Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
11-09-2008 20:00:11
plant
plant
Treinstel 946 stond vanmiddag om 15u30 te Utoz, het treinstel zag er vanaf 19b gezien niet ernstig gehavend uit.


Youri
 

12-09-2008 19:34:46
thom
thom
Daar schuift men een nieuwe snelschakelaar in, en dat stelletje rijdt weer...  

12-09-2008 20:09:01
2296
2296
En waar rook is gezien is het waarschijnlijk ook erg warm geweest door wat vlammetjes. Dan is het niet van ik schuif er even een nieuwe snelschakelaar in er rijden weer. Dan is het ook nog wat luchtslangetjes en kabels herstellen. Daar gaan een paar dagen overheen.  

12-09-2008 20:29:50
thom
thom
Ja OK ... Zei het nu wat té simpel...

Maarjullie meoten ook een beetje werk hebben toch...
 


12-09-2008 21:57:32
2296
2296
Ik kan je zeggen dat er werk zat is. Het merendeel is Mat 64  

12-09-2008 22:38:26
edje
edje
snelschakelaar zelf uitwisselen is niet zoveel werk.
Weet nog wel, toen we in Hgl, de eerste series V-tjes 401 enz enz ontmanteld moesten worden.
De snelschakelaar was er binnen 5 minuten uit.

Zelfde met het verwijderen van de aircounits in de cabine, er was eens een gek die de kabel doorknipte, waarna zich een gifgroene wolk, zich in de cabine ophoopte.
Geweldige tijd was dat.
 

13-09-2008 00:14:53
hvondelen
hvondelen
Plan-V 893 is vandaag glimmend Hlmwph uitgerold.

Laatst bewerkt door hvondelen op 13-09-2008 00:15


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

15-09-2008 19:46:18
timtrein
timtrein
27-8 binnengenomen aldus HOV-RN. Wat is er wel niet mee uitgespookt als ze daar twee weken zoet mee zijn geweest in een WPH ??

Edit door admin: verboden onderwerp verwijderd
 

15-09-2008 20:17:14
broek53
broek53
Nou, er moet in die wph maar wel ruimte zijn voor het betreffende werk...

Voor de administratie ook hier de melding dat de 864 en 865 sinds jl zondag niet meer bij Arriva zijn. Als er gebeurt wat men mij voorzegd heeft, gaat een ervan door naar Connexxion, de ander naar NSR terug.
 

17-09-2008 15:23:55
broek53
broek53
Quote
broek53: Dat doen ze dan snel, in de zin dat hij een paar dagen terug is afgeleverd door het RB Tilburg (!) na herstel. Hij is in de Zaanstraat onderhouden en bestickerd. De 950 wordt nu teruggetrokken van de Emmerlijn.
Dat was een maand geleden de bedoeling, maar zoals uit een heel ander topic blijkt, is dat niet gebeurd: zowel 950 met als 953 zonder stickers rijden op de Emmense (Emmer) Lijn. Morgen komt daar in zoverre een einde aan dat de 953 in Zwolle wordt bestickerd en waarschijnlijk de 950 ontstickerd, waarna de laatste wordt losgelaten op de rest van het land. Dat laatste dus nog onder enig voorbehoud.
 

17-09-2008 15:33:59
mren
mren
Beetje terzijde, er is zelfs een emmerlijn-website in de lucht waar in de treinen reclame voor wordt gemaakt: http://www.emmerlijn.nl/  

19-09-2008 21:57:24
stel172
stel172
950 geen Emmerlijn opschriften meer; 953 nu wel
ook al gemeld bij opvallende dingen, maar voor de volledigheid noem ik het hier ook nog even: De 950 verscheen vanmorgen zonder Emmerlijn stickers in trein 3824 en was gekoppeld met de 953 die nu wel de opschriften van de Emmerlijn heeft gekregen.
 

23-09-2008 15:59:53
broek53
broek53
Men zit erop als de kip op de eieren ("als het lijstje niet is aangepast, doen we het niet"), maar na aanpassing van het lijstje is de 950 ingaande heden dan echt onttrokken van de Emmerlijn.  

23-09-2008 18:33:48
lucky
lucky
Stel stond in ieder geval vandaag nog in zl te wachten op wat komen gaat (Rond 15.00)

Is de plan T 502 nu ook naar zlr verkast? Ik heb niet bijster goed opgelet maar meen me te herinneren geen T bij de loods te hebben zien staan.
 

23-09-2008 18:37:27
stefanvdw
stefanvdw
De 502 stond vanochtend rond 11.15 in ieder geval gewoon naast Wartsila.

Zijn er trouwens nog vorderingen rond die stellen op Zlr? Ziet er echt niet uit wanneer je als reiziger daar met de trein langs komt, of wacht men op een 'Blerick 2'?
 

23-09-2008 18:38:31
mikos
mikos
De 502 stond vanmiddag om 12.30 uur weer op de plaats waar hij de afgelopen weken heeft gestaan; naast de werkplaats, spoortje 63 of 65.  

23-09-2008 18:42:54
lucky
lucky
Dank, niet goed opgelet dus. %08%  

24-09-2008 09:15:09
broek53
broek53
Plan T 505 blijft nog ongeveer een maand in dienst (vandaag 24/9 zou het oorspronkelijk einde oefening zijn), totdat behalve de revisietermijn ook de onderhoudstermijn is afgelopen.  

24-09-2008 12:41:01
keesje
keesje
De 950 is er vanmorgen met de 958 vandoor gegaan vanuit Zl richting Amf.  

30-09-2008 11:42:56
broek53
broek53
Surprise: morgen is het opnieuw leaseverlengingsdag en dat loopt voor tien plan V's niet goed af. Vandaag rijden voor het laatst de 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831...  

30-09-2008 11:53:03
keesje
keesje
Dat is best opmerkelijk, aangezien het nu best aannemelijk wordt dat diverse treinen niet meer volgens de juiste samenstelling kunnen rijden. Dat viel me de laatste weken al her en der op, althans meer dan voor de zomer, dus met weer 10 V's minder zal het wellicht nóg meer gaan voorkomen. Maar de praktijk zal het nog uit moeten wijzen uiteraard.  

30-09-2008 11:53:52
keesje
keesje
Quote
broek53: Plan T 505 blijft nog ongeveer een maand in dienst (vandaag 24/9 zou het oorspronkelijk einde oefening zijn), totdat behalve de revisietermijn ook de onderhoudstermijn is afgelopen.


Deze is nog altijd op de baan, wanneer is het voor de 505 einde oefening? De 515 is als volgende aan de beurt heb ik begrepen?
 

30-09-2008 12:03:12
broek53
broek53
505 blijft nog een paar weken lopen. De datum voor de 515 is officieel 4 oktober, maar misschien wordt dat ook nog wel uitgesteld, dat weet ik niet.  

30-09-2008 12:54:40
spiketrain
Moderator
spiketrain
Vanaf morgen nemen we dus de 515 op in de planning.


Groet, Spiketrain
 

30-09-2008 12:56:24
robbertc
robbertc
Overigens is dat 'tekort' aan plan V's slechts voor 3 dagen. Per 6 oktober gaat er een nieuwe Wbl in, waar minder plan V-diensten in staan..  

30-09-2008 13:22:54
raymond16
raymond16
Weet je toevallig waar die V'tjes dan weggehaald worden om ervoor te zorgen dat er minder Plan V diensten zijn?

Laatst bewerkt door raymond16 op 30-09-2008 13:23
 

30-09-2008 14:41:03
keesje
keesje
Ik zou me een schuif kunnen voorstellen waarbij bijvoorbeeld VIRM naar de 2200 gaat, DDAR-en doorschuiven naar diensten van Mat '64, zoals in de 5000/5700/4900 en/of 6300/3400. Maar dat is nu even een speculatie...  

30-09-2008 14:48:09
daniel_ddr
daniel_ddr
Je kan ook nog gewoon IRM naar IC-diensten schuiven natuurlijk... 2123 rijdt immers nog altijd met Mat'64
Maargoed, als je al DDAR gaat doorschuiven dan lijkt me toch dat je het meest opschiet met schuiven naar lange Plan V-treinen. Dan kom ik eerder op de 5100 (bv. een 5116 met 4x V) dan de 5000 en wat daar nog aan hangt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

30-09-2008 14:52:19
broek53
broek53
Quote
robbertc: Overigens is dat 'tekort' aan plan V's slechts voor 3 dagen. Per 6 oktober gaat er een nieuwe Wbl in, waar minder plan V-diensten in staan..
Nou nee, dat lijkt mij een instinkertje. In het wijzigingsblad van 6 oktober wordt het aantal diensten plan V wel verminderd, maar dat is nog de vermindering n.a.v. de afvoer van 11 stellen in juli. Tot nu toe gebeurt dat in dagplan; jaarplan tippelt daar altijd een eind achteraan (althans: achter besluiten aan die niet vantevoren bekend waren).
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-09-2008 15:47:26
robbertc
robbertc
Ah, dat kan idd ook nog.  

30-09-2008 23:36:46
broek53
broek53
Het is nog een knappe uitzoekerij met die terzijdestellingen %09%, maar waar het op neer komt is dat de terzijdestelling van de 10 plan V's feitelijk puur vooruitloopt op de terugkeer van de 7 stellen van Arriva. Daarnaast wordt de technische reserve (= de reserve voor de OB's) verminderd met twee en wordt gebruik gemaakt van het feit dat er drie stellen gereserveerd zijn voor revisie of opknapbeurten in Haarlem die, zoals wij weten, niet gegeven worden.
Omdat de terugkeer van de Arriva-stellen nog geen feit is, ontstaat er de komende tijd wel een gat, maar dit wordt (op papier vanaf 6/10) gevuld doordat per 6/10 twee diensten plan T minder ingezet worden, maar de stellen 505 (!) en 507 nog wel in dienst zullen zijn, terwijl de vermindering stellen voor het OB en het RB die ik hierboven noemde, natuurlijk al een feit is (dat is niet afhankelijk van een wijzigingsblad), wat in totaal dus vijf stellen op zou moeten leveren. Alleen de komende dagen tot 6/10 is het wel spannend, want dan is het aantal diensten plan T nog niet verminderd en veel ander materieel is er ook niet "over".

Laatst bewerkt door broek53 op 30-09-2008 23:37
 

30-09-2008 23:39:17
hvondelen
hvondelen
Al anderhalve week staan de 865+864 in Haarlem bij de werkplaats. Vrijdag, waren ze binnen de hekken gezet, en gisteren stond alleen de 864 er nog. Mogenlijk is de 865 nu binnen voor revisie.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

30-09-2008 23:40:48
broek53
broek53
Nou, ze moeten de verf op de zijwanden herstellen. Gereviseerd wordt er aan mat '64 zeker niet meer.  

30-09-2008 23:49:30
hvondelen
hvondelen
Nee dat is waar, maar een opknapbeurt krijgen ze wel volgens mij.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

01-10-2008 07:33:25
keesje
keesje
Quote
broek53: Surprise: morgen is het opnieuw leaseverlengingsdag en dat loopt voor tien plan V's niet goed af. Vandaag rijden voor het laatst de 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831...


Voor wie het interesseert hierbij de laatste kunstjes van deze stellen en waar ze zijn uitgelopen:

817: 9876m, staat te Bkh
818: 6921, staat te Hrl
819: 6957, staat te Hrl
820: 5173v, staat te Rsd
822: 4489, staat te Ht
824: 16091a, staat te Ht
825: 7030a Es-Hgl, staat te Hgl
827: 9876a, staat te Bkh
829: 7567a, staat te Ah
831: 9665a, staat te Ehv
 

01-10-2008 08:25:23
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
broek53: Het is nog een knappe uitzoekerij met die terzijdestellingen %09%, maar waar het op neer komt is dat de terzijdestelling van de 10 plan V's feitelijk puur vooruitloopt op de terugkeer van de 7 stellen van Arriva.
Wat die V'tjes betreft... viel me de afgelopen dagen al op dat er nu nog maar drie op Kfhz staan (was vier). Is er al een van de achter de hand gehouden stellen terug naar NS gegaan toevallig?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

01-10-2008 09:58:29
hvondelen
hvondelen
Quote
broek53: Omdat de terugkeer van de Arriva-stellen nog geen feit is, ontstaat er de komende tijd wel een gat, maar dit wordt (op papier vanaf 6/10) gevuld doordat per 6/10 twee diensten plan T minder ingezet worden, maar de stellen 505 (!) en 507 nog wel in dienst zullen zijn, terwijl de vermindering stellen voor het OB en het RB die ik hierboven noemde, natuurlijk al een feit is (dat is niet afhankelijk van een wijzigingsblad), wat in totaal dus vijf stellen op zou moeten leveren.
Als NS slim is gooien ze een Plan-T dienst uit de 3400, in ruil voor een VIRM. Bijvoorbeeld de 3416, die gereden wordt door een Plan-T is er een midden in de spits. Hoewel ik nog nooit in die trein gezeten heb, denk ik dat het altijd erg proppen is daar. Al hoop ik het natuurlijk niet, ik heb liever Plan-T dan VIRM voor mn huis langs

Laatst bewerkt door hvondelen op 01-10-2008 09:59


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

01-10-2008 10:29:35
keesje
keesje
Quote
daniël_ddr: Wat die V'tjes betreft... viel me de afgelopen dagen al op dat er nu nog maar drie op Kfhz staan (was vier). Is er al een van de achter de hand gehouden stellen terug naar NS gegaan toevallig?


De 864 en 865 staan al twee weken te niksen te Hlmwpl, waarom komen die niet weer in dienst?
 

01-10-2008 11:16:44
booij1990
booij1990
869 16057 M Dinsdag 30 september 2008 ns6504 Tb

Hmm.. als ik deze spot moet geloven is de "arriva"trein die tegen het stootjuk reed te Dordrecht een paar maanden geleden wel weer in NSR-dienst nu....

Zal de eerste Arriva plan-V zijn die weer in NSR-dienst is...
 

01-10-2008 11:52:29
keesje
keesje
De 16057 komt niet eens in Tb... Maar als 13657 bedoelt wordt: deze bestond gisteren uit de 946 + 893 + 863. Dus spot is fout.  

01-10-2008 12:02:22
thom
thom
Quote
keesje:
Quote
daniël_ddr: Wat die V'tjes betreft... viel me de afgelopen dagen al op dat er nu nog maar drie op Kfhz staan (was vier). Is er al een van de achter de hand gehouden stellen terug naar NS gegaan toevallig?


De 864 en 865 staan al twee weken te niksen te Hlmwpl, waarom komen die niet weer in dienst?

Als ik een paar posts boven je lees staan die daar voor schadeherstel...
 

01-10-2008 16:33:38
2296
2296
En ja dat gaat niet van de ene op de andere dag. Dus zullen de stellen nog wel even blijven staan. Hlm heeft nog zat ander werk staan.  

01-10-2008 17:01:17
broek53
broek53
Schilderwek herstellen? Als het alleen daarom gaat, liggen er ergens wat prioriteiten verkeerd.  

01-10-2008 17:08:40
keesje
keesje
@thom: had ik niet gezien, excuus.  

01-10-2008 17:29:38
raymond16
raymond16
Quote
keesje:
831: 9665a, staat te Ehv

Deze staat er nog steeds (16.15 uur), op spoor 31 om precies te zijn.

Laatst bewerkt door raymond16 op 01-10-2008 17:29
 

01-10-2008 18:31:52
keesje
keesje
De 822 en 824 stonden vanmiddag (15.35 uur) gezamelijk op het kopspoortje te Ht voor de voormalige post.  

02-10-2008 11:41:23
mark
mark
De 825 staat inderdaad terzijde in Hgl, nouja 'terzijde'... het stel was daarstraks nog druk aan het rangeren.  

02-10-2008 12:10:16
broek53
broek53
Yep, voor de duidelijkheid: de stellen mogen alleen maar geen reizigers meer vervoeren. Verder is er niets mee aan de hand....  

03-10-2008 09:50:26
taigagaai
Moderator
taigagaai
Voor mijn eigen administratie ben ik nog op zoek waar de 808 en 809 staan. Na hun ter zijde stelling kwamen ze respectievelijk op Ahb en Ehv terecht. Staan ze daar nog steeds of zijn ze inmiddels al overgebracht naar de Dgr cq Zlr? Want de spots brengen mij niet veel verder.  

03-10-2008 18:07:32
WesselE
WesselE
De 808 staat nog steeds in Ahb.


'Okeh'
 

03-10-2008 18:14:04
broek53
broek53
Zoals ook in de opvallende dingen te halen valt: gisteren en vandaag zijn alle tien per 1/10 buiten dienst gestelde plan V's naar de Dijksgracht gebracht.  

03-10-2008 18:23:50
broek53
broek53
Quote
taigagaai: Voor mijn eigen administratie ben ik nog op zoek waar de 808 en 809 staan. Na hun ter zijde stelling kwamen ze respectievelijk op Ahb en Ehv terecht. Staan ze daar nog steeds of zijn ze inmiddels al overgebracht naar de Dgr cq Zlr? Want de spots brengen mij niet veel verder.
De 809 stond niet in Ehv toen hij terzijde moest, maar op Llso. In de nacht van 4 op 5 juli is hij naar de Dijksgracht gebracht, samen met de 812 uit Aswpl, en daar staat hij nog steeds (zie ook de berichten in dit topic uit die tijd).
 

03-10-2008 20:05:20
taigagaai
Moderator
taigagaai
Bedankt voor de aanvullingen.
In de spots van de 809 was de laatste van Ehv en de een na laatste op de Dgr. Dus die spot van Ehv is dus fout. En ik zal dan wel niet goed gezocht hebben in dit topic op de 809.
 

04-10-2008 13:49:39
superboer
superboer
Quote
WesselE: De 808 staat nog steeds in Ahb.
Waar staat dit stel precies? Ik keek gisteren vanaf de perrons in Arnhem tegen die paar goederenwagons aan die daar staan, daar stond de 808 een paar weken geleden voor aan Arnhemse zijde. Blijkbaar is ie dus weer verplaatst?


Garantie tot aan de voordeur.
 


04-10-2008 16:38:33
t.ricksen_
t.ricksen_
Wat schrijft broek53 enkele berichten eerder nou?  

04-10-2008 16:47:21
robbertc
robbertc
... iets over de 809  

04-10-2008 17:21:21
superboer
superboer
Inderdaad, mijn vraag gaat over de 808, niet de 809


Garantie tot aan de voordeur.
 

04-10-2008 19:24:50
stefanvdw
stefanvdw
Ik vergeleek gisteren wat foto's van de stellen die op Zlr staan(22 juli vs 5 september) en het viel me op dat alle treinstellen verplaatst en gehutseld waren, de rijen planV's stonden in een heel andere volgorde(!), blijkbaar worden die ook nog wel eens verreden.  

05-10-2008 12:29:15
t.ricksen_
t.ricksen_
Quote
superboer: Inderdaad, mijn vraag gaat over de 808, niet de 809
Ik doelde dan ook niet op de 809, maar op de opmerking dat de tien terzijde gestelde stellen reeds naar de Dgr waren verhuisd. Alleen had ik niet gezien dat de 808 eerder al terzijde was gesteld en dus niet bij de laatste tien hoorde. My bad.
 

05-10-2008 14:06:36
rjybema
rjybema
Quote
stefanvdw: Ik vergeleek gisteren wat foto's van de stellen die op Zlr staan(22 juli vs 5 september) en het viel me op dat alle treinstellen verplaatst en gehutseld waren, de rijen planV's stonden in een heel andere volgorde(!), blijkbaar worden die ook nog wel eens verreden.

Klopt, op woensdag 13 augustus heb ik daarover in dit topic (pagina 7) melding van gemaakt. Sindsdien hebben de stellen geen meter meer gereden.
 

05-10-2008 14:35:05
stefanvdw
stefanvdw
Sorry, heb er blijkbaar overheen gelezen(was die dagen niet online). Bedankt voor de info in ieder geval  

05-10-2008 18:33:33
webguy
webguy
Quote
superboer: Waar staat dit stel precies? Ik keek gisteren vanaf de perrons in Arnhem tegen die paar goederenwagons aan die daar staan, daar stond de 808 een paar weken geleden voor aan Arnhemse zijde. Blijkbaar is ie dus weer verplaatst?

Heb vanmiddag de regen getrotseerd om effe te gaan kijken. Vanaf perron/spoor ri. Ut/Nm is 't moeilijk te zien, maar Plan V 808 staat voor het SHD materieel (een goederenwagen + Plan ?) en naast de BAM VST...


Kom eens langs op http://ovinnederland.nl!
 

05-10-2008 19:57:31
thom
thom
Het zijn twee plan W's, en die zijn dan ook niet van de SHD maar van het NSM... De Hbis erachter is van een particulier...  

08-10-2008 09:59:02
booij1990
booij1990
Zal de 867 dan het stelletje zijn wat van Arriva naar Connexxion verhuist?

867 LM 13:20 uur, ri Amf Dinsdag 07 oktober 2008 steeph82 Bnva
 

08-10-2008 16:56:06
mdj
mdj
Stel heeft vandaag iig weer testritten gereden, iig tussen Apd en Sto. Cxx-mcn+begeleider waren even iets belangrijks (...) halen op het middenperron.  

08-10-2008 20:39:36
keesje
keesje
Begint het met een 'k' en eindigt het op 'offie'? %08%

Heb in de planning overigens stel 505 weer opgenomen en wellicht dat we de 507 ook nog doen. De 515 is volgens mij al weggebonjourd...

Laatst bewerkt door keesje op 08-10-2008 20:40
 

08-10-2008 21:00:55
spiketrain
Moderator
spiketrain
De 505 heeft nog even respijt, dus mijn idee is ons nog even te beperken tot de 507.


Groet, Spiketrain
 

08-10-2008 23:43:12
broek53
broek53
Nou, het respijt van de 505 en de revisietermijn van de 507 liggen wel vlak bij elkaar, ergens rond 21 oktober.  

09-10-2008 08:29:18
jaques
jaques
De 515 staat al enkele dagen bij/in de wpl te Ehv  

09-10-2008 11:54:20
booij1990
booij1990
864 16025 A Stel terug bij NSR Donderdag 09 oktober 2008 WesselE Gdm


Kijk eens aan, de 864 dus weer in dienst bij NSR.. dan zal de 865 ook niet heel lang meer duren denk ik?
 

09-10-2008 12:08:39
broek53
broek53
Denk het ook, want hij staat op het moment "onder spanning" (= bedrijfsgereed) bij het RB Haarlem. Dus wie weet wat er vandaag nog gebeurt...

Edit: stel wordt vanavond afgeleverd.

Laatst bewerkt door broek53 op 09-10-2008 17:02
 

09-10-2008 12:27:06
hvondelen
hvondelen
-De 869 reed zag ik vandaag om 11.15 als LM van Hlm richting we werkplaats rijden, ik weet niet of hij daar ook heen is gegaan.
-Vtje 443 stond GDST net buiten de kap in Hlm om 08.15 en om 11.15.
-Verder bestaat de 523 niet meer uit vier bakken maar uit drie, één van de tussenbakken staat nu meer binnen het terrijn. (Hlmwph)


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

11-10-2008 01:12:08
hvondelen
hvondelen
Meer Mat'64 nieuws uit Hlm:
-Vtje 443 lijkt terzijde gestelt te zijn, hij staat nu tussen de Plan-Utjes en de 509 zonder draad boven zijn dak.
-Ex-Arriva 865 lijkt klaar voor NS, vandaag aan het einde van de middag stond deze GDST net buiten de kap, MET een NS logo.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

11-10-2008 10:32:39
broek53
broek53
De 443 is nog niet eens in het RB Hlm binnen geweest èn het is een recent gereviseerd stel, dus terzijdestelling is heel onwaarschijnlijk. Hij zal wel wachten op binnenkomst in het RB (waar op het moment een overmaat aan schadematerieel staat).  

11-10-2008 10:48:03
broek53
broek53
Om de zaken rond de ontwikkelingen mat '64 (ex-Arriva) uit de opvallende zaken hier samen te vatten: 864 en 865 zijn afgelopen week na een aantal bakconserveringsbehandelingen weer bij NS in dienst gekomen, de 866, 868 en 870 zijn (ook deze week) van de Kijfhoek verhuisd naar het OB Zaanstraat en zullen, als er niets bijzonders aangetroffen wordt, volgende week bij NS in dienst komen. De 867 is rond 1 oktober (?) overgegaan naar Connexxion. De beschadigde 869 is bijna hersteld en was de afgelopen week vanuit Haarlem aan het proefrijden.
Al met al zullen er eind volgende week dus 6 ex-Arriva-stellen bij NS terug in dienst zijn. Met de 505 en 507 nog in dienst, is het terzijde stellen van de 10 plan V's per 1 oktober ruimschoots gecompenseerd - maar de overmaat houdt natuurlijk weer op als de 505 en 507 de week erna terzijde gesteld worden.
 

11-10-2008 11:18:27
nsr1855
nsr1855
Quote
hvondelen: -Verder bestaat de 523 niet meer uit vier bakken maar uit drie, één van de tussenbakken staat nu meer binnen het terrijn. (Hlmwph)


Naar mijn weten staat de 523 al een hele lange tijd met 3 bakken..

Gemaakt op 4-6-'08

http://img235.imageshack.us/my.php?image=523bl6.jpg

Laatst bewerkt door nsr1855 op 11-10-2008 11:20
 

11-10-2008 13:44:57
hvondelen
hvondelen
Aha, dat was me nog niet eerder opgevallen dan!


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

11-10-2008 17:52:37
Rolffiej19
Rolffiej19
Volgens mij is voor de 520 ook het doek gevallen stelletje ging vanaf OB Zaanstraat naar de WGM ( AFVOER)  

11-10-2008 18:42:00
ruysdael
ruysdael
869 (was dat niet ex-Arriva?) zag ik vandaag op het terrein van de werkplaats aan de Zaanstraat, naast tesamen met wat andere V's en een SGMm naast het Brediusbad. Van Arriva-logo's was niets meer te bekennen, en de NS-logo's zien er nog gewoon goed/normaal uit .  

11-10-2008 20:36:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Mja, 869 is inderdaad ex-Arriva... was het stel dat aan jukklimmen gedaan had op Ddr


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-10-2008 20:50:23
2296
2296
Quote
Rolffiej19: Volgens mij is voor de 520 ook het doek gevallen stelletje ging vanaf OB Zaanstraat naar de WGM ( AFVOER)


Nee het doek is nog niet gevallen voor de 520. Dit alleen omdat er geen plaats was voor het stel op de AW in de Zaanstraat. En die werkzaamheden zouden op de WGM uitgevoerd worden.
 

12-10-2008 13:09:15
thom
thom
AW...?  

12-10-2008 16:13:38
dvdhoven
dvdhoven
Aardwind misschien?


Dick van den Hoven
 

12-10-2008 21:26:54
2296
2296
Dat is inderdaad het aardwind (sorry dat ik dat vergeten was). Dat is een spoor waar draaistelen/assen verwisseld kunnen worden.

Laatst bewerkt door 2296 op 12-10-2008 21:27
 

12-10-2008 21:46:55
keesje
keesje
Quote
Rolffiej19: Volgens mij is voor de 520 ook het doek gevallen stelletje ging vanaf OB Zaanstraat naar de WGM ( AFVOER)


O? Dus elk stel dat van de Zaanstraat naar Wgm gaat is meteen afgevoerd?
 

12-10-2008 21:54:01
2296
2296
Als alles goed gaat, dan gaat het stel er pas op 10-08-2009 uit.  

13-10-2008 17:10:47
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
keesje:
Quote
Rolffiej19: Volgens mij is voor de 520 ook het doek gevallen stelletje ging vanaf OB Zaanstraat naar de WGM ( AFVOER)


O? Dus elk stel dat van de Zaanstraat naar Wgm gaat is meteen afgevoerd?


Neej zo werd dat aan mij door gegeven dat het AFVOER was dus ik dacht dat het al sloop of terzijde ging maar dat blijkt dus van niet , en A.U.B een wat vriendelijkere reactie zou ook wel oprijs gesteld worden
 

13-10-2008 20:14:37
keesje
keesje
Excuus, excuus... Wellicht dat je het dan wat duidelijker kan vertellen de volgende keer.  

13-10-2008 21:09:35
Rolffiej19
Rolffiej19
Is goed  

14-10-2008 12:50:18
2296
2296
Juk jumper 869 (uit Dortrecht) heeft Haarlem op 10-10-2008 verlaten om naar de Zaanstraat te gaan voor onderhoud en zal daarna weer in dienst zijn van NS.  

18-10-2008 12:27:54
booij1990
booij1990
870 GDST Om 10.00uur Maandag 13 oktober 2008 hvondelen Aswplz

Zo te zien gaat het ook niet heel lang meer duren voordat de 870 weer in NSR-dienst komt?

Trouwens, wat zijn de volgende stellen die door hun revisietermijn worden afgevoerd, en wanneer? Of is het komende tijd rustig met afvoer?
 

18-10-2008 14:44:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53: 507: 21 oktober
508: 12 december
509: 16 december
Op pagina 4 van dit topic is dit al geschreven over Plan T. Kanttekening hierbij is dat de 509 al ter zijde staat en dat in zijn plaats de 505 een maand langer blijft. Die zal ook binnenkort aan de kant gaan, aangezien de geplande datum van terzijdestelling op 24 september was.
Afvoer van Plan V heb ik gezien dat die liep tot de 822 hier in het forum, maar deze is ook al ter zijde, samen met 3 of 4 anderen die nog wat langer hadden doorgekund. Voor de 822 was de oorspronkelijke planning om eind oktober uit dienst te nemen.
 

18-10-2008 16:14:10
mat64
mat64
even een vraagje
nu staan er stellen op Zlr op Dgr en op...?
waarom word alles verdeelt
zullen er ook nog nieuwe stellen naar Zlr gaan of word alles Dgr?
 

18-10-2008 16:15:26
lucky
lucky
Het is officieel niet eens toegestaan om materieel te stallen op Zlr, dus de stellen zullen er ooit wel weer eens weg moeten worden gehaald.  

18-10-2008 16:58:34
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dit najaar zou de Dgr geheel omhekt moeten worden, zoals al eerder in dit topic te lezen was. Als dit gebeurd is, dan zullen de stellen wel overgebracht worden van Zlr naar de Dgr. Op Ahb staat alleen nog de 808.  

18-10-2008 17:40:31
robbertc
robbertc
Bij bovenstaande 2 berichten worden aannames gedaan, die je volgens mij niet glashard zo kan zeggen.. Ik weet ook niet precies 'van de hoed en de rand', maar het lijkt me wat genuanceerder te liggen..  

18-10-2008 17:45:43
lucky
lucky
Ik baseer mijn opmerkingen op eerder door broek53 gedane uitspraken over zlr en de stalling daar. Het lijkt mij dat die informatie toch wel correct is.  

18-10-2008 17:47:41
robbertc
robbertc
ok  

18-10-2008 19:23:37
broek53
broek53
De Dijksgracht is nu buiten dienst voor de omhekkingswerkzaamheden en daarna kan er een heleboel bij, maar als men in het huidige tempo blijft afvoeren en terzijde stellen (en niet slopen), dan is-ie zo weer vol... Afvoer en stalling is tot nu toe helaas volledig hap-snapbeleid. Als de poortbewakers van de Dijksgracht niet krachtig hadden geroepen, hadden de laatste tien plan V's nu vermoedelijk op allerlei plaatsen in het land staan af te takelen, om over Nuth maar te zwijgen... Overigens ziet het er dus naar uit dat uit Amf de DH-stellen naar Polen de DE3-en naar de sloper verdwijnen en van de Dijksgracht de DH's ook, dus komt er ook wel weer wat ruimte.  

18-10-2008 20:56:05
timtrein
timtrein
Tsja, wat je zegt.. het halve park mat'64 en 150 bakken ICK... dat gaat hard. Hoe zit het eigenlijk met de collectie gare bakken uit Hlm(wph)? Dat zou toch ook naar de eeuwige treinvelden gaan?  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl