Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |
28-01-2014 18:40:19 | ||
---|---|---|
nohab
|
Zoals al eerder gemeld staan die in de Houtrakpolder bij de containerterminal. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
28-01-2014 18:42:25 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Inderdaad, in https://www.somda.nl/forum/5392/Ontwikkelingen+locomotieven+serie+1800/ is alles te vinden hierover. |
28-01-2014 18:50:52 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
1800's zijn naar Houtrakpolder verplaatst, waar de niet DD-AR 1700's zijn weet ik niet (maar dat zijn er maar een paar) Edit: Apart dat de laatste 2 berichten pas verschenen nadat ik de post al verstuurd had. Laatst bewerkt door M-BASS op 28-01-2014 18:51 |
28-01-2014 18:58:25 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Dat komt omdat het antwoord op een nieuwe pagina staat Laatst bewerkt door treinefan op 13-03-2014 18:59 |
28-01-2014 19:19:11 | ||
---|---|---|
bnv
|
Plan V: zie in dit topic bericht van 29.11 1700 'en: zie topic 1700 |
28-01-2014 19:48:03 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Op Aswplz is wel degelijk mat'64 te vinden staat daar in de werkplaats van NedTrain/Techniekfabriek, en daar waren ze vandaag met een 700 loc het een en ander aan het verslepen |
28-01-2014 20:11:13 | ||
---|---|---|
jor[D]1
|
Gisteren heb ik duidelijk een mat'64 achter de werkplaats zien staan. Staat er dus minimaal 1 ook buiten.Quote Gisteren is er een rijtje loks naar Dgr gebracht. Die waarvan ik de nummers heb kunnen zien stonden op Aswplz. Laatst bewerkt door jor[D]1 op 28-01-2014 20:18 |
28-01-2014 20:25:36 | ||
---|---|---|
sfj
|
Enkele v's van Dgr zijn hier bij de ontruiming tbv v250 naar toe gegaan heb ik ergens gelezen. Wellicht zijn die het, stelnummers onbekend. Misschien liggen de bakken van de 936 er ook nog wel in het zand. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
28-01-2014 20:55:47 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Om even de rol van de verduidelijker te spelen: Ik refereerde aan bovenstaand bericht. Als de situatie nog onveranderd is, zijn dat dus de 841, 849 en 877. |
28-01-2014 21:22:20 | ||
---|---|---|
Mat644
|
Dat is het hem dus. de 877+841+849 staan gewoon op hun plaats (al valt het moeilijk te zien vanuit een rijdende trein) waar ze al een tijdje staan. volgens een kennis die daar in de buurt woont, staan die drie naast de DD-AR stuurstanden. Dus het moeten andere Plan V geweest zijn. |
28-01-2014 21:29:31 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er waren toch stellen naar de Zaanstraat gesleept t.b.v. plukken van onderdelen? |
29-01-2014 11:41:08 | ||
---|---|---|
AgentX
|
@Mat644 Jij bedoelt waarschijnlijk de bakken die een tijdje in Delft hebben gestaan. Die staan zonder draaistellen helemaal achteraan bij de straatkant. |
29-01-2014 21:22:59 | ||
---|---|---|
thom
|
In de Amsterdamse Zaanstraat wordt momenteel terzijde staande mat'64 ontdaan van nog bruikbare hoofddelen (Draaistellen, compressoren, Mg's etc) om de onderdelenvoorraad voor de rijdende vloot op peil te houden. (Altijd leuk, een nieuwe pagina ) Laatst bewerkt door thom op 29-01-2014 21:24 |
30-01-2014 13:36:48 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het was goed gezien, daar bij de Zaanstraat: maandag jl zijn de stellen 857, 885 en 892 van de Dijksgracht naar de Zaanstraat gesleept en in de loods gezet ter plukking. |
18-02-2014 22:13:37 | ||
---|---|---|
bert
|
Ik dacht te zien dat de 937 niet meer in Lw stond. Iemand gezien waar het stel nu is na brandblusactie op 4/2 in Lw? |
19-02-2014 09:02:46 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Is dit een bakje van de dijksgracht? Tweetje van paar dagen terug.. https://twitter.com/MerijnAAA/status/434267381653708800/photo/1 |
19-02-2014 18:55:04 | ||
---|---|---|
Huider
|
Quote Gistermiddag stond ie er nog. Vlak naast het busstation Huider Modeltreinen www.huider.nl |
20-02-2014 13:29:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Als het werkelijk een actuele foto is, is het een bak van de Watergraafsmeer op de A10 zuid, waarschijnlijk onderweg naar HKS Metals. Maar ik vermoed dat het een oudere foto is, van een van de bakken die inmiddels al gesloopt zijn. Laatst bewerkt door broek53 op 20-02-2014 13:30 |
20-02-2014 14:19:47 | ||
---|---|---|
stel172
|
Een van de zaken waar je het snelst aan ziet of iets actueel is, is het groen op de foto. De struiken lijken mij te groen voor de tijd van het jaar. Conclusie de foto is niet actueel. |
25-02-2014 23:17:35 | ||
---|---|---|
broek53
|
Vandaag is de sloop van mat '64 hervat. Contracthouder Beelen heeft na lang zoeken HKS Metals als uitvoerder in de arm genomen. Het te slopen materieel wordt vanwege het ontbreken van een stukje spoor in de oude aansluiting van HKS in de Westhavens op de laad- en losplaats op diepladers gezet, die de laatste paar honderd meter het vervoer verzorgen. Vandaag zijn de 841 en 849 vervoerd, morgen schijnt de 877 op het programma te staan. Alle sloopstellen gaan eerst naar de Zaanstraat om van bruikbare onderdelen ontdaan te worden. Laatst bewerkt door broek53 op 26-02-2014 08:59 |
26-02-2014 11:25:44 | ||
---|---|---|
KvdLee
|
Nu de sloop van terzijde staande stellen weer gestart is, zal het wel gauw over zijn voor de anderhalve Plan T 526 + 522 (Amf en Hlmwph)? |
26-02-2014 11:33:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zover ik weet, zit de halve 522 in ieder geval in het sloopgeweld. Van de 526 veronderstel ik het ook, al zou het kunnen dat die als oefen-stel voor hulpdiensten nog niet uitgediend is. |
26-02-2014 13:40:43 | ||
---|---|---|
lex_t
|
Quote inderdaad... stom |
26-02-2014 14:55:57 | ||
---|---|---|
dan2tem
|
Hoe ziet de toekomst eruit voor alle Plan V'tjes die in Onnen staan opgesteld? |
26-02-2014 15:15:52 | ||
---|---|---|
broek53
|
Slecht. Ten minste alle stellen t/m 920 worden gesloopt. Of de tranche van de 921 en hoger al vrijgegeven is voor sloop, weet ik niet. Maar die stellen staan niet in Onnen. |
26-02-2014 16:34:29 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Dus ook de 867 en 919 op de Bkd? Worden de stellen dan van On naar Asd gesleept, om vanuit daar naar de Westhavens te worden gesleept? |
26-02-2014 16:50:17 | ||
---|---|---|
train85
|
De 919 is van CXX en de 867 is gekocht door een particulier. Dus die gaan denk ik nog niet weg. |
26-02-2014 18:35:40 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
De 919 is ook ontdaan van onderdelen, op Martplaats verschenen allemaal spullen van Connexxion 919, waaronder banken enzo. |
26-02-2014 20:17:33 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat vind ik heel raar, 2 weken geleden toen ik bij de 115 was zat alles er nog in wat ik zo kon zien. Dan vind ik het heel raar dat er spullen van de 919 verkocht zouden worden via marktplaats. Want CXX heeft de 919 geheel op slot gedaan en er wordt goed op gecontroleerd of er niks uit wordt gehaald. Wel is de 867 geheel leeg. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-02-2014 21:21:21 | ||
---|---|---|
bnv
|
Dat die op slot staat is op zich toch niet onbegrijpelijk. Connexxion zal zelf greep willen houden op wat er uit gaat en verkocht gaat worden. Voordat anderen er, wel/niet illegaal, mee aan de haal gaan. |
26-02-2014 21:26:35 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Van wie is die 867 dan nu en wat wil men er mee gaan doen? |
26-02-2014 21:29:33 | ||
---|---|---|
thom
|
Rijden zal het stel in ieder geval niet meer. |
26-02-2014 21:31:09 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteDie persoon leest hier mee en heeft liever niet dat het openbaar wordt. |
26-02-2014 22:23:28 | ||
---|---|---|
Mat64Rens
|
Ben vast wel weer te jong voor Somda, maar al wil je een bank of andere spullen uit een Mat '64: http://railexperts.nl/wordpress/?page_id=131 Jammer dat er altijd mensen zijn die alles beter denken te weten. |
26-02-2014 22:38:59 | ||
---|---|---|
train85
|
Waaruit maak je nou op dat er altijd mensen zijn die het denken beter te weten? Niemand is toch te jong hier lijkt mij.%03% |
27-02-2014 00:40:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Woensdag 26/2 de 877 naar de sloper, de 850, 853 en 864 van de Dijksgracht naar de Zaanstraat. |
27-02-2014 10:29:24 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Zal nog wel niet zo gauw. Een aantal daarvan is nog in gebruik als instructiestel. Uitzondering wellicht voor de 936, die staat (al) in de Zaanstraat na gebruik in Dt voor andere doeleinden. Daar kan men nu toch echt niets meer mee. |
27-02-2014 11:07:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
De bakken van de 936 gaan inderdaad rechtstreeks naar de sloop. |
27-02-2014 11:39:28 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote 850, 853 en 864 werden op 28/11/13 al richting Zaanstraat gerapporteerd door Rob |
27-02-2014 12:39:51 | ||
---|---|---|
bnv
|
Maar een dag later corrigeert hij dat weer. Was te voorbarig, te snel geweest. Betrof alleen het trio 841,849 en 877. De rest zou dan nogop Dgr moeten staan, tot aan vandaag. |
27-02-2014 12:44:05 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, dat nou ook weer niet helemaal: in januari zijn ook al de 857, 885 en 892 van de Dijk naar de Straat getransporteerd. |
27-02-2014 12:51:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
|
Ben ook benieuwd wanneer de onttakelde en in het zand gezette (opgebokte) bakken in de Wgm worden afgevoerd naar HKS. Het lijkt mij dat NedTrain Wgm deze liever kwijt dan "rijk" is en ook voor NSR is het ook geen visitekaartje, daar deze vanuit de trein ook te zien zijn. Laatst bewerkt door vrijgezel op 27-02-2014 14:10 |
27-02-2014 13:09:55 | ||
---|---|---|
bert
|
Quote Had het net andersom geïnterpreteerd: de drie waren wat mij betreft de achterblijvers. |
27-02-2014 13:11:36 | ||
---|---|---|
rob46
|
Eerst wordt de Dgr leeggetrokken en dan volgen de 6 bakken op de Wgm en 936 in Aswpl.Voor de beleving, het spits van de reguliere sloop werd afgebeten door ABk 849, zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/12812361285/ Laatst bewerkt door rob46 op 27-02-2014 13:12 57 jaar OV-fotografie. |
27-02-2014 13:13:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Naar ik mij heb laten wijsmaken, worden de bakken op de Wgm weer op (sloop)draaistellen geplaatst en gaan alsnog over het spoor westwaarts. |
27-02-2014 13:53:12 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Geeft de gemeente geen vergunning meer voor de transporten vanaf de Wgm of zo? |
27-02-2014 14:46:28 | ||
---|---|---|
bnv
|
Dat levert dan de komende maanden allemaal veel mutaties op. Van sloopstellen bedoel ik dan. Even rekenen: ik tel na de 877 122 bakken die in aanmerking komen. Dat is dan inclusief het restant T 'tjes, maar exclusief de 867 en 919 van Connexxion en de 445, die in Ah staat. Bij gemiddeld zes bakken in de week, vergeleken met Simmeren in 2011, zijn dat dan 20 weken, dus tot zeker tot ver in de zomer is er werk. |
02-03-2014 18:18:07 | ||
---|---|---|
Tukrail
|
De 904 is weer verhuisd van Zl naar Zlr. |
02-03-2014 18:59:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat lijkt me nou niet echt een dusdanig grote 'ontwikkeling' dat dat in dit topic gemeld hoeft te worden maar meer past in een OD topic. |
03-03-2014 15:12:50 | ||
---|---|---|
Mat644
|
Wat is de reden dat de 445 uitgezonderd wordt? |
03-03-2014 15:58:53 | ||
---|---|---|
bertwiegel
|
Brand in sns-kast als ik het mij goed herinner |
03-03-2014 16:50:02 | ||
---|---|---|
martijn
|
Dat staat de sloop toch niet in de weg? |
03-03-2014 19:45:54 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Het stel is misschien nog te waardevol om te slopen (revisietermijn niet verlopen). |
03-03-2014 22:09:26 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteIn het huidige dienstenpakket zit geen Mat.'64 voor machinisten uit Lw, maar men wilt kennelijk toch de materieelkennis laten onderhouden. |
03-03-2014 23:10:02 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Wellicht dan het nu niet in het pakket zit, maar met elk wijzigingsblad is het mogelijk dat het ineens wel in het pakket zit als men weer met materieel aan het schuiven is geslagen. En verder kan het natuurlijk voorkomen dat een dienst gewijzigd wordt en men opeens wel op mat'64 komt te rijden. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 03-03-2014 23:11 |
04-03-2014 10:16:36 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Dat was van mij niet meer dan een aanname. Aangekondigd werd een en ander namelijk als sloop t/m de 920. Hogere nummers vooralsnog blijkbaar niet. Mogelijke reden: nog geen definitief verlopen revisietermijnen en ander gebruik als instructiestel. Voor de 445 geldt dat dan eveneens, dus die liet ik achterwege, net als de 946,948,952,953. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat die alsnog hierin meegaan. We zien het wel. |
04-03-2014 10:22:30 | ||
---|---|---|
bnv
|
Quote Beetje merkwaardige ontwikkeling. Begrijp uit dit topic dat de 937 niet meer rijvaardig is, dat die nog steeds in Lw staat, dat die nog niet vervangen is door een ander stel, en dat waarschijnlijk daardoor het herinstructieprogramma voor mcn uit Lw intussen klaar is. Wacht, mocht dat inderdaad zo zijn, op transport naar elders. Is dat instructieprogramma voor mat 64 overigens nog steeds aan de gang? |
04-03-2014 11:18:54 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ik weet niet, maar ze zijn in iedergeval lang bezig met de instructie in Zp. Plan V 935 staat er nu zo'n 5 maanden en 22 dagen. Duurt een instructie echt zo lang? |
04-03-2014 12:17:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Nee, daar is een uurtje voldoende voor maar het kan zo maar zijn dat er weinig capaciteit is om de mcn'n daarvoor vrij te maken. Maar ik denk eerder dat de herinstructie al is afgerond en het stel niet in de weg staat. |
06-03-2014 18:04:19 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteOok de 919 is opgekocht door dezelfde particulier die ook de 867 heeft. |
06-03-2014 18:21:16 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Nou vraag ik me toch af waar je een plan v stel (of 2 in dit geval) laat, kun je die op een opstelterrein parkeren? Wat voor regels zitten daaraan? |
06-03-2014 18:25:59 | ||
---|---|---|
tjabbe73
|
Nee hoor, bovenstaande klopt niet geheel: de interieurs zijn gekocht, niet de stellen zelf.... |
06-03-2014 18:57:14 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator |
Die kunnen dan weer in Plan E, Plan L, Plan U of Plan W gebruikt gaan worden? |
06-03-2014 19:00:41 | ||
---|---|---|
jorgo
|
Laten we hopen van niet. Alleen plan W heeft vergelijkbare banken, op de bagagerekken na. Bovendien ken ik geen particulier die een Plan U, bijvoorbeeld, bezit. Je zou eerder denken aan het interieur van een restaurant of zo. |
06-03-2014 19:02:44 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Of voor de verkoop, zoals http://railexperts.nl/wordpress/?page_id=131. |
06-03-2014 19:35:18 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Lees even terug, die persoon wil volgensmij niet dat dit openbaar wordt! Laatst bewerkt door bossie186 op 06-03-2014 19:35 |
06-03-2014 20:59:31 | ||
---|---|---|
gummbahla
|
Op een website adverteren is in dat licht het domste wat je kunt doen. Kan me ook niet goed voorstellen waarom dit niet op Somda vermeld zou mogen worden. |
06-03-2014 21:10:50 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Deze link is gewoon hetgeen de verkoper heeft opgekocht van Connexxion en is afkomstig uit de 919. Niets illegaals dus. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 06-03-2014 21:12 |
06-03-2014 21:22:29 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dat suggereert toch ook niemand? Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
06-03-2014 23:10:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, maar wel dat de verkoper niet bekend wil worden. En dat lijkt me een beetje moeilijk als je je spullen juist probeert te verkopen. Verder snap ik Train85 niet helemaal, hier verkondigen dat de verkoper niet bekend wil worden terwijl die zijn spullen probeert te verkopen op een website Sowieso een beetje tegenstrijdig en als je wilt dat iemand niet bekend wordt, zeg dan gewoon niets... |
07-03-2014 07:15:29 | ||
---|---|---|
sik214
|
De geheime eigenaar van de treinstellen 867 en 919 (indien dat zo is), hoeft natuurlijk niet dezelfde te zijn als degene die de interieurdelen verkoopt (in opdracht?). |
07-03-2014 08:57:37 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zullen we het weer eens over de echte ontwikkelingen van mat '64 gaan hebben? Niet dat dat er veel zijn, alleen het bericht dat er de komende maand - in tegenstelling tot eerdere berichten - geen stellen naar de sloper gaan. |
07-03-2014 10:33:45 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator |
Dat lijkt mij een goed plan, laten we het maar weer over de ontwikkelingen van het Mat'64 gaan hebben! |
07-03-2014 11:49:52 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Quote Er is geen geheime eigenaar. Alleen het interieur is opgekocht. Meer niet. De beide stellen zijn alszodanig nog gewoon van Connexxion. Groetjes, Emiel |
08-03-2014 13:51:39 | ||
---|---|---|
Maertus
|
Beste mensen, sorry als ik een beetje amateuristisch overkom, oprecht. maar aanstaande maandag wil ik treinen in en Plan V. Kan iemand mij (letterlijk en figuurlijk) op weg helpen? Ik zou u zeer dankbaar zijn, wanneer u mij concrete informatie kan geven! Ik kon dit niet vinden direct. Bedankt alvast |
08-03-2014 14:01:40 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Om even qua inzet van treinen een hulpje te geven: op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2014.htm is een "overzicht materieelinzet" ingaande wijzigingsblad 3 februari te vinden (deze periode feb-apr dus). Als je in dat bestand na Ctrl+F even op MAT zoekt (MAT = Mat'64 = Plan V in dit geval), vind je de treinen waar Plan V in gepland staat. Om te weten wanneer deze treinen rijden, kun je het treinnummer in https://www.somda.nl/dienstregeling/ intikken. Andersom kan ook, via de reisplanner een reis maken, en op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2014-2/mat.txt kijken of hier MAT in rijdt. Hopelijk kun je hiermee aan de slag He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
09-03-2014 13:26:18 | ||
---|---|---|
DutchFL
|
Quote Simpel, Ga naar eindhoven, roermond, heerlen, maastricht, deurne en nijmegen. Vooral daar wordt mat64 ingezet in de treinseries 4400/9600, 6900, 6800 |
09-03-2014 15:52:22 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Doe Apd - Es er ook even bij Dick van den Hoven |
10-03-2014 07:21:50 | ||
---|---|---|
Maertus
|
Ik wil iedereen hartelijk danken voor de info. Ik ga een mooie tour door Midden- en Zuid-Nederland maken!! |
10-03-2014 07:40:43 | ||
---|---|---|
phantom
|
Rondom Tilburg reed mat64 toch ook nog,of ben ik al tte lang niet meer langs de lijn geweest daar,en dat dit is veranderd ? (treinseries zeggen me weinig,dus als de info al is gegeven in die vorm,sorry ) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-03-2014 08:24:19 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Misschien dan toch even de treinseries opzoeken: de stopper Ehv-Tbu (5200) rijdt tegenwoordig met SLT. |
10-03-2014 10:01:28 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Ja, de 7500 Ah - Ed rijdt ook met Mat'64 (soms valt een SGMm in). De 7500 rijdt buiten de spits wel een uurdienst. |
13-03-2014 19:03:30 | ||
---|---|---|
treinefan
|
Vandaag viel mij voor het eerst op dat treinstel 443 op één bak een nieuw soort UIC-nummer geplakt is. Hierbij is NL NS in witte letters en het nummer zelf in het zwart opgeplakt. Op de andere bak zat nog een blauw UIC-nummer. Komt dit omdat deze kleur beter staat bij de oude stoptreinhuisstijl (zwart treinstelnummer en zwart NS-logo) of is er een andere reden voor?? |
13-03-2014 21:30:18 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Ik meen dat er ooit aan die witte zijde graffiti zat, en dat daardoor de UIC-nummers vervaagde toen ze de graffiti eraf gingen halen. |
13-03-2014 21:34:04 | ||
---|---|---|
treinefan
|
De witte en zwarte letters/cijfers stonden aan dezelfde kant achter elkaar. (NL NS wit, cijfers zwart) Het zag er overigens niet uit alsof het vervaagd was. Meer alsof dit nieuw opgeplakt was. Helaas heb ik geen foto kunnen maken. |
13-03-2014 21:34:47 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat was vroeger ook met de nummerstickers van de 1700'en, als ze in aanraking kwamen met graffiti reiniger dan loste de zwarte kleurstof ook op en werden ze wit. Iets wat je tegenwoordig niet zo snel meer ziet op de lokken, kennelijk ander sticker kwaliteit |
07-04-2014 13:17:21 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vanmorgen bracht VR 203-3 de sloopstellen 914+920+913 van Ahg naar Aswpl. Aldaar zullen de stellen worden onttakeld tbv sloop. 57 jaar OV-fotografie. |
07-04-2014 14:15:09 | ||
---|---|---|
tothebeach
|
Heb jij enig idee of er dagelijks/wekelijks zo'n transport gaat komen (totdat Ahg leeg is natuurlijk)? Groet, Michel |
07-04-2014 15:57:17 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat mag hier niet gevraagd worden. |
07-04-2014 19:35:06 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Dat zal afhangen hoe snel de Zaanstraat de stellen kan onttakelen, maar reken er maar op dat het regelmatig (eens per week?) zal voorkomen. Of je op vaste tijden kan rekenen betwijfel ik. |
07-04-2014 20:59:38 | ||
---|---|---|
bnv
|
Hangt ook af hoe snel men bij HKS Metals de sloop ter hand neemt. Als ik het goed begrepen heb ligt het sloopcircus al weer een tijdje stil, de laatste drie vertrokken in de laatste week van februari. (althans volgen de berichten in dit topic). Er zal toch doorstroming moeten plaatsvinden, anders loopt de Zaanstraat helemaal vol. |
07-04-2014 23:03:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Maar opzich is er nogwel wat ruimte beschikbaar op de Zaanstraat dus kan men daar redelijk bufferen. |
08-04-2014 22:01:31 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag vond vanuit Aswplz via Awhv de afvoer plaats van de sloopstellen 850, 853 en 864. De stellen werden bij sloperij HKS Metals afgeleverd. Laatst bewerkt door rob46 op 14-04-2014 14:15 57 jaar OV-fotografie. |
11-04-2014 17:00:06 | ||
---|---|---|
Mat644
|
Uit Ut ving ik geluiden op dat a.s. Maandag de 936 van Asdwpl per dieplader wordt afgevoerd. |
14-04-2014 14:14:30 | ||
---|---|---|
rob46
|
Vandaag was de tweede sleep van drie sloopstellen vanuit Ahg aan de beurt. VR-loc 203-3 sleepte achtereenvolgens 952, 948 en 926 naar Aswplz waar de bakken in de loop van deze week worden onttakeld. 57 jaar OV-fotografie. |
14-04-2014 16:30:46 | ||
---|---|---|
broek53
|
"De laatsten zullen de eersten zijn", blijkbaar. Kennelijk is er geen behoefte de jongste stellen nog even achter de hand te houden. Laatst bewerkt door broek53 op 14-04-2014 16:31 |
14-04-2014 16:59:11 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Heb ik iets gemist? De 936-965 zijn toch nog gewoon in dienst? |
14-04-2014 17:00:53 | ||
---|---|---|
rob46
|
Lijkt me wel ja, dit zijn schadebakken (lees 948 en 952 ernstige defecten) zoals al in het verleden is behandeld. Laatst bewerkt door rob46 op 14-04-2014 17:22 57 jaar OV-fotografie. |
14-04-2014 17:04:13 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ah, mijn excuses. |
14-04-2014 18:18:46 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Van de 900'en zijn de 939-945, 947, 949-951, 954-958, 961-965 nog gewoon in dienst. Hoelang willen ze deze stellen nog laten rijden? Vanaf de zomer loopt de revisietermijn van sommige stellen toch helaas al af? Laatst bewerkt door bossie186 op 14-04-2014 18:19 |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's): Plan V - Plan T |