Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
29-04-2011 21:25:29
taigagaai
Moderator
taigagaai
Bedankt voor de aanvullingen.  

02-05-2011 07:47:06
ZJ37
ZJ37
Quote
maccerr (di 26 apr 2011 12:26:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p331473/): Goed nieuws voor de 951: die stond gisteren buiten in Hlm aan de Zvt-kant, hersteld.
En voor de administratie: op 29/4 vertrok het stel naar Bkh, om op 1/5 door te rijden naar Rsd en op 2/5 weer in dienst te komen als 12117.
 

02-05-2011 09:43:00
jochem
jochem
Ook de 960 is inmiddels op Zlge geplaatst voor voorbehandeling voor sloop. Het stel mist in één van de bakken een groot aantal ramen.  

02-05-2011 12:14:34
klaass16
klaass16
Hebben ze de 960 niet nodig op de Emmerlijn??


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


02-05-2011 12:17:20
martijn
martijn
Nee, daar hebben ze niets aan een geplukt treinstel met brandschade.  

02-05-2011 13:09:39
TheKnitter
TheKnitter
De 960 hebben wij nog geript van ramen %08%
960 Staat al een tijd terzijde en al een tijd geplukt op Zlr.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

02-05-2011 13:12:42
treintim
treintim
En mist ook nog een deur. Zie ook de post van Jochem, staat terzijde op Zlge en niet meer op Zlr.

Laatst bewerkt door treintim op 02-05-2011 13:13
 

02-05-2011 14:15:06
klaass16
klaass16
Ah,, bedankt voor het antwoord,, ik wist niet dat de 960 terzijde stond.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

02-05-2011 19:24:54
rob46
rob46
Als je het hier een beetje volgt kom je tot de volgende conclusie:
960 liep op 28-1-2009 brandschade op in Hde, stond al vanaf 15-1-2010 op Zlr en ging formeel Tz op 06-09-2010. Nu dus zoals gezegd op Zlge ter voorbereiding afvoer naar Zlkatw > SimmereN Gn.


57 jaar OV-fotografie.
 

02-05-2011 21:43:04
sik214
sik214
Quote
klaass16 (ma 02 mei 2011 12:14:34 https://www.somda.nl/forum/2078/p332520/): Hebben ze de 960 niet nodig op de Emmerlijn??
Daar is de 950 voor in de plaats gekomen.

Laatst bewerkt door sik214 op 02-05-2011 21:43
 

02-05-2011 22:03:28
TheKnitter
TheKnitter
Weet iemand welke 2 bakken Plan V in Dordrecht op het oefenterrein staan? http://www.durkhoutsma.nl/treinen/Fotoos/thumb.php?img=2_Mei_2011_00037.jpg&w=600&h=400&f=Mei_2011%2F


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

02-05-2011 22:26:33
bossie186
bossie186
De twee bakken van Plan V 460 staan sinds januari 2006 te Dordrecht.  

02-05-2011 22:43:14
plant
plant
Quote
ZJ37 (ma 25 apr 2011 15:31:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p331338/):
Quote
jorgo (zo 24 apr 2011 12:25:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p331236/): Ik zag daar een paar dagen geleden meen ik ook de 450, gekoppeld aan een van je genoemde stellen, stroomafnemers omlaag. Sinds half april niet meer gespot.
Volgens mij is er weinig met het stel aan de hand, het kwam namelijk op 21/4 op eigen kracht van Rsd naar Mt na een inzet in de 12100.


Om hier nog even op terug te komen, vandaag heb ik de 450 achterop een 6800 ri. Rm gespot, is dus gewoon (weer?) in dienst.


Youri
 

03-05-2011 13:35:28
NSR521
NSR521
Ik heb net even contact gehad met Simmeren, om te vragen of ik nog wat uit de treinen mocht halen, ze hedden met de NS de afspraak dat er niets uit de treinen gehaald gehaald mag worden maar door de vele aanvragen hebben ze een aanvraag bij de NS neergelegd of er wel spullen uit de treinen gehaald mag worden. Als dat zo is wordt ik daar mee op de hoogte gesteld. Als ik hier meer over meet zal ik het hiet melden

Laatst bewerkt door NSR521 op 03-05-2011 13:44
 

03-05-2011 13:38:51
AgentX
AgentX
Quote
NSR517 (...) hebben ze een aanvraag bij de NS Neergelegd of er wel spullen uit de treinen gehaald mag worden. Als dat zo is wordt ik daar mee op de hoogte gesteld. Als ik hier meer over meet zal ik het hiet melden.


NS Neergelegd. Nieuw subbedrijf?

Nee serieus, ik verwacht er niet veel van, maar ik hoor het graag.
 

03-05-2011 14:44:40
rob46
rob46
Quote
bossie186 (ma 02 mei 2011 22:26:33 https://www.somda.nl/forum/2078/p332675/): De twee bakken van Plan V 460 staan sinds januari 2006 te Dordrecht.
Om precies te zijn; transport naar Ddr op 13-1-2006, stel Tz 01-04-2005.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-05-2011 18:04:52
lb
lb
Zoals ook te zien is op : http://flic.kr/p/99Z1P3  

03-05-2011 18:10:57
TheKnitter
TheKnitter
Het mooie is nu ik die plaat zie ik dat VOOR mijn huisdeur heb zien gebeuren %03%
Destijds woonde ik daar dus
Maar toen was ik nog niet echt een fanatiekeling in het treinwezen (laat maar zeggen totaal niet).
Bedankt voor de informatie!


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

03-05-2011 18:30:06
rob46
rob46
Quote
NSR517 (di 03 mei 2011 13:35:28 https://www.somda.nl/forum/2078/p332794/): Ik heb net even contact gehad met Simmeren, om te vragen of ik nog wat uit de treinen mocht halen, ze hebben met de NS de afspraak dat er niets uit de treinen gehaald gehaald mag worden maar door de vele aanvragen hebben ze een aanvraag bij de NS neergelegd of er wel spullen uit de treinen gehaald mag worden. Als dat zo is wordt ik daar mee op de hoogte gesteld. Als ik hier meer over meer zal ik het hiet melden
De mededeling dat "een sloper" contractueel met NSR/NedTain gebonden is heb ik hier minimaal al 2x gemeld. SimmereN is nieuw in deze materie maar komt er nu langzaam achter dat er een hobbywereld bestaat die niet aflaat om deze mensen lastig te vallen met vragen waarvan men zelf geacht wordt het antwoord al te weten. Ik kan je wel uit de droom helpen, "er worden echt geen spullen aan derden verkocht". Beelen (cq. SimmereN) zet zijn omvangrijke contract niet op het spel voor een handvol banken.


57 jaar OV-fotografie.
 

03-05-2011 22:49:14
train85
train85
(Begin ontopic) Als iemand ze nog van gerenoveerde Plan U wil kopen voor een mooi prijsje, dan kan je bij mij terecht heb er een stel over in haarlem te halen in overleg met mij (Einde ontopic).  

03-05-2011 22:53:01
ZJ37
ZJ37
Begint een beetje op marktplaats te lijken hier. %03%  

04-05-2011 09:33:34
stefanvdw
stefanvdw
De VolkerRail 203-1(!) heeft vandaag (4-5) de 529 en 808 naar Katwolde gebracht.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 04-05-2011 09:33
 

04-05-2011 23:15:17
nls911
nls911
Heeft er iemand zicht op de voorraad T'tjes en V'tjes die In Zl in de wachtrij staan om naar Katwolde te gaan?  

06-05-2011 11:44:37
Geerrritt
Geerrritt
Ben gisteren in Zl geweest, gisteren aan het eind van de middag is er een Plan T bijgeplaatst. Er staan nu 3 stellen Plan T en 5 stellen Plan V. Met een Plan V waren ze gisteren bezig om die te ontdoen van de kasten. De nummers zijn niet te lezen, vanwege alternatieve beschilderingen. Dit is trouwens wat ik aan de Oostkant heb zien staan.

Laatst bewerkt door Geerrritt op 06-05-2011 11:50
 

06-05-2011 13:18:34
bossie186
bossie186
een vraagje:

Waarom heeft de 882 eingenlijk geen bagagedeur%08%
 

06-05-2011 13:57:03
sik214
sik214
Die is destijds vervroegd in revisie gegaan. Daarna stopten ze met het ombouwen van de bagageruimte.  

06-05-2011 14:15:27
bossie186
bossie186
Oke, bedankt  

06-05-2011 18:15:01
phantom
phantom
Quote
rob46 (di 03 mei 2011 14:44:40 https://www.somda.nl/forum/2078/p332806/):
Quote
bossie186 (ma 02 mei 2011 22:26:33 https://www.somda.nl/forum/2078/p332675/): De twee bakken van Plan V 460 staan sinds januari 2006 te Dordrecht.
Om precies te zijn; transport naar Ddr op 13-1-2006, stel Tz 01-04-2005.

Wat vlug opgezochte fotos van dat stel vind je ook hier terwijl het staat te wachten op een avond transport naar de laatste halte (van dat transport heb ik ook fotos,maar kon die zo vlot niet vinden)
http://www.flickr.com/photos/35031078@N08/5693171139/in/photostream

Laatst bewerkt door phantom op 06-05-2011 18:16
 

09-05-2011 09:59:23
stefanvdw
stefanvdw
De NT709 heeft vandaag, 9-5, weer drie stellen planV naar Katwolde gebracht, treinstelnummers helaas volledig onbekend...

Edit: Om 13.30 zijn er weer drie V'tjes van Zlr naar Zlge overgebracht voor onttakeling; aan de staat van de stellen te zien zijn het stellen die sinds voorjaar 2008 op Zlr hebben gestaan.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 12-05-2011 16:18
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


09-05-2011 17:01:25
phantom
phantom
Dan gaat het ineens wel weer behoorlijk hard,hoelang zal er nog Plan V in dienst te zien zijn ?  

09-05-2011 17:21:25
maigoda
maigoda
In elk geval zolang NSR nog op Zwolle-Emmen Rijdt.
Groetjes,
Emiel
 

09-05-2011 17:21:48
lw-o
lw-o
tot december 2012 als de emmerlijn overgaat naar arriva  

12-05-2011 15:41:15
rob46
rob46
Quote
rob46 (do 14 apr 2011 16:42:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p329644/): Vandaag zijn de 801+510 via Zlkatw naar Gn afgevoerd, dus geen 802. Voor een kleine indruk zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5618962211/in/photostream
Heel apart, OdR 2011-5 blz. 220 blijft hardnekkig 802 melden.


57 jaar OV-fotografie.
 

12-05-2011 17:48:07
phantom
phantom
T zou zomaar kunnen dat ze dr bij Odr is een keer naast zitten ? %08%  

12-05-2011 18:07:31
mvd
mvd
Ik had een vraagje over V'tje 922: waarom heeft dit stel (als enigste) aan de bovenkant tot ongeveer aan de onderkant van de ramen een verbleekt uiterlijk? Ooit hersteld van schade?


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

12-05-2011 18:12:49
rob46
rob46
Nee geen forse schade gehad maar waarschijnlijk teveel wasmachine, dus teveel oxaalzuur en dat bleekt de verf.

Laatst bewerkt door rob46 op 12-05-2011 18:21


57 jaar OV-fotografie.
 

12-05-2011 18:19:38
rob46
rob46
Quote
stefanvdw (ma 09 mei 2011 09:59:23 Edit: Om 13.30 zijn er weer drie V'tjes van Zlr naar Zlge overgebracht voor onttakeling; aan de staat van de stellen te zien zijn het stellen die sinds voorjaar 2008 op Zlr hebben gestaan.
Klopt deels,het zijn 805(Zlr 13-1-2010)+821 (4-7-2008)+811 (2-7-2008).


57 jaar OV-fotografie.
 

13-05-2011 07:51:21
peters49
peters49
Ik kan bevestigen,ter plekke geweest tijdens het transport,dat het treinstel 801 is en niet de 802!  

13-05-2011 09:05:36
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
rob46 (do 12 mei 2011 18:19:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p334561/):
Quote
stefanvdw (ma 09 mei 2011 09:59:23 Edit: Om 13.30 zijn er weer drie V'tjes van Zlr naar Zlge overgebracht voor onttakeling; aan de staat van de stellen te zien zijn het stellen die sinds voorjaar 2008 op Zlr hebben gestaan.
Klopt deels,het zijn 805(Zlr 13-1-2010)+821 (4-7-2008)+811 (2-7-2008).
Zijn dit de stellen die naar de sloper zijn gegaan of gaan deze stellen volgende week richting de sloper?
 

13-05-2011 10:07:50
rob46
rob46
Nee hoor, deze stellen worden thans op GE "behandeld" en zijn nog niet aan de beurt voor afvoer naar Zlkatw.


57 jaar OV-fotografie.
 

13-05-2011 11:54:10
stefanvdw
stefanvdw
Is jou ook bekend Rob welke drie stellen op 9-5 naar Katwolde zijn gebracht?  

14-05-2011 21:32:25
Dr_Thodt
Dr_Thodt
het is maar goed dat de stellen niet naar beelen vlaardingen zijn gegaan http://nos.nl/video/240468-brand-in-vlaardings-recyclingbedrijf.html


Zoomzoomzoom
 

14-05-2011 21:40:31
dlm4yjp
dlm4yjp
Dat zegt natuurlijk niks... Niet iedere vestiging doet aan asbestverwijdering en sloopafvalverwerking (in dit geval was het niets anders dan containerverhuur en opslag van het machinepark).


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

15-05-2011 02:07:04
thom
thom
Het zou ook énorm zonde zijn als een aantal slooptreinstellen in de brand zou staan op het terrein van de sloepr, br, moet er niet aan denken...  

15-05-2011 07:31:43
dh3201
dh3201
Voor de treinen maakt het niet uit, maar voor de asbest en zo?
Alhoewel, bij vele bedrijfspandbranden ook asbest vrij komt...
En dat levert ook nooit gevaar op voor de omwonenden aldus de woordvoerders op het nieuws.


Shqiperise-lopers?
 

15-05-2011 08:21:46
edje
edje
Quote
thom (zo 15 mei 2011 02:07:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p334997/): Het zou ook énorm zonde zijn als een aantal slooptreinstellen in de brand zou staan op het terrein van de sloepr, br, moet er niet aan denken...


Tja stel je voor dat die stellen verloren zouden gaan, voordat ze gesloopt zouden worden.%08%
 

16-05-2011 13:07:01
stefanvdw
stefanvdw
De NT709 heeft vandaag, 16-5, weer Mat '64 naar Katwolde gebracht, mij is onbekend hoeveel/welke stellen.

Edit: Het waren de 811 en de 506.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 17-05-2011 16:10
 

16-05-2011 17:51:13
broek53
broek53
Ben benieuwd, ook naar die van vorige week. Om opmerkingen van vorige week nog even aan te halen (was eventjes met vakantie): OdR heeft in dit opzicht (de sloop van mat '64) geen andere speciale lijntjes of kennisbronnen en citeert via mij vrijelijks jullie waarnemingen - waarvoor dus dank. En de correctie van de 801/802 heb ik daarbij domweg over het hoofd gezien.

Verder wordt (wel een apart lijntje) uit Leidschendam gemeld dat de 419 "binnen afzienbare tijd" via de weg zal worden afgevoerd naar de sloper. De Watergraafsmeer meldt hetzelfde voor de sloopstellen die daar staan en inmiddels verder worden ontmanteld bij het Technisch Centrum.
 

16-05-2011 18:09:12
nls911
nls911
Die bij het technisch centrum zijn de 812 en de 817. Worden de stellen die nu nog achter de HSL loods staan ook per wegtransport afgevoerd? En dan nog een vraagje. Heeft dit met nooddraaistellen o.i.d te maken?  

16-05-2011 20:15:48
thom
thom
Nee, goed lezen, Michiel heeft het niet over de stellen naast het Technisch Centrum, maar dat de stellen op de Watergraafsmeer dáár nog verder ontmanteld worden
Het gaat gewoon over de sloopstellen die op de Wgm staan

Laatst bewerkt door thom op 16-05-2011 20:16
 

17-05-2011 12:29:48
broek53
broek53
Quote
nls911 (ma 16 mei 2011 18:09:12 https://www.somda.nl/forum/2078/p335262/): Die bij het technisch centrum zijn de 812 en de 817. Worden de stellen die nu nog achter de HSL loods staan ook per wegtransport afgevoerd? En dan nog een vraagje. Heeft dit met nooddraaistellen o.i.d te maken?
Zover de Watergraafsmeerders weten, gaat het om alle stellen die op de Wgm zijn geland. Dat de sloper alles over de weg afvoert, heeft alles te maken met de moeizame en dure manier waarop hij transport via het spoor zou moeten regelen, terwijl de stellen uiteindelijk toch op een dieplader verder moeten. Voor een fractie van het bedrag van transport over de rails laat hij de diepladers een stukkie verder rijden. Zo is het verhaal althans bij mij binnen gekomen - en daar kan ik mij inmiddels wel iets bij voorstellen.
 

17-05-2011 13:15:35
nls911
nls911
Bedankt voor het antwoord.  

17-05-2011 17:10:25
timtrein
timtrein
Durft iemand een enigszins gefundeerde uitspraak te doen over wanneer ongeveer de nog rijdende 400'en aan de kant gaan??  

17-05-2011 17:30:17
Pim530
Pim530
Nu moet je mij niet als de meest betrouwbare bron zien, maar wanneer ik logisch nadenk, wanneer de laatste stellen SLT geleverd worden. De 400s zullen immers (voorlopig) de laatste stellen zijn die door SLT vervangen moeten worden, omdat de 950-965 worden vervangen door GTW.  


17-05-2011 18:01:19
timtrein
timtrein
Dat zijn 32 stellen (19 viertjes en 13 zesjes). Elke twee weken een stel, maar dat is per fabrikant? Dan zou je ergens in oktober uitkomen. Maar zaken als renovatie DD-AR fietsen daar natuurlijk ook weer dwars doorheen (hoewel ICM dan klaar is natuurlijk...)  

17-05-2011 18:39:16
Bob1991
Bob1991
Quote
Pim530 (di 17 mei 2011 17:30:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p335408/): De 400s zullen immers (voorlopig) de laatste stellen zijn die door SLT vervangen moeten worden, omdat de 950-965 worden vervangen door GTW.


En de 922-949 dan?
Maargoed, verder in ieder geval tot augustus/september.. In het wijzigingsblad van juni 2011 zijn er amper minder stellen nodig (gelukkig)..

Laatst bewerkt door Bob1991 op 17-05-2011 18:40
 

17-05-2011 20:11:32
timtrein
timtrein
En de volgende wijzigingsbladen zijn per ...?  

17-05-2011 20:21:53
dlm4yjp
dlm4yjp
Per https://www.somda.nl/forum/10326/Wijzigingsblad+12+juni/ (12 Juni, 25 Juli, 22 augustus, 5 september en 3 oktober)

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 17-05-2011 20:23


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

17-05-2011 20:22:52
mren
mren
http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling2011/Documents/Overzicht%20Wijzigingsbladen%202011.pdf  

17-05-2011 22:20:25
Pim530
Pim530
Quote
Bob1991 (di 17 mei 2011 18:39:16 https://www.somda.nl/forum/2078/p335415/):
Quote
Pim530 (di 17 mei 2011 17:30:17 https://www.somda.nl/forum/2078/p335408/): De 400s zullen immers (voorlopig) de laatste stellen zijn die door SLT vervangen moeten worden, omdat de 950-965 worden vervangen door GTW.


En de 922-949 dan?
Maargoed, verder in ieder geval tot augustus/september.. In het wijzigingsblad van juni 2011 zijn er amper minder stellen nodig (gelukkig)..


Ik dacht te hebben begrepen van de bronnen hier dat de 900s er eerst uit gaan omdat de 400s het kortst geleden zijn gereviseerd.
 

19-05-2011 00:21:05
adam1990
adam1990
weet iemand mischien wanneer op de rit 5200 Sprinter Tilburg Universiteit – Tilburg – Boxtel – Eindhoven de mat 64 v weggaat?  

19-05-2011 00:27:49
Pim530
Pim530
Voorlopig niet, gelukkig (D.w.z. niet met het wbl 12 juni)  

19-05-2011 13:14:40
henkvdwedd
henkvdwedd
De NT 709 heeft vandaag 19-5, de stellen 527 en de 805 naar Katwolde gebracht,
Vanmorgen zijn twee bakken van de 527 per dieplader afgevoerd.

Groeten Henk van der Wedden Zwolle
 

19-05-2011 13:47:43
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
broek53 (ma 16 mei 2011 17:51:13 https://www.somda.nl/forum/2078/p335258/): Ben benieuwd, ook naar die van vorige week. Om opmerkingen van vorige week nog even aan te halen (was eventjes met vakantie): OdR heeft in dit opzicht (de sloop van mat '64) geen andere speciale lijntjes of kennisbronnen en citeert via mij vrijelijks jullie waarnemingen - waarvoor dus dank. En de correctie van de 801/802 heb ik daarbij domweg over het hoofd gezien.
Niet alleen OdR maakt er gebruik, ook de railwiki wordt aan de hand hiervan bijgewerkt.
 

19-05-2011 13:58:48
rob46
rob46
Had ik toch nog nooit van Railwiki gehoord, weer wat geleerd. Het komt helemaal goed met alle afvoerdata, dat beloof ik. Even geduld a.u.b.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-05-2011 18:59:21
ns1300
ns1300
Zag vandaag dat de twee Plan T's te Nm weg zijn. Ze waren vandaag verder aan het rangeren, werd met een combi van Plan V en DM'90 gesleept. Gek om te zien, gekoppeld.

Meer heb ik niet gezien. Iemand meer informatie?
 

19-05-2011 19:09:01
nls911
nls911
Een van die plan T's zou de 524 moeten zijn.  

19-05-2011 19:38:16
SGMm2137
SGMm2137
Ja dat klopt.
Het zijn Plan T 526 en de 524
 

19-05-2011 20:30:59
rob46
rob46
In Nm heeft men het spoor met o.a. deze PlanT's leeggetrokken ivm wkz aan het betreffende spoor. De stellen moeten elders in Nm staan opgesteld.


57 jaar OV-fotografie.
 

19-05-2011 22:14:03
martijnmet
Moderator
martijnmet
Gisteravond/vanochtend stond er inderdaad wel een VR 203-x voor de DM'90's geparkeerd. Maar toen stonden de Plan T's nog gewoon op hun plek.  

23-05-2011 20:18:24
broek53
broek53
Vandaag van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer de 880 + 885 + 507 achter een 700, die ze vervolgens naar de zgn infrasporen achter de HSL-loods rangeerde. Deze week nog meer stellen te verwachten, waarbij ik reken op de stellen die recent uit de Zaanstraat zijn gekomen, 516, 831, 836 en 857. Dit omdat het lange spoor naast de enorme rij loc op de Dgr vrijgemaakt moet worden voor het opstellen van 2 stuks V250.
Op de Wgm komen meer mensen dan tot nu toe de stellen van onderdelen ontdoen, niet alleen bij het Technisch Centrum, maar ook op de infrasporen zelf. nadat eerder was verteld dat de bakken vandaar per dieplader naar Groningen zouden gaan, is het jongste verhaal dat de Watergraafsmeerders te horen hebben gekregen, dat er op de Wgm gesloopt gaat worden. Beide verhalen zijn mogelijk en geen van beide is zeker.
 

23-05-2011 20:28:53
salieri
salieri
Hoe zit het eigenlijk met de stellen die in Onnen staan?
Is daar (eventueel) nog een kans bij een aantal stellen dat deze in de herfst nog ingezet kunnen worden? Oftewel: staan deze nog 'strategisch' reserve of is het ook voor deze stellen over en uit?
 

23-05-2011 21:29:45
montrose
montrose
Voor de echte liefhebber(s): Op Dgr stond om 17.45 uur de 892.  

23-05-2011 21:31:42
broek53
broek53
Sinds 23 februari, ja. er staan overigens nog heel wat meer '64-ers.

@edit: de 892 staat inderdaad op het spoor dat leeggehaald moet worden.

Laatst bewerkt door broek53 op 24-05-2011 00:07
 

23-05-2011 23:07:06
nedtrain25
nedtrain25
Quote
broek53 (ma 23 mei 2011 20:18:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p336353/): Vandaag van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer de 880 + 885 + 507 achter een 700, die ze vervolgens naar de zgn infrasporen achter de HSL-loods rangeerde. Deze week nog meer stellen te verwachten, waarbij ik reken op de stellen die recent uit de Zaanstraat zijn gekomen, 516, 831, 836 en 857. Dit omdat het lange spoor naast de enorme rij loc op de Dgr vrijgemaakt moet worden voor het opstellen van 2 stuks V250.
Op de Wgm komen meer mensen dan tot nu toe de stellen van onderdelen ontdoen, niet alleen bij het Technisch Centrum, maar ook op de infrasporen zelf. nadat eerder was verteld dat de bakken vandaar per dieplader naar Groningen zouden gaan, is het jongste verhaal dat de Watergraafsmeerders te horen hebben gekregen, dat er op de Wgm gesloopt gaat worden. Beide verhalen zijn mogelijk en geen van beide is zeker.


sterker nog: ze hebben de 419 in ldd nagekeken en word binnenkort afgevoerd naar amsterdam
 

23-05-2011 23:16:30
broek53
broek53
Zijdelings in dat verband: Misschien is het verstandig de Stichting mat '64 nog een keer erop te wijzen dat er in principe rucksichtlos gesloopt wordt en dat men zich denkelijk zal moeten haasten om nog een stel met postruimte te verwerven...  

24-05-2011 01:10:02
train85
train85
Daarom was er deze week en vorige week veel activiteit daar te zien, zag al veel deuren open staan en vandaag waren de 3 stuurstandrijtuigen verschoven naast de TEE.  

24-05-2011 09:26:15
stefanvdw
stefanvdw
Vandaag, 24-5, naar Katwolde gebracht: de 521 en 816  

24-05-2011 10:29:00
martijnmet
Moderator
martijnmet
Quote
martijnmet (do 19 mei 2011 22:14:03 https://www.somda.nl/forum/2078/p335863/): Gisteravond/vanochtend stond er inderdaad wel een VR 203-x voor de DM'90's geparkeerd. Maar toen stonden de Plan T's nog gewoon op hun plek.

Om hier nog even op terug tekomen. Het Mat'64, de Hbis en de twee sikken staan nu op spoor 90/11: http://i55.tinypic.com/2efuqeb.jpg
Het DM'90 staat geparkeerd op REP.
 

24-05-2011 11:22:43
broek53
broek53
Quote
train85 (di 24 mei 2011 01:10:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p336412/): Daarom was er deze week en vorige week veel activiteit daar te zien, zag al veel deuren open staan en vandaag waren de 3 stuurstandrijtuigen verschoven naast de TEE.
Je bedoelt op de Dijksgracht zeker?
 

24-05-2011 11:42:20
train85
train85
Ja dat bedoel ik ook, maar dat is ook te zien in de verhalen voor mij vorige reactie.  

24-05-2011 12:39:10
timtrein
timtrein
Ik weet niet anders dan dat er voor de stichting Mat'64 al een stel "uitverkoren" is. Dus ik schat dat men in de overdrachtsfase is?
Overigens wel een beetje jammer dat er nu twee stellen uit zo ongeveer dezelfde serie bewaard worden, maar goed. De 419 was ook niet alles
 

24-05-2011 13:06:12
rob46
rob46
Quote
martijnmet (di 24 mei 2011 10:29:00 https://www.somda.nl/forum/2078/p336442/):
Quote
martijnmet (do 19 mei 2011 22:14:03 https://www.somda.nl/forum/2078/p335863/): Gisteravond/vanochtend stond er inderdaad wel een VR 203-x voor de DM'90's geparkeerd. Maar toen stonden de Plan T's nog gewoon op hun plek.

Om hier nog even op terug tekomen. Het Mat'64, de Hbis en de twee sikken staan nu op spoor 90/11: http://i55.tinypic.com/2efuqeb.jpg
Het DM'90 staat geparkeerd op REP.
De verplaatste PlanV's en T's zijn volgens mijn specificaties: 819, 827, 849, 854, 863, 865, 524 en 526.


57 jaar OV-fotografie.
 

24-05-2011 15:05:55
klaass16
klaass16
Word de 520 ''vrijheidstrein'' ook overgebracht naar Dgr, of gaat deze gelijk voor sloop naar Zlkatw


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

24-05-2011 15:34:51
rob46
rob46
Zover is het nog lang niet, eerst maareens Zlr/Zlge en Wgm leeghalen.


57 jaar OV-fotografie.
 

25-05-2011 00:26:50
broek53
broek53
Op 24 mei is conform verwachting de rest van het mat '64 op het vrij te maken spoor op Dijksgracht (spoor 96) overgebracht naar de Watergraafsmeer: de stellen 516, 831, 836, 857 en 892.  

25-05-2011 15:42:27
vrijgezel
vrijgezel
Vandaag gezien dat lok 706 stellen 518+528 overgebracht had van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer.

Laatst bewerkt door vrijgezel op 25-05-2011 19:33
 

25-05-2011 18:33:29
Rolffiej19
Rolffiej19
Was de 706


MCN ASD
 

25-05-2011 19:21:44
Bert13
Bert13
Quote
vrijgezel (wo 25 mei 2011 15:42:27 https://www.somda.nl/forum/2078/p336687/): Vandaag gezien dat lok 704 stellen 518+528 overgebracht had van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer.

Zijn er dan twee 518's? Ik meen de 518 om 17.05 nog op de Dgr te hebben zien staan...


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-05-2011 19:32:47
vrijgezel
vrijgezel
Ik kwam (met 3953) langs de Wgm en daar stond de combinatie [met inderdaad als trekkende lok de 706; verkeerd van mijn spiekbriefje overgenomen, resp. typefoutje].
Het is mogelijk dat het weer terug gezet is op de Dijksgracht of dat er een bakwisseling geweest is. Maar omdat ik er niet meer langs ben geweest kan ik geen van beide theorieën contoleren.

Edit: in mijn vorige bericht typefoutje hersteld

Laatst bewerkt door vrijgezel op 25-05-2011 19:34
 

25-05-2011 23:07:28
Rolffiej19
Rolffiej19
Toen ik rond 17:05 langs Asdm reed met de 1554 kwam de combinatie langszetten richting de Wgm dus daar staan ze nu nog 1554 had +7 min vertraging vanwege een noodrem bij Hvs%05%


MCN ASD
 

26-05-2011 08:14:45
rob46
rob46
Check, er kunnen nog 4 bakken vanaf de Dgr op de Wgm(IF-sporen)worden geplaatst dan is het vol. 857,880,885 en 892 worden vooralsnog niet gedemonteerd.


57 jaar OV-fotografie.
 

26-05-2011 11:21:11
henkvdwedd
henkvdwedd
De NT 709 heeft vandaag 26-5, de stellen 821 en de 838en als laatste de 806.
de 821 als eerste.

Groeten Henk van der Wedden Zwolle
 

26-05-2011 11:34:26
rob46
rob46
Quote
stefanvdw (vr 13 mei 2011 11:54:10 https://www.somda.nl/forum/2078/p334690/): Is jou ook bekend Rob welke drie stellen op 9-5 naar Katwolde zijn gebracht?
Zeker, 802+807+813


57 jaar OV-fotografie.
 

26-05-2011 13:01:26
nls911
nls911
Quote
henkvdwedd (do 26 mei 2011 11:21:11 https://www.somda.nl/forum/2078/p336828/): De NT 709 heeft vandaag 26-5, de stellen 821 en de 838en als laatste de 806.
de 821 als eerste.

Groeten Henk van der Wedden Zwolle


Ik neem aan naar Katwolde gebracht?
 

26-05-2011 15:25:42
treintim
treintim
Dat neem je goed aan.  

26-05-2011 17:13:54
martin
martin
NT 709 kwam net iets na half 9 met de 838, 821 en 806 Zlkatw opgereden. Als eerste werd de 821 afgevoerd, vervolgens de 838 en als laatste de 806. Een paar impressies http://www.flickr.com/photos/wintermanm/5762052928/in/photostream  

26-05-2011 17:53:57
rjybema
rjybema
...en om 17u15 verzorgde de 709 een ritje Zlr-Zlge met de stellen 83#+834+803+833+837 op sleep.
Voorste stelnummer niet volledig kunnen ontdekken maar gezien de verdere sms (en reeds gesloopte stellen) zijn er weinig mogelijkheden meer.
 

26-05-2011 18:07:45
martijn24
martijn24
Quote
martin (do 26 mei 2011 17:13:54 https://www.somda.nl/forum/2078/p336878/): NT 709 kwam net iets na half 9 met de 838, 821 en 806 Zlkatw opgereden. Als eerste werd de 821 afgevoerd, vervolgens de 838 en als laatste de 806. Een paar impressies http://www.flickr.com/photos/wintermanm/5762052928/in/photostream
Kwam deze bakken vanmiddag tegen 16.00uur tegen op de A28 ter hoogte van Groningen om naar de sloper te gaan.
 

26-05-2011 19:00:16
robbertc
robbertc
Quote
rjybema (do 26 mei 2011 17:53:57 https://www.somda.nl/forum/2078/p336887/): ...en om 17u15 verzorgde de 709 een ritje Zlr-Zlge met de stellen 83#+834+803+833+837 op sleep.
Voorste stelnummer niet volledig kunnen ontdekken maar gezien de verdere sms (en reeds gesloopte stellen) zijn er weinig mogelijkheden meer.
Zeker van 5 stellen? Dacht toch bijna zeker 4 stellen te zien, met stel 834 direct achter de 709 en stel 837 achterop de sleep.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl