Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl
24-05-2010 19:01:38
timtrein
timtrein
Zolang de stellen nog een revisietermijn hebben kost het weinig moeite om een iets grotere pool voor Zwolle-Emmen te hebben. Maar dat zien we volgend jaar ook wel! (kom op jongens, met z'n allen zorgen voor reizigersgroei )  

27-05-2010 23:09:10
broek53
broek53
Erg mis zaten wij als doorgewinterde NS-watchers niet als het gaat om de volgorde waarin mat '64 buiten dienst zal gaan . In de omloop van het wijzigingsgebeuren van september komen geen diensten voor plan T meer voor !

(De werkelijke buitendienststelling zal ongetwijfeld ervanaf hangen of alle geplande diensten met SLT ook werkelijk met SLT gereden kunnen worden.)
 

29-05-2010 10:56:08
broek53
broek53
Ter illustratie van het tempo waarin mat '64 zou kunnen verdwijnen (zolang/zodra het goed gaat met de instroming van SLT): in september lijkt dus plan T te verdwijnen en het park plan V vermindert dan tot ongeveer 115 (met ca. 100 diensten). Bedenk daarbij dat op dat moment het hele DDDM-1 verdwijnt; als dat niet het geval zou zijn, zou er al bijna geen mat '64 meer over zijn, denk ik.  

29-05-2010 11:05:41
plant
plant
Hmm, 115 diensten Plan V klinkt eigenlijk nog erg hoog, ik heb volgens mij in juni vorig jaar nog lagere aantallen gehoord (97?)... toen men vlekkeloze instroming nog als realistisch zag

Het is goed te merken dat de SLT's een opmars maken, het aantal storingen lijkt volgens mij erg goed teruggedrongen en de stellen staan letterlijk te wachten op inzet, geloof ik.

Ik ben benieuwd, bedankt voor de update!


Youri
 


29-05-2010 11:19:10
broek53
broek53
Het gaat ook om ca. 100 diensten (rijdend en onderhoud).  

29-05-2010 13:53:28
alle46
alle46
Je kunt blijkbaar beter met ouwe meuk blijven rijden, dan jonger dubbeldeks materieel handhaven.  

29-05-2010 14:02:41
broek53
broek53
Dat is een kwestie van volgorde en daarmee van een paar maanden. Maar waarom het in deze volgorde gebeurt, weet ik niet.  

29-05-2010 14:52:32
Noodrem
Noodrem
Quote
alle46: Je kunt blijkbaar beter met ouwe meuk blijven rijden, dan jonger dubbeldeks materieel handhaven.


Je moet hier wel twee zaken appart zien.

A. DDM-1 is relatief gezien een kleine serie, wat in vergelijking met andere grote series veel geld kost.
B. DDM-1 heeft als aandrijving een apparte locomotief (1800), wat vrij duur in onderhoud is.
C. De acceleratie van DDM-1 materieel is veel lager dan Mat'64: de flexibiliteit van het park is dus beperkt tot series waarin rijdtijden geen 'big issue' zijn. Bijvoorbeeld IC's of lijnen waarop 4 treinen per uur rijden...
D. DDM-1 is moeilijk of niet te koppelen aan andere stammen. Mat'64 daarentegen is zeer makkelijk te combineren en te splitsen, wat ook veelvuldig gebeurt.

Conclusie is gewoon dat Mat'64 vergeleken bij DDM-1 een stuk flexibeler is en NSR is op het drukke Nederlandse spoorwegnet gewoon meer gebaat bij flexibel materieel.

Neemt niet weg natuurlijk dat het nogsteeds vreemd is dat materieel uit 1985 nu al 'afgeschreven' wordt, maar rare sprongen maakt NSR wel vaker.
 

29-05-2010 15:57:20
broek53
broek53
Zoals gezegd: geen van beide zal het geval zijn, zowel DDM-1 als mat '64 gaat er de komende maanden uit. Binnen dat half jaar maakt het echt niet meer uit of het een eruit gaat voor het andere of erna.  

29-05-2010 20:58:14
timtrein
timtrein
Even Broek53 herhalen voor de actuele stand van zaken Plan T:

Einde alle termijnen:
518 op 12-1-2011
528 op 5-3-2011
531 op 28-4-2011
514 op 18-6-2011

In aanmerking voor remcontrolebeurten:
522 op 21-4-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 20-10-2011)
530 op 10-9-2010 (kan daarna dan nog door tot uiterlijk 10-3-2012)

De 519 heeft die beurten onlangs niet gehad en is terzijde gegaan, de 522 was kennelijk in een betere staat en rijdt nog wel?

Conclusie is dat men met Plan T nu heel flexibel is, het gaat eruit als er genoeg SLT is. Wordt dit Plan T ook "warme reserve" of gaan die wel meteen terzijde?
Wanneer dreigen er eigenlijk weer tweetjes aan het einde van de revisietermijn te komen?
 

08-06-2010 19:35:31
timtrein
timtrein
514 is (volgens opvallende dingen) op 7-6 terzijde gegaan... vlak voordat ie weer een beurt voor een jaar zou moeten krijgen? of werkt dat niet zo?  

08-06-2010 22:12:23
johan77
johan77
Ik zag vanmiddag nog vanaf de A12 bij Maarn de 522 om 16.30 richting Ut rijden.

Laatst bewerkt door johan77 op 08-06-2010 22:12
 

08-06-2010 23:00:55
broek53
broek53
Quote
timtrein: 514 is (volgens opvallende dingen) op 7-6 terzijde gegaan... vlak voordat ie weer een beurt voor een jaar zou moeten krijgen? of werkt dat niet zo?
De precieze afwegingen zijn voor ons buitenstaanders niet helemaal helder, maar ga er maar vanuit dat je gelijk hebt - in de zin dat in het anderhalf jaar dat de stellen extra op de wielen gehouden kunnen worden, een paar maal een zwaardere beurt gegeven wordt. Ik denk inderdaad dat dat de 514 nu niet meer gegund is. Gezien het feit dat er in de septemberomloop geen plan T meer voorkomt, zal het nu wel kiele-kiele worden voor alle stellen die aan iets toe zijn dat meer kost dan een gewoon onderhoud.
 

09-06-2010 13:10:42
taigagaai
Moderator
taigagaai
Wat is eigenlijk de formele datum van terzijde stelling van de 520? Is dat de dag waarop het stel van het NSM naar de Cartesiusweg ging (21-5) of was dat al eerder?  

09-06-2010 16:49:54
Noodrem
Noodrem
Ik vermoed op de dag dat hij in het NSM is gearriveerd. Hij is er namelijk zelfstandig heengereden, maar heeft nooit meer zelfstandig het museum verlaten.  

09-06-2010 17:19:09
martijnham
martijnham
Quote
taigagaai: Ik heb de betreffende foto geupload van het bakcode nummer van de B 521: http://picasaweb.google.com/Taigagaai/Treinen#5473598562789043442 Foto is niet van mij zelf, maar ik heb toestemming om hem te publiceren. De AB 521 heeft als bakcode 350.010 en de Bk2 heeft 351.010. Dat is dus goed.


Als je het juiste bakcodenummer wilt weten ga dan uit van het ingeslagen nummer op het bakcodeplaatje. Te vinden onder een van de toegangsdeuren. Ik heb redelijk wat getrokken materieel nagekeken op bakcodes en kan je uit ervaring vertellen dat de gestikkerde bakcodes niet altijd kloppen.
 

09-06-2010 20:08:35
klaass16
klaass16
ik kreeg zonet een berichtje van Duncin Oberndorff,,mogelijk somdagebruiker?

Binnenkort SLT op de lij Mtr-Rm

waarschijnlijk is het al bekend?
 

09-06-2010 20:10:23
keesje
keesje
Als je woorden als 'mogelijk' en 'waarschijnlijk' gebruikt, zou ik zeggen: 'lijkt me niet zeker'.  

10-06-2010 08:52:04
taigagaai
Moderator
taigagaai
Quote
martijnham:
Quote
taigagaai: Ik heb de betreffende foto geupload van het bakcode nummer van de B 521: http://picasaweb.google.com/Taigagaai/Treinen#5473598562789043442 Foto is niet van mij zelf, maar ik heb toestemming om hem te publiceren. De AB 521 heeft als bakcode 350.010 en de Bk2 heeft 351.010. Dat is dus goed.
Als je het juiste bakcodenummer wilt weten ga dan uit van het ingeslagen nummer op het bakcodeplaatje. Te vinden onder een van de toegangsdeuren. Ik heb redelijk wat getrokken materieel nagekeken op bakcodes en kan je uit ervaring vertellen dat de gestikkerde bakcodes niet altijd kloppen.
Het is jammer dat het stel ter zijde staat op Zwolle Rangeer en ik daar dus niet even naar toe kan lopen om bij de deuren te gaan kijken. Vooralsnog ga ik er van uit dat Hlmwph een verkeerde sticker heeft geplakt na een revisie, waardoor het serie nummer 345 er op is gekomen, in plaats van 349.
 

10-06-2010 09:08:16
lex_t
lex_t
Quote


Neemt niet weg natuurlijk dat het nog steeds vreemd is dat materieel uit 1985 nu al 'afgeschreven' wordt, maar rare sprongen maakt NSR wel vaker.


Vroeg afgeschreven? Och.. Plan K en N waren nog veeel jonger..
 

10-06-2010 09:11:31
abbm
abbm
Quote
klaass15: ik kreeg zonet een berichtje van Duncin Oberndorff,,mogelijk somdagebruiker?

Binnenkort SLT op de lij Mtr-Rm

waarschijnlijk is het al bekend?


Iig pas in/na juli.

In juli zullen de mcn pas de opleiding krijgen.
Gehoord van een mcn uit Hrl
 

10-06-2010 09:34:04
taigagaai
Moderator
taigagaai
Taigagaai: Inzet SLT kan in het SLT topic besproken worden. Graag weer terug naar de ontwikkelingen van Mat'64.  

10-06-2010 13:14:03
timtrein
timtrein
Quote
lex_t:
Quote
Neemt niet weg natuurlijk dat het nog steeds vreemd is dat materieel uit 1985 nu al 'afgeschreven' wordt, maar rare sprongen maakt NSR wel vaker.
Vroeg afgeschreven? Och.. Plan K en N waren nog veeel jonger..

Die series zijn iets meer dan 25 jaar in dienst geweest. DDM-1 is nu met zijn 25e jaar bezig. Kortom, volledig vergelijkbaar, alleen is DDM-1 waarschijnlijk in technisch opzicht iets moderner. Blijft natuurlijk het punt dat mat'64 een dikke 10-15 jaar langer mee is gegaan (met als uitschieter Plan T met sommige stellen dik 46 dienstjaar).
 

10-06-2010 21:57:47
timtrein
timtrein
De nieuwste Op de Rails [NVBS] meldt dat het formeel 20/5 was  

12-06-2010 23:42:11
himym
himym
Wanneer wordt al het materiaal dat op Zl bij Windesheim staat afgevoerd? Het staat namelijk zo sneu, het afgetuigde mat '64 pal naast splinternieuw SLT...

Laatst bewerkt door himym op 12-06-2010 23:47
 

13-06-2010 00:28:06
timtrein
timtrein
Zie op de vorige pagina de berichtgeving rond 4 mei.  

15-06-2010 11:57:38
Nm
Nm
Tot mijn grote vreugde gisteren en vandaag moeten constateren dat de treinserie 7600 (nm-Zp v.v.) geheel met mat.64 gereden wordt.

Er reed vanmorgen 1 stam SGMm rond en die is vanuit Nm leeg richting Ah vertrokken. Wie weet er meer van, hier heb ik niets gelezen dat het mat.64 zou worden.
 

15-06-2010 15:16:52
keesje
keesje
De 7600 is geheel met SGM gepland en niet met Mat.'64. Waarschijnlijk heeft de bijsturing afgelopen weekend (voor de rigoreuse verschuivingen/uitbreiding van SGM naar o.a. het Mat.'64 gebied 6000/16000/13600) al bedacht om Mat.'64 paraat te houden voor de 7600: Er gingen van her en der al diverse stellen richting Zp en Nm die nu dus in de 7600 rondrijden.  

15-06-2010 16:19:26
broek53
broek53
Het tekort aan SGM (er zijn er wel een paar met schade en zo) is de afgelopen tijd niet opgevallen doordat SLT de 5500 en de Hoekse Lijn is gaan rijden. Nu per 13/6 al het SGM weer daadwerkelijk wordt ingezet, komt het tekort dus boven water. Ik denk daarbij dat het in de bijsturing eenvoudiger is om een paar stellen/setjes te vervangen in de 7600 dan in de redelijk complexe omloop van de 6000/16000/13600. Daarnaast vernam ik dat het van belang gevonden wordt om in die laatste cluster daadwerkelijk zoveel mogelijk SGM in te zetten om de machinisten er (weer) zoveel mogelijk aan te laten wennen met het oog op de inzet tijdens de ETMET-proef in september.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-06-2010 16:38:12
jacokran
jacokran
ETMET proef? Ik kan de afkorting even niet thuisbrengen. Het gaat zeker over 6 IC's 6 sprinters per uur?  

15-06-2010 16:39:18
Lucchese
Lucchese
Klopt! Elke Tien Minuten Een Trein.

Laatst bewerkt door Lucchese op 15-06-2010 16:39
 

15-06-2010 16:41:08
jacokran
jacokran
Ik had het zelf kunnen bedenken...
Bedankt!
 

15-06-2010 18:13:24
mark
mark
Het SGM-tekort had dan wel weer negatieve gevolgen voor trein 7051, deze reed te Hgl met de solo 2115 en dat was dus behoorlijk te krap... %03%

Laatst bewerkt door mark op 15-06-2010 18:13
 

15-06-2010 19:27:59
jorgo
jorgo
De 514 is overigens na buitendienststelling toegevoegd bij de opstelsporen langs de Meerssenerweg in Mt. Van noord naar zuid dus 514, 512 en 519  

15-06-2010 20:27:58
gerard4653
gerard4653
Quote
mark: Het SGM-tekort had dan wel weer negatieve gevolgen voor trein 7051, deze reed te Hgl met de solo 2115 en dat was dus behoorlijk te krap... %03%

Na de 7600 wachten we nu in de 7000 ook maar op plan V.
 

16-06-2010 15:58:26
jorgo
jorgo
Goeiendag zeg, Mat '64 volgens de website NS-Kenniscentrum:

http://www.ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/artikel/include/1175591767039/welke+treintypen+zijn+er?p=1175591764597

Andere hoogstandjes:
* in de dubbeldekker kun je zowel boven als beneden zitten,
* omdat de machinist hoger zit, lijkt het alsof de trein een kop heeft. Daarom heet ie koploper. Wat eufemistisch, hij heet natuurlijk koploper omdat je door de kop kon lopen. Zonder die leuke woordspeling had je hem net zo goed de lucifer kunnen noemen (of een niet nader te noemen onderdeel dat van eiken valt).

Dan kon je met die leuke boekjes uit de jaren '70 en '80 die Nico Spilt op zijn site heeft gescand toch pientere spreekbeurten houden.
 

16-06-2010 15:59:30
aarclay
aarclay
En ze tonen zelfs een Plan U bij Mat'64. %04%
Ik had dat al 2 jaar geleden al bij de NS aangekaart, maar tot op heden is er nog niks aangepast. Ik klim opnieuw in mijn toetsenbord....

Laatst bewerkt door aarclay op 16-06-2010 16:03


Choo choo.....
 

16-06-2010 15:59:48
jorgo
jorgo
Dat bedoel ik.  

16-06-2010 16:08:11
rick
rick
Quote
aarclay: En ze tonen zelfs een Plan U bij Mat'64. %04%
Ik had dat al 2 jaar geleden al bij de NS aangekaart, maar tot op heden is er nog niks aangepast. Ik klim opnieuw in mijn toetsenbord....
Laat ze dan gelijk een 1700 bij de locomotief neerzetten, ICR in plaats van de ICK, en de tekst bij de Thalys kan ook wel aangepast worden.
 

16-06-2010 16:24:51
Pim530
Pim530
In 2008 gaat de HSA rijden :')  

16-06-2010 18:18:31
keesje
keesje
Quote
rick:
Quote
aarclay: En ze tonen zelfs een Plan U bij Mat'64. %04%
Ik had dat al 2 jaar geleden al bij de NS aangekaart, maar tot op heden is er nog niks aangepast. Ik klim opnieuw in mijn toetsenbord....
Laat ze dan gelijk een 1700 bij de locomotief neerzetten, ICR in plaats van de ICK, en de tekst bij de Thalys kan ook wel aangepast worden.

Trek-duw met ICK heb ik ook nog nooit gezien. Waar is de foto van het stuurstandrijtuig? %08%
Oeps... We dwalen af. Mat.'64 maar weer?
 

16-06-2010 21:08:56
thom
thom
Quote
rick:
Quote
aarclay: En ze tonen zelfs een Plan U bij Mat'64. %04%
Ik had dat al 2 jaar geleden al bij de NS aangekaart, maar tot op heden is er nog niks aangepast. Ik klim opnieuw in mijn toetsenbord....
Laat ze dan gelijk een 1700 bij de locomotief neerzetten, ICR in plaats van de ICK, en de tekst bij de Thalys kan ook wel aangepast worden.

Een ICK is wel degelijk een intercityrijtuig geweest, alleen is een ICK géén ICR
 

16-06-2010 21:37:39
klaass16
klaass16
gaan de plan V's naar de zelfde sloperij als de T's

wat gebeurd er met de overige V's? die op Zlr staan?
ze staan vast geroest net zoals de wadlopers in Amf
 

16-06-2010 21:42:26
rick
rick
Quote
thom: Een ICK is wel degelijk een intercityrijtuig geweest, alleen is een ICK géén ICR
Maar ze rijden niet meer hier bedoel ik, komt op hetzelfde neer als de plan U bij de plan V (om het nog een beetje ontopic te houden).
 

16-06-2010 21:44:53
treintim
treintim
Quote
rick: komt op hetzelfde neer als de plan U bij de plan V (om het nog een beetje ontopic te houden).


Volgens mij komt dat niet op hetzelfde neer. Het punt was dat er met koeienletters bij die Plan U staat: "MAT 64". Dus gewoon het verkeerde plaatje bij het verkeerde materieeltype. En dat is met dat ICK-plaatje dus niet zo.

Maargoed, ik zie ook wel dat die pagina verouderd is en wel een update kan gebruiken. Vooral de reistijd van Thalys naar Parijs vind ik achterhaald voor een spreekbeurt.

Laatst bewerkt door treintim op 16-06-2010 21:46
 

16-06-2010 21:47:31
rick
rick
Ik zeg dan ook niet dat het fout is maar dat ze beter een foto kunnen plaatsen van materieel dat nog wel rijdt.  

16-06-2010 22:27:55
aarclay
aarclay
Daarom dus, ik heb ze bij de NS even op de hoogte gebracht, en hoop dit keer op een spoedige reactie.

Trouwens, die 419 staat niet meer op het spoor naast de werkplaats in Ldd Werkplaats, dacht ik zo?

Laatst bewerkt door aarclay op 16-06-2010 22:28


Choo choo.....
 

17-06-2010 00:35:18
treinfreak
treinfreak
Quote
aarclay:
Trouwens, die 419 staat niet meer op het spoor naast de werkplaats in Ldd Werkplaats, dacht ik zo?

Lees net op de site dat hij is verplaatst op het terein.
www.mat64.nl --> nieuws


wat is er leuker dan een trein? 2 treinen natuurlijk!
 

17-06-2010 00:43:07
RSK-Mat92
RSK-Mat92
Aanstaande zaterdag ga ik weer eens een dagje op pad. Waar moet ik dan zijn om nog even te genieten van Plan V?  

17-06-2010 01:12:05
mren
mren
Eindhoven e.o.  

17-06-2010 07:36:56
nielske90
nielske90
In het zuidoosten kun je inderdaad je lol op, mat'64 rijdt nog in de 4400/5200/6400/6800/6900/9600.  

17-06-2010 10:23:34
Bob1991
Bob1991
Verder valt er ook nog genoeg mat'64 te beleven in de 4000.  

17-06-2010 11:36:05
fermon
fermon
En Zwolle-Emmen natuurlijk  

17-06-2010 16:17:55
spoorwegen
spoorwegen
En Utrecht-Rhenen  


17-06-2010 16:48:18
Duitje
Duitje
En Utrecht-Breukelen.


Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

17-06-2010 16:59:39
mdj
mdj
En tot de bijsturing de SGMm'etjes van de bomen geplukt heeft (over twee weken is het weer oogstmaand) vast en zeker ook in de 7000/7500 of 7600.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

17-06-2010 18:01:21
kevinevers
kevinevers
Voor de geintereseerden:
842: http://www.kevinevers.nl/diverse/842.jpg
860: http://www.kevinevers.nl/diverse/860.jpg
 

17-06-2010 18:54:02
MarkJB
MarkJB
Bij die 860 is ook te zien dat de bak krom is (is te zien als je goed kijkt naar de grijze lijn onderaan de bak, is vooral te zien bij de laatste deur van die bak).


Vaarwel Mat'64...
 

17-06-2010 19:46:24
keesje
keesje
Die hebben een aardige optater gehad en zien we nooit meer te-rug...  

17-06-2010 21:49:35
timtrein
timtrein
Wat hebben deze stellen uitgespookt?  

17-06-2010 21:51:47
2296
2296
Helaas dat het 2x Abk bak is. Anders had je van die 2 stellen weer 1 stel kunnen maken.  

17-06-2010 21:51:48
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
botsinkje tijdens het rangeren in Ehv gisteren (https://www.somda.nl/forum/8699/1/Opvallende+dingen+16+juni/ en dan een beetje scrollen naar een bericht van Broek53)

Laatst bewerkt door SleutelMan op 17-06-2010 21:54
 

17-06-2010 22:17:59
sik214
sik214
Scheelt een metertje ruimte op de opstelterreinen met die platte neusjes.%02% Waarschijnlijk de terzijdestellingsdatum maar ietsjes naar voren gehaald.  

17-06-2010 23:08:31
broek53
broek53
Daar is geen twijfel over mogelijk, nu ik ook de foto's gezien heb.  

18-06-2010 01:20:22
Jannn2009
Jannn2009
Quote
2296: Helaas dat het 2x Abk bak is. Anders had je van die 2 stellen weer 1 stel kunnen maken.


Ik wilde bijna voor de grap zeggen "dan maar 2x Bk voor een supporters/gezelschapstrein!" Maar dan had ie geen meter vooruit gekomen zonder pantograaf!:P

On topic: ik kan het me ook niet voorstellen dat met dit overschot aan materieel (zeker in de zomer) er iets gerepareerd zal worden. Zonde, maar helaas.
 

18-06-2010 09:33:39
kevinevers
kevinevers
Ik maakte op 20 juni 2006 deze foto http://www.kevinevers.nl/diverse/planv.jpg maar ik weet niet welk stel dat is wat hier zo staat. Gezien de rode schuifdeuren lijkt het me een stel uit de hogere 900 serie.
Weet iemand toevallig welk stel het is?

Alvast bedankt!
 

18-06-2010 17:24:19
Pim530
Pim530
Ik denk de 921...  

18-06-2010 17:40:28
kevinevers
kevinevers
Waarom denk je de 921?  

18-06-2010 19:19:19
timtrein
timtrein
Dan zouden ze 1 bak van de 921 hebben gedriehoekt?
Lijkt me eerder een combinatie restantenbakken voor de pluk ofzo.
 

18-06-2010 20:07:04
MarkJB
MarkJB
Bedenk wel dat die foto op 20 juni 2006 genomen is en stel 921 `pas` sinds 31 december 2009 terzijde is. Of heeft dat stel ooit een bakwissel gehad?

@kevinevers: Waar heb je die foto genomen?

Laatst bewerkt door MarkJB op 18-06-2010 20:08


Vaarwel Mat'64...
 

18-06-2010 20:23:01
Pim530
Pim530
Ah. Ik zei het idd omdat de 921 ook in twee helften momenteel op Zlr staat. Ik had geen idee wanneer het terzijde is gegaan  

18-06-2010 20:24:01
kevinevers
kevinevers
oh ja sorry..De foto is genomen bij NedTrain Haarlem in een van mijn eerste trips buiten Limburg daarom is de kwaliteit ook nog niet zo goed.

Laatst bewerkt door kevinevers op 18-06-2010 20:25
 

18-06-2010 20:27:24
elizabeth
elizabeth
Maar de 921 is wel een verhaal apart. Deze heeft zowat alle plan v kleuren intrieur gehad. Weet nog dat er een bak rood bekleed was en de andere blauw. Na een aantal maanden tot jaar werd dat veranderd in het bekende koffieboontjes motief.

Meer kan ik er niet over zeggen.


jaapfan.
 

18-06-2010 20:28:03
broek53
broek53
Op 20-6-2006 stonden in Haarlem aan plan V de 954, 956, 957 en 958 voor revisie, de 939 voor herstel van een of ander en (toen al!) de Bk 466 terzijde.  

18-06-2010 22:22:15
Somda
Somda
Ik zat laatst in een Plan-V (nummer moet ik nog opzoeken, staat in mn mobiel, het was iig een 800-tje. Maar daar zaten nog asbakjes in:P die ben ik al lang niet meer tegen gekomen, of heb ik er nooit op gelet? een van de banken tegen de wand van de koppeling zeg maar heeft nog eentje met een los klepje waar je mee kan klapperen:P:P  

18-06-2010 22:51:44
sik214
sik214
Quote
kevinevers: Ik maakte op 20 juni 2006 deze foto http://www.kevinevers.nl/diverse/planv.jpg maar ik weet niet welk stel dat is wat hier zo staat. Gezien de rode schuifdeuren lijkt het me een stel uit de hogere 900 serie.
Weet iemand toevallig welk stel het is?

Alvast bedankt!


De 921 heeft ook brand gehad in 't Harde, of is dat al ruim voor 2006 geweest? Bovendien zie je op de foto dat de schuifruitjes afgeplakt zijn, zal dus denk ik wel geen revisiestel geweest zijn...
 

18-06-2010 22:55:06
bruno
bruno
Ik zit regelmatig in een mat'64 met één of meerdere asbakjes, dus er rijden er meerdere rond  

19-06-2010 00:49:29
kevinevers
kevinevers
De 921 kwam volgens mij op 31 december 2009 in Utrecht aan zijn einde. De 960 was die van die brand bij 't Harde.  

19-06-2010 17:30:43
sik214
sik214
Dat was de 2e brand van de 921. Ruim voor de 960 is de 921 óók (flink) uitgebrand in 't Harde!  

19-06-2010 20:12:56
timtrein
timtrein
Had de datum niet gezien sorry!  

22-06-2010 14:36:17
broek53
broek53
Er zijn vandaag zeker 13 plan V's van diverse hoeken onderweg naar de Watergraafsmeer, ter opstelling op de Dijksgracht. Het zijn willeurige stellen, die zelfs gewoon in onderhoud blijven. De Dijksgracht wordt hierbij alleen gebruikt om andere opstelterreinen te ontlasten.  

22-06-2010 14:51:43
mark
mark
Een soort hele warme reserve of blijven deze stellen gewoon in de dienst meelopen?  

22-06-2010 16:23:08
broek53
broek53
Het lijkt erop dat het een roulerend park zal worden, m.a.w. dat de stellen gewoon in dienst blijven. Bij behoefte worden ze ingezet (zo is de club stellen die vorige week in Hlm gezet werd, in de kortste keren ook weer "opgelost", en zover ze niet ingezet worden, gaan ze op onderhoudstermijn gewoon naar Mt.  

22-06-2010 17:00:12
Somda
Somda
ze worden ook nog regelmatig ingezet bij uitval of vertraging van treinen in de serie 1900 tussen Venlo en Eindhoven
vanochtend nog 4x plan-v in de 1924 te Vl
 

22-06-2010 18:21:39
montrose
montrose
Inmiddels op Dgr gesignaleerd : 857 en 893.  

22-06-2010 18:24:47
mvd
mvd
Dit koppel stond vanmiddag (tot 13:00) nog in Ehv.


Iech kom gelökkig oet Mestreech!
 

22-06-2010 18:26:16
timtrein
timtrein
En hoe zit het met de revisietermijnen van bv. de lage 800'en die nog rondrijden? Dreigt daar nog wat te gaan gebeuren?  

22-06-2010 18:47:02
keesje
keesje
Quote
montrose: Inmiddels op Dgr gesignaleerd : 857 en 893.

Deze kwamen vanmorgen allebei uit Mt en hadden tot Ehv ook de 855 en 876 bij zich die rond 16.40 uur gezamelijk alsnog ook richting Asd gingen.

EDIT:
Rond 16.20 uur vanuit Ut naar Asd: 936 + 910 + 891 + 868 + 848.
En vanuit Gvc om dezelfde tijd naar Asd: 930 + 482 + 856 + 935.

Laatst bewerkt door keesje op 22-06-2010 18:52
 

22-06-2010 21:44:52
MDDM
MDDM
Van 10 stellen heb ik de nummers kunnen noteren; 848,855,856,857,881,888,893,910,935 en de 936. Overige stellen zijn de nummers niet van te lezen omdat er materieel voor staat.


Gr Joop mcn Lls
 

22-06-2010 21:54:53
mdj
mdj
Raar dat de 881 daar staat, aangezien die nog in Twente rijdt... Niet de 891, MDDM?


Bij twijfel: gebruik beton.
 

22-06-2010 22:03:51
MDDM
MDDM
Ik meen echt de 881 gezien te hebben. Mss dat ik er morgen nog een keer langs kom, dan zal ik het nakijken.

Of Keesje kan het nazien met T&T

Laatst bewerkt door MDDM op 22-06-2010 22:04, reden: aanvullende reactie


Gr Joop mcn Lls
 

22-06-2010 22:25:56
keesje
keesje
De 891 was naar Asd verkast, niet vanuit Twente trouwens (zie andere berichten vandaag). De 881 was het maatje van de 886.  

22-06-2010 22:32:57
broek53
broek53
Zoals ik probeerde aan te geven: staar je niet blind op de stellen die er nu staan; voorlopig zijn dat geen blijvertjes. Persoonlijk verwacht ik wel dat er in de komende tijd enige lijn in gebracht zal worden, op zijn laatst tegen september & zolang het met SLT goed blijft gaan. Uiterlijk tegen die tijd denk ik dat men stellen wat definitiever aan de kant zal zetten en in ieder geval geen regulier onderhoud meer zal geven. En dat zullen dan wel stellen worden die tegen de veiligheidsbeurtencyclus aan of erin zitten.  

22-06-2010 22:34:43
keesje
keesje
Ik was in dat kader daarom ook niet van plan om alle verhuizingen tussen Dgr, Mt en de rest van het land dagelijks te gaan vermelden.  

22-06-2010 22:35:22
Pim530
Pim530
SLT het goed blijft doen? Ik moet denken aan de 2408 en de Hoeksche Lijn waarop bijna geen stel zonder defecte deur meer schijnt te zijn.  

22-06-2010 22:41:41
broek53
broek53
Er staat dan ook het woord "als" voor.  

22-06-2010 22:45:35
MDDM
MDDM
Quote
keesje: De 891 was naar Asd verkast, niet vanuit Twente trouwens (zie andere berichten vandaag). De 881 was het maatje van de 886.
Dan zit ik er vermoedelijk naast.


Gr Joop mcn Lls
 

22-06-2010 23:46:08
oranjebank
oranjebank
Dus elke week of om de paar dagen staan er weer andere Plan V's ? Dus bijvoorbeeld Plan V[eolia ] 848 kan volgende week weer gezien worden in de randstad [ 4000 / 7400 ] of t zuiden .[ 4400/ 9600 ] [ 6800 / 6900 ] ?  

23-06-2010 00:03:24
broek53
broek53
Ja, dat klopt. De stellen blijven gewoon in dienst. Alleen zal het wat moeiet kosten om ze weer in te zetten (ophalen, 24-uurscontrole) en zullen ze dus niet zo vlot weer ingezet worden als wanneer ze op een gewoon opstelterrein zouden staan. Maar als ze aan onderhoud toe zijn (en dat gaat bij plan V o.a. op datum), dan gaan ze gewoon naar OB Mt. dan is de kans het grootst dat ze vervolgens weer in dienst komen en ondertussen een ander op de Dijksgracht gestald zijn.  

23-06-2010 00:05:52
broek53
broek53
Quote
timtrein: En hoe zit het met de revisietermijnen van bv. de lage 800'en die nog rondrijden? Dreigt daar nog wat te gaan gebeuren?
Als ze de volledige tijd van veiligheids- en remcontrolebeurten afmaken, zijn de 845 en 849 in september en oktober aan het eind van de rit. De rest kan in ieder geval door tot 2011.
 


Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina's):

Plan V - Plan T
RailWiki.nl