Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
12-11-2013 10:56:31
rolandrail
rolandrail
Gisterenmiddag stond er nog steeds een V op Utctw, aannemelijk de 928. En dat zal wel zo blijven tot nader order, de herinstructie voor Ut'se mcn'n vlot niet echt.  

14-11-2013 15:03:27
rob46
rob46
Quote
bossie186 (za 17 aug 2013 13:13:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p463301/): Plan V 957 staat daar met de 446, 467, 458, 955, 452, 466 en 965 in een soort van carrousel stil.
De uit deze carrousel nog overgebleven stellen 466 en 955 zijn vandaag vanuit Mt naar het Rb Haarlem gegaan en komen op korte termijn weer in dienst.


57 jaar OV-fotografie.
 

14-11-2013 15:53:07
M-BASS
M-BASS
Stel 965 staat al ruim een week aan de kant bij de werkplaats in ehv, panto's omlaag. Weet iemand wanneer daar de revisietermijn van af loopt (of is er ergens een lijst hiervan)?  

14-11-2013 16:05:11
bnv
bnv
Voorlopig nog niet. Revisietermijn eindigt 31 juli 2014, daarna verlengingsbeurten mogelijk tot uiterlijk 31 januari 2016.
Althans volgens de huidige Nedtrainnormeringen.

Laatst bewerkt door bnv op 14-11-2013 16:05
 


14-11-2013 16:30:13
bossie186
bossie186
Quote
rob46 (do 14 nov 2013 15:03:27 https://www.somda.nl/forum/12856/p475715/):
Quote
bossie186 (za 17 aug 2013 13:13:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p463301/): Plan V 957 staat daar met de 446, 467, 458, 955, 452, 466 en 965 in een soort van carrousel stil.
De uit deze carrousel nog overgebleven stellen 466 en 955 zijn vandaag vanuit Mt naar het Rb Haarlem gegaan en komen op korte termijn weer in dienst.


Wat mankeerde er dan aan de stellen?
 

14-11-2013 20:28:33
phantom
phantom
Miss waren er mankementen aan de stellen,of wil men gewoon de stellen allemaal in goede conditie houden.
Dus dan wissel je wat actieve stellen voor wat stilstaande stellen om te zorgen dat alles in een zo'n goed mogelijke conditie blijft.
(daar is die carroussel tenslotte volgens mij voor ontworpen)
(ik gok overigens op t laatste %02% )


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

14-11-2013 20:33:44
Pim530
Pim530
Maar je houdt nou juist zoiets aan om te voorkomen dat stellen eerst langs een RB moeten voordat ze de baan weer op gaan...  

14-11-2013 21:30:13
timtrein
timtrein
Kennelijk was het meer een soort terzijdestelling dan en carrousel, drie maanden stilstand is ook wel een beetje lang.  

14-11-2013 22:55:38
marciekemp
marciekemp
Het instructiestel wat in Ht stond is vanmiddag overgebracht naar Rsd, kwam het stel net voor Rsd tegen met trein 3662  

14-11-2013 23:57:12
broek53
broek53
Quote
timtrein (do 14 nov 2013 21:30:13 https://www.somda.nl/forum/12856/p475743/): Kennelijk was het meer een soort terzijdestelling dan en carrousel, drie maanden stilstand is ook wel een beetje lang.
Voor de duidelijkheid: de carrousel bestaat al een hele tijd niet meer. Toen de stellen die destijds in de carrousel stonden, de baan op werden gestuurd, stonden daar de 466 en 955 tussen die niet zomaar weer in dienst konden, maar wat ernstiger defecten hadden. Blijkbaar was de verhouding tussen dat defect en de revisiedata zodanig dat niet besloten is ze terzijde te stellen (zoals met een paar andere 'jonge' stellen wel gebeurd is, en ze horen dan ook tot de 50 stellen die sindsdien "het park" vormen.
Ik denk dat ze nu hersteld worden met het oog op de reeds beroerde materieelstand en met het oog op de naderende winter.
 

22-11-2013 21:49:48
broek53
broek53
466 + 955 hersteld en wel vanavond van Haarlem naar Maastricht.  

23-11-2013 10:48:13
rob46
rob46
Begin november of al eerder kwam instructiestel 929 van Hrl naar Mt.

Laatst bewerkt door rob46 op 23-11-2013 12:18


57 jaar OV-fotografie.
 

28-11-2013 15:37:35
rob46
rob46
Vanmiddag sleepte VR 203-3 negen PlanV's van de Dgr naar Aswpl. Opslag aldaar van 841,849,850,853,859,864,877,884 en 890.


57 jaar OV-fotografie.
 

28-11-2013 18:22:41
MDDM
MDDM
Uiterst rechtse spoor lang het hek zeker? Die was gisteren helemaal leeg. Spoor ernaast staan nog een aantal DD-AR rijtuigen.


Gr Joop mcn Lls
 

28-11-2013 18:49:08
Mat644
Mat644
Vanuit IC Mt zag ik Volkerrail bezig met 3 stellen Plan V Aswpl naar binnen te duwen.
Verder heb ik er niks zien staan dus waar die andere stellen heen zijn?
 

28-11-2013 20:05:20
thom
thom
Wat definieer je als binnen, binnen de werkplaats in, of binnen alsin het terrein Asdwpl ?

Verder zullen ze niet 9 stellen in 1x vervoerd hebben dus misschien heb je maar 1 van de transporten gezien?
 

28-11-2013 20:17:29
Mat644
Mat644
Ik defineer binnen de werkplaats in, mijn broer is er net nog langs gereden met de 858 maar heeft niks zien staan verder.  

29-11-2013 09:16:06
rob46
rob46
Quote
Mat644 (do 28 nov 2013 18:49:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p477305/): Vanuit IC Mt zag ik Volkerrail bezig met 3 stellen Plan V Aswpl naar binnen te duwen.
Verder heb ik er niks zien staan dus waar die andere stellen heen zijn?
Klopt, ik was te voorbarig want het restant staat nog op de Dgr.Het betreft de stellen 877+841+849

Laatst bewerkt door rob46 op 06-12-2013 14:22


57 jaar OV-fotografie.
 

30-11-2013 17:45:08
rob46
rob46
Vandaag keerde instructiestel Hfdo 953 weer terug naar de Dgr.

Laatst bewerkt door rob46 op 30-11-2013 17:48


57 jaar OV-fotografie.
 

30-11-2013 18:43:55
SGMm2137
SGMm2137
Weet iemand waar stel 471 zich bevind? Deze is begin september voor het laatst gespot.  

19-12-2013 18:32:16
rob46
rob46
Vandaag haalde VR de 859+884 van de Dgr naar de Wgm. Ivm een manco aan draaistellen werden de beide stellen en de op de Wgm verblijvende 860 mbv een autokraan van hun draaistellen getakeld. De zes bakken zijn op de Wgm in het zand geplaatst. De draaistellen zijn per diepladers naar het Ob Mt getransporteerd.

Laatst bewerkt door rob46 op 19-12-2013 19:54


57 jaar OV-fotografie.
 

19-12-2013 19:54:20
phantom
phantom
Betekent dit het einde van deze stellen ?
Kan aan mij liggen maar het lijkt me niet gezond voor een treinstel/bak om in t zand gemikt te worden om ze dan naderhand nog op een draaistel terug te planten en weer zomaar te gebruiken in dienst.
Of kan dat zonder problemen ?

Laatst bewerkt door phantom op 19-12-2013 19:55


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

19-12-2013 20:00:21
rob46
rob46
Ff scrollen zou ik zeggen......dit zijn al maanden en maanden terzijdegestelde stellen met oogmerk, sloop.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-12-2013 20:30:43
maigoda
maigoda
De 859 en 884 staan al sinds 6 en 8 april 2011 terzijde en zijn ook ruimschoots door de revisietermijn. De terzijde-datum van de 860 kan ik niet vinden, maar dat zal denk ik niet veel eerder of later zijn geweest. Bovendien: ik meen dat van deze stellen alle apparatuur onder de bak al verwijderd is. Dan zijn ze verre van compleet.
Groetjes,
Emiel
 

19-12-2013 20:34:28
rob46
rob46
Nee hoor, 859 en 884 zijn compleet, 860 is onttakeld net als 855 die oa nog op de Dgr staat.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-12-2013 20:40:13
MasterE
MasterE
Lijkt me toch logisch dat je geen stellen in dienstvaardige staat van zijn wieltjes gaat ontdoen! Uiteraard betreft het hier sloopstellen.


Mcn Asd
 

19-12-2013 21:16:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
maigoda (do 19 dec 2013 20:30:43 https://www.somda.nl/forum/12856/p480109/): De 859 en 884 staan al sinds 6 en 8 april 2011 terzijde en zijn ook ruimschoots door de revisietermijn. De terzijde-datum van de 860 kan ik niet vinden, maar dat zal denk ik niet veel eerder of later zijn geweest. Bovendien: ik meen dat van deze stellen alle apparatuur onder de bak al verwijderd is. Dan zijn ze verre van compleet.
Groetjes,
Emiel
De 860 is op 10 september 2011 terzijde gesteld.
 

19-12-2013 21:24:47
bossie186
bossie186
* 10 september 2010  

20-12-2013 07:37:31
phantom
phantom
Ok bedankt voor de bevestigende info.


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


21-12-2013 01:57:59
tripleklep
tripleklep
Vandaag zag ik dat de 953 buiten de hekken van de Dgr staat op een kopspoortje aan de Muiderpoort zijde. De neus die al beschadigd was, is door het juk heen gedrukt, althans de biels is versplinterd, dus ik denk dat er iets fout gegaan is met rangeren.. Iemand die hier iets meer over kan vertellen ?

Laatst bewerkt door tripleklep op 21-12-2013 01:58
 

21-12-2013 07:26:00
train85
train85
Is al eerder in dit topic over gesproken.  

21-12-2013 09:16:22
bossie186
bossie186
Zijn nu verder eigenlijk alle Plan V's voorzien van UIC nummers? Want de 939 en 940 rijden volgensmij nog steeds zonder deze nummers.

Laatst bewerkt door bossie186 op 21-12-2013 09:16
 

21-12-2013 10:26:22
bert
bert
Quote
tripleklep (za 21 dec 2013 01:57:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p480265/): Vandaag zag ik dat de 953 buiten de hekken van de Dgr staat op een kopspoortje aan de Muiderpoort zijde. De neus die al beschadigd was, is door het juk heen gedrukt, althans de biels is versplinterd, dus ik denk dat er iets fout gegaan is met rangeren.. Iemand die hier iets meer over kan vertellen ?


Dat was dinsdag 17/12 al het geval en ik kan een eerdere melding daarover op deze pagina niet vinden.
 

24-12-2013 21:56:55
Mat64Rens
Mat64Rens
Sinds de nieuw dienstregeling rijd er nog steeds SLT in de 28300 ipv Mat '64. Heeft dit een reden?  

24-12-2013 22:54:38
maigoda
maigoda
Gisteren reed de 475 in de 28300.
Groetjes,
Emiel
 

24-12-2013 23:03:11
Mat64Rens
Mat64Rens
Oke! Bedankt, heb ik het aldoor over het hoofd gezien.  

24-12-2013 23:14:47
timtrein
timtrein
Lijkt me ook typisch een serie van "we rijden met wat er nog staat".  

25-12-2013 00:52:39
sfj
Die 475 reed gisteren ook in de 7400 ... Ik heb SGM zien staan op 4b ri. Utm een paar keer toen ik op Ut was gedurende de dag.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

25-12-2013 12:26:33
admin
Moderator
admin
Enkele van de meldingen hierboven zijn beter geschikt voor een OD-topic, willen jullie daar een beetje op letten?


Met vriendelijke groet, Peter van der Leek
 

25-12-2013 19:20:12
maigoda
maigoda
Quote
timtrein (di 24 dec 2013 23:14:47 https://www.somda.nl/forum/12856/p480699/): Lijkt me ook typisch een serie van "we rijden met wat er nog staat".

Planmatig hoort er mat'64 te rijden. Maar dat kan door omstandigheden nog wel eens wijzigen.
Groetjes,
Emiel
 

28-12-2013 17:11:16
SGMm2137
SGMm2137
Quote
SGMm2137 (za 30 nov 2013 18:43:55 https://www.somda.nl/forum/12856/p477601/): Weet iemand waar stel 471 zich bevind? Deze is begin september voor het laatst gespot.
Inmiddels heb ik hem zelf gespot. Het stel stond vandaag om 16.40 uur GDST in Mt op hetzelfde spoor waar de DDAR loc's en Plan V 929 staan met panto's naar beneden. Betekent dit terzijde?

Laatst bewerkt door SGMm2137 op 28-12-2013 17:12
 

28-12-2013 17:21:55
rob46
rob46
De 929 is al terzijde maar fungeert als instructiestel NSR-mcn........ff scrollen.!!


57 jaar OV-fotografie.
 

28-12-2013 17:33:20
SGMm2137
SGMm2137
Goed lezen.... Ik bedoel de 471.  

28-12-2013 17:45:10
MDDM
MDDM
Je zou het ook wat duidelijker kunnen melden.


Gr Joop mcn Lls
 

28-12-2013 17:49:32
Frontier
Frontier
Het staat er toch duidelijk? Allereerst quote hij z'n eerdere eigen vraag of iemand weet waar de 471 is, met daaronder de mededeling dat hij inmiddels de 471 heeft gelokaliseerd maar dat de status van het stel nog onduidelijk is...


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

28-12-2013 23:38:11
279
279
Quote
sfj (wo 25 dec 2013 00:52:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p480703/): Die 475 reed gisteren ook in de 7400 ... Ik heb SGM zien staan op 4b ri. Utm een paar keer toen ik op Ut was gedurende de dag.


inmiddels is de 475 gedegradeerd tot instructiestel te Asd OZ
en "zijn de accu's weer leeg".....
 

29-12-2013 00:16:22
maigoda
maigoda
Da's wel spoorlogica ten top: een stel gebruiken voor instructie (machinisten vertellen "hoe het moet") en dan vervolgens het stel verkeerd wegzetten dat de batterij leeg is. Vast vergeten de ATB uit te drukken...
Groetjes,
Emiel
 

29-12-2013 10:46:40
bertwiegel
bertwiegel
Of dat "moet", omdat iemand ter plaatse dat heeft bepaald, zoals in de bkh bijvoorbeeld. EZO.  

29-12-2013 11:30:00
MasterE
MasterE
Dan moet je het nog steeds goed doen.  

29-12-2013 18:11:03
bertwiegel
bertwiegel
Goed hield dus in, niet in de P-stand, maar gewoon stroomafnemers op het dak  

29-12-2013 21:38:08
maigoda
maigoda
Dus wel in de parkeerstand, anders moet je noodgereedmaken om het stel weer op te bouwen.

Parkeerstand houdt gewoon in dat de stroomafnemer tegen de draad staat en de compressor houdt de lucht bij. Motorgenerator draait niet, dus de batterijspanning wordt niet op pijl gehouden. Dat betekend dat alle verdere verbruikers uit moeten staan (de ATB en de verlichting).

Parkeren met de stoomafnemer neer gebeurt alleen bij onbewaakt parkeren. Dat is als er geen bevoegd personeel aanwezig is.
Groetjes,
Emiel
 

29-12-2013 21:47:41
bertwiegel
bertwiegel
Klopt Emiel, zo zou het ook moeten.
Maar blijkbaar is er iemand van hogerhand daar die perse wil dat het stel helemaal plat wordt weggezet. Kortom zo heb je niets aan een instructiestel zoals iedereen wel begrijpt.;-)
 

29-12-2013 21:54:16
MasterE
MasterE
Hoogstwaarschijnlijk is men toch vergeten een van de verbruikers uit te zetten.


Mcn Asd
 

29-12-2013 21:56:50
maigoda
maigoda
Tja... Weer een stukje spoorlogica. Je bedenkt een landelijke EZO-norm ( parkeren, tenzij anders gevraagd word met uitzondering van BDs en DDZ) en vervolgens moet het lokaal weer "anders". Nu is mat'64 gelukkig niet zo heel moeilijk noodgereed te maken, maar het is een afwijking van wat normaal gebeurd en dat werkt dan ook weer een mogelijke bedieningsfout in de hand.
Groetjes,
Emiel
 


29-12-2013 22:18:24
timtrein
timtrein
Kun je wel mooi de instructie noodgereedmaken geven  

29-12-2013 22:23:28
Frontier
Frontier
EZO, Energie Zuinige Ongein? %08% Dat laatste zal wel niet correct zijn vrees ik, dus iemand die mij kan vertellen waar EZO-norm dan wel voor staat?


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

29-12-2013 22:34:26
maigoda
maigoda
Ik zou wel willen voorstellen je eerste gok te hanteren, maar het behelst dus Energie Zuinig Opstellen. Feitelijk het vervolg op EZR, ook wel bekend als Energie Zuinig Rijden.
Groetjes,
Emiel
 

29-12-2013 22:37:44
Frontier
Frontier
Ja, EZR was ik reeds mee bekend maar EZO hoorde ik voor het eerst dus zodoende. Hartelijk dank voor de uitleg!


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

07-01-2014 12:46:25
sfj
De opleidings-v 937 is vandaag verkast van Den Helder naar Zwolle (zou eerst naar Leeuwarden gaan).


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

08-01-2014 08:45:37
broek53
broek53
Ja, is in Zl defect gegaan. Vandaag wordt hij door een VIRM naar Amf gesleept voor mogelijk herstel.  

08-01-2014 11:00:22
spiketrain
Moderator
spiketrain
Een bericht is verwijderd. V.w.b. de 937: zie mijn bericht in het topic OD.


Groet, Spiketrain
 

08-01-2014 12:09:27
rob46
rob46
Quote
broek53 (wo 08 jan 2014 08:45:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p482158/): Ja, is in Zl defect gegaan. Vandaag wordt hij door een VIRM naar Amf gesleept voor mogelijk herstel.
KoningsVIRM 9520 sleepte de defecte PlanV 937 (instructiestel) als trein 89006 van Zl naar Bkd. Stel wordt in de loods hersteld. Zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/11835145066/

Laatst bewerkt door rob46 op 08-01-2014 15:23


57 jaar OV-fotografie.
 

11-01-2014 17:43:44
broek53
broek53
De vijf stellen die voor opslag naar HKS Metals waren gebracht, zijn volgens de spreekwoordelijke betrouwbare bron inmiddels toch aldaar gesloopt.  

12-01-2014 20:47:18
M-BASS
M-BASS
Service van de zaak? Welke waren dat ook alweer (heb effe teruggekeken,maar kon het zo snel niet vinden), zaten 861,862 & 868 erbij?

Laatst bewerkt door M-BASS op 12-01-2014 20:47
 

12-01-2014 21:09:50
bossie186
bossie186
volgensmij iig de 842 en 879.  

12-01-2014 21:42:50
tonnie12
tonnie12
nieuwe sloper gevonden ?  

12-01-2014 22:01:41
bnv
bnv
Dat zouden geweest moeten zijn de 842, 861, 862, 868 en de 879.
Mogelijk stellen zonder anti dreun?? Zo ja, kan sloop geen probleem (meer) geweest zijn.
Beelen heeft dan opdracht verstrekt voor die vijf stellen aan HKS.
 

12-01-2014 22:13:33
timtrein
timtrein
Dan zou sloop van de rest ook probleemloos moeten kunnen, m.a.w. waarom duurt het nog zo lang met de rest?  

13-01-2014 08:45:05
rob46
rob46
Quote
bnv (zo 12 jan 2014 22:01:41 https://www.somda.nl/forum/12856/p482467/): Dat zouden geweest moeten zijn de 842, 861, 862, 868 en de 879.
Mogelijk stellen zonder anti dreun?? Zo ja, kan sloop geen probleem (meer) geweest zijn.
Beelen heeft dan opdracht verstrekt voor die vijf stellen aan HKS.
Dat is correct, ze zijn in wk 50, 51 en 1 gesloopt.

Laatst bewerkt door rob46 op 13-01-2014 09:13


57 jaar OV-fotografie.
 

13-01-2014 15:20:15
rob46
rob46
Quote
rob46 (wo 08 jan 2014 12:09:27 https://www.somda.nl/forum/12856/p482183/):
Quote
broek53 (wo 08 jan 2014 08:45:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p482158/): Ja, is in Zl defect gegaan. Vandaag wordt hij door een VIRM naar Amf gesleept voor mogelijk herstel.

Inmiddels hersteld en vandaag als instructiestel in Lw gearriveerd.


Laatst bewerkt door rob46 op 13-01-2014 15:23


57 jaar OV-fotografie.
 

16-01-2014 09:59:02
rob46
rob46
Gisteren sleepte VR de terzijdegestelde 858 vanuit de opslag in On naar Gnl, het stel is op de Vagron-locatie geplaatst en staat tijdelijk als calamiteiten oefenstel ter beschikking van de Groningse Brandweer.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-01-2014 12:54:09
NS1707
NS1707
Op 26-10-2013 ben ik naar de Bkh geweest en zag 4 gekoppelde V'tjes. http://www.flickr.com/photos/100410768@N08/10515557853/
Gisteren ging ik weer en zag ze er nog steeds staan, ook staat er als je de A12 afrijd vooraan een V'tje dat nummer is 924

Ik vraag mij af wat die V'tjes daar doen en welke nummers zijn het.

Alvast bedankt!
 

19-01-2014 13:14:32
Ht
Ht
Ter behoeve van Oxidatie, grondige reiniging. Word op de Bkh gedaan.  

19-01-2014 13:26:43
rob46
rob46
924 is een terzijdegesteld stel en staat als instructiestel op de Bkh, ff scrollen voor info.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-01-2014 13:33:38
NS1707
NS1707
Quote
rob46 (zo 19 jan 2014 13:26:43 https://www.somda.nl/forum/12856/p483371/): 924 is een terzijdegesteld stel en staat als instructiestel op de Bkh, ff scrollen voor info.


Dat vermoeden had ik al wel over de 924

Is er ook bekend welke 4 V'tjes het zijn?
Ik denk wel iets uit serie 400 want ze glimmen behoorlijk!
 

19-01-2014 13:54:59
martijn
martijn
En die stellen die gereinigd worden wisselen natuurlijk elke week. Dus knap dat je de nummers niet weet, maar wel weet dat het dezelfde als in oktober zijn  

19-01-2014 14:02:34
NS1707
NS1707
Quote
martijn (zo 19 jan 2014 13:54:59 https://www.somda.nl/forum/12856/p483375/): En die stellen die gereinigd worden wisselen natuurlijk elke week. Dus knap dat je de nummers niet weet, maar wel weet dat het dezelfde als in oktober zijn


%09% Ik dacht echter dat het de zelfde waren, tenminste leken wel veel op elkaar (lak/glimmend)

Maar in ieder geval bedankt!
 

19-01-2014 14:28:03
snowie
snowie
Quote
Ht (zo 19 jan 2014 13:14:32 https://www.somda.nl/forum/12856/p483366/): Ter behoeve van Oxidatie, grondige reiniging. Word op de Bkh gedaan.
Je bedoelt waarschijnlijk het Oxaal wassen, oxidatie is een gehéél ander proces
 

19-01-2014 15:10:25
MasterE
MasterE
Oxaal is vanwege milieueisen niet meer toegestaan.


Mcn Asd
 

19-01-2014 15:20:55
timtrein
timtrein
In elk geval worden ze er dus gewassen.  

19-01-2014 15:51:47
sjoerd
sjoerd
Oxaalzuur of zuringzuur is een carbonzuur (in dit geval een organisch zuur met een koolstofketen van twee atomen), en is chemisch net iets ingewikkelder dan azijnzuur. Het zuur is sterk roestoplossend en daarom vindt men het ook in huishoudelijke poetsmiddelen. Het dient voorts als stollingsremmer voor bloed, als bestrijdingsmiddel tegen mijten en als anti-houtverkleuringsmiddel.
Het bevordert helaas ook niersteenvorming en is schadelijk voor de huid en in het bijzonder voor natte delen zoals neusslijmvlies en ogen.

Laatst bewerkt door sjoerd op 19-01-2014 16:14
 

19-01-2014 17:42:04
Tukrail
Tukrail
Quote
rob46 (ma 13 jan 2014 15:20:15 https://www.somda.nl/forum/12856/p482561/):
Quote
rob46 (wo 08 jan 2014 12:09:27 https://www.somda.nl/forum/12856/p482183/):
Quote
broek53 (wo 08 jan 2014 08:45:37 https://www.somda.nl/forum/12856/p482158/): Ja, is in Zl defect gegaan. Vandaag wordt hij door een VIRM naar Amf gesleept voor mogelijk herstel.

Inmiddels hersteld en vandaag als instructiestel in Lw gearriveerd.
Wat is de reden dat de 937 voor instructie in Lw staat? Gaat Lw-Mp binnenkort over op Plan-V?
 

19-01-2014 17:44:09
Tukrail
Tukrail
De 904 heeft zijn tijdelijke plek op Zlr verlaten en staat weer te Zlge.  

19-01-2014 20:29:59
timtrein
timtrein
Machinisten uit Lw rijden ook op Plan V (kennelijk), niet op Lw-Zl maar elders in het land.  

19-01-2014 21:43:15
maigoda
maigoda
Quote
Tukrail (zo 19 jan 2014 17:44:09 https://www.somda.nl/forum/12856/p483406/): De 904 heeft zijn tijdelijke plek op Zlr verlaten en staat weer te Zlge.

Dat is al enige tijd geleden al gebeurd.
Groetjes,
Emiel
 

19-01-2014 22:40:00
bnv
bnv
Quote
rob46 (vr 29 nov 2013 09:16:06 https://www.somda.nl/forum/12856/p477366/):
Quote
Mat644 (do 28 nov 2013 18:49:08 https://www.somda.nl/forum/12856/p477305/): Vanuit IC Mt zag ik Volkerrail bezig met 3 stellen Plan V Aswpl naar binnen te duwen.
Verder heb ik er niks zien staan dus waar die andere stellen heen zijn?
Klopt, ik was te voorbarig want het restant staat nog op de Dgr.Het betreft de stellen 877+841+849


Dit bericht is alweer anderhalve maand oud. OdR van januari zegt nu dat deze (mogelijk) voor onderdelen worden gebruikt. Blijkbaar is dit dan een andere reden dan dat deze stellen moesten wijken voor de Fyra 's V 250 die op de Dgr moesten komen te staan.
Vraag mij af waarom deze, mocht dat inderdaad de reden zijn, die dan niet in Mt zijn/worden neergezet waar Plan V in onderhoud is. Doet Aswpl überhaupt wat aan die stellen?

Verder zijn er draaistellen nodig nu men ze blijkbaar niet meer allemaal in onderhoud/revisie wil nemen. (OdR januari). Dat lezende zouden we kunnen veronderstellen dat de technische staat van de in dienst zijnde 50 stellen toch zo langzamerhand aardig achteruit gaat en dat het intussen al zover gekomen is dat men draaistellen van terzijde staande stellen plukt die al bijna drie jaar aan de kant staan. Die worden er toch ook niet beter op?

Ben benieuwd of ze het nog zeker een jaar kunnen/willen volhouden met die 50 stellen. Vervanging is er niet tenzij er van de op te knappen DDAR voldoende zijn om behalve ICR daarnaast ook nog Plan V te vervangen. Of dat men speelt op de bekende kraptepolitiek. Van nieuw stoptreinmaterieel is immers nog steeds geen sprake.
 

19-01-2014 22:59:14
broek53
broek53
Zoals eerder gezegd: de draaistellen lopen in een ander revisie- en herstellingsregime dan de bakken en andere hoofddelen. Blijkbaar geeft men er de voorkeur aan om draaistellen van terzijde gestelde plan V's die nog lang niet aan hun kilometers zaten, te gebruiken boven het reviseren van draaistellen onder de in dienst zijnde stellen. Zo vreemd is dat niet - en het zegt niets over de staat waarin de stellen verkeren.  

20-01-2014 04:53:27
M-BASS
M-BASS
Dit is dus een puur financiele reden die hieraan ten grondslag ligt?

Laatst bewerkt door M-BASS op 20-01-2014 04:54
 

20-01-2014 07:07:17
broek53
broek53
Daar komt het op neer, ja.  

20-01-2014 13:48:51
Spoorzaken
Spoorzaken
Hetgeen niet echt verbazingwekkend is !

Ander onderwerp: Komt er nog iets van een Jubileumrit t.b.v. het (op papier) 50-jarig bestaan van Mat '64 ?
 

20-01-2014 14:32:34
jorgo
jorgo
Treinstel Toekomst (de 501) was van 1961...  

20-01-2014 14:35:27
KvdLee
KvdLee
Dat was dan ook een prototype  

20-01-2014 14:42:16
sfj
Maar in 1963 begonnen ze al met de serie ... Feit is wel dat plan TT inderdaad van '61 is en daarmee het eerste stel. Al leek dat prototype nog wel anders, lage scharfenbergkoppeling zoals toen gebruikelijk was itt de hoger geplaatste die in de seriebouw en daarna gangbaar werd.


Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland.
 

20-01-2014 23:49:02
dh3201
dh3201
Quote
Spoorzaken (ma 20 jan 2014 13:48:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p483480/): Ander onderwerp: Komt er nog iets van een Jubileumrit t.b.v. het (op papier) 50-jarig bestaan van Mat '64 ?

Wat let je om het zelf te organiseren?


Shqiperise-lopers?
 

21-01-2014 09:28:38
daniel81
daniel81
Zullen we het in dit topic even bij de ontwikkelingen houden?  

26-01-2014 17:49:44
Tukrail
Tukrail
Het viel mij van de week op dat de rechter rij Plan-V's te Onnen (vanaf zuidzijde gezien) met een stellengte naar het noorden is verschoven.  

26-01-2014 20:02:33
timtrein
timtrein
Zie het bericht van 16-1  

28-01-2014 17:45:51
Mat644
Mat644
Weet iemand wat er met Plan V gaande is rond Aswpl? Lijkt wel of ik daar steeds meer stellen zie verschijnen?  

28-01-2014 17:59:21
Bert13
Bert13
Aswplz? Daar is geen Mat '64 te vinden. Misschien bedoel je de Dgr, maar volgens mij is daar 1700/1800 verdwenen, waardoor al het terzijde staande spul ineens zichtbaar is geworden


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

28-01-2014 18:32:00
tonnie12
tonnie12
waar zyn die loc's dan gebleven ?

Laatst bewerkt door spiketrain op 28-01-2014 19:02, reden: Quoot laatste bericht ...
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl