Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
22-03-2011 11:34:27
mvd
mvd
Momenteel staat de 895 te Mt ook op spoor 71 terzijde.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

22-03-2011 11:44:42
ZJ37
ZJ37
Als het goed is staat de 881 sinds gisteravond ook in Mt, welke uit de 4400/9600 kwam en vanuit Ehv naar Mt is gestuurd.  

22-03-2011 17:43:54
AgentX
AgentX
Quote
SleutelMan (ma 21 mrt 2011 18:23:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p324929/): het staat al meerdere keren in dit topic : Beelen is de beoogde sloper voor het mat'64 maar heeft nog wat problemen met de asbestvergunning.


Hoe zat het dan ook weer met Vlasman? Die heeft al enkele V's (en overigens ook een buffel en een stel ICR-rijtuigen) gesloopt.
 

22-03-2011 18:00:43
rob46
rob46
Vlasman een buffel (DM'90) gesloopt ? Vertel eens.......
Overigens heeft Beelen destijds de sloopvergunning binnengehaald dus komt Vlasman niet in beeld. Punt is een juiste asbestverwerking.


57 jaar OV-fotografie.
 


22-03-2011 18:02:19
Rinse
Rinse
Zou AgentX niet de ABk van stel 3405 bedoelen die toen bij Roermond werd verwoest?  

22-03-2011 18:21:44
rob46
rob46
Volgens mij is die bak in het najaar van 2003 in Wph Hlm geknipt.


57 jaar OV-fotografie.
 

22-03-2011 19:11:41
RSK-Mat92
RSK-Mat92
In (ik meen) november 2006 heb ik een ICR rijtuig/ICM tussenbak (?) en een bak van een buffel op transport gezien naar Vlasman. Dat haalde mij ineens in, toen ik aan het fietsen was van Apn naar Bdg


Met vriendelijke groet, Robin
 

22-03-2011 19:23:38
klaass16
klaass16
Dan zou het de ABk van de 3405 moeten zijn,, de Bk van de 3405 staat in Amf in een loods van Herik Rail opgesteld.


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 

22-03-2011 20:55:09
AgentX
AgentX
En de foto van dat ICR-rijtuig (nummer 5618) heb ik al eens van RSK-Mat92 gehad: http://www.flickr.com/photos/46425670@N08/5550526211/

Quote
rob46 (di 22 mrt 2011 18:21:44 https://www.somda.nl/forum/2078/p325099/): Volgens mij is die bak in het najaar van 2003 in Wph Hlm geknipt.


Rinse heeft gelijk, die buffel heeft RSK-Mat92 ook geplaat bij aankomst bij Vlasman in Zwammerdam (met zijn mobieltje): http://www.flickr.com/photos/46425670@N08/5550526039/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/46425670@N08/5551119182/

Laatst bewerkt door AgentX op 22-03-2011 20:58
 

22-03-2011 20:58:41
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar mat. '64.


Groet, Spiketrain
 

22-03-2011 21:09:21
279
279
.
Quote
ZJ37 (ma 21 mrt 2011 11:22:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p324859/): Heel voorzichtig meld ik dan (gezien de nummers en dat ze niet meer zijn ingezet) ook alvast dat te Amr gistermiddag zijn binnengelopen: 841+883+897.
En te Llso sinds 18/3: 900+886+889
Te Bkh (sinds 17/3): 853+475+877
Te Ut (sinds 16/3): 864 en (sinds 17/3) de 850.
Te Ah (sinds 19/3): 899.
Te Bkh (18/3): 848.

De 903 staat overigens al sinds 17/2 te Mt.


in ieder geval zijn Llso en Amr geen plaatsen om mat. aan de kant te zetten..
 

22-03-2011 22:00:42
thom
thom
Quote
klaass16 (di 22 mrt 2011 19:23:38 https://www.somda.nl/forum/2078/p325110/): Dan zou het de ABk van de 3405 moeten zijn,, de Bk van de 3405 staat in Amf in een loods van Herik Rail opgesteld.

Aan die loods waar die bak in staat, is niets van Herik, maar die is gewoon van Nedtrain.
Er staat wel meer materieel, oa ook wat schadebakken mat'64.
 

22-03-2011 22:02:00
thom
thom
Quote
muizeneus (di 22 mrt 2011 21:09:21 https://www.somda.nl/forum/2078/p325127/):
in ieder geval zijn Llso en Amr geen plaatsen om mat. aan de kant te zetten..

Maar dat kan materieel wel uitlopen voordat het normaliter in onderhoud zou gaan, zodat het daar terzijde gaat en nog naar elders moet.
 

22-03-2011 22:25:10
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Spiketrain: dit topic gaat over mat. '64.

Laatst bewerkt door spiketrain op 22-03-2011 22:30


Met vriendelijke groet, Robin
 

22-03-2011 22:33:27
ruysdael
ruysdael
Quote
rob46 (di 22 mrt 2011 18:00:43 https://www.somda.nl/forum/2078/p325093/): Vlasman een buffel (DM'90) gesloopt ? Vertel eens.......
Overigens heeft Beelen destijds de sloopvergunning binnengehaald dus komt Vlasman niet in beeld. Punt is een juiste asbestverwerking.
Hoe zit dat eigenlijk met die sloper in Zaandam? Of is dat Beelen?
 

22-03-2011 23:04:07
broek53
broek53
Die bakken komen per schip bij Beelen (Vlaardingen) vandaan...  

23-03-2011 10:04:46
broek53
broek53
Vandaag is de al langer in Mt staande 903 formeel terzijde gesteld, evenals de 902 die gisteren in Ehv is beland.  

23-03-2011 10:31:32
ZJ37
ZJ37
Misschien eens tijd voor een overzichtje van stellen uit de reeks 841-920 dat vandaag nog actief is: 853, 856, 873, 877, 879, 886, 889, 890, 896, 900, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 913, 915, 917, 918 en 920.

De overige stellen staan werkloos (met datum met de laatste dag van inzet). Het zegt dus (nog) niks over de status van de meeste stellen!
841 22/03 Ut -> 23/03 Ut->Amf -> 25/03 Amf-Mt
843 24/03 Ehv -> Amf -> On
848 19/03 Amf -> 25/03 Amf-Mt
850 17/03 Ut
851 16/03 Aswplz
858 22/03 Ehv -> 23/03 Ehv->On
859 22/03 Llso -> 24/03 Llso->Asd
864 16/03 Ut
866 19/03 On
869 24/03 Ut -> Amf -> On
870 04/02 Ehv
872 19/03 On
874 24/03 Ehv -> Amf -> On
875 19/03 On
880 14/03 Aswplz
881 24/03 Mt -> Amf -> On
882 19/03 On
883 22/03 Ut -> 23/03 Ut->Amf -> 24/03 Amf->On
884 19/03 Llso -> 24/03 Llso->Asd
885 26/02 Aswplz
887 22/03 Ut -> 23/03 Ut->Amf -> 25/03 Amf-Mt (???)
888 21/03 Ehv -> 23/03 Ehv->On
891 19/03 On
892 12/02 Aswplz
893 08/03 Asd
894 22/03 Nm -> 23/03 Nm->Rsd
895 21/03 Mt -> 23/03 Mt->On
896 21/03 Wgm -> 25/03 weer ingezet
897 22/03 Ut -> 24/03 weer ingezet
898 19/03 On
899 19/03 Ah -> 23/03 Ah->Nm -> 24/03 weer ingezet
901 23/04 Gv
902 22/03 Ehv -> 23/03 Ehv->On
903 17/02 Mt -> 23/03 Mt->On
904 14/03 Aswplz -> 23/03 weer ingezet
905 23/04 Gv
909 21/03 Wgm -> 25/03 weer ingezet
912 22/03 Mt
914 22/03 Mt
919 22/03 Llso -> 24/03 Llso->Asd

Laatst bewerkt door ZJ37 op 25-03-2011 14:48
 

23-03-2011 11:09:49
rob46
rob46
Quote
RSK-Mat92 (di 22 mrt 2011 19:11:41 https://www.somda.nl/forum/2078/p325108/): In (ik meen) november 2006 heb ik een ICR rijtuig/ICM tussenbak (?) en een bak van een buffel op transport gezien naar Vlasman. Dat haalde mij ineens in, toen ik aan het fietsen was van Apn naar Bdg
Je hebt helemaal gelijk, ICRm 20-70 256 (botsing Asd) en ABk 3405 (botsing Rm) zijn in week 51/2006 bij Vlasman gesloopt.


57 jaar OV-fotografie.
 

23-03-2011 11:10:50
Pim530
Pim530
Slechts één Veolia-V nog dus...  

23-03-2011 11:15:18
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Quote
rob46 (wo 23 mrt 2011 11:09:49 https://www.somda.nl/forum/2078/p325222/):
Quote
RSK-Mat92 (di 22 mrt 2011 19:11:41 https://www.somda.nl/forum/2078/p325108/): In (ik meen) november 2006 heb ik een ICR rijtuig/ICM tussenbak (?) en een bak van een buffel op transport gezien naar Vlasman. Dat haalde mij ineens in, toen ik aan het fietsen was van Apn naar Bdg
Je hebt helemaal gelijk, ICRm 20-70 256 (botsing Asd) en ABk 3405 (botsing Rm) zijn in week 51/2006 bij Vlasman gesloopt.

Transport zag ik dus op 20 december 2006, blijkt. En om het op Mat '64 te houden: er heeft daar in 2007 ook eens een Plan T gestaan


Met vriendelijke groet, Robin
 

23-03-2011 12:18:05
MDDM
MDDM
ZJ37 de 900 staat op Llso, niet de 919.


Gr Joop mcn Lls
 

23-03-2011 12:32:08
2296
2296
Quote
Pim530 (wo 23 mrt 2011 11:10:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p325223/): Slechts één Veolia-V nog dus...

Wat is er nu nog zo bijzonder aan een Veolia-V alleen maar omdat hij zwarte zijruiten heeft.
 

23-03-2011 13:14:24
ZJ37
ZJ37
Quote
MDDM (wo 23 mrt 2011 12:18:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p325237/): ZJ37 de 900 staat op Llso, niet de 919.
De 900 is nu aan de gang in de 3300/4300/4600 (stond vannacht wel in Llso inderdaad). De 919 zou er nog steeds moeten staan.
 

23-03-2011 15:07:15
ZJ37
ZJ37
Ook in het OD-topic van 23/03 gemeld: de 895+903 vertrokken om 13.30 uur van Mt naar Ehv. Te Ehv werden 3 stellen bijgeplaatst en zo vertrokken om 14.55 uur in noordelijke richting de 902+888+858+895+903.  

23-03-2011 15:07:55
jg64
jg64
895+903 vanmiddag gespot (14.01) te Rm als ledig mat.richting Ehv.  

23-03-2011 15:50:25
WesselE
WesselE
Quote
2296 (wo 23 mrt 2011 12:32:08 https://www.somda.nl/forum/2078/p325238/):
Quote
Pim530 (wo 23 mrt 2011 11:10:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p325223/): Slechts één Veolia-V nog dus...

Wat is er nu nog zo bijzonder aan een Veolia-V alleen maar omdat hij zwarte zijruiten heeft.
Check, dat is gruwelijk.


'Okeh'
 

23-03-2011 22:05:13
treintim
treintim
Niet alleen dat (hoewel het een mooi klassiekerbeeld geeft van de historische Plan V en ik al diverse bijnamen ervoor gehoord heb van oogkleppen tot oren), het is daarnaast ook nog de herinnering aan een tijdperk van 4 x per uur zo'n typische geel NS-treinstel door de meest on-Nederlandse landschappen heen (waar je nu alleen nog maar gestandaardiseerd Europees wit Stadler materieel treft...). En het leuke is dat ze dus vanuit Limburg heel Nederland hebben veroverd, van Zeeland tot Emmen tot ... vul maar in ... zijn ze daarna nog geweest. Juist omdat ze goed zichtbaar afweken, is dit toch elke keer leuk om op zo'n verschillende plek weer zo'n zelfde stel tegen te komen (en nog op de foto te zien ook dat ze van Veolia weer door oom NS zijn geadopteerd, waardoor je goed ziet op hoe veel plaatsen zo'n treinstel met de NS nou eigenlijk komt, van de Limburgse heuvels tot vliegveld Schiphol). Bovendien hadden ze al lang aan de kant moeten zijn.

Laatst bewerkt door treintim op 23-03-2011 22:11
 

23-03-2011 22:45:31
thom
thom
Ik denk dat het meer een voorbeeld van commerciele inzet en verhuur is

Daarnaast vind ik het ook nog steeds een enorm gemis dat er nog geen stichting Red-de-ex-Veolia-Plan-V is hoor!

Gr,
Thom
Die de neiging krijgt om bij zijn eigen bericht op "Meld moderator" te drukken vanwege zijn eigen onzin gehalte
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


23-03-2011 23:26:18
broek53
broek53
Het was overigens een gedwongen verhuur bij de overgang van de concessie, maar dat eventjes terzijde. Nu maar weer gewoon over de ontwikkelingen van heden?  

24-03-2011 01:10:56
MDDM
MDDM
Quote
ZJ37 (wo 23 mrt 2011 13:14:24 https://www.somda.nl/forum/2078/p325242/):
Quote
MDDM (wo 23 mrt 2011 12:18:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p325237/): ZJ37 de 900 staat op Llso, niet de 919.
De 900 is nu aan de gang in de 3300/4300/4600 (stond vannacht wel in Llso inderdaad). De 919 zou er nog steeds moeten staan.
Klopt helemaal, heb me verkeken. Sorry


Gr Joop mcn Lls
 

24-03-2011 02:04:48
oranjebank
oranjebank
Quote
treintim (wo 23 mrt 2011 22:05:13 https://www.somda.nl/forum/2078/p325343/): Niet alleen dat (hoewel het een mooi klassiekerbeeld geeft van de historische Plan V en ik al diverse bijnamen ervoor gehoord heb van oogkleppen tot oren), het is daarnaast ook nog de herinnering aan een tijdperk van 4 x per uur zo'n typische geel NS-treinstel door de meest on-Nederlandse landschappen heen (waar je nu alleen nog maar gestandaardiseerd Europees wit Stadler materieel treft...). En het leuke is dat ze dus vanuit Limburg heel Nederland hebben veroverd, van Zeeland tot Emmen tot ... vul maar in ... zijn ze daarna nog geweest. Juist omdat ze goed zichtbaar afweken, is dit toch elke keer leuk om op zo'n verschillende plek weer zo'n zelfde stel tegen te komen (en nog op de foto te zien ook dat ze van Veolia weer door oom NS zijn geadopteerd, waardoor je goed ziet op hoe veel plaatsen zo'n treinstel met de NS nou eigenlijk komt, van de Limburgse heuvels tot vliegveld Schiphol). Bovendien hadden ze al lang aan de kant moeten zijn.


Geweldig!! Ik vond t ook SUPER om naar Valkenburg te rijden met Plan Veolia's. En de laatste 2 jaar heb ik ze ook overal gezien en er opnieuw meegereden , vooral in de 7400/ 17400. 2 weken geleden nog de 848. En dan vond ik t ook super om een Plan Veolia te hebben die ik ook in Valkenburg heb gehad.
Ik vind t heel erg dat ze naast alle andere Plan Vtjes aan de kant gaan. %04%
 

24-03-2011 07:30:34
ZJ37
ZJ37
Quote
Pim530 (wo 23 mrt 2011 11:10:50 https://www.somda.nl/forum/2078/p325223/): Slechts één Veolia-V nog dus...
Het lijkt erop dat daarvoor ook het laatste uur geslagen heeft: vannacht kwamen vier Plan V's aan te Amf, namelijk de 881 (uit Mt), 874, 843 (beiden uit Ehv) en 869 (uit Ut).

De 848 staat al langer te Amf en de 841 kwam gisteravond solo van Ut naar Amf toe.
 

24-03-2011 11:45:39
Pim530
Pim530
Helaas. Het ging me trouwens niet eens zozweer om de zwarte ruiten, maar om de mooi(er) weggewerkte interieurverlichting.  

24-03-2011 11:56:20
ZJ37
ZJ37
En de volgende 5 V's zijn onderweg naar On: vanuit Amf kwamen rond 11.40 uur door Zl de 881+874+843+869+883.

Edit: had de berichten in het OD-topic nog niet gezien...

Laatst bewerkt door ZJ37 op 24-03-2011 11:58
 

24-03-2011 12:36:46
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (wo 23 mrt 2011 15:07:15 https://www.somda.nl/forum/2078/p325260/): Ook in het OD-topic van 23/03 gemeld: de 895+903 vertrokken om 13.30 uur van Mt naar Ehv. Te Ehv werden 3 stellen bijgeplaatst en zo vertrokken om 14.55 uur in noordelijke richting de 902+888+858+895+903.
Voor de volledigheid: zijn deze stellen inderdaad naar Onnen gegaan?
 

24-03-2011 12:53:04
stefanvdw
stefanvdw
Ja, als trein 89353 aansluitend op hun rit uit Ehv weer uit Zl vertrokken naar On en staan nu in On  

25-03-2011 08:44:04
Jannn2009
Jannn2009
Quote
jochem (ma 21 mrt 2011 12:51:36 https://www.somda.nl/forum/2078/p324873/): Te Zlge zijn sinds kort ook een viertal V'tjes de drie daar reeds lang staande Plan T's komen vergezellen. Nummers mij onbekend, want niet zichtbaar vanaf de straat. Afkomst ook geen benul van. In ieder geval mist één V'tje z'n beide stroomafnemers.


Ik was gisteren in Zwolle. Heb even gekeken vanaf de Deventerstraatweg en de Hanzelaan. Daar heb ik kunnen zien dat naast de 506, 527 en 529 er inderdaad 4 V's bijstaan, waarvan er 2 nummers zichtbaar waren. De 828 en de 835.
 

25-03-2011 09:00:04
stefanvdw
stefanvdw
839 staat er ook bij, welke de 4e is, is mij ook onbekend. Ze zijn daar 15 maart heengebracht door de NT705 vanaf Zlr.

Edit: De vierde was de 823

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-03-2011 11:44
 

27-03-2011 19:22:50
MarkJB
MarkJB
Quote
ZJ37 De overige stellen staan werkloos (met datum met de laatste dag van inzet). Het zegt dus (nog) niks over de status van de meeste stellen!
841 22/03 Ut -> 23/03 Ut->Amf -> 25/03 Amf-Mt



Vandaag de 841 nog meerdere keren gezien in de 4400/9600

Quote
Pim530 (do 24 mrt 2011 11:45:39 https://www.somda.nl/forum/2078/p325417/): Helaas. Het ging me trouwens niet eens zozweer om de zwarte ruiten, maar om de mooi(er) weggewerkte interieurverlichting.


Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik maar ik gok die plastic (VIRM-achtige) kappen over de verlichting. Die zit volgens mij in de hele serie 801-870 en zat ook in Plan T. Bij de serie 921-965 is de verlichting ook `netter` weggewerkt, maar dan anders.

Laatst bewerkt door MarkJB op 27-03-2011 19:31


Vaarwel Mat'64...
 

27-03-2011 19:27:27
ZJ37
ZJ37
Het waren duidelijk wat schijnbewegingen van enkele stellen de laatste dagen/weken.  

27-03-2011 20:57:12
Pim530
Pim530
Ik bedoel inderdaad die kappen, en ik was in de veronderstelling dat alleen de Veolia's die hadden, maar jouw verhaal klinkt ook niet erg onwaarschijnlijk  

28-03-2011 10:04:13
stefanvdw
stefanvdw
Op Zlge is men op het moment van schrijven bezig met het verwijderen van de apparatenkasten onder een van de planV stellen die op 15 maart van Zlr naar Zlge is verkast(823, 828, 835, 839). Binnenkort dus weer een gang naar de sloper?

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-03-2011 11:43
 

28-03-2011 20:18:42
thom
thom
Het gebeurt al een tijdje dat daar stellen ontmanteld worden. Sommige zijn inmiddels niet meer dan een resterend leeg casco.

Heeft geen directe relatie met de sloop, de eerder geplukte stellen staan er immers ookal tijden...
 

28-03-2011 20:44:28
TheKnitter
TheKnitter
Op Zlr staan ook compleet geplukte stellen volgens mijn eigen waarneming vorige week zaterdag. Zit geen bank, raam en dergelijke meer in.


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

28-03-2011 20:48:25
stefanvdw
stefanvdw
Het plukken van die stellen op Zlr gebeurde toen in de werkplaats, stellen werden toen door Nedtrain opgepikt en naar de wpl gesleept alwaar ze gestript werden. Nu zijn 2 weken geleden vier stelletjes naar Zlge gebracht en daar werd met behulp van snijbranders de apparatenkasten verwijderd, dat is verder (nog) niet gebeurd. Die overige sloopstellen op Zlge(paar planT's) zijn niet kaalgeplukt of apparatenkasten verwijderd. Zal de status van die stelletjes eens in de gaten houden.

Laatst bewerkt door stefanvdw op 28-03-2011 20:48
 

28-03-2011 22:54:27
thom
thom
Quote
TheKnitter (ma 28 mrt 2011 20:44:28 https://www.somda.nl/forum/2078/p326088/): Op Zlr staan ook compleet geplukte stellen volgens mijn eigen waarneming vorige week zaterdag. Zit geen bank, raam en dergelijke meer in.

Ja, wat zeg ik nou 1 post voor jou %07%

Anders lees je ook eens even wat een ander schrijft zeg %03%
 

29-03-2011 07:09:11
TheKnitter
TheKnitter
Over je bericht heengelezen.. My excuses


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

30-03-2011 14:35:40
broek53
broek53
Morgen vanuit den lande naar Onnen: 848, 856, 886, 893, 894 en 899
dat zijn de laatste stellen die nog in Onnen passen (op de toebedeelde ruimte). Zoals het er nu uitziet, gaan de volgende stellen die buiten dienst gaan, voorshands naar Maastricht.
 

30-03-2011 15:07:39
ZJ37
ZJ37
Aparte keuze wat betreft de nummers. Enkele stellen staan hier nog niet bij, terwijl ze al dagen niks meer doen. Anderen uit dit lijstje rijden nu nog vrolijk rond.

Wat betreft bovenstaande nummers:
848: te Mt
856: zal als 9666v uitlopen te Ht.
886: zal als 5887m uitlopen te Amf.
893: al sinds 8/3 te Aswplz.
894: zal als 12169v uitlopen te Vs. (!)
899: zal als 6492 uitlopen te Ehv.
 

30-03-2011 15:30:37
broek53
broek53
Je mag verwachten dat het om stellen gaat die eigenlijk een dezer dagen in onderhoud zouden moeten. De defecte 893 uit Aswplz wordt meegesleept.  

30-03-2011 15:34:06
Stefanovic
Stefanovic
Het viel me vanochtend op dat de sleep V'tjes op Utctw ook verdwenen is. Ik telde er gisteravond een stuk of 4-5 aan elkaar gekoppeld.
De vrijheidstrein staat er nog wel overigensns.
 

30-03-2011 20:54:42
ZJ37
ZJ37
De 856 is conform voorspelling uitgelopen te Ehv als 9666 en ging om 19.30 uur naar Ehv. Zal daar dan morgen ongetwijfeld opgepikt worden.  

31-03-2011 07:18:48
ZJ37
ZJ37
Quote
ZJ37 (wo 30 mrt 2011 15:07:39 https://www.somda.nl/forum/2078/p326447/): Aparte keuze wat betreft de nummers. Enkele stellen staan hier nog niet bij, terwijl ze al dagen niks meer doen. Anderen uit dit lijstje rijden nu nog vrolijk rond.

Wat betreft bovenstaande nummers:
848: te Mt
856: zal als 9666v uitlopen te Ht.
886: zal als 5887m uitlopen te Amf.
893: al sinds 8/3 te Aswplz.
894: zal als 12169v uitlopen te Vs. (!)
899: zal als 6492 uitlopen te Ehv.


Het geschiedde uiteindelijk als volgt:
848: nog altijd te Mt.
856: ging na 9666v vanuit Ht naar Ehv.
886: liep inderdaad als 5887 uit te Amf en is op de Bkd neergezet.
893: natuurlijk nog in Aswplz.
894: reed na 12169 nog 12178 naar Rsd en tegen middernacht van Rsd naar Ehv.
899: liep ook conform voorspelling uit te Ehv als 6492.

De 879 en 913 kwamen gistermiddag helemaal leeg van Amr naar Mt en zijn niet ingezet vanmorgen.

Overigens, in de reeks 841-920 zijn nu nog maar weinig stellen actief (17 stuks): 841, 853, 859, 873, 884, 889, 896, 897, 907, 910, 911, 912, 914, 915, 917, 918 en 920.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 31-03-2011 07:29
 


31-03-2011 09:29:18
broek53
broek53
893 zou volgens mijn inlichtingen afgelopen nacht al van Aswpl naar Amf gesleept zijn.  

31-03-2011 09:39:42
ZJ37
ZJ37
Ik kan dat niet achterhalen, maar neem dat zonder meer van je aan.

Inmiddels is de 848 uit Mt vertrokken naar Ehv, rond 9.05 uur uit Mt.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 31-03-2011 09:40
 

31-03-2011 10:06:05
Dekker90
Dekker90
Vanmorgen om 09.00 zijn er drie stellen vanaf Zwolle Goederen naar Zwolle Katwolde gebracht om aldaar te verdwijnen.  

31-03-2011 10:16:03
broek53
broek53
Er werd van de week van NSR-zijde inderdaad gemeld dat "de slooplijn weer gestart is". Er werd niet bij gezegd waar de stellen nu uiteindelijk heen gaan.  

31-03-2011 10:59:02
ZJ37
ZJ37
Om 10.40 uur uit Ehv vertrokken in noordelijke richting: de 894+899+856+848.  

31-03-2011 11:18:22
stefanvdw
stefanvdw
900+886+893(gesleept) om 11.18 door Zl naar On  

31-03-2011 14:32:43
jochem
jochem
Quote
ZJ37 (do 31 mrt 2011 10:59:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p326668/): Om 10.40 uur uit Ehv vertrokken in noordelijke richting: de 894+899+856+848.
En in omgekeerde volgorde door Zwolle richting noorden om 13:26.
 

31-03-2011 15:43:21
texel
texel
Vanmiddag op de A28 van Zwolle naar Groningen ben ik 2 halve stellen op diepladers voorbij gereden; 1e bij Staphorst en 2e bij Beilen. Geen nummers kunnen ontdekken. Tweede dieplader was iig van Van der Sluis Transport uit Staphorst.  

31-03-2011 15:52:19
stefanvdw
stefanvdw
Het verwijderen van de apparatenkasten onder de treinstellen die op 15 maart van Zlr naar Zlge waren gebracht was inderdaad ter voorbereiding op sloop. Om 8.50 vanochtend vertrok de NedTrain 705 met de 823v, 828m en 839a op sleep van Zlge naar Zlkatw voor hun laatste meters op het spoor. Als eerst werd de 823 gesplitst op de bekende kade in Katwolde en op trailers geladen voor transport naar sloper SimmereN in Groningen. Transport gebeurde door Klomp uit Zwolle en inderdaad Van der Sluis uit Staphorst.

Voor meerdere foto's zie http://www.flickr.com/photos/stefanvdw

Laatst bewerkt door stefanvdw op 31-03-2011 18:53
 

31-03-2011 17:15:10
rob46
rob46
Op 31 maart is een begin gemaakt met de reguliere afvoer en sloop van PlanV en PlanT. Onder de supervisie van Beelen Sloopwerken B.V. werden achtereenvolgens de PlanV 823, 828 en 839 in het overlaadstation Zwolle-Katwolde van hun draaistellen gelicht en met diepladers naar sloperij SimmereN te Groningen afgevoerd. I.v.m. de beperkte capaciteit (max. 10 bakken) op het sloopterrein in Groningen worden de te slopen treinstellen in beperkte aantallen afgevoerd. Ook de draaistellen zijn met trailers naar SimmereN afgevoerd. Voor een plaatje zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/5576637701/


57 jaar OV-fotografie.
 

31-03-2011 22:19:28
broek53
broek53
Quote
stefanvdw (do 31 mrt 2011 11:18:22 https://www.somda.nl/forum/2078/p326673/): 900+886+893(gesleept) om 11.18 door Zl naar On
De 900 stond niet op het lijstje van stellen die naar Onnen moesten. Is hij daar toch gebleven?
 

31-03-2011 22:23:23
Pim530
Pim530
Alles schijnt in Gn te staan  

31-03-2011 22:36:40
ZJ37
ZJ37
En schijn bedriegt: de 900 staat in On. Rond 15.30 uur gingen in ieder geval de 886 en 900 van Gn naar On. Nog geen half uur later volgde ook het viertal dat uit Ehv/Mt kwam.

Mij is niet bekend waarom alles eerst naar Gn ging en pas daarna terug naar On.

Ook werden vanavond vanuit de Bkh de stellen 901+851+904+926+850 naar Gv gebracht. Wat de 926 in dat rijtje doet weet ik niet, maar misschien zaai ik teveel verwarring met het melden van 4 gezamelijke stellen die in de gevarenzone zitten.

Laatst bewerkt door ZJ37 op 31-03-2011 22:42
 

31-03-2011 23:24:25
peterselie
peterselie
Quote
Pim530 (do 31 mrt 2011 22:23:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p326834/): Alles schijnt in Gn te staan
Dat was tijdelijk, omdat de plaats in On waar de V'tjes staan eerder vandaag vanwege werkzaamheden even niet bereikbaar was. Daarom waren ze even in Gn op spoor 8a neergezet. Later op de dag zijn de drie stellen alsnog naar On vertrokken.
 

01-04-2011 07:20:04
TheKnitter
TheKnitter
Quote
ZJ37 (do 31 mrt 2011 22:36:40 https://www.somda.nl/forum/2078/p326842/): En schijn bedriegt: de 900 staat in On. Rond 15.30 uur gingen in ieder geval de 886 en 900 van Gn naar On. Nog geen half uur later volgde ook het viertal dat uit Ehv/Mt kwam.

Mij is niet bekend waarom alles eerst naar Gn ging en pas daarna terug naar On.

Ook werden vanavond vanuit de Bkh de stellen 901+851+904+926+850 naar Gv gebracht. Wat de 926 in dat rijtje doet weet ik niet, maar misschien zaai ik teveel verwarring met het melden van 4 gezamelijke stellen die in de gevarenzone zitten.
De 5 stellen die naar Gv gebracht waren, stonden daar rond 10:05 ook al op een kopspoortje langs de trambaan %08%

Laatst bewerkt door TheKnitter op 01-04-2011 07:20


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl
 

01-04-2011 22:48:57
taigagaai
Moderator
taigagaai
Op het NMLD forum zag ik een foto van de Bk 823, welke achtergelaten was een parkeerplaats langs de snelweg. De trekker van de vrachtwagencombinatie was verdwenen.  

01-04-2011 23:09:05
treintim
treintim
Interessant! Heb je misschien een linkje naar die foto daar ik niet echt de weg kan vinden op dat forum?  

01-04-2011 23:11:04
broek53
broek53
Quote
peterselie (do 31 mrt 2011 23:24:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p326860/):
Quote
Pim530 (do 31 mrt 2011 22:23:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p326834/): Alles schijnt in Gn te staan
Dat was tijdelijk, omdat de plaats in On waar de V'tjes staan eerder vandaag vanwege werkzaamheden even niet bereikbaar was. Daarom waren ze even in Gn op spoor 8a neergezet. Later op de dag zijn de drie stellen alsnog naar On vertrokken.
Het was overigens niet de bedoeling dat de 900 aan de kant zou gaan en/of in Onnen zou blijven.
 

01-04-2011 23:12:11
Pim530
Pim530
Quote
treintim (vr 01 apr 2011 23:09:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p327102/): Interessant! Heb je misschien een linkje naar die foto daar ik niet echt de weg kan vinden op dat forum?


1 april toevallig?
 

01-04-2011 23:24:54
daniel81
daniel81
Nee hoor! http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?t=3081

Laatst bewerkt door daniel81 op 01-04-2011 23:26
 

01-04-2011 23:35:45
treintim
treintim
Gelukkig maar, bedankt voor het melden hier.

Laatst bewerkt door treintim op 01-04-2011 23:36
 

02-04-2011 11:05:30
robbertc
robbertc
Quote
broek53 (vr 01 apr 2011 23:11:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p327103/):
Quote
peterselie (do 31 mrt 2011 23:24:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p326860/):
Quote
Pim530 (do 31 mrt 2011 22:23:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p326834/): Alles schijnt in Gn te staan
Dat was tijdelijk, omdat de plaats in On waar de V'tjes staan eerder vandaag vanwege werkzaamheden even niet bereikbaar was. Daarom waren ze even in Gn op spoor 8a neergezet. Later op de dag zijn de drie stellen alsnog naar On vertrokken.
Het was overigens niet de bedoeling dat de 900 aan de kant zou gaan en/of in Onnen zou blijven.
900 stond gisteren in Zl, dus niet meer in On.
 

02-04-2011 11:35:11
meestertje
meestertje
Gisteravond werden er te Nm op spoor 8a 7 stuks mat'64 verzameld waaronder de 450, 927, 932, 944 en de 949. Bestemming onbekend.

meestertje
 

02-04-2011 11:40:05
broek53
broek53
Getalsmatig klopt het precies: er zijn vrijdag in Nijmegen 7 diensten geëindigd die niet meer nodig zijn. Dat zegt niets over de stellen die in die diensten reden (het zijn allemaal stellen die niet buiten dienst gaan), maar ze moeten wel naar elders gedirigeerd worden voor andere diensten (of als reserve).

Laatst bewerkt door broek53 op 02-04-2011 11:46
 

02-04-2011 23:48:33
ZJ37
ZJ37
Quote
robbertc (za 02 apr 2011 11:05:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p327148/):
Quote
broek53 (vr 01 apr 2011 23:11:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p327103/):
Quote
peterselie (do 31 mrt 2011 23:24:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p326860/):
Quote
Pim530 (do 31 mrt 2011 22:23:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p326834/): Alles schijnt in Gn te staan
Dat was tijdelijk, omdat de plaats in On waar de V'tjes staan eerder vandaag vanwege werkzaamheden even niet bereikbaar was. Daarom waren ze even in Gn op spoor 8a neergezet. Later op de dag zijn de drie stellen alsnog naar On vertrokken.
Het was overigens niet de bedoeling dat de 900 aan de kant zou gaan en/of in Onnen zou blijven.
900 stond gisteren in Zl, dus niet meer in On.
Inmiddels op Zl-Emn actief. Waarom dit stel dan naar Gn is gestuurd...?
 

03-04-2011 01:32:04
thom
thom
Quote
Pim530 (vr 01 apr 2011 23:12:11 https://www.somda.nl/forum/2078/p327104/):
Quote
treintim (vr 01 apr 2011 23:09:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p327102/): Interessant! Heb je misschien een linkje naar die foto daar ik niet echt de weg kan vinden op dat forum?


1 april toevallig?

De knopjes op je toetsenbord om "www.nmld.nl" in te tikken zijn zeker kapot ?
Het lijkt me nou een kleine moeite om zelf even te kijken, ipv het weer gemakkelijk aan een ander te vragen... %07%
 

03-04-2011 09:58:25
broek53
broek53
Quote
ZJ37 (za 02 apr 2011 23:48:33 https://www.somda.nl/forum/2078/p327237/):
Quote
robbertc (za 02 apr 2011 11:05:30 https://www.somda.nl/forum/2078/p327148/):
Quote
broek53 (vr 01 apr 2011 23:11:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p327103/):
Quote
peterselie (do 31 mrt 2011 23:24:25 https://www.somda.nl/forum/2078/p326860/):
Quote
Pim530 (do 31 mrt 2011 22:23:23 https://www.somda.nl/forum/2078/p326834/): Alles schijnt in Gn te staan
Dat was tijdelijk, omdat de plaats in On waar de V'tjes staan eerder vandaag vanwege werkzaamheden even niet bereikbaar was. Daarom waren ze even in Gn op spoor 8a neergezet. Later op de dag zijn de drie stellen alsnog naar On vertrokken.
Het was overigens niet de bedoeling dat de 900 aan de kant zou gaan en/of in Onnen zou blijven.
900 stond gisteren in Zl, dus niet meer in On.
Inmiddels op Zl-Emn actief. Waarom dit stel dan naar Gn is gestuurd...?
De 900 is gebruikt als tweede stel (naast de 886) om de 893 te slepen.
 

03-04-2011 11:47:49
ZJ37
ZJ37
Ok, dank voor je antwoord.  

03-04-2011 13:27:19
fff604
fff604
Quote
thom (zo 03 apr 2011 01:32:04 https://www.somda.nl/forum/2078/p327248/):
Quote
Pim530 (vr 01 apr 2011 23:12:11 https://www.somda.nl/forum/2078/p327104/):
Quote
treintim (vr 01 apr 2011 23:09:05 https://www.somda.nl/forum/2078/p327102/): Interessant! Heb je misschien een linkje naar die foto daar ik niet echt de weg kan vinden op dat forum?


1 april toevallig?

De knopjes op je toetsenbord om "www.nmld.nl" in te tikken zijn zeker kapot ?
Het lijkt me nou een kleine moeite om zelf even te kijken, ipv het weer gemakkelijk aan een ander te vragen... %07%


Zeg reageer jij ook eens een keer normaal. Het begint nu wel erg irritant te worden hoe je overal op reageert..
 

03-04-2011 13:38:02
treintim
treintim
Bovendien ben ik naar genoemde website gesurfd maar doordat het een voor mij vreemd forum is (de indeling ervan ken ik niet) kon ik de bedoelde foto niet vinden.

Laatst bewerkt door treintim op 03-04-2011 13:39
 

03-04-2011 13:55:37
MDDM
MDDM
Zoeken, uitvinden en je kent het forum, de site zo.


Gr Joop mcn Lls
 

03-04-2011 14:03:33
thom
thom
Quote
fff604 (zo 03 apr 2011 13:27:19 https://www.somda.nl/forum/2078/p327308/): Zeg reageer jij ook eens een keer normaal. Het begint nu wel erg irritant te worden hoe je overal op reageert..

Misschien reageerde ik wel wat te cynisch inderdaad, maar heb de laatste tijd het idee dat men in dit soort gevallen helemaal geen moeite meer neemt om uberhaupt even te zoeken en dan gelijk maar raak vraagt of opmerkt dat het danwel 1-april geweest zal zijn...
Anderzijds, zou het de melder eigenlijk ookwel sieren om gelijk duidelijk te vertellen waar hij het nieuwtje gezien, dan had deze discussie helemaal overbodig geweest...
 

03-04-2011 14:07:24
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: terug naar mat. '64.


Groet, Spiketrain
 

03-04-2011 16:57:47
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
thom (zo 03 apr 2011 14:03:33 https://www.somda.nl/forum/2078/p327321/): Anderzijds, zou het de melder eigenlijk ookwel sieren om gelijk duidelijk te vertellen waar hij het nieuwtje gezien, dan had deze discussie helemaal overbodig geweest...
De melder heeft geen link geplaatst vanwege regel 1 der forumregels.
 

03-04-2011 17:38:10
thom
thom
Ik zeg toch ook niet dat hij een link moet plaatsen, gewoon even een verwijzing naar welke forumcatagorie is een kleine moeite

Maargoed, ik ga verder de vraag van Fank honoreren
 

04-04-2011 13:38:13
jochem
jochem
Men is nu op Zlge bezig met snijbranders een Plan T van z'n apparatenkasten te ontdoen.  

05-04-2011 08:45:45
ZJ37
ZJ37
Gisteren (op 4/4 dus) vertrok aan het eind van de middag vanuit Ehv de combi 841+908+934+915 naar Zl. Stel 911 werd na 3864 uit de dienst gevist en ging samen met de 915 naar On. De andere drie stellen 934+908+841 bleven op Zlge staan.  

05-04-2011 09:08:41
stefanvdw
stefanvdw
Stel 951 vertrok zojuist, 5-4 om 9.05, uit Zl richting Amf met aanrijdingsschade op de (ik meen) Bk. Er zit een diepe kras op de zijkant (rijrichting gezien rechts op de achterste bak) en er missen zeker drie ramen volledig. Geen idee wat hier mee gebeurd is...  

05-04-2011 10:53:02
jochem
jochem
Gisteren is er rond het middaguur in het Zwolse streekbusstation een Letse tourincar tegen de overkapping van het busstation langs spoor 16 gereden, waardoor een deel daarvan binnen profiel stak. Er stond ook een Plan V op spoor 16 met gevaarsein aan de Emmense kant en er moest in allerijl een ander V'tje uit de 'tuin' worden gehaald voor de dienst naar Emmen, vertrok vanaf spoor 15. Wellicht dat de 951 bij binnenkomst of is geraakt of het uitstekende deel heeft geraakt? Heb een paar foto's van de bus, maar heb niet op de Plan V gelet, het gevaarsein zag ik later pas toen ik over de spoorbrug liep.  

05-04-2011 11:06:27
kevinevers
kevinevers
Ik heb even een geschiedenisvraagje:
Wat is er met de 528 gebeurd waardoor deze de kopbak van de 424 heeft gekregen?
 

05-04-2011 11:09:16
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Data/locatie weet ik niet, wel weet ik dat de originele Bk is uitgebrand.  

05-04-2011 13:13:21
kiekkiek
kiekkiek
Quote
ZJ37 (di 05 apr 2011 08:45:45 https://www.somda.nl/forum/2078/p327734/): Gisteren (op 4/4 dus) vertrok aan het eind van de middag vanuit Ehv de combi 841+908+934+915 naar Zl. Stel 911 werd na 3864 uit de dienst gevist en ging samen met de 915 naar On. De andere drie stellen 934+908+841 bleven op Zlge staan.


Rond 20.00 uur zag ik bij Meppel 3 stel richting Onnen rijden waaronder de 911.

Laatst bewerkt door kiekkiek op 05-04-2011 13:13
 

05-04-2011 13:39:38
jochem
jochem
Quote
jochem (di 05 apr 2011 10:53:02 https://www.somda.nl/forum/2078/p327765/): Gisteren is er rond het middaguur in het Zwolse streekbusstation een Letse tourincar tegen de overkapping van het busstation langs spoor 16 gereden, waardoor een deel daarvan binnen profiel stak. Er stond ook een Plan V op spoor 16 met gevaarsein aan de Emmense kant en er moest in allerijl een ander V'tje uit de 'tuin' worden gehaald voor de dienst naar Emmen, vertrok vanaf spoor 15. Wellicht dat de 951 bij binnenkomst of is geraakt of het uitstekende deel heeft geraakt? Heb een paar foto's van de bus, maar heb niet op de Plan V gelet, het gevaarsein zag ik later pas toen ik over de spoorbrug liep.
Vandaag nog even gekeken: ook aan de spoorzijde is er schade aan de overkapping die binnen het profiel stak. Aannemelijk veroorzaakt door de op spoor 16 binnenkomende trein.
 

05-04-2011 14:13:25
treintim
treintim
Ook niet de eerste keer daar overigens.  

05-04-2011 14:52:08
rob46
rob46
Quote
kevinevers (di 05 apr 2011 11:06:27 https://www.somda.nl/forum/2078/p327768/): Ik heb even een geschiedenisvraagje:
Wat is er met de 528 gebeurd waardoor deze de kopbak van de 424 heeft gekregen?
Agv brandstichting brandde op 21-8-2002 de Bk2 528 ter hoogte van Hfd volledig uit.


57 jaar OV-fotografie.
 

05-04-2011 15:12:26
klaass16
klaass16
de Bk van de 512 was toch ook in brand gestoken??


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl