Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
27-05-2014 13:09:29
bnv
bnv
Wellicht vanwege de komende feestdagen dat er minder gewerkt wordt: 2 stellen.
En die 925: als die anti dreun asbest heeft, kan het dan nog wel even duren.
Mogelijk om die laatste reden zijn de 923 en de 934 mogelijk weer teruggeroepen: nog niet gescheckt op anti dreun of de verkeerde stellen meegegeven.
 

27-05-2014 13:30:48
rob46
rob46
Quote
sfj (di 27 mei 2014 12:49:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p495681/): Welkom terug in Nederland Rob! Geen derde stel vandaag dus (ik had een beetje op de 925 gerekend) ?
Het is een korte sloopweek ivm Hemelvaartsdag.


57 jaar OV-fotografie.
 

27-05-2014 16:00:46
maigoda
maigoda
Quote
sfj (ma 26 mei 2014 23:14:00 https://www.somda.nl/forum/12856/p495631/): Is het een hele gekke vraag waar dat asbest zich nog zou moeten bevinden in bepaalde treinstellen? Nummertjes van specifieke stellen is niet de kern, meer waar het zich bevindt in een treinstel? De neus, het dak, de zijwanden? Is dat bijvoorbeeld iets wat ook in de Zaanstraat verwijderd zou kunnen zijn?

Naast de genoemde anidreunpaste kunnen er nog tal van onderdelen in zitten die asbest bevatten. Alleen het lasige is dat dat voor elk stel anders kan zijn. Toen de 904 werd overgedragen, is er asbestdocumentatie mee overgedragen. Daarin staan ook onderdelen met een beschrijving hoe het er uit ziet als het asbest bevat. Het is voor die onderdelen zo dat het vervangen kan zijn, maar evengoed ook niet. Kortom, bij onderhoud goed de lijst volgen. De lijst met draaistellen per nummer is daaintegen wel weer goed bijgehouden en de documentatie kwam overeen met de draaistellen die nu onder de 904 zitten.
Groetjes,
Emiel
 

27-05-2014 21:41:41
thom
thom
En dan zijn er nog onderdelen in de asbestinventarisatie genoemd die de status hebben dat ze op asbest getest moeten worden op het moment dat er iemand werkzaamheden aan moet verrichten.
Veelal onderdelen die bij normaal onderhoud niet aangeraakt moet worden, maar alleen bij bv herstelling van schades of zoals nu, sloop.
 


03-06-2014 21:30:47
Mat644
Mat644
Vannochtend reed er een V100 met 2 onbekende plan v vanuit de richting Awhv
richting de Zaanstraat.
 

03-06-2014 21:35:18
broek53
broek53
Dat is dan de verkeerde kant op !
Geen sloopafvoer naar HKS geweest vandaag?
 

04-06-2014 18:53:49
bossie186
bossie186
Nou ben ik toch wel benieuwd welke 2 treinstellen er maandag uit Ahg vertrokken.  

05-06-2014 19:09:50
aarclay
aarclay
Dan ben ik benieuwd naar de reden waarom er steeds bij elk transport een zijruitje uit de kop van afgevoerde Mat'64 ontbreekt? Bij een enkele kan ik me dat wel voorstellen, maar bij een hele hoop? Is dat niet een gemaakt gat om de luchtslang t.b.v. het remmen doorheen te steken tijdens transport over het spoor?


Choo choo.....
 

05-06-2014 22:04:15
thom
thom
Voor luchtslangen tikt men liever een front of sluitsein glaasje eruit.

Waarschijnlijk is het steeds de rechter ruit die weg is en goede kans dat van het raam daarnaast de ruitenwisser weg is

Laatst bewerkt door thom op 05-06-2014 22:04
 

06-06-2014 11:32:14
Spoorzaken
Spoorzaken
Gisteravond 2 V'tjes uit de 400-serie op Hlm WPL en Station gezien. Vanmorgen
stond een V-stel (nr. niet leesbaar) op Hlm WPL. Wellicht waren dat deze 2 (zie Bossie 186 hierboven) ?

Laatst bewerkt door Spoorzaken op 06-06-2014 11:33
 

06-06-2014 11:45:56
sfj
Dat zullen de stellen van de aanrijding bij Apeldoorn eerder deze week zijn. 400'en zijn thans nog in dienst, of al gesloopt (401-438).


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

06-06-2014 11:58:37
M-BASS
M-BASS
Zal ook wel te onderscheiden zijn qua grafiti, de stellen van eerder deze week zaten aardig onder zodat de nummer niet te zien waren. Ik geloof dat ik zag dat stel 476 bij die botsing betrokken was.  

06-06-2014 12:00:26
salieri
salieri
479  

11-06-2014 13:56:51
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
Mat644 (di 03 jun 2014 21:30:47 https://www.somda.nl/forum/12856/p496289/): Vannochtend reed er een V100 met 2 onbekende plan v vanuit de richting Awhv
richting de Zaanstraat.

Is het al bekend welke treinstellen dit zijn geweest? Zijn er maandag wel treinstellen naar de Zaanstraat gegaan of was Arnhem al leeg?
Quote
broek53 (di 03 jun 2014 21:35:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p496291/): Dat is dan de verkeerde kant op !
Geen sloopafvoer naar HKS geweest vandaag?
Zijn er gisteren dan wel treinstellen naar HKS gegaan of ook niet?
 

11-06-2014 14:29:08
bnv
bnv
Vraag het Rob 46, hij is altijd perfect op de hoogte wat er gaande is. Maar hij zal met andere dingen bezig zijn, reageert namelijk al een week of twee niet meer. Ik neem aan dat de informatie nog wel boven water komt.

Laatst bewerkt door spiketrain op 11-06-2014 14:59, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

11-06-2014 15:40:04
train85
train85
Rob 46 is nu op vakantie. Dus volg het forum hier.  

11-06-2014 16:29:39
bossie186
bossie186
Quote
verwoert (wo 11 jun 2014 13:56:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p497149/):
Quote
Mat644 (di 03 jun 2014 21:30:47 https://www.somda.nl/forum/12856/p496289/): Vannochtend reed er een V100 met 2 onbekende plan v vanuit de richting Awhv
richting de Zaanstraat.

Is het al bekend welke treinstellen dit zijn geweest? Zijn er maandag wel treinstellen naar de Zaanstraat gegaan of was Arnhem al leeg?
Quote
broek53 (di 03 jun 2014 21:35:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p496291/): Dat is dan de verkeerde kant op !
Geen sloopafvoer naar HKS geweest vandaag?
Zijn er gisteren dan wel treinstellen naar HKS gegaan of ook niet?


Er is maandag j.l. geen slooptransport geweest van Ahg naar Asd. Daar sta je dan 3 uur te wachten in Ed voor de enige keer dat je deze misschien kan spotten, maarja het geluk moet je hebben.
 

11-06-2014 19:28:45
thom
thom
Op een feestdag kun je natuurlijk wel bedenken dat dat soort zaken over het algemeen stilliggen en dus niet rijden...  

11-06-2014 19:49:10
bossie186
bossie186
Op Pasen hebben ze ook gewoon gereden...  

11-06-2014 20:56:59
Mat64Rens
Mat64Rens
Op pinksterdag is iedereen vrij, whatever  

11-06-2014 22:18:27
Leo
Leo
Quote
verwoert (wo 11 jun 2014 13:56:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p497149/):
Quote
Mat644 (di 03 jun 2014 21:30:47 https://www.somda.nl/forum/12856/p496289/): Vannochtend reed er een V100 met 2 onbekende plan v vanuit de richting Awhv
richting de Zaanstraat.

Is het al bekend welke treinstellen dit zijn geweest? Zijn er maandag wel treinstellen naar de Zaanstraat gegaan of was Arnhem al leeg?
Quote
broek53 (di 03 jun 2014 21:35:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p496291/): Dat is dan de verkeerde kant op !
Geen sloopafvoer naar HKS geweest vandaag?
Zijn er gisteren dan wel treinstellen naar HKS gegaan of ook niet?


Er zijn dinsdagmorgen zeker V-tjes afgevoerd, om voor achten stond er al een hele ploeg mensen, met grote kraan en een dieplader gereed in Awhv.
 

12-06-2014 07:21:12
jor[D]1
jor[D]1
Bij de werkplaats in Hlm staat een bak van de 479. Ik weet niet of de andere helft er ook staat.
Zijn dus de stellen van de aanrijding die bij de werkplaats staan.
 

12-06-2014 08:32:57
tonnie12
tonnie12
zal werkplaats Haarlem zijn denk ik .

Laatst bewerkt door spiketrain op 12-06-2014 09:03, reden: Quoot laatste bericht verwijderd.
 

12-06-2014 08:51:24
bossie186
bossie186
Quote
Leo (wo 11 jun 2014 22:18:27 https://www.somda.nl/forum/12856/p497212/):
Quote
verwoert (wo 11 jun 2014 13:56:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p497149/):
Quote
Mat644 (di 03 jun 2014 21:30:47 https://www.somda.nl/forum/12856/p496289/): Vannochtend reed er een V100 met 2 onbekende plan v vanuit de richting Awhv
richting de Zaanstraat.

Is het al bekend welke treinstellen dit zijn geweest? Zijn er maandag wel treinstellen naar de Zaanstraat gegaan of was Arnhem al leeg?
Quote
broek53 (di 03 jun 2014 21:35:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p496291/): Dat is dan de verkeerde kant op !
Geen sloopafvoer naar HKS geweest vandaag?
Zijn er gisteren dan wel treinstellen naar HKS gegaan of ook niet?


Er zijn dinsdagmorgen zeker V-tjes afgevoerd, om voor achten stond er al een hele ploeg mensen, met grote kraan en een dieplader gereed in Awhv.


Op dinsdag zijn de 917 en 930 naar de Awhv gegaan.

Laatst bewerkt door bossie186 op 12-06-2014 08:51
 

12-06-2014 11:36:36
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
tonnie12 (do 12 jun 2014 08:32:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p497248/): zal werkplaats Haarlem zijn denk ik .

Inderdaad zag ik vanmorgen op Hlm WPL 1 nette V-bak staan. Voor zover zichtbaar geen grafitti maar nr. ook niet zichtbaar. Andere bak(ken) binnen in WPL ?
 

12-06-2014 14:21:40
bnv
bnv
Quote
jor[D]1 (do 12 jun 2014 07:21:12 https://www.somda.nl/forum/12856/p497239/): Bij de werkplaats in Hlm staat een bak van de 479. Ik weet niet of de andere helft er ook staat.
Zijn dus de stellen van de aanrijding die bij de werkplaats staan.


Mooi dat die nog wordt opgekanpt, schade zal wel niet zo groot zijn dat dit nog mogelijk is.
Ook een teken dat men Plan V nog niet erg kan missen. Daarbij dan ook gerekend dat dit stel een van de laatste geweest is die nog revisie heft gehad, het komt pas in de verlenging in september 2015 met een uiterlijke verlengingstermijn tot maart 2017.
Dat zal wel niet gehaald worden maar toch nog lang genoeg dat de opknapkosten rechtvaardigt.
 

12-06-2014 14:27:38
aarclay
aarclay
Dat iets bij een werkplaats staat wil niet meteen zeggen dat het opgeknapt wordt? Ik gok meer op een controle of herstel nog mogelijk en rendabel is. Een kromme koppeling, zou nog wel te herstellen zijn, evenals wat treeplankjes.
Maar duidelijke botsschade betwijfel ik.

Ik heb geen zicht op de daadwerkelijke schade. Dus wie het weet....

Laatst bewerkt door aarclay op 12-06-2014 14:30


Choo choo.....
 

12-06-2014 15:02:41
jor[D]1
jor[D]1
Misschien nog interessant om te weten of het een schade bak was. Het was de bak met de stroomafnemers.  

12-06-2014 15:12:20
bnv
bnv
Als je bedoelt een schadebak, opgedaan in het verleden: ja, en wel Eindhoven: 31.10.1992 (staat in railwiki bij scahdegevallen).  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-06-2014 19:12:20
Mat644
Mat644
Vanaf station Ass V100 gezien met sloop plan v richting Awhv  

12-06-2014 20:32:17
KvdLee
KvdLee
Hoe reed deze dan? Te Ass kan je alleen richting Hlm, Hrp, Zd of Asd toch?  

12-06-2014 20:42:07
Bert13
Bert13
En Shl ja. @Mat644 zal wellicht de Hrp bedoelen, of hij zag de trein in de verbindingsboog ri. Awhv gaan


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

12-06-2014 23:26:57
Frontier
Frontier
479 stond tot eind vorige week nog in complete uitvoering op het erf te Hlmwph, aannemelijk is dus dat een van de twee bakken inmiddels ergens binnen staat.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

13-06-2014 06:41:30
Mat644
Mat644
@Bert13, die bedoel ik inderdaad ja.  

13-06-2014 10:04:04
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
Frontier (do 12 jun 2014 23:26:57 https://www.somda.nl/forum/12856/p497327/): 479 stond tot eind vorige week nog in complete uitvoering op het erf te Hlmwph, aannemelijk is dus dat een van de twee bakken inmiddels ergens binnen staat.

Vanmorgen stond de eerder genoemde bak v.d. 479 nog buiten te Hlmwph. Rest niet gezien.
 

15-06-2014 16:14:13
rob46
rob46
Quote
bnv (wo 11 jun 2014 14:29:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p497150/): Vraag het Rob 46, hij is altijd perfect op de hoogte wat er gaande is. Maar hij zal met andere dingen bezig zijn, reageert namelijk al een week of twee niet meer. Ik neem aan dat de informatie nog wel boven water komt.
Op 2-6 gingen 930+932 van Ahg naar Aswplz en op 10-6 de 896+917+930 van Aswplz naar Awhv, vervolgens per dieplader naar HKS. Groetjes uit de Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

15-06-2014 18:40:45
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dank voor je update Rob.  

19-06-2014 17:10:56
rob46
rob46
Op 16-6 gingen 931+907+906 van Ahg naar Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-06-2014 18:07:05
niels25
niels25
Zijn er afgelopen dinsdag ook weer stellen afgevoerd naar HKS?
Dan staan er volgens mij nog een 5 tal stellen op Arnhem Goederen: 445,870,887 (helemaal of half?), 897 en de 912. Dus over 2 weken zullen deze dan ook wel weg zijn.

Laatst bewerkt door niels25 op 19-06-2014 18:35
 

19-06-2014 19:09:35
Erikvd12
Erikvd12
Vandaag eens wezen kijken bij de 904, het stel begint al wat last te krijgen, van wat de stellen 4/5 jaar eerder ook krijgen in Zlr.  

19-06-2014 20:38:18
train85
train85
Het is ook niet een al te beste plek lijkt mij voor de 904.  

19-06-2014 20:44:17
thom
thom
Quote
Erikvd12 (do 19 jun 2014 19:09:35 https://www.somda.nl/forum/12856/p498204/): Vandaag eens wezen kijken bij de 904, het stel begint al wat last te krijgen, van wat de stellen 4/5 jaar eerder ook krijgen in Zlr.

En wat bedoel je dan met 'wat'?
 

19-06-2014 21:02:00
M-BASS
M-BASS
Wellicht alternatieve kleurstelling  

19-06-2014 22:03:14
salieri
salieri
Of vandalisme  

19-06-2014 22:32:45
thom
thom
En zo kun je nogwel vanalles verzinnen, dus zo duidelijk was de melding niet  

20-06-2014 23:03:57
maigoda
maigoda
De 904 heeft momenteel aan de blinde kant last van alternatieve bewchildering. Van Vandalisme is geen sprake. Het stel heeft vorige week nog tegen de draad gestaan om oa.a de baterijen te laden.
Groetjes,
Emiel
 

21-06-2014 10:23:18
bossie186
bossie186
Heeft iemand een foto van hoe de 479 er nu ongeveer bijstaat? Ik kan me niet voorstellen dat het zolang duurt om een schortplaat e.d. te repareren?  

21-06-2014 18:22:32
train85
train85
Gisteren waren ze er nog druk meebezig in de werkplaats.  

21-06-2014 18:29:12
V64
V64
Quote
bossie186 (za 21 jun 2014 10:23:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p498386/): Heeft iemand een foto van hoe de 479 er nu ongeveer bijstaat? Ik kan me niet voorstellen dat het zolang duurt om een schortplaat e.d. te repareren?

Ik had uit eerdere berichten begrepen, dat het wel wat meer was dan een schortplaat.
Alle ATB-apparatuur onder de neus was in elk geval ook weg/beschadigd.
En dat kost wel even wat tijd, en de urgentie is nu ook weer niet zo groot om dat snel af te krijgen,er is niet echt een tekort aan MAT.
 

21-06-2014 20:18:21
maigoda
maigoda
Veel ATB-apparatuur zit er anders niet onder de neus: slechts twee ATB-spoelen. Dus daar zal het niet echt aan kunnen liggen.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 21-06-2014 20:19
 

21-06-2014 20:31:10
thom
thom
Nee, maar als de spoelen eraf gerukt zijn incl connectoren is het toch wat meer werk dan simpelweg de stekker erin steken.

Vergis je ook niet in doorlooptijd, eerst moet er een opname van de werkzaamheden gemaakt worden die daarna ingepland moet worden en daarvoor moeten de benodigde materialen besteld/verzameld worden.
Tel op dat er niet 20 man personel de hele dag zit te klaverjassen en dat er wel meer materieel binnenstaat en komt.

Dan kan het dus soms wel even duren voordat een stel daadwerkelijk aan de beurt is.
 

21-06-2014 21:41:05
sik214
sik214
Daarbij zal de verzekering ook een rol spelen (expertise etc).  

21-06-2014 22:24:10
maigoda
maigoda
Quote
thom (za 21 jun 2014 20:31:10 https://www.somda.nl/forum/12856/p498447/): Nee, maar als de spoelen eraf gerukt zijn incl connectoren is het toch wat meer werk dan simpelweg de stekker erin steken.

Vergis je ook niet in doorlooptijd, eerst moet er een opname van de werkzaamheden gemaakt worden die daarna ingepland moet worden en daarvoor moeten de benodigde materialen besteld/verzameld worden.
Tel op dat er niet 20 man personel de hele dag zit te klaverjassen en dat er wel meer materieel binnenstaat en komt.

Dan kan het dus soms wel even duren voordat een stel daadwerkelijk aan de beurt is.

Op dit punt ben ik het wel met je eens dat het iets meer inhoud dat alleen de reparatie zelf. Maar dan nog zal het weg zijn van de ATB-spoelen en eventueel ook de stekkerverbindingen op de bak niet de reden zijn dat het ellenlang zou duren.
Groetjes,
Emiel
 

22-06-2014 00:29:10
willem1974
willem1974
als de stekkerverbindingen weg zijn kan je ook nog eens last hebben van dat de bekabeling naar de connectoren toe korter zijn geworden dan gewenst, en dan moet je nieuwe kabels gaan trekken, dus zo simpel hoeft het niet te zijn...  


22-06-2014 01:25:16
maigoda
maigoda
Maar ook dat hoeft geen weken te duren, lijkt me.
Groetjes,
Emiel
 

22-06-2014 10:41:38
M-BASS
M-BASS
Ligt aan het verzekeringswerk, dat gaat niet zo snel.  

22-06-2014 10:48:19
Pim530
Pim530
Is er nog iemand die de NS voor een redelijk bedrag wil verzekeren dan? Ik heb mijn twijfels.  

22-06-2014 10:53:00
john2
john2
NS zal toch wel wettelijk aansprakelijk verzekerd moeten zijn, lijkt met zo.

Laatst bewerkt door john2 op 22-06-2014 10:53, reden: typ fout herstelt
 

22-06-2014 10:54:21
mich
mich
Materieel verzekeren is heel erg duur, wordt daarom vaak niet gedaan. Wel is iedere vervoerder verplicht verzekerd voor aansprakelijkheid.  

22-06-2014 11:04:21
M-BASS
M-BASS
In dit geval zal het gaan om de verzekering van de tegenpartij, de bestuurder van de auto die eronder kwam.  

22-06-2014 15:04:22
maigoda
maigoda
Quote
M-BASS (zo 22 jun 2014 10:41:38 https://www.somda.nl/forum/12856/p498488/): Ligt aan het verzekeringswerk, dat gaat niet zo snel.

Ik heb het alleen over de reparatie zelf, niet over al het andere geneuzel wat er omheen allemaal nodig is.
Groetjes,
Emiel
 

22-06-2014 15:06:42
maigoda
maigoda
NSR heeft een materieelverzekering. Dat bleek namelijk toen de Stichting Mat'64 met een beschadigde 419 kwam te zitten. Verdere pikante details kan ik er echter niet over geven.
Groetjes,
Emiel
 

23-06-2014 08:18:06
rob46
rob46
Op 17-6 gingen 932+946+918 van Aswplz via Awhv naar HKS.
Groetjes uit de Harz.

Laatst bewerkt door rob46 op 23-06-2014 09:04


57 jaar OV-fotografie.
 

23-06-2014 14:25:30
rob46
rob46
Vandaag sleepte VR de 912+koppelrtg BPk 887 van Ahg naar Aswplz.
Groet uit een zonnige Harz.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-06-2014 00:04:00
broek53
broek53
Op 24-6 van de Zaanstraat naar de sloper: 923, 925 en 934.
Voor transport op 1-7 lijken klaar te staan: 906, 907 en 931.
 

30-06-2014 10:12:35
rob46
rob46
VR 203-4 sleepte vanmorgen de laatste op Ahg nog aanwezige sloopstellen 897+870+445 naar Aswplz.


57 jaar OV-fotografie.
 

30-06-2014 10:31:01
broek53
broek53
Is de andere helft van de 887 (de ABk) niet in Arnhem?  

01-07-2014 13:51:12
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
V64 (za 21 jun 2014 18:29:12 https://www.somda.nl/forum/12856/p498435/):
Quote
bossie186 (za 21 jun 2014 10:23:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p498386/): Heeft iemand een foto van hoe de 479 er nu ongeveer bijstaat? Ik kan me niet voorstellen dat het zolang duurt om een schortplaat e.d. te repareren?

Ik had uit eerdere berichten begrepen, dat het wel wat meer was dan een schortplaat.
Alle ATB-apparatuur onder de neus was in elk geval ook weg/beschadigd.
En dat kost wel even wat tijd, en de urgentie is nu ook weer niet zo groot om dat snel af te krijgen,er is niet echt een tekort aan MAT.

Ook vanmorgen stond deze bak nog buiten op Hlm Wpl; de halve T 522 trouwens ook nog altijd.

Laatst bewerkt door Spoorzaken op 01-07-2014 13:52
 

01-07-2014 17:30:45
Sully123
Sully123
is er wat over het lot van de 479 bekend? had schade na aanrijding.  

01-07-2014 18:06:47
timtrein
timtrein
Dat staat hierboven toch? Hij staat nog buiten...  

01-07-2014 18:20:29
Sully123
Sully123
Das niet het lot. Wordt het nog een herstel of niet. Dat er veel schade was, was mij bij het ongeval al duidelijk.  

01-07-2014 18:21:50
train85
train85
Is al paar weken in reparatie en ook al eerder gemeld.  

01-07-2014 18:24:08
Sully123
Sully123
Dan zie ik hem helaas weer terug in de 7000. Die dingen geven veel lawaai!  

01-07-2014 18:47:15
sjoerd
sjoerd
Buiten of binnen het mat64?? Binnentip: zoek een plaats midden in het rijtuig, ver van de wielen, doe de afdelingsdeuren allemaal dicht, leg bagage rammelvrij weg en dan bereik je al een reductie van minstens 60 procent. Buitentip: geniet er nog maar even van.  

01-07-2014 18:53:59
Sully123
Sully123
Inderdaad je hebt gelijk. Nog paar jaartjes. Maar als je met een rolstoeler mee gaat, en dat doe ik vaak, kun je niet van balkon af. Van buiten hoor je de heerlijk zingende motoren. Sgm hoor je niet. En ik woon op dik 500m van het station. Dat bedoel ik met lawaai. En ik vind ze best stug in de veren. Nou moet ik wel zeggen dat de hoge 900 stellen minder lawaai hebben.  

01-07-2014 19:22:29
Leo
Leo
Quote
broek53 (do 26 jun 2014 00:04:00 https://www.somda.nl/forum/12856/p499038/): Op 24-6 van de Zaanstraat naar de sloper: 923, 925 en 934.
Voor transport op 1-7 lijken klaar te staan: 906, 907 en 931.


Vanmorgen om 8.18 uur aankomst in Awhv van 885, 952 gevolgd door onleesbare V.
De Zaanstraat had voor vandaag toch andere nummers in gedachten.
 

01-07-2014 20:37:56
rob46
rob46
885+952+931 naar HKS.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-07-2014 18:33:52
rob46
rob46
Quote
broek53 (ma 30 jun 2014 10:31:01 https://www.somda.nl/forum/12856/p499541/): Is de andere helft van de 887 (de ABk) niet in Arnhem?
Dit remrijtuig ging op 26 februari van Awhv naar Dgr.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-07-2014 14:51:32
Spoorzaken
Spoorzaken
Quote
train85 (di 01 jul 2014 18:21:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p499728/): Is al paar weken in reparatie en ook al eerder gemeld.

Inderdaad en ter completering:
thans (3 julij) staat dus de ABk van 479 buiten op Hlm Wpl, kennelijk wordt er binnen aan de andere bak gewerkt ?
 

03-07-2014 15:24:05
bnv
bnv
Staat er waarschijnlijk wegens schadeopname en wacht op toestemming voor herstel (of niet).  

04-07-2014 07:50:26
train85
train85
Quote
Spoorzaken (do 03 jul 2014 14:51:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p499959/):
Quote
train85 (di 01 jul 2014 18:21:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p499728/): Is al paar weken in reparatie en ook al eerder gemeld.

Inderdaad en ter completering:
thans (3 julij) staat dus de ABk van 479 buiten op Hlm Wpl, kennelijk wordt er binnen aan de andere bak gewerkt ?
Er wordt weldegelijk aan de 479 al tijdje gewerkt, er staat een halve bak binnen. Degene die buiten staat heeft geen reparatie nodig.
 

04-07-2014 07:59:19
Pim530
Pim530
SGM geen lawaai? Die wasmachines hoor je toch van verre aankomen?  

04-07-2014 08:04:59
Bert13
Bert13
Van meer dan een kilometer ja, maar daar is dit topic niet voor om dat te bediscussieren


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

04-07-2014 14:35:15
M-BASS
M-BASS
Quote
train85 (vr 04 jul 2014 07:50:26):Er wordt weldegelijk aan de 479 al tijdje gewerkt, er staat een halve bak binnen. Degene die buiten staat heeft geen reparatie nodig.


Je bedoelt een bak / half treinstel.
Blijkbaar wordt er iig wel aan gewerkt dus zal ie wel weer terug in dienst komen, anders was ie bij de afvoer aangesloten die in volle gang is.

Laatst bewerkt door M-BASS op 04-07-2014 20:40
 

04-07-2014 23:39:56
bnv
bnv
Quote
train85 (vr 04 jul 2014 07:50:26 https://www.somda.nl/forum/12856/p500054/):
Quote
Spoorzaken (do 03 jul 2014 14:51:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p499959/):
Quote
train85 (di 01 jul 2014 18:21:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p499728/): Is al paar weken in reparatie en ook al eerder gemeld.

Inderdaad en ter completering:
thans (3 julij) staat dus de ABk van 479 buiten op Hlm Wpl, kennelijk wordt er binnen aan de andere bak gewerkt ?
Er wordt weldegelijk aan de 479 al tijdje gewerkt, er staat een halve bak binnen. Degene die buiten staat heeft geen reparatie nodig.


Met alle goede bedoelingen van bovenstaande auteurs: als ik dit taalkundig analyseer brengt die informatie nog helemaal niets, want:

een halve bak staat binnen, dus er zal wel aan worden gewerkt.

Een voorbarige conclusie, maar jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben (!?)

Laatst bewerkt door bnv op 04-07-2014 23:40
 

05-07-2014 00:00:55
thom
thom
Volgens mij is er maar 1 oplossing, en da's gewoon geduld tot die bak weer naar buiten komt rollen en dan ziet men dat vanzelf wel of die hersteld is.
En simpel gedacht, ze gaan geen bak binnen zetten om er niets mee te doen, dan zetten ze hem wel ergens buiten...

Een hele pagina speculeren over het wel en wee van 1 stel waar niemand wat zinnigs over kan zeggen schiet volgens mij niet op in dit topic...
 

09-07-2014 11:46:47
rob46
rob46
Op 7-7 geen nieuwe aanvoer naar Aswplz en op 8-7 de afvoer van 892+906+907 naar HKS.Inmiddels heeft men bij HKS een veilige manier ontwikkeld om de asbeststellen te verwerken zodat ook die nu richting sloper gaan.


57 jaar OV-fotografie.
 

09-07-2014 13:40:15
broek53
broek53
479 is in herstelling in het RB, sterker nog: moet een dezer dagen afgeleverd worden.  

09-07-2014 14:33:44
Rob...
Rob...
Op de Wiki staat dat stel 893 nog niet gesloopt is, maar is de BPk (als onderdeel van de 871) niet in 2008 al gesloopt?  

09-07-2014 15:03:15
rob46
rob46
871 is op 6-11-2008 bij Vlasman Apn gesloopt; stel had botsschade Mt 24-06-2006.
893 staat op On terzijde.

Laatst bewerkt door rob46 op 09-07-2014 15:04


57 jaar OV-fotografie.
 

09-07-2014 16:28:52
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
Rob... (wo 09 jul 2014 14:33:44 https://www.somda.nl/forum/12856/p500642/): Op de Wiki staat dat stel 893 nog niet gesloopt is, maar is de BPk (als onderdeel van de 871) niet in 2008 al gesloopt?
Inmiddels aangepast. Er zijn twee bakwisselingen verwisseld.
 

09-07-2014 19:31:24
rob46
rob46
Het lot van het Maastrichtse ex.instructiestel 929 is bezegeld, vanavond levert VR-loc 203-3 het stel bij Aswplz af.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-07-2014 13:23:34
bossie186
bossie186
Hoe is het eigenlijk met treinstel 954, valt de schade mee of is het niet meer te herstellen? Ik kon alleen zien dat de ABk neus deuken had en dat de schortplaat er van af was gevallen.  

15-07-2014 11:16:14
vrijgezel
vrijgezel
Op de Wgm ook wat veranderingen gezien:
de (kaal van onderen en boven gemaakte) bakken die in het zand zijn gezet zijn weg (naar de sloop of ergens anders neer gezet?),
naast de wasstraat staan enkele stellen, waarvan ik de 859 heb kunnen ontcijferen. Dit zijn zeker niet de stellen die in het zand gestaan hebben; deze hebben nog aparatuur aan de onderzijde van de bakken.
 

15-07-2014 11:27:07
rob46
rob46
Dat zijn ze wel want ze zijn op 11-7 weer op de draaistellen gezet en wachten op afvoer naar Aswplz, 859, 860 en 884. Stellen waren onder de bakken niet onttakeld anders had men ze wel per dieplader afgevoerd. Nu zijn ze te hoog voor een stadse rit.

Laatst bewerkt door rob46 op 15-07-2014 17:58


57 jaar OV-fotografie.
 

16-07-2014 18:59:04
rob46
rob46
Op 15-7 gingen de sloopstellen 857,870 en 897 vanaf Aswpl via Awhv naar HKS Metals.


57 jaar OV-fotografie.
 

17-07-2014 13:30:46
PlanV94
PlanV94
Merkwaardig, waar is stel 445 gebleven aangezien deze samen met stel 897 en 870 naar Aswpl is getransporteerd?

Laatst bewerkt door PlanV94 op 17-07-2014 13:33
 

17-07-2014 13:53:56
sfj
Zal nog wel asbest in gevonden zijn, en derhalve op Aswplz achtergebleven zijn?


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

17-07-2014 14:45:34
bnv
bnv
Als je naar boven scrollt, zie je dat gemeld is dat dit verschil sinds kort niet meer bestaat.
Daarnaast is het nooit zo geweest dat stellen die aankomen aan de Zaanstraat ook gedrieeen naar HKS weer vertrekken.
Die 445 moet er nog steeds sinds net een week staan en de 912 bijvoobeeld al weer wat langer. Zegt dus volgens mij helemaal niets.
 

17-07-2014 15:06:53
rob46
rob46
Is correct, de 445, 912, 929 en BPk 887 staan nu nog op Aswpl. De enige zekerheid is dat er steeds een trio naar HKS gaat hoewel de vakantieperiode ook aanbreekt.

Laatst bewerkt door rob46 op 17-07-2014 15:12


57 jaar OV-fotografie.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl