worden die ook nog wel eens verreden. |
05-10-2008 12:29:15 | ||
---|---|---|
t.ricksen_
|
QuoteIk doelde dan ook niet op de 809, maar op de opmerking dat de tien terzijde gestelde stellen reeds naar de Dgr waren verhuisd. Alleen had ik niet gezien dat de 808 eerder al terzijde was gesteld en dus niet bij de laatste tien hoorde. My bad. |
05-10-2008 14:06:36 | ||
---|---|---|
rjybema
|
Quote Klopt, op woensdag 13 augustus heb ik daarover in dit topic (pagina 7) melding van gemaakt. Sindsdien hebben de stellen geen meter meer gereden. |
05-10-2008 14:35:05 | ||
---|---|---|
stefanvdw
|
Sorry, heb er blijkbaar overheen gelezen(was die dagen niet online). Bedankt voor de info in ieder geval |
05-10-2008 18:33:33 | ||
---|---|---|
webguy
|
Quote Heb vanmiddag de regen getrotseerd om effe te gaan kijken. Vanaf perron/spoor ri. Ut/Nm is 't moeilijk te zien, maar Plan V 808 staat voor het SHD materieel (een goederenwagen + Plan ?) en naast de BAM VST... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
05-10-2008 19:57:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Het zijn twee plan W's, en die zijn dan ook niet van de SHD maar van het NSM... De Hbis erachter is van een particulier... |
08-10-2008 09:59:02 | ||
---|---|---|
booij1990
|
Zal de 867 dan het stelletje zijn wat van Arriva naar Connexxion verhuist? 867 LM 13:20 uur, ri Amf Dinsdag 07 oktober 2008 steeph82 Bnva |
08-10-2008 16:56:06 | ||
---|---|---|
mdj
|
Stel heeft vandaag iig weer testritten gereden, iig tussen Apd en Sto. Cxx-mcn+begeleider waren even iets belangrijks (...) halen op het middenperron. |
08-10-2008 20:39:36 | ||
---|---|---|
keesje
|
Begint het met een 'k' en eindigt het op 'offie'? %08% Heb in de planning overigens stel 505 weer opgenomen en wellicht dat we de 507 ook nog doen. De 515 is volgens mij al weggebonjourd... Laatst bewerkt door keesje op 08-10-2008 20:40 |
08-10-2008 21:00:55 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator |
De 505 heeft nog even respijt, dus mijn idee is ons nog even te beperken tot de 507. Groet, Spiketrain |
08-10-2008 23:43:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, het respijt van de 505 en de revisietermijn van de 507 liggen wel vlak bij elkaar, ergens rond 21 oktober. |
09-10-2008 08:29:18 | ||
---|---|---|
jaques
|
De 515 staat al enkele dagen bij/in de wpl te Ehv |
09-10-2008 11:54:20 | ||
---|---|---|
booij1990
|
864 16025 A Stel terug bij NSR Donderdag 09 oktober 2008 WesselE Gdm Kijk eens aan, de 864 dus weer in dienst bij NSR.. dan zal de 865 ook niet heel lang meer duren denk ik? |
09-10-2008 12:08:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Denk het ook, want hij staat op het moment "onder spanning" (= bedrijfsgereed) bij het RB Haarlem. Dus wie weet wat er vandaag nog gebeurt... Edit: stel wordt vanavond afgeleverd. Laatst bewerkt door broek53 op 09-10-2008 17:02 |
09-10-2008 12:27:06 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
-De 869 reed zag ik vandaag om 11.15 als LM van Hlm richting we werkplaats rijden, ik weet niet of hij daar ook heen is gegaan. -Vtje 443 stond GDST net buiten de kap in Hlm om 08.15 en om 11.15. -Verder bestaat de 523 niet meer uit vier bakken maar uit drie, één van de tussenbakken staat nu meer binnen het terrijn. (Hlmwph) http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
11-10-2008 01:12:08 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Meer Mat'64 nieuws uit Hlm: -Vtje 443 lijkt terzijde gestelt te zijn, hij staat nu tussen de Plan-Utjes en de 509 zonder draad boven zijn dak. -Ex-Arriva 865 lijkt klaar voor NS, vandaag aan het einde van de middag stond deze GDST net buiten de kap, MET een NS logo. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
11-10-2008 10:32:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
De 443 is nog niet eens in het RB Hlm binnen geweest èn het is een recent gereviseerd stel, dus terzijdestelling is heel onwaarschijnlijk. Hij zal wel wachten op binnenkomst in het RB (waar op het moment een overmaat aan schadematerieel staat). |
11-10-2008 10:48:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Om de zaken rond de ontwikkelingen mat '64 (ex-Arriva) uit de opvallende zaken hier samen te vatten: 864 en 865 zijn afgelopen week na een aantal bakconserveringsbehandelingen weer bij NS in dienst gekomen, de 866, 868 en 870 zijn (ook deze week) van de Kijfhoek verhuisd naar het OB Zaanstraat en zullen, als er niets bijzonders aangetroffen wordt, volgende week bij NS in dienst komen. De 867 is rond 1 oktober (?) overgegaan naar Connexxion. De beschadigde 869 is bijna hersteld en was de afgelopen week vanuit Haarlem aan het proefrijden. Al met al zullen er eind volgende week dus 6 ex-Arriva-stellen bij NS terug in dienst zijn. Met de 505 en 507 nog in dienst, is het terzijde stellen van de 10 plan V's per 1 oktober ruimschoots gecompenseerd - maar de overmaat houdt natuurlijk weer op als de 505 en 507 de week erna terzijde gesteld worden. |
11-10-2008 11:18:27 | ||
---|---|---|
nsr1855
|
Quote Naar mijn weten staat de 523 al een hele lange tijd met 3 bakken.. Gemaakt op 4-6-'08 http://img235.imageshack.us/my.php?image=523bl6.jpg Laatst bewerkt door nsr1855 op 11-10-2008 11:20 |
11-10-2008 13:44:57 | ||
---|---|---|
hvondelen
|
Aha, dat was me nog niet eerder opgevallen dan! http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
11-10-2008 17:52:37 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Volgens mij is voor de 520 ook het doek gevallen stelletje ging vanaf OB Zaanstraat naar de WGM ( AFVOER) |
11-10-2008 18:42:00 | ||
---|---|---|
ruysdael
|
869 (was dat niet ex-Arriva?) zag ik vandaag op het terrein van de werkplaats aan de Zaanstraat, naast tesamen met wat andere V's en een SGMm naast het Brediusbad. Van Arriva-logo's was niets meer te bekennen, en de NS-logo's zien er nog gewoon goed/normaal uit . |
11-10-2008 20:36:48 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mja, 869 is inderdaad ex-Arriva... was het stel dat aan jukklimmen gedaan had op Ddr Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-10-2008 20:50:23 | ||
---|---|---|
2296
|
Quote Nee het doek is nog niet gevallen voor de 520. Dit alleen omdat er geen plaats was voor het stel op de AW in de Zaanstraat. En die werkzaamheden zouden op de WGM uitgevoerd worden. |
12-10-2008 13:09:15 | ||
---|---|---|
thom
|
AW...? |
12-10-2008 16:13:38 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Aardwind misschien? Dick van den Hoven |
12-10-2008 21:26:54 | ||
---|---|---|
2296
|
Dat is inderdaad het aardwind (sorry dat ik dat vergeten was). Dat is een spoor waar draaistelen/assen verwisseld kunnen worden. Laatst bewerkt door 2296 op 12-10-2008 21:27 |
12-10-2008 21:46:55 | ||
---|---|---|
keesje
|
Quote O? Dus elk stel dat van de Zaanstraat naar Wgm gaat is meteen afgevoerd? |
12-10-2008 21:54:01 | ||
---|---|---|
2296
|
Als alles goed gaat, dan gaat het stel er pas op 10-08-2009 uit. |
13-10-2008 17:10:47 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Neej zo werd dat aan mij door gegeven dat het AFVOER was dus ik dacht dat het al sloop of terzijde ging maar dat blijkt dus van niet , en A.U.B een wat vriendelijkere reactie zou ook wel oprijs gesteld worden |
13-10-2008 20:14:37 | ||
---|---|---|
keesje
|
Excuus, excuus... Wellicht dat je het dan wat duidelijker kan vertellen de volgende keer. |
13-10-2008 21:09:35 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Is goed |
14-10-2008 12:50:18 | ||
---|---|---|
2296
|
Juk jumper 869 (uit Dortrecht) heeft Haarlem op 10-10-2008 verlaten om naar de Zaanstraat te gaan voor onderhoud en zal daarna weer in dienst zijn van NS. |
18-10-2008 12:27:54 | ||
---|---|---|
booij1990
|
870 GDST Om 10.00uur Maandag 13 oktober 2008 hvondelen Aswplz Zo te zien gaat het ook niet heel lang meer duren voordat de 870 weer in NSR-dienst komt? Trouwens, wat zijn de volgende stellen die door hun revisietermijn worden afgevoerd, en wanneer? Of is het komende tijd rustig met afvoer? |
18-10-2008 14:44:24 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
QuoteOp pagina 4 van dit topic is dit al geschreven over Plan T. Kanttekening hierbij is dat de 509 al ter zijde staat en dat in zijn plaats de 505 een maand langer blijft. Die zal ook binnenkort aan de kant gaan, aangezien de geplande datum van terzijdestelling op 24 september was. Afvoer van Plan V heb ik gezien dat die liep tot de 822 hier in het forum, maar deze is ook al ter zijde, samen met 3 of 4 anderen die nog wat langer hadden doorgekund. Voor de 822 was de oorspronkelijke planning om eind oktober uit dienst te nemen. |
18-10-2008 16:14:10 | ||
---|---|---|
mat64
|
even een vraagje nu staan er stellen op Zlr op Dgr en op...? waarom word alles verdeelt zullen er ook nog nieuwe stellen naar Zlr gaan of word alles Dgr? |
18-10-2008 16:15:26 | ||
---|---|---|
lucky
|
Het is officieel niet eens toegestaan om materieel te stallen op Zlr, dus de stellen zullen er ooit wel weer eens weg moeten worden gehaald. |
18-10-2008 16:58:34 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Dit najaar zou de Dgr geheel omhekt moeten worden, zoals al eerder in dit topic te lezen was. Als dit gebeurd is, dan zullen de stellen wel overgebracht worden van Zlr naar de Dgr. Op Ahb staat alleen nog de 808. |
18-10-2008 17:40:31 | ||
---|---|---|
robbertc
|
Bij bovenstaande 2 berichten worden aannames gedaan, die je volgens mij niet glashard zo kan zeggen.. Ik weet ook niet precies 'van de hoed en de rand', maar het lijkt me wat genuanceerder te liggen.. |
18-10-2008 17:45:43 | ||
---|---|---|
lucky
|
Ik baseer mijn opmerkingen op eerder door broek53 gedane uitspraken over zlr en de stalling daar. Het lijkt mij dat die informatie toch wel correct is. |
18-10-2008 17:47:41 | ||
---|---|---|
robbertc
|
ok |
18-10-2008 19:23:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
De Dijksgracht is nu buiten dienst voor de omhekkingswerkzaamheden en daarna kan er een heleboel bij, maar als men in het huidige tempo blijft afvoeren en terzijde stellen (en niet slopen), dan is-ie zo weer vol... Afvoer en stalling is tot nu toe helaas volledig hap-snapbeleid. Als de poortbewakers van de Dijksgracht niet krachtig hadden geroepen, hadden de laatste tien plan V's nu vermoedelijk op allerlei plaatsen in het land staan af te takelen, om over Nuth maar te zwijgen... Overigens ziet het er dus naar uit dat uit Amf de DH-stellen naar Polen de DE3-en naar de sloper verdwijnen en van de Dijksgracht de DH's ook, dus komt er ook wel weer wat ruimte. |
18-10-2008 20:56:05 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Tsja, wat je zegt.. het halve park mat'64 en 150 bakken ICK... dat gaat hard. Hoe zit het eigenlijk met de collectie gare bakken uit Hlm(wph)? Dat zou toch ook naar de eeuwige treinvelden gaan? |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |