Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
17-02-2013 22:06:38
ZJ37
ZJ37
Misschien heb ik iets gemist, maar waarom zou je Mat.'64 niet kunnen missen als je tegelijkertijd het veel jongere DDAR aan de kant zet?  

17-02-2013 23:05:21
timtrein
timtrein
Het een sluit het ander uit he. Of er moeten nog meer reizigers afhaken natuurlijk, of nog meer treinen ingekort of aanbesteed of zoiets.  

18-02-2013 08:02:11
phantom
phantom
Gisteren is schijnbaar plan v 897 door Volkerrail 203-5 in binneste buitengekeerde volgorde naar maastricht gebracht(beide koppen tegen elkaar)
Iemand enig idee wat men ermee gaat doen in Maastricht ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-02-2013 09:10:19
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dat staat al een aantal berichten boven je bericht, nl in dat van Rob46. En het is stel 887 dat overgebracht is.  


18-02-2013 10:08:58
sik214
sik214
In het bericht van Rob staat dat de V's in Maastricht verplaatst zijn voor werkzaamheden, maar ik haal er niet uit dat dat door de VolkerRail loc + 887 gebeurd is.

Die V's zijn daar toch ook door een NT700 neergezet, waarom zou die ze niet verplaatst kunnen hebben ivm deze omslachtige manier.
 

18-02-2013 10:32:17
ns1300
ns1300
Vandaag en gisteren meldingen van Volkerrail loc + Plan V uit het noorden via de Maaslijn naar het zuiden, toch wel bijzondere route voor dit materieel.  

18-02-2013 16:59:39
waalkade
waalkade
Naar het noorden heb ik wel eerder een plan V gezien ooit lang geleden, achter ik meen 2 buffels.  

18-02-2013 19:05:46
phantom
phantom
Quote
verwoert (ma 18 feb 2013 09:10:19 https://www.somda.nl/forum/12856/p436233/): Dat staat al een aantal berichten boven je bericht, nl in dat van Rob46. En het is stel 887 dat overgebracht is.

Aangezien ik twijfel(de) over welk stel numer het was en daar ook geen foto van heb gezien zover was ik in de veronderstelling dat het hier om 2 verschillende ritjes ging/gaat.
Degene die me de foto liet zien die hij had gemaakt liet een plan V met de neuzen tegen elkaar zien en gesleept door VR
Als t bij de melding van Rob t zelfde is dan bij deze sorry voor de onnodige schijnbaar dubbele melding
*overigens net deze melding op RR zien staan:
Om 16.25 kwam ik de VR 203-5 te Nml tegemoet, die ri Ah reed, achter zich een halve plan V, 2 hele plan V's en weer een halve met 2 sluitbordjes.
Kortom er wordt heel wat geschoven met plan V.
De vraag is echter waar gaat t allemaal heen in zo'n vreemde samenstelling

Laatst bewerkt door phantom op 18-02-2013 19:10


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

18-02-2013 21:01:16
limbotrein
limbotrein
De 887 is zaterdag naar maastricht gebracht,gisteren was het de 897  

18-02-2013 21:07:13
hapsrail
hapsrail
Over de Maaslijn? Heeft iemand daar foto's van?  

18-02-2013 21:28:31
taigagaai
Moderator
taigagaai
Excuus, ik dacht dat het maar 1 overbrenging was. Ik kwam nog een andere foto tegen waarop de 887 te zien is. http://www.flickr.com/photos/bobtompics/8478529675/in/photostream  

18-02-2013 21:58:18
broek53
broek53
Volgens mij dreigt er een babylonische nummerverwarring te ontstaan.
Er is slechts sprake van één stel dat als koppelwagen gebruikt wordt, namelijk de 887, afkomstig van de Dijksgracht. De 897 is hooguit een niet-juiste waarneming van de zondag. Aan de diverse meldingen te zien is Volker met dit stel als koppelwagens op zaterdag of zondag begonnen de stellen uit Maastricht over de Maaslijn naar het noorden te transporteren. Het verbaast me dat nog niemand gezien heeft waar ze nu heen gebracht worden, trouwens%09%

Laatst bewerkt door broek53 op 18-02-2013 21:58
 

18-02-2013 22:53:51
pvduin
pvduin
Arnhem Goederen. Vandaag de stellen 920, 914 en 908.  

19-02-2013 00:06:44
broek53
broek53
Quote
110573 (za 16 feb 2013 22:48:50 https://www.somda.nl/forum/12856/p436055/): Die kans lijkt mij dan weer vrij groot. De 4xx series zijn technisch gezien de jongste, de 900'en zullen eerder aan hun revisietermijn zitten. Bovendien, verwacht niet dat men volgend jaar die SNG al klaar heeft staan, laat staan dat er een dienst mee gereden kan worden. Zonder SNG is Mat'64 nog onmisbaar, helemaal zonder DD-AR in de wintermaanden.
Vandaag trof mij ineens het idee dat we met ons allen iets over het hoofd zien. Ik heb het nog niet kunnen checken, maar ik denk dat per saldo de laatste plan V's vervangen gaan worden door de verhoging van de inzet van DDZ en vooral door de 40 tussenrijtuigen die daar nog bij komen.
Ga maar na: vanaf april doet men het al zonder de LA-stammen en met een onttrekking van 7 of 8 LB-stammen voor revisie. In de loop van het jaar loopt de revisie af en komen er in vergelijking met nu dus weer een stam of 7 DDZ meer in dienst. Aansluitend worden 20 stammen DDZ verlengd tot zeswagenstammen. We spreken aan het eind van het DDZ-project dus over ongeveer 7 x 4 + 20 x 2 = 68 bakken dubbeldeks meer in dienst dan in april aanstaande. Laten we conservatief rekenend spreken over 50 bakken extra daadwerkelijk ingezet, dan is dat getalsmatig voldoende om de ca. 32 plan V's te vervangen die nog worden ingezet.
Dat laat onverlet wat men nog op reserve wil laten staan, maar zo te zien kan plan V wel degelijk de laatste vaste diensten uit tegen de tijd dat DDZ gereed is.
 

19-02-2013 00:11:58
Pim530
Pim530
Ja, maar moet IRM dan niet in revisie worden genomen?  

19-02-2013 00:16:33
broek53
broek53
Zeker, maar ik verwacht niet dat de onttrekking daarvan erg veel groter zal zijn dan op het ogenblik voor de vervanging van de tractie-installaties/OBIS: twee vieren en twee zessen.  

19-02-2013 01:29:28
Pim530
Pim530
Oh ja, die hebben we natuurlijk ook nog. Helder, bedankt!  

19-02-2013 10:19:57
maxje
maxje
Maar deze vorm van materieel inzet zal zeker veroorzaken dat er ergens IC materieel sprinterdiensten moet gaan verzorgen. De vraag die bij mij opkomt welk IC materieel gaat de sprinters rijden en vooral waar? Iets van DDZ 4 in de 5600 zoals nu al deels gebeurd lijkt mij geen slechte kanshebber.  

19-02-2013 10:21:44
Bert13
Bert13
Dat gaat inderdaad met DDZ gebeuren, en dat is al in een paar andere topics naar voren gekomen.


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

19-02-2013 10:51:04
daniel81
daniel81
Waarbij neem ik aan het uitgangspunt van NSR nog steeds die enorme vraaguitval is die er zogenaamd zou komen maar waar gezien de meldingen in de OD-topics (nog) geen sprake van is. Door de huidige 'dienstverlening' gaat die vraaguitval wellicht vanzelf ontstaan, maar dat is weer een andere discussie die we hier niet verder moeten bespreken  

19-02-2013 11:12:18
waalkade
waalkade
Naar mijn weten zit de vraaguitval vooral in het dal, niet in de spits.  

19-02-2013 11:21:20
sik214
sik214
Quote
pvduin (ma 18 feb 2013 22:53:51 https://www.somda.nl/forum/12856/p436364/): Arnhem Goederen. Vandaag de stellen 920, 914 en 908.

Het hoofdstuk "Arnhem Goederen" krijgt toch hopelijk geen vervolg (plan E)... Of wordt het een 'transferium' voor wegvervoer naar de sloop?

Laatst bewerkt door sik214 op 19-02-2013 11:21
 

19-02-2013 11:45:58
timtrein
timtrein
Ongetwijfeld, maar de vraag is hoe lang dat dan nog gaat duren...
Ik kan trouwens niet anders concluderen dan dat dit een inleiding is om inderdaad een groot deel van het nog rijdende Mat'64 binnenkort aan de kant te zetten in Maastricht. Of is er een andere reden dat men daar ruimte nodig heeft, Beneluxstammen in onderhoud misschien?
 

19-02-2013 11:50:33
john2
john2
Als er in Maastricht plaats tekort is. Dan is er ook nog plaats in Heerlen. Of Sittard een optie is?  

19-02-2013 12:40:03
timtrein
timtrein
Traditiegetrouw genieten plaatsen zo ver mogelijk van de bebouwde wereld de voorkeur, liefst met zo weinig mogelijk hekken en bewaking. Wat dat betreft is Arnhem Goederen volgens mij een uitstekende keuze. Pooltje maken hoeveel weken het duurt voor ze in de hens gaan? Zwolle Rangeer, Heerlen, Nuth en Zutphen GE gingen al voor, verder terug in de geschiedenis hadden we de Rietlanden  

19-02-2013 12:52:48
railmagazi
railmagazi
De overbrengingen hebben, zoals rob46 al aangeeft, te maken met de sanering van emplacement Maastricht die het gebruik van de huidige opstelsporen ondermijnen.

Laatst bewerkt door railmagazi op 19-02-2013 12:56
 

19-02-2013 12:53:16
broek53
broek53
Tot nu toe (de laatste twee jaar) staan alle sloopstellen min of meer bewaakt opgesteld, al weet ik dat bij Onnen niet zeker.  

19-02-2013 13:27:17
maigoda
maigoda
Onnen kun je, uitgaande van de alternatieve inkleuring die de meeste stellen hebben, bestempelen als "semi-beveiligd".
Groetjes,
Emiel
 

19-02-2013 13:39:10
salieri
salieri
Ik denk dat je in Onnen hooguit eens een rangeerder en misschien een bewaker met hond hebt. De stellen staan namelijk waar ook nog in dienst zijnde stellen staan opgesteld in afwachting van onderhoud.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


19-02-2013 17:10:24
thom
thom
Quote
timtrein (di 19 feb 2013 12:40:03 https://www.somda.nl/forum/12856/p436471/): Traditiegetrouw genieten plaatsen zo ver mogelijk van de bebouwde wereld de voorkeur, liefst met zo weinig mogelijk hekken en bewaking. Wat dat betreft is Arnhem Goederen volgens mij een uitstekende keuze. Pooltje maken hoeveel weken het duurt voor ze in de hens gaan? Zwolle Rangeer, Heerlen, Nuth en Zutphen GE gingen al voor, verder terug in de geschiedenis hadden we de Rietlanden

Plan U in Blerick was destijds ook geen succes, al de stellen die daar gestaan hebben zijn gesloopt ondanks dat het gerenoveerde stellen betrof...
 

19-02-2013 17:44:26
broek53
broek53
Misschien is het wel zo handig als we allerlei lieden hier nit door onze oprechte bezorgdheid op ideeën gaan brengen.  

19-02-2013 20:29:43
karsten
karsten
Stel 962 staat enige tijd op Utoz met een defecte ATB.  

19-02-2013 21:35:19
ems
ems
De stellen in Ahg worden daar neergezet i.v.m. vernieuwingen op empl. Maastricht en elders is geen geschikte ruimte. In Arnhem wordt bewaking ingezet.  

19-02-2013 22:12:47
sik214
sik214
Je zal wel met grensformaliteiten zitten, maar vlakbij Maastricht in Lanaken liggen enkele lange sporen volledig nutteloos te zijn

Laatst bewerkt door spiketrain op 19-02-2013 22:18, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten.
 

19-02-2013 22:43:54
salieri
salieri
Worden die sporen in Lanaken echt helemaal niet gebruikt? Een paar jaar geleden was dit spoor weer in dienst gesteld als ik het goed heb.  

19-02-2013 23:08:52
AgentX
AgentX
Een ongebruikt spoor in dienst stellen betekent niet direct dat het dan ook daadwerkelijk gebruikt wordt...  

19-02-2013 23:11:31
salieri
salieri
Dat begrijp ik ook wel %03%, maar het was toch de bedoeling om daar het goederenvervoer weer op gang te brengen?  

19-02-2013 23:35:28
taigagaai
Moderator
taigagaai
Vandaag zijn de 905 + 917 + 913 overgebracht naar Arnhem.  

20-02-2013 00:01:40
waalkade
waalkade
Quote
salieri (di 19 feb 2013 23:11:31 https://www.somda.nl/forum/12856/p436616/): Dat begrijp ik ook wel %03%, maar het was toch de bedoeling om daar het goederenvervoer weer op gang te brengen?
Ja dat klopt, het scheepvaart verkeer.
De hadden een stok nodig om op Roemenië te varen.
 

20-02-2013 10:54:42
javanree
javanree
Quote
thom (di 19 feb 2013 17:10:24 https://www.somda.nl/forum/12856/p436519/):
Plan U in Blerick was destijds ook geen succes, al de stellen die daar gestaan hebben zijn gesloopt ondanks dat het gerenoveerde stellen betrof...


Volgens mij staan er nog de nodige ex-Blerick stellen te Amfwph... waaronder onze 121 en 151
 

20-02-2013 12:39:44
mich
mich
Dat klopt maar zoals die ene 1e klasse coupe van de 151 zo zagen somigge stellen er helemaal uit.  

20-02-2013 12:45:34
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar mat. '64.


Groet, Spiketrain
 

20-02-2013 15:31:06
Railmouse
Railmouse
Hey ik kwam vandaag langs Ehv met de sprinter richting Wt en wat mij opviel
is dat PlanV 870 (nu zonder plastic) samen met Plav 445 vlak bij het station tegen een stootblok aanstonden. Weet iemand wat er met deze stellen gaat gebeuren?
 

20-02-2013 15:54:27
thom
thom
Lees alsjeblieft de afgelopen pagina eens na, dat is al meermaals gemeld en veranderd echt niet met de dag...  

20-02-2013 16:34:26
stefanvdw
stefanvdw
Vandaag zijn de 896+897+918 overgebracht van Mt naar Ahg, spul staat nu in Nm
Foto te Nm: http://www.flickr.com/photos/stefanvdw/8491800771/in/photostream/

Laatst bewerkt door stefanvdw op 20-02-2013 18:08
 

20-02-2013 16:35:49
Railmouse
Railmouse
Thom dat veranderd blijkbaar wel met de dag en ten tweede wordt er nooit echt goed antwoord gegeven op die vragen , waar zou dat antwoord moeten staan dan op de vorige pagina...  

20-02-2013 16:45:13
ZJ37
ZJ37
Dit is toch duidelijk genoeg?

Quote
110573 (za 09 feb 2013 20:40:25 https://www.somda.nl/forum/12856/p434805/): De 445 staat buiten dienst en komt ook niet meer terug. Er is een brandje geweest in het stel, ik meen de snelschakelaar. Er moeten zoveel componenten vernieuwd worden dat is besloten het stel terzijde te stellen en in een later stadium volgt uiteraard sloop. Naar ik heb begrepen missen inmiddels ook al onderdelen.


En de 870 is al tijden niet meer rijvaardig dus die zal ook niet meer gaan rijden.
 

20-02-2013 16:51:08
broek53
broek53
Bevestigd is dat de 445 per 14 januari op informele wijze terzijde is gesteld in de zin dat hij defect staat, maar niet wordt aangemeld voor herstel.
Wat men er in Eindhoven vervolgens allemaal mee lokaal aan het schaatsen is, moet men vooral in Eindhoven weten %09%.

Laatst bewerkt door broek53 op 20-02-2013 16:52
 

20-02-2013 17:05:20
Railmouse
Railmouse
Ja nu is het duidelijk nee omdat 445 nog in dienst staat op railwiki dacht ik dat ze hem misschien nog zouden herstellen. En omdat ze nu opeens op een andere plaats stonden dacht ik dat er iets mee ging gebeuren.  

20-02-2013 19:21:41
taigagaai
Moderator
taigagaai
Als er geen melding komt dat het treinstel terzijde gesteld is, dan staat dat stel ook rijvaardig op de railwiki. En ook niet alle schadegevallen die klein zijn, komen op de railwiki.  

20-02-2013 19:29:05
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Ik heb in ieder geval van de 445 inmiddels aangepast dat deze terzijde staat met een ingangsdatum van 14 januari.

Laatst bewerkt door SleutelMan op 20-02-2013 19:29
 

21-02-2013 19:09:44
KvdLee
KvdLee
Vandaag Plan V in de trein tusse Asd en Zvt. Weet iemand of dat blijvend is, of slechts een dagje ter vervanging van een DDar/mDDM?  

21-02-2013 20:35:53
train85
train85
Gewoon vervanging.  

21-02-2013 22:15:18
michiel88
michiel88
Als ik het goed gezien heb vanuit de stopper naar Mtr passeerde rond 13:50 t.h.v. Ec een loc van Volker met een aantal Bds'en en een zwik Plan V in noordelijke richting.

Laatst bewerkt door michiel88 op 21-02-2013 22:19
 


22-02-2013 12:50:17
elizabeth
elizabeth
Heb ik een vraag over het slepen van de plan V's. Hoe zit dat, op de tussenbakken zit volgens mij net zo iets als plan U. Maar dat betekend dat de "buffers" niet gelijk zitten met de buffers van een lok. Nou weet ik van SnhV 2010 dat er een soort verlengstuk is, maar mag je daarmee dan gewoon baanvaksnelheid slepen?


jaapfan.
 

22-02-2013 15:52:22
thom
thom
Dat is exact een gelijke hulpkoppeling met nummerplaat als toen bij SnhV gebruikt is voor de 114.

Je kunt hiermee materieel gewoon beremd meenemen en dat zul je meestal doen met 80 km/u
 

23-02-2013 01:08:20
wadloper96
wadloper96
Ik vraag me af of Mat'64 planmatig is in de serie 7000 aangezien ik dagelijks Mat'64 zie in de serie 7000. Vanaf begin januari dagelijks in 1 omloop.


26-10-2012 trein 2833 met DDZ 7527 Apd-Dv. 16-03-2013 trein 7055 met SLT 2453, mooie rit:P
 

23-02-2013 01:33:55
AgentX
AgentX
Nee, is het momenteel niet. Planmatige inzet kun je vinden op http://www.waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2013-2/mata.txt (met dank aan @treinfan)

Laatst bewerkt door AgentX op 23-02-2013 14:06, reden: typo
 

23-02-2013 01:39:24
aarclay
aarclay
Of de makkelijke inzet-uitlees-machine uit mijn onderschrift, als je een exact nummer weet

Laatst bewerkt door aarclay op 23-02-2013 01:39


Choo choo.....
 

23-02-2013 13:22:24
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
michiel88 (do 21 feb 2013 22:15:18 https://www.somda.nl/forum/12856/p437078/): Als ik het goed gezien heb vanuit de stopper naar Mtr passeerde rond 13:50 t.h.v. Ec een loc van Volker met een aantal Bds'en en een zwik Plan V in noordelijke richting.
Dat waren 9 BDs'n en de 907, welke ingeklemd was tussen de bakken van de 887.
 

23-02-2013 15:06:58
bossie186
bossie186
Op Ahg staan nu idd alle Mt V'tjes+2 uit Ehv te weten:

van zuid naar noord, van oost naar west:

rij 1: ABk 887+ 870+ 445 + 907
rij 2: 896+ 918+ 897+ 906+ 912
rij 3: 946 + 909 + 910 + 901 + 908 + 914 + 920 + 913 + 917 + 905


Dat betekent dus dat de 445 en 870 uit Ehv weg zijn.

Laatst bewerkt door bossie186 op 13-03-2013 16:04
 

23-02-2013 16:10:17
stefanvdw
stefanvdw
Aan de hand van de spots vermoed ik dat het onbekende stel op rij drie de 914 is, dan blijft er nog één onbekende over. De BPk 887 zal ook nog wel ergens staan?

De 445 en 870 zijn in de nacht van donderdag op vrijdag j.l. overgebracht van Ehv naar Ahg

Laatst bewerkt door stefanvdw op 23-02-2013 16:19
 

23-02-2013 16:41:46
bossie186
bossie186
De BPk 887 staat in Ehv, de 910 ontbreekt alleen nog. Wellicht dat deze tussen de 909 en 901 instaat.

Laatst bewerkt door bossie186 op 23-02-2013 16:42
 

06-03-2013 22:02:39
luuk1997
luuk1997
Er is gezegd dat morgen (7 maart) Plan V 930 terzijde gaat! En de 932 volgt op 20 maart!  

06-03-2013 23:34:39
taigagaai
Moderator
taigagaai
De 931 is al terzijde gesteld op 13 februari.  

06-03-2013 23:42:11
timtrein
timtrein
Dan worden er dus geen remcontrolebeurten e.d. meer gegeven. Dan gaat het hard de komende maanden.  

07-03-2013 11:27:30
john2
john2
Gisteren op 6 maart bij vertrek uit Heerlen om 15.49 uur, zag ik al rijdend een stuk of 6 plan V staan op het emplacement te Heerlen.  

07-03-2013 14:18:04
ZJ37
ZJ37
Quote
luuk1997 (wo 06 mrt 2013 22:02:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p439065/): Er is gezegd dat morgen (7 maart) Plan V 930 terzijde gaat! En de 932 volgt op 20 maart!
De 930 staat sinds 1/3 te Es aan de kant (defect wellicht?). De 932 is momenteel nog volop zijn rondjes aan het rijden (in de 27900 vandaag).

Quote
verwoert (wo 06 mrt 2013 23:34:39 https://www.somda.nl/forum/12856/p439078/): De 931 is al terzijde gesteld op 13 februari.
Deze staat sinds 15/2 te Hrl en kwam deze dag uit Ehv.

Quote
john2 (do 07 mrt 2013 11:27:30 https://www.somda.nl/forum/12856/p439115/): Gisteren op 6 maart bij vertrek uit Heerlen om 15.49 uur, zag ik al rijdend een stuk of 6 plan V staan op het emplacement te Heerlen.
Hier zullen de 926, 929, 931, 933 in ieder geval wel bij zijn.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 07-03-2013 14:21
 

09-03-2013 12:54:22
broek53
broek53
Met enig speuren meen ik te begrijpen waarom schijnbaar willekeurig de 930, 931 en 932 terzijde gaan of zijn gegaan. Het zijn namelijk stellen die op die data precies of bijna op de 7 1/4 jaar na de revisiedatum zitten, oftewel: die precies aan het eind van de revisietermijn zitten. Deze stellen krijgen dus geen levensduurverlenging door middel van de extra veiligheidsbeurten en remcontrolebeurten. Als die redenering klopt, zijn de 933-937 in april aan de beurt enzovoort, totdat men eventueel weer ophoudt met afvoeren (dat weet ik niet zeker, maar ik denk het niet). De stellen 922-929 zijn de dans nog even ontsprongen omdat zij al eerder de revisietermijn hebben overschreden en al veiligheidsbeurten hebben gehad.

Laatst bewerkt door broek53 op 22-04-2013 21:30
 

11-03-2013 10:51:21
jorgo
jorgo
Zijn de 922-929 daarmee langer inzetbaar dan de 400-en of maak ik dan een denkfout?  

11-03-2013 14:11:59
martijn
martijn
Denkfout, zoals er staat hebben slechts een extra veiligheidsbeurt gehad. De revisietermijn is al verlopen, dat is ie bij de 400-en nog niet.  

11-03-2013 14:35:52
broek53
broek53
Helaas kan ik maar niet onthouden of levensduurverlenging nu 15 of 18 maanden mogelijk is, maar dat is tevens de uiterste limiet. Daarbij te bedenken dat de stellen in die periode twee of drie heel grote controlebeurten moeten krijgen. Het kan dus goed zijn dat bij de eerstvolgende van die beurten de 922-929 alsnog de klos zullen worden.

@ edit: de maximale verlenging is 18 maanden. Theoretisch kan de 922 op die manier nog mee tot april 2014 (maar verwachten dat dat gebeurt, doe ik 't niet).

Laatst bewerkt door broek53 op 11-03-2013 23:27
 

11-03-2013 19:53:52
timtrein
timtrein
Die kans lijkt me wel vrij groot ja, kwestie van maanden dan. Kleine hint voor de liefhebbers, de zomer is meestal de tijd dat men met aanmerkelijk minder materieel toe kan...  

12-03-2013 00:18:50
bnv
bnv
Verder vooruit kijkende: theoretisch, dat wil zeggen gesteld dat alle nu nog rijdende stellen voor de maximale verlenging in aanmerking komen en dat ook krijgen, kan het hele bestand van nu 68 stellen ook de volgende winter nog mee.
In dit topic is langs gekomen dat er vanaf 8 april nog 22 stellen in de omloop zitten waarvoor 31 stellen moeten worden aangehouden. Op een aantal van 68 in het rijdende bestand kan men zeggen dat dat rijkelijk veel is. Minder dan dus, maar..............wat voor reserve wil men dan in winter 2013-2014 hebben?
Er komt geen nieuw materieel voor die tijd meer binnen, DDM 1 zal daar wel niet voor gebruikt kunnen worden, er is misschien een overtolligheid van verschillende types ICR maaar de vraag is of die dan nog beschikbaar zijn. DDAR ook niet meer lijkt mij.(?)
Blijft plan V over zou men kunnen zeggen, maar de vraag is dan hoeveel stellen men daarvoor dan benodigt.
Mijn voorlopige inschatting: aan de kant dit jaar alle stellen met revisiedatum in 2005. Blijven er dan nog zo'n 50 over. 10 stellen gewone reserve en 18 extra. Afwachten maar weer.
 

12-03-2013 12:58:49
timtrein
timtrein
Ik gok dat volgende winter alleen de resterende 400'en nog actief danwel reserve staan. Deze winter is nauwelijks reservematerieel nodig geweest, volgende winter is de revisie van DDZ voltooid (?), dus het bestaande bestand zal wel moeten voldoen.  

12-03-2013 13:03:11
maigoda
maigoda
Nog een ander puntje waar je rekening mee moet houden: per 1-1-2014 verloopt de huidige materieelinstructie voor alle NSR machinisten. Wil men na die datum nog blijven rijden, zullen ze op standplaatsniveau herinstructie moeten gaan geven en mat'64 alleen daar inzetten waar alleen die betreffende standplaatsen rijden. Het feit dat mat'64 op het laatste moment geschrapt is in het herinstructieprogramma 2013 te Amf kan twee dingen inhouden: 31-12-2013 is de laatste dag voor mat'64, of ze gaan hetgeen doen wat ik hierboven al beschreven heb.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 12-03-2013 13:04
 

12-03-2013 13:51:33
broek53
broek53
Het zou mij in het geheel niet verbazen als de regio waar ze in de drgl 2014 eventueel nog worden ingezet, Zuid-Limburg zal zijn. Daar doet zich immers iets dergelijks voor als bij Zwolle - Emmen: potentieel verlies van de concessie (voor de stoptreinen). Mocht NS die verliezen, dan valt dat verlies samen met het einde van mat '64. Mocht NS 'm behouden, dan blijven ze rijden tot er vervangend materieel is.
Dit overigens & natuurlijk alleen als er na de voltooiing van de bouw van DDZ nog behoefte bestaat aan mat '64.
 

13-03-2013 12:37:23
rob46
rob46
Quote
bossie186 (za 23 feb 2013 16:41:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p437365/): De BPk 887 staat in Ehv, de 910 ontbreekt alleen nog. Wellicht dat deze tussen de 909 en 901 instaat.

BPk 887 staat inmiddels ook op Ahg, tussen 909 en 901 staat 910.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-03-2013 13:40:41
jorgo
jorgo
Quote
broek53 (di 12 mrt 2013 13:51:33 https://www.somda.nl/forum/12856/p439968/): Het zou mij in het geheel niet verbazen als de regio waar ze in de drgl 2014 eventueel nog worden ingezet, Zuid-Limburg zal zijn. Daar doet zich immers iets dergelijks voor als bij Zwolle - Emmen: potentieel verlies van de concessie (voor de stoptreinen). Mocht NS die verliezen, dan valt dat verlies samen met het einde van mat '64. Mocht NS 'm behouden, dan blijven ze rijden tot er vervangend materieel is.
Dit overigens & natuurlijk alleen als er na de voltooiing van de bouw van DDZ nog behoefte bestaat aan mat '64.

In Zuid-Limburg is nu echter de afgelopen jaren eerder de aftocht ingezet: in de 6800 zijn de diensten stuksgewijs geschrapt en in de 6900 doet SGMm volgende maand ook zijn intrede. De combinatie met het instructieverhaal en het dicht bij de werkplaats houden is echter een voor de hand liggende. Als regelkraan heeft mat '64 overigens weinig waarde, als veel machinisten er niet meer op mogen?
 

13-03-2013 14:00:36
broek53
broek53
De 930-932 zullen ook naar Ahg worden overgebracht.


Het overleven in Zuid-Limburg is uitsluitend een speculatie van mij, dat dat maar duidelijk is.
 

13-03-2013 15:25:31
ZJ37
ZJ37
Vanmorgen ging de 931 die sinds 15/2 te Hrl stond al naar Nm en voegde zich bij de 930 en 932 die hier vannacht uitliepen. Om in de reeks te blijven: in de 933 zit sinds 5/2 ook geen beweging meer (Hrl). De 940 en 942 staan ook al bijna een week te Hrl te niksen.  

13-03-2013 16:04:39
bossie186
bossie186
Quote
rob46 (wo 13 mrt 2013 12:37:23 https://www.somda.nl/forum/12856/p440092/):
Quote
bossie186 (za 23 feb 2013 16:41:46 https://www.somda.nl/forum/12856/p437365/): De BPk 887 staat in Ehv, de 910 ontbreekt alleen nog. Wellicht dat deze tussen de 909 en 901 instaat.

BPk 887 staat inmiddels ook op Ahg, tussen 909 en 901 staat 910.


Dank nog voor het ontbrekende stel.
 

14-03-2013 14:19:32
ZJ37
ZJ37
Quote
broek53 (wo 13 mrt 2013 14:00:36 https://www.somda.nl/forum/12856/p440109/): De 930-932 zullen ook naar Ahg worden overgebracht.
Vanmiddag rond 12.20 uur uit Ah naar Ahg: de 932+930+931.
 

14-03-2013 17:44:48
kniesoor
kniesoor
Lijkt het alleen maar zo, of is het ook echt zo: het lijkt of ze alle stellen rondom de stellen die terzijde gaan rond Ah inzetten: vandeweek 932+935 in de 7600, vanmiddag zag ik daar ook de 929  

15-03-2013 19:49:03
bnv
bnv
Gelezen in OdR van maart alwaar sprake is van een 462 die betrokken is geweest bij de aanrijding met een boom enz. bij Heeze. Als gevolg daarvan is de 445 gesneuveld. Maar die 462 is er toch al lang niet meer? Misschien de 482 bedoeld?  

15-03-2013 19:52:19
bossie186
bossie186
462 hoort 464 te zijn, deze reed idd op 30 december tegen een boom met de 452 en de inmiddels terzijde gestelde 445.

Die fout viel mij inderdaad ook al op in de OdR.

Laatst bewerkt door bossie186 op 15-03-2013 19:53
 

15-03-2013 19:58:30
taigagaai
Moderator
taigagaai
Ik zou zeggen, mail de redactie van OdR met je bevindingen.  

16-03-2013 01:32:55
110573
110573
Het ongeval met die boom en de daarbij betrokken treinstellen klopt zonder meer. Alleen was de 445 al hersteld van dat ongeval toen 'ie buiten dienst ging. De buitendienststelling van het stel had een andere rede.  

16-03-2013 06:18:44
bossie186
bossie186
Klopt, kwam laatst twee jongens tegen te Ahg die zelf hebben gesleuteld aan de 445. Uit het verhaal van de jongens kan ik opmaken dat de 445 tijdens het uitproberen van de panto een brandje had in de snelschakelaar, en dat de schade blijkbaar zo groot was dat het stel terzijde ging.  

16-03-2013 10:06:14
110573
110573
Misschien ken ik ze wel. Mij werd ook zoiets verteld in ieder geval

Laatst bewerkt door 110573 op 16-03-2013 10:08
 

17-03-2013 09:52:22
taigagaai
Moderator
taigagaai
Dit verhaal las ik ook in Op de Rails.  

01-04-2013 03:23:47
ICMm4250
ICMm4250
Onlangs gingen de Plan V stellen 930,931,932 terzijde.
Het doek lijkt definitief gevallen voor deze stellen omdat deze stellen
bij de uit maastricht staande stellen op Arnhem goederen zijn toegevoegd.

Een plaatje hiervan http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/8601072240/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/8601076218/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/alextreinenpagina/8599980073/in/photostream/

Laatst bewerkt door ICMm4250 op 01-04-2013 03:39
 

02-04-2013 19:33:06
ZJ37
ZJ37
De 933 heeft sinds dat het op 5/3 aan de kant ging te Hrl de draad opgepakt en is vanaf vandaag weer in de rijdende dienst actief.  

02-04-2013 21:04:58
luuk1997
luuk1997
Maar ze zouden als ze terzijde gingen, meteen worden afgevoerd.  

02-04-2013 21:25:06
sik214
sik214
Maar de 933 was niet terzijde, alleen even niet actief  

02-04-2013 22:15:13
bnv
bnv
Worden de verlengingsbeurten inderdaad niet meer uitgevoerd dan is het volgende week met die 933 gebeurd.(7.7.2005 revisiedatum volgens Railwiki met daarbij opgeteld zeven driekwart jaar geeft 7 april 2013).  

02-04-2013 23:08:33
timtrein
timtrein
Is het stel niet in de tussentijd in de wpl Maastricht geweest? Dat zou op zich logischer zijn...  

03-04-2013 07:49:51
limbotrein
limbotrein
De 933 reed gisteren nog in de 6900 serie gezien om 16:15 te hrl  

03-04-2013 08:37:46
jorgo
jorgo
Dat gegeven was de aanleiding.  

03-04-2013 09:12:08
train85
train85
Hij rijdt vandaag ook weer in de 6900.  


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl